Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Kryštof.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 15, článků celkem: 15547, komentáře < 7 dní: 507, komentářů celkem: 350992, adminů: 60, uživatelů: 4876  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 53 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

MilanH
rosmano
wollek
leonet
Cekatel

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ
·Rozhovor s bratrem biskupem Plevou (i o rozdìlení v JB)
·Predestinace a Radek Kolaøík na XcamP v roce 2017 formuje luteránské smýšlení
·Záøijové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Vznikne denominace novokalvinistù?
·BJB v Èeskoslovensku v prvních letech komunistického režimu (1948-1953)
·Jak skuteènì rozpoznat, že spoleèenství vìøících je sekta?
·Chystá se nová denominace: Sbory evangelikálních baptistù
·Volby do rady Odboru mládeže BJB 2019
·Pìt sborù opouštìjících (?) BJB poøádá v Èerné Hoøe spoleèný pobyt.

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
100096302
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Watchman Nee, Whitness Lee a Církev v místě
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Církev v místě je čínským křesťanským hnutím, které vzešlo z misijní činnosti Watchmana Nee, který zemřel jako mučedník ve vězení v roce 1972. Za jeho nástupce je považován Witness Lee, který v šedesátých letech emigroval do USA a misii dále rozšířil. Pro neortodoxní nauky tu bylo toto společenství označeno za kult, ale domohlo se soudní satisfakce. Hnutí zastává samostatnost místních církví a věří, že je třeba obnovit současné zvrácené křesťanství. Dodnes tvoří vlivnou část čínského uskupení domácích církví.

Vložil: Tomas v Středa, 18. září 2019 @ 11:02:36 CEST (56 čtenářů)
Více... | 58917 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Nebezpečná učení: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ
Katolicismus

poslal BohemianAnonymus

V tomto článku pojednám Pannu Marii ze dvou pohledů.


Prvním pohledem je pohled katolického biskupa sv. Alfonsa Marie de Liguori obsažený v díle "Vznešenosti Panny Marie", doplněný o moje biblické citáty. Dílo se  nachází na adrese: http://web.katolik.cz/feeling/library/vznpm-rukopis.pdf

V tomto pohledu jsem uvedl jen to, co pokládám za nejpodstatnější. U citátů knihy (kurzíva) uvádím stránkování, aby si čtenář mohl mé citace ověřit; jde mi o transparentnost - zvýraznění citovaného textu je mé vlastní. V této části jsem provedl srovnání (podle mého soudu) nejdůležitějších výroků biskupa Liguoriho s Biblí.   

Druhým pohledem je biblická výpověď o Panně Marii, kde jsem se omezil jen na to nejnutnější. 

I. Panna Marie podle biskupa Liguoriho

-19-
 Je-li však Ježíš Otcem našich duší, je Maria jejich Matkou, neboť když nám dala Ježíše, dala nám pravý život, a když pak na Kalvárii obětovala Synův život za naše spasení, zrodila nás k životu milosti Boží.

Bible:
Ef 5,2 „a žijte v lásce, tak jako Kristus miloval nás a sám sebe dal za nás jako dar a oběť, jejíž vůně je Bohu milá.“

-21-
Naše Matka nás tedy volá k sobě říká: „Kdo jsi maličký, pojď ke mně“ (Př 9,4).

Bible:
Lk 18,16.17 „Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. (17) Amen pravím vám, kdo nepřijme království Boží jako dítě, jistě do něho nevejde.“ 


-30,31-
Oprávněně ji sv. Augustin11 nazývá „jedinou nadějí nás, hříšníků“, neboť jen skrze ni očekáváme odpuštění všech svých hříchů. Totéž říká sv. Jan Zlatoústý1, že na Mariinu přímluvu dostávají hříšníci odpuštění.

Bible: 
Ef 1,12 „abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy. 
Kol 1,27 „Je to Kristus mezi vámi, v něm máme naději na Boží slávu
Ř 8,34 „Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás.“
1J 2,1 „Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce Přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.“
 

-36-
Ó, jak vzpurní duchové utíkají před touto Královnou! Budeme-li mít v hodině smrti na své straně Marii, proč bychom se strachovali všech pekelných nepřátel?

Bible:
Ž 23,4 „I když půjdu roklí šeré smrti, nebudu se bát ničeho zlého, vždyť jsi se mnou ty. Tvoje berla a tvá hůl mě potěšují. 
Ř 8,38 „Jsem si jist, že ani smrt, ani život, ani andělé, ani mocnosti, ani přítomnost, ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny, ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu.
 
Proto nás povzbuzuje Richard od sv. Vavřince3 slovy: „Je-li Maria s námi, kdo proti nám?“

Bible:
Ř 8,31 „Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?“

-40-
Přesto však Církev svatá ukládá všem duchovním a všem řeholníkům, aby každý den pozvedali svůj hlas a vzývali Marii za všechny věřící sladkými slovy: Naděje naše, naděje všech, buď zdráva!

Bible:
Ef 1,12 „abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.“ 
Kol 1,27.28 „Je to Kristus mezi vámi, v něm máte naději na Boží slávu. (28) Jeho zvěstujeme . .

sv. Efrém6 uvažuje o prozřetelnosti Boží v přítomném řádu a říká, že Bůh ustanovil, aby všichni, kdo se spasí, byli spaseni skrze Marii, jak učí sv. Bernard a jak důkladněji později dokáži, a oslovuje ji takto: „Má Paní, neustále nás chraň a skrývej pod pláštěm své ochrany, protože po Bohu nemáme jinou naději kromě tebe.“

Bible:
Ř 11,36 „Vždyť z něho a skrze něho a pro něho je všecko! Jemu buď sláva na věky. Amen.“
1Pt 1,21 „Skrze něho věříte v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a dal mu slávu, takže se vaše víra i naděje upíná k Bohu.“
Tt 1,4 „Milost a pokoj od Boha Otce a Krista Ježíše, našeho Spasitele.“

-48,49-
K posílení naší důvěry říká Eadmer15: „Obracíme-li se zbožně na tuto Boží Matičku, nejenže si smíme být jisti její ochranou, ale mnohdy budeme spíš vyslyšeni a zachráněni vzýváním jejího svatého jména, než kdybychom se dovolávali jména Ježíše, svého Spasitele.“

-49-
Chce tím říci, že rychleji dosáhneme pomoci, jdeme-li k Matce než jdeme-li k Synu,

Bible:
J 15,7 „Zůstanete-li ve mně, a zůstanou-li má slova ve vás, proste oč chcete a stane se vám.“
1J 3,22.23 „oč bychom ho žádali, dostáváme od něho, protože zachováváme jeho přikázání a činíme, co se mu líbí. (23) A to je jeho přikázání: věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovat, jak nám přikázal.“

Podle katolického pojetí je zřejmý rozpor mezi Bohem a Marií, přičemž Marii je dávána přednost. Prosby jdou ke stvoření, a nikoli ke Stvořiteli – což Boha uráží. Boží vůle je obcházena, Mariina nastolována. Marie (člověk), je tedy v konfliktu s Bohem. Avšak: Může v nebi, kde přebývá svatý Bůh, kterému všichni s radostí slouží, nějaký rozpor vůbec vzniknout?

-51-
Maria je tedy ta statečná žena, která přemohla Satana a rozdrtila mu hlavu, když pokořila jeho pýchu podle slov: Ona rozdrtí tvou hlavu. Někteří sice pochybují, vztahují-li se tato slova na Marii či na Ježíše Krista, poněvadž v řeckém překladu čteme: On potře tvou hlavu. Avšak v naší Vulgátě, tj. v latinském překladu, schváleném na Tridentském sněmu, je psáno „ona“ a nikoliv „on“.

Bible:
1M 3,15 "Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
J 1,29 „Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: Hle, beránek Boží, který snímá hříchy světa.“
1Kor 15,54.55 „Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil! (55) Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvá zbraň?“
Zj 5,5 „Hle, zvítězil lev z pokolení Judova, potomek Davidův; on otevře tu knihu sedmkrát zapečetěnou.“

-61-
Jako nemáme přístup k Věčnému Otci než skrze Prostředníka Ježíše Krista, tak nemáme podle slov sv. Bernarda13 přístup k Ježíši Kristu než Mariiným prostřednictvím!

Bible:
1Tm 2,5.6 „Je totiž jeden Bůh,  a JEDEN prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, (6) který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.“

-64-
Z toho důvodu,“ říká mnich Mikuláš5, „může blahoslavená Panna vše, co chce, na nebi i na zemi; i v zoufalých může probudit naději ve spasení.“ Proto ji oslovuje: „Dána je ti veškerá moc na nebi i na zemi a nic ti není nemožné, když i zoufalce můžeš povznést k naději ve spasení.“

Bible:
Mt 28,18 „Ježíš přistoupil a řekl jim: Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.“

-135-
„Syn nemůže nic odepřít této Matce. Jistě ji vyslyší,“ říká sv. Bernard2. Pokud se na nás Ježíš rozhněvá, Maria jej ihned usmíří.

Bible:
Ř 5,10.11 „Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život. (11) A nejen to: chlubíme se dokonce Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, který nás s ním smířil.“

-179-
Skvěleji nám však nemohla dokázat svoji velkou lásku, než když pro naši spásu obětovala svého Syna. „Tak Maria milovala svět,“ říká sv. Bonaventura4, „že za něj vydala svého jediného Syna.“

Bible:
J 3,16 „Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.“

-186-
Nejvíce však ukázala svoji hrdinnou poslušnost vůle Boží, když obětovala na smrt svého Syna, a to s takovou bezpříkladnou vytrvalostí, že by byla ochotná, jak píše sv. Ildefons6, ho sama ukřižovat, kdyby nebyli ochotni katané.
 
Bible:
Ef 5,2 „a žijte v lásce, tak jako Kristus miloval nás a sám sebe dal za nás jako dar a oběť, jejíž vůně je Bohu milá.“

Tedy katolická Marie milovala svého Syna takovou „láskou“, že by byla schopná stejně jako Židé a římští vojáci, kteří byli pod satanovou  mocí, vztáhnout ruku na Nevinného – svého i Božího Syna!!!  A dokonce Ho usmrtit !!! Tak nad tím už zůstává rozum stát . .  TAKTO SE CHOVÁ MATKA???

V kontrastu s touto nelítostnou katolickou Marii, biblická Marie, Spasitelova matka stála u hrobu svého a Božího Syna, a plakala (J 20,11). Mateřská láska a soucit jí (na rozdíl od bezcitné katolické Marie) rozhodně nebyla cizí!!!

Zhruba lze říci, že biskup Luguori ve svém díle jen shromáždil sumu nebiblických, nebo protibiblických tvrzení, Augustinem počínaje přes Tomáše Akvinského, až po svou současnost. Marie zaujímá místo mezi člověkem a Kristem, který jediný!!! je Prostředníkem mezi člověkem a Bohem (1Tm 2,5). 

Je opravdu škoda, že dříve tento autor nenapsal knihu „Vznešenosti Božího Syna“ – ale dal přednost katolické Marii. 

II. Panna Marie podle Bible je:

a) Milostí zahrnutá (L 1,28)
  • 28 [www.biblenet.cz] Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“
b) Požehnaná nade všechny ženy a matka Pána (L 1,42.43)
  • 42 [www.biblenet.cz] a zvolala velikým hlasem: „Požehnaná jsi nade všechny ženy a požehnaný plod tvého těla.
  • 43 [www.biblenet.cz] Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?
c) Služebnice, která potřebuje Spasitele - tedy nebyla ušetřena dědičného hříchu (L 1,47.48)

  • 47 a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,
  • 48 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,

Panna Marie přes všechna svá blahoslavenství zůstává stále jednou z nás - je naší sestrou v Kristu! (Mt 12,46-50; Mk 3, 35)

  • 46 [www.biblenet.cz] Ještě když mluvil k zástupům, hle, jeho matka a bratři stáli venku a chtěli s ním mluvit.
  • 47 [www.biblenet.cz] Někdo mu řekl: „Hle, tvá matka a tvoji bratři stojí venku a chtějí s tebou mluvit.“
  • 48 [www.biblenet.cz] On však odpověděl tomu, kdo mu to řekl: „Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři?“
  • 49 [www.biblenet.cz] Ukázal na své učedníky a řekl: „Hle, moje matka a moji bratři.
  • 50 [www.biblenet.cz] Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka.“

Jen Spasitel, který byl počat z Ducha Svatého přišel na svět bez hříchu (Mt 1,20)

  • 20 [www.biblenet.cz] Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: „Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého.

III. Panna Marie podle Bible NENÍ:

1) Biblická Marie NENÍ královnou nebes!
(Jr 44,19)

  • 19 [www.biblenet.cz] Ženy dodaly: „Jestliže pálíme kadidlo královně nebes a přinášíme jí úlitby, cožpak jí bez vědomí svých mužů pečeme obětní koláče, jimiž ji zpodobňujeme, a přinášíme jí úlitby?“


  • Druhým důkazem že Marie NENÍ královnou nebes je i tento biblický text.(Mt. 11:11)


  • 11 [www.biblenet.cz] Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on.

Z toho všeho vyplývá, že biblická Marie NENÍ Královnou Nebes, zejména proto, že Písmo tento pohanský titul odsuzuje. Dále i proto, že nikdo z lidí není větší, než nejmenší anděl v království Božím, což dokazuje výše uvedený text. Navíc zobrazování Krista i Panny Marie je v konfliktu s 5M 4,16!!!

Marie není ani Matkou Boží, protože tak v Písmu není nazvána. Nemá moc se za nás přimlouvat, neboť naším Přímluvcem je Kristus (1J 2,1) a Duch svatý (J 14,16.26). 


  • 1 [www.biblenet.cz] Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.
  • 16 [www.biblenet.cz] a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky –
  • 26 [www.biblenet.cz] Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.


IV. Otázka blahoslavení Panny Marie

To že je třeba blahoslavit (velebit, chválit, žehnat) Pannu Marii, je nesporné (Lk. 1,48). Avšak způsob, jak toto blahoslavení máme provádět, Písmo nestanoví. Např. já ji blahoslavím vždy, když si připomínám Spasitelovo narození, Stejně tak činí i mnozí další. 


Co je však zajímavé je to, že Spasitel řekl, že spíše než sama Marie, jsou blažení všichni ti, kteří slyší Boží Slovo a zachovávají je (Lk 11,27.28). 

Lk 11,27.28 "Stalo se, když toto říkal, že jedna žena ze zástupu pozvedla hlas a řekla mu: "Blahoslavené lůno, které tě nosilo, a prsa, z nichž jsi sál!" (28) Ale on řekl: "SPÍŠE jsou blahoslavení ti, kteří slyší Boží slovo a zachovávají je." (SP)

Kdo Marii přisuzuje pravomoci, které patří jen Kristu a Duchu svatému, ten se rouhá! Kdo slovy Písma pohrdá, samým Bohem pohrdá!! Modlitby ke stvoření jsou nejen modlářstvím ale i rouháním, protože modlitby, které nesměřují k Bohu, nutně směřují k Božímu Odpůrci, jehož se tak modláři dovolávají!!!

V kontrastu s katolíky prosazovanou "Mariologií" prosazuje apoštol Pavel poznání Krista:

Apoštol Pavel všechno pokládá za ztrátu v porovnání s poznáním Ježíše Krista(Fp 3,8-11)Nechce znát nic, než Ježíše Krista ukřižovaného(1Kor 2,2). 

PROČ?

Protože platí:

Kol 2,2.3 „Chci, abyste povzbuzeni v srdci a spojeni láskou hluboce pochopili a plně poznali Boží tajemství, jímž je Kristus; v něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání

TEDY KRISTUS BOHATĚ POSTAČÍ!!!

PROTO BLAHOSLAVME BIBLICKOU MARII SPOLU S KRISTEM, PODLE MÍRY, KTERÁ KAŽDÉMU Z NICH NÁLEŽÍ - PROTOŽE JEN TAK JE TO BOHU MILÉ!!!
BA


 



Vložil: Tomas v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 10:04:13 CEST (2129 čtenářů)
Více... | 350 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Je tohle ještě křesťanství??
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Prosím vás, pokud vůbec máte odvahu, rozum a cit a hlavně upřímnou víru, je tohle ještě  křesťanství??


 Odpovězte, prosím.

   https://www.youtube.com/watch?v=HPwKvfFG69U  

   https://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q 

   https://www.youtube.com/watch?v=WjVTu7zYaUA  

   https://www.youtube.com/results?search_query=hagin+kenneth  
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:47:15 CEST (827 čtenářů)
Více... | 61 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: BLUD KALVINISMU
Služba bližním

poslal BohemianAnonymus

Rád bych zde ukázal na učení, které bere lidem naději. Tím učením je kalvinismus. Pokusím se zde ukázat rozdíl mezi biblickým a kalvinistickým učením. Bible nás učí, že Kristus je Spasitelem světa, nikoli toliko vyvolených (J. 4:42; 1J. 4:14). Kalvinismus toto popírá, neboť učí, že existují dvě skupiny lidí: Bohem předem vyvolených a lidí Bohem a předem bez příčiny zavržených. Tím popírá Boží spravedlnost (5M. 32:4 aj.). Kalvinismus tedy hlásá omezenost Spasitelovy oběti, tj. že Spasitel zemřel pouze za některé, tedy vyvolené, což ale znamená, že z tohoto hlediska je Jeho oběť nedokonalá!!! Kdo však Bohu něco upírá, je pod Božím soudem; Bůh mu odejme jeho díl ze stromu života a ze svatého města (Zj. 22:19).


I. Některé výroky Písma, kterými operují kalvinisté

A) Výroky o žalářníkovi
V Písmu je obsažen princip: nejdřív víra - potom spasení. Kalvinisté tento princip obrací, následkem čehož minimálně tento výrok Písma ztrácí smysl:

Sk. 16:31 "A oni řekli: Uvěř v Pána Ježíše, a budeš zachráněn ty i tvůj dům."

Pokud byl takto osloven vyvolený, pak tento výrok nemá smysl, neboť vyvolený je už předem spasen.
Pokud byl takto osloven zavržený, pak tento výrok také nemá smysl, neboť zavržený je předem zavržen a nemůže na tom nic změnit. 

B) Výroky o přicházení ke Kristu
J. 6:44 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal;"
J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."

Komu to Spasitel praví? Učedníkům? Nikoli - ale Židům!!! Spasitel zde vyjádřil naprosto nový, revoluční fakt, že od této doby již není možná spása skrze Hospodina - ale jen skrze Krista, který je cestou, Pravdou a Životem a jedinými Dveřmi vedoucími k Otci (J. 10:9; J. 14:6). Jen Spasitel odpouští hříchy (Mt. 9:2; Lk. 5:20; Lk. 7:48). Od této chvíle je židovská bohoslužba (vzdor stále ještě stojícímu chrámu) již mrtvá a funguje jen formálně. Židy milující Boha posílá Otec k Synu (J. 6:44). Vzdor tomu mnozí z učedníků od Pána odešli (J. 6:66). Měli svobodnou vůli, avšak nevytrvali (Mt. 24:13). Spasitel vyzýval své učedníky k tomu, aby Ho následovali (např. Mt. 16:24) - nevyzývá k následování Hospodina!

Po Spasitelově vítězství na kříži nepřitahuje už Otec - ale Syn

J. 12:32 "A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všechny k sobě."

TOTO TAJEMSTVÍ JE KALVINISMU NEZNÁMÉ!!!

II. Jistota spasení v kalvinismu

Kalvinista věří, že je vyvolen, tedy předem spasen. Avšak podle čeho pozná, že byl Bohem vyvolen? Takové poznání se naprosto vymyká lidským možnostem. Toto poznání může člověku sdělit jedině Bůh; je to tedy otázka výhradně Božího zjevení. Ale kde v Písmu čteme o tom, že by Bůh toto člověku sdělil? 

Ř. 11:34 "Kdo poznal Pánovu mysl a kdo se stal jeho rádcem?" (1Kor. 2:16)

Riziku selhání byl vystaven i apoštol Pavel: 
1Kor. 9:26,27 "Já tedy běžím, ne jako bez cíle, zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, (28) ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad - jiným hlásaje - sám nestal tím, kdo se neosvědčil."

Na tomto světě ani spasení apoštola Pavla nebylo definitivně dosaženo

Fp. 2:12,13 "Ne, že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. (28) Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou a natahuje se po tom, co je přede mnou."

Spasení nelze ztratit; Bůh nás drží aniž by jakkoli omezil naši svobodu a pokud se jeho ruky nepustíme, budeme zachráněni

J. 10:27,28 "Mé ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou (28) a já jim dávám život věčný, nezahynou na věčnost a nikdo je nevytrhne z mé ruky."
Mt. 24:13 "Ten však, kdo vytrvá do konce, bude zachráněn."


III. Boží spravedlnost - biblický pohled

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9). Pozváni na svatbu byli všichni (Mt. 22:1-14). Ti, kteří pozvání odmítli a ti, kteří se na svatbu sice dostavili, ale bez svatebního oblečení, si musí následky přičíst sami sobě.
Bůh stvořil člověka ke svému obrazu (1M. 1:16,27). Proč by část stvoření Bůh bezdůvodně ničil??? Kdyby Bůh bezdůvodně kohokoli zavrhl, byla by tím popřena Jeho spravedlnost. Vždyť Bůh miloval CELÝ svět - nikoli jen jeho část, proto poslal Syna, aby spasil celý svět - tedy Bůh nikoho PŘEDEM NEZAVRHL (J. 3:16)!!!

Nikde v Písmu nečtu o tom, že Otec některého člověka nevyvolil a tím ho zanechal bez pomoci v hříchu a následně zavrhl. Jaký by mělo smysl člověka stvořit a pak ho bez příčiny zavrhnout?? Je snad Bůh nesmyslný? ROZHODNĚ NE!!! Z Písma víme, že Bůh nemá zalíbení ve smrti bezbožného, ale chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Lk. 19:10).

Proto jsou v Písmu časté výzvy k obrácení, či odvrácení se od cest zlých (Iz. 30:15; 45:22; Jr. 35:15; Ez. 14:6; 18:30; Sk. 2:38; 3:19). Na rozhodnutí člověka tedy záleží!!! Pokud by kalvinistický koncept spasení byl pravdivý, tyto (i jiné) výroky by ztratily smysl.
To všechno znamená, že člověk nebude spasen automaticky, ale jen za podmínek, které stanovil Bůh. Pro svoji záchranu musí člověk něco udělat - musí přijmout ROZHODNUTÍ, že tyto podmínky, tedy Boží vůli přijímá a chce v ní i vytrvat. (Mt. 10:22).

Pro ty, kteří přijmou Boží pozvání (Mt. 11:28), pak platí:

2Tm. 2:5 "A stejně i ten, kdo závodí, nebývá ověnčen, nezávodí-li podle pravidel."
Mt. 10:22 "Kdo však vytrvá až do konce, bude zachráněn."

Nestačí jen dobře běžet - je třeba i doběhnout! Jinak dopadneme jako Démas (2Tm. 4:10).
Každý jednou, nebo vícekrát v životě uslyší Boží hlas. Písmo nás nabádá k tomu, abychom se vůči tomuto hlasu nezatvrzovali:¨
Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: jestliže DNES uslyšíte jeho hlas, (8) nezatvrzujte svá srdce . . ." (Žd. 3:15; 4:7).

IV. Boží spravedlnost - kalvinistický pohled

"Smíření"
"Bůh ve své milosti rozhodl, že konkrétní neměnný počet lidí a andělů získá věčný život. Ostatní ponechal Bůh v jejich hříších, za které budou spravedlivě odsouzeni, čímž na nich Bůh zjeví svou dokonalou spravedlnost."
Ef 1,4-5.11; 1Tm 5,21; Mt  35,41; Ř 6,23

Můj komentář: Bůh tedy BEZDŮVODNĚ ponechal nevyvolené bez pomoci, napospas vlastním hříchům a tím je vlastně zavrhl. Touto tezí je flagrantně popřena Boží spravedlnost. Totální konflikt s Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Mt. 22:1-14.

V. Rozsah Spasitelovy oběti - biblický pohled

J. 3:16,17 "neboť Bůh tak miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. (17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn."

"miluje svět" - celý svět - nikoli jen vyvolené!!!

1J. 4:14 "A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa."
1Tm. 4:10 "proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je ZACHRÁNCEM VŠECH LIDÍ, zvláště věřících."

Vykoupil Spasitel svou obětí pouze svou církev?
NIKOLI!!!

2Pt. 2:1 "V lidu se však také objevovali falešní proroci, jako i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubná kacířství a Panovníka, který je vykoupil, budou zapírat."

VI. Rozsah Spasitelovy oběti - kalvinistický pohled

"Konkrétní smíření"
"Kristovo vykupující dílo bylo určeno jen pro záchranu vyvolených, aby jim skutečně zajistilo, nikoli umožnilo spásu. Svou smrtí zástupně vytrpěl trest za hřích jistých, konkrétních hříšníků. Kromě očištění od hříchů, Kristovo vykoupení zajistilo Jeho lidu vše nutné k záchraně, včetně víry, která je s Ním spojuje. Duch svatý účinně uděluje dar víry všem, za které Kristus zemřel, čímž zaručuje jejich spásu."
Mt 1,21; Ř 5,12-21; Ř 3:21-26; Ef 2,8-10; Tt 3,5-6; Fp 1,6; J 10,11-30; J 17,6-12; Ř 8,28-30; J 6,44; Sk 20,28

"Cena za ospravedlnění"
"Svou poslušností, která Ho vedla až ke smrti na kříži, Ježíš Kristus dokonale zaplatil cenu za hříchy všech, kdo uvěří a budou ospravedlněni. Svou obětí plně uspokojil všechny požadavky Boží spravedlnosti vůči těmto hříšníkům. Ospravedlnění vyvolených je dílem Boží milosti, protože nikdo si nezaslouží být zachráněn."
Žd 10,1,14; Ř 3,19-31; Iz 53; Ef 2,1-10; Ř 5 18,19

"Vnější povolání"
"Kázání evangelia všem bez výjimky je tím, co nazýváme vnějším, nebo také všeobecným Božím povoláním. Bůh chce, aby všichni uvěřili v Ježíše Krista, a to i přesto, že pro všechny nezajistil odpuštění hříchů. Tomuto vnějšímu povolání je možné vzdorovat a ti, kteří směřují k záhubě mu skutečně vzdorují. takoví nepatří mezi vyvolené a nikdy neuvěří evangeliu."
J 3,16; Sk 17,29-31; Mt 22,1-14; Mt 23,37-39; 1Tm 2,3-7; 2Pt 3,1-9; 1K 2,14; Ř 9,10-24

Můj komentář: Zde jde o tezi omezené Spasitelovy oběti. Pakliže se Kristova oběť v kalvinistickém pojetí  vztahuje jen na některé lidi, pak nemůže být dokonalá. Je-li spasení omezené, tedy existuje-li jen pro někoho, pak nutně vzniká otázka, pro koho je vlastně určeno!!! Bůh sice chce . . . ale nezajistil . . . Rozpor mezi vůlí a schopností ji realizovat!!! Podle tohoto kalvinistického konceptu Bůh není všemohoucí.

VII. Spasení - biblický pohled

Písmem jsem vyzýváni k realizaci svého spasení

Fp. 2:12 " . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svoji záchranu " 
(činný rod - musíme něco udělat)
není psáno:
" s bázní a chvěním bude uskutečňována vaše záchrana" 
(trpný rod - někdo koná za nás)

A podobně:
Mt. 7:13 "Vejděte těsnou branou, . . ."
a nikoli: "Budete vejiti, protaženi či protahováni těsnou branou. 

Každý člověk je vystaven ROZHODNUTÍ, kterému nelze UNIKNOUT. Na nás tedy je, zda se proti Božímu hlasu (Žd. 3: 7,8 níže) zatvrdíme, či nikoli. Anebo zda Kristovu pozvání "Pojďte ke mně všichni (Mt. 11:28) vyhovíme, či nikoliv.

Kristus se nikam nedobývá; když uslyšíme jeho hlas, je jen na nás, zda se mu otevřeme

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: Jestliže DNES uslyšíte  jeho hlas (8) nezatvrzujte svá srdce . . ."
Zj. 3:20 "Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou."

Všichni jsme vyzýváni k neseni kříže a následování Krista (Mt. 16:24; J. 21:19, 22) - a nikoli k úvahám o vyvolení, které je známo jen Bohu! Písmo z principu přesahuje jakoukoli církevní doktrínu. Anebo jinak: Žádná církevní doktrína nemůže adekvátně reflektovat Písmo.  

VIII. Spasení v kalvinismu

"Účinná milost"
1) " . . vnitřní pozvání, které je určeno pouze vyvoleným, nelze odmítnout, vždy působí proměnu hříšníka. Duch svatý, prostřednictvím této zvláštní, vnitřní výzvy, NEODOLATELNĚ přitahuje hříšníky ke Kristu."

"Ospravedlnění skrze víru"
2) "Bůh ospravedlňuje zadarmo, tzn. že prohlašuje spravedlivými všechny ty, které k sobě NEODOLATELNĚ povolává."

"Zaručený růst"
3) "Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."
Ř 6; Ř 8,1-17; Fp 1,3-6; 1J 9-11; Mt 13,1-23; Žd 10,14; Zj 2,7

Můj komentář: Kde je v Písmu užit termín "Vnitřní pozvání"??? Jaká "vnitřní výzva" je zprostředkovatelem mezi Duchem Svatým a hříšníkem??? Duch svatý tedy nemůže působit na hříšníka přímo a potřebuje k tomu jakéhosi prostředníka, jakousi "vnitřní výzvu"???

Kalvinistický text si můžeme v prvním přiblížení představit tak, že Duch Svatý, tedy lokomotiva, NEODOLATELNĚ  táhne hříšníka v připojeném vagónu, ze kterého nelze vystoupit, do domovské stanice, kterou je Kristus. Vagon může jet pouze tam, kam ho táhne lokomotiva, stejnou rychlostí jako lokomotiva, anebo stát, stojí-li lokomotiva. Jinou svobodu vagon i cestující v něm nemá. 

Jak si vysvětlit tuto kalvinistickou formulaci (3)?

"Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."

KDE TOTO V PÍSMU ČTEME???

Je-li vyvolený Duchem Svatým NEODOLATELNĚ tažen ke Kristu,jak praví formulace (1,2), jak by pak mohl vyvolený upadnout do hříchu??? Jestliže však zhřešit může, jak tvrdí formulace (3), pak kalvinista musí nutně připustit, že byl Duchem Svatým NEODOLATELNĚ přitažen ke hříchu - což je nejen rouhání proti Duchu Svatému, ale i kolosální NESMYSL.
V takovém pojetí je hřích zlehčen - neboť Duch Svatý vyvoleného přitáhne NEODOLATELNĚ VŽDY ZPĚT!!! ke Kristu. A to je BLUD!!! Fakt, že máme s bázní a chvěním realizovat své spasení (Fp. 2:12) se do kalvinistického konceptu vůbec nehodí!!!

IX. Závěr

Kalvinismus je ve své podstatě fatalismus s křesťanským nátěrem. Vyvolený směřuje nezadržitelně ke svému spasení - zatímco zavržený směřuje neodolatelně ke své záhubě - ať už dělá cokoli.
Je stejně zhoubné uvěřit tomu, že jsem předem vyvolen, stejně jako tomu, že jsem předem zavržen, protože obojí vede ke smrti. Kalvinismus vede ke smrti - je to falešné evangelium.

Kalvinistické texty jsou označeny kurzívou a lze do nich nahlédnout na adrese: 
BA

Vložil: Tomas v Úterý, 05. únor 2019 @ 23:55:16 CET (1544 čtenářů)
Více... | 113 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Nový rok
Žhavá témata

poslal skalaa

4. prednáška zo série "Diabolština v populárných sviatkoch".
Kde má svoj pôvod dnešné počítanie času? Odkedy je január prvým
mesiacom v kalendári? Čím bol zaujímavý rímsky boh Janus? Starý
slovanský rituálny folkór. Je dedo mráz naozaj len rozprávková bytosť?
Pohľad na biblický kalendár sviatkov. Náboženský a občiansky Nový rok.
Zaujíma Boha otázka počítania času? Je správne spájať cirkevné
podujatia s oslavou Nového roku?

Vložil: Tomas v Středa, 19. prosinec 2018 @ 10:52:54 CET (408 čtenářů)
Více... | 614 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Ježíš pro Nemohoucího
Charismatici

poslal Neprihlaseny

Vložil: Tomas v Úterý, 27. listopad 2018 @ 08:08:36 CET (781 čtenářů)
Více... | 228 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Každému jak se cítí.
Kritika bludů

poslal oko

Muž ženou, žena mužem .....???

Vložil: Tomas v Neděle, 25. listopad 2018 @ 22:25:01 CET (1037 čtenářů)
Více... | 4742 bytů | 72 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Trojjediný Bůh neexistuje a Pán Ježíš Kristus není a nikdy nebyl Bůh
Žhavá témata

poslal mikim

Trojice je římskokatolický výmysl a Pán Ježíš Kristus byl člověk a nebyl nikdy Bůh a není od věčnosti, ale má svůj počátek.


Vložil: Tomas v Sobota, 05. květen 2018 @ 18:44:51 CEST (3459 čtenářů)
Více... | 3328 bytů | 374 komentáře | Skóre: 2



Nebezpečná učení: Proroctví o Rusku
Sekty

poslal Nepřihlášený

                                                                                                                                                            13. prosince 1993                           - Rusko Mě bude ctít až úplně do konce a jednoho dne bude nazvána svatou, protože Já budu jejím Vládcem. Opět zde bude žít neporušenost .... ano?- Pane, teď do ní proniká zkaženost ....- Sklopím její oči ....- Nechápu, Pane, jak jí sklopíš oči.- Dobrá, tak ti to řeknu: skvělostí Své vznešenosti (pochopila jsem, že očišťováním, protože když se Bůh zjeví a září v duši, kontrast světla a tmy je tak velký, že duše jasně vidí své nedokonalosti a velmi trpí), pak přijdu a spočinu v jejím srdci ....- Pane, stále žije v černotě hříchu a úzkosti.- Ti, kdo se obrátili špatným směrem, padnou. Zničím síly požitkářství Svým Ohněm a pyšní budou poníženi. Obnovím Svůj Dům a přijmu za Své její syny a dcery, aby Mě ctili. Vassulo, nebuď zmatená a nechápavá. Říkám ti, tvá sestra Rusko bude hlavou (duchovne) mnoha národů a bude Mě nakonec oslavovat.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 11. leden 2018 @ 13:39:51 CET (740 čtenářů)
Více... | 6628 bytů | 12 komentáře | Skóre: 1



Nebezpečná učení: koptský zlomek
Zamyšlení

poslal zeryk

koptský fragment ( https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/127113 ) rozkliknout PDF 0,16 MB

  4 ...] [asi 5-­6 znaků nečitelných]. Ježíš jim řekl: Moje žena a [...]
  5 ...] [asi 3 znaky nečitelné] ona bude schopna být mojí učednicí a [...]

Vložil: Tomas v Sobota, 06. leden 2018 @ 23:40:51 CET (2178 čtenářů)
Více... | 3413 bytů | 210 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Nechutná propaganda mainstreamu/EU
Kritika bludů

poslal Dzehenuti

Nechutná propaganda mainstreamu/EU

Vložil: Tomas v Pátek, 24. listopad 2017 @ 07:48:34 CET (954 čtenářů)
Více... | 476 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Co je bůh?
Kritika bludů

poslal Neprihlaseny

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 02. listopad 2017 @ 00:37:12 CET (1759 čtenářů)
Více... | 1284 bytů | 158 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Nepřijímejte ho do domu, aniž ho pozdravujte...
Kritika bludů

poslal gregorios777

Je několik pasáží Písma NZ, které tělesná mysl není schopná přijmout. Proroci a duchovní však vědí, o co tu jde...(1Kor 14, 37). Tak to prostě je. Slovo Boží nezrušíme.

Vložil: Tomas v Úterý, 19. září 2017 @ 17:55:56 CEST (2717 čtenářů)
Více... | 5616 bytů | 206 komentáře | Skóre: 5



Nebezpečná učení: Prorokyňa siedmeho dňa
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Adventisti siedmeho dňa sú medzinárodná cirkev pochádzajúca z adventistického prebudenia v Spojených štátoch očakávajúceho príchod Krista v roku 1844. Cirkev sa považuje za „verný zostatok" svätiacich siedmy deň ako sobotu, čo je pečať živého Boha. Tým sa odlišuje od „cirkví zvedených satanom", ktoré uctievajú Boha v nedeľu, čo je podľa nich znamením šelmy. Adventisti sa cítia byť povolaní niesť posolstvo o sobote ľudstvu a zvedeným cirkvám pred „veľkým súžením", keď bude vládnuť desaťhlavá šelma, predstavovaná pápežstvom, a jej falošný prorok, ktorým je USA. Toto učenie bolo zjavené skrze prorokyňu Ellen Gould Whiteovú, ktorej význam je podľa adventistov porovnateľný s Jánom Krstiteľom.

Vložil: Tomas v Úterý, 21. březen 2017 @ 08:47:59 CET (1918 čtenářů)
Více... | 1500 bytů | 116 komentáře | Skóre: 5



Nebezpečná učení: Ukradená víra 3
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Nikdo z věřících nemá schopnost rozpoznat zda přijímá obyčejný oplatek nebo hostii. Přijímání proto stojí na víře v jiného člověka, stojí na víře, že to co nám jiný člověk podává je tělem Krista. Pokud se věřící stane obětí podvodu, a je mu místo hostie podán obyčejný oplatek, tak zhola nic nerozpozná a duchovně přijímá oplatek úplně stejně jako hostii. Jak je to možné? Je to prosté. Proměna chleba na tělo prý probíhá před vámi, vně, externě, a způsobuje ji "posvěcený" člověk, a tuto proměnu způsobuje ve své víře, a ne ve víře vaší. Vám pak podává "tělo" Krista jako "hotovou věc", a vaše víra se na proměně vůbec nijak nepodílí. Důsledně je však vyžadovaná slepá víry v kněze, slepá víra v to, že to co vám podává je tělo Krista. 

Stále nechápete ten podvod? Kristus z vás byl vyňatý a položený do pateny. Ta zázračná proměna chleba se má odehrát při jezení ve Vás! To my jsme chrám Boha živého, a proto je kamenný chrám, kostel ve kterém stojíme pouze chrámovou předsíní. A Bůh nepřebývá v chrámové předsíni, přebývá v našich chrámech. 

Ježíš při poslední večeří říká, zkráceně, "jezte, toto je moje tělo". A důkaz že Ježíše brali v těchto slovech naprosto vážně je, že se mnozí nad těmito slovy pohoršovali a odvraceli se. Byla to pro ně velmi tvrdá řeč. Převážně protestanti by si proto měli uvědomit, že se o žádnou symboliku nejedná, jedná se o skutečnou proměnu chleba na tělo. Ježíš sám posléze vysvětluje, "má slova jsou duch". 

Podvodníci začali "proměňovat Krista" vně člověka, externě na obětním stole. Jenže i tak zůstal oplatek oplatkem a proto bylo třeba vymyslet další lež- transsubstancianci. Hrozný krkolomný název, kterým se vytírá zrak šťouralům ve stylu, na to si moc hloupý, transsubstancianci nemůžeš bez vysokého teologického vzdělání rozumět.

Ježíšova slova "toto je moje tělo" byla vyřčená když byl Bůh ještě ve smrtelném těle. V tom okamžiku se skutečně jednalo o symboliku, kterou preferují protestanti. Nesmíme zapomínat na to, že Ježíš stojí na vrcholu starozákonní oběti, a symbolicky se srovnává s obětovaným beránkem. V okamžiku kdy Kristus pronáší památná slova je jeho tělo ještě smrtelné. Po svém zmrtvýchvstání má Pán Ježíš tělo jiné, proměněné, tělo duchovní, a právě tímto tělem se stává chléb který přijímáme. A to skutečně. Cožpak všichni zde nemluvíte o svém znovuzrození, o Kristu v srdci? Proč jste tedy tak malověrní a nevěříte tomu, že víře v Pánova slova se v nás odehrává ten největší zázrak, že je v nás přítomný Kristus se svým oslaveným tělem. Neokusili jste tak nevíte. Nechali jste si Krista ze sebe vypreparovat u učinili jste z něho ohavnou eucharistickou modlu. Učinili jste ze slov Pána pouhou symboliku. Pak se nedivte, že jste malověrní, rozhádaní, že Vás Kristus vzájemně nespojuje, ale rozděluje. Památku na poslední večeři slavte doma, v rodině, mezi svými nejbližšími. Neutíkejte od svých rodin za falešným kostelním pozlátkem, kde se pak veřejně presentujete jako to co byste chtěli být, ale čím nejste. Navraťte Krista do svých rodin, tam patří, tam ho i apoštolové přinesli a prvocírkevní křesťané slavili večeři Páně doma. Bez Krista v rodinách církev nevznikne. Chcete li své raněné modlitby uzdravit, slavte večeři Páne doma, a kostel považujte pouze za společnou modlitebnu a za místo setkávání se s jinými křesťany, za místo kde se káže boží slovo a boží slovo nám jasně říká, že chrámem živého Boha jsme MY! Proč tedy hledáte Boha v kamenných chrámech, ve svatostáncích když tam není! Hledejte Boha ve víře ve slovo Krista.

A to vše se týká "těla Kristova". Kristus dále mluví o své krvi, která se prolévá za odpuštění hříchů. Pokud nepijete krev Krista zároveň při jezení těla Krista- není Vám odpuštěné!! To Kristus který do nás vstupuje nás očišťuje, ospravedlňuje a naplňuje Duchem. Nalhali Vám, že se před přijetím Krista musíte očistit. Chápete jak je to nesmírně hloupé, nechávat se od někoho očišťovat aby jste mohli přijímat Pána, který se obětoval aby nás očistil od hříchu? Cožpak Kristus prolévá svou krev na očištění- již očištěných??

Ve zpovědnici Vám "odpustí" hříchy a vy pak přijímáte Krista bez hříchů. A k čemu Vám takový Kristus vůbec je? Co na vás má očišťovat? K čemu jeho prolitá krev na odpuštění hříchů? K čemu jeho oběť? K čemu jsou jeho slova o jezení, pití, o tom že nebude li v nás, nebudeme mít život večný! Proč za Kristem a ke přijímání vůbec jdete, když jeho očistnou práci odvedl člověk ve zpovědnici??



BCA
Vložil: Tomas v Středa, 01. březen 2017 @ 14:08:21 CET (892 čtenářů)
Více... | 4 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Máme to před očima a nevidíme to.
Sekty

poslal rudinec

Iz.14,12
12 Ako si len padol s nebies, jasná hviezdo, synu rannej zory! Zoťatý si na zem, ktorý si porážal národy.

Každý iste chápe že v tomto výroku sa hovorí o Luciferovi.

Vložil: Tomas v Středa, 15. únor 2017 @ 22:03:07 CET (1458 čtenářů)
Více... | 1602 bytů | 17 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Král David - židokřesťanský vzor
Kritika bludů

poslal Sup

Král David je nám často židy a křesťany předkládán jako vzor, muž po "Hospodinově srdci". Co o něm však skutečně píše Bible?

Vložil: Tomas v Pondělí, 09. leden 2017 @ 10:35:49 CET (3940 čtenářů)
Více... | 5975 bytů | 182 komentáře | Skóre: 1



Nebezpečná učení: Filip Tvrdý půjde do pekla, Lukáš Novák do nebe
Kritika bludů

poslal uzivatelGranosalis

Vložil: Tomas v Pondělí, 09. leden 2017 @ 10:35:04 CET (2095 čtenářů)
Více... | 530 bytů | 51 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Okultizmus v dnešní době
Kritika bludů

poslal rudinec

 ev. Jana 8.44

Vy z otce ďábla jste, a žádosti otce vašeho chcete činiti. On byl vražedník od počátku, a v pravdě nestál; nebo pravdy v něm není. Když mluví lež, z svého vlastního mluví; nebo lhář jest a otec lži.

 
Vložil: Tomas v Pondělí, 09. leden 2017 @ 10:31:23 CET (1474 čtenářů)
Více... | 948 bytů | 12 komentáře | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Návštěva Hádesu (místa spících duší)
Kritika bludů

poslal Dzehenuti

Svědectví o existenci Hádesu

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 29. prosinec 2016 @ 01:57:46 CET (2356 čtenářů)
Více... | 1900 bytů | 128 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 1.34 sekundy