Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473992
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Neposkvrněné početí Panny Marie
Vloženo Úterý, 08. prosinec 2009 @ 20:07:46 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal brusle7

Neposkvrněné početí Panny Marie a Bůh.

Dnes 8. prosince  ŘKC oslavuje Neposkvrněné početí Panny Marie (8.září pak Narození Panny Marie).

Docela je to pro mne těžké pochopit, že Marie (spolu s Ježíšem) byla Bohem jediná z lidí uchráněna dědičného hříchu - i když to vše potvrdily i Lurdy - Zjevení v Lurdech 1858 Bernadettě Soubirousové.

Jak se na toto díváte Vy?  Těším se na Vaše komentáře.




Podobná témata

Katolicismus

"Neposkvrněné početí Panny Marie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 120 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Úterý, 08. prosinec 2009 @ 22:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že mám docela mezery ve vědomostech.

Jestliže byla Marie počata neposkvrněně, pak by její rodiče měli být přece také neposkvrnění?

A jestliže její rodiče byli neposkvrnění, byli neposkvrnění i jejich rodiče?

Dejme tomu že to Bůh zařídil zázrakem: ale jestliže Bůh prokazatelně umí alespoň některíé lidi na povel uchránit dědičného hříchu, proč teda musel ježíš zemřít na kříži?

Nebo prostě Marie byla tak objektivně dobrá, že se dokázala hříchu vyhnout, zatímco my to nedokážeme?

A kde vlastně v Písmu stojí, že Marie byla počata neposkvrněným početím?

A jsou tady další otázky: 

Ta fantastická psychická i fyzická odolnost jakou Pán prokázal na poušti, nebo ta neobvyklá inteligence jakou projevoval už v dětství, nemluvě o extrémně krátkém těhotenství, to podle mně vůbec nejsou příznaky lidskosti. Já vím, že Písmo říká, že Ježíš byl člověk, a kdo hlásá jiného Ježíše, tak je antikrist. Ale nemůžu si pomoct, těch anomálií vybočujících z běžné lidskosti je na mě příliš mnoho.

Osobně si zkrátka myslím, že jsou věci, které prostě nepochopíme, protože přesahují naše chápání, a ŘKC se dost amatérsky snaží nějak to prostému lidu vysvětlit, ale moc bych za to nedal, že ani sám papež by na takové otázky neodpověděl moc důvěryhodně.




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 09. prosinec 2009 @ 07:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Nepošvkrněné početí Panny Marie" je jeden z největších bludů ŘKC, neskutečná ohavnost!
Je jasně vidět kdo je bohyní ŘKC.
Kdyby byla Panna Marie nepoškrvněně počata, pak by mohla Boží lid vykoupit ona, pak by ovšem oběť Pána Ježíše byla zcela zbytečná.Je to ovšem absolutně nebiblické a antikristovské!




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 09. prosinec 2009 @ 08:47:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumím skutečnosti, že někteří tkz. křesťané mají problém s Neposkvrněným početím Panny Marie. Ona jediná byla vyvolená od Boha, aby přijala to “SLOVO“, které bylo narozené Betlémské Dítě Ježíš. Ježíš je celý svatý a je Boží Syn, proto se nemůže narodit z nečistého.

 

Bohužel někteří fanatici a zaslepenci si svatost a Neposkvrněnost Matky Božího Syna vsugerovali za stav, že když Syn je Bůh, pak jeho svatá Matka je bohyně. Stokrát , tisíckrát je možné opakovat, že Maria Matka Ježíšova je svatá, ale není žádná bohyně, jak to zde předkládali v minulosti někteří zatvrzelí diskutéři. Perla opravdu, která zde září a nikdo ji neoznámí, že je to fanatik a služebník od Zlého je diskutér Didymos. Trochu mě zaráží, že ho nikdo z jeho party neokřikne, že dělá ostudu křesťanství. Já znám tolik protestantů, ale takové žvanivé blábolení jako Didymos, Rudinec apd. , jsem opravdu ještě nepotkal. Oni doslova září hořkou žlučovitou nenávistí, okořeněnou obyčejnou lidskou hloupostí.

 

Martino




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 09:07:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Panna Maria se jako Neposkvrněné početí představila již svaté Kateřině Labouré v roce 1830 v Paříži. Tam je třeba hledat počátek a souvislosti všech novodobých poselství. Nedávno bych se byl málem nechal v diskuzi na tomto serveru přesvědčit že s tím přišel jako první pan papež  a Panna Maria to potvrdila až dodarečně v Lurdech. Byla to moje chyba a hloupost ale málokdy míváme zdokumentovaná všechna slova a pravdy našeho života a nevíme kdo z rodičů a dalších příbuzných nám je řekl jako první a kdy to přesně bylo. Svatý Jáchym a svatá Anna se sice narodili zatížení dědičným hříchem jako my všichni ale o jejich nevšedním životě v Bohu a v čistotě nám podává svědectví například svatá Brigita.
Jestli opravdu věříte že jsme děti Všemohoucího Boha který stvořil vesmír i nz prachu země a vdechl nám život pak nechápu proč by nemohl v jedné své Osobě sestoupit na zem skzeva čistou a neposkvrněnou Pannu vyňatou z dědičného hříchu. Všemohoucí znamená že může všechno. Třeba i omezit svou vlastní moc když se mu zlíbí a respektuje svá vlastní pravidla. Náš Bůh není Bohem zlé vůle ale dobré.
Slovo Quadelupe znamená Zničila jsem hada. Tak se představila jednomu postaršímu novokřtěnému indiánovi z kmene Aztéků. To byli ti kteří trhali v dnešním hlavním městě Mexika 20 000 živých srdcí ročně a drželi 3 500 000 jiných indiánů v otroctví horším egyptského. Nedali jim ani nářadí nebo kolo, přestože ho znali. Museli obdělávat půdu pro kukuřici holemi a úrodu nosit Aztékům na zádech. Stovky kilometrů přes hory. Jejich děti umíraly na oltáři démona kterému Aztékové říkali Krvožrout neboli Vichipochtli. O egyptských hrncích masa se jim ani nezdálo. Don Cortes zlomil jejich moc a hispánský císař nařídil aby jim bylo hlásáno Evangelium a aby byli přijati jako rovnocenní lidé. Místokrál a jeho úředníci se rozhodli neposlechnout a udělat z nich otroky bez víry. Panna Maria přišla právě tehdy. Výsledek byl ten že Aztékové i okolní kmeny přijaly křest a později celá jižní a střední Amerika. Navíc vytvořili společnost která naprosto nezná rasismus. V takovém měřítku jako jediná na světě. Znamení které zanechala Panna Maria na plášti muže kterému se zjevila je vystaveno dodnes a žádný vědec nedokázal bez víry vysvětlit jeho vznik. Stejně jako u Turinského plátna a několika dalších otisků Kristovy podoby. Ten kdo chce tvrdit něco jiného nechť udělá stejný obraz. V posledních letech si prohlédli oči pod mikroskopem a zjistili že je v nich zachycen okamžik předání biskupovi a všichni kdo byli v místnosti. Tak jako se zrcadlí v očích živého člověka. Přitom jde o plášť z přírodního materiálu, starý zhruba 500 let. Dávno by se měl rozpadnout i v chráněném moderním depozitáři a tenhle byl po celou dobu vystaven v kostele. Po dlouhá staletí bez ochrany, vystavený světlu a kouři svíček a nesčetněkrát dotýkaný zbožnou lidskou rukou.
Panna Maria ničí a drtí Hada i jeho moc přesně tak jak je psáno v Bibli počínaje knihou Genesis až po Zjevení svatého Jana. Proto je předmětem zuřivé a zároveň zoufalé a marné  nenávisti všech hadů velkých i malých a všech kteří chtějí sloužit zlu. Při svých novodobých zjeveních ukázala světlo svých milostí o které prosíme a ukázala i ty které přicházejí vniveč protože o ně nestojíme a neprosíme. Můžeme je k vlastní škodě odmítnout stejně jako Kristovo Milosrdenství a dar spásy. Jsou jako nevyčerpatelný pramen živé vody který tryská tím mocněji čím víc z něho pijeme. Hadi tohoto i onoho světa by byli moc rádi kdyby upadnul v zapomenutí ale to se jim nepovede.



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 09. prosinec 2009 @ 10:31:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku máš pravdu. To, že ještě neinformovaní nevěří, neznamená, že to není. Znamená to jen, že jsou ochuzeni o poznání a poznatky současné vědy. Prostě to chápu tak, že zatoužili žít ve tmě.

 


 


 

a další…

 

Martino




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. prosinec 2009 @ 10:35:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Počátek "Neposkvrněného početí" je třeba hledat už v knize Genesis.

..."Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem. On zasáhne tvou hlavu a ty zasáhneš jeho patu." (Gen 3,15)...

Toto je zřejmě jedna z nejdůležitějších vět celého Starého zákona, předpovídající příchod Vykupitele. Zasáhnutí hlavy satana - Ježíšova oběť na kříži - která je zárověň zasáhnutím "Ježíšovy paty". Smrt jako následek hříchu, satanův "dárek" lidem, zasáhla i bezhříšného Ježíše, protože on vzal všechny naše viny na sebe.

Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem...
Co znamená to, že Bůh rozpoutá nepřátelství?
Přátelství se satanem má ten, který hřeší. Nesmiřitelné nepřátelství se satanem má ten, kdo nehřeší.


Smysl tohoto výroku je takový:
Bůh si už před věky vyvolil Marii za důstojnou matku pro svého Syna. Bezhříšnost Marie tedy není její zásluha, ale zásluha Boží - to on rozpoutal takové nepřátelství.  Jak je to možné? - neboť u Boha nebude nemožné žádné slovo. (L 1,37).

Marie byla tedy uchráněna mocí Boží jakékoli poskvrny (pro budoucí zásluhy jejího Syna) Rozpoutání nepřátelství mezi ní a satanem, mezi potomkem jejím (Ježíšem) a satanem. Oba dva, Maria i Ježíš zůstali prosti jakéhokoli hříchu, v dokonalém nepřátelství se satanem. Je to Boží milost pro záchranu liodstva. Proto Marii anděl po právu nazval "PLNOU MILOSTI". Bez Boží milosti by to nedokázala. Marie zůstala pro Boha nejkrásnější ze všech lidí, protože byla ve stavu neporušeného lidství, do jakého Bůh původně člověka stvořil.



Znáte snad z Písma příklad jiné ženy, u které by Bůh rozpoutal takovéto nesmiřitelné nepřátelství a jejíž potomstvo by rozdrtilo hlavu satana?





Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 09. prosinec 2009 @ 11:15:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Spoluvykupitelka, Prostřednice a Orodovnice".
Panna Maria prohlašuje, že pod tímto titulem, ke kterému je mimořádně velký odpor z protestantské strany (ohrožení pseudo-ekumenismu) i odpor některých nemariánsky zaměřených katolíků tento titul bude před druhým příchodem Páně vyhlášen papežem jako poslední a páté mariánské dogma.
"Paní všech národů" a později jako "Spoluvykupitelka, Prostřednice a Orodovnice", to je poselství z Amsterodamu, stejně tak z Japonské Akity nebo italského zjevení v Montichiari-Fontanelle.
Že je tato skutečnost trnek v oku protestantům je zřejmé, když Písmu svatému nerozumí, tradici Církve odmítají a Magisteru  se vysmívají. Takový člověk je jako slepec bez hole a jeho pád do jámy je hrozný. Z pokřtěného se pak stává fanatik pro boj proti jedné svaté Církvi Kristovi. Konce takového jednání jsou pro takové člověka horší než jeho začátky života bez Boha.
Martino



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 09. prosinec 2009 @ 11:28:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
op

„ Drahý bratře Martino,
     obrázky, sošky, hadry, kosti, lidské výmysly a pohádky, neomylný vůdce, boží Matka.... Žasnu, čemu všemu je ochoten římskokatolík věřit, aby nevěřil - v Boha. “
 

Milý bratře op.

 

Vůbec mi nevadí, že nejste naladěn na stejné vlně. Co mi vadí, je vaše nenávist ke všemu katolickému. Nenávist je pak pro mne důkazem, že nepatříte ke Kristu.

 

Co myslíte bratře op. Je Bohu milejší nenávist člověka k jeho Církvi nebo člověk, který respektuje a uznává poznání současné vědy, která jen poodhaluje Boží zázraky. Chcete nám snad tvrdit, že Bůh nemá právo konat zázraky v  každé době?

 

Martino

 




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 09. prosinec 2009 @ 12:04:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
op
„Nespatřuji jediný teologický ani logický důvod, proč by Krïstova matka měla mít privilegium být počata jinak než ostatní lidé.“

Milý bratře, pak jste pravděpodobně jediný člověk na světě, který o sobě prohlašuje, že je katolík, dokonce kněz a veřejně o sobě prohlašuje, že je rozumově, teologicky a logicky nad Magisterem ŘKC, když konstatujete, že nespatřujete jediný teologický ani logický důvod, proč by Kristova Matka měla mít privilegium být počata jinak, než ostatní lidé.
Já toto privilegium spatřuji v rozhodnutí Boha, který tak rozhodl a ani vaše teologické a logické bloumání to nezmění.

Martino




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 12:55:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, už jsem to tu psal asi stokrát, ale ještě jednou to neuškodí. Dědičný hřích je vynález západního křesťanství. Já spoku s Východem nevěřím v žádný dědičný hřích. Za hřích Adama a Evy jsou odpovědni jen oni. My neseme následky jejich jednání. V jednom článku jsem to připodobnil k matce, která hřeší tím, že bere drogy a je promiskuitní. Její dítě nenese žádnou vinu na jejím hříchu, ale může nést následky jejího hříšného chování - může se narodit s drogovou závislostí či dokonce HIV pozitivní. Bůh přece nebude to dítě činit odpovědným za to, že jeho matka hřešila, ne?

Takže ani Marie ani Ježíš a ani Jan Křtitel nebyli počati neposkvrněně v tom smyslu, že by byli prosti viny za prvotní hřích. Prosti viny za něj jsme všichni. Celkem pěkně a podrobně se o tom mluví v temto textu. Dovolím si z něj ocitovat k tématu Krista (v textu se mluví o katolicismu, ale podobný pohled na Kristovo lidství mají i protestanté):

Příčina, jež brání římské teologii přijmou pravoslavné učení o léčení lidské přirozenosti v Kristu, spočívá v západním způsobu řešení otázky: "Jakou lidskou přirozenost na sebe vzal Boží Syn při svém vtělení z Panny Marie?" Pravoslaví učí (na rozdíl od Říma), že přijal nemocnou (hříchem poškozenou) lidskou přirozenost, aby ji vyléčil. Kdybychom však přijali teologii Říma, museli bychom konstatovat, že Kristus nemohl uzdravit nemocnou lidskou přirozenost prostě proto, že ji na sebe nevzal, nepřijal ji do své Osoby; římskokatolická církev totiž učí, že Boží Syn přijal nikoliv hříchem raněné lidství, nýbrž lidství takové, jaké bylo před pádem člověka, před prvotním hříchem. A jak už učí dávní otcové - co Kristus na sebe nevzal, to ani nespasil - nemohl tedy podle teologie latiníků Kristus spasit člověka vyléčením jeho nemoci způsobené hříchem. Jediné, co v takovém teologickém systému mohl vtělený Boží Syn pro hříšného člověka vykonat, bylo: přinést svou smrtí zadostiučinění Otci, uraženému hříchem člověka, - a tak provést vykoupení lidstva. (Pro Pravoslaví je učení o "uraženém Bohu" či o "zadostiučinění", které vzniklo na Západě v době po přelomu prvního a druhého tisíciletí a inspirovalo se zřejmě všelijakými rytířskými eposy té doby, na hony vzdáleno a zcela nepřijatelné.)

Římskokatolický názor, že Kristus přijal lidskou přirozenost, jakou měl Adam před hříchem, za sebou vleče dlouhý řetězec nevyhnutelných následných vývodů. Např. i dogma o neposkvrněném početí Panny Marie (v lůně sv. Anny; někdy je nám, pravoslavným, z nedorozumění podsouváno, že toto - duchu pravoslaví tak cizí - učení zastával i sv. Dimitrij Rostovský) je jedním z důsledků výše uvedeného západního názoru: aby Kristus při svém vtělení mohl přijmout od Panny Marie hříchem nepoznamenanou lidskou přirozenost, musela být Panna Marie při svém početí dle učení Říma předem ochráněna od přenosu dědičného hříchu. (Proto římská teologie i přes počáteční spory o této otázce ve 12. a 13. století učí o Panně Marii, že byla Kristem jaksi předvykoupena, a proto i ona měla lidství jako Adam a Eva před hříchem; je to podobně jako papežská neomylnost jedno z novějších římských dogmat - učení o Neposkvrněném početí Panny Marie v lůně sv. Anny bylo přijato v r. 1854).

»Pro naši spásu bylo tedy nevyhnutelné, aby Kristus přijal naše lidství - lidství Adama po jeho pádu. Bylo to tedy lidství smrtelné, nemocné, postižené tělesnými potřebami spánku, jídla, podrobené hladu, zármutku, bolesti, jimž se Kristus po vtělení již nemohl vyhnout. Od okamžiku, kdy se /dobrovolně/ narodil, už musel jednou umřít. (Katolíci oproti tomu věří, že Kristu trpěl /a to v každém momentu svého života/ hladem, žízní, bolestí i smrtí dobrovolně - v tom smyslu, že kdyby najednou už nechtěl trpět, nemusel by.) Protože Kristus přijal naše lidství od Panny Marie, pak i Panna Marie musela mít své lidství v tom stavu, v jakém ho sdílíme my všichni, - čili zasažené nemocí z prvotního hříchu. Nemohla být tedy neposkvrněně počata.« (A. Osipov)

Proč se tedy o Kristu praví: "Ve všem nám podobný kromě hříchu?" Znamená to, že nemohl mít naprosto nic společného s prvotním hříchem, resp. s jeho následky, jak to učí Řím? »Uvědomme si, že prvotní hřích, resp. jeho následky, jichž jsme všichni účastni, je potřeba chápat jako nemoc, kterou lidství trpí, je to rána, kterou Adam zasadil lidství. Z hlediska viny - tedy na úrovni osoby - je to však osobní hřích Adama a jen Adam za něj nese odpovědnost« (A. Osipov). Tím nechceme svalovat vinu a odpovědnost na někoho jiného (jak to činil Adam a po něm Eva), jen odlišit vinu a nemoc. »Vina je věc osobní. Důsledkem Adamova hříchu je však nemoc, kterou bylo zasaženo jeho lidství. Na úrovni lidské podstaty (přirozenosti) neseme důsledky Adamova hříchu my všichni - avšak tím se nepodílíme (vinou, osobní vůlí) na prvotním Adamově provinění, ale díky svému poškozenému lidství toto provinění opakujeme, pokračujeme v něm - a tím už jsme vinni. To už je náš osobní hřích. Kristus přijal lidství raněné Adamem, ale přemohl jeho vinu tím, že v jeho hříchu nepokračoval, neopakoval je. A proto nemá žádný osobní hřích. Jestliže na sebe vzal hříšnou lidskou přirozenost, pak to ještě nutně neznamenalo stát se hříšným; vytváří tím předpoklad pro hřích, sklon ke hříchu. Tento sklon nebyl schopen žádný člověk po Adamovi přemoci a zvítězit nad hříchem svými vlastními silami (natož pak odstranit samu nemoc lidské přirozenosti!). Až Kristus, druhý Adam, přemohl v sobě tento sklon a zvítězil nad hříchem, a proto přemohl smrt, která je mzdou hříchu.

Kdyby Kristus neměl Adamovo poškozené lidství, pak by nemohl přemoci hřích, protože by nemohl bojovat s hříchem uvnitř. Hřích by pro Krista byl něco odtažitého, teoretického, co nemá žádnou sílu. Proč by ďábel pokoušel Krista na poušti, řka, aby z kamenů učinil chleby, kdyby Kristus neměl opravdový hlad? Adam před hříchem necítil hlad. Kdyby Kristus měl Adamem neporušené lidství, pak by hlad jen předstíral, anebo by si tam na poušti mohl svobodně vybrat, jestli chce cítit "opravdový" hlad anebo nikoliv. Co by to pak bylo za pokušení, kdyby Kristus narozdíl od nás všech nemusel mít hlad? Všechna tři ďáblova pokušení: hlad, skok z věže i pokušení moci, byla založena na tom, že Kristus má lidství podrobené sklonu ke hříchu, a tento sklon musí přemáhat. (A to je teprve začátek jeho díla spásy člověka; pozn. překl.)

Žádný člověk po Adamovi ještě tento sklon nepřemohl, vždyť všichni jsou postiženi následky prvotního hříchu (proto je psáno: "Nikdo není spravedlivý, není ani jeden" /Řím 3,10-11/ - tím se míní nemoc a rozklad lidské přirozenosti, což způsobil Adamův hřích, pozn. překl.)« (A. Osipov)




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:13:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vyhlášení daného dogmatu je výsledkem zjevení, která poslouchají ŘK a kterými je ŘKC vedená. Není to tedy lidský výmysl, jak se někteří naivně domnívají. Je to jedno z dogmat na podporu a uctívání té mocnosti, která je středem zjevení, víry a doufání mnoha ŘK. Jak se tu diskutuje, na řadě jsou ještě další dogmata, která přinesla jiná zjevení.

  Křesťané od počátku znali důležitost toho, že Mesiáš se nenarodil do vlastnictví světa a hříchu, ale že se narodil do vlastnictví Bohu. Proto je také v bibli rozebírán tolik rod Ježíše - bylo podstatné dokázat, že Ježíš pocházel jako člověk z výsadního Božího vlastnictví skrze smlouvu s Abrahámem, později Izákem a Izraelem. Proto se také první křesťané hádali o rodokmeny Ježíše a ne o neposkvrněném početí, které se jich nijak netýkalo a ani o něm nevěděli.

  Křesťané se tedy dodnes na zjevení všelijakých andělů světla Mormonů, strážné věže SJ, zjevení adventistů a různá jiná zjevení a novoty ŘK ustanovující všelijaké podivnosti a přinášející nová a nová učení dívají s velkým odstupem a spíše věří starému dobrému učení Ježíše Krista o vykoupení ze hříchu a spasení k věčnému životu skrze jeho smrt a vzkříšení.



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:52:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád - i přes všechny možné vaše spekulace mně jaksi nikdo nedokáže vysvětlit smysl Gen 3,15, ze kterého jsem odvodil Mariinu bezhříšnost.

Prohlásit toto prostě za spekulaci a nedokázat přitom položit relevantní jiné smysluplné vysvětlení je nedostačující.

Znáte snad kdokoli z Písma příklad jiné ženy, u které by Bůh rozpoutal takovéto nesmiřitelné nepřátelství a jejíž potomstvo by rozdrtilo hlavu satana?



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 09. prosinec 2009 @ 16:49:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlíte o Panně Marie v lidské rovině - v lidských možnostech. U Boha je všechno možné. Když Hospodin něco rozhodne, tak to člověk nezmění.



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 09. prosinec 2009 @ 18:43:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předně oceňuju Tvou odvahu otevřít tohle téma. Je to možná podobné, jako když apoštol Pavel prohlásil mezi farizeji a saduceji, že je pronásledován pro svou víru ve vzkříšení :-)
Já bych se k tomu postavil z torhcu jiného úhlu, než tu dosud zaznělo. Mám za to, že učení o neposkvrněném početí (Marie)vychází z několika předpokladů. Jednak, že jakékoli jiné, tedy normální, početí je poskvrněné. Nevím, do jaké míry se s tímhle ztotožňuješ, já nee, ale to je vedlejší. Druhá věc je, předpoklad, že Ježíš sám se narodil neposkvrněně, tedy jestli tomu dobře rozumím, bez přispění Josefa. Od toho se pak zřejmě odvíjely úvahy teologů dál, až se došlo k tomu, že to byl případ i Marie.
Jestli má katolická církev takovou tradici, nic s tím nenadělám. Neodsuzuju to, ale není to můj šálek kávy. Pokud bych se ale omezil pouze na Bibli, myslím, že pokud zůstaneme jen u otázky, odkud pocházel chromozóm Y Ježíše, případně druhé X Marie, nepochopili jsme ten původní text. Mt 1,23 totiž naráží na Iz 7,14, kde píše o tom, že Jeruzalém byl obležen efraimským a aramejským králem. Prorok králi Achazovi říká, že ho Hospodin vysvobodí z jejich rukou a říká, že znamením mu bude, že mladá dívka (to hebrejské slovo neznamená panna, ale dívka, která je ve věku, že se může vdát) porodí chlapce, který dostane jméno Immanuel - s námi Bůh - a ještě než dokáže rozlišovat dobré od zlého, bude Achaz mít od těch králů pokoj. Zásadní je, že v Septuagintě je to hebrejské slovo přeloženo jako parthenos, což opravdu znamená panna, a protože ten překlad užívala i raná církev, dostalo se to do toho evangelijního textu. Ten text podle mě neřeší původ toho Y chromozómu, ale snaží se ukázat, že Ježíš bude vysvobozením pro svůj lid. Na tom bych skončil dál bych o tom nespekuloval, protože mi přijde, že ten text pak užíváme k něčemu jinému, než byl určen.
Zároveň je to pro mě jako pro příležitostného překladatele poučením, jak je třeba dávat pozor při překladu z jednoho jazyka do druhého, pokud se ta slova významově úplně nekryjí.
Celé bych to považoval spíš za nedorozumění než za nějakou teologickou zvrhlost.



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 09:11:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

op 10. prosinece 2009, 08:20:41
 

„Ještě ve 13. stol. římskokatolická dominikánská škola reprezentovaná Tomášem Akvinským, jeho učitelem Albertem, Alexandrem z Halesu a dašlími teology tzv. neposkvrněné početí Kristovy matky kategoricky odmítala jako věroučný blud.“
 

Milý bratře. Děkuji za tuto diskusní  informaci,, ale je třeba být diskusně věrohodný.U Tomáše Akvinského nalezneme místa, kde nauku obhajuje (in I sent. c. 44, q. 1 ad 3), avšak na jiných místech k ní vznáší výhrady (S.Th. III, c. 27, q. 2 ad 2).

 

V 15. století bylo učení o Neposkvrněném početí Panny Marie předmětem jednání na sněmu v Basileji (r. 1433), jenž je potvrdil a upevnil svátek Neposkvrněného početí Panny Marie. Do té doby existovalo toto učení pouze jako mínění. Až papež Pius IX. je vyhlásil bullou roku 1854 za Bohem zjevenou pravdu a povznesl je na stupeň dogmatu závazného pro každého římského katolíka.

 

V pravoslavné i v římskokatolické církvi se učí, že Panna Marie byla po svém zesnutí vzata na nebe s tělem a duší. Pravoslavná ikona Panny Marie z 13. století z Jaroslavli, nazývaná též "Panagia", "celá svatá", je svědectvím o tom, že křesťané si jsou dávno vědomi toho, že Maria, která nese ve svém životě Krista, Svatého Božího, nemůže mít v sobě hříchu.

 

. Papež Pius XII. ve své encyklice Mystici corporis z roku 1943 výslovně píše, že Maria byla svobodná od jakéhokoli osobního nebo dědičného hříchu. Z toho důvodu katolíci také označují Ježíšovu matku Marii za „plnou milosti“ či „milostiplnou“ (srov. Lk 1, 28).
 

To, že podle katolické Církve Maria byla vyňata z dědičné viny, která od počátku tíží lidské pokolení, neznamená , že by pro své vykoupení nepotřebovala Kristovu vykupitelskou oběť. Nebylo to pro její vlastní zásluhy, ale kvůli poslání, které jí Bůh svěřil, totiž aby mohla nést a přinést na svět Božího Syna, Pánova Mesiáše.
 

Tridentský koncil nedefinovali tuto nauku jako dogma a nechali katolíkům svobodu v této věci věřit, či nevěřit. Je zajímavé, že v neposkvrněné početí věřili i někteří z prvních protestantských reformátorů, jako například Martin Luther:
 

Nauka nezůstala cizí ani protestantské tradici a společná zpráva katolických a anglikánských teologů z roku 2005 říká, že tato nauka není v rozporu s Písmem svatým a může být pochopena pouze v jeho světle.
 

Hledáme-li v Písmu narážky na neposkvrněné početí, můžeme objevit jedno zvláštní Mariino oslovení v andělově pozdravu, kterým se k ní obrací, když jí zvěstuje narození božího Syna. Anděl Gabriel říká Marii:
Buď zdráva, milostiplná, Pán s tebou (Lk 1, 28).
Výraz „milostiplná“ je překladem řeckého κεχαριτωμένη (kecharitómené). Tento výraz (participium perfekta mediopasiva) označuje stav, který nastal a který stále trvá. Sloveso χαριτόω znamená někoho velmi obdarovat, zahrnout milostí, aniž by si to adresát tohoto požehnání sám zasloužil.
Latinský starověký překlad, Jeronýmova Vulgata, tedy poměrně zdařile překládá tento tvar jako gratia plena, tj. „plná milosti“ – někoho, komu byla zcela svobodně projevena milost, jíž se mu i nadále dostává. České katolické překlady předkládají výraz obvykle jako „milostiplná“, kralická bible „milosti došlá“, ekumenický překlad jako „milostí zahrnutá“, Nová bible kralická „milostí obdařená“.
 

Církev v průběhu celých svých dějin formálně definuje svou nauku pouze v případě, že existuje spor, který je třeba vyřešit, nebo v případě, že církevní autorita, tj. obvykle biskupové shromáždění na koncilu, usoudí, že je věřícím ku prospěchu, aby se vypíchl ten který moment v nauce církve. Dogma o neposkvrněném početí Panny Marie bylo vyhlášeno z druhého důvodu: nikoli proto, že o ní mnozí pochybovali, nýbrž proto, že papež dostával z celého světa množství žádostí, kteří chtěli, aby tuto nauku oficiálně vyhlásil za nauku církve. Pius IX. se nejprve zeptal 603 biskupů, zda má tuto nauku vyhlásit jako dogma, z nich mu 546 (tj. 90%) odpovědělo, že ano. A Pius IX. tak učinil, v naději, že tato nauka druhé povzbudí ke vztahu k ní a k tomu, aby viděli, jak veliká je boží moc a boží moudrost (na což odkazuje již název buly, jíž tuto nauku vyhlásil, Ineffabilis Deus, tj. Nevýslovný Bůh).
 

Martino



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 10:16:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
op 10. prosince 2009, 10:31:18

znovu a stále dokazujete jen to, že Vaším Bohem je římský biskup, jeho slovo je pro Vás více než biblické boží Slovo…“
 

Milý bratře op.

Vám již pomalu a jistě vypovídá službu zdravý rozum, když zveřejňujete takové bláboly. Pokud by byl jak píšete pro nás katolíky římský biskup bohem, pak by nepotřeboval vyjádření názoru všech biskupů světa, kterých tehdy bylo 603 dotázaných . Toto mé informační sdělení považujete za důkaz , že je pro mě římský biskup bohem?

 

Pius IX. se nejprve zeptal 603 biskupů, zda má tuto nauku vyhlásit jako dogma, z nich mu 546 (tj. 90%) odpovědělo, že ano.“
Martino



oko (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 11:01:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--Pořád - i přes všechny možné vaše spekulace mně jaksi nikdo nedokáže vysvětlit smysl Gen 3,15, ze kterého jsem odvodil Mariinu bezhříšnost.--


Had byl polní zvíře viz. Gn 3:1 je známo, že lidé obecně nemají hady jaksi v oblibě,panuje odvěké nepřetelství mezi lidmi a hady což je vyjádřeno těmi verši.Také hadův trest odpovídá tomu,že bylo potrestáno zvíře - "Budeš se plazit po břichu a žrát prach po všechny dny svého života" Nejen staří Židé si zřejmě všimli zakrnělých nohou u hadů,z toho si odvodili, že tit tvorové měli kdysi nohy a trest daného Božstva je o ně připravil.

--Znáte snad kdokoli z Písma příklad jiné ženy, u které by Bůh rozpoutal takovéto nesmiřitelné nepřátelství a jejíž potomstvo by rozdrtilo hlavu satana?--


O satanu tam není ani slovo,častý círevní výmysl -V Gemesis je jasně uvedeno,že  had byl polní zvíře stvořené Hospodinem viz. Gn 3:1




nepoctivost Katechismu (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 07:24:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

spočívá nejen v trvzení,že v Gn 3 vystupuje satan,což verš Gn 3:1 popírá (šlo o polní zvíře) ale i v účelové manipulaci s hadovou větou z Hn 3:5 v Katechismu:
§392: Ohlas této vzpoury nacházíme ve slovech, kterými se pokušitel obrátil na naše prarodiče: "Budete jako Bůh" (Gn 3,5)..
Had to ale řekl s úplně jiným kontextem. Celá hadova věta totiž zní takto:
(Gn 3, 5) Bůh však ví, že v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i zlé.
Věta "Budete jako Bůh" znamená něco úplně jiného. Katolíci vytrhnutím z kontextu hrubě změnili význam citátu. Změnu smyslu hadovy věty v Katechismu si můžeme upřesnit i mluvnickým rozborem:
Ve větě "... budete jako Bůh znát..." je významovým slovesem "znát", kdežto "budete" je jen pomocné sloveso pro vytvoření budoucího času tohoto významového slovesa. Přísudek je tedy "budete znát" (je zdůrazněn podtržením). Pokud však sloveso "znát" vynecháme, postoupí sloveso "budete" z funkce pouhého pomocného slovesa najednou na funkci slovesa významového, čímž se zamozřejmě změní smysl věty. Jinými slovy - ze slovesa "znát" se stane sloveso "být"

 O tomto hadově sdělení v Bibli nejen Katechismis tvrdí, že bylo lživé. Jenže Hospodin v Bibli přesně potvrzuje to, co had řekl:
(Gn 3,22): I řekl Hospodin Bůh: "Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé."




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 07:31:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
op  10. prosince 2009,11:34:52
„Vždyť přece právě tento římskokatolický vůdce sám sebe prohlásil neomylným.“
Milý bratře, veliký omyl a vaše informační zaspání. Nikoliv papež sám sebe neprohlásil za neomylného, což by byla naprostá pitomost, ale byl to První vatikánský koncil (1869–1870), který vyhlásil dogma o papežské neomylnosti. Koncil měl původně mnohem širší cíle, ale italská anexe Říma jej předčasně ukončila, takže toto dogma bylo nakonec jeho jediným praktickým výsledkem. Na co se papežská neomylnost vztahuje, to zde již bylo mnohokrát probráno, že se nejedná o jeho osobní neomylnost, ale že se jedná o vyhlášení celé Církve jeho ústy.Kdo může a chce rozumět, ten chápe a rozumí. Kdo nechce, tak vyvolává pod pláštíkem pravdy ZLO.

 

Martino




Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 16:38:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marie světila sobotu. Bylo to předchůdkyně adventistů !!!!

Víš, milá Brusle7, čím víc se do hovínka šlape, tím víc s*****í. Každej máme něco, tak nechme bratrům katolíkům sestru Marii.



Re: Neposkvrněné početí Panny Marie (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 20:24:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  
Jezuitský řád s nadšením přijal učení Dunse Scota o neposkvrněném početí Panny Marie. Pius IX. z něho s úspěchem učinil v roce 1845 dogma.
Erasmus satiricky popisuje uctívání Marie ve své době. Satira se zakládá na tom, že ve čtvrtém století byla vymyšlena báje o Lorettově domě. Tento dům prý přinesli z Palestiny andělé. Jezuité tuto legendu uvítali a také ji i hájili. Jezuita Kanisius šel dokonce tak daleko, že vypracoval i dopisy od Marie a do Loretta začalo přitékat obrovské bohatství (podobně jako dnes do Lurd, do Fatimy apod ...)
A tisíce svedených lidí a katolíků slepě důvěřuje, že zjevená Marie je pravá. Že je to skutečná Marie z dob pozemského života Ježíše Krista. Ale jen jezuité, a to pouze nejvybranější, znají skutečné tajemství všech zjevení a všech duchovních projevů s touto bytostí. Jen oni ví, že je to strašlivý klam satanských andělů. Ti své nejtajnější jezuitské služebníky částečně poslouchají tak, jak to řád tovaryšstva právě potřebuje.

Jen tyto bytosti ví, že se vždy jedná o dohodu mezi nejvyššími a nejtajnějšími vybranými jezuity a samotným duchovním podsvětím. Vždy je domluveno, kdy, kde a jak se má Marie přesně zjevit a co má říci. Ani oficiální členové tovaryšstva, ani jejich vysocí oficiální představitelé řádu, ani katolíci, ani duchovní ostatních řádů, ani politici, státníci, vědci, umělci a další o tom nic neví. Přesto však pronikají informace o tom, že mnoho vzdělaných lidí dnes tajemství zjevení Marie tuší nebo dokonce chápe úplně.
Satanské kníže po dohodě se svými lidskými služebníky na sebe bere chimérickou podobu Marie přesně tak, jak to učinilo v případě vyvolávání ducha Samuela. Samuelův duch byl čarodějnicí vyvolán ze záhrobí, aby se ho Saul zeptal, jestli vyhraje válku s Filištínci či nikoliv (1. kniha Samuelova, 28. kapitola). Tam na sebe satanský anděl vzal podobu Samuela, a to tak přesně, že odpadlý Saul, který znal skutečného, živého Samuela osobně, si byl jist, že znovu vidí pravého Samuela.
Ale viděl pouze ďábelského ducha dokonale imitujícího Samuelovu podobu i hlas. Jeho “posmrtná” slova: “... zítra budeš ty i synové tvoji se mnou” (verš 19.) zřetelně bezbožnému Saulovi dokazují, s kým má tu čest. Kdyby se jednalo o pravého Samuela, pak nemohl sdílet stejný osud jako bezbožný a odpadlý Saul. A duchovní mocnost zla - satanské kníže - zde velmi dobře věděla, že Saul má svůj život již prohraný a že ho nečeká nic jiného než smrt. Proto zde říká pravdu, že zemře jako bezbožný odpadlík. Slova samotného satanského anděla prozrazují, že na tom bude Saul stejně jako tato satanská duchovní bytost přestrojená za Samuela.
V porovnání s Biblí není proto žádným tajemstvím, že ona Panna Marie je ve skutečnosti přestrojený ďábelský anděl, který hovoří jako “anděl světla” a bere na sebe podobu ženy zobrazené lidskou fantazií na různých obrazech. Podvod je to dokonalý a více než strašlivý, neboť jde ve skutečnosti o zjevení samotného duchovního podsvětí, kterému se římský katolicismus klaní již od svého počátku, jak je to více rozebráno a zdokladováno v knize Tajné dějiny katolických mystérií od stejných autorů jako v této knize Tajné dějiny jezuitů.



Stránka vygenerována za: 1.69 sekundy