Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 520 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492722
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Božská Trojice
Vloženo Neděle, 14. únor 2010 @ 23:44:38 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Boha poznáváme tak, že se nám zjevuje.

Trojjediný Bůh.
(Dt 4,35;39;) Tobě to však bylo ukázáno, abys poznal, že Hospodin je Bůh; kromě něj žádný není…Dnešního dne tedy věz a vezmi si k srdci, že Hospodin je Bůh; kromě něj žádný není.
(Ex 20,2-3) Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, jenž tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Neměj žádné bohy kromě mne


Bůh je jeden, na tom se shoduje víra židů, křesťanů i muslimů.

Jeho existenci však nelze obsáhnout lidským rozumem. Přesahuje nekonečnost vesmíru, velikost galaxií i energii kvasarů, na niž ani naše fyzikální jednotky nestačí. To všechno je jeho dílem. Člověk se tedy musí před velikostí Boha jen pokorně sklonit a přijmout to, co mu bylo zjeveno - ukázáno samotným Bohem. Jen tolik máme dovoleno vědět o Bohu. Ale není to zase až tak málo. Hlavní informací pro nás je, že Bůh je milující a spravedlivý. Hřích prvních lidí odcizil lidem Boha.

I když člověk má v sobě zakódovánu touhu po Bohu, velmi rychle začal vyznávat bohy nepravé. Vlastními silami by se nedokázal ke skutečnému Bohu navrátit. Mimo Adamova syna Séta a řadě jeho potomků lidstvo už ve svých počátcích na pravého a jediného skutečného Boha rychle zapomnělo. Bůh však nezapomněl. Jeho láska vyšla člověku vstříc. Dal se poznat Abrahámovi, Mojžíšovi. Přes dva tisíce let vedl a formoval vyvolený národ v okolním moři pohanství. Podle svého slibu, daného prvním lidem v protoevangeliu (Gn 3,15), připravoval lidstvu možnost návratu do stavu rajské bezhříšnosti, do stavu blízkého přátelství s Bohem.
Toto se naplnilo příchodem Mesiáše.

Ve Starém i Novém zákoně si můžeme povšimnout zvláštní věci. Mluví – li Bůh sám o sobě, mluví často v plurálu (v množném čísle). Proč?(Gen 1,26) Bůh řekl: "Učiňme člověka k našemu obrazu, podle naší podoby!
(J 14,23) Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.

Ani muslimové nemohou proti tomu nic namítat – i v Koránu najdeme výroky Alláha, kde o sobě mluví v plurálu.
(súra 21:104) V ten den svineme nebe, jako se svinují svitky knih, a jako jsme začali již prvním stvořením, tak opakovat to budeme podle slibu Námi daného. A My tak učiníme!
Dokonce i pozemští vladaři z pýchy a touze po velikosti začali podle tohoto vzoru pro své osoby používat plurál. 
Ale kde jsou jeho skutečné kořeny? Cožpak prostý plurál je schopen učinit někoho vznešenějším? Proč tedy Bůh o sobě mluví v množném čísle?

Kvalitativní skok v chápání Boží existence nastal příchodem Mesiáše – Ježíše Krista na tento svět.
Narozením z panenské matky Marie se stal člověkem, naším bratrem, jedním z nás. Je až s podivem, kolik lidí, kteří se považují za křesťany, nemá dosud v této věci vůbec jasno. Boží Syn se narodil z Otce přede všemi věky, dříve než byl čas. Je tedy nesprávné tvrdit, že nejdřív byl Otec a pak Syn. Takové chápání může být jen ve stvořeném světě v běhu času.

Boží Syn je před časem - i nad časem (J 8,58), skrze něho bylo všechno stvořeno (J 1,3; Kol 1,16; Zj 4,11;). 
Mohamedovo tvrzení v Koránu, že Ježíš o sobě neučil, že je Božím Synem (súra 4:169; 5:116), je prokazatelně nepravdivé.
(J 8,56-59) „‚Váš otec Abrahám zajásal, že spatří můj den; spatřil jej a zaradoval se.‘ Židé mu řekli: ‚Ještě ti není padesát, a viděl jsi Abraháma?‘ Ježíš jim odpověděl: ‚Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abrahám narodil, já jsem.‘ Tu se chopili kamenů a chtěli je po něm házet“.
Židé velmi dobře pochopili, co Pán Ježíš míní slovy „já jsem“, neboť jistě znali verš
(Ex 3,13-14): „Avšak Mojžíš Bohu namítl: ‚Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim: Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho jméno, co jim odpovím?‘ Bůh řekl Mojžíšovi: ‚Jsem, který jsem.‘ A pokračoval: ‚Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.‘“ 

Pán Ježíš v rozhovoru se židy zjevuje své božství a říká, že se Abrahám zaradoval, neboť spatřil, jak se naplňuje dílo vykoupení. Nelze se tedy hlásit k Abrahámovi a zároveň odmítat završení jeho smlouvy s Bohem, vtělení Božího Syna.
Ježíš byl odsouzen a vydán na smrt právě za to, že o sobě tvrdil, že je Boží Syn (Mt 26,63-64; J 18,36;).

Příslib Ducha svatého.
Ježíš odchází k Otci a za svou osobu slibuje církvi náhradu – osobu Ducha svatého (J 14,1-26; J 15,26; J 16,7). V evangeliu se všechny tři božské osoby viditelně projevily při Ježíšově křtu v řece Jordánu (Mk 1,10-11; L 3,21-22).
Na muslimských stránkách se můžeme o křesťanství dočíst i toto:  „Koncept trojice se objevil až na začátku třetího století a byl začleněn do křesťanské věrouky až 360 let po smrti Ježíše, a to na Nikejském koncilu“.
Pravda je samozřejmě docela jiná, učení o třech Božských osobách je učením Ježíše Krista od samého počátku: (Mt 28,19) Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého. Na nicejském koncilu bylo toto učení jen znovu potvrzeno, jako víra církve.

Zde je ještě nutno zmínit naprosto mylný pohled islámu na víru křesťanů v Božskou Trojici, dokazující beze vší pochyby, že Korán je jen dílem lidským, plným chyb a omylů.
Poukázat na zcela nesmyslné výtky autora Koránu vůči křesťanům, že uctívají Pannu Marii jako součást Svaté Trojice.
(súra 5:116) „A hle, pravil Bůh: ‚Ježíši, synu Mariin, zdaž jsi to byl ty, kdo řekl lidem ›Vezměte si mne a matku mou jako dvě božstva vedle Boha‹?‘“ … 
Autor Koránu nejprve propadl nějakému klamu o křesťanské nauce, a pak s tím klamem vášnivě polemizuje na stránkách své vlastní svaté knihy, aniž by znal skutečný stav věcí.
Křesťanství nikdy nezařazovalo Kristovu matku do Božské Trojice. Kdyby byl autorem Koránu skutečně Bůh, věděl by to.

Dokument II. Vatikánského koncilu „dignitatis humanae
Náboženská svoboda vyvěrá z jedinečné důstojnosti člověka, který je mezi všemi tvory této země jediný, jež je s to navázat svobodný a vědomý vztah ke Stvořiteli. „Díky své důstojnosti – říká koncil – jsou všichni lidé v podstatě svého lidství obdařeni rozumem a svobodnou vůlí...  Vlastní přirozenost a morální povinnost je nabádá k tomu, aby hledali pravdu, především tu, týkající se náboženství“. Vatikánský koncil tak potvrzuje tradiční katolické učení, podle něhož člověk jako duchovní tvor může poznat pravdu, a má tedy povinnost i právo ji hledat.

K posouzení existence Boha rozumem máme užitečnou pomůcku – existenci člověka.
O člověku víme, že byl stvořen k obrazu Božímu (Gn 1,27), byl stvořen k vytváření společenství. V celém popisu stvoření světa jen o jedné jediné věci říká Bůh, že není dobrá: „Není dobré, aby člověk byl sám“ (Gen 2,18).
Člověk tedy ve viditelném světě zjevuje neviditelného Boha. Každý z nás je samostatnou osobou, která bude ze svého života za sebe skládat účty. Přesto jsou naše životy spojenými nádobami – štěstí jednoho umocňuje štěstí ostatních, neštěstí každého doléhá také na ostatní z nás. Tvoříme tak určitou (i když nedokonalou) jednotu – lidstvo.
Rodina  (základní stavební prvek společnosti) vychází ze vzájemného vztahu trojice – muž, žena,Bůh. 
I sám prostor, ve kterém žijeme, odráží slávu a podpis svého Stvořitele. Přestože je jen jeden, je definován třemi rozměry geometrických os!

O Bohu víme, že je naprosto dokonalý ve svém bytí, nezávislý na ničem stvořeném. Sám by si dokonale vystačil ve všem, nepotřebuje ke své existenci nikoho dalšího. Bůh je však také zdrojem nezištné dokonalé lásky. A to je důvod, proč nás stvořil, abychom se mohli podílet na jeho bytí, sdílet jeho lásku a štěstí. Láska však může existovat pouze ve vztahu různých osob, které zažívají určitou jednotu. Láska není jen nějaká vlastnost, atribut, je skutečným živým vztahem mezi osobami.  Unitářský bůh ( bůh v jedné osobě) logicky tedy nemůže být samotný zdrojem takové lásky (snad jen sebelásky, lásku nemá s kým sdílet).
Pokud by unitářský bůh sdílel svoji lásku se stvořením, byla by zase porušena zásada nezávislosti Boha na stvoření.

Dokonalá Láska je jen láska sdílená. Křesťanství má tedy logiku, když mluví o Trojjediném Bohu.
Bůh existoval i dříve, než stvořil člověka a i tehdy byl dokonalý. Byl dokonalá Láska, nikoli sebeláska. Židé i muslimové zde mají skutečně vážný důvod se zamyslet nad podobou svojí víry – osamoceného boha.
Tvrdí - li, že je pouze jeden Bůh, mají jistě pravdu a já s nimi souhlasím. Jenom o tomto Bohu vědí méně než křesťané!

Pro nás trinitáře je i Bůh sám společností.
Tahle trojjediná záhada je útěšlivá jako dobré víno a útulná jako anglický krb. Mate nám sice rozum, ale utěšuje srdce.  Naproti tomu z pouště, z vyprahlých míst strašného slunečního žáru, přicházejí kruté děti osamělého boha - ti skuteční unitáři, kteří s šavlí v ruce již tolikrát zpustošili svět. Neboť není dobře Bohu samotnému. (G. K. Chesterton)  


"Božská Trojice" | Přihlásit/Vytvořit účet | 181 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. únor 2010 @ 07:42:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O nejsvětější Trojici meditoval i svatý Augustin, věrozvěst Anglie a snažil se jí přijít na kloub a pochopit celé tajemství. Jednou se přitom procházel po břehu moře až uviděl malého chlapečka jak si staví rybníček z písku a nalévá do něho mušlí vodu. Zeptal se ho co dělá a chlapeček odvětil že přelévá moře. Augustin mu vysvětlil že se mu to nemůže povést a dostalo se mu odpovědi že by to bylo snazší než to o co se zrovna pokouší on. To dítě byl anděl Páně. jednou jsem četl takové matematické podobenství. 3x1 jsou sice 3 ale kolik je 3x nekonečno ?
Pánbůh Vám zaplať za tenhle přízpěvek. Doufám že nebudete mít námitky když si ho okopíruju a občas použiju nějaký citát.



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 15. únor 2010 @ 08:06:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Jeho existenci však nelze obsáhnout lidským rozumem. Přesahuje nekonečnost vesmíru, velikost galaxií i energii kvasarů, na niž ani naše fyzikální jednotky nestačí.--
 
dejme tomu...tudíž biblické popisy jsou jen omezené,lidské pochopitelné představy 

--Každý z nás je samostatnou osobou, která bude ze svého života za sebe skládat účty.--

máš to hezky naučeno..takové teorie už ale vyvrací jediné zemřelé malé dítě  

--Tvrdí - li, že je pouze jeden Bůh, mají jistě pravdu a já s nimi souhlasím. Jenom o tomto Bohu vědí méně než křesťané! --

:-) no samozřejmě,přece já na tom jsem lépe než oni....a úplně stejně to vnímají i ti muslimové a Židé 




Marie jako Bohyně (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. únor 2010 @ 11:07:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko - pěkný článek. Píšeš:

>>>>Poukázat na zcela nesmyslné výtky autora Koránu vůči křesťanům, že uctívají Pannu Marii jako součást Svaté Trojice.
(súra 5:116) „A hle, pravil Bůh: ‚Ježíši, synu Mariin, zdaž jsi to byl ty, kdo řekl lidem ›Vezměte si mne a matku mou jako dvě božstva vedle Boha‹?‘“ … 
Autor Koránu nejprve propadl nějakému klamu o křesťanské nauce, a pak s tím klamem vášnivě polemizuje na stránkách své vlastní svaté knihy, aniž by znal skutečný stav věcí.
Křesťanství nikdy nezařazovalo Kristovu matku do Božské Trojice. Kdyby byl autorem Koránu skutečně Bůh, věděl by to.<<<<

Je docela zajímavá otázka, kde vlastně Mohamed vzal takovou představu. Tradičně se předpokládá, že si ortodoxiní křesťanství popletl se sektou Kollyridianů. O této sektě píše Epiphanius, biskup ze Salamis. Ve svém díle Adversus Haereses, též známém jako Panarion (Πανάριον) nám zanechal aspoň základní informace. Sekta se měla v Arábii objevit ve čtvrtém století a za její zakladatelku se považuje jakási kněžka z Trácie. Název Kollyridiáni zvolil podle jejich liturgického zvyku, kdy se jednou ročně pravděpodobně pouze ženy shromáždily u stolu, uctívaly Marii a pojídaly společně jakési koláčky či cosi na způsob chlebových rolek - Kollyridiání jsou tak doslova "sekta pojídačů koláčů". Rovněž věřili, že Marie dostala tělo přímo z nebes.

Leontius z Byzance tutéž sektu pojmenoval Filomarianity (=milovníci Marie), ale zdá se, že jeho informace jsou založeny výhradně na prvně jmenovaném díle, což platí i o Janu Damašském. Sekta jednoznačně považovala Marii za bohyni, ale nelze doložit, považovali-li ji za třetí do trojice nebo jako čtvrtou. Mohamed položil rovnítko mezi Ducha svatého a Gabriela, takže mu vyšla jako třetí - Alláh, Ježíš a Marie.

Je však nejisté, jestli se tu Korán opravdu zmiňuje o výše uvedené sektě, protože je nedoložitelné, že by sekta působila ještě v době Mohameda a hlavně že by byla v oblasti Mekky tak vlivná, že by ji Mohamed považoval za pravé křesťanství. Mohamed vedle toho docela dost cestoval. Je totiž docela dobře možné, že tu díky Koránu máme doklad o již tehdy mezi křesťany velmi rozšířené mariánské úctě. Z Koránu je zřejmé, že Mohamed měl jisté znalosti Bible, judaismu a křesťanství, ale ty byly často žalostně povrchní - z rychlíku. Domnívám se, že kdyby se Mohamed seznámil podobně povrchně s dnešní ŘKC nebo PC, pravděpodobně by mluvil o Marii stejně. On sám Epiphanius vyjadřuje ortodoxní postoj, když píše: "Ačkoli je Marie nejkrásnější a nesvětější stvoření a hodná úcty (chvály), nedlužíme ji klanění se." (Haer. 79, 7)

Jak ty osobně si ty zmínky v Koránu vysvětluješ? Ale čistě technicky v Koránu vlastně není chyba, protože Bůh ani Ježíš opravdu nikdy netvrdili, že Marie je Bohyně, resp. součást Trojice, což je to, co se píše v Koránu:-)



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 15. únor 2010 @ 12:43:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, prosím tě, neměli byste říkat papeži raději
Svatý Syn, když na zemi viditelně zastupuje Krista, místo Svatý Otec ?
A kdo na zemi zastupuje Svatého Ducha, snad ne Marie ?

P.s. Kdo kdy po Kainovi přinesl nekrvavou oběť ?
Už v ráji Bůh obětuje zvíře, aby Adamovi a Evě udělal suknice.
Když Šalamoun zasvěcuje chrám, tak to jsou jatky !
Ale pozor ! Při Květné neděli (palmarum) zástupy mávají palmovými listy.



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 15. únor 2010 @ 14:39:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plemeno určené k porážce, kdož vám nalhal, že jsou Bohové tři? Zdalipak ne satan?
Nepouštějte do svého domu paní Lež!
Nevěřte svévolníku.
Nevěřte jeho slovům.
Neboť z ďábla jsouť tato slova  a z nikoho jiného.
Oko,Židé vědí mnohem více o Kristu, jak drtivá většina křesťanů!Akorát , že nevědí, že Kristus je Jahve.
Toto učení jest postaveno na písku a pochází z tělesného Babylona  i duchovního Babylona.Neníť postaveno na biblickém základu a nemá žádnou podporu v Písmu!



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: henry7 v Úterý, 16. únor 2010 @ 05:39:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko poucny clanek jen chci rict ,ze kdyz jsem loni se zenou navstivil Libanon,byl jsem v soku mistni rodina nas vzala na "poutni" misto v kopcich za Bejrutem.Byla to 30m socha Marie,kde ji uctivalo desitky Katoliku a ted se podrz...Muslimu s rodinama.Pokud se nepletu papez rekl, ze muslimove a krestane uctivaji stejneho Boha.Mozna je uctivani sochy Marie "spojujici" malta katoliku a muslimu nevim,ale urcite alah neni muj Buh.



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2010 @ 08:31:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý tvůrce ve svém díle zanechá svůj nezaměnitelný podpis.

Znalec umění pozná Picassův obraz, i kdyby ho nepodepsal. Houslař vezme do ruky housle a hned pozná rukopis jiného mistra houslaře. Muzikant snadno rozpozná Mozarta od Bacha. I maminčina polévka je nezaměnitelná se všemi polévkami na světě, protože byla vařená s láskou.

Bůh ve svém díle nám také zanechává svůj podpis, zprávu o sobě.
Všechno, co Bůh stvořil, je charakterizováno krásou a funkčností, všechno nese pečeť Boží. Bůh je největším umělcem. Tvoří zásadně jen originály, nikdy ne kopie.  Ze všech lidí na světě co jich je, bylo a bude, nejsou dva úplně stejní. Každý z nás je neopakovatelným originálem ve vesmíru. Každý z nás je Bohem milován, o každého z nás Bůh stojí.


Strom má kořeny, kmen a korunu, přesto je jeden. I zde nacházíme zprávu o autorovi, jeho podpis.

Protože člověk je výjimkou v celém stvoření, jeho bytí není jen ve světě hmotném, ale zasahuje i do světa duchovního, i jeho trojiční obraz zasahuje oba světy. Muž a žena tvoří jednotu v Bohu. Člověk byl stvořen pro jednotu s Bohem, pro společenství s Bohem a lidmi. Člověk tak zjevuje Boha ve viditelném světě. Měl si zemi podmanit a jako dobrý správce se o ni starat. Člověk bez Boha, zaprodaný hříchu, je pro zemi velikým neštěstím.



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 16. únor 2010 @ 10:38:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na otázku Nejsvětější Trojice narazil také svatý Patrik když přišel zvěstovat Krista do Irska. Tamní keltové  přijali křesťanství s radostí a ochotou. Včetně druidů obého pohlaví. Jedna z věcí která jim nešla na rozum bylo to jestli je jeden Bůh nebo tři. Svatý Patrik se rozhlédnul a utrhnul jetelový lístek. Řekl jim že jsou to vlastně tři lístky ale dohromady jeden. Tohle vysvětlení jim stačilo a od těch dob je jetelový trojlístek a zelená barva znamením Irska.




oko (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. únor 2010 @ 12:15:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Zemřelé malé dítě to má s účty velmi jednoduché: Vrací se do milující náruče, odkud vyšlo.--

krásné...takže žádné účty vše jaksi zadarmo,ostatní se musí snažit a skládat ony účty i když podle Katechismu nepokřtěné děti do nebe nemohli,tak se strčili do předpeklí  


--..."a úplně stejně to vnímají i ti muslimové a Židé"...
Možná ano. Ale maximálně jeden z nás může mít skutečně pravdu.--

:-) ve smyslu logického výroku snad ano i když i tam to není tak jednoznačné,ale tady jde o něco jiného.Buddha na to měl krásné přirovnání.Vědomě se distancoval od těch, kteří vytvářeli spekulativní teorie o začátku a konci, omezenosti a nekonečnosti světa, původu člověka nebo posmrtného bytí vysvobozeného. Srovnával je se slepci, z nichž se každý dotýká slona na jiném místě a pak se dostává do prudkého sporu o pravém tvaru zvířete: Jeden slepec posuzuje slona podle ocasu, kterého se dotýkal, druhý podle nohy, další podle ucha. Podle tohoto podobenství je každá interpretace světa a člověka útržkovitá a je vzhledem k pomíjivosti života promarněným časem.

 
--A já jsem naprosto přesvědčen, že Bůh nikdy není sám - ani když vesmír neexistoval, Boží láska zde byla. Vesmír je jejím dílem.--

to klidně můžeš být,přesto to nemá na skutečnost žádný vliv.Přijde mi ale scestné (ale pochopitelné) psát výhradně o jedné straně mince,protože se to mlsným jazýčkům hodí .Bůh SZ přece  tvořil dobro i zlo,světlo i temnotu na to se už dnes zapomíná nebo se to všelijak bagatelizuje.  



Re: Božská Trojice (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 19. únor 2010 @ 13:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš odchází k Otci a za svou osobu slibuje církvi náhradu – osobu Ducha svatého (J 14,1-26; J 15,26; J 16,7). V evangeliu se všechny tři božské osoby viditelně projevily při Ježíšově křtu v řece Jordánu (Mk 1,10-11; L 3,21-22).

V celej Biblii nie je žiaden konkrétny dôkaz o tom,že Duch Boží je osoba.

Ako dôkaz osoby ducha Božieho uvádzaš (Mk 1,10-11; L 3,21-22).

Lukáš 3:21  A stalo sa v tom, keď sa krstil všetok ľud, a keď bol pokrstený i Ježiš a modlil sa, že sa razom otvorilo nebo,
22  a Svätý Duch sostúpil v telesnej podobe, jako čo by holubica, na neho, a hlas zavznel z neba, ktorý hovoril: Ty si ten môj milovaný Syn, v tebe sa mi zaľúbilo.

Tento dôkaz,že Duch Boží je osoba mi pripadá ako hlúposť storočia.



Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy