Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469427
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pro Oka a další podobně uvažující.
Vloženo Neděle, 06. červen 2010 @ 22:47:28 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Pro úvod použijí omezenou analogii Boží lásky k člověku a mužovy lásky k ženě. Izrael je špatnou manželkou, avšak její nebeský ženich nemůže zapomenout na šťastnější dny.

„Připomínám ti zbožnost tvého mládí, tvou lásku před sňatkem, jak jsi za mnou chodila pouští.“ Jer.2,2.
„Izrael je nevěsta z chudobince, nalezenec, již její Milenec nalezl opuštěnou na kraji cesty, oblékl ji, ozdobil a učinil krásnou a ona ho přesto zradila.“ Ezech. 16,6-15.
„Cizoložnicemi“ nás nazývá Jakub, protože se obracíme k „přízní světa“, zatímco Bůh „žárlivě touží po duchu, kterého do nás vložil“. Jakub 4,4-5.

Církev je Kristova nevěsta, kterou miluje tak, že nesnese žádnou její poskvrnu nebo vrásku. Efez. 5,27.

Jak starý, tak i nový zákon říkají totéž, Bůh nesnese na předmětu své lásky, ve starém zákoně Izrael, v novém zákoně Církev, žádnou poskvrnu. A proto se na Golgotě osobně postaral o to, aby jeho nevěsta byla bez poskvrny. Odstranil překážku, která vždy byla mezi Bohem a námi, a to tak, že Zákon s jeho ustanoveními, která svědčila proti nám, přibil na svůj kříž. A tak na svém těle odstranil nepřátelství a smířil nás s Bohem.

Je dobré znát lásku, a nejlepší pro nás je znát lásku nejdokonalejšího objektu, Boha. Ale znát ji jako lásku, v níž jsme především nápadníky a Bůh předmětem dvoření, ve kterém my hledáme a On je nalezen, a v níž především On se podřizuje našim potřebám a ne naopak, by znamenalo znát ji ve formě, která se velice příčí samé podstatě věcí. Neboť my jsme pouze tvorové; naše role musí být vždycky rolí žadatele k činiteli, ženy k muži, zrcadla k světlu, ozvěny k hlasu. Naše nejvyšší aktivita musí být odezva, ne iniciativa.

A proto Jan píše: „v tom je láska, ne že my jsme si zamilovali Boha, ale že On si zamiloval nás.“ 1 Jan 4,10.

Bůh chce naše dobro a našim dobrem je ho milovat (onou láskou odezvy, vhodnou pro tvory).
Abychom Ho milovali, musíme Ho znát. A jestliže Ho známe, musíme vpravdě padnout na tvář.
Nepadneme-li, ukazuje to, že to, co se pokoušíme milovat, ještě není Bohem – třebaže to může být to největší přiblížení, jakého může naše mysl a fantazie dosáhnout.

Takže ať se nám to líbí nebo nelíbí, Bůh nám zamýšlí dát to, co potřebujeme, ne to, na co právě myslíme a co chceme. A tak býváme zaskočeni nesnesitelným komplimentem, láskou, které je příliš mnoho, nikoliv málo.

Bůh je jediným dobrodiním pro všechny tvory. Z čeho tak dovozuji?

Tady bych vás rád upozornil na dvě místa základní a dvě pomocná místa v Písmu. Základní jsou: Genesis 2,8—9. a Zjevení 22,1-2, 17. Pomocná jsou: Genesis 40,1 až 41, 57. a Matouš 25,1-13.

První a poslední věc v Písmu; strom života, pro jednotlivce i celek – církev. Proč? Protože teď je sedm let hojnosti a je třeba se naučit jíst ze stromu života, a udělat si dostatečnou zásobu pro sedm let hladu, který dolehne na celý svět.

Musíte být silní mou silou a požehnání mým požehnáním, neboť žádné jiné vám nemohu dát. V jedné pasáží vložil tato slova do Božích úst George MacDonald. Bůh dává co má, ne co nemá. Dává štěstí, které je, ne to, které není.

Nenaučíme-li se jíst jedinou potravu, která ve vesmíru roste – jedinou potravu, která kdy může růst v jakémkoli vesmíru – pak musíme na věky hladovět. „Tam bude pláč a skřípění zubů.“    

Nejprve musí křesťanství zvěstovat diagnózu – zprávu samu o sobě velmi špatnou – než může vyhrát zvěst o léčbě.

Na závěr jaký je rozdíl mezi laskavostí a láskou. Laskavost je v lásce obsažena, avšak láska a laskavost není totéž. Jestliže laskavost je oddělena od ostatních elementů lásky, je v jádře určitým způsobem netečná k svému objektu a dokonce k němu pociťuje něco jako pohrdání.

Laskavost se nestará o to, jestli je její objekt dobrý, nebo špatný, ale jen o to, aby netrpěl. I Písmo ukazuje, že to jsou cizoložňata, co jsou zhýčkaná; legitimní synové, kteří mají pokračovat v rodinné tradici, jsou trestáni. Žid. 12,8. Jen pro lidi, o které nedbáme, žádáme štěstí za každých okolností; na své přátelé, osoby milované a na děti máme požadavky vyšší a raději bychom je viděli trpět, než být šťastnými v opovrženíhodných a zvrácených manýrách.

Žel jen málokdo si uvědomuje, že náš život je v každém okamžiku zásobován skrze Něho; naše mrňavá, zázračná moc svobodné vůle řídí těla, jež jsou držena při životě jen Jeho stále dodávanou energií – samotná naše schopnost myslit je Jeho mocí, přenesenou na nás.

My jsme, a to ne v metafoře, ale v pravdě, božské umělecké dílo, něco, co Bůh vytváří a s čím nebude spokojen, pokud to nedosáhne určité formy.


PS. Dodatek pro hloubavé a stále neuspokojené: Genesis 47,19: Proč ti máme umírat před očima, my i naše půda? Kup nás i s naší půdou a budeme i se svou půdou faraónovými otroky. Verš 20: Josef tedy skoupil všechnu egyptskou půdu pro faraóna. Všichni Egypťané prodali svá pole, neboť na ně tvrdě doléhal hlad. Země se tak stála vlastnictvím faraónovým. Verš 22: Pouze půdu kněží nekupoval, neboť kněží měli od faraóna své důchody a žili z důchodu, které jim farao dával...
Verš 23: Josef potom řekl lidu: „Dnes jsem koupil pro faraóna vás i vaši půdu. Zde máte osivo a půdu osejte.“ - Golgota!

Některé pasáže tohoto článku jsou z knihy Problém bolesti od C.S.Lewise.

Podobná témata

Zamyšlení

"Pro Oka a další podobně uvažující." | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 00:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neměli bychom přebírat původní židovské náboženství, jsme Češi.



Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 08:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku jsou vynikající postřehy, se kterými musí souhlasit každý katolík. Jen některé jsou velmi obecné, ve zkratce - v důsledku je pak možný různý výklad, kde už by shoda nastat nemusela.

Ale tak, jak je to napsané, jsem neobjevil nic, s čím bych také nemohl souhlasit. Nechápu proto, proč to adresuješ přímo na mě, jako kdybych zastával opačné postoje.


..."Naše nejvyšší aktivita musí být odezva, ne iniciativa."...

Myslím si, že i naše největší iniciativa je stejně jen chabou odezvou Boží iniciativy.

Ať chceš, nebo nechceš, naše víra je vztahem lásky. Vztah lásky je zranitelný, vždycky s rizikem. Nic není tutovka. Lásku je třeba živit, jako plameny, jinak vyhasne. Živí se vzájemným sdílením, pozornostmi. Touhou toho druhého potěšit. V tomto svazku jsme my ta riziková skupina. My jsme nevěrní, zatímco Bůh ostává věrný.

Manželská láska se nestává tutovkou v okamžiku manželského slibu. I kdyby jeden zůstával věrný, u druhého je vždycky riziko selhání, které při veškeré lásce ten první nemůže ovlivnit, aniž by porušil podmínku osobní svobody a dobrovolnosti. Protože láska jde sdílet jen dobrovolně a v naprosté svobodě.
Mají - li manželé spolu vybudovat opravdový vztah lásky, je třeba úsilí obou z nich, jeden nestačí. Takový vztah je vzájemný, obousměrný.


Proto protestuji, když zde někteří veškerou odpovědnost háží na Krista, je všemohoucí, ať se postará. Svůj díl v tomto vztahu musíme odvést za sebe my sami, to za nás nikdo neudělá. Má to svůj hluboký smysl, protože konat skutky, které pro nás nebeský Otec připravil - to nás formuje, díky jim roste naše víra. Uzráváme k tomu, abychom jednou byli schopni přijmout svoji věčnou spásu.



Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:06:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vďaka leonet. Snáď nebude vadiť, keď sem pridám citát od Oswalda Chambersa:

"Láska tryská z prameňov, ktoré nie sú v nás, ale v Bohu. Predstava, že Božia láska je v našom srdci celkom prirodzene, vďaka našej povahe, je smiešna. Jeho láska je tam len preto, že je vyliata do našich sŕdc skrze Ducha svätého... (Rim 5:5) Ak sa snažíme Bohu dokázať, ako moc ho milujeme, je to spoľahlivé znamenie, že ho nemilujeme. Dôkazom našej lásky k Bohu je jej spontánnosť, prameniaca z Božej prirodzenosti, ktorú do nás Boh vložil. Ak sa ohliadneme späť, nebudeme môcť vysvetliť, prečo sme urobili to či ono, ale budeme vedieť, že nás k tomu viedla Božia láska, ktorá je v nás."



Re: Pro Oka a další podobně uvažující. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 16:16:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, že je Bůh všemohoucí. Ale spasí tě za každou cenu, i když ta sama nechceš?

Bůh rozhodl stvořit člověka ke svému obrazu, svobodného.
Který ho má vyjadřovat ve viditelném světě. Bůh je Láska i svoboda, Bůh koná dobro. Má - li člověk skutečně vyjadřovat Boha, musí konat skutky lásky v naprosté svobodě volby.

ROZUMÍM TOMU? JAK TO OKO VYSVĚTLUJE, DÍKY.  JAELA



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy