Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Viola.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 15717, komentáře < 7 dní: 155, komentářů celkem: 359970, adminů: 60, uživatelů: 4906  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 28 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Hygienické podmínky pro konání bohoslužeb od 25. kvìtna 2020
·V ruskojazyèném baptistickém sboru v Nìmecku je již 107 nakažených koronavirem
·Pán Bùh a koronavirus
·Videohrávka kázání slovenského ministra zdravotnictví spustila lavinu reakcí
·V Nìmecku se pøi baptistických bohoslužbách nakazilo koronavirem na 40 lidí
·Ján Szõllõs - Som v politike
·Marek Krajèí - Neuverite¾né sa stalo skutoènosťou
·Božia odpoveï na modlitby - Výsledok parlamentných volieb na Slovensku 2020
·Ohlasy na souèasné dìní na Slovensku
·Ze souèasného dìní na Slovensku

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
101333547
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ...
Grano Salis

poslal oko

Říká Toník.

Opravdu nerozumím, jak nemůže pochopit, že člověk má možnost se rozhodnout pro dobro - a že druhou stranou této svobody volby je ta samá možnost rozhodnout se pro zlo, rozhodnout se pro hřích.
Vždyť každý z nás, i přes veškerou snahu konat dobro, občas zhřeší! To je realita našich životů - proč se tedy tak bránit přijmout tuto skutečnost?
Vložil: Tomas v Pondělí, 18. květen 2020 @ 09:01:28 CEST (674 čtenářů)
Více... | 6909 bytů | 84 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Co je dobré a zlé určit nedokázal, ale přitom určoval co Bůh myslel!
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Oko 13.5.2020:
Vložil: Tomas v Pondělí, 18. květen 2020 @ 09:00:33 CEST (69 čtenářů)
Více... | 729 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Votův pravdomluvec.
Zkoušky

poslal Nepřihlášený

  • Nejzchytralejší ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil, byl had. Řekl ženě: „Jakže, Bůh vám zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?“
  • Žena hadovi odvětila: „Plody ze stromů v zahradě jíst smíme. Jen o plodech ze stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: ‚Nejezte z něho, ani se ho nedotkněte, abyste nezemřeli.‘“

  • Had ženu ujišťoval: „Nikoli, nepropadnete smrti.

Vota:
Vložil: Tomas v Pondělí, 18. květen 2020 @ 09:00:12 CEST (296 čtenářů)
Více... | 3565 bytů | 25 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Skrblíci při mši jim nedají ani atom, natož tak kapku, aneb stařecká infantilita
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Oko:

Vložil: Tomas v Středa, 06. květen 2020 @ 11:42:12 CEST (69 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0



Život víry: Víra v Dokonalého. Bůh s Tebou.
Zkušenosti

poslal Nepřihlášený

Evangelium. 

Jistá záchrana je ve víře a milosti Krista. 

Prokleté jiné evangelium. 
Nejistá záchrana je ve tvých dobrých skutcích. 

Evangelium. 
V čem jsi slabý, v tom jsi v Kristu silný. 
Odevzdej ve víře svou slabost Kristu, a on ti dá svou sílu, a už tě nic na světě od něho neodloučí. 

Prokleté jiné evangelium. 
Tvoje slabost tě může kdykoliv odloučit od Krista. Proto nyní nemáš záchranu v Kristu jistou. 

Evangelium. 
Zachránila tě milost Krista. Máš život věčný. 

Prokleté jiné evangelium. 
Zachrana možná bude pro tvé dobré skutky, ale až po smrti. 

Evangelium. 
Kristus má ve tvém chrámu těla příbytek a je stále s tebou. 

Prokleté jiné evangelium. 
Krista z tebe vyhání hřích. Kristus tě opustí pro tvůj hřích a slabost. 

Evangelium. 
Kristus se nad pokorným kajícníkem pro lásku boží vždy smiluje a ztracenou ovečku najde a zachrání. 

Prokleté jiné evangelium. 
Kristus se nad tebou smiluje pro tvůj dobrý skutek,  a až pak se k tobě možná vrátí. Ztracená ovečka je Kristem opuštěná, a musí Krista najít sama. 

Evangelium. 
Krista přijmeš jednou provždy a navždy a pak už jsi v Duchu svatém navždy s ním, a neodloučí tě od Krista ani smrt.  

Prokleté jiné evangelium. 
Krista neustále přijímáš a odmítáš, a on opakovaně k tobě vchází a odchází. 

Evangelium. 
Kristus je jediný zachránce a prostředník mezi Bohem a lidmi. 

Prokleté jiné evangelium. 
Kristus není jediný zachránce a prostředník mezi Bohem a lidmi. 

Evangelium. 
Boží záchrana je zcela zadarmo. Je to  ničím nezasloužená boží milost. 

Prokleté jiné evangelium. 
Boží zachrana je vždy za něco. Musíš si ji něčím zasloužit. Musíš na své záchraně s Bohem záslužně spolupracovat. 

Evangelium. 
Kristus tě vždy a dokonale miluje. Nic tě neodloučí od lásky boží. 

Prokleté jiné evangelium. 
Kristus tě kvůli tvému hříchu nemiluje. Hřích tě odlučuje od lásky boží. 

Evangelium. 
Věř Bohu, on tě nikdy neopustí. 

Prokleté jiné evangelium. 
I když Bohu věříš, tak tě občas opustí. 

Evangelium. 
Víra je boží dar. Bůh ti v tomto daru neustále ukazuje, že se na jeho milost a lásku můžeš vždy a všude absolutně spolehnout. Věříš v Dokonalého. 
Bůh je stále s Tebou. 










Vložil: Tomas v Středa, 06. květen 2020 @ 11:41:12 CEST (168 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kdo milost Krista nepřijal a slovo Boha rozporuje, ten je duchovní mrtvola!
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Sebezatracující modlářská naděje v neexistující očistec namísto spásné víry v Krista a jeho okamžitou očišťující milost! 



Oko:

1. Korintským 5, 11Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.
Vložil: Tomas v Středa, 06. květen 2020 @ 09:49:14 CEST (112 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Život víry: I kamení může svědčit o Bohu! Mají snad kamenolomy patent na boží slovo?
Zkušenosti

poslal Nepřihlášený

  • Volali: „Požehnaný král, který přichází ve jménu Hospodinově. Na nebi pokoj a sláva na výsostech!“ Tu mu řekli někteří farizeové ze zástupu: „Mistře, napomeň své učedníky!“

  • Odpověděl: „Pravím vám, budou-li oni mlčet, bude volat kamení.“
Vložil: Tomas v Pátek, 01. květen 2020 @ 00:42:46 CEST (49 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0



Život víry: Cesta světla, ale co je platná slepým.
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

1Ježíš však odešel na Olivovou horu.    


 Tam trávil asi hodně času. Proč tam chodil? Býval tam pravděpodobně sám, ale asi hodně pozdě  večer a možná i v noci. To byl čas na modlení, na spojení se svým Otcem v nebi. Olivová hora je vrch ve východní části Jeruzaléma a název Olovová je od olivovníků, které tam rostly. V úpatí hory je getsemanská zahrada.  Dnes v západní části Olivové hory je největší židovský  hřbitov na světě   ·  

2Na úsvitě přišel opět do chrámu a všechen lid se k němu shromažďoval. On se posadil a učil je.  

 Z toho je vidět, že na hoře musel pobývat už v noci, když časně ráno míří do chrámu. Čteme , že všechen lid tam jde také, ale ne kvůli farizejům, ale kvůli němu, protože se chtějí od něho od něho učit.   Tady se pak podle Jana odehrává známý příběh s cizoložnou ženou, kterou chtěl dav lidí  a farizejové ukamenovat. Jenže stačilo, aby Pán Ježíš na útoky k ukamenování začal něco psát prstem na zem. My nevíme, co napsal, ale dobře to pochopili všichni, kteří ten záměr kamenovat měli a najednou se raději začínají vytrácet. Zapůsobila na ně Ježíšova slova:  
Vložil: Tomas v Sobota, 25. duben 2020 @ 09:53:31 CEST (126 čtenářů)
Více... | 24426 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Můj denní chléb - série poselství
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Ke každodennímu rozjímání...

https://youtu.be/DcGH8NNWCYw
Vložil: Tomas v Sobota, 25. duben 2020 @ 09:51:07 CEST (54 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0



Život víry: Okova lež o učení apoštolů.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Oko:
Na soudné stolici Kristově proběhne v budoucnu (po naší smrti těla) soud nad životem každého z nás
. Soud za všechno dobré i zlé, co jsme v životě vykonali. Tak to učí apoštolové.

Vložil: Tomas v Sobota, 25. duben 2020 @ 09:49:29 CEST (493 čtenářů)
Více... | 854 bytů | 42 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Pozdní židovství a Ježíš, Evangelia.
Historie

poslal MilanH

1) Pár zajímavých postřehů k Ježíšově osobě, rozbor Evangelií a podepření hypotézy, že překvapivě Janovo Evangelium je velmi ranné, ba možná první. (k přihlédnutí k opoznámce v samotném Janově evangeliu bych z toho vyvodil - Evangelia uzavírá (minimálně Matouše a Marka...) - ale je již naprosto jisté že vše před pádem Chrámu (II., tzv. Herodova)). Autor v tomhle spisku také myslím rozebírá i některé věci ohledně Jana ..

Claude Tresmontant
Hebrejský Kristus: Jazyk a stáří evangelií


2) Zajímavá biblická sonda do života první Církve v Jeruzalému, z pera katolíka, bývalého NSSJ ...

Vznik-křesťanské-církve-a-její-vývoj-do-roku-56-nl.pdf
(ke stažení v celém bloku pdf dokumentů zde: http://www.rozcesti.org/files/SJ-Materialy-pro-SJ-ke-studiu-32-PDF.zip ) 

při čténí této studie prosím nepropadat zbytečným předsudečným emocím (platí i pro KC..) ale číst tzv. nezaujatě. Mnoho velmi zajímavých vývodů.. stylem - vlastně jsme to už kdysi v NZ četli.. ale prostě jsme si to neuvědomili či nedali do souvislostí. Tuto studii doporučuji i Votovi, jehož však při tom bude zřejmě svazovat jeho "zažitý Rabanismus" (přeci jen židé - i hebrejští té doby to měli postaveno trochu jinak.. - více univerzálnosti.. - zde je zajímavá kapitola o pozadí konfliktu se Štěpánem (jáhnem Štěpánem))

3) Židovství před pádem Chrámu, tzv. "pozdní židovství":
(zatím jen v hrubých rysech..)
https://karaitskyjudaismus.estranky.cz/clanky/rozdeleni-judaismu.html


4) co je Talmud - tento středobod rabanitského židovstva?
 - obávám se, že následující obecná charakteristika (radši bez uvedení zdroje.., ale tento úryvek je nepochybně výstižný..) platí:

.. Překladatel Babylonského talmudu do němčiny Lazar Goldschmidt, kterého jsme
citovali v předchozí části hodnotí tehdejší situaci následujícími slovy: "Tu vystoupil
jeden muž, zvaný rabbi Jehuda (155 - 217), byl to izraelský hakaddoš, přibližně - svatý
muž, patriarcha a říkali mu svatý... V moudré předvídavosti podrobil se
nevyhnutelnému: lépe jest překročit zákaz ... Ústní nauky byly sebrány a uspořádány,
celé ústní podání přehlédnuto v šesti knihách zvaných sekce (sederin)... bylo
kodifikováno celé ústní učení a po římském způsobu rozděleno na traktáty, oddíly a
odstavce." Tak byla okolo r. 200 po Kr. jako první písemně zachycena Mišna (přibližný
překlad - "Učení" nebo též Druhý zákon vedle Prvního Mojžíšova, sr. J. P. Migne,
Encyclopédie théologique, Paris 1857, str. 679). Text Mišny se stal dokonalým výrazem
nového směru - rabínismu. Navazoval na proud farizejský, který kritizoval Kristus.
Proslulý Talmud (Poučení) je vlastně ohromným rozšířením a doplněním tajných
pokynů Mišny. Po staletí byla Mišna komentována. Souhrnu těchto komentářů se říká
Gemara. Postupně byla provedena kodifikace Gemary a ve spojení s textem Mišny
vznikl kolem r. 300 jednosvazkový tzv. Jeruzalémský talmud. Daleko větší počet
ústních podání však shromáždily rabínské školy v oblasti Mezopotámie (tj. dnešního
Iráku). Zde byl koncem 5. století po Kr. vytvořen druhý Talmud, mnohem většího
rozsahu. Říká se mu Talmud babylonský.
Pokud se hovoří o talmudu bez bližšího upřesnění, rozumí se jím tento druhý
rozsáhlejší Talmud babylonský. Z historického hlediska vzniká v době zániku říše
západořímské (r. 476 po Kr.), na přelomu starověku a středověku. Abychom si vytvořili
přibližnou představu o ohromném rozsahu tohoto druhého - babylonského Talmudu:
zmíněný překlad do němčiny od L. Goldschmidta má 14 svazků o téměř 10 tisících
stranách. Bylo zachováno stejné dělení jako u Mišny, tj. na šest knih. Každý odstavec
obsahuje text Mišny a je k němu připojen text Gemary. Talmud je (po vlastní Mišně)
předním zdrojem současných judaistických nauk.
Vědecké studium Talmudu v originále naráží na téměř nepřekonatelné obtíže, protože
pouze ten, kdo se jeho studiu věnoval doslova celý život, je schopen text běžně číst a
opravdu mu rozumět, všichni ostatní jej musí luštit. Nejtěžším problémem z tohoto
hlediska je interpretace nepunktovaných textů (tj. bez doplnění samohlásek), kdy je
možno většinu slov chápat v úplně jiném smyslu. Vokalizace může být libovolně
vykládána a přitom z filosofického hlediska zcela správně! Uveďme si malý příklad ...

Pokud jsou v původním textu Talmudu tato obsahem velmi rozdílná slova označena
pouze uvedenými třemi souhláskami ... , mohou být čtena a vykládána podle libosti.
Další obtíží je celá řada předpon a přípon hebrejských a aramejských sloves. To
vyžaduje opravdu mimořádnou zkušenost, odborné znalosti a zběhlost k tomu, aby text
byl vůbec správně přeĀten, natož aby mu bylo opravdu důkladně porozuměno. K tomu
přistupuje (z hlediska např. klasické biblické hebrejštiny Thóry) celá řada cizích slov
původu perského, arabského, ale i řeckého, latinského aj. Tato slova musejí být ovšem
správně pochopena a interpretována se správným zřetelem ke svému historickému
pozadí.
K ohromnému rozsahu Talmudu je nutné dodat, že kodifikovaný text je opět pouze
rámcem, ve kterém byly rabínské dodatky rozvedeny v dalších komentářích. Každý
slavný rabín v minulosti považoval za svou povinnost napsat komentář alespoň k
některým traktátům Talmudu.  ....  

 -  závěr k tomu (bod 4): Talmud je "svět sám pro sebe" a "případ sui generis" a "ráj všech mazaných právníků". Normální "smrtelník" (a zřejmě i Vota.. :-) ) se v něm nemá absolutně šanci vyznat ..

Vložil: Tomas v Úterý, 14. duben 2020 @ 14:11:02 CEST (648 čtenářů)
Více... | 46 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Ani zázrak nepostačí...
Zamyšlení

poslal Frantisek100

1Potom odešel Ježíš na druhý břeh Tiberiadského jezera v Galileji. ·  

2Šel za ním velký zástup, poněvadž viděli znamení, která činil na nemocných. ·  
3Ježíš vystoupil na horu a tam se posadil se svými učedníky. ·  
4Byly blízko židovské svátky velikonoční. ·  
5Když se Ježíš rozhlédl a viděl, že k němu přichází četný zástup, řekl Filipovi: „Kde nakoupíme chleba, aby se všichni najedli?“ · 
6To však řekl, aby ho zkoušel; sám totiž věděl, co chce učinit. ·  
7Filip mu odpověděl: „Ani za dvě stě denárů chleba nepostačí, aby se na každého aspoň něco dostalo.“ 
8Řekne mu jeden z jeho učedníků, Ondřej, bratr Šimona Petra: ·  
9„Je tu jeden chlapec, který má pět ječných chlebů a dvě ryby; ale co je to pro tolik lidí!“ ·  
10Ježíš řekl: „Ať se všichni posadí!“ Na tom místě bylo mnoho trávy. Posadili se tedy, mužů bylo asi pět tisíc.  ¨

Příběh popsal Jan a ten byl přímým účastníkem. On si nic nevymyslel a popsal, co viděla a slyšel. Místo, kde se příběh odehrává , je krajina kolem Tiberiatského jezera. Pán Ježíš u působí tři roky a lidé za ním chodí, aby ho slyšeli, aby je uzdravil. Vydávají se za ním i mnoho kilometrů. A přišli až sem. Jak vypadá toto místo?  
Vložil: Tomas v Neděle, 12. duben 2020 @ 12:25:20 CEST (303 čtenářů)
Více... | 14673 bytů | 19 komentáře | Skóre: 0



Život víry: My, vy? Kdo má právo soudit křesťany na my a vy?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Oko: Vy zase věříte, že jste toto spasení k věčnému životu už prý obdrželi - prý vašim jakýmsi pochybným lidským "odevzdáním se Bohu" v minulosti - zažitím moci, zažitím slova.










Kristus: Nebe a země pominou, ale má slova nikdy nepominou.






Vložil: Tomas v Úterý, 07. duben 2020 @ 13:10:50 CEST (178 čtenářů)
Více... | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Nové přikázání aneb jací však jsme však zůstali
Žhavá témata

poslal Frantisek100

     Chtěl bych vyjádřit to, co jsem vnímal při studiu Janova Evangelia   Pán Ježíš  má před sebou mísu s vodou, je opásaný plátnem na utírání nohou a klečí před Petrem. Co bych udělal já vy na místě Petra. Před vámi klečí ten, kdo má nejvyšší postavení, Pán nebe, Pán světa, Mesiáš, král, vlastně sám Bůh. Já bych to nevydržel, vyskočil z té židle a naopak bych tuhle službu chtěl udělat jemu. Ale tady nešlo o službu jemu. Tady šlo o zážitek něco ucítit na vlastní kůži, něco prožít. Vidíš, jak se  Pán Ježíš ponižuje ? Je Ti to nepochopitelné, ale je to nutné.   Sledujme to v Božím Slově:

Vložil: Tomas v Neděle, 05. duben 2020 @ 23:56:58 CEST (228 čtenářů)
Více... | 5516 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Ježíšovo utrpení vydává svědectví.
Kritika bludů

poslal milan333



Křesťané vědí, že záchrana člověka je možná skrze víru ve výkupní oběť Ježíše Krista a
její přijetí. To vyžaduje znát úplnou pravdu o Ježíši. Vyžaduje to přemýšlet o tom, co je nám předkládáno a co bychom neměli bezmyšlenkovitě přijímat.

Velkou výzvou k tomuto postoji je toto inspirované vyjádření:

2. Jana 1:7 Do světa vyšlo mnoho těch, kteří vás svádějí, neboť nevyznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle; kdo takto učí, je svůdce a antikrist. / řecky v těle " εν σαρκι" –maso,člověk nebo zvíře/

Velice důležité: Kdo nevěří,že Ježíš, zde na zemi byl člověk je považován za Božího odpůrce!
Bohu na této pravdě velmi záleží a zdůrazňuje to v dalších verších:

Řím.8:3 Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích,

1.Petra 3:18 Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.

1.Jana 4:2 Podle toho poznáte Ducha Božího: Každé vnuknutí, které vede k vyznání, že Ježíš Kristus přišel v těle, je z Boha;

Toto biblické sdělení bylo potlačeno vlivem řecké filozofie a respektováním pohanského císaře.

Křesťanství nerozeznalo,že některé doktríny způsobily teologický zmatek a některé dokonce udělaly z Boha podvodníka.

Přijetí doktríny o hypostatické jednotě, kdy Ježíš je plně človek a plně Bůh a navěky bude jedna sjednocená osoba by způsobilo, že výkupní oběť Ježíše by byl podvod. Podle této doktríny Ježíš nemohl zemřít. Jeho utrpení a smrt by byla předstíraná. Pokud byl Ježíš, zde na zemi Bohem, tak nemohl trpět a ani zemřít. Také Trojiční dogma – Bůh je neproměnný a věčný.

Ježíšovy prožitky v posledních hodinách a Písmem doložená skutečnost dokazuje, že Ježíš byl člověk.

LUK.22:44 Ježíš v úzkostech zápasil a modlil se ještě usilovněji; jeho pot kanul na zem jako krůpějekrve.

Mat.26:37 -39, Vzal s sebou Petra a oba syny Zebedeovy; tu na něho padl zármutek a úzkost. Tehdy jim řekl: „Má duše je smutná až k smrti. Zůstaňte zde a bděte se mnou!“ Poodešel od nich, padl tváří k zemi a modlil se: „Otče můj, je-li možné, ať mne mine tento kalich; avšak ne jak já chci, ale jak ty chceš.“

Mat.27: 28-31, Svlékli ho a oblékli mu nachový plášť,upletli korunu z trní a posadili mu ji na hlavu, do pravé ruky mu dali hůl, klekali před ním a posmívali se mu: „Buď zdráv, židovský králi!“ Plivali na něj, brali tu hůl a bili ho po hlavě. Když se mu dost naposmívali, svlékli mu plášť a oblékli ho zase do jeho šatů. A odvedli ho k ukřižování.

Marek 15:34 O třetí hodině zvolal Ježíš mocným hlasem: „Eloi, Eloi, lema sabachtani?“, což přeloženo znamená: ‚Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?

V čem hledat příčinu Ježíšových prožitků a jeho jednání v této zkoušce?

Výrazné utrpení mohlo způsobit více činitelů:

Tím největším mohlo být to, že Otec přerušil s Ježíšem veškeré spojení, protože Ježíše
obětoval, v tu chvíli se ho vzdal. Jinak by to nemohla být oběť, kdyby s ním byl stále ve spojení. Takové odloučení od Boha nikdy Ježíš nezažil a proto se mohl cítit opuštěn.

Jeho pravé lidství, čistota,hluboké city, láska bude vystavena pravému opaku, nesl naše hříchy a pociťoval veškeré zlo, za které se obětoval.

Jako dokonalý člověk byl velmi citlivý a dopředu věděl o velikosti utrpení, kterému bude vystaven.

Věděl, že jeho učedníci jej opustí a mohl pociťovat, že poslání, které mají vykonat nebude naplněno.

Ježíš zvítězil nad ďáblem a satanova moc zanikla, a to se plně projeví při jeho Druhém příchodu.

Žid. 2: 14, Protože děti spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrtí vládne, totiž ďábla,

Jak.4:7 Podřiďte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás, přibližte se k Bohu a přiblíží se k vám.

1.Tes.2:18 Proto jsme k vám chtěli přijít, já, Pavel, víc než jednou, ale satan nám v tom vždy zabránil.

1.Jana 4:1,4 Milovaní, nevěřte každému vnuknutí, nýbrž zkoumejte duchy, zda jsou z Boha; neboť mnoho falešných proroků vyšlo do světa. Vy však jste z Boha, děti, a zvítězili jste nad falešnými proroky, protože ten, který je ve vás, je větší než ten, který je ve světě.

Jan 8:31,32 Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“

Výše uvedené verše nás varují, že satan usiluje stále o to, aby křesťané ztratili věrnost Božímu slovu a tím i Bohu. Výkupní oběť Ježíše Krista by se na nás nevztahovala.

Jak se můžeme bránit?

Nejprve si uvědomit, že satan působí skrytě, protože ví, že přímé útoky na křesťany jsou málo učinné.

Když satanovi nedáme prostor, tak nás nemůže svévolně ovládat. Satan ví, že křesťané jsou obecně lidé důvěřiví, pokorní a poslušní, a zde má velký prostor, který se mu daří využít.

Vliv řecké filozofie výrazně ovlivnil čistotu křesťanství a způsobil,že se ztratila realita lidského Mesiáše a možnost života v Božím království, zde na zemi.

Nenechme se ovlivnit posvěcenou církevní tradicí a berme Boží slovo jako autoritu.

Milan Jílek
Vložil: Tomas v Úterý, 31. březen 2020 @ 17:07:26 CEST (953 čtenářů)
Více... | 90 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Modlitební desatero pomoci proti korona viru
Modlitební život

poslal LD

https://www.jezistemarad.cz/koronavirus/modlitebni-desatero-pomoci-proti-koronaviru/

Prosme cíleně v boji s koronavirem. ("Pane, žehnej všem výzkumníkům a badatelům, aby rychle našli bezpečný lék a vakcíny proti viru. Dej, ať ten vir zmutuje do neškodné podoby, a dopřej nám si vytvořit výbornou imunitu proti němu. Uzdravuj a potěšuj infikované lidi, ukazuj jim, co mají dělat, aby jim bylo lépe a nešířili vir dál.")


Vložil: Tomas v Sobota, 28. březen 2020 @ 23:43:18 CET (711 čtenářů)
Více... | 1679 bytů | 59 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Každý zemřeme, akorát nevíme kdy a jak
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Dnes žijeme naštěstí v krásné době. Nemáme válku, je tu celkem klid, docela je i slušná životní úroveň. Když to porovnávám se svým mládím, tak opravdu se v naší zemi máme až moc dobře, až si toho nevážíme. Ale přece jen tu existuje i určitá nejistota a obavy a i strach. Pořád je ten náš život něčím ohrožen. Něčím, kde na konci je smrt. Je fakt, že se nemá a nesmíme pořád na to myslet, to bychom se z toho pomátli. Strach škodí našemu tělesnému i psychickému zdraví.  A proto Pán Ježíš právě učedníkům říká toto:   · 


 Matouš 6.34 Nedělejte si tedy starost o zítřek; zítřek bude mít své starosti. Každý den má dost vlastního trápení. 

   Lehce se to řekne. Nedělejte si starosti o zítřek! A která maminka či tatínek nemají starosti, co bude zítra. Vzpomínám si, jak za první republiky měl dělník práci na den a co bude zítra nevěděl. Neměl jistotu. Dnes jsou podpory v nezaměstnanosti, máme důchod, máme určité jistoty, ale přesto se lide strachují.  
Vložil: Tomas v Pátek, 27. březen 2020 @ 17:31:15 CET (152 čtenářů)
Více... | 11478 bytů | 6 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Naše slabost je silou Krista bratři v Kristu.
Zkušenosti

poslal Nepřihlášený

Spasení jsme ve víře ve spasitelele Ježíše Krista našeho Pána a Boha. 
Spásy je možné dojít za tohoto pozemského života. Jak je to možné? Víra to přece umožňuje. 

Nejsme spasení pro naše zásluhy, spasení jsme pro zasluhy Krista! 
Bojíš se, že Tě tvá slabost, tvůj zlý skutek odloučí od lásky a milosti Krista? 
Neboj se! Právě kvůli takovým hříšníkům jako jsi Ty Kristus přišel. Kristu se vyplatí věřit. I když jsi dole a ležíš v blátě hříchu, stále můžeš Kristu věřit že Tě miluje, že Tě neopustí, že Tě znovu a znovu omilostní a od hříchu očistí. Apoštolové hlásali, že spása je ve víře! 
Když Tě boží nepřítel dostane, a Ty spácháš hřích, tak je to zlé. Spásu však zlým skutkem neztrácíš, spásu ztracíš když ve VÍŘE neprosíš Krista o milost! Viz lotr na kříži prosící Krista. 
Když Kristu nevěříš, tak Tě z bláta hříchu nic nevytáhne a neočistí, a pro tvou nevíru jsi spásu ztratil..  Škoda. Škoda ztratit život věčný, a to jenom kvůli malověrnosti. A přitom každému z nás hříšníků, je boží milost tak blízko, tak blízko.. 

Je pro Tebe těžké věřit v temnotě hříchu? Mnoho křesťanů před Tebou prošlo touto tvojí temnou zkušeností. Nejsi první ani poslední. 
Ale pak se jim toto Pánovo jho stalo lehkým, únosným. Nemysli si však, že proto u nich ustal boj s hříchem, když u nich ustala tma a přišlo světlo víry, a s tím  i jistota  spásy ve víře v Krista. 
Když tmu malověrnosti vystřídá světlo božího daru víry, tak se boj s hříchem velmi z intenzivní a z efektivní. 
Víra prvních křesťanů v arénách popravovaných pro zábavu nechť je Ti  v tomto vzorem. 

Možnost spásy není v tom kolikrát za života padneš a vstaneš. 
Možnost spásy je v tom, absolutně uvěřit Kristu, a to jednou, provždy a navždy! 
Kde však vzít takovou víru? Čti dál. 
Tento krok víry ze tmy do světla musí udělat každý sám za sebe. 
Tento krok není aktem rozumu! 
Tento velký krok do neznáma je aktem tvé malé víry, aktem přijetí božího daru obrovské víry, aktem který Tě bytostně a navždy promění. Za tu svou malou víru, kterou Bohu nabídneš obdržíš jeden z největších Božích darů vůbec. Dar víry přímo od Boha. Víry tak obrovské, že už Tě ani nenapadne pochybovat o své spáse. Víry tak široké, že budeš v pravdě Ducha svatého poznávat vůli Boha.  
Pak už budeš navždy náležet Kristu. Budeš Kristu náležet se svými slabostmi i přednostmi. Budeš velmi překvapený, že právě tvoje slabosti Kristus nejvíce využije ke konání dobra. A v čem budeš slabý, v tom budeš v Kristu silný. 
Na Krista se můžeš absolutně spolehnout. Nikdy Tě neopustí, vždy Tě bude milovat. Slovo Krista je nepomijitelné! Slovo Krista je tak mocné, že ho uslyší i mrtví, až své věrné příjde vzkřísit v den poslední. 
Čeho se tedy bojíš? Své slabosti? Ani tvoje síla, ani slabost, ani skutek dobrý či zlý Tě nespasí. Boj se své malověrnosti! Malověrnost a nevíra Ti bere spásu!! 

 Spása je v Kristu, a ve víře, ve Tvé víře v Krista. Víře  Bohem pro tvoji spásu Tobě darované. 
 

Vložil: Tomas v Středa, 25. březen 2020 @ 22:20:53 CET (54 čtenářů)
Více... | 5632 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Život víry: Řeky živé vody
Misie

poslal vatatu

 Ahoj Jožko!

 Ty jsi napsal:
   "Je to vždy záplava Božích a Tvých slov. Ale právě, záplava. Možná pro vysokoškoláky je to dobré, ale pro nás průměrné to není."
Nepíši již já, ale píše tobě a vám všem skrze mne Ježíš (Galatským 2,20, Koloským 1,27, 2.Korintským 13,5), tomu věřím. Není to záplava mých slov, protože jsem následoval Ježíše se svým křížem na Golgotu a tam jsem spolu s ním zemřel. Ten život, který zde nyní žiji již není můj, ale Ježíšův se vším všudy, z jeho myšlením, cítěním i jeho vůlí. On je mou hlavou a já údem jeho těla. Nedělám nic o čem nerozhodne On jako hlava, ba ani nemůžu, protože již nežiji vedle něho, ale v něm a On ve mně, tak věřím. A ani ta víra není moje, ale jeho. Kdo se bojí takto zemřít s Ježíšem na kříži a bojí se nechat žít jenom jeho v sobě, ten bude vždycky jenom průměrný, ale výzva Ježíše je jasná:  ,,Buďte svatí a dokonalí jako je svatý a dokonalý váš nebeský Otec." 
  Je to celé o naší smrti v něm a jeho životě v nás, protože tak se člověk stává dokonalým., Ježíšovým životem v nás.  Ježíš v nás však nebude žít svůj život, pokud my nezemřeme.
    A skutky, které chcete dělat pro Boha, jsou Kainovým myšlením a důkazem vašeho života.
 Neexistuje u Boha žádný mix lidských a Božích skutků. To učí pouze náboženství, kterému jsem zemřel.
    Jestli chcete být aktivní v zalíbení se Bohu, tak všechny své skutky uvalte na něj, úplně se jich zřekněte a odevzdejte je jemu. On pak způsobí, že budete naplněni jeho skutky, o kterých pak nemusíte rozhodovat vy, kdy a jak se stanou, ale v každém okamžiku tohoto pozemského života o nich ve vás rozhodne Ježíš, jako vaše hlava.
    Potom jasně uvidíte pravdu, která je zjevena i v Genesis 4,7 v kralickém překladu a v překladu Pavlíka, při čemž v ostatních českých překladech je pravda v tomto verši překroucená, aby to tak napomohlo tělu a tělesnému myšlení. Že to tak není možné přeložit, jak je to v těch ostatních překladech, je jasně vysvětleno v Římanech 7,18-21.
   A proč je těžké pro vás to pochopit? 
Protože nejste ochotni jít k Bohu a zeptat se na to. On by vám odpověděl. Ale vy nechcete a to je vaše chyba, ne Boží. A vy nechcete, protože si myslíte, že jste již dost znalí věci, přitom pak tvrdíte, že jste průměrní.
   Toto píšu ne proto, abych vás zahanbil, ale proto, abych vám pomohl otevřít oči.
  A tak zjednodušeně, to dobré činění, popsané v Gn 4,7 je věřit Bohu, že jenom On může konat dobré skutky, a věřit tomu, že člověk může konat pouze zlé skutky. Pokud si člověk myslí, jako Kain, že může konat své dobré skutky, a potom je předložit Bohu jako svůj obětní dar, ten činí ne dobré. A když takto činí ne dobré, tak se v jeho blízkosti uvelebí hřích, protože lidské skutky a hřích jsou jako siamská dvojčata, nejde je od sebe oddělit tak, aby nezemřela. Jejich život spočívá jedině v tom, že jsou nerozlučně spojená. 
   A tak proto, aby člověk mohl pro Boha stále konat své dobré skutky, a aby mohl za ně očekávat budoucí odměnu, tak proto vymyslel fintu, jak obejít smrt kříže.
   Ta finta spočívá v neustálém vyznávání svých hříchů, což dokazuje, že neustále hřeší, a potom následně neustále opakující se posvěcování sebe sama snahou o další své dobré skutky.
     Tomu říkám chození kolem vlastní osy v kruhu stále dokola, to je kolem středu, kterým je já.
   Takto se člověk nikdy nepřiblíží k Bohu, protože sám o sobě tvrdí:
 ,,Já budu dělat své dobré skutky pro Boha a když se mně to nepovede, tak já budu činit pokání tak, že to já vyznám Bohu, a potom se zase já budu snažit dělat své dobré skutky pro Boha."
    Toto však není pokání podle Boží vůle.
 Pokání podle Boží vůle je ZMĚNA MYŠLENÍ, které říká:
   ,,Bože, já nedokážu udělat nic dobrého, i kdybych se rozkrájel. Děkuji ti, že jsi poslal svého Syna Ježíše, který za mně zemřel , a jedině On nyní může ve mně konat a koná dobré skutky."
   Bez síly víry v Boží slovo, že se samo uskuteční v lidských srdcích, kde přebývá, to nejde uskutečnit, protože člověk uvidí svou tělesnou vášeň, jak se k němu blíží, lekne se, že by mohl zhřešit a tak zemřít, a tak se ze všech svých sil začne té své zlé touze bránit. Když se mu to podaří, tak je sám v sobě povýšen tím úspěchem, a tak to předloží Bohu, jako svůj obětní dar. ,,Jděte ode mně pryč pachatelé těchto nepravostí", řekne jim jednou Ježíš.
  Ten člověk, který to takto dělá totiž nevěří, že již přece zemřel s Ježíšem na kříži, a tak mu již žádná jeho zlá touha nemůže ublížit, protože již je ukřižovaná spolu s Ježíšem na Kříži.
    A když se již této své zlé touhy ve svém srdci nebojí vírou v Ježíšův Kříž, tak s ní nebude bojovat silou své vůle, nebude jí potlačovat ve svém srdci, a ona tak ztratí svou moc a zmizí jako pára nad hrncem.
    Z jediného zdroje čerpají lidské vášně svou moc, to je ze strachu člověka, že zhřeší, a tak zemře.
                   ,,Zemřeli jsme spolu s Pomazaným" (Kristós-pomazaný), nikdo, kdo takto zemřel, již nemůže zemřít podruhé.
                Jožko!
 Ta záplava slov, to jsou řeky živé vody. Kdo se snaží plavat, ten se utopí. Kdo se nechá unášet proudem těch slov, toho ta slova ponesou.
                                 Jirka
Vložil: Tomas v Středa, 25. březen 2020 @ 22:20:28 CET (95 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Dostali jsme nemoc na míru. Asi jsme ji jako lidstvo opravdu potřebovali....
Zamyšlení

poslal oko

Lidstvo dostalo přesně tu nemoc, jakou potřebovalo ...

Vložil: Tomas v Neděle, 22. březen 2020 @ 19:13:44 CET (772 čtenářů)
Více... | 3028 bytů | 73 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.81 sekundy