|
Právě je 529 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116489058 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Je církev svatá?
Vloženo Sobota, 23. leden 2010 @ 22:38:37 CET Vložil: Olda |
poslal oko V čem spočívá svatost církve.
Rád bych se s vámi podělil o pohled na církev, jak jsem objevil na této adrese: http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=493&Itemid=65
Co je prvořadým úkolem církve?
Je to snad charita, zakládání
náboženských spolků, péče o umělecké památky? Hlavním cílem a posláním
církve je zprostředkovat lidem zjevené pravdy a svátostný život – život
vedoucí k Bohu.
Svatost církve znamená především neomylnou komunikaci
Bohem zjevených pravd, které zajišťuje autorita apoštolů, Kristem
k tomu povolaných a určených. Tato autorita garantuje, že se v dějinách
zprostředkovávají stále tytéž, a tedy lidskou omylností či hříšností
neporušené, pravdy víry; Pravdy, které jsou nutné ke spáse a které se
týkají i Bohem daných prostředků, jež k ní nejúčinněji vedou.
Magisterium a svátosti jsou tedy oním nadpřirozeným aspektem církve,
kvůli němuž mluvíme o její svatosti – jsou důvodem svatosti.
Právě nedostatek Bohem stanovené autority znamená absenci svatosti
jiných náboženských společností. Tím samozřejmě není míněno, že by
např. evangelíci museli být v mravním smyslu nutně méně „svatí“ než
katolíci. Něco takového pravda o svatosti katolické církve neimplikuje.
Implikuje však, že ostatní křesťanská společenství vedou své členy ke
Kristu jen potud, pokud participují na pravdách církve. Autorita
vybavená mocí od Boha totiž může být jen jedna; vylučuje rozmanitost
protichůdných nauk.
Příklad absence božské autority, a tedy i svatosti, můžeme nalézt v mylném přístupu k Písmu:
Společně s protestanty předpokládáme, že Písmo je Božím sdělením, a
to sdělením životně relevantních pravd. Protestanti dále předpokládají,
že tyto pravdy si lze osvojit samostatným studiem. Písmo pokládají za
jediný pramen poznání Božího sdělení, neboť je prý výkladově
soběstačné. Písmo ale bývá interpretováno velice různě. Znamená to
snad, že Bůh nechtěl nebo nedokázal lidem dokonale sdělit a svěřit
k hlásání tak důležité pravdy o životě? Nedokázal snad zajistit možnost
jejich bezchybného předávání? To je nemyslitelné. Proto není rozumně
myslitelné, aby Bůh stanovil způsob předávání víry tak, jak
předpokládají ti, kdo izolují Písmo jako jediný zdroj zjevených pravd.
Námitka proti svatosti církve se nejčastěji odvolává na excesy
církve v dějinách. Uváděné historické případy (inkvizice, upalování
čarodějnic, tmářství církve aj.) však bývají obvykle hrubě
dezinterpretovány. To svádí k apologii, která primárně soustředí
pozornost na korigování demagogické manipulace s historií. Účinněji a
lépe však logice námitky odpovídá postup, v němž klidně uznáme pro
církev nepříjemná dějinná fakta a poukážeme na fakt, že nedokazují to,
co se snaží namítající dokázat – nesvatost církve. Kristus přece svým
následovníkům neslíbil a nezajistil bezhříšnost a neomylnost celého
jejich poznání během pozemské existence. Právě to však neoprávněně
předpokládá ten, kdo špatnou historickou zkušeností argumentuje proti
svatosti církve.
|
Re: Jediná a Pravá (Skóre: 1) Vložil: Majda v Úterý, 26. leden 2010 @ 18:18:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jediná a Prává Církev je Kristova,veškéré další jsou jen odnože a samozřejmě tato Svatá Církev Kristova jest SVATA
|
Re: Re: Jediná a Pravá (Skóre: 1) Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Úterý, 26. leden 2010 @ 23:29:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev s velkým C je pouze ta Kristova nebeská, avšak nekryje se s žádnou pozemskou náboženskou organizací. Jak je psáno zná Pán ty, kdo jsou Jeho... Do této Církve patří zjednodušeně řečeno obrácení jednotlivci napříč denominacemi a ti, kdo již zesnuli v Pánu. Tato Církev je svatá, jelikož Otec na ni hledí skrze prolitou krev Jeho Syna. Toto je její postavení na nebesích de iure, ale její stav na zemi de facto může být žel i odlišný od stavu de iure.
|
]
Re: Re: Re: Jediná a Pravá (Skóre: 1) Vložil: Majda v Středa, 27. leden 2010 @ 21:35:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vsichni kdo se hlasi ke Krisrtu jeho jsou
|
]
Re: Re: Re: Re: Jediná a Pravá (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 08:11:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoliv - Bible říká, že všichni ti, které zná Pán, jsou Jeho. (2Tm 2:19) A Pán sám řekl, že je mnoho lidí, kteří se k Němu hlásí a řeknou Mu v onen den "Pane Pane, ...", ale Pán jim řekne: "Neznám vás ..." ba dokonce "Nikdy jsem vás neznal, ..." (Mt 7:22-23)
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Kdo tedy náleží Kristu (Skóre: 1) Vložil: Majda v Úterý, 09. únor 2010 @ 12:58:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - že jsme všickni v Adamovi byli padli (k
Řím. v 6. kap. v. 12),
- že Bůh smilovav se, celému světu spasitele poslal, Syna svého
(Jan v 3. kap. v. 16),
- a to proto, aby každý, kdož věří v něho (ibid.) a v té víře setrvá až do
konce (Mat. v 24. kap. v. 13), nezahynul, ale měl
život věčný (Jan v 3. kap. v. 16),
- a tak že sami věřící, a však všickni věřící, spaseni budou,
- víra však že jest dar Boží (k
Efezským v 2. kap. v. 8),
- a poněvadž Bohu všecka díla jeho známa jsou od věků (v
Skutcích ap. v 15. kap. v. 18),
- že Bůh hned od věků předzvěděl, kteří to budou věřící; protož které
předzvěděl, ty že vyvolil a předzřídil
(k Řím. v 8. kap. v. 29),
- a dal je Synu svému jakožto pastýři, aby jich neztratil
(Jan v 6. kap. v. 39; též v
10. kap. v. 15),
- a těch jména že zapsána jsou v nebesích
(Lukáš v 10. kap. v. 20)
v knihách života (Filip, v 4. kap. v. 3;
Zjevení v 3. kap. v. 5;
též v
21. kap. v. 27).
Tomu všickni věříte. Dvě otázky v rozepři zůstávají: 1. Prostě-li Pán Bůh
vedle vůle své vyvolil, které chtěl, a pominul, kterých chtěl, čili v nich
samých rozdílu šetřil, kteří budou chtíti věřiti a kteří nic?
Na to jedni odpovídáte s Kristem: Chválím tě, Otče, Pane nebe i země, žes
skryl tyto věci před moudrými a opatrnými a zjevils je maličkým! Jistě, Otče,
že tě se tak líbilo před tebou! A s Pavlem, že vyvolování není na tom, jenž
chce, ani na tom, jenž běží, ale na Bohu, kterýž se smilovává; on pak že se
smilovává, nad kým chce, a koho chce, zatvrzuje. Proto že, jak má hrnčíř moc
nad hlinou, aby z jednostejného truple udělal jednu nádobu ke cti a druhou ku
potupě, tak i Bůh. Druzí odpovídáte s apoštolem, že Bůh nechce, aby kdo
zahynul, ale všickni ku pokání se obrátili a spaseni byli; a s Kristem:
Jeruzaléme, kolikrát jsem tě chtěl shromážditi, ale nechtěli jste! Item z úst
Božích: Živ jsem já, Hospodin, že nemám libosti v smrti hříšného; ale aby se
obrátil a živ byl.
Druhá otázka jest: Mohou-li jednou vyvolení a do knih života vepsaní zase od
milosti Boží odpadnouti a z knih vymazáni býti, čili nemohou?
Na to jedni z apoštola odpovídáte: Kdo stojí, hlediž, aby nepadl. Item: S
bázní a s třesením konejte spasení své; a že David nepřátelům svým žádá, aby z
knih života vymazáni byli. A druzí s týmž apoštolem odpovídáte, že základ Boží
pevný stojí, maje znamení toto: Zná Pán ty, kteříž jsou jeho; a opět, že Bůh
darů a povolání svých nelituje. Item z úst Kristových: Já ovcem svým věčný
život dávám, a nezahynouť na věky, aniž jich kdo vytrhne z ruky mé. Nebo vůle
Otce mého jest, cokoli mi dal, abych toho neztratil, a že vyvolení mocí Boží
ostříháni bývají k spasení.
|
]
|
|
Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Majda v Sobota, 30. leden 2010 @ 19:36:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Služba apoštola Petra a jeho úřad jsou rovněž zakotveny a založeny
v Novém zákoně. Tu se jedná o známý úryvek z Matoušova evangelia (16,
16-19): apoštol Petr dostává od Ježíše zvláštní zaslíbení. Je to u
příležitosti jeho vyznání, že Ježíš je mesiáš. Na skále (petra, kefas -
Petr) bude Ježíš budovat svou církev. Následující zaslíbení schopnosti
svazovat a rozvazovat obdrží však i ostatní učedníci, jak je doloženo
u Mt 18, 18. Rovněž je doloženo, že Šimon Petr - společně s Janem a
Jakubem - měl v okruhu učedníků přednostní postavení (srv. Mk 5, 37; 9,
2; 14, 33) a často vystupoval jako mluvčí všech učedníků (na př. Mt 16,
16; 17, 25nn; L 5, 3-10; J 6, 68; 13, 6 10). Později vystupuje Petr
jako mluvčí nebo vedoucí jeruzalemské obce (Sk 3, 1-26; 4, 1-20; 5,
1-10). Z toho se odvozuje služba apoštola Petra jako služba vedení. |
Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 30. leden 2010 @ 20:22:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mt 16:21-23 Od té doby Ježíš začal svým učedníkům ukazovat, že musí odejít do Jeruzaléma a mnoho vytrpět od starších, velekněží a učitelů Zákona, být zabit a třetího dne být vzkříšen/vstát. Petr si Ho vzal stranou a začal Ho kárat: „Bůh tě chraň, Pane, to se ti určitě nestane!“ Ale On se otočil a řekl Petrovi: „Jdi ode/za mne, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože nemáš na mysli věci Boží, ale věci lidské.“ A co odvozujete z těchto tří veršů?!
Ga 2:11-14 Ale když přišel Kéfas/Petr do Antiochie, postavil jsem se proti němu tváří v tvář, neboť si zasloužil odsouzení. Než totiž přišli někteří od Jakuba, jídával společně s pohany. Když však přišli, začal couvat a oddělovat se, protože se bál těch, kteří byli z obřízky. A spolu s ním upadli do pokrytectví i ostatní Židé, takže i Barnabáš byl stržen jejich pokrytectvím. Když jsem však uviděl, že nejdou rovně podle pravdy evangelia, řekl jsem Kéfovi/Petrovi přede všemi: „Jestliže ty, ač jsi Žid, žiješ pohansky, a ne židovsky, jak to, že nutíš pohany/národy, aby žili jako Židé?“ A co odvozujete z těchto čtyř veršů?!
Na takové "skále", že by Bůh založil svou Církev?! No nebyl by Bůh přinejmenším nezopovědný, kdyby si takového člověka vybral jako skálu, na níž postaví Církev, když předtím na jakémkoliv místě SZ, kde mluví o skále, mluví sám o sobě! A v Nové Smlouvě je jasný tento verš - 1K 10:4 ... všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. Kristus tou skalou někdy přestal být?! Jestli ano, tak kdy a proč?! Proč by Bůh Otec místo svého jediného svatého a dokonalého Syna určil hříšného člověka, který třikrát zapřel Krista?! Ano, činil z toho pokání, ale selhal, jak výše uvedeno, i potom! Petr je jinak úžasným příkladem, jak i po různých pádech stejně a věrně následoval Krista až na smrt, ale do své mučednické smrti zůstal živým kamenem, jedním z mnoha, tj. nikdy skálou, na níž by Kristus stavěl svou Církev, nebyl, není a nebude! Však uvidíš sama.
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Majda v Pátek, 12. únor 2010 @ 22:03:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pravdu máš
|
]
Re: Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Majda v Pátek, 19. únor 2010 @ 23:58:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <!--
@page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm }
P { margin-bottom: 0.21cm }
-->
Svedectvo prvých učeníkov
- 40 Jeden z tých dvoch, čo to počuli od Jána
a nasledovali Ježiša, bol Ondrej, brat Šimona Petra. 41
On hneď vyhľadal svojho brata Šimona a povedal mu: „Našli
sme Mesiáša,“ čo v preklade znamená Kristus.
42 A priviedol ho k Ježišovi. Ježiš sa naňho zahľadel
a povedal: „Ty si Šimon, syn Jánov, ale budeš sa volať
Kéfas,“ čo v preklade znamená Peter |
]
Re: Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Majda v Sobota, 20. únor 2010 @ 00:19:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1) Kniha Žalmů ...Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš! Zlm 18:33 Bůh, který mě opásává statečností a mou cestu činí dokonalou, Zlm 18:34 ten dává mým nohám hbitost... |
]
Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Sobota, 30. leden 2010 @ 20:38:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Majdo, Kéfas znamená kámen. Navíc je i v SZ i NZ označován jako skála Kristus. Psáno jest:"On Skálou je! Dokonalé je dílo jeho, všechny cesty jeho pravé jsou. Věrný je Bůh, každé křivdy prostý, spravedlivý a upřímný je on!" "Skály, jež zplodila tě, zbavil ses, na Boha, svého rodiče, jsi zapomněl." "A není skály, jako je náš Bůh." "jak je napsáno: "Hle, pokládám na Sionu kámen úrazu a skálu pohoršení a žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben." "Bože můj, má skálo, utíkám se k tobě, štíte můj a rohu spásy, nedobytný hrade, moje útočiště, zachránce můj, ty mě před násilím zachraňuješ!" |
]
Re: Re: Re: Hlava církve jako nástupce apoštola Petra (Skóre: 1) Vložil: Majda v Pondělí, 01. únor 2010 @ 22:09:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nádhera díky
|
]
|
|
Re: Je církev svatá? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 09. únor 2010 @ 13:54:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Svatý je Kristus jako "hlava cíkrve" a všichni upřímně "Kristovi" - na příslušenství k církvi myslím nezáleží. |
|
|
|
|