Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486413
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Evoluce a křesťanství
Vloženo Pátek, 27. listopad 2009 @ 17:38:19 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal op

    

     Na tomto webu i mnohde jinde jsou prezentovány názory, že evoluce není slučitelná s křesťanstvím. Je tomu opravdu tak? Jako křesťan a současně evolucionista nabízím toto řešení. Bůh vložil do nějaké blíže nespecifikované pramaterie při jejím stvoření zárodečná semena jejího dalšího vývoje. Tato zárodečná semena od svoření působí vývoj této pramaterie tak, jak nám o tom postupně přináší důkazy archeologie, paleontologie a jiné příslušné vědy a jak jseme toho konečně i svědky. Vše tedy, co je na světě, bylo stvořeno Bohem v jednom jediném momentě. Tzv. kreacionismu, který předpokládá stvoření jednotlivých druhů, se mi jeví jako nepřijatelný. Různé rostiny a živočichové totiž evidentně vznikali a zanikali. Znamenalo by to, že Bůh nejdříve stvořil například mamuta. Když mamut vyhynul, stvořil slona atd. Předpokládá tedy ze strany Boží nikoli jednorázové stvoření, ale postupné tvoření, tedy časovost. To je podle mne však s Boží nadčasovostí stěží slučitelné. Zajímaly by mne Vaše názory v této věci. Předem děkuji.  

Podobná témata

Zamyšlení

"Evoluce a křesťanství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 108 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pátek, 27. listopad 2009 @ 21:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ope,

evoluce není slučitelná s biblickým křestanstvím; Bible přece popisuje stvoření světa úplně jinak. Proč tomu nevěříš? Já myslím, že právě kosterní nálezy svědčí o kreaci. Proč se např. ještě nenašly kostry jakýchci mezičlánků? Dovedeš si vůbec představit, jak by takové zvíře mělo vypadat? A dál o tomto psát nebudu a odkazuji se na stránky http://kabrt.hewer.cz/ a http://zod.reformace.cz/, kde nalezneš odpovědi na tvé otázky. 

Ope, copak je pro Pána Boha těžké stvořit tohle vše za šest dní a sedmí den odpočinout? Proč by nás Hospodin vyvýjel 6 miliard let skrze kamení, vodu, prvoky, ..... a opice?

Radim



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 27. listopad 2009 @ 21:28:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milý ope,

proč tě zajímají naše názory a ne to, co o stvoření říká Boží Slovo? A proč nevěříš tomu, co je o stvoření napsáno v knize Genesis? I když počátek Božího stvoření není v Písmu popsán zrovna podrobně, dá se říci, že revoluční teorie je s biblickým popisem stvoření evidentně v rozporu. Tož tak.

willy



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Pátek, 27. listopad 2009 @ 21:57:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slavný Mendel v Brně přece pomocí genetiky vypěstoval nové druhy zeleniny kterou dodnes používáme, a byl to mnich, tedy velmi věřící člověk.

Navíc je do očí bijící, že když Bůh stvořil Adama a Evu, a z nich pochází celé lidstvo, tak existenci černochů a asiatů nelze vysvětlit jinak, než že se i člověk časem vyvíjí. A podle rodokmenů popsaných v Bibli, těch generací rodičů a dětí, které se adaptovaly podmínkám jinde na planetě, nebylo zase tolik, takže ačkoli už dnes afričan ze Senegalu vypadá úplně jinak než japonec z Tokia, děti spolu dosud mít můžou, což je důkazem společného genetického základu.

Na druhou stranu když si dáš do kapsy od kalhot tkaničku, a nijak s ní nebudeš nic dělat, a za týden ji vyndáš, určitě bude všelijak zauzlovaná, tak proč by se nemohly samy zauzlovávat i organické molekuly, žejo? :-))

Obávám se Ope, že naším lidským rozumem na to nikdy, nikdy nepřijdeme. Argumentů pro i proti jakékoli teorii je nekonečně, a debaty o tom začínají ve čtyři hodiny odpoledne, pokračují do deseti do večera, hlasy se začnou zvyšovat, o půl noci se tříská pěstí do stolu, ve dvě ráno se lámou židle a stejně se pak všichni rozejdou že to bylo krásné, ale nic se nevyřešilo. Já to znám... :-)

Pokoj tobě.







Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. listopad 2009 @ 22:02:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj

  Nevěřím evolučnímu vyznání a víře, protože je jejich koncepce na první pohled ne-pravdě-podobná a příliš se rozcházející s realitou.

  Spíše věřím apoštolům a držím se jejich nauky o stvoření a také docela věřím rodokmenu nebe a země uvedeném na začátku Genesis. Z mého pohledu vypadají pravdě-podobněji (a i realitě-podobněji).

  Evolučnímu vyznání a "vědeckému" světovému názoru nevěřím také proto, že má docela hodně rád exaktní vědu a společenské vědy či pavědy, které se za exaktní vědu vydávají, tolik nemusím (i když poslední dobou jsem docela přišel na chuť dějinám).


  Z pohledu toho, co je v bibli, vidím největší rozpor v konceptu hříchu a smrti.

  Klasické evoluční náboženství vyučuje, že smrt byla tím tvořivým prvkem a hybnou silou, která způsobila vývoj proti všem známým přírodním zákonům (Proto také byly gulagy komunistů či pozdější koncentráky socialistů). Dnešní modernější evoluční sekty odštěpené od původního tvrdého jádra už nauku o smrti mírně modifikovaly, přesto hraje smrt jednu z hlavních tvořivých rolí v existenci a kvalitě života, smrt je přirozenou a správnou součástí výběru druhů a zvyšování kvality života.

  Bible naopak vyučuje, že smrt a porušení je tu omylem, způsobené hříchem a toto porušení život degeneruje, způsobuje nemoci, bezmoci a nižší kvalitu života, likviduje život. Ježíš pak nebyl nějakým novým super učitelem nějakého extra nového učení, ale přišel podle mnoho set let starého učení zemřít na kříži. Tím smrt porazil a přijde čas a smrt bude uvržena do ohnivého jezera.

  Pak by se k tomu dalo napsat ještě něco z pohledu informatiky a jejích zákonů, ale to už by bylo dlouhé.

  Cizinec



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 27. listopad 2009 @ 22:27:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopil-li jsem vás správně, jde vám o teologicko-filosofické zhodnocení evoluční teorie v rámci křesťanství a váš dotaz bych tedy přetlumočil takto:"Použil Bůh evoluce jako nástroje stvoření?" To jen aby bylo zřejmé, k čemu se vyjadřuji. S křesťanstvím se v minulosti zdály být neslučitelné věci, které dnes většinou v klidu akceptujeme, např. negeocentrický vesmír. Je tedy být třeba opatrný při výnašení soudů.

Deterministický vesmír?


Domnívám se, že vaše představa vyžaduje důsledně deterministické chování vesmíru. Je takový náš vesmír? Z hlediska vědy nemáme zatím definitivní odpověď, i když ještě před 200 lety jsme si mysleli, že ji máme. Vyjdeme-li s tvrzení, že náhodnost nemůže vést ke vzniku jakýchkoli struktur, pak samotná existence struktur nasvědčuje determinismu. Na druhou stranu je ale pravda, že vždy existuje velmi malí pravděpodobnost, že i náhodný systém, který se neřídí stálými pravidly a nevytváří tudíž žádné vzorce, může ke vzniku struktur vést. Současně je nutné vzít v úvahu, že vesmír může být deterministický jen z části. Byla-li ale cílem stvoření existence člověka, což je velmi komplexní struktura, pak si myslím, že čistě deterministické chování vesmíru je nutné. Připustíme-li stochastické jevy, pak to nijak neohrožuje Boží vševědoucnout, ale z Boha se stává pasivní svědek vývoje. Váš návrh podle mě říká to, že Bůh nastavil správně všechny "budíky" před stvořením, takže veděl, že se ve vesmíru po nějaké době objeví člověk. Vzdáme-li se determinismu, hraje Bůh v kostky. V principu by totiž dva vesmíry s totožným počátečním nastavením vypadaly dříve či později zcela odlišně. Mně osobně by deterministický vesmír (neurčitost není totéž co neměřitelnost a naše neschopnost předvídat) nečinil potíže, uhladíme-li náhodu v mikroměřítku pravděpodobností (bylo by celkem jedno, jestli ve styl např. klasické optiky nebo kvantové elekrodynamiky), ale pak by mě zajímalo, připisujete-li člověku svobodnou vůli, a to i v tak zásadní otázce jako je spása. Jednání lidí, u kterých by se vyvinula tato anomálie, by tak pro Boha byla náhodná veličina v tom smyslu, že by v deterministickém vesmíru byly další aktivní činitelé. Z hlediska dějin spásyj e tu pak problém. Mojžíš mohl od keře utéct, Jidáš nemusel zradit atp.

Teologická námitka

V první knize Písma není podle mě až tak důležitá zpráva o stvoření. Evoluční teorie ji tedy podkopává, ale celou zprávu lze chápat jako teologickou výpověď o smyslu vesmíru. Stejně tak není až tak podstatné, je-li kniha Jób záznamem historickým či teologickým pojednáním v próze. U evoluce je problém s pádem. Písmo jasně činí člověka odpovědným za existenci zla a utrpení, a to i v řiši zvířat. Vyvinul-li se člověk z nějakého předka, pak smrt a utrpení (zvířata se požírala navzájem) už byly před samotným vznikem člověka. Někdy v minulosti se tedy konečně vyvinul člověk - v podstatě další zvíře. V jakém byl stavu? Byl smrtelný? Byl-li smrtelný, pak jistě nelze smrt chápat jako nějaký důsledek hříchu člověka. Kde se v tom člověku vůbec vzal princip hříšnosti? I mezi zvířaty existuje jistá morálka, ale ta obvykle končí na hranici smečky, tlupy či rodiny. Je jistě možné, že vědomí hříšnosti bylo v člověku vytvořeno nějakým sebezjevením Boha, který mu řekl:"S tebou, člověče, mám docela jiné záměry než s bratrancem šimpanzem." To je jistě možné, ale pak nelze člověka přece činit odpovědným a už vůbec o něm nelze mluvit jako o původci hříchu a zla ve vesmíru. Biblická zpráva nám říká, že člověk svým hříchem uvedl do chodu koloběh hříchu, na který byl Boží odpovědí kříž. Evoluce nám říká, že člověk se jako hříšný narodil (jeho morálka odpovídala zhruba té, kterou spatřujeme u dnešních lidoopů) a postupem času svoji hříšnost objevuje a do jisté míry potlačuje. Evoluční biologové mluví o morálce jako něčem, co se ukázalo vhodné pro přežití. Je pro druh lepší uvědomit si, že když se dvě smečky dohodnou a budou si vzájemně pomáhat, myjí větší šanci přežít, než když se budou mezi sebou pořád mlátit po hlavě. Většina z nás je dnes na vyšší morální úrovni, než ten první člověk.

Sám považujete apokatastastis za biblickou nauku. Do jakého stavu by se mělo tedy stvoření navrátit? Snad by tu šlo mluvit o naplnění Boží představy, tj. o jakémsi návrtau k dosud nikdy nevyskytujícímu se potenciálu v Boží mysli. Avšak právě vývoj původní neporušený stav - hřích člověka - smrt a prokletí země - příprava na příchod Krista - Kristův kříž - apokatastatis je samotným základem Písma. Je-li evoluce pravdivá, pak je křesťanství jen dalším z mnoha lidských pokusů nějak mluvit o Bohu. V principu by tomu bylo tak, že různí lidé v minulosti dokázali nahlédnout za oponu vesmíru (říkejme jim mystici) a učinit zkušenost s Bohem, kterou by pak v rámci svých možností a dobového kontextu předali dalším, kteří by, promiňte mi tu jízlivost, tuto zkušenost neměli a tak by kolem ní vytvořili spoustu pouček, předpisů, teorie a teologie. Má-li být nárok křesťanství na jeho exkluzivitu platný, pak evoluční teorie s ním není slučitelná. Je-li evoluční teorie pravdivá, pak je křesťanství jednou z mnoha možností, jak vstoupit na osobní cestu k Bohu, která může být korunována oním vlastním mystickým setkáním s Bohem. Pak zcela mizí rozdíl v podstatě mezi Kristem Buddhou, Zoroaterem, Mohamedem, Nánakem (mimochodem, jeho pojetí se mi opravdu líbí) a dalšími.

Závěr

Omlouvám se, že jsem se tak rozpovídal. Snad nevadí, že jsem se obešel bez citátů z Písma, protože těmi, které přece jasně říkají, jak to bylo, vás jistě počastují další diskutující a já si myslím, že je znáte.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 27. listopad 2009 @ 22:40:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel takovýchto evolucionistických "křesťanů" jsou miliony.
Pakliže někdo věří takové herezi jako jest evoluce, pak asi těžko může býti spaseným.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Sobota, 28. listopad 2009 @ 13:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evoluční teorie se ničím nepotvrdila, jsou to výmysly a pověry, které se tváří vědecky. S vědou ale mají pramálo společného.



Cizinec (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 28. listopad 2009 @ 22:01:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nevěřím evolučnímu vyznání a víře, protože je jejich koncepce na první pohled ne-pravdě-podobná a příliš se rozcházející s realitou.-

např.?

--a také docela věřím rodokmenu nebe a země uvedeném na začátku Genesis.--

to jaksi koliduje s  " má docela hodně rád exaktní vědu"   nebiolog např. astronom také řekne,že svět-vesmír je mnohem starší než 6000 let podle Bible

-- Klasické evoluční náboženství vyučuje, že smrt byla tím tvořivým prvkem a hybnou silou, která způsobila vývoj proti všem známým přírodním zákonům--

hybnou silou je především schopnost adaptace.Život se tak rozvíjí do nejrůznějších rozmanitých forem a prostředí.Samozřejmě masožravci by bez smrti nemohli existovat.  


 --Bible naopak vyučuje, že smrt a porušení je tu omylem, způsobené hříchem a toto porušení život degeneruje, způsobuje nemoci, bezmoci a nižší kvalitu života, likviduje život.--

velece zjednodušená představa-ono záleží jak které. Jsou biblické pasáže,které berou smrt jako naprosto přirozenou věc,doporučuji  četbu Kazatele.
Proč existuje tolik masožravých tvorů vytvořených kreocionisticky ještě před lidmi v Genesis ?
Kdyby smrt nebyla,lidstvo i zvířata by se na planetě přemnožili.

 



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: cristiano (pavel.bartosz@prokrestany.cz) v Neděle, 29. listopad 2009 @ 03:20:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Nevěřím v evoluci a ten, kdo tomu věří se může brzy dostat na zcestí. Nevěřím-li tomu, co je psáno v Genesis o stvoření, nemohu věřit těm knihým Bible, které se na Genesis odvolávají. Odprásknu-li (považuji-li za nevěrohodnou) takto nezodpovědně Genesis, mohu odprásknout stejným způsobem i půlku Nového Zákona. Myslím, že křesťané věřící v evoluci by měli zvážit důsledky své víry. Nicméně je úsměvné tvrdit, že pocházíme z opice... Stvořil nás Bůh, nebo jsme nějaký "nedodělek" nějaké mutace? Neřešme odkud tu jsme, ale kde se nacházíme a kam kráčíme.. Myslím, že je to konstruktivnější...



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 29. listopad 2009 @ 10:52:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako křesťan a současně evolucionista nabízím toto řešení.

Ak si kresťan a súčasne evolucionista ,tak vmojich očiach si obyčajný podvodník.
Skutočný kesťan nikdy nemôže byť evolucionalita.

Myslím,že v celom tomto probléme hra najväčšiu rolu čas.
Evolucionisti nechcú uveriť tomu,že Boh dakázal v šiestich dňoch stvoriť vesmír i zem a všetko čo je na nej.
Preto sa snažia tvrdiť,že týchto šesť dní je akási obrazná reč a nepredstavuje skutočný dvasaťštyrihodinový ciklus pre jeden deň.

Písmo však tento fakt o dvasaťštyrihodinovvom cikle jednoznačne potvrdzuje.

8  Pamätaj na deň soboty, aby si ho svätil.
9  Šesť dní budeš pracovať a robiť akékoľvek svoje dielo.
10  Ale siedmy deň je sobota Hospodina, tvojho Boha. Nebudeš robiť nijakého diela ani ty ani tvoj syn ani tvoja dcéra, tvoj sluha ani tvoja dievka ani tvoje hovädo ani tvoj pohostín, ktorý je v tvojich bránach.
11  Lebo šesť dní činil Hospodin nebesia a zem, more a všetko, čo je v nich, a odpočinul siedmeho dňa. Preto požehnal Hospodin deň soboty a posvätil ho.
 
Keď Židia svetili tento deň ,tak sa jednalo o dvasaťštyrihodin.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 29. listopad 2009 @ 18:32:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastností každé vědecké teorie je to,že existuje možnost jejího vyvrácení. Evoluce tuto vlastnost má narozdíl on kreacionismus.
Smrtelnou ránu by jí např. zasadilo nález pozůstatku dinosaurů a lidí v jedné epoše. To se ale (zatím) nikomu nepodařilo.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 29. listopad 2009 @ 18:50:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Evolucionisti nechcú uveriť tomu,že Boh dakázal v šiestich dňoch stvoriť vesmír i zem a všetko čo je na nej.--

typické pletení víry s vědou .Dříve silně věřící vědci by tomu rádi věřili,jenže tisíce věcí,které kolem sebe pozorovali a pozorují ukazují na to,že naše Země i vesmír je mnohem starší stejně tak vývoj probíhal po dlouhou dobu.
Staří Židé a ostatní starověké národy si ve svých mýtech mysleli,že to tvrvalo kratší dobu.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 30. listopad 2009 @ 08:26:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý bratře ope,

myslím si a nevylučuji myšlenku (ale nevím. jak tomu bylo doopravdy), že Bůh mohl klidně vybrat toho nejlepšího Šimpanze a vdechnout mu lidskou duši . Myslím si , že to Písmo nijak nevylučuje.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 30. listopad 2009 @ 08:29:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-- Já myslím, že právě kosterní nálezy svědčí o kreaci. Proč se např. ještě nenašly kostry jakýchci mezičlánků? --

typická Kábrtovina plynoucí z neznalosti 


http://digiweb.ihned.cz/c4-10050430-38630240-009000_d-prekvapeni-ze-sveta-dinosauru


http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2009062201



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 30. listopad 2009 @ 08:55:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím na stvoření v 6 dnech a na potopu světa. A na to že svět není starší než pár tisíc let. Stejně věřil a z části pořád věří i Vyvolený národ. Židé svůj letopočet nepočítají od příchodu Krista AD, ale od stvoření, AM neboli věk světa. Podle nich byl svět stvořen roku 3761 před Kristem. Podobně věřili i naši předkové, až do velkého podvodu s evolucí. Dinosaurům říkali předpotopní ještěři a vědci předpokládali že žili v teplejších oblastech kde je i dneska hodně plazů a tam kde byl větší chlad srstnatí savci. Dinosauři mohou být třeba i výplody civilizace jejíž skutky nebyly než zlé a která stavěla na biologii místo na technice, nebo to opravdu byla zvířata. Drtivou ránu evoluci zasadila genetika která mimo jiné vyvrátila všechny údajné předky do jednoho. Proto naše kanály sbírají populární pořady podporující evoluci z celého světa a ještě upravují překlady. Slyšel jsem pár pěkných perliček jak se velryby vyvinuly ze stromových rejsků a viděl pár srdceryvných příběhů o ještěrech. Jednou měli modré peří a podruhé červenou kůži.  Obojí vědecky podloženo, jak jinak. Klasická paleontologie má mnohé trhliny, například to jak zkamení list nebo chcíplá žížala. Zkusme jí nechat ležet na trávníku miliony let...................Do rána je většinou pryč nebo si pochutnají červi. Teorie o uhlí je také pěkná dokud se nezačneme ptát jak mohou na močále s rašelinou znova a znova růst veliké stromy suchomilných druhů a proč některé kmeny v hnědém uhlí kde je část rostlin vidět stojí kolmo přes mnohé vrstvy a neleží jak se sluší a patří..............................
Co se týče naší katolické církve tak ta v tomhle i jiných ohledech ponechává svobodu. Ani já nevidím důvod proč by někdo nemohl věřit že Boží den trval o něco déle a zvířata s rostlinami se do určité míry měnila. Právě tak věřil i pan Darwin. Stejně jako netřeba řešit přesný průběh války o Troju či jiné historické zajímavosti. Pokud se ale nějaký militantní ateista s názory zastaralými víc než sto let a podloženými mnoha záměrnými podvody snaží bojovat proti víře v Boha tak se s ním s chutí podělím o svůj názor. Chápu i to že podobné věci mohou nepříjemně bolet. Sám jsem se musel nejdřív vypořádat se zdánlivým rozporem Písma a vědy a podruhé s tím že nám Bůh naservíroval pravdu až pod nos a my si jí nechali lacino  vzít a nepodívali se na ovoce které ty stromy přinesly a hlavně dodnes nesou.



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 30. listopad 2009 @ 09:35:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče astronomie tak placatá země která je středem vesmíru je názorem velice vědeckým. Přišel s ním tuším Ptolemaios a zastávali ho všichni velcí hvězdáři starověku které dodnes považují ateisti za zakladatele a otce oboru.

Pokud zaloví ve studni svých školních znalostí tak si možná vzpomenou že s heliocentrickým názorem jako první přišel Mikoláš Koperník, polský kněz a kanovník (člen biskupova sboru) který je pohřben u oltáře v katedrále o který se staral. Dlouho před panem Galileem a Brunem. Teorie otce Koperníka žádný velký rozruch nevyvolala, i když se s ním nijak netajil, nebylo proč. Dokud se jí o mnoho let později nechopili jistí lidé a nezkusili jí použít k jistým účelům. Pan Galileo dostal milost a dožil v pohodlí svého domu. Do smrti mohl bádat a psát. Ve skutečnosti prý provedl něco jiného a horšího a tohle byla cesta jak ho zachránit. Neveřejná část obvinění pana Bruna nebyla podána církví ale zoufalými a rozzuřenými členy světské nobility. Prý měl jako koníčka sodomii a byl si sám sebou natolik jistý že do toho zatáhnul jejich zlatou mládež a jim se to nelíbilo. Ani trošičku.

Na astronomii je zvláštní i to jak snadno se tvoří teorie bez jakýchkoliv důkazů. Vidíme těleso s modrými proužky na žlutém podkladu ? To budou určitě tropické bouře v okolí rovníku ve čtvrtek 15. října dva miliony a rok před Kristem. Snadno se dá říct co bylo před 20 miliardami let a co bude za deset ale předpověď počasí na zítřek často selhává. Otázka je za kolik objevů vděčíme prosté mouše domácí která vykonala svou velkou tělesnou potřebu na nevhodném místě a nebyl to portrét státníka.

Vesmír je geocentrický přinejmenším z duchovního hlediska. Byl stvořen pro nás lidi z prachu země vzaté, ufouni jsou jen ateistická pověra. Vzhledem k teorii relativity kdo ví co se okolo čeho vlastně točí. Možné je obojí.




Evoluce v přímém přenosu (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 30. listopad 2009 @ 11:36:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

pěkný příklad evoluce v průběhu desítek let u ropuchy obrovské a australských hadů


http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2006092213



nulo (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 07:17:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spory darwinistů, stoupenců ID a kreacionismu jsou dobré do doby, nez se kvuli tomu zacneme existence nicit. Zkus i najit infromace jak dopadl na Iowa State Universtiy Guillermo Gonzalez pro to, že je zastáncem ID(Intelligence Design). Pikantní je, že na jeho pronásledování měl měl hlavní podíl profesor náboženství Hector Avalos, zuřivý ateista a hlavně - odpadlý(resp. bývalý) kazatel letniční církve. :-)))))




Kábrtoviny (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 02. prosinec 2009 @ 12:09:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

komentáře k některým Kábrtovinám

http://www.planetopia.cz/_kreace/kreace/kreace.html



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 02. prosinec 2009 @ 14:50:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Muj osobni pohled na vztah Evoluce vs krestanstvi:

http://bohu-a.svetu.cz/16578-neverim-na-evoluci.html

Fáze nadseneho vedeckeho kreacionismu uz mne osobne presla, spise jsem ted dosel k takovemu stoickému postoji, ze at si rika veda co chce  sve evoluci a milionech miliardach let, ja proste verim ve stvoreni...



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Hany87 v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 21:46:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato dikuse je opravdu fascinujici. Planta se zde pate pres devate a schvalne kolik z nas je genetiky ci biology? :)

Jsem zastance evoluce za niz stoji Buh. Samozrejme je dnes prokazano ze v urcitych vecech se Darwin milil. K Bozi eveluci ma hezke knihy Marek Orko Vacha.

Kreacionismus mi pripada vic ujetejsi nez evoluce a nebo to poradne nechapu :). Nenasla se zadna skamenelina dnesniho zivocicha. A vitky proti karbonove metode si nekdy pekne protireci.

Svet neni stary par tisicileti ale nekolik milionu az miliard let. Jeho stari se urcuje ze slozeni vesmiru. Nekolikatisicovemu stari sveta protireci take pozorovani galaxii apod.

Me je jedno jestli mam za predky opice. Zadne trauma z toho nemam. Evoluce mi pripada schudnejsi (mnohem pravdepodobnejsi) nez kreace. Aspon takove mam poznani. Pokud je to jinak tak to beru jen doufam ze se na konci tohoto naseho pozemskeho zivota dozvym tato a dalsi tajemstvi kdyz uz si me Buh stvoril jako zvidaveho. :)

P.S.: Po rocni odstavce uz nam bezi LHC. Tesim se na zajimave vysledky ktere nam prinese. Snad odpovi na nekolik otazek ktere si klademe ale urcite otevre tucty dalsich :)



Re: Evoluce a křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Mene v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 10:53:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všechny evolucionisty!

v Písmu nalézám, že Bůh se ujímá slabých a z toho, co není, činí to, co je. Už jen ebedské písně u Izajáše představují Mesiáše jako toho, kdo neměl vzhled ani důstojnost, kým jsme pohrdli, ale on prolil krev za národy. Gedeon, David nebo Petr byli lidé za nic položení, bez moci a přesto z nich Bůh vytvořil osobnosti obdarované jeho přízní a později i mocí. To je princip Boží práce, kdy Bůh z ničeho povolává něco a z bezvýznemného nomáda činí otce množství.

Evoluce říká něco jiného: silnější přežije. Ten kdo je zdravější, výkonnější a lépe vybavený, ten se prosadí. Silný bude ještě silnější.

To je něco, co je Bohu velice cizí. Darwinův Mesiáš by jistě získal svoji moc silou a mocí, ale on si tuto sílu a moc, kterou jistě má a uplatňuje, získal poslušností a svojí slabostí se stal silným.



Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy