Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 457 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485108
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ???
Vloženo Sobota, 02. leden 2010 @ 21:06:55 CET Vložil: Stepan

Přednáška poslal rudinec

Na tento problém jestvujú dva pohľady: ten prvý hovorí,že Otec ,Syn a Duch Boží  sú osoby.Druhý pohľad je ten,že Otec a Syn sú osoby a Duch Boží je účinná moc Boha Otca a Pána Ježiša Krista

                                                              

 
 
 
Na tento problém jestvujú dva pohľady: ten prvý hovorí,že Otec ,Syn a Duch Boží  sú osoby.Druhý pohľad je ten,že Otec a Syn sú osoby a Duch Boží je účinná moc Boha otca a Pána Ježiša Krista.Ani jedna ani druhá strana nespochybňujú ,že Otec a Syn sú osoby ani sa to spochybniť nedá pretože opis P.J.Krista v nebeskej podobe je v Zj.1,13  „ a v prostredku medzi siedmimi svietnikmi som videl podobného Synovi človeka, oblečeného v dlhom rúchu až po nohy a prepásaného na prsiach zlatým pásom.“
Podobný opis je v Mat.17,2 ...   „a premenil sa pred nimi, a jeho tvár sa skvela jako slnce, a jeho rúcho stalo sa bielym ako svetlo.“
Opis Otca v nebeskej podobe je v Zj.Jana  4, 2-3  „A hneď som bol v duchu. A hľa, trón stál na nebi, a na tróne ktosi sediaci.3  A ten, ktorý to sedel na tróne, bol na pohľad podobný kameňu jaspisu a sardisu, a dúha bola vôkol trónu, na pohľad podobná smaragdu.“
Opis Ducha Svätého v nebeskej podobe som nenašiel.
 
Vyznavači  prvého pohľadu vychádzajú z následovných části Písma:
 
1,   Mat.28,19 „A tak iďte, čiňte učeníkmi všetky národy krstiac ich vo meno Otca i Syna i Svätého Ducha.“
2,    1Jan 5,7  „Pretože traja sú, ktorí svedčia na nebi: Otec, Slovo a Svätý Duch. A tí traja sú jedno.“
 
Vyznavači  druhého pohľadu vychádzajú z týchto výrokov:
 
1, Zjavenie 22:3  „A nebude viacej ničoho zlorečeného, a trón Boží a Baránkov bude v ňom, a jeho sluhovia mu budú svätoslúžiť.“
Argumentujú tým,že v novom Jeruzaleme sú len dva tróny Boží a Baránkov.Trón pre Ducha Božieho tam chýba. Ak je Duch Boží osoba musel by tam byť i tretí trón.
2, Ďalej dôvodia tým:že ap.Pavol trinásť epištol začína pozdravom: „milosť vám a pokoj od Boha, nášho Otca, a od Pána Ježiša Krista!“ Ani v jednom prípade nie je spomenutý Duch Boží.Vychádzajú z toho,že ak by Duch Boží bol osoba nutne by tam musel byť pozdrav aj od Ducha Božieho.
3, Ďalším argumentom je fakt,že v Slove Božom  sú výroky: Duch Boží alebo Duch Kristov.Ani v jednom prípade nie je výaz Duch od Ducha Božieho. Ak by Duch Boží bol osoba potom by v SB takýto výraz musel byť.
 
Ktorý z týchto dvoch názorov je lepšie dotvrdený Písmom ???
 

Podobná témata

Přednáška

"Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ???" | Přihlásit/Vytvořit účet | 348 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 06. leden 2010 @ 11:42:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavý je v tomto ohledu pohled C.S. Lewise v jeho knize K jádru křesťanství, Návrat domů 2008/překl. Dan Drápal), str. 145 - 146:

"Jednorozměrný svět by byla pouhá čára. V dvourozměrném světě máte rovné čáry taky, ale mnoho čar vytvoří jeden obrazec. V trojrozměrném světě máte stále ještě obrazce, ale mnoho obrazců vytváří jedno těleso. Jinými slovy, postupujete-li na skutečnější a pokročilejší úroveň, neopouštíte to, s čím jste se setkali na jednodušších úrovních. Pořád to ještě máte, ale sestaveno novým způsobem - takovým způsobem, který byste si nedokázali představit, kdybyste znali pouze jednodušší úrovně.
   Podobný princip je obsažen v křesťanském pojetí Boha. Lidská rovina je jednoduchá a poněkud prázdná. Na lidské rovině je jedna osoba jednou bytostí a dvě osoby jsou dvě oddělené bytosti - podobně jako v dvourozměrném světě(dejme tomu na listu papíru) je jeden čtverec jeden obrazec a kterékoliv dva čtverce jsou dva odlišné obrazce. Na Boží rovině nacházíme rovněž osoby, nicméně mohou být zkombinovány způsobem, který si nedokážeme představit, protože na té rovině nežijeme.Na Boží rovině nacházíme bytost, která je ve třech osobách, a přitom zůstává jednou bytostí, podobně jako krychle je šest čtverců, ale přitom jedna krychle. My si takovou bytost samozřejmě nedokážeme představit, podobně jako kdybychom byli stvořeni pouze pro dva rozměry, nedokázal bychom si pořádně představit krychli. Trochu to ale začít chápat můžeme. A pokud to začneme chápat, pak poprvé v životě získáváme určitou představu něčeho nadosobního, tedy něčeho, co je více než osoba. Je to něco, co by nás nikdy nenapadlo, nicméně když nám o tom někdo řekne, máme pocit, že nás to vlastně napadnout mohlo, protože to tak dobře zapadá do všeho, co již víme. " konec citace

Bible je podle praktická a termíny Bůh Otec, Syn a Duch svatý používá aniž by měla potřebu to definovat. Postačí držet se Písma a jednat tak, jak nás Písmo učí a ukazuje příklad biblických svědků.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 02. leden 2010 @ 22:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten první. Písmem, srdcem i rozumem. Věřím v Ducha Svatého, pána a dárce života který z Otce i Syna Vychází, s Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován a mluvil ústy proroků. Výroky druhého pohledu Třetí osobu nepopírají. To že mají dva lidé trůn nebo cokoliv jiného na nějakém místě a třetí ne ještě neznamená že ten třetí není člověk nebo osoba. Při modlitbě nebo při pozdravu pozdrav Pánbůh nebo pochválen buď Pán Ježíš Kristus se také obracíme jen k jedné Osobě. Existují i samostatné modlitby k Duchu Svatému. Vyjímku tvoří modlitba Sláva Otci i Synu i Duchu Svatému jako byla na počátku,  i nyní i vždycky a na věky věků. Tu se modlí stejně jako my  i někteří protestanti a všichni pravoslavní. Argument číslo tři je v souladu s vyznáním víry které jsem citoval v 2. větě. Spojení Duch od Ducha bych čekal spíš od člověka který chce Písmo zpochybnit.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 02. leden 2010 @ 22:24:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec,

kdyby jsi byl Svědek Jehovův, uměl by jsi nalézt také verše které dokazují, že Ježíš Kristus není Bůh, ale první boží stvoření. Ukázal by jsi nám ty verše a dodal k tomu svůj výklad. I přesto, že jsme věřící a víme toho o Pánu Bohu více než nevěřící nebo jinak věřící a máme s ním také vztah skrze přijetí Ježíše Krista, nemůžeme lidským rozumem pochopit jak je to vlastně s tím Bohem! Pozor na lidské manipulativní a zaujaté otázky typu: Pavel pozdravuje církve od Otce a Syna a kde je jako Duch? A proto Duch není osoba! O je to vyřešené! A nebo: Máme Ducha Otcova a Ducha Kristova, ale nikde není Duch Ducha! Co z toho plyne? No jasně, Duch svatý není osoba.... je to tak jednoduché.... lidská moudrost opět vítězí :-).

Můžeme pochopit jak na počátku všeho Bůh Otec zplodil Syna? Můj mozek na to určitě nemá, proto tuhle skutečnost přijímám vírou. To už je lepší! A k tomu ještě fakt, že Duch svatý z Otce i Syna vychází, tj. nemá počátek. Tomu už vůbec nerozumím a představit si to nedovedu, ale vírou to přijímám.

Na několika místech Skutků apoštolských čtu, že Duch svatý mluví, jedná, zakazuje, nedovoluje apod., tak proč bych neměl věřit, že také Duch svatý je osoba? Ježíš přece zaslibuje Utěšitele, který nás uvede do veškeré pravdy... Je to On, Duch svatý který k nám mluví, to co slyší od Otce a Syna.

Písma se dají vykládat tak i tak - dobře i špatně. Písma nám může vykládat Duch Boží a nebo si je můžeme vyložit jak se nám to právě hodí - dle potřeby. Nepátrejme kolik veršů potvrzuje první či druhý pohled na Ducha svatého. Kolik veršíků nám najdou Svědci na obhajobu Ježíše Krista jako první stvoření? Skutečně existují takové verše, nebo se jedná o místa se záměrným výkladem? Samozřejmě, že v Bibli není žádný verš, který dokazuje, že Kristus je první stvoření. Jsou ale místa v Bibli, která nejsou vůbec na první pohled jasná a právě na tato místa kladou důraz Svědci při obhajobě svého učení. K těmto místům si přidají svůj výklad a otázky a udělají z toho jasný důkaz, že Kristus je první stvoření. Podobně je to s osobou Ducha svatého. Přece pokud je nám dán Duch svatý a je s námi, proč by měl Pavel pozdravovat také od Ducha svatého?

Já věřím nadále, že také Duch svatý je osoba, stejně tak, že duchovní dary jsou stále platné :-). Na pochopení osoby Boha je můj rozum krátký stejně tak na pochopení božství a lidství Pána Ježíše Krista. Jsou to věci duchovní a přijímají se vírou. Já nikomu Boha nenakreslím a matematicky nevysvětlím.

Tož tak, Radim.




Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: henrix1 v Neděle, 03. leden 2010 @ 09:34:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drazí Bratři a sestry,jsem zde nováček,ale Ježíše Krista již následuji více jak 30 let.Za tuto dobu bylo již mnoho diskuzí a tezí na podobná temata .I já jsem si pokládal podobné otázky.Byl jsem svědkem diskuzí okolo vlasů,oděvů,modlení atd.atd.Když na setkání s misionářem br.Erlo Stegenem z JAR byly podobné otázky jemu předloženy,chvíli mlčel a pak řekl : dobře,budeme diskutovat o těchto věcech jak dlouho budete chtít.Ale na závěr se vás všech zeptám,kde zůstala bezmezná víra ve slovo Boží,kde zůstal Náš Pán Ježíš a je pro nás tak důležité snažit se pochopit věci,které jsou nám skryty?Až Bůh nám dá ten dar pochopení,budeme vědět.Zatím zústaňme v pevné Víře v zaslíbení kterého se nám dostalo,věnujme se raději činnosti pro kterou nás Pán určil : Jděte a kažte Evangelium,pomozte potřebným a tište plačící.Vždyť ta krása víry je v poznání oběti Ježíše Krista a v naplňování Jeho učení.Hodně Božího požehnání přeje Henrix1



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. leden 2010 @ 09:58:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy na počátku jsem se nezabýval tím, kolik je Božích osob. Později jsem pochytil nějaká různá učení na toto téma.
A jednou se mi dostalo nějaké zjevení na toto téma, a jako vždy když se jedná o zjevení duchovních skutečnosti, nedájí se dost dobře popsat slovy.
Ne, že bych to nezkoušel, ale zjistil jsem, že bez účastí Ducha Božího v nitru člověka a jeho světla, nelze v podstatě nikomu nic předat. Jak stoji někde napsáno: Ve světle tvém, vidíme tvé světlo.
Můžeme se tady celkem dlouho bavit na vaše téma, ale výsledek taky může být nulový. 
Můžete lecos pochopit svou myslí, ale bez potvrzení z vašeho ducha nebudete rozumět správně.  
Písma nas celkem jasně učí, že jen to co pochází z Ducha Božího má v Božím království nějaký význam. Co pochází z těla nepřinese žádný zisk. Ale bude jen ztrátou.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. leden 2010 @ 10:33:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli někdo chce citovat Písma, tak ať to dělá přesně.

Argumentujú tým,že v novom Jeruzaleme sú len dva tróny Boží a Baránkov.

Zjevení 22,3:
...V tom městě bude Boží a Beránkův trůn....

Tady si čteme o jednom trůnu, jinak by muselo být napsáno: V tom městě budou Boží a Beránkovy trůny.

A víc už nenapovím.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. leden 2010 @ 10:35:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že v tomto nalézám shodu i u mých tradičních oponentů.

Duch svatý je osobou. Kristus ho poslal církvi místo sebe. Jen mezi osobami lze sdílet lásku a být tak i zdrojem lásky.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: hela v Neděle, 03. leden 2010 @ 10:56:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si,že každý je osoba.Všichni tři však jednají ve společném "zájmu".Žádné verše k tomu nemám,těžko se mi pamatují.
Ráda bych se zeptala ale všech kteří mají znalosti na jednu věc. A to.Občas mívám pochybnosti,že Bůh Starého zákona není bůh kterého nazýváme Otec.Jedná se o to,že jeho jméno překládané Hospodin,je údajně opisem jména Elohim.Ve dvou případech (hořící keř,izajášovo zjevení)se prý jedná o sejítí se Synem.Takže stvořiteli by měli být asi elohimové a nejvyšším elohim Jahve?
Samozdřejmě to asi udělali s vědomím Otce,z jeho pověření,nebo jak to opsat,ale docela jsem zvědavá na odpovědi.

Vím,že se sem stylem uvažování asi nehodím,proto moc nepřispívám,nejsem nějak vzdělaná,jen občas něco přečtu.Tohle mi ale poslední dobou vrtá hlavou.

díky za reakce.ať budou jakékoliv.
h.




Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 03. leden 2010 @ 15:22:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jenom jedna osoba. Neboť Duch Svatý označuje Boží přítomnost a Otec je Duch, nikoliv osoba.Pouze Syn je tedy osobou.
Jeden Pán, jeden Bůh, jeden trůn atd.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Úterý, 05. leden 2010 @ 08:28:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Duchu Svatém psali Boží muži, kteří nás k Pánu předešli o dlouhá desetiletí:

http://evangel.sweb.cz/#D%C3%ADlo%20Ducha%20Svat%C3%A9ho

Snad jen připomenu, že žádná věc, která je jen věcí, mocí, ale ne osobou, se za nás nemůže přimlouvat nevýslovným sténáním, nemůže být náš Přímluvce a Utěšitel, Pomocník a Vůdce. Krom toho Duch Svatý usvědčuje z hříchu, vede ke Kristu, je Svědkem spasení věřícího, dosvědčuje mu, že je Božím dítětem, vodí věřícího, připomíná a poukazuje mu na slova a přikázání Páně, řídí jeho modlitby, proměňuje jej v obraz Páně a dělá další věci, o kterých Písma hovoří a které Boží dítě ve svém životě zřetelně vidí.

Avšak kdo nemá Ducha Kristova, ten není Jeho. Římanům 8



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 06. leden 2010 @ 11:39:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavý je v tomto ohledu pohled C.S. Lewise v jeho knize K jádru křesťanství, Návrat domů 2008/překl. Dan Drápal), str. 145 - 146:

"Jednorozměrný svět by byla pouhá čára. V dvourozměrném světě máte rovné čáry taky, ale mnoho čar vytvoří jeden obrazec. V trojrozměrném světě máte stále ještě obrazce, ale mnoho obrazců vytváří jedno těleso. Jinými slovy, postupujete-li na skutečnější a pokročilejší úroveň, neopouštíte to, s čím jste se setkali na jednodušších úrovních. Pořád to ještě máte, ale sestaveno novým způsobem - takovým způsobem, který byste si nedokázali představit, kdybyste znali pouze jednodušší úrovně.
   Podobný princip je obsažen v křesťanském pojetí Boha. Lidská rovina je jednoduchá a poněkud prázdná. Na lidské rovině je jedna osoba jednou bytostí a dvě osoby jsou dvě oddělené bytosti - podobně jako v dvourozměrném světě(dejme tomu na listu papíru) je jeden čtverec jeden obrazec a kterékoliv dva čtverce jsou dva odlišné obrazce. Na Boží rovině nacházíme rovněž osoby, nicméně mohou být zkombinovány způsobem, který si nedokážeme představit, protože na té rovině nežijeme.Na Boží rovině nacházíme bytost, která je ve třech osobách, a přitom zůstává jednou bytostí, podobně jako krychle je šest čtverců, ale přitom jedna krychle. My si takovou bytost samozřejmě nedokážeme představit, podobně jako kdybychom byli stvořeni pouze pro dva rozměry, nedokázal bychom si pořádně představit krychli. Trochu to ale začít chápat můžeme. A pokud to začneme chápat, pak poprvé v životě získáváme určitou představu něčeho nadosobního, tedy něčeho, co je více než osoba. Je to něco, co by nás nikdy nenapadlo, nicméně když nám o tom někdo řekne, máme pocit, že nás to vlastně napadnout mohlo, protože to tak dobře zapadá do všeho, co již víme. " konec citace

Bible je podle praktická a termíny Bůh Otec, Syn a Duch svatý používá aniž by měla potřebu to definovat. Postačí držet se Písma a jednat tak, jak nás Písmo učí a ukazuje příklad biblických svědků.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 05. leden 2010 @ 17:23:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec,

jak sám vidíš, tak na tento problém nejestvujú pouze dva pohľady. Jsou tu různé názory, až se sám divím. Nevím, nepočítal jsem to, ale zřejmě více registrovaných návštěvníků obhajuje něco jiného, než jednoho Boha zjevující se ve třech osobách (!!).

A jak to vlastně vidíš ty, jako autor tohoto příspěvku? Radim



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 10. leden 2010 @ 17:52:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezachytil som diskusiu, keď bola v prúde. Dovoľujem si však vysloviť svoj názor aspoň dodatočne, lebo dnes je aj táto téma naozaj aktuálna. Je totiž doba, keď sa všetko môže nanovo začať spochybňovávať. je to v zhode s psychológiou tejto doby - postmoderny...

Racionalisti, ktorí chcú všetko pochopiť svojim rozumom, iste budú odporovať chápaniu Svätej Trojice tak ,ako ju chápe a verí Cirkev, pretože ľudským, obmedzeným rozumom nikto nepochopí slutočnosť jedného Boha vtroch osobách...
Tí, ktorí sa držia len Písma, ako vidieť, majú problémy, pretože sa ukazuje, že Písmo naozaj nie je systematickou  príručkou vierouky kresťanstva, a z neho často sa dá vyčítať všeličo, hlavne ak niekto ho nečíta v tom Svätom Duchu, ktorého dostala Cirkev, a ak ho nečíta s Cirkvou, ktorá ho dostala... Plnú záruku dostala naozaj len Cirkev ustanovená Kristom na apoštoloch na čele s Petrom, ako to je doložené aj v Písme...

Ak veríme, že Duch Svätý pôsobil v Cirkvi ustanovenej na apoštoloch, mali by sme tiež veriť, že ak toto  spoločenstvo prvých kresťanov,  verné apoštolom, uverilo, že Boh je jeden, no v troch osobách /hoci to ľudsky nemusíme vedieť plne pochopiť.../, potom je to práve tá správna viera. Najprv bola viera, a tá sa dostala potom aj do spisov, ktoré sa neskôr stali Písmom. Ale ak vieme, že Písmo nie je systematická, exaktná príručka vierouky kresťanstva, tak to aj tak berme, a nedokazujme z Písma nedokázateľné...

Iste, ono sa to napokon pre ľudí dobrej vôle dá dokázať aj z Písma, ale - poznáme to - s písmenami a slovíčkami sa vždy dá zahrávať, ak sa niekomu tak páči... No živé presvedčenie  Cirkvi, ktoré človek prijíma s vierou na základe prísľubu Krista, to je už iné... Cirkev sa  ako celok nemôže mýliť, pretože to je "Telo Kristovo" a to je - aj podľa Písma "stĺpom a oporou pravdy"...

A Cirkev Kristova od samého začiatku chápala, že aj Otec, aj Syn, aj Duch Svätý sú osoby a spolu sú jeden Boh a nie traja Bohovia. A táto Cirekv to prijala napriek tomu, že ľudským rozumom je to pravda, ktorá presahuje jehjo cháanie. A je to aj logické, pretože Boh musí byť väčší ako ľudksý rozum je schopný pochopiť...

Hoci od samého začiatku nebola táto viera vyjadrená tak ako teraz, predsa bola to tá istá viera, len vyjadrená jednoduchšie. Cirkev  hľadala pre vyjadrenie tejto svojej viery primerané formulácie, ktoré by v istom zmysle aj "zafixovali" toto chápanie, aby hocikto hocikedy ho nemohol prekrúcať.   Vyjadrila to  napokon v apoštolskom vyznaní viery, na konciloch prvých storočí, ked sa  celé desaťročia diskutovalo, premýšľalo, modlilo a hľadali tie správne slová... .

 



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: rosmann v Úterý, 26. leden 2010 @ 19:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, Didymosi a Heleno,

Mohu dotaz ?  Jste branhamisté?



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: rosmann v Úterý, 26. leden 2010 @ 19:26:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Vy máte ale nějakého divného Boha. Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch! Jedna plus jedna plus jedna jsou přece dohromady tři."

Já ale mám jednoho Boha ve třech osobách  - Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch.
Jedna krát jedna krát jedna je dohromady pořád jedna. Tož tak - jak říká Willy



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 07:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na evangnetu se k tomuto vyjádřil i zdejší uživatel Bohemian Anonymous, celý jeho článek lze najít ZDE

Vybírám podstatné body:

I. VZTAH OTEC – SYN. SYNOVO SPASITELSKÉ POSLÁNÍ.

(1) Ž 2:7 „Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.“

(2) Ž 2:12 „Líbejte syna, ať se nerozhněvá, ať na cestě nezhynete, jestliže jen málo vzplane hněvem. Blaze všem, kteří se k němu utíkají!“

(3) 1 J. 5:5-8 „Kdo jiný přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží? To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví – Duch, voda a krev – a ti tři jsou zajedno.“

(4) Ř. 11:33, 34 „Jak nesmírná je hloubka Božího bohatství, jeho moudrosti a vědění! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nevystopovatelné jeho cesty! Kdo poznal mysl Hospodinovu a kdo se stal jeho rádcem?

(5) 1 J. 2:23 „Kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce.“

(6) 1 J. 4:2,3 „Podle toho poznáte Ducha Božího: Každé vnuknutí, které vede k vyznání, že Ježíš Kristus přišel v těle, je z Boha; každé vnuknutí, které nevede k vyznání Ježíše, z Boha není. Naopak, je to duch antikristův, o němž jste slyšeli, že přijde, a již nyní je na světě.“

(7) 1 J. 4:15 „Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.“

(8) Žd 7:26,27 „To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali: svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků a vyvýšený nad nebesa, který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama.“

(9) Ř. 5:10,11 „Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život.. A nejen to: chlubíme se dokonce Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, který nás s ním smířil.

Vztah Otec – Syn je lidským rozumem neuchopitelný, neboť stvoření nemůže obsáhnout Stvořitele (Iz. 29:16; Ř. 9:20); např. ani Syn neví o konci světa, jen Otec (Mt. 24:36); na druhé straně Otec nesoudí, ale veškerý soud dal do rukou Synu (J. 5:22), přičemž Syn a Otec jsou jedno.

Dále např. Syn a Otec jsou jedno (J.10:30) a přesto Syn odchází k Otci (J.13:3; 17:11). Příkladů je možné uvést více. Tajemství ráje, tedy třetího nebe o němž hovoří apoštol Pavel v (2Kor. 12:2-4) je ještě velmi daleko od velebného tajemství Boží koexistence – přesto jsou nevyslovitelná.

Skutečnost zrození Božího Syna krásně popsal Richard Wurmbrand ve své knize „V božím podzemí“ (Stefanos 1997), kterého
ocituji doslova:
„Syn je výsledkem aktu lásky mezi mužem a ženou. Žádný křesťan nevěří, že Ježíš je v tomto smyslu Syn Boží. Nazýváme Ho Synem Božím v jiném jedinečném významu, jako emanaci Stvořitele. Je Synem, protože je dokonalým způsobem obrazem Božím, stejně jako muž se podobá otci. Je Synem, protože překypuje láskou a pravdou. V tomto směru není pro nás pochyb o jeho božském synovství.“

PŮSOBENÍ DUCHA SVATÉHO VZHLEDEM K BOŽÍM OSOBÁM OTCE A SYNA.

(14) J. 7:39 „To řekl o Duchu, jejž měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili. Dosud totiž Duch nebyl dán, neboť Ježíš nebyl ještě oslaven.“
(15) J. 16:7 „Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.

(16) J. 15:26 „Až přijde Přímluvce, kterého vám pošlu od Otce, Duch pravdy, jenž od Otce vychází, ten o mně vydá svědectví.

(17) J. 14:26 „Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co
jsem vám řekl.“

(18) 1Kor. 8:6 „…a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho.“

(19) J. 10:30 „Já a Otec jsme jedno.“

(20) J. 14:9 „Ježíš mu odpověděl: Tak dlouho jsem s vámi Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?“

(21) Sk. 1:8 „ale dostanete sílu Ducha svatého, který na vás sestoupí a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až na sám konec země.“

(22) Sk. 2:4 „všichni byli naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.“ 


Dále je zajímavý zdroj ZDE

výběrem:

Následující verše jsou často používané pro demonstraci toho, že doktrína Trojice je věru biblická.


Mt 28,19  Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého


1. Kor 12,4-6 Jsou rozdílná obdarování, ale tentýž Duch, rozdílné služby, ale tentýž Pán a rozdílná působení moci, ale tentýž Bůh, který působí všecko ve všech.


2. Kor 13,13 Milost našeho Pána Ježíše Krista a láska Boží a přítomnost Ducha svatého se všemi vámi.


Ef 4,4-7 Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni; jeden je Pán, jedna víra, jeden křest, jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech. Každému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování.


1 Pt 1,2 a byli předem vyhlédnuti od Boha otce a posvěceni Duchem, aby se poslušně odevzdali Ježíši Kristu a byli očištěni pokropením jeho krví: Milost vám a pokoj v hojnosti.


Ju 1,20-21 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.

Nebo:


Podle všeho podřízenost ve Trojici existuje vzhledem k pořadí, avšak ne v jádru nebo podstatě. Můžeme vidět, že Otec je prvnÍ, Syn druhý a Duch svatý třetí. Otec není zplozený, ale Syn je (Jn 3,16). Duch svatý pochází od Otce (Jan 5,26). Otec poslal Syna (1 J 4,10). Syn a Otec poslali Ducha svatého (Jn 14,26; 15,26). Otec je stvořitel (Iz 44,24), Syn zachraňuje (Ga 3,13) a Duch svatý posvěcuje (Ř 15,16).




Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 13:44:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos, Vlastik, Helena, vďaka. Už dávno som sa tak na GS nezasmial ako na vašom rozhovore s Rosmanom a potom aj Willym. No najväčší hlod bolo s tým mäsom a kosťami, kde´d ste tvrdili, že osoba musí ich mať, aby bola osobou. To by ste si naozaj mali dať patentovať na filozofický, či psychologický úrad. Určite by ste ich obohatili - výccbuchom ich smiechu...

Vidíte, že aj oni, podobne ako ja, a podobne ako všetci normálni kresťania, ktorí pri čítaní Písma aj rozmýšľajú, čo sa tam píše, a nevkladajú doň svopje premisy, prídu  na to, že v Písme sa jasne hovorí, že:
-Otec je iná osoba ako Syn, proste Syn nie je Otec, a Syn je preto Synom, že má Otca...
- Syn je iná osoba Duch Svätý, nie je  s Ním  totožný, dokonca ho posiela, a jasne sa odlišuje od Neho...
- Duch Svätý je tiež odlišná osoba ako Syn, pretože Syn o ňom tak hovorí, On ho posiela a pod.
- A Duch Svätý je aj iná osoba ako Otec, pretože Kristus hovorí, že vychádza od Otca,  že ho Otec pošle a pod., že bude učiť...
- Z Písma tiež jasne vysvitá, že Otec je Boh, ale aj Syn je Boh, pretože vystupuje s  božou autoritou, a Duch Svätý je tiež Boh...
-No napriek tomu Syn potrvrdil, že Boh je len jejen, nie sú traja Bohovia, no sú tri božské osoby...
- V SZ však nebola vyslovene zjavená táto Trojica božských osôb. Len čosi bolo naznačené. O Duchu Božom sa hovorí hneď v knihe Genezis na začiatku, že "sa vznášal nad vodami"... O Synovi sa hovorí na niekoľkých miestach tiež, ale v kontexte SZ sa sotva dalo vtedy poznať, že je to rečo o druhej božskej osobe /"Ty si môj Syn, ja som ťa dnes splodil" apod./. To chápeme až teraz spätne na základe NZ...

Práve na základe uvedených faktov v ranej Cirkvi vzniklo presvedčenie o jednom Bohu v troch osobách. To chápanie je už v NZ vyjadrené na mnohých miestach, avšak len opisným spôsobom, kde sa hovorí vedľa seba akoby jedným dychom o Otcu, Synu i Duchu Svätom /napr. "krstite ich mene Otca, i Syna i Ducha Svätého..."/. Až neskôr sa to vyjadrilo výrazmi Svätá Trojica, Trojjediný Boh a pod. Takto to vyjadrila aj Cirkev na prvých konciloch v čase  slobody v 4. storočí vo svojom Kréde, ktoré uznávajú všetky hlavné kresťanské smery. Teda: Otec, aj Syn, aj Duch Svätý sú tri osoby ako jeden Boh, t.j. jedna jediná spoločná božská podstata, prirodzenosť, príroda.

Isteže treba povedať jasne, že pretože Boh je Duch, tak aj Otec, aj Syn, aj Duch Svätý sú od večnosti osoby duchovné, teda duchom. A tiež, že Syn nezačal jestvovať ako Syn počatím z Márie panny, ale bol od počiatku v jednote Otca i Syna i Ducha Svätého. On v čase historickom, v plnosti času vzal si telo z Márie Panny a narodil sa ako človek, a to tak že neprestal byť Bohom, Božím Synom v jednote s Otcom, i Duchom Svätým, ale spojil svoju božskú prirodzebiosť s ľudskou prirodzenosťou človeka Ježiša Krista, v ktorom boli preto dve prirodzenosti: božská, i ľudská, pričom ľudská bola podriadená božskej. No Kristus, hoci bol teda pravý Boh, i pravý človevek, bol ako osoba nie ľudskou, ale božskou osobou Syna Božieho. Ako to však vyjadril Pavol apoštool v liste, Kristus sa čo sa týka božstva akoby "vyprázdnil" /"kenosis" po gr./, teda hoci bol Bohom, prijal prirodzenosť sluhu, bol pokladaný za človeka, vo všetkom nám podobný /okrem hriechu/, ponížil sa až na smrť...na kríži... Dal sa teda do úplnej závislosti na Otcovi, aby bol našim Bratom, a v našom mene zadosťučiniť za naše hriechy, a zároveň v našom mene prejaviť Otcovi poslušnosť...

Pokoj všetkým. Elo.



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 14:01:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Predsa si len neodpustím ešte poznámku ohľadom Písma. Táto diskusia je rukolapným svedectvom, že Písmo samo osebe naozaj nie je zárukou, že čítajúci ho správne pochopia. Rozhovor Didymosa, Vlastika a Helena na jednej strane a mňa, Rosmana a Willyho na druhej strane je toho pádnym dôkazom. V podstate každý to Písmo číta optikou, okuliarmi, paradigmou svojich apriornych názorov, ktoré spravidla prevzal od svojej cirkvi, spoločenstva, nejakej teologickej autority, ktorej sa drží. A úlohu pri chápaní slov Písma iste zohráva aj určité vzdelanie, pretže ak niekto napríklad nevie, nenaučil sa, nechápe pojem osoby, ale usudzuje len podľa svojho obmedzeného, pomýleného poznania /hoci dobromyselne.../, môže "objaviť" naozaj pekné bludy a dostať sa do rozpoňru s ľudmi, ktorí v tom majú trochu jasnejšie.

Preto Cirkev sa vždy držala tej  vyváženosti "svätej trojice" Písma, Cirkvi i Tradície /v konteste ktorého ono vzniklo a sa lepšie chápe/. Ak sa čo i len jeden člen odstránim vzniká deficit, nevyváženosť, zlá "optika", "krátkozrakosť" pri čítaní a chápaní Písma. Napokon aj v Písme je potvrdení, že "oporou a stĺpom pravdy" je Cirkev... Iste aj preto, že má v ruke Písmo, a poruke tiež /v prípade nejasnosti/ aj posvätnú Tradíciu, a tak jasne pochopí, čo sa v Písme myslí, ako to chápať a pod. Ved nielen  Písmo bolo písané pdo vplyvom Ducha, ale ten Duch bol daný aj Cirkvi, aby ju "vyučil všetkej pravde..."



Pokračování v biblické úvaze o trojjediném Bohu :) (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 29. leden 2010 @ 08:38:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starý zákon:

Pro Izrael je axiomem fundamentální jednota Boha - Dt 6, 4 - důležité mimo jiné také kvůli modláškému polyteismu okolních národů.

Náznaky trojičního učení v SZ:

Gn 1, 26 - 3, 22 - 11, 7 - Iz 6, 8 - Bůh o sobě mluví v množném čísle

Iz 6, 8 je v Janově evangeliu 12, 41 považováno za vidění Ježíše

Zmínky o Hospodinově poslu, který je s Bohem ztotožňován a přece se od něj liší: Ex 3, 2 - 6; Soudců 13, 2 - 22

SZ o Duchu Božím jako osobním činiteli: Gn 1, 2 - Nehemiáš 9, 20 -  žalm 139, 7 - Izaiáš 63, 10 - 14

Proroctví ztotožňující očekávaného Mesiáše s Bohem: žalm 2, Izaiáš 9, 6 a následující

SZ ukazuje pluralitu v rámci Boží jednoty, plnější učení pak obsahuje Nový zákon.

Nový zákon:

Ježíšem daná trojiční forma křtu: Matouš 28, 19

Nz úseky naznačující či oznamující Boží trojjedinost: Matouš 3, 13 - 17; 28, 19; Skutky apoštolů 2, 32 a násl.;
2. Korintským 13, 13; Efezským 1, 1 - 14 + 3, 16 - 19

O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.


Zajímavé přirovnání: Matouš 19, 5  a násl - Ježíš prohlašuje, že v manželském svazku "již nejsou dva, ale jeden" .....

Z hlediska hříchu:

Hřích nás odděluje od Boha a vystavuje jeho hněvu. Hřích je urážkou Boha. Pokud by Ježíš nebyl Bůh, netýkalo by se ho to. přesto odpouštěl hříchy. Proto byl obviněn z rouhání, neboť je Bůh může odpouštět hříchy: Marek 2, 5 - 7.  Pokud Ježíš řeší naše hříchy, musí být Bůh.

Obdobně je to s Duchem svatým: Křesťané tvrdí, že do jejich života vstoupila obnovující Boží moc. Znají Boha a prožívají jeho přítomnost, prožívají autoritu Slova a dostávají dary ke službě. Není-li to však sám Bůh, kdo s námi takto jedná, je naše tvrzení klamem, které nemá žádný vztah k nadpřirozené skutečnosti.


Bůh je láska:

Nepotřebuje stvoření jako předmět své lásky. Jako Trojice je naplněn sám v sobě. Stvoření a spasení jsou tak skutky čiré milosti, vyjádření Boha jako svobodné a věčné lásky.

Bůh je převyšující Pán všeho stvoření. Nemůžeme jej plně pochopit. Kdybychom se v Bohu nesetkali s tajemstvím, které lidské termíny nedokáží přesně vyjádřit, či definovat, nebylo by tomu tak. Jeho velikost vyvolává úctu a službu.





Pokračování v biblické úvaze o trojjediném Bohu :) (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 29. leden 2010 @ 08:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starý zákon:

Pro Izrael je axiomem fundamentální jednota Boha - Dt 6, 4 - důležité mimo jiné také kvůli modláškému polyteismu okolních národů.

Náznaky trojičního učení v SZ:

Gn 1, 26 - 3, 22 - 11, 7 - Iz 6, 8 - Bůh o sobě mluví v množném čísle

Iz 6, 8 je v Janově evangeliu 12, 41 považováno za vidění Ježíše

Zmínky o Hospodinově poslu, který je s Bohem ztotožňován a přece se od něj liší: Ex 3, 2 - 6; Soudců 13, 2 - 22

SZ o Duchu Božím jako osobním činiteli: Gn 1, 2 - Nehemiáš 9, 20 -  žalm 139, 7 - Izaiáš 63, 10 - 14

Proroctví ztotožňující očekávaného Mesiáše s Bohem: žalm 2, Izaiáš 9, 6 a následující

SZ ukazuje pluralitu v rámci Boží jednoty, plnější učení pak obsahuje Nový zákon.

Nový zákon:

Ježíšem daná trojiční forma křtu: Matouš 28, 19

Nz úseky naznačující či oznamující Boží trojjedinost: Matouš 3, 13 - 17; 28, 19; Skutky apoštolů 2, 32 a násl.;
2. Korintským 13, 13; Efezským 1, 1 - 14 + 3, 16 - 19

O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.


Zajímavé přirovnání: Matouš 19, 5  a násl - Ježíš prohlašuje, že v manželském svazku "již nejsou dva, ale jeden" .....

Z hlediska hříchu:

Hřích nás odděluje od Boha a vystavuje jeho hněvu. Hřích je urážkou Boha. Pokud by Ježíš nebyl Bůh, netýkalo by se ho to. přesto odpouštěl hříchy. Proto byl obviněn z rouhání, neboť je Bůh může odpouštět hříchy: Marek 2, 5 - 7.  Pokud Ježíš řeší naše hříchy, musí být Bůh.

Obdobně je to s Duchem svatým: Křesťané tvrdí, že do jejich života vstoupila obnovující Boží moc. Znají Boha a prožívají jeho přítomnost, prožívají autoritu Slova a dostávají dary ke službě. Není-li to však sám Bůh, kdo s námi takto jedná, je naše tvrzení klamem, které nemá žádný vztah k nadpřirozené skutečnosti.


Bůh je láska:

Nepotřebuje stvoření jako předmět své lásky. Jako Trojice je naplněn sám v sobě. Stvoření a spasení jsou tak skutky čiré milosti, vyjádření Boha jako svobodné a věčné lásky.

Bůh je převyšující Pán všeho stvoření. Nemůžeme jej plně pochopit. Kdybychom se v Bohu nesetkali s tajemstvím, které lidské termíny nedokáží přesně vyjádřit, či definovat, nebylo by tomu tak. Jeho velikost vyvolává úctu a službu.





Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Neděle, 07. únor 2010 @ 00:33:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když někoho osobně neznám, tak o něm holt některé věci nemohu vědět. Vy, když mě osobně neznáte, také nevíte, jestli mám světlé či tmavé vlasy. Pouze víte, že existuji a umíte si o mně udělat obrázek, však nic víc. Kdokoliv, kdo mě zná osobně, si mě s nikým jiným nikdy nesplete a zná z mého života i podrobnosti, které nikde nejsou zveřejněny. Může je však poznat pouze ode mne a to výlučně díky osobní znalosti se mnou, jiná cesta k těmto informacím ale neexistuje.

A tak je to i s Božími osobami. Kdokoliv zná Boha osobně, ten s Ním žije v niternějším svazku, než v jakém spolu žijí dva manželé. Chodí s Ním a jeho tělo je chrámem Ducha Svatého, jak je psáno. Žijte s kýmkoliv v tak niterném svazku a nepoznejte ho! To není možné! Není možné s Bohem žít a zároveň o Něm mluvit jako o někom, o kom mám sice přehršel informací, ale všechny jsou jen z doslechu.
Zvlášť v této diskusi se rozdělují duchové a zjevují se rady srdcí. Je nabíledni, kdo z diskutujících nemluví z osobní znalosti Boha, i kdyby se dotyční stokrát považovali za Kristovce a oslovovali se navzájem "drahý bratře" a "drahá sestro". Ne náhodou je psáno, že žijeme v posledních dnech, kdy mnozí... (1. Timoteovi 4, 2. Timoteovi 3, 2. Petrův 3)

Houslicky1



Re: Jsou Otec ,Syn a Duch Boží osoby ??? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 27. červen 2011 @ 18:53:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Rudinče, píšeš o dvou pohledech, je ještě třetí: 1Tm 2,5 Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš.
     Abych nebyl obviněn z učení Jehovistu, tak člověk Ježíš Kristus nestvořen, ale zplozen, Boží Syn, Otec sám, JHVH jenž se nám ukázal v těle. Jak praví Pán - kdo vidí mne, vidí Otce, kdo ctí mne, ctí Otce.   



Stránka vygenerována za: 1.52 sekundy