Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 265 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536000
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vyvolení či svobodná lidská vůle?
Vloženo Středa, 20. leden 2010 @ 15:19:45 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Fera

Z knihy Balada pro lidskou duši :

Bůh dvacátého století je bezmocná, přecitlivělá, až zženštilá bytost, která nevzbuzuje respekt a úctu opravdově přemýšlejícího člověka.

Bůh dnešních kazatelen je spíše objektem lidského soucitu, než obdivu, který by věřící inspiroval k úctě.

Tvrdit, že Bůh Otec měl v úmyslu spasit celé lidstvo, že Bůh Syn zemřel s jednoznačným záměrem, aby spasil celý lidský rod a že Bůh Duch svatý se snaží vyhrát svět pro Krista , když podle obyčejného pozorování je zřejmé, že většina našich spoluobčanů umírá v hříchu a přechází do beznadějné věčnosti, by znamenalo přiznat, že Bůh Otec je zklamaný, Bůh Syn nespokojený a Bůh Duch svatý poražený!

Protože byla základní otázka špatně položena, nemůžeme dojít k jinému závěru.

Tvrzení, že Bůh se snaží "ze všech sil" zachránit celé lidstvo, ale většina lidí mu to nedovolí, by potvrdilo, že Stvořitelova vůle je v otázkách spásy nemohoucí, zatímco vůle stvoření je všemohoucí!

Svalit vinu, tak jak to mnozí činí na Satana, tento problém neodstraní, pak by všemohoucí byl spíše Satan a Bůh by nebyl nejvyšší bytost!


A dále napsal C.H. Spurgeon:

Chvěji se, když slyším některé lidi mluvit o zklamaném Kristu, nebo o Jeho smrti za cosi nejistého, o tom, že dosáhl něčeho nejistého, o tom že dosáhl něčeho, ani sám neví čeho, že zemřel za něco, co mu lidská vůle může dát, bude-li chtít, ale může mu to i odepřít.

Já bych si ale za takových podmínek nic nekoupil, očekávám že to, co kupuji, také dostanu.

A Kristus dostane, za co zaplatil vlastní krví, zvláště když opět ožil, aby si vyžádal, co koupil!


Podobná témata

Zamyšlení

"Vyvolení či svobodná lidská vůle?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 94 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyvolení či svobodná lidská vůle? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. leden 2010 @ 08:04:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aho Fero, jádro námitek arminiánsky uvažujících křesťanů tkví v tom, že je pro ně těžké vyrovnat se s faktem, že by Bůh některé pominul ve svém úmyslu spasení. Vždyt je přece láska, podle Písma nemá zálibu ve smrti hříšníka, ale chce, aby žil atd. atd. Legitimní námitkou proti tomu je vlastně otázka, na jakém poli se tedy pohybuje údajná lidská "svobodná" vůle, při rozhodování "pro" či "proti" Bohu, jestli přijme či odmítne Boží "nabídku" spásy. Člověk je zlý a bez Boží milosti nemůže než nehřešit. Pokud se tedy "rozhodne" uvěřit, musí v tom být Boží milost, která mu jednak zjeví, že existuje Bůh a co vykonal v Kristu a milostivě jej vede k uvěření a věčné spáse. Neumím si představit, že by Bůh nebyl přítomen v tomto "rozhodnutí", že takříkajíc stál někde mimo, stejně jako všebecný tlak hříchu vedoucí k odmítnutí Boha a "svobodná" vůle by byla tak mimo dobro a zlo, jakýsi autonomní prostor svobody bez mravního základu, rozhodujícího se jen tak, jak se zrovna namane, jakoby házení korunou, či zvažování výhod. Člověk se rozhoduje dle svého charakteru a ten je u hříšného člověka zlý. Bez Boží milosti se nelze "rozhodnout" pro Krista. Tak věřím já. A komu tu milost Bůh dá, je jen na Bohu. Nedávno jsem slyšel zajímavou myšlenku. Uč jako kalvinista, žij jako arminián. :))) Tedy akceptuj Boží svrchovanou vládu, ale dnes a denně se rozhoduj pro Boha, protože my nevidíme a nejsme schopni pochopit detaily Božího řízení světa od mikročástic až po vesmírné galaxie. Víme však, že to řídí a v Bibli jsme se dočetli: Předložil jsem ti dobro a zlo, vyvol si tedy dobro. V této harmonii by se patrně měl a mohl odvíjet náš život ve víře v našeho Pána. Ale to je na jinou diskusi. :)



Re: Vyvolení či svobodná lidská vůle? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 21. leden 2010 @ 11:23:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby tomu bylo tak jak říkáte tak jaký by byl potom smysl té knihy a Vašeho příspěvku ? Když je všechno předem dané ? Proč podle Vás Kristus chodil, kázal a povolával ? Proč byla napsána Bible ? Zkuste si přečíst Vámi uvedené citáty v kontextu. Jestli opravdu mluví přímo a výhradně o spáse nebo také o povolání apoštolů nebo vyvolení Vyvoleného národa.
Jedna věc je spekulovat o tom co si myslí Pánbůh i když bych i v tomhle ohledu byl velice opatrný a druhá je k tomu užívat prostředky jako je tahle kniha. Myslím že pod tenhle citát by se s chutí a radostí podepsal mnohý satanista. Balady mohou být pěkně drsné. Jako třeba ta z předkřesťanské doby jak jedna ségra hodila do řeky druhou aby jí přebrala ženicha a nepomohla jí přes všechny prosby. Pastýři pak vytáhli mrtvé tělo, z kostí udělali harfu, z vlasů struny a přišli zahrát na svatbu. Myslím že uhodnete jak to asi dopadlo. Tahle mi připadá ještě drsnější a nazval bych to spíš Proti Bohu, nebo Nekrolog nad lidskou duší nebo tak nějak podobně.



Re: Vyvolení či svobodná lidská vůle? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 21. leden 2010 @ 19:49:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
Sírachovec  15:14   -  On sám na počátku stvořil člověka a ponechal mu možnost vlastního rozhodování.

To, co lidé věděli od počátku a psali již v knize Sirachovec bychom již měli mít vyřešeno ne? Hospodin dal člověku možnost vlastního rozhodování.


... když podle obyčejného pozorování je zřejmé, že většina našich spoluobčanů umírá v hříchu a přechází do beznadějné věčnosti, .....

My nemůžeme o žádnem člověku s jistotou říci, jestli umírá v hříchu a jde do beznadějné věčnosti. Člověk není soudce. Jenom Bůh ví, kam jde člověk po smrti, jestli do nebe nebo do pekla. Žádný člověk to opravdu neví.





Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy