Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 20:41:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku, nic z toho, co jsi citoval od Tomáška, není přece v rozporu s tím, co jsem ti tvrdil já. I když je to staré víc než půlstoletí, podoba víry zůstala stejná.
Dvě věci z toho jsi však pochopil nesprávně a přehodil tak naši víru do nepodoby. 1.) Bazíroval jsi na tom, že lehké hříchy jsou odpuštěny hned po Kristově soudu, nikoli až v očistci. My říkáme, že některé hříchy jsou člověku odpuštěny v tomto životě, jiné (lehké hříchy) mohou být ještě odpuštěny i v životě budoucím, v životě po smrti. Doufáme, že se tak většinou stane hned na Kristově soudu z milosti Boží, na kterou člověk odpoví pokáním ze hříchů. Ale zda tomu tak bude vždycky, to nevíme, poněvadž k pokání se dospívá určitou duchovní zralostí a na výsledku konečného očištění to přece nic nemění. Proto souhlasím, že: „Svatá a spasitelná je myšlenka za mrtvé se modliti, aby hříchu zproštěni byli.“ I když už jsou třeba v očistci.
2.) "Duše při soukromém soudu poznaly, že jsou za
trest na čas odloučeny od Boha, bytosti nejdokonalejší a nejkrásnější.
To duše mrzí a naplňuje nezměrným steskem po Bohu." Ty jsi tomuto "odloučení od Boha" však neporozuměl správně. Snažil jsem se ti vysvětlit naši víru, že při setkání s Kristem člověk zakusí věčnou blaženost. Tuto blaženost však duše v očistci ještě nemají, tu mají trvale až svatí v nebi. Tedy zakusily blaženost s Bohem - ale na čas o ni zase přišly a to nazýváme časným trestem. Je to však pochopitelné, člověk ke společenství s Bohem musí vnitřně dozrát.
Už bych se opakoval: náš očistec není Bohaprostý, naopak je přímo nabit Boží milostí, která uzdravuje člověka.
Já si tvůj odkaz opravdu prostudoval a nalezl jsem úplnou shodu se svojí vírou.
Uvědomil jsem si sám na sobě svoji nezralost pro nebe. Před několika lety mně jeden člověk velmi nespravedlivě ublížil. Hodil jsem to za hlavu, nijak jsem se nemstil a snažil jsem se tu křivdu alespoň pustit z hlavy. Byla to ale pořádná křivda. Snažil jsem se i odpustit - a myslel jsem, že jsem to už i dokázal. Jen při náhodných setkáních s ním jsem stále míval divné nepříjemné pocity kolem žaludku. Nedávno pak došlo u nás na vesnici k incidentu. Dozvěděl jsem se, že tento dotyčný člověk měl nějakou při s někým jiným a že dostal "průplesk přes hubu". A jaká byla má reakce? První pocit - měl jsem z toho škodolibou radost! Docela mě to rozveselilo. Až pak jsem se zastyděl. A to bych chtěl jednou do nebe!
Chápeš, co se ti snažím naznačit? Máme v sobě následky hříchů, které si zatím třeba ani neuvědomujeme. A nemusí to ani být následky hříchů našich, ale až se*****árně vyvolané zkouškou, ve které jsme tak docela neobstáli. A z toho všeho se musíme uzdravit, poněvadž věčná blaženost je zcela čistá.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 23:49:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, nic z toho, co jsi citoval od Tomáška, není přece v rozporu s tím, co jsem ti tvrdil já.
Ale ano, Stando, je.
Tvoje nepravdivé, vymyšlené tvrzení: ' Tedy skutečně platí: "očišťovat se od hříchu odloučením od Boha" je naprostý nesmysl!", který se však zrodil jenom ve tvé hlavě.' je v rozporu s tím, co jsem citoval z katechismu od Tomáška.
To, že jsou duše v očistci odloučeny od Boha a očišťují se velikým tesknem po Bohu a časnými tresty jsem si nevymyslel já.
1. Bazíroval jsi na tom, že lehké hříchy jsou odpuštěny hned po Kristově soudu, nikoli až v očistci.
To sis opět ale popletl, Stando. Na ničem takovém jsem nebazíroval.
Bazíruju třeba na tom, že Ježíš za nás zemřel, nesl naše hříchy, nemoci a bolesti a trestání snášel pro náš pokoj. Bazíruju na tom, že spaseni jsme byli z milosti, bez skutků, aby se nikdo nechlubil. Bazíruju na tom, Boží milost vede člověka k pokání, ne naopak. A na mnoha dalších věcech z našeho učení.
Ani lehké hříchy ani očistec nejsou součástí našeho učení, nemám tedy důvod na něčem takovém bazírovat. Na odpuštění lehkých hříchů v očistci či před očistcem jsem nijak nebazíroval ale PTAL JSEM SE TĚ na tvůj názor. A divím se, že když domýšlíš kde co, že tak jasnou věc nedomyslíš.
2. Ty jsi tomuto "odloučení od Boha" však neporozuměl správně.
To je ovšem jen tvoje domyšlenka. Vymyslel sis, jak jsem tomu porozuměl, nezeptal ses a pak statečně své domyšlence oponuješ. Jak je tvým zvykem.
Pokud máš jiný očistec, než jsme měli my, nejste v očistci odloučeni od Boha a neočišťujete se tesknem po Bohu a časnými tresty, je to vaše věc a spíše vysvětluj jaký očistec to máš ve své hlavě.
Jaký očistec učili nás mohu ukázat na desítkách ŘKC textů na internetu.
Můžeš si přečíst odkazy od Poutnicka:
Katechismus p. Tomáška:
Pojednání p. France Spiraga:
Nebo poselství Královny míru o očistci
A mohl bych ti dát další a další odkazy, z čeho pochází moje představa očistce.
Ty bys měl nějaký odkaz a text ŘKC učení k tomu, jaký očistec máš v hlavě, nebo sis svůj očistec kompletně vymyslel?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 23:50:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Chápeš, co se ti snažím naznačit? Máme v sobě následky hříchů, které si zatím třeba ani neuvědomujeme.
Samozřejmě, že chápu.
Roslišení hříchu, viny ze hříchu, následků hříchu a trestu za hřích je naprosto základní a logickou věcí, stejně jako rozlišení odpuštění hříchu, odpuštění následků hříchu či odpuštění trestu za hřích.
Ježíš nesl všechny naše hříchy i náš trest za hřích. Nesl i naše nemoci a naše bolesti. Jeho ranami jsme byli uzdraveni. Pokud někdo nevěří Božímu slovu, logicky si musí vymyslet za Ježíše a jeho oběť nějakou náhražku. Což je z křesťanského pohledu rouhání proti Bohu a výsměch oběti Ježíše Krista na kříži.
Ty jsi schopen pochopit že likvidace následeků hříchu (například uzdravení žloutenky) je něco jiného než odpuštění následků hříchu (odpuštění tomu, kdo člověka nakazil)?
Jsi schopen pochopit, že očistec a odpustky řeší následky hříchu jen virtuálně a realitu neřeší? Že když někdo přijme plnomocné odpustky (pro někoho v očistci, abys v tom zase něměl zmatek), zůstává nevyplacená mzda stále nevyplacena, nemocní AIDS jsou stále nemocní a sirotci jsou stále sirotky?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. listopad 2013 @ 07:43:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ahoj Stando.
Ještě se vrátím jednou k téhle věci. Ne že bych na tom bazíroval, ale když píšu, že z římskokatolického pohledu tak, jak ho znám z toho, co nás učili by bylo logické, že lehké hříchy vám budou odpuštěny na soukromém soudu po smrti a do očistce jde člověk vytrpět časný trest za hřích, tak to převracím vaši víru do nepodoby?
Trochu mne tvé uvažování fascinuje, protože jisté je, že jako ŘK bych neuvažoval jako ty a měl bych jinou víru.
"Člověk smrtí ztrácí tělo, stává se nekompletní: Tomu, co zbývá, říkáme duše. Pokud člověk definitivně neodmítne Boží lásku, a zároveň za svého pozemského života nedosáhl dokonalosti v lásce, nemůže se zcela spojit se nejvýš svatým Bohem - dokonalou Láskou, a s těmi, kdo už jsou s ním. Říkáme, že nemůže vejít do nebe. Hřích mu je sice odpuštěn, protože tváří v tvář Bohu ho jistě naplní dokonalá lítost, ale nese v sobě ještě onu stopu po hříchu, ono oslabení vůle k dobru."
Myslíš, že ten Jirka tedy také převrací vaši víru do nepodoby? Myslíš, že tváří v tvář Bohu nenaplní člověka dokonalá lítost? Nebo si myslíš, že dokonalá lítost neodpouští lehké hříchy?
Nebo jak se stane, že se člověk setká tváří v tvář Bohu na soudu po smrti kde bude jistojistě spasen a přesto mu zůstanou neodpuštěné lehké hříchy se kterými musí do očistce?
Dvě věci z toho jsi však pochopil nesprávně a přehodil tak naši víru do nepodoby
Když píšeš "naši víru", tak kdo to je to "naši"? Jak velká skupina lidí, kdo vás vede? Je možné se s vaším učením někde seznámit?
Fascinuje mne, jak se vydáváš za mluvčího ŘKC a přitom jsi schopen zapřít i nos mezi očima.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. listopad 2013 @ 08:40:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebudu v tom už pokračovat, protože za upřímnost jsem se dočkal jen kopanců. Stejně neposloucháš co říkám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. listopad 2013 @ 07:31:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, díky za diskuzi.
Chápu, že obhajování systému odpustků a očistce je těžký úkol a vážím si tvé odvahy, žes vůbec něco napsal. Vážím si i toho, že jsi napsal osobní zkušenost.
Je škoda, že když jsi v úzkých, nazveš celkem jednoduché argumenty k tématu "kopanci", necháš svá nepravdivá slova o mne bez komentáře a utečeš. |
]
|
|