Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 456 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485114
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...
Vloženo Neděle, 20. červen 2010 @ 11:48:27 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal lydia7

Čo Ján myslel zachádzaním za učenie Kristovo?
Čo všetko je zahrnuté v učení Kristovom?

Ako to vnímate?


"... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červen 2010 @ 14:28:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Učení apoštolů - Sk 2:41-42 Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni a toho dne bylo přidáno asi tři tisíce duší. Vytrvale zůstávali v učení apoštolů a ve společenství, v lámání chleba a modlitbách.- a učení Kristovo jedno jsou!

Tímto učením je Písmo Svaté celé Nové smlouvy, zvláště pak Pavlovy epištoly/dopisy církvím a také Petrovy a Janovy listy. V evangeliích jde o Kristovo učení promlouvané samotným Pánem, které zaznamenali dva Jeho apoštolové a dva spolupracovníci Pánových apoštolů a v epištolách je zaznamenáno Pánovo promlouvání coby souhrnného Krista skrze Jeho služebníky ohledně budování Církve coby Těla Kristova, jímž se uskutečňuje Boží věčný záměr.

Kdo zachází dále, sleduje jiný než Boží cíl/záměr a ve svém důsledku odvádí věřící od Boha a uskutečnění Jeho záměru. Tož tak.

willy



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 20. červen 2010 @ 14:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedu malý příklad na první pohled nesouvísející, ale jen na povrchní pohled:
Všem vám bude tento oddíl dobře známý: 1 Korintským 11,1-34. Známý oddíl, které mnohé denominace používají pro své učení o zahalování žen ve schromáždění nějakou přikryvkou. Stejně zajémavé je, že mnohé jiné denominece toto místo ignorují a nejsou ochotné slova apoštola Pavla vztahovat na muže ve schromáždění modlící se, nebo prorokující s přikrývkou hlavy. Ze souvislostí vyplývá, že apoštol toto vztahoval i na scházení k lámání chleba a píti z kalicha, tzv. Památka Páně, nebo-li eucharistie. 
Mnozí z vás asi netuší, proč Pavel vůbec tyto věci do Korintu psal. Jednoduše proto, že v Korintu do sboru chodili lidé mnoha různých společenských skupin. Od těch nejchudších, až po ty nebohatší. Od těch bezvýznamných, až po ty v moci postavené. Pro mnohé bylo znamením jejich společenského postavení nosit nějakou příslušnou přikrývku hlavy. Pavel měl schopnost jednat tak, aby řekl to co chtěl, ale přitom jemným způsobem. Verš 4: Každý muž, který se modlí nebo prorokuje a má zahalenou hlavu, hanobí svou hlavu (Krista). ....verš 7: Muž si nemusí zahalovat hlavu, neboť je Božím obrazem....
A přitom celý oddíl vyznívá, jako učení o zahalování žen ve schromáždění. A přitom šlo Pavlovi o muže při Památce s přikrývkou na hlavě. 
Máme toto i jiné místa v listech Pavla přijímat za učení Kristovo? Na základě čeho? 

PS. A tak bych měl otázku na katolíky, zda toto místo berou vážně, jako slovo Kristovo a proč jím tedy nevadí přikrývky na hlavě některých jejích čelných představitelů na schromážděních Božího lidu. (papež, kardinálové, biskupové atd.)  



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Neděle, 20. červen 2010 @ 15:03:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže to být myšleno třeba tak, že lidé mají  sice volnost v poznávání, ať už tichou poštou nebo vědeckou činnosti, ale nesmí to vést ke zneužití dosaženého poznání? Jinými slovy, můžeme bádat, vymýšlet a hloubat, ale neměl by nám pří tom Bůh sejít ze zřetele tak, jak se už mnohokrát stalo.



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 20. červen 2010 @ 16:29:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proste ma zaujíma, ak je tým učením myslený Pán Ježiš Kristus ako Život sám, ako Slovo, ako Boh, ktorý bol od počiatku - dá sa toto "učenie" potom vôbec nejako zadefinovať? Je potom celá tá priehršť kresťanských denominácií a pravidiel vnútri nich vôbec súčasťou tohto ŽIVOTA?

A ak Ján myslel niečo konkrétne, nejaký pojem, nejakú ucelenú ale jasnú náuku, čo konkrétne myslel?



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 20. červen 2010 @ 19:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia7, chce to podívat se na svě věty předtím a jednu větu za tím a budeš mít jesno:

7. Do světa totiž vyšlo mnoho bludařů, kteří nevyznávají Ježíše Krista přišlého v těle. Každý takový je bludař a antikrist.
8. Dávejte na sebe pozor, abychom neztratili to, na čem jsme pracovali, ale abychom přijali plnou odplatu.
9. Nikdo, kdo odstupuje a nezůstává v Kristově učení, nemá Boha; kdo zůstává v Kristově učení, ten má Otce i Syna.
10. Přichází-li k vám někdo a nepřináší toto učení, nepřijímejte ho do domu, ani ho nezdravte.

Římský historik Josefus Flavius píše toto: "V té době objevil se muž tak moudrý, že mnozí mysleli, že je andělem, a všechno co ten člověk činil, dálo se toliko pouhým jeho slovem." Dále Flavius píše, že Ježíš byl několikrát zatčen za buřičství, ale pokaždé byl shledán nevinným a puštěn na svobodu, a tak dále, prostě suchá historická fakta.

A najednou vidíme o co se jedná v Janově epištole. nejen z této epištoly ale i od Josefa Flavia a dalších historických pramenů víme, že mnozí hlásali učení, že ježíš nebyl člověk ale anděl. Avšak toto učení je protibiblické, protože pak by nemohl trpět na kříži, neboť andělé tělesnou bolest necítí. O nic jiného nejde, žádná těžká mystika, prostě jen varování před bludaři.

Rozuměno?




Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 20. červen 2010 @ 22:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydi,
mě tak napadlo, nevím, třeba to ani nesouvisí..., ale prostě mě to napadlo:

Jan 7:38  Kdož věří ve mne, jakož dí Písmo, řeky z života jeho poplynou vody živé. (KB)

To je jeden z několika překladů, které mají tento slovosled. Jinde překládají takto:

Jan 7:38  Kdo věří ve mne, z jeho nitra potečou řeky živé vody, jak praví Písmo. (NBK)

Jinde dokonce takto:

Jan 7:38  Kdo věří ve mne, `proud živé vody poplyne z jeho nitra´, jak praví Písmo. (ČEP) Netuším, které Písmo zde ekumeničtí citují...

No a řečtina dává za pravdu starým věrným kralickým... O co mi jde? Někomu to dělá zřejmě problém - věřit, jak dí Písmo. Když jsme se ptali člověka, který se podílel na překladu NBK, proč je tam obrácený slovosled, tak dotyčný odpověděl, že to nehraje roli... že to vyjde nastejno... Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo nechce, zřejmě má své důvody.

Izajáš 4:1  I chopí se sedm žen muže jednoho v ten den, a řeknou: Chléb svůj jísti budeme, a rouchem svým se odívati, toliko ať po tobě se jmenujeme; odejmi pohanění naše.



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 22. červen 2010 @ 10:31:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sestro, stále nechápu jak to myslíš ´´Čo Ján myslel zachádzaním za učenie Kristovo? ´´.
Popuzuje tě konkrétní verš? Nebo Logos ?



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha... (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 23. červen 2010 @ 12:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydie. Obavám se, že na tvoje otázky objektivně neodpovím, protože to poslední dobou to většinou neumím. Odpovídám buď jako to někteří vidí nebo svůj názor.

Myslím, že Kristovo učení je shrnuto ve slově Láska. Jak pravil Svatý Augustin: Miluj a dělej co chceš. To neznamená, že můžeme dělat cokoliv co nám na mysl, chuť ... přijde ale především máme opravdově milovat jak Boha tak své bližní a tím pádem, nebudeme chtít konat, to co nemáme konat.

Ohledně první otázky ti možná pomůže poznámka co jsem vyčetl v jednom ze svých překládu Bible co mám doma.

Kdokoli zachází dál1 a nesetrvává v Kristově učení2, nemá Boha.

1)Heretikové se pokládali za "pokročilé" a činili si nároky na to, že překonali úzké meze učení apoštolu, 1J 2,18.23, s tím že se budou oddávat hře čirých spekulací; srv 1Tim 6,4+; 2Tim 2,16; Tit 3,9; atd. (Mám za to, že se těmi heretiky myslí především gnostiky)

2)Může jít, právě tak dobře o učení, které Kristus hlásal, jako o nauku o něm.



Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, JAZYKOVÝ PROBLÉM SLOVA (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:52:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí čtenáři, nebývá zvykem opakovat komentář, ale já to dělám, jinak by to zapadlo.
Již jsem psal Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:11:28,
ale nezměnil jsem název, takže je to pod titulem
Re: Re: Re: Re: Re: ... kto ide ďalej a nezostáva v učení Kristovom, nemá Boha...podl,
ale mělo by se to nazvat V podřízenosti jazyka lidského a českého
tedy jsem psal (opakuji) :
Našel jsem to, je to druhý list Janův, 1,9.
A vysvětlení vysvitlo pro mne (v poznámkách) : v Ekumenickém překladu z 1984 je uvedena poznámka ´´f´´ a pod textem (pod čarou) je uvedeno : ´´var: Kdo přestupuje učení Kristovo´´.
To může mít smysl : ´kdo přestupuje učení Kristovo , a nezůstává v něm...´ ,
zatímco způsob : ´kdo jde dále a nezůstává...´, tento způsob překladu mi nedává smysl.
Jde tedy o neporozumění. Dosud mne nenapadlo, že by se mohlo jít ´´dále´´. Kam by se mohlo jít dále, když Kristovo učení nelze překročit do dálky (jít za něj někam jinam), ale lze to překročit ve smyslu neposlušnosti, což je nevhodné, nežádoucí a škodí to.  
Jednou jsem si povšiml podobné nejasnosti : kdo nevchází dveřmi do ovčince.... atd. Šlo tehdy o to, že papež měl promluvu k německým kněžím na návštěvě v Německu a citoval toto místo o pastýři a ovčinci. Ku podivu ale mluvil o pýše a ´vystupování´ jako o vyvyšování. A tu jsme si vzpomenul, že v němčině je slovo ´´einsteigen´´, které znamená i vstupovat a také vystupovat nahoru.
Exegetu Benedikta zmátl dvojí význam slova a snažil se nabádat kněze, aby se ve službě ovečkám nevyvyšovali, Svádělo také to, že do ohrady pro ovce je možné vejít tak, že se nejdříve překročí ohrada, tedy nejdříve se vystoupí nad plot a potom se vejde.
Tady také se mi dá, že tady nás svedl dvojí význam slova ´´jít dále´´.
Já chápu ´´kdo překračuje´´ a to mi je pochopitelné.

=== a dnes dodávám: v buddhismu je více směrů a některé zenové obsahují výraz ´´jít za Buddhu´´. A nerozumím jim. Buddha došel do nirvány a dále jít nelze. Kristus došel k Bohu Otci a dále jít nelze.

V obou případech nechápu slova ´´jít za...´´, až zde v křesťanství chápu, že jde o JAZYKOVÝ PROBLÉM, protože to znamená ´´ přestupovat učení´´, a ne jít za učení (nebo za osobu).



Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy