Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 629 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494157
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Svatost a nepravost
Vloženo Středa, 07. říjen 2020 @ 09:39:40 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Svatost. Co to vlastně je? Něco čeho dosáhne za pozemského života málokdo? Něco co je jako zlatá medaile za celoživotní asketismus a utrpení? Něco co si musí člověk musí zasloužit heroickými výkony při spolupráci s Bohem? 

Tak mi katolicismus pojem svatost presentoval, tak mne naučili v katolicismu pojem svatost chápat, chápat ne-pravým způsobem. Je mnoho katolických nepravostí. Z těch největších nepravostí jsou to nepravosti o svatosti a hříchu.

Katolická nepravost o hříchu uvede člověka v omyl, že prý po celý život je neustále kajícím se hříšníkem. Nepravost o hříchu zamezuje očistnému působení Krista, a kajícný hříšník pak zůstává stále po celý svůj život hříšníkem.

Katolická nepravost o svatosti uvede člověka v omyl, že svatost je mu nedosažitelná kvůli tomu, že je neustále kajícím se hříšníkem. A protože je hříšník neustále kajícím se hříšníkem, tak se musí ještě více snažit aby svůj hřích přemohl stále vyšší intenzitou pokání. Nepravost o svatosti uvedla hříšníka v omyl, když mu vsugerovala, že si svatost musí zasloužit svým pokáním a záslužnými bohu libými skutky.

Tyto dvě nepravosti o hříchu a svatosti jsou strašlivou pastí, ve které jsem po mnoho let vězel. Do této pasti jsem byl chycený při dětské náboženské výuce. Dětem se tyto nepravosti vtloukají do hlav velmi snadno, a výsledkem toho je poškození vztahu s Kristem, či neschopnost tento vztah navázat, žel u někoho až na celý život.


Co to tedy svatost je. 
Svatost je přirozená vlastnost lidského ducha. Není to nic neobvyklého, ani zvláštního. Jako svaté nás Bůh stvořil, jako svaté nás chce.
Hřích svatost bere. Hřích nese smrt. Hřích je nepřirozený. Hříšnost lidskému duchu nepřísluší.
Smrt ustanovil Bůh, protože si hřích nepřeje, protože si nepřeje hříšnost která porušuje svatost.
Pro člověka je nemožné aby sám sebe zbavil hříchu, aby sám opět nabyl přirozené svatosti.
Hříšník potřebuje někoho, kdo z něho hřích sejme, kdo za něj ponese jeho hříšnost, kdo mu navrátí svatost, a kdo ho bude posilovat v jeho slabosti aby znovu nehřešil.
Ten někdo již přišel. Je to Ježíš Kristus Spasitel. Mnohá apoštolská a nejenom apoštolská svědectví svědčí o tom, že Kristus z nás hřích snímá, že za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými. Působením Krista se náš lidský duch opět stane přirozeně svatým. A to jestli svatým napořád záleží na tom komu a čemu nasloucháme.

 Pokud neustále odevzdáme Kristu každou naši hříšnou slabost, tak selhání již možné není. Pokud však neodevzdáváme Kristu všechnu naši hříšnou slabost, tak selhání možné je, přesněji řečeno je velmi pravděpodobné. Ale i po takovém selhání je stále možný proces pokání, odpuštění, očištění. Odevzdávání hříšných slabostí Kristu se nenaučíme ze dne na den. Je to proces sebepoznání a postupného získávání zkušeností ve vztahu s Kristem. A je to samozřejmě taky o víře, která se každou zkušeností prohlubuje, a mezi tyto zkušenosti patří zkušenost kterou jsem nikdy v katolicismu neměl. 

Je to zkušenost s tím, že Kristem zahlazený hřích je skutečně zahlazený, a že jeho následky se promění v pozitivum, a že za odevzdanou hříšnou slabost Kristu dostávám od Krista sílu, která zcela zamezuje působení nepravosti vedoucí k hříchu, tím že navždy odstraňuje nepravost samou. Po odstranění nepravosti na původním místě nepravosti začne působit Kristus. Takto to v těch našich chrámech Ducha funguje, respektive může fungovat. Buď se v nějaké oblasti řídíme nějakou nepravostí, anebo se řídíme Kristem. Obojí se vylučuje. Nelze naráz naslouchat nepravosti o věčně kajícím se hříšníku a přitom naslouchat Kristu který nám ve své milosti navrací svatost.

Není těžké ve víře od Krista přijmout odpuštění a očištění navracející svatost ducha.

Těžké je najít sám v sobě nepravost, nepravost která se usídlila na místě Boha, nepravost které nasloucháme namísto Boha, nepravost která nám svatost bere a tím že nám naši svatost bere nás vzdaluje od Boha.

 Není lehké najít nepravost v sobě samém, nepravost která se mistrně zakamuflovala abychom ji těžko hledali. Nepravost se však dá zpětně vystopovat. Každá nepravost nám v životě způsobuje nějaký problém. Třeba to, že se někdo považuje za neustále kajícího se hříšníka. Při cestě do svého duchovního nitra, může ve světle pravdy Ducha věčně kající se hříšník uvidět tu mistrně zakamuflovanou ne-pravost, která mu namísto Boha lživě tvrdí aby se pořád jenom kál, a že jeho pokání je stále nedostatečné na to aby mu Kristus navrátil svatost. 

Kdo sám v sobě poprvé objeví nějakou nepravost, záhy na to objeví i další nepravosti a KAŽDÉ této nepravosti se může rychle zbavit.


  • 1. Janův 1, 9Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
Na tomto výroku je patrné že Kristus nám odpouští a očišťuje nás (průběžně). Ne, že jednou provždy nás očistil a basta.  Kristus očišťuje od každé nepravosti se kterou se na něho obrátíme, a očišťuje v daném "sektoru naší hříšnosti" tak, že se daný hřích už nikdy neopakuje. Něco takové jsem v katolicismu nikdy nezažil. Vyznané hříchy ve zpovědnici se zakrátko vrátily. Nebyly zahlazené následky hříchu, ani katolická zpověď neodstranila NEPRAVOST která hřích způsobovala. A já musel neustále bojovat s něčím, co mělo být dávno pryč, a vést marný boj jako neustále kající se hříšník.

Pokud je zde nějaký katolík, který se vyznáním nějakého hříchu ve svátosti smíření hříchu nadobro zbavil a to tak, že se mu tento konkretní hřích již nikdy nevracel, a zbavil se přitom i všech hříšných sklonů k tomu konkrétnímu hříchu, tak ať zde o tom podá svědectví. Já doposud neznám nikoho, a nefungovalo to ani u mne. 

Oproti tomu Bohu vyznané hříchy v prosbě za odpuštění ve Jménu Kristově, s hříšnou slabostí odevzdanou Kristu, se již nikdy nevrací. 

A nyní mám otázku.
Mám se vrátit tam, kde je boj s hříchem vysilující marností a hříšník je pořád kajícím hříšníkem, anebo mám zůstat tam, kde se vyznaný hřích skutečně odpouští a hříšník se očišťuje, hřích se nevrací a nepravost vedoucí k hříchu nadobro zmizí?

Která volba je lepší?

Vrátit se k "jedinému pravému" svátostnému humbuku, který duněním zastírá to, že nic z toho co hlásá nikdy nefungovalo a nefunguje, který je zdrojem vší nepravosti?

Anebo mám zůstat tam, kde to o čem apoštolové svědčí skutečně funguje, a to všude kde je třeba, bez vyzdobených kostelů, bez dunění varhan a velkohubých prázdných slov, kde to funguje jenom na tom prostém a opomíjeném základě víry v Osobu našeho Spasitele Ježíše Krista, kterému za všechno děkuji.


Píšu o tom co jsem zažil a žiji.

Myslivec



"Svatost a nepravost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 76 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 07. říjen 2020 @ 10:15:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec a to nás učíš žít bez pokání, bez lítosti nad hříchy, které člověk dělá.

  • 1. Janův 1, 10 [biblenet.cz]Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 07. říjen 2020 @ 14:45:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Říkáme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme ve tmě, lžeme a nečiníme pravdu.
  • Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
  • Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.
  • Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
  • Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.
Pro každého kdo čte.
 Oblíbenou taktikou římský katolíků je vnucovat každému že je hříšník. 
Ano, pokud hříšník popírá svůj hřích tak lže sám sobě, pokud je však hříšník očištění Kristem od každého hříchu a nepravosti, tak hříšníkem již není. Nelze nazývat hříšníkem někoho, kdo žádný hřích nemá!

Kristem očištěný člověk od cituji: "od každého hříchu, a od každé nepravosti". není a nemuže být hříšník. Každy kdo tvrdí že Kristem očištěný člověk je hříšník- LŽE! Lže o Kristu, lže o kristovci, lže sobě a nevěří v očistnou a omilostňující moc Krista. Je to stále hříšník, který o sobě říká že nezhřešil, i přesto, že jeho hříchy lživých pomluv jsou navýsost zřejmé.

Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.

Tato slova jsou určená všem zdejším hříšníkům, kteří o svých hříšně hulvátských výrocích tvrdí, že hříchem nejsou a své hříšné lživé výroky vydávají za pravdu! Jmenovat je nebudu, přihlásí se sami. 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 07. říjen 2020 @ 15:47:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec namlouvat si, že já jsem jako borec, že nehřeším, no jak se to dělá?


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 07. říjen 2020 @ 17:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
  • Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.
  • Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 07. říjen 2020 @ 17:16:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec, jenomže platí, vyznat hřích a litovat ho, to samozřejmě, to víš. Jenomže je pravda, že hřešíš každý den a ne že jsi bez hříchů


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 17:25:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oblíbenou taktikou římský katolíků je vnucovat každému že je hříšník.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 17:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec

To nejspíš neznají Boží milost. 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 18:10:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milka je to milost, poznat svůj hřích a pýcha je nepoznat ho, nedělat pokání, nevyznat ho, nelitovat ho


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 21:19:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Akuzativ je to milost, poznat svůj hřích a pýcha je nepoznat ho, nedělat pokání, nevyznat ho, nelitovat ho.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 20:20:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milka















]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 18:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec - milostí Boží jsme to co jsme - no a připiš si k tomu, ke slovům apoštola Pavla, že je to vlastně milost poznat svůj hřích a dělat pokání a prosit o odpuštění toho hříchu, který je třeba vyznat před Bohem

1. Janův 1, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz]Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 06:45:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Spíše je oblíbenou taktikou popisovat svůj stav ve druhé osobě jednotného či množného čísla. Ti odvážnější pak popisují svůj stav v první osobě množného čísla. Pojmem "my všichni" pak myslí obvykle úplně všechny lidi, ale píší přitom jen sami o sobě.

  Ale někdy se snaží a píší o sobě neutrálně v infinitivu.

  Toník


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 09:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec no tak ta tvoje ich forma taky není nic moc. Je to těžké podávat svědectví o své víře


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 19:38:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je to těžké podávat svědectví o své víře

  Díky za ukázku, Akuzativ, máte to těžké. Ale chápu, že jste se snažila.

  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 13. říjen 2020 @ 08:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec opět sexistické řeči slečno?


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 21:17:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh stvořil člověka jako muže a ženu.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 13:03:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

  Spíše je oblíbenou taktikou popisovat svůj stav ve druhé osobě jednotného či množného čísla. Ti odvážnější pak popisují svůj stav v první osobě množného čísla. Pojmem "my všichni" pak myslí obvykle úplně všechny lidi, ale píší přitom jen sami o sobě.

  Ale někdy se snaží a píší o sobě neutrálně v infinitivu.

Tuto taktiku pracovně nazývám "výkřiky ze žaláře". Kdo to nezažil, ten nepochopí. Fanatický katolicismus způsobuje zmatení v mnoha oblastech života. Projevem zmatení jsou časté duchovní krize, nejistota v Bohu, noční můry, zlovolnost a dobroserství.
Nepřiznávání si vlastních chyb a vize vlastního zlého já v jiných lidech je častým projevem u fanatických modlářů. Při modloslužbě se modlář jakoby duchovně rozdvojuje. Odpoutává se sám od sebe a všechno to hezké patří modle, a to nehezké zůstávající na zemi přehazuje jinam, respektive na někoho jiného. Ztráta sebereflexe je pak jistou známkou fanatismu.
Zmatení je způsobené duchovní izolací od působení Ducha svatého. Prostě těch "izolačních" náhražek za Boha je v řk náboženství příliš moc.
S takto zmatenými lidmi je třeba mít soucit. Hledají, ale kvůli svodu hledají na nesprávném místě. To, že hledají je známkou vnitřního neklidu, který způsobuje nepřijatá boží milost. Dokud hledají mají šanci Boha najít. A to je taky jeden z důvodů proč jsou na GS a co je sem přitahuje. V jejich domácím prostředí mohou akorát tak mlčet a marně věřit tomu co nikdy u nikoho nefungovalo a nefunguje to ani u nich. 
Z jejich domácího prostředí je totiž vyhání marnost, kterou zde očividně demonstrují.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 19:07:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)





]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 19:46:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Jak by napsal jeden klasický účastník GS diskuze při svém typickém způsobu vyjadřování
  Toník


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 20:18:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Abrahámových všedních hříších se v Písmu moc nepíše - není to z hlediska biblické zprávy důležité - neznamená to nutně, že hříchy nebyly.
Vždyť jeho lidská snaha docílit potomka z otrokyně Hagar nebyla přece v souladu s Božím plánem!

Mojžíš ovšem zhřešil proti Hospodinu zcela jistě - svou nedůvěrou, že Bůh pro hříchy Izraelitů vyvede vodu ze skály.
Z tohoto důvodu nesměl vstoupit do zaslíbení země.

A David - to je snad úplně zbytečné dokazovat, že byl hříšníkem s Betšabou - kajícím hříšníkem.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 13. říjen 2020 @ 15:28:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mojžíšovo zakolísání v důvěře v Masse a Meribě dopadlo pro Mojžíše tak, že nevešel do zaslíbené země.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 13. říjen 2020 @ 16:56:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Mojžíš ovšem zhřešil proti Hospodinu zcela jistě - svou nedůvěrou, že Bůh pro hříchy Izraelitů vyvede vodu ze skály.
Z tohoto důvodu nesměl vstoupit do zaslíbení země.<<


Dle reakce Akuzativ ... Až takovou hloupost a nesmysl si o Mošem vyprávějí mezi sebou římskokatoličtí křesťané? Taková neznalost a hloupost v rozporu se slovy Tóry, ta se jen tak nevidí. Tohle se navzájem vyučujete? Od jakého křesťanského "učence" zase tohle máte? Kdo zná Tóru a někdy ji opravdu četl, tak by takovou hloupost těžko ze svých úst vypustil či napsal. 
Moše nezhřešil nedůvěrou, že B-h pro hříchy Svého lidu vyvede vodu ze skály.
Mošemu, pro takový důvod, který uvádíte, nebylo odepřeno, zakázáno, vstoupit do erec Jisrael.
Jó, křesťané, marnost v hloupostech.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 13. říjen 2020 @ 17:13:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vota měl bys mít i Písmo a přečti si ho


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 13. říjen 2020 @ 17:43:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Akuzativ, nejen za okovu neznalost a hloupost nemohu, ale ni za to, že fakt neumíte oba číst. :)
O tom, že Aharon a Moše nevejdou do erec Jisrael, bylo rozhodnuto daleko dříve.
A jejich nevěra nebyla v tom, co prohlásili u "vod sváru", a že Moše udeřil do skály 2x svou holí, ale že H-spodinu přestali věrit, že přivedou Jisrael do zaslíbené země a neposvětili H-spodina před očima všeho lidu a uhli z cesty, tak jako dříve, kdy bylo rozhodnuto o tom, že Moše i Aharon nevejdou do erec Jisrael. Tentonkráte však H-spodin rozhodl, že lid Jisraele ani do erec Jisrael nepřivedou.
Že zde plácá oko hlouposti, a Vy to nepoznáte, je mi jasné, ani znalost u Vás neočekávám, Akuzativ, natož moudrost. 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 08:42:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Num 20,2-13)
Obci se nedostávalo vody; a tak se shlukli proti Mojžíšovi a Áronovi.3Lid se obořil na Mojžíše: „Proč jsme jen nezhynuli,“ říkali, „jako zhynuli naši bratři před Jahvem!4Proč jste zavedli Jahvovo shromáždění na tuhle poušť? Abychom tu pomřeli my i naše zvířata?5Proč jste nás vyvedli z Egypta? Abyste nás zavedli na tohle neblahé místo? Je to místo, jež se nehodí k setbě, nejsou tu fíkovníky, vinná réva ani granátovníky, dokonce ani pitná voda!“6Mojžíš a Áron opustili shromáždění a přišli ke vchodu do Stanu setkávání. Padli tváří k zemi a ukázala se jim Jahvova sláva.7Jahve promluvil k Mojžíšovi a řekl:8„Vezmi prut a ty i tvůj bratr Áron shromážděte obec. Pak před jejich očima řekněte této skále, ať vydá své vody. Vyvedeš pro ně z této skály vodu a napojíš obec i její dobytek.“9
Mojžíš vzal prut, jenž byl před Jahvem, jak on mu to přikázal.10Mojžíš a Áron svolali shromáždění před tu skálu a on jim pak řekl: „Poslyšte tedy, vy buřiči. Vyvedeme pro vás vodu z téhle skály?

11Mojžíš pozvedl ruku a dvakrát udeřil prutem do skály: voda v hojnosti vytryskla, obec a její dobytek se napili.12Pak řekl Jahve Mojžíšovi a Áronovi: „Jelikož jste nevěřili, že se dokážu v očích Izraelitů posvětit, neuvedete toto shromáždění do země, kterou mu dávám.“13Toto jsou ty vody Meriby, kde se Izraelité obořili na Jahva a kde on jim projevil svou svatost.




Každý ať si sám posoudí, kdo je tu ten hloupý.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 11:44:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 12:56:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aji když používáte hodně hloupé pokřesťanšténé překlady ... i z nich je dost jasné, že jen potvrzují to, co jsem napsal :) I Vy hlupáčku s hluboce hloupými výklady :)))


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. říjen 2020 @ 08:48:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to nutné mě pořád oslovovat? - Netykej mi, nevykej mi, neonikuj mi  -  prosím!


Každý zde má svůj vlastní úsudek - ať si sám udělá závěr.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 16. říjen 2020 @ 08:54:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Aji když používátevá oko hodně hloupé pokřesťanšténé překlady ... i z nich je dost jasné, že jen potvrzují to, co jsem napsal :) I tenVy hlupáčeku s hluboce hloupými výklady :)))

Je to tak přijatelnější pro toho uživatele "oko".


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 07. říjen 2020 @ 17:20:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zase blábol a hned odkaz na "zkušenost" s ŘKC:




 Pokud neustále odevzdáme Kristu každou naši hříšnou slabost, tak selhání již možné není. Pokud však neodevzdáváme Kristu všechnu naši hříšnou slabost, tak selhání možné je, přesněji řečeno je velmi pravděpodobné. Ale i po takovém selhání je stále možný proces pokání, odpuštění, očištění. Odevzdávání hříšných slabostí Kristu se nenaučíme ze dne na den. Je to proces sebepoznání a postupného získávání zkušeností ve vztahu s Kristem. A je to samozřejmě taky o víře, která se každou zkušeností prohlubuje, a mezi tyto zkušenosti patří zkušenost kterou jsem nikdy v katolicismu neměl. 





martino





Myslivec právě vydal svědectví o svém nulovém křesťanství. Rozhodně nebudu Kristu neustále odevzdávat svojí hříšnost, ta mi k ničemu není. Kristus ve své svaté moudrosti ustanovil svátost smíření - svatou zpověď. Každý věřící je tak povinen než se Ke Kristu přiblíží, vyznat se ve zpovědi ze svých hříchů. To je to odevzdání své hříšnosti, což je možné jen skrze kněze. Komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou." Jan 20,19-23




Všechny zbožné úvahy které zde Myslivec předvádí, jsou jen chytačka pro odpadlíky a jiné náboženské dobrodruhy, kteří se rozešli s Evangeliem a mají drzost se nazývat křesťany nebo dokonce, že jsou Církev. 



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 07. říjen 2020 @ 21:44:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

martino martino :-)))
To jsi ale hluboko klesl :-)


 Ty vaše katolické perly opravdu stojí za to:

"Každý věřící je tak povinen než se Ke Kristu přiblíží, vyznat se ve zpovědi ze svých hříchů. To je to odevzdání své hříšnosti, což je možné jen skrze kněze."


To jsi asi za život ještě nezjistil, kdo je Kristus.
To máš na mysli asi toho oplatkového "Krista" - že nejdeš k eucharistii, než se vyzpovídáš...




]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Lenkam v Středa, 07. říjen 2020 @ 19:36:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to osvobozující vyváznout ze závislosti na systému a obracet se skrze Krista k Bohu.



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 13:02:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lenkam žiješ z výdobytku křesťanského systému v Evropě a nemáš ho podrývat


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 14:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento člověk viděl katolicismus tak akorát z rychlíku (když byla mlha) a  z ponorky (když byla kalná voda).

Přitom si sám ve své nevědomosti  fandí, jaký že je to přeborník přes katolickou víru!


..."Jako svaté nás Bůh stvořil ...."...

Toto je přece naprostý nesmysl!


Jak je to tedy s katolickou vírou doopravdy:


Dokonale svatý je jedině Bůh.

Bůh sice stvořil první lidi jako svaté (jako stav  "odlesku"  Boží svatosti ), ale oni o tuto svoji svatost hříchem přišli - a byli vyhnáni z ráje.
Všichni jejich potomci se tedy už rodí jako nesvatí - se zátěží Adamovy viny, která spočívá ve vrozené hříšné náklonnosti ke zlu a v absenci dědictví - tedy po Adamovi jsme zdědili tak akorát úděl vyhnanců z ráje.

Z tohoto důvodu všichni lidé bez výjimky potřebovali pro obnovení své svatosti Vykupitele, Mesiáše.
Mesiáš přišel - vykoupil lidstvo a umožnil každému člověku, aby si obnovil svou svatost ve křtu (Mt 28,19). Děje se to "obléknutím" Krista ve křtu, Kristovou "obřízkou" celého člověka. Ve křtu spolu s Kristem zemře člověk nesvatý (podle těla), je spolu s Kristem pohřben - a spolu s Kristem je ve křtu vzkříšen člověk svatý - do novosti života.

Toto je ona Kristova obřízka - a není logicky možné, aby souběžně existoval jak člověk starý, tak i člověk nový - (jak nám zde předkládá ve svém omylu Toník).


Zdrojem svatosti je jedině Bůh.

Primárně tedy svatost proudí od Boha ke člověku (jenom k tomu, který sdílí s Bohem blízké společenství) - až se*****árně může svatost vyzařovat z lidských srdci do svého okolí. Nositelem této svatosti je Duch svatý.

Tyto dva směry svatosti třeba rozlišovat.
Protože svatost od Boha může být i ve formě člověkem nepřijatého daru - tedy i pohan může být svatý - pokud v manželství tvoří s křesťanem přirozené společenství rodiny - a přitom křesťanskou víru ani nepraktikovat.  Je totiž posvěcován svým křesťanským manželem.  Je to "svatost zvnějšku" - která se liší od svatosti vnitřní, která proudí z lidského srdce jako výslednice společného života s Bohem, jako důsledek živého vztahu s Bohem.


Tohle je skutečná katolická víra a nikoli ten balast duševních zvratků Myslivce o katolické víře!



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 17:23:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatost je přirozená vlastnost lidského ducha. Není to nic neobvyklého, ani zvláštního. Jako svaté nás Bůh stvořil, jako svaté nás chce.
Hřích svatost bere. Hřích nese smrt. Hřích je nepřirozený. Hříšnost lidskému duchu nepřísluší.
Smrt ustanovil Bůh, protože si hřích nepřeje, protože si nepřeje hříšnost která porušuje svatost.
Pro člověka je nemožné aby sám sebe zbavil hříchu, aby sám opět nabyl přirozené svatosti.
Hříšník potřebuje někoho, kdo z něho hřích sejme, kdo za něj ponese jeho hříšnost, kdo mu navrátí svatost, a kdo ho bude posilovat v jeho slabosti aby znovu nehřešil.
Ten někdo již přišel. Je to Ježíš Kristus Spasitel. Mnohá apoštolská a nejenom apoštolská svědectví svědčí o tom, že Kristus z nás hřích snímá, že za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými. Působením Krista se náš lidský duch opět stane přirozeně svatým. A to jestli svatým napořád záleží na tom komu a čemu nasloucháme.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. říjen 2020 @ 12:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh nás jako svaté "obrodil" ve křtu.

To je to nové narození z vody a z Ducha. My, potomci vyhnanců z ráje, jsme bylo Boží mocí a pro zásluhy Krista Bohem učiněni svatými - Bohem přijatými dětmi.


Bůh  chce, abychom svatě žili - a proto ustanovil službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23) - chce, abychom skrze tuto službu církve svoji svatost obnovovali, když v životě selžeme, když nedokážeme zcela nezhřešit. 

Odpuštění hříchů člověku Bohem je ale nemožné, pokud z nich člověk neučiní pokání a pokud se nevrátí ke svatému způsobu života.


"Kristus z nás hřích snímá,  za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými."   -  pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.

Prohlásit o sobě, že jsem svatým (protože mě svatým činí Bůh - jaksi automaticky)  a přitom neřešit své nové hříchy pokáním a vyznáním Bohu i církvi je velmi nebezpečným sebeklamem dnešní doby!


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 10. říjen 2020 @ 13:21:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

"Kristus z nás hřích snímá,  za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými."   -  pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.


Oko: 
Nemám potřebu se ani omlouvat, ani obhajovat.



Cizinec:

  Pak bys byl alespoň kající hříšník, kající lhář.

Oko:
 .. pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.

  ..pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.


  ..pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.






]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 10. říjen 2020 @ 13:27:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Nic z tohoto ale není skutečné - je to jen tvé vidění světa z pohledu tvého virtuálního světa. 

Cizinec: 
  Stando i když tvoje lži korunuješ další lží, když se neomluvíš a jen urážíš, jen ukazuješ na to, že jsi dál hříšníkem, a to ne kajícím hříšníkem, ale docela zatvrzelým hříšníkem.

  Stando, jen namátkou vyberu pár tvých projekcí, pomluv, urážek, hulvátství, výmyslů, bajek a lží za posledních pár měsíců:


To je ta potíž s tebou, Toníku, že se zde dost často chováš jako "mimoň". Navzdory logice, navzdory zdravému rozumu, zcela nečekaně najednou svým novým vyhlášením popřeš ve smyslu všechno, co jsi zde dosud o sobě prohlásil. 

Podle Toníka - v jeho virtuálním pobožném světě - vyjde&nbsp; obojí nastejno. Toník vlastně evidentně vůbec netuší, o čem je zde vlastně řeč. Nemá tuto zkušenost svátečního dne - a vlastně ani vědomost, vzdělání ve víře. 

Ovšem Toník se v zajetí svých herezí domnívá, že má výjimku 

Lenko, zde se zase vyjadřuješ k něčemu, co je evidentně mimo tvé "obzory". Jen zde šíříš přejaté nepravdivé předsudky.

ŽE NEMÁŠ , TONÍKU, ANI TOLIK CTI A ROVNOSTI PÁTEŘE, ABYS SE K TĚMTO SVÝM BLUDŮM POCTIVĚ PŘIHLÁSIL!

Toníku, to ty to rozšiřuješ nesmysly o svém "znovuzrození" mimo křest - já tě ne ně jenom upozorňuji.  

To ty jsi se dal v jezeře "překřtít", já nikoli!      

To ty jsi svůj první křest prohlásil za neplatný, protože jsi prý nebyl vymáchán pod hladinou, jak to dělají u pravoslavných.

Někdy se , Toníku, jevíš jako docela bystrý inteligentní člověk. A z toho, jakmile vstoupíš na pole víry, jsi najednou rozumem jak zaseknutý v křeči.   Jedna hloupost stíhá další nehoráznost!   

Na jiných místech zase popisuješ, že jsi se (asi ve dvaceti) nechal pokřtít v jezeře (pokud mě paměť neklame, někde u Pardubic). A odvoláváš se přitom na (Sk 2,38)!

Tvé vlastní poznání a vlastní domyšlenky tě vedou k pýše, že jsi cosi víc, než ostatní.

Toníku, tvá&nbsp; "osobitá" interpretace křesťanských textů bývá nutně mylná, protože patříš mezi lidi, co rozumějí Písmu tak, jak je napsáno (domýšlejí si do textů významy podle pokřivenosti vlastní víry) a neberou žádný ohled na interpretaci předávanou v církvi z pokolení na pokolení už od apoštolů.     Domníváš se, že ty nejsprávněji rozumíš významu jednotlivých sdělení v Písmu - ale jsi zatím vedle, jak ta jedle..... 

Vyjadřuješ se tak zmateně a nelogicky, jako pod účinkem nějakých drog!

Toníku. Znamená to jediné - ve své zaslepenosti nejsi schopen pochopit smysl docela jednoduché věty

Ty si jen ve svém zaujetí pleteš toto ponoření Bohem do Krista (které znovuzrozuje)&nbsp; s ponořením do materie vody.     Ale p ak celá tvoje nynější víra nestojí na Bohu, ale na vodě !

Oko:
"Kristus z nás hřích snímá,  za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými."   -  pouze v tom případě, když se člověk od hříšného chování obrátí, činí pokání, lituje spáchaného zla.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 10. říjen 2020 @ 13:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Odpuštění hříchů člověku Bohem je ale nemožné, pokud z nich člověk neučiní pokání a pokud se nevrátí ke svatému způsobu života.

  • 1. Janův 1, 9 [www.biblenet.cz] Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 10. říjen 2020 @ 13:56:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec když uděláme hřích, je třeba ho vyznat - platí to dnes, platí to zítra a tak až do konce našeho pozemskkého života


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 12:30:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko: 
Nemám potřebu se ani omlouvat, ani obhajovat.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 17:42:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Význam slova invektiva

výpad, slovní nebo písemné napadení.

Oko:Tohle je skutečná katolická víra a nikoli ten balast duševních zvratků Myslivce o katolické víře!






]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 19:49:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
..."Jako svaté nás Bůh stvořil ...."...

Toto je přece naprostý nesmysl!



  Ahoj Stando.



  To byla tehdy ta tvoje "katolická víra" jiná, než dnes?

  Toník


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 20:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Gal 3,27)
Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli.


Po křtu jsme se přece i my sami stali milostí od Boha  NOVÝM  STVOŘENÍM  - Božími dětmi, jejichž vlast je v nebi.




"Oblékli"  jsme člověka nového, který podle vzoru Božího je spravedlivý a svatý!  ( Ř 13,14; Ef 4,24)


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 21:07:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 08:32:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci s tebou vést dialog.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Sobota, 10. říjen 2020 @ 21:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec

Mám se vrátit tam, kde je boj s hříchem vysilující marností a hříšník je pořád kajícím hříšníkem, anebo mám zůstat tam, kde se vyznaný hřích skutečně odpouští a hříšník se očišťuje, hřích se nevrací a nepravost vedoucí k hříchu nadobro zmizí?

Která volba je lepší?

Ta otázka navozuje myšlenku, co je pro tebe lepší. 

Ale důležité je vědět, co je správné. Co je od Boha. Co je pravda. 

A tady by si asi měl člověk ujasnit, co je to milost, proč Ježíš přišel na zem, co vykonal pro lidi, co je to ta svatost, v čem je svatost člověka, a kdo to všechno působí. Kdo jedná. 
  • Božímu lidu v Kolosách, věrným bratřím v Kristu: Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho. Stále za vás v modlitbách děkujeme Bohu, Otci našeho Pána Ježíše Krista, neboť jsme slyšeli o vaší víře v Krista Ježíše a o vaší lásce, kterou máte ke všem bratřím
  • pro naději zakotvenou v nebesích. Víte o ní, protože i k vám přišlo slovo pravdy, evangelium;
  • tak jako na celém světě, i mezi vámi přináší ovoce a roste od toho dne, kdy jste uslyšeli o Boží milosti a přesvědčili se, že je pravdivá.
  • Tak vás tomu učil Epafras, náš milovaný druh, jenž nás věrně zastupuje jako Kristův služebník.
  • On nám také vyprávěl o lásce, kterou ve vás působí Boží Duch.
  • Proto i my, ode dne, kdy jsme to uslyšeli, nepřestáváme za vás v modlitbách prosit, abyste plně, se vší moudrostí a duchovním pochopením poznali jeho vůli.
  • Tak budete svým životem dělat Pánu čest a stále se mu líbit, ve všem ponesete ovoce dobrých skutků, budete růst v poznání Boha,
  • a z moci jeho božské slávy nabudete síly k trpělivosti a radostné vytrvalosti;
  • a budete děkovat Otci, který vás připravil k účasti na dědictví svatých ve světle.
  • On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna.
  • V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů:
  • On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
  • neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
  • On předchází všechno, všechno v něm spočívá,
  • on jest hlavou těla – totiž církve. On je počátek, prvorozený z mrtvých – takže je to on, jenž má prvenství ve všem.
  • Plnost sama se rozhodla v něm přebývat,
  • aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích – protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.
  • I vás, kteří jste dříve byli odcizeni a nepřátelští Bohu svým smýšlením i zlými skutky, nyní s ním smířil, když ve svém pozemském těle podstoupil smrt, aby vás před Boží tvář přivedl svaté, neposkvrněné a bez úhony
  • pokud ovšem pevně zakotveni setrváte ve víře a nedáte se odtrhnout od naděje evangelia, jež jste slyšeli, jež bylo kázáno všemu stvoření pod nebem a jehož jsem se já, Pavel, stal služebníkem.







Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 02:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi děkuji Bohu, že jsi občerstvila mou duši.

Lewis


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 02:10:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když jsem se zařekl, že tady nebudu aktivní, splním tvou žádost a vydám svědectví o svátosti smíření. Ale jak mám popsat chvíle setkání se svým Pánem, aby to bylo pravdivé? Protože ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde. Je to rande, setkání mé lásky a Boží lásky, zjevené v Ježíši. Je to obnova křtu, znovu omytí se v Kristově krvi. Nejde o to, co jsem kde udělal špatného nebo horšího ...,,  jde o to, kde jsem zapomněl na svou lásku, kde jsem milovaného spustil z očí. Z toho činím pokání, toho lituji.  Kde jsem se stal znovu středem svého života já, a Jeho upozadil. Nebo zapřel. Kde jsem svévolník. A to ostatní, to jsou už jen důsledky.                                                  Svátost smíření mi dává prožít návrat marnotratného syna, v celé mé ubohosti, v celé slávě,  a Otce čekajícího na můj návrat s šaty nového života v náručí. V jedné zpovědi jsem se nedostal ani k tomu pokání, jen jsme s knězem chválili Boha a radovali se z Něho. 
Mám pro to svůj vlastní obraz.  Adam se v ráji schoval před Hospodinem, když uslyšel jeho hlas, a poznal, že je nahý. Já naopak, nahý, znečistěný, zhnisaný, se utíkám schovat do Boží náruče, do bezpečí.
Víš, formálnost, náhrada víry za zbožnost, zoufalý boj o sebespravedlnost, nepochopení a nepřijetí Krista jeho vlastními učedníky - to není jen katolický vynález, je to už v evangeliích. 
Přijmi prosím mé požehnání.

Lewis

 



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 09:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Protože ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde. Je to rande, setkání mé lásky a Boží lásky, zjevené v Ježíši. Je to obnova křtu, znovu omytí se v Kristově krvi. Nejde o to, co jsem kde udělal špatného nebo horšího ...,,  jde o to, kde jsem zapomněl na svou lásku, kde jsem milovaného spustil z očí. Z toho činím pokání, toho lituji.  Kde jsem se stal znovu středem svého života já, a Jeho upozadil. Nebo zapřel. Kde jsem svévolník. A to ostatní, to jsou už jen důsledky."...




Rozumím, jak to myslíš.

Ale očištění ze hříchů je nutnou podmínkou obnovení narušeného vztahu s Bohem - v této svátosti jde tedy i o naše hříchy, které zde odevzdáváme Kristu (zbavíme se jich) - jde i o všechno to, co jsme udělali špatného, i to všechno to, co jsme mohli udělat dobrého a neudělali....

A jde také o spoustu mimořádných milostí od Boha pro náš další život v síle Boží lásky, které se na nás skrze tuto svátost vylévají.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 09:26:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lewis ve svátosti smíření jde o hříchy. Tato svátost uzdravuje naši duši a tělo.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 10:38:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale jde i daleko o víc, než jenom o hříchy a jejich odpuštění  - jde o vylití Božích milostí službou církve Kristem ustanovenou (J 20,21-23) - jde v prvé řadě o návrat hříšníka do Boží náruče.

Tak alespoň se domnívám, že to  Lewis myslel.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 11:09:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk, který vyzná svůj hřích a prosí o odpuštění přijímá milosti. 
Je-li člověk zatvrzelý, tvrdne mu srdce a ty milosti nedokáže přijmout.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 11:12:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve svátosti smíření člověk dává nahlédnout do své nejtajnější svatyně - svědomí.
Zpovědník vedený Duchem svatým koná službu Církve 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 21:13:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás co náležíme Kristu není na svědomí nic tajného.

Utajování a potlačování vlastního svědomí je způsobené rakovinou hříchu! 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 19:58:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
lewis



Protože ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde.




martino




Tak to je hodně zmatené vyjádření. Naopak ve svátosti smíření jde o vyznání ze svých hříchů. Je se třeba připravit, aby se nestalo, že má zpověď bude neplatná a do budoucna svůj hřích budu násobit svatokrádeží. První způsobilost přijmout svátost smíření, je lítost.  A po přijetí svátosti smíření, to je po rozhřešení kněze, již o minulém hříchu. Jsou odpuštěny, smazány a Láskou Spasitele "zapomenuty". Cílem a účinkem této svátosti je tedy smíření s Bohem. Ti, kteří přijímají svátost pokání se zkroušeným srdcem a zbožně, „dosáhnou pokoje a klidného svědomí spolu s velmi hlubokou útěchou ducha“. Svátost smíření s Bohem totiž působí ryzí „duchovní vzkříšení“, vrací důstojnost a životní dobra Božích dětí, z nichž nejcennějším je přátelství s Bohem. KKC1468 Trochu mě vyděsilo to přirovnání, že jde o rande. Na rande se chodí když vím, že jde o rovnocenný a plnohodnotný vztah s druhou osobou. Ono jít na rande se svým Spasitelem, znamená mýt čisté "šaty"= duši, jinak si koleduji, že budu vyhozen, jak jsme slyšeli včera v Evangeliu. 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Úterý, 13. říjen 2020 @ 09:15:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji všem svým katolickým bratřím jak za pochopení, tak i za napomenutí a poučení.

Lewis


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 23:17:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec:
Děkuji Lewis za odpověď. Je dobře, že odpovídáš za sebe a popisuješ upřímně co prožíváš. To je zde u katolíků velká vzácnost. Jak se říká nalil jsi čistého vína, naliji Ti ho i já.


I když jsem se zařekl, že tady nebudu aktivní, splním tvou žádost a vydám svědectví o svátosti smíření. Ale jak mám popsat chvíle setkání se svým Pánem, aby to bylo pravdivé?

Život v Kristu je život v osvobozující pravdě Ducha svatého. Nejde o občasné setkávání jako v katolicismu, jde o setrvalý stav nového života v Pánu. Nemohl bych proto formulovat otázku " jak popsat setkání, aby bylo pravdivé". Nedokázal bych to popsat nepravdivě, a ni by mne to nenapadlo, právě kvůli té osvobozující zcela samozřejmé pravdě.


Protože ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde. Je to rande, setkání mé lásky a Boží lásky, zjevené v Ježíši. Je to obnova křtu, znovu omytí se v Kristově krvi. Nejde o to, co jsem kde udělal špatného nebo horšího ...,,  jde o to, kde jsem zapomněl na svou lásku, kde jsem milovaného spustil z očí. Z toho činím pokání, toho lituji.  Kde jsem se stal znovu středem svého života já, a Jeho upozadil. Nebo zapřel. Kde jsem svévolník. A to ostatní, to jsou už jen důsledky.


Máš pravdu Lewisi, že ve svátosti smíření vlastně o hříchy nejde. Toto tvé tvrzení se však zdejším katolíkům líbit nebude. Pochopí to jinak. To jak popisuješ Boží lásku, obnovu, omytí, své zapření, pokání a následné upozadění je jistým znakem poznání pravdy Ducha. A v této pravdě vím, jak jsi myslel to, že ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde. Primárně je totiž každý hřích zrada boží lásky. Boží zákon mnozí chápou jako něco co je zakázané co se nesmí, a zákon dodržují pro zákon samý. Jenomže ti osvícenější se varují hříchu ne proto aby neporušili zákon, ale proto aby nezradili boží lásku. Proto Kristus shrnul celý boží zákon do dvou přikázání lásky. 



                                                  Svátost smíření mi dává prožít návrat marnotratného syna, v celé mé ubohosti, v celé slávě,  a Otce čekajícího na můj návrat s šaty nového života v náručí. V jedné zpovědi jsem se nedostal ani k tomu pokání, jen jsme s knězem chválili Boha a radovali se z Něho. 

Kdysi byly svátosti pro mne podobným setkáváním, ale po setkání následuje zase rozloučení. Apoštolové však svědčí o neustálém životu v Kristu bez rozchodů, a tento život jsem v milosti Krista a pravdě Ducha našel.  

Mám pro to svůj vlastní obraz.  Adam se v ráji schoval před Hospodinem, když uslyšel jeho hlas, a poznal, že je nahý. Já naopak, nahý, znečistěný, zhnisaný, se utíkám schovat do Boží náruče, do bezpečí.

Pokora, důvěra a milost Krista..

Víš, formálnost, náhrada víry za zbožnost, zoufalý boj o sebespravedlnost, nepochopení a nepřijetí Krista jeho vlastními učedníky - to není jen katolický vynález, je to už v evangeliích.

Není to v evangeliu, evangelium je dobrá zpráva. Není to "dobré zprávě" evangelium před tímto varuje. 
 
Přijmi prosím mé požehnání.
Děkuji
Lewis

Ještě jednou děkuji Lewisi
V modlitbě Ducha svatého
Myslivec
  • Efezským 6, 18 [biblenet.cz]V každý čas se v Duchu svatém modlete a proste, bděte na modlitbách a vytrvale se přimlouvejte za všechny bratry i za mne






]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 13. říjen 2020 @ 08:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec něco nalháváš čtenáři, něco sobě. Jedno je jisté, že před Bohem musíš stát v pravdě, ne ve lži.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 08:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osočuješ ze lží, kážeš o pravdě před Bohem? 
Hmmm. 
A ty před Bohem stojíš rovně v tom tvém neživotném rodě? Bůh stvořil člověka jako muže a ženu. 
Kážeš zde o pravdě, a přitom jinde píšeš že mohu být slečna? 
Ty jsi troll jak vyšitý. Ale takový hlouponce milý a legrační zcela bez iritujícího potencionálu.
:-)))) 


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 13. říjen 2020 @ 10:00:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec na srandičky nemám čas, no budiž.
Podívej se, každý tu máte nick a já nevím, kdo z vás je dáma a kdo muž.
Přece máš na to poznat rod podstatného jména



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. říjen 2020 @ 21:02:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale copak, copak? 
Máš potřebu vysvětlovat tvoje úlety. 
Mne to ale vůbec nezajímá.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. říjen 2020 @ 15:03:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
jde o to, kde jsem zapomněl na svou lásku, kde jsem milovaného spustil z očí. 

  A jde to, zapomenout na svou lásku, spustit milovaného z očí?

  Zapomene někdy člověk na svou lásku?

  Lewisi, když má člověk nějakou lásku, tak na ní nezapomene. Podle toho se taky láska pozná. Když muž miluje ženu, když žena miluje muže, dokáží zapomenout na cokoliv okolo, ale ne na svou lásku.

  Člověk zapomíná třeba na klíče, uklidit nářadí, když je starší, tak zapomene, kam zaparkoval auto nebo jak se jmenujou jeho děti, když je jich víc a má toho člověk v hlavě hodně... Ale že by zapomněl na svou lásku?

  Cizinec


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 08:29:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to víš, že člověk může zapomenout ve chvíli pokušení i na svou lásku!

Jsme lidé chybující, slabí, zranitelní.


Kdykoli zhřešíš - v té chvíli zapomeneš na svoji lásku k Bohu a hříchem a nevěrou se poskvrňuješ.
Jenom si to nedokážeš u sebe přiznat.



Jsme stále jenom učedníci - i když se usilujeme žít dobrý život.

U učedníka se předpokládá, že není nad svého Mistra, že tedy  dělá pořád i chyby  (v našem případě jim říkáme hříchy).

Bůh nemá problém s našimi chybami, ví, že se teprve učíme být svatými - musíme se však naučit si tyto chyby přiznat, vyznat se z nich, činit pokání - jinak nemůže dojít k nápravě, k posunu k dokonalosti křesťana.

Když si své hříchy uvědomíme, vyznáme je a učiníme pokání, Bůh nám je odpouští a ospravedlňuje nás svou milostí (pro Kristovy zásluhy).
Jsme znovu čistí, ale pořád jenom učedníci - nedokážeme ani potom žít bezchybně a bez hříchu - náš duchovní růst je postupný. Nejdříve se zbavíme těch nejhorších hříšných návyků, které člověka vedou do duchovní smrti (těžkých hříchů ) a postupně, společným životem s Bohem a za podpory modliteb bratří na zemi i v nebi se stáváme stále lepšími a Bohu příjemnějšími.  Závažnost našich hříchů klesá, zlo z nich je stále menší a menší.

Pořád jsme však jenom chybujícími učedníky, pořád jsme jenom hříšníky .... I když hříšníky kajícími, ospravedlňovanými Bohem.


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 08:38:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Kdykoli zhřešíš - v té chvíli zapomeneš na svoji lásku k Bohu a hříchem a nevěrou se poskvrňuješ.

  Já vím, Stando - popisování vašeho stavu tučně a ve druhé osobě. Ty si dokonce musíš Boha připomínat, jinak bys na něj zapomněl. 

  Váš stav i vztah k Bohu je jen výsledek desítek let pobytu ve vaší sektě, ne křesťanství.

  Toník


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 08:47:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I ty sám přiznáváš, že stále ještě hřešíš.


Hřešíš tedy jako učedník, který chybuje, nebo snad hřešíš a přitom nezapomínáš na svou lásku - Boha?


Vždyť jsi ve svých vyjádřeních rozpolcený docela nelogicky jako rozštípnutý strom po vichřici!


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 11:52:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Vždyť jsi ve svých vyjádřeních rozpolcený docela nelogicky jako rozštípnutý strom po vichřici!

Lépe bych to o tvých rozpolcených výrocích napsat nedokázal Oko.
Kupříkladu tvá rozpolcenost jak jsi v jednom komentáři začal jako kritik hulvátské dehonestace a končil jako hulvát. Nebo tvé urážky Brusle s dovětky o tvém růstu ke svatosti. Sarkasticky "to je velmi logické". 




]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 17. říjen 2020 @ 10:23:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ko, ko ... Kokoška ....


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. říjen 2020 @ 13:53:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
I ty sám přiznáváš, že stále ještě hřešíš.

  To určitě ne, Stando.

Hřešíš tedy jako učedník, který chybuje, nebo snad hřešíš a přitom nezapomínáš na svou lásku - Boha?

  Ani tak, ani tak.


Vždyť jsi ve svých vyjádřeních rozpolcený docela nelogicky jako rozštípnutý strom po vichřici!

  Opět vaše psaní ve druhé osobě. To má i oborný název.


  K tématu diskuze už nic nemáš?




]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. říjen 2020 @ 08:28:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Hřešíš tedy jako učedník, který chybuje, nebo snad hřešíš a přitom nezapomínáš na svou lásku - Boha?

  Ani tak, ani tak.
"...


A jak tedy hřešíš? Nebo snad už vůbec nehřešíš?


]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 25. říjen 2020 @ 10:52:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi hřešit a zhřešit. Hřešit znamená žít v hříchu, hřešit neustále. Zhřešit znamená učinit něco dočasného 

1J 3:9 Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože v něm zůstává Boží símě; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.

1J 1:10, 2:1 Řekneme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něj lháře a jeho slovo v nás není. Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého.



]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. říjen 2020 @ 07:23:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nijak Stando nehřeším.

  A co ty? Hřešíš neustále, jak píšeš? Hřešíš i zrovna v téhle chvíli? Nebo máš v životě nějaké období, alespoň krátké, kdy nehřešíš?

  K tématu diskuze už nic nemáš?




]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 15. říjen 2020 @ 13:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Bůh nemá problém s našimi chybami, ví, že se teprve učíme být svatými - musíme se však naučit si tyto chyby přiznat, vyznat se z nich, činit pokání - jinak nemůže dojít k nápravě, k posunu k dokonalosti křesťana.


Oko, Bůh s našimi hříchy problém má, dokonce tak velký, že se ponížil až ke smrti a umřel za nás.

Být svatým se nenaučíš. Svatý tě učiním moc Boha a Jeho milost.

Oko, ty se ve svém věku teprve učíš vlastní chyby přiznat a vyznat? Tak to je trochu pozdě. A jak se ti daří přiznávat a vyznávat vlastní chyby?
Zde máš TVOJE nejnovější chyby ze včerejška:

Oko: Kokoško, zas?

Tak Oko, a nyní nám všem předveď tvé přiznání a vyznání chyb v praxi, a ukaž nám zde co ses doposud naučil.






]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. říjen 2020 @ 08:43:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
























Už dopředu u  vědomí toho, že já neodpovím a že zde budu proto vypadat jako ten, kdo odpovědět neumí. Alespoň v očích některých náhodných čtenářů....







]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 17. říjen 2020 @ 11:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: Kokoško, zas?

Myslivec: Tak Oko, a nyní nám všem předveď tvé přiznání a vyznání chyb v praxi, a ukaž nám zde co ses doposud naučil.




]


Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 17. říjen 2020 @ 21:52:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..tak se nyní ukaž Oko.. je křesťanská výzva k přiznání chyby a pokání, o kterém Oko psal. Pozornému čtenáři neujde, že Oko si do výzvy Myslivce domontoval vykřičník, a učinil tak z výzvy tvrdý příkaz a invektivu.
Taková praktika je manipulace s textem, účelově pozměňující původní obsah.


]


Stránka vygenerována za: 0.77 sekundy