Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474032
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval.
Vloženo Úterý, 07. leden 2020 @ 20:01:24 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval.

Víra ve výkupní oběť Ježíše Krista a její přijetí je základem pro věčné bytí.

Jan 3:16, Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,nezahynul, ale měl život věčný.

Žid. 2:14 Protože děti spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho,kdo smrtí vládne, totiž ďábla,

Z tohoto důvodu si musíme odpovědět na otázku, co vše víme o výkupní oběti Ježíše Krista a co je obsahem naší víry.

Křesťanská víra v Ježíše Krista musí být založena na důkazech a ne pouze na citovém prožitku.Musí stát na něčem pevném a stálém a tím je Boží slovo.

Je pravdou,že na otázku kým byl Ježíš zde na zemi a kdo nás vykoupil existují nejednotná vyjádření.
Například jeden kněz mi sdělil, že se obětoval Bůh Ježíš a proto má jeho oběť větší hodnotu.
Budeme se věnovat dvěma rozdílným tvrzením a jejich možným vlivem na spasení.

Boží slovo říká, že Ježíš, zde na zemi byl pouze člověk a jako člověk se obětoval.

Trojiční dogma tvrdí, že Ježíš zde na zemi byl člověk a zároveň Bůh.
Nauka o trojici je přijímána téměř ve všech křesťanských církvích a náboženských skupinách.

Některá vyjádření o trojici:
Učení o trojici vykresluje Boha,který je naší spásou jako Otec, Syn, a Duch svatý. Existuje věčně ve třech sobě rovných a věčných Osobách. Otec je všemohoucí, Syn je všemohoucí, Duch svatý je všemohoucí, ale nejsou tři všemohoucí, ale jeden všemohoucí. Biblický Bůh se zjevuje ve třech osobách.

Nicejské vyznání odmítlo Ariovo učení, koncil zdůrazňuje, že Syn není stvořený, ale zplozený ; Bůh je neproměnný a věčný;.

Katechismus:
253 Trojice je jedna. Nevyznáváme tři bohy, nýbrž jednoho Boha ve třech osobách: "soupodstatnouTrojici".61 Božské osoby se nedělí o jediné božství, nýbrž každá z nich je úplně celý Bůh: "Otec je všechno to, co je Syn, Syn všechno to, co je Otec, Otec a Syn všechno to, co je Duch svatý, totiž jediný Bůh, podle své přirozenosti."62 "Každá ze tří osob je onou skutečností, totiž podstatou, bytností nebo božskou přirozeností."63

Chalcedonský koncil r.451:
„My pak, následujíce svatých Otců všichni jednomyslně učíme lidi, aby vyznávali jednoho a téhož Syna, našeho Pána Ježíše Krista, jak dokonalého v božství, tak dokonalého v lidství, skutečně Boha a člověka, (který má) rozumovou duši a tělo, soupodstatného s Otcem co do božství a soupodstatného s námi co do lidství, jenž byl ve všem jako my, kromě hříchu, jenž byl počat přede všemi věky z Otce podle božství a v těchto posledních dnech za nás a za naši spásu narozeného z Panny Marie, Matky Boží, co do lidství, jednoho a téhož Krista, Syna, Pána, jednorozeného, aby (lidé) uznávali, že má dvě přirozenosti, nesmíšeně, neměnně, nerozdílně a neoddělitelně, a že toto rozlišení přirozeností není nijak zrušeno jejich spojením, avšak že vlastnost každé z přirozeností zůstala uchována, a je přítomna v jedné osobě a subsistenci, neodloučena ani nerozdělena do dvou osob, avšak v jednom a témž Synu, jednorozeném, Bohu-Slovu, Pánu Ježíši Kristu, jak o něm od počátku
(stanovili) proroci a jak nás sám Pán Ježíš Kristus naučil a jak nám to předalo Vyznání svatých Otců.“
Učení o hypostatické jednotě, kdy Ježíš je plně člověk a plně Bůh, že to není žádná směsice nebo rozředění nějakých osobností, a že On je a navěky bude jedna sjednocená Osoba.
Definice Chalcedonský koncil r.451, kdy obě tyto přirozenosti jsou „bez smíšení, beze změny, bez oddělení a bez rozloučení" jednoduše vyjádřeno -„jedna osoba dvou přirozeností“.
Učení o trojici a její výklad znamená,že Ježíš byl v době, kdy byl člověkem na zemi, stále Bohem,když trojice je údajně věčná.
Hypostatická jednota a její tvrzení - Ježíš je na věky člověk a zároveň Bůh.

Boží slovo tyto nauky a výklady jednoznačně nepodporuje!

1Tim.2:5,6 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.

Řím. 5:12,15 Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili. Mezi milostí a proviněním je ovšem rozdíl. Ano, proviněním jednoho mnozí propadli smrti. Boží milost je ale mnohem větší - mnohem spíše tedy byli mnozí obdarováni milostí toho jednoho člověka, Ježíše Krista.

1 Kor. 15:21,22 Jako skrze člověka přišla smrt, tak skrze člověka přišlo zmrtvýchvstání. Jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni ožijí.

J 1:14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Adam byl stvořen k obrazu Božímu. Byl stvořen jako svobodná a rozumná bytost. Mohl činit vlastní rozhodnutí. Byl stvořen jako dokonalý člověk s možností žít ve spravedlivosti.
O tuto výsadu člověk Adam přišel. A právě proto musel přijít člověk Ježíš a napravit Adamovo selhání.
Musel být v podobném postavení jako Adam a čelit zkouškám jejichž cílem bylo zmařit skutečnost, že Boží stvoření člověka bylo dobré. Ježíš přišel osvobodit lidstvo od účinků Adamova pádu.

1 Moj.3:15 Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“  Semenem je Ježíš.

Ef.6:12 Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla.

Velmi vážná je skutečnost, že učení o trojici a hypostatické jednotě zcela znehodnocuje
Jěžíšovu oběť!! Byla to oběť lásky. Ježíš se stal dobrovolně člověkem.

Je-li Ježíš navěky člověk a zároveň Bůh, žádná lidská oběť tedy nebyla!! – hypostatická jednota.
Trojice je věčná a Ježíš je současné Bohem i člověkem. Nemohla to být oběť člověka a tedy
odpovídající, Ježíš také nemohl zemřít – trojice je věčná.
Nikde v Božím slově nenalezneme podporu pro tvrzení, že Adam nebo Ježíš byl polobohem - zároveň člověkem a Bohem.

Také doketismus vychází z řeckého filosofického monoteismu a vyznává, že Ježíš neměl reálné lidské tělo.

Oběť přinesl člověk Ježíš a nepříjmout tuto skutečnost znamená zastírání mesiášství.

1 Jana 4:2 Podle toho poznáte Ducha Božího: Každé vnuknutí, které vede k vyznání, že Ježíš Kristus přišel v těle, je z Boha.

Řím.8:3 Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích.
Fil. 2:6-8 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.

Jan 3:13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.

1Tim.2:5 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk /άνθρωπος/
Kristus Ježíš,

1T2:5 ε ς γ ρ θεός ε ς ἷ ὰ ἷ καὶ μεσίτης θεοῦ καὶ ἀνθρώπων ἄνθρωπος Χριστὸς Ἰησοῦς
Gen.2:15 Hospodin Bůh postavil člověka/ τὸν ἄνθρωπον /do zahrady v Edenu, aby ji
obdělával a střežil.

Gen. 2:15 καὶ ἔλαβεν κύριος ὁ θεὸς τὸν ἄνθρωπον ὃν ἔπλασεν καὶ ἔθετο αὐτὸν ἐν τῷ παραδείσῳ ργάζεσθαι αὐτὸν καὶ φυλάσσειν

Boží slovo jednoznačné říká, že Ježíš byl na zemi člověkem. Toto sdělení je tak průkazné, že nepřipouští vytvářet různá dogmata. Zcela průkazných informací máme dostatek.
Dále tyto nauky znehodnocují obět také tím, že v podstatě říkají:
Ježíš věděl, jak zkouška dopadne, protože rovnost Bohu by také znamenala, že má stejné schopnosti jako jeho Otec – je všemohoucí, vševědoucí.
Pán Ježíš Kristus, Boží Syn, druhá Osoba Boží Trojice - kdyby to tak bylo nemohl by zhřešit.
Proč se Ježíš rozhodl stát člověkem a jaké důsledky mohl mít výsledek zkoušky, kterou Ježíš dobrovolně podstoupil?

To nejdůležitější: Ježíš se svobodně rozhodl stát se člověkem, podstoupit zkoušku, položit za nás život a tím potvrdit, že satan nemá právo na další existenci.
Byla to zkouška: přijal lidství, byl v situaci Adama i v tom, že mohl podlehnout pokušení.

Zkouška je skutečná pouze v případě, že existuje možnost ve zkoušce selhat!
Ježíš ani Otec nevěděli jaký bude výsledek zkoušky.
Bůh dal svému stvoření svobodnou vůli a to znamená,že neví co se stane s člověkem v budoucnosti. Svoboda je projev Boží lásky.
Kdyby Ježíš ve zkoušce neobstál Otec by ztratil Syna a Syn život. Zemřel by jako člověk nebyl by vzkříšen k nebeskému životu.
A právě nauky o trojici a hypostatické jednotě úplně snižují lásku Otce i Syna a říkají, že vlastně o nic nešlo.
Naopak šlo o vše. Byl to boj ve kterém šlo o budoucnost lidstva a světa. Satan svedl člověka a dělal si nárok na vlastnictví země. Tím, že Ježíš ve zkoušce obstál, zcela zpochybnil tyto satanovy nároky. Kdyby Ježíš ve zkoušce neobstál, ztratil by věčný život a lidstvo by nebylo osvobozeno od hříchu.
Jeho odpůrci satanovi šlo také o jeho existenci.
Satan věděl, že zkouška je regulérní jinak by vše napadl - šlo o jeho život!
Pokud by totiž Ježíš nemohl zhřešit, nebyla by jeho pokušení reálná.
Oběma stranám šlo o věčný život – zkouška byla podle pravidel, jinak by neměla žádnou hodnotu.
Bůh by mohl určit vývoj událostí jedince i národa a znát výsledek. Takovou moc má.
K čemu by v takovém případě došlo? Stvoření by přišlo o dar svobodné vůle.
Stvořitel by byl v takovem případě zodpovědný za veškeré zlo v celém vesmíru!

Bůh na základě svých schopností a znalostí předvídá budoucí dění, protože vidí do našeho srdce. Zná naše city, potřeby, charakter a touhy.

1.Moj.6:5,6 I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý. Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.

Jer.7:31 V Tófetu, který je v Údolí syna Hinómova, postavili posvátná návrší a spalovali své syny a své dcery ohněm. To jsem jim nepřikázal ani mi to nepřišlo na mysl.

Můžeme to také vidět na příkladu modlitby. Bůh vyslýchá modlitbu a věci se v životě člověka mění. Modlitba je vyslyšena. Kdyby existovalo předurčení modlitba by byla nepotřebná, neúčinná, nevyslyšená.

Jan1:1 a Jan 10:30 nepodporuje nauku o trojici.
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
ν ρχ ν λόγος Ἐ ἀ ῇ ἦ ὁ καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος

Zde není uveden člen ὁ a nevíme proč. Ježíš je zde nazván Bůh.
Důležité: „to slovo bylo u Boha“ bylo u Boha, nebylo jednou bytostí, bylo u něho.

Tvrzení, že Jan 1:1 dokazuje trojici zcela vyvrací následující verš . Pro osobu satana je použit výraz ὁ θεὸς a to jistě neznamená, že je součástí trojice a Bohu rovný!

2 Kor.4:4 Bůh tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím.

2 Kor 4:4 ἐν οἷς ὁ θεὸς τοῦ αἰῶνος τούτου ἐτύφλωσεν τὰ νοήματα τῶν ἀπίστων εἰς τὸ μὴ αὐγάσαι αὐτοῖς τὸν φωτισμὸν τοῦ εὐαγγελίου τῆς δόξης τοῦ Χριστοῦ ὅς ἐστιν εἰκὼν τοῦ θεοῦ.

Jan 14:30 Již s vámi nebudu mnoho mluvit, neboť přichází vládce tohoto světa. Proti mě nic nezmůže.

Jan 10:30 Já a Otec jsme jedno.

Jan10:30 ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν ἐσμεν

Jan 17:21 ἵνα πάντες ἓν ὦσιν καθὼς σύ πάτερ ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ἓν
ὦσιν ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ ὅτι σύ με ἀπέστειλας

Již nejsem ve světě, ale oni jsou ve světě, a já jdu k tobě. Otče svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal; nechť jsou jedno jako my. Jan 17:11

aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal. Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno Jan 17:21,22.

Slovo "jedno" se vztahuje i na učedníky a toto použité slovo má širší význam a znamená vzájemnou jednotu, shodu, pouto a pod. Navíc se vůbec nezmiňuje o svatém Duchu.

I katolícká církev připouští, že svatý Duch je Boží moc!

– katolický teolog Edmund Fortman v Trojjediném Bohu (angl.): „Ačkoli je tento Duch často
popisován v osobních pojmech, zdá se zcela jasné, že posvátní pisatelé (Hebrejských písem) tohoto Ducha nikdy nechápali ani nepředstavovali jako zřetelnou osobu.““
– dále říká: „Židé nikdy nepovažovali Ducha za osobu a není to ani ve Starém zákoně. Duch svatý je běžně chápán v Novém zákoně jako Boží moc a síla.“

Dílo The New Catholic Encyclopedia o tom říká: „„Starý zákon nevnímá Ducha jako osobu Boží Duch je jednoduše Boží moc. Nový zákon pojímá Ducha jako „něco“, ne jako „někoho“: je paralela mezi Duchem a Boží mocí.“(sv.13)

Katolická encyklopedie: „Nikde ve Starém zákoně nenajdeme jasnou indikací o „třetí osobě“. (sv.15)
Katolický slovník: „Jak St. tak i N.zákon hovoří o Duchu jako Boží energii a moci v srdci člověka.“ (str.810)
České katolické biblické dílo: Boží Duch není ještě ve Starém zákoně zjeven jako osoba, ale jako Boží síla, která proměňuje lidskou osobnost tak, že je schopna výjimečných činů. Ty sloužily k upevnění lidu ve věrnosti Hospodinu. Duch vychází z Boha, vede k němu, a proto je nazýván Duchem Božím, nebo také Duchem svatým.
Výše uvedené podporují následující texty.

Mat.12:28 Jestliže však vyháním démony Duchem Božím, pak už vás zastihlo Boží království.

Jan 3:34 Ten, koho poslal Bůh, mluví slova Boží, neboť Bůh udílí svého Ducha v plnosti.

Sk. 10:38 Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.

Jan 6:63 Co dává život, je Duch, tělo samo nic neznamená. Slova, která jsem k vám mluvil, jsou Duch a jsou život.

Zastánci trojičního učení se odvolávají na Mat.28:19 „ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“.
Toto znění není v žádném manuskriptu a původní znění je toto:
Proto jdouce, učte všecky národy, křtíce je ve jméno Mé (onto onomati mou), učíce je zachovávati všecko, cokoli jsem přikázal vám.“
Odkaz na „Novum Testamentum Graece et Germanice“ od Nestle–Aland ve vydání z roku 1973 potvrzeno.

Je užitecné opakovat analýzu Karl Rahnera významného teologa 20. století ohledně užívání slova “Bůh” v Novém zákoně: “V žádném novozákonném textu není theos (Bůh) užito tak, aby ztotožnilo Ježíše s Tím, kdo jinde v Novém zákoně je nazván ho theos, to jest Svrchovaný Bůh”. “Nikde v Novém zákoně se nenachází text s ho theos (doslova “ten Bůh”), který by se nepochybně vztahoval na trinitárského Boha jako celku, existujícího ve třech Osobách“. Ježíš je stále podřízen Otci i v nebi:

1 Kor. 15:24-28 Tu nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a odevzdá
království Bohu a Otci. Musí totiž kralovat, dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele pod jeho nohy‘. Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt, vždyť pod nohy jeho podřídil všecko‘. Je-li řečeno, že je mu podřízeno všecko, je jasné, že s výjimkou toho, kdo mu všecko podřídil. Až mu bude podřízeno všecko, pak i sám Syn se podřídí tomu, kdo mu všecko podřídil, a tak bude Bůh všecko ve všem.

Zj.22:3 A nebude tam nic proklatého. Bude tam trůn Boží a Beránkův; jeho služebníci mu budou sloužit.

Kniha Zjevení podrobně popisuje nebeské uspořádání a o Duchu svatém, zde není zmínka.

Jan 20:17 Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k Bohu svému i Bohu vašemu.“

Jan 14:28 Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím – a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já.

Toto jasné Ježíšovo vyjádření nám nedává právo tuto skutečnost žádným teologickým výkladem měnit.
Kdyby se tato pravda změnila jeho vystoupením do nebe, tak by nám to jistě sdělil. Ježíš byl monotheista , nebyl trinitářem a Starý zákon je přísně monoteistický. Monotheisté byli i apoštolé.
Příjmout nauku o trojici a hypostatické jednotě znamená nepříjmout oběť člověka Ježíše Krista.
Tyto nauky také vytvářejí další otázku: Co se stalo s trojicí, když byl Ježíš člověk na zemi? Přestala existovat? Obhajoba této nauky musí popřít Ježíšovo lidství a tím jeho lidskou oběť.
Výše uvedené biblické texty zcela srozumitelně dokazují Ježíšovo lidství, hodnotu výkupní oběti a dotvrzují skutečnost, že není důvod měnit obsah jejich sdělení lidským výkladem.
Nikde v Božím slově nenajdeme biblický text, který by podpořil výklad "jednoho Boha ve třech osobách".
Uveďme si ještě další verše, které nepodporují trojiční dogma.

Mat.24:36 O tom dni a hodině však neví nikdo, ani andělé v nebi, ani Syn; jenom Otec sám.

Zj. 1:1 Zjevení, které Bůh dal Ježíši Kristu, aby ukázal svým služebníkům, co se má brzo stát; naznačil to prostřednictvím anděla svému služebníku Janovi.

Kdyby byl Ježíš Bůh, proč by dával Zjevení sám sobě a o některých věcech nevěděl?
Navíc v době, kdy Jan obdržel Zjevení byl již Ježíš v nebi.

Může teologický výklad doplňovat toto biblické sdělení a dát mu roušku tajemství?
Například: . „Je to proto, že tajemství Slova i Trojice překračuje každou vypovídající formu, a proto je třeba vedle sebe postavit řadu vzájemně se doplňujících pohledů.“

Je třeba zdůraznit,že intelektuální poznání nevytváří pravý vztah k Bohu.

Velmi závažné je tvrzení, že výklad Bible by měl být založen na církevní tradici z důvodu, že církevní tradice se vytvářela působením svatého Ducha. Nemělo by to být obráceně, neměla by být církevní tradice v souladu s autoritou Božího slova. Pro Ježíše a apoštoly byla Bible autoritou.

Jan 17:17 Posvěť je pravdou; tvoje slovo je pravda.

Jan 10:35 Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy – a Písmo musí platit

Mat.22:29 Ježíš jim však odpověděl: „Mýlíte se, neznáte Písma ani moc Boží.

Pan Ježíš nám sdělil, že Písmo je základem všeho a musí platit.

2 Petra 1:2,3,20,21 Milost a pokoj ať se vám rozhojní poznáním Boha a Ježíše, našeho Pána. Všecko, čeho je třeba k zbožnému životu, darovala nám jeho božská moc, když jsme poznali toho, který nás povolal vlastní slávou a mocnými činy. Toho si buďte především vědomi, že žádné proroctví v Písmu nevzniká z vlastního pochopení skutečnosti. Nikdy totiž nebylo vyřčeno proroctví z lidské vůle, nýbrž z popudu Ducha svatého mluvili lidé, poslaní od Boha.

Petr také zdůrazňuje, že zdroj výkladu musí být Písmo. Písmo se dá pochopit pouze z Písma. To je závazné a žádná teologická autorita nemůže nahradit Písmo výkladem, který není v souladu s Božím slovem. Dále Petr říká,že vše potřebné již máme. Petr také zdůrazňuje, že milost a pokoj přicházejí skrze poznání Boha a Ježíše a nezmiňuje se o svatém Duchu.
Církevní autority přiznávají, že lidská mysl tuto nauku nepochopí, je pro lidské vnímání
nedostupná a je tajemstvím. Nerozumí jí teologové, a co laici? Můžeme si vytvořit pouto k
něčemu, čemu nerozumíme?
Každá církevní nauka či tradice musí mít podporu písma, musí být biblicky doložena.

Cílem této úvahy je obrátit pozornost na hodnotu výkupní oběti Ježíše Krista a oslovit
upřímně věřící křesťany, aby se osvobodili od nauk a praktik, které neslouží Bohu, ale jeho
odpůrci!
Církve obecně prohlašují, že jsou autoritou, která má poslání pomoci člověku ke spasení. To co nám sdělil Bůh skrze Ježíše Krista a inspirované pisatele Bible je plně dostačující a navíc nepřiznání plné lidskosti Ježíši zastírá mesiášství a právě chalcedonská formulace činí pravé lidství nemožným.
Jsou teologové, kteří si jsou této skutečnosti vědomi a přesto dávají přednost tradici.

Systematická teologie zcela průkazně nadřadila církevní dogmata nad autoritu Písma.

Je velice důležité, aby teologické vyjádření bylo ve shodě s Písmem. Není možné dokazovat něco co v Písmu není a tvrdit, že něco se dá logicky odvodit. Boha nelze popsat na základě lidské představy i kdyby to učinil ten největší teolog.
Naše poznání Boha má být založeno na zkušenostech, které s Bohem máme a na našem vztahu k němu a na tom, jak jej vnímá naše srdce. Vyslyšená modlitba, Boží vlastnosti láska, moudrost, moc, to nám pomůže, abychom si udělali představu o Bohu.
Boha můžeme poznat také podle toho, jak se nám zjevuje v Písmu.

Následující text ukazuje, že Bohu nemůžeme dát nějakou představu a Bůh si to nepřeje..

2.Mojž.20.4,5 Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,

Abychom mohli popsat Boha museli bychom být jeho součástí, protože lidský rozum
božskou podstatu nepochopí.

Ježíšova lidská oběť platná je, ale je otázkou jak posoudí Bůh ty, kteří z nauky o trojici
udělali tajemství, nauku těžko poznatelnou a Božím slovem nepodporovanou.

Člověk nemůže pravdu, kterou přinesl Ježíš nepříjmout. To by znamenalo vzdálit se od
zdroje poznání a života.

Milan Jílek

"Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval." | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Úterý, 07. leden 2020 @ 21:05:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://prntscr.com/qkk0ln

Hluboce pravdivé, hluboce absurdní, ...



Re: Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 07. leden 2020 @ 22:54:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
už jsi poznal hloubku svého hříchu bratře pohane? :))


]


Re: Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 08. leden 2020 @ 12:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jest hříchem nevějtším? Zpochybňovati existenci židovské neviditelné supranaturální bytosti, která na tento svět vzhlíží z oblak a zapisuje si do speciální knihy např. mimomanželské pohlavní styky.

Ano bratře pohane, poznal jsem již závažnost hříchu...


]


Re: Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. leden 2020 @ 05:34:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Co jest hříchem nevějtším? Zpochybňovati existenci židovské neviditelné supranaturální bytosti, která na tento svět vzhlíží z oblak a zapisuje si do speciální knihy např. mimomanželské pohlavní styky.

  A pro koho je to největší hřích? Pro někoho, kdo si takovou supernaturální bytost pracně vyrobí v hlavě a pak se jí léta zbavuje?

Ano bratře pohane, poznal jsem již závažnost hříchu...

  To výše uvedené tedy bylo tvé poznání závažnosti hříchu, LD?

  Toník


]


Největší hřích (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pátek, 10. leden 2020 @ 18:18:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dá se říci. Hřích je víceméně esoterický termín lidí své doby, který jen podtrhuje to, že neexistuje nic jako absolutní/objektivní morálka, což je poněkud paradoxní, protože právě tato věc by měla být podstatou žido-křesťanského Boha. Četné kontradikce ohledně morálky SZ vs NZ to vcelku jasně dokazují (byť křesťané to rádi přehlížejí, event. bulíkují sami sebe, že tomu tak není, či spíše, že tomu tak nemůže být, pravě proto, že bez objektivní morálky by na tom nebyli o moc lépe, než nevěřící...).

A co je pro žido-křesťanského Boha největším hříchem? Logicky vzato porušení největšího přikázání ze všech: "Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí." Pokud neznaboh došel k názoru, že existence Boha, jehož působení zachycují stránky Bible je extrémně nepravděpodobná, není předpoklad, že by celým svým srdcem miloval objekt, který je téměř jistě produktem lidské fantazie kočovného národa z doby železné.V té knize se nicméně píše, že právě tohle vadí oné nadpřirozené entitě ze všeho nejvíce, neboť "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující." a tak dále...



]


Re: Největší hřích (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. leden 2020 @ 15:40:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  "Poznání hříchu" tedy pro tebe byla nevíra v nějaké vymyšlené bohy, co si zapisují mimomanželské pohlavní styky? 

  S tím hříchem byl to viděl, že je to naopak: Hříchem je neznat Boha a místo něj si vyrábět právě takové podivné bohy - byť to nejsou bohové ze dřeva nebo kamení, ale jen virtuální, v hlavách lidí.

  Kde se v Bibli píše, že to té "nadpřirozené entitě" vadí nejvíce a že by ten hřích byl nějak "větší", než jiné?

  Toník


]


Křesťanský doublethink (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Úterý, 14. leden 2020 @ 21:49:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...neznat Boha a místo něj si vyrábět právě takové podivné bohy...

Ano, přesně tak. Přesně to je ono. S politováním je třeba konstatovat, že nikdo ze zdějších nezná Boha osobně, pakliže by osobní Bůh Bible skutečně existoval, vždyť si to vem:

Ty nevěříš na boha, který si zapisuje mimomaželské pohl. styky, ale zároveň doslovně věříš na celosvětovou potopu a nějakou formu kreace. Tím klameš sám sebe.
Wollek nevěří na věčné posmrtné mučení za banální prohřešky, ale zároveň věří na existenci světa bez bolesti a smrti před prvotním hříchem a následně po druhém příchodu. Myslivec jakbysmet. Oba dva klamou sami sebe.
Frantisek100 věří na dobrotivého Ježíše a přitom si myslí, že určitá část starého zákona je jen jakási židovská propagadna, která nestojí za fajfku tabáku. Klame sám sebe.
A tímto způsobem bych mohl pokračovat přezdívku od přezdívky až do úplného vyčerpání. Osobní žido-křesťanský Bůh - to jste jen vy sami, resp. určitá "customizovaná" představa, která se "zhmotňuje" na základě mixu předporozumění prastarých náboženských textů anonymních autorů a soudobých soukromých přání a potřeb.

To celé má pochopitelně svůj důvod, a není to v konečném důsledku nic až tak záhadného (jak jsem se původně domníval) ... ačkoliv se zde jako jednotlivci teologicky rozcházíte, v důvodech ohledně své víry si můžete s klidným svědomím podat všichni ruce.



]


Re: Křesťanský doublethink (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. leden 2020 @ 21:32:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ty nevěříš na boha, který si zapisuje mimomaželské pohl. styky, ale zároveň doslovně věříš na celosvětovou potopu a nějakou formu kreace. Tím klameš sám sebe.

  Na bohy vymyšlené lidmi fakt nevěřím. Klam vidím naopak v tom vymýšlení bohů, kteří lidem scházejí.

  Na celosvětovou potopu a kreaci věřím. Klam a letitý vidím naopak v personifikaci přírody a materií.

  V čem klamu sám sebe? V čem konkrétně vidíš ten klam?

Osobní žido-křesťanský Bůh - to jste jen vy sami, resp. určitá "customizovaná" představa, která se "zhmotňuje" na základě mixu předporozumění prastarých náboženských textů anonymních autorů a soudobých soukromých přání a potřeb.

  Opět: Klasická projekce. To, že ty něco žiješ (a že to žijí jistě mnozí) neznamená, že to žijí všichni.


v důvodech ohledně své víry si můžete s klidným svědomím podat všichni ruce.

  A ty ses někdy zajímal o důvody víry druhých lidí, nebo opět jen tvá projekce 1:∞?

  Toník


]


Re: Křesťanský doublethink (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 15. leden 2020 @ 22:21:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//To, že ty něco žiješ (a že to žijí jistě mnozí) neznamená, že to žijí všichni.

To je velmi dobrá úvaha. Říkal jsem si, že tohle je opravdu možné. Proto jsem věnoval tolik času "zevrubnému přezkoumání", jak jsou na tom ostatní - ať už v reálném světě, nebo ve virtuálních hlubinách internetu. Zpočátku jsem věřil na černé labutě (to je to tvoje "...neznamená, že to žijí všichni..."). Ale pak mi došlo, že ...

//A ty ses někdy zajímal o důvody víry druhých lidí, nebo opět jen tvá projekce 1:∞?

Poté, co jsem pochopil, že mezi křesťany se žádné černé labutě nevyskytují, jsem se pochopitelně začat zajímat o důvody. Jedná se o množinu několika víceméně stále stejných motivů, přičemž určité motivy jsou pro někoho důležitější, než ty ostatní (v tom se jednotliví křesťané odlišují - v těch prioritách). Ty motivy jsou ovšem čistě lidská záležitost - žádné nadpřirozeno v tom není. Zatímco někteří křesťané kolem těchto motivů mlží (netuším či nevědomky nebo úmyslně), jiní je sdělí vcelku srozumitelně a otevřeně.
Část křesťanů pak svůj sebeklam upgradovala na obousměrnou komunikaci s Bohem - "rozhovory" s Bohem full-duplex - tak tohle pro mne byla nadlouho vůbec ta největší záhada. Teprve potom, až jsem v tom přestal hledat nějaké korelace s psychickými poruchami nebo mírou inteligence ... tak pak to začalo dávat jakýs-takýs smysl (pochopitelně ani za tímto nevidím nic "mimo náš svět").


//V čem klamu sám sebe? V čem konkrétně vidíš ten klam?

Je to v té knize Tondo, v té knize. Větší problém, než dědičný hřích je pro křesťany dědičný sebeklam - tak jak sebe sama klamali tehdejší židé a později ranná církev, tak se to s menšími obměnami přeneslo i do dalších generací včetně té naší.



]


Re: Křesťanský doublethink (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. leden 2020 @ 15:38:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj LD.

  Jaké důvody pro víru lidí jsi vyzkoumal?

  Když jsem procházel některé církve, tak jsem znovu a znovu narážel na dvě základní "kategorie" lidí.

  První byli lidi, kteří s Bohem něco zažili, zažili Boží jednání nebo dokonce i změnu života, vědí, že Bůh existuje a někdy mu věří, někdy ne. Pokud mu věří, tak je důvodem to, že zažili, že Bůh je důvěryhodný.

  Pak jsem potkal hodně lidí, kteří nic s Bohem nezažili, nevědí, jestli Bůh je nebo není, snaží se věřit, že Bůh je, někdy více, někdy méně. Vsugerovávají si, co slyší, vymýšlí si pak různé bohy (obvykle podle sebe - ti bohové, co si zapisují mimomanžeksé styky do knihy či je šmírují v ložnici jsou taková klasika). "Že bůh je" věřili většinou proto, že tak byli odmala vychovaní. Někdy proto, aby zapadli do skupiny, kvůli vztahům. Někdy proto, že chtěli, aby bůh existoval, tak si ho vyrobili.  

  Poměr těch lidí je různý - třeba v ŘKC jsem dlouho potkával jen lidi z té druhé skupiny (i tady místní ŘK jasně dávají najevo, že žádnou změnu života nezažili a statečně bojují o existenci svých bohů). Ale ne všude - jsou i místa v ŘKC, kde se lidé s Bohem potkali. V ČCE to bylo podobné, ale přeci jen se tam najde pár lidí, kteří Boha poznali, ale ne moc. Jinde zas ten poměr může být i 1:1, že je tam hodně lidí, kteří Boha poznali, žijí s ním - ale přesto, i tak je tam spousta lidí, kteří si svoje bohy vyrábí podle sebe a podle toho, co pochytají z okolí.



Část křesťanů pak svůj sebeklam upgradovala na obousměrnou komunikaci s Bohem - "rozhovory" s Bohem full-duplex - tak tohle pro mne byla nadlouho vůbec ta největší záhada.

  A jak tohle udělají? To by mne zajímalo, na to jsem nenarazil. Když se bavím s lidmi, obvykle jsou ty skupiny velmi dobře vyhraněné. Pokud se bavím s někým, kdo věří, že Bůh je, tak se tématu komunikace s Bohem vyhýbá, co může, různě mlží a podobně. Když slyší od někoho o tom, že Bůh mluví, naskakují věřícímu v Boží existenci pupínky a reaguje více či méně agresivně - pokud se snaží být konformí v nějaké skupině, tak jen jemně, pokud se píše otevřeně na internetu, tak často velmi agresivně. To ani nemluvě o tom, když věřící v existenci boha svou víru v existenci boha ztratí.


Je to v té knize Tondo, v té knize. Větší problém, než dědičný hřích je pro křesťany dědičný sebeklam - tak jak sebe sama klamali tehdejší židé a později ranná církev, tak se to s menšími obměnami přeneslo i do dalších generací včetně té naší.


  V té knize... V té knize je konkrétně několik set stránek.

  Je něco konkrétního, v čem ty vidíš sebeklam, nějaká konkrétní věc, téma?

  Narazil jsi na stvoření: To považuješ za sebeklam? Proč? Je něco, co ohledně vzniku světa a případně života, nepovažuješ za sebeklam?

  Toník


]


Re: Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. leden 2020 @ 15:50:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zpochybňovati existenci židovské neviditelné supranaturální bytosti, která na tento svět vzhlíží z oblak a zapisuje si do speciální knihy např. mimomanželské pohlavní styky.

  Ahoj LD.

  Zdá se mi, že máš přemýšlivější období, tak ti napíšu k těmto vaším bohům, co si zapisují do knihy mimomanželské styky (případně šmírují pod postelí, jako to dělal bůh toho úchyla). Takový výklad písma. Už jsem ti to jednou tuším psal.

  V písmu je napsané [obohu.cz]:

  "Proudí a od něho vychází ohnivá řeka. Tisíců na tisíc mu slouží a myriády myriád stojí před ním. Soud zasedl a byly otevřeny knihy."

  A jinde zase [obohu.cz]:

  "A uviděl jsem mrtvé, velké i malé, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Byla otevřena i jiná kniha, to jest kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých skutků, zapsaných v těch knihách."

  Tedy v písmu se píše o knihách, podle kterých budou lidé souzeni. A v těch knihách jsou zapsané skutky lidí.

  Někdy mají lidi představu z různých náboženství, nebo z pohanských pohádek z televize, že se tam zapisují mimomanželské pohlavní styky a čím víc budou ty knihy plné, tak tím to bude horší. že se to bude nějak vyvažovat, jak je to hezky názorně v jednom videu.


„Až přijde Syn člověka, oddělí jedny od druhých. Ovce postaví po své pravici, kozly po levici. Potom řekne Král těm po své pravici: 

‚Pojďte, požehnaní mého Otce, přijměte do dědictví království, které je pro vás připraveno od založení světa. Neboť jsem hladověl a dali jste mi najíst, žíznil jsem a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a ujali jste se mě, byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocen a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.‘ 

Potom řekne i těm po levici: ‚Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, který je připraven pro Ďábla a jeho anděly! Neboť jsem hladověl, a nedali jste mi najíst, žíznil jsem, a nedali jste mi napít, byl jsem cizincem, a neujali jste se mne, byl jsem nahý, a neoblékli jste mne, byl jsem nemocný a ve vězení, a nenavštívili jste mne.‘

  Teď ten můj výklad: Určitě existuje kniha, do které se zapisují skutky lidí, podle kterých pak budou souzeni. Zapisují se ale docela jiné skutky, než si představují nábožní lidé, co si vyrobili boha, který je šmíruje za postelí. Problém člověka pak nebude v tom, že by jeho kniha byla plná něčeho, co jeho bůh v hlavě vyšmíroval za postelí, ale problém člověka bude ten, že stránky jeho knihy budou prázdné.

  Toník



]


Re: Christianity in a Nutshell (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 21. leden 2020 @ 19:48:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soud podle prázdných stránek? Nepopsané knihy "života"? Byl jsem ... hladověli jsem a nedali jste mi najíst ... atd., nebo ... vrahové, smilníci, kouzelníci, lháři atpod. mají svůj úděl v hořím jezeře .. 

Možná ten problém člověka bude v tom, co je v knihách skutků právě zapsáno, zda-li je zapsán k životu v knize živých (života)nebo ke smrti v knize mrtvých (smrti). A proč až někdy? I v křesťanských písmech je, že soud začíná od domu B-žího ...

A odkud vůbec asi pisatel Zj vzal ten nápad s knihami skutků, živých, zemřelých? ;)


]


Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Sobota, 25. leden 2020 @ 11:11:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tondo,

jestli mám přemýšlivější období, to nevím, možné je vše. Jisté je, že člověk se někam posunuje a je faktem, že ve svém světonázoru jsem asi nedávno překročil další milník. Podmě se mrknout, na to, o co jde...

S kolegou Wollekem jsme vedli sem tam debatu o svobodné vůli. Wollek tvrdil, že na to nevěří, ale v jeho geniálním mozku šlo jen o zmatení pojmů - na svobodnou vůli pochopitelně věří. Já na svobodnou vůli od jisté doby nevěřím, ale zároveň mne tento postoj lehce znepokojuje a vyvolává ve mne jakési těžko slovy popsatelné dilema. Pochopil jsem, že pokud je svobodná vůle realitou, stává se idea teismu objektivní skutečností (netvrdím, že to indikuje existenci židokřesťanského Boha, ale v podstatě by to pohřbilo koncept fyzikalismu).

David Černý (teistický filosof) má na svém blogu zajímavý článek k tomuto tématu - http://kontrafikce.blogspot.com/2017/07/zivot-bez-svobodne-vule.html. Vypíchnu z něj to podstatné, tedy závěr:

Kým nejspíš jsem

Poznali jsme skeptiky, optimisty i pesimisty. Liší se v pohledu na svobodu vůle i na morální odpovědnost a ospravedlnění trestání. Nabízí se proto otázka: v jakém světě vlastně žijeme? Je mi líto, pokud vás zklamu, ale nevím. Velmi rád bych byl skeptikem, netuším však, jak skloubit indeterminismus se svobodou vůle. Optimisté mě nepřesvědčují, protože jsou příliš optimističtí a ohýbají pojem svobody vůle tak, aby se zdál být slučitelný s determinismem. Prozatím tedy zůstávám pesimistou. Možná vám také nezbude nic jiného.

Nezvykle střízlivý teistický pohled na svobodnou vůli, není-liž pravda?

Nyní se podívejme, jak se s touto věcí "popasoval" zástupce ateistického křídla - věhlasný profesor Robert M. Sapolsky ve své publikaci "Chování". Na straně číslo 519 je odstavec s názvem "Dovětek: a teď ta nesnadná část." Dovolím si zde onu kapitolu ofotit, neboť se mi to nechce celé přepisovat:


Musel jsem si tuto kapitolku přečíst ještě jednou. A pak ještě jednou. A pak ještě jednou. A pak mi to došlo. Domnívám se, že tohle je věc, ve které se teisté a ateisté částečně protínají, t.j. že existuje určitá rovina - nevím jak to přesně nazvat ... řekněme třeba nepohodlných logických závěrů (po smrti bude to, co bylo před narozením, neexistence svobodné vůle, atp.), že to prostě člověk automaticky hledá jiná, než čistě racionální východiska .... malý příklad: Matt Dilahunty a Daniel Dennett - dva stoupenci militantního ateismu a přitom se profilují jako kompatibilisté - proč asi :)?

Otázkou je, jak je možné, že to může u těch ateistů fungovat - myslím tím, třeba to, co zmiňoval Sapolsky nebo třeba Smilansky? Není to až tak velká záhada, jak by se mohlo na první pohled zdát - je to dovednost, kterou máme dost možná všichni. Kdysi někoho napadlo vyzkoušet jistou modifikaci dvojitě zaslepené, placebem kontrolované randomizované studie testování med. přípravku (mám i zdroj, ale teď to nemůžu nějak dohledat) ... že prostě jen tak z "plezíru" řeknou kontrolní skupině, která dostane neaktivní látku (placebo), že to, co budou teď několik týdnů polykat je jen obarvený prašek, který ve skutečnosti nic nedělá. A jaké pak nastalo překvapení při vyhodnocování výsledků ... ono to fungovalo, i když lidé dostali informaci, že je to celé "fake" - přesto všechno dosahovali měřitelné zlepšení, oproti kontrolní skupině, která nebyla léčena vůbec.

Ok, co z toho tedy plyne? V prvé řadě mi teď dává mnohem větší smysl, proč nadprůměrně inteligentní a vzdělaní lidé (jako třeba Wollek, Cizinec, Myslivec, JirkaB a další) věří tomu, čemu věří a drží se toho jako klíště psího kožichu. Další věcí je, že bych se měl zamyslet a v některých ohledech přehodnotit kritiku určitých věcí, které souvisí s teistickým pohledem na svět. Jsou tu jisté věci, které jsem dříve buď neviděl nebo jim nepřikládal až tak velkou váhu. Začínám mít takový pocit, že je asi zbytečné se znepokojovat nad tím, jakým pohádkám dotyčný teista věří, ale spíše se soustředit na to, co z těchto pohádek by mohlo ovlivnit společnost - byť třeba jen na komunální úrovni. To, čím by se člověk měl vnitřně "znepokojovat" není víra v báchorky o globální potopě, ale spíše to, zda mají dotyční moc a chuť tyhle věci cpát malým dětem do makoviček v rámci výuky na ZŠ. Anebo třeba, zda by měli tesité tak moc velkou páku, aby plošně zákazali antikoncepci, jen pro to, že si to někde vyčetli v té jejich knížce. Podobných příkladů by se jistě našlo nespočet. V tomto stále spatřuji smysl vyvracet křesťanům jejich postoje. Přiznám se ale, že už moc nevidím smysl v tom, vyvracet věřícím to, čemu oni osobně věří.  Protože je třeba si otevřeně přiznat, že i já dobrovolně klamu sám sebe ohledně jistých nepohodlných skutečností, které vyplývají z logiky věci - viz. přístup R. Sapolského a spol.

Nevím, jestli je to srozumitelné, to jsem napsal, ale takhle nějak to v současné době vidím.



]


Re: Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. leden 2020 @ 07:46:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj LD.

  Díky za příspěvek, pročetl jsem. Jen v úvodu: Porozuměl jsi, že podle slov Ježíše [obohu.cz] nebude nejspíš největším problémem člověka na konci to, že nevěří na nějaké lidmi vymyšlené bohy a problémy těch bohů a jejich skutky, ale problémem bude to, že v té nejdůležitější knize, co se do ní zapisují skutky lidí - to je kniha života - bude prázdno? Že tam nebude nic moc, co by se ze života člověka zapsalo?

  K tomu tvému příspěvku zase někdy příště, až budu zas sedět ve vlaku.

  Toník




]


Re: Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Úterý, 28. leden 2020 @ 20:43:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

zní to hezky, co píšeš, ale obavám se, že je to jen "polovička pravdy". Jsou zase jiná místa Bible, kde se vyjmenovávají jednotlivé hříchy, díky kterým bude brána království nebeského dotyčným navždy zavřena nehledě na množství bohulibých skutků
Jsem nicméně přesvědčen, že už z podstaty věci a v rámci "pouhých to fyzikálních zákonů" existuje něco, co by se dalo nazvat univerzální způsob žití a když se provede jistá selekce Biblických kapitol, člověk se tomu přiblíží. Otázkou je, zda se tomu pak ještě dá říkát křesťanství.

L.


]


Re: Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. únor 2020 @ 06:34:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, polovička pravdy ... Píšu k diskuzi, k té základní myšlence na začátku, "Co jest hříchem nevějtším? Zpochybňovati existenci židovské neviditelné supranaturální bytosti, která na tento svět vzhlíží z oblak a zapisuje si do speciální knihy např. mimomanželské pohlavní styky." A jen upozorňuju na to, že když se písmo zmiňuje o soudu, nikde tam nezmiňuje věření na bohy či zpochybňování jejich existence, zato se tam zmiňuje starost o druhé a to dost jednoznačně, viz ta slova Ježíše. Podle nich to vypadá, že největším hříchem člověka je docela něco jiného. 

   O věření na bohy se pak bible zmiňuje s poněkud jasným despektem [obohu.cz] a stejným důrazem, jaký měl Pán Ježíš [obohu.cz]. 

  Určitě je to kus skutečnosti - zajedno když se člověk věnuje nějakému náboženství, nebo nemá rád rodiče, nebo by rád cizí ženu nebo majetek, nebo něco takového, tak je to disjunktní s tím, co bude řešit při příchodu Ježíš [obohu.cz], i v běžném životě - lidé se zlým srdcem se zkrátka nevěnují svým bližním, ale sobě a svému hříchu. A těžko čekat, že by měl nenávistník, závistník, vrah, zloděj, lhář či pomlouvač psychiku kompatibilní s tím, čemu písmo říká "království nebes" nebo "věčný život". Ale to už jsme si psali, že pro život je potřeba výrazný upgrade psychiky.


  Určitě neexistuje nějaký univerzální způsob žití - to je právě o té svobodě, zda existuje, či ne, k tomu zkusím napsat níže.

  Toník




]


Re: Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. únor 2020 @ 16:28:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jo, je to srozumitelné.

S kolegou Wollekem jsme vedli sem tam debatu o svobodné vůli. Wollek tvrdil, že na to nevěří, ale v jeho geniálním mozku šlo jen o zmatení pojmů - na svobodnou vůli pochopitelně věří.

  Diskuzi na to téma jsem moc nesledoval, jen jsem tuším přispěl s něčím, co jsme řešili v minulosti. 

  Svobodnou vůli jsme probírali hodně v náboženství, svobodu jsem dost řešil i v životě, když jsem náboženství opustil, o svobodě jsem si tu povídal s Františkem a Okem. Psal jsem tu i články, Svoboda nebo bezbožnost a  Svoboda nebo otroctví [granosalis.cz]. Zdá se, že svoboda je jedno z nejkontroverznějších témat, zvláště pro odpůrce křesťanství je svoboda problémem. 

  Radši se vyhýbám pojmům typu "svobodná vůle" a používám jen stručně svoboda-nesvoboda. Když jde řeč o svobodné vůli, tak si vždycky vzpomenu na jedno pořekadlo: "Mám extrémně silnou svobodou vůli. Dělá si se mnou, co se jí zrovna zachce, potvoře..." 

  Ale ve tvých měřítkách taky asi budu "věřit na svobodnou vůli"? 

  Bůh dal člověku svobodu k životu. Člověk má nepřeberně, nekonečně možností od Boha co žít a je a něm, co si vybere, co žít bude. A tu svobodu Bůh omezil v konkrétních vyjmenovaných věcech, oproti obrovskému prostoru svobodu v relativních drobnostech. Něco jako "všechny stromy zahrady smíš ... ale ten jeden ne". Tak zhruba rozumím tomu poměru.


 věhlasný profesor Robert M. Sapolsky ve své publikaci "Chování". Na straně číslo 519 je odstavec s názvem "Dovětek: a teď ta nesnadná část." Dovolím si zde onu kapitolu ofotit, neboť se mi to nechce celé přepisovat:

  To je prosímtě "věhlasný profesor"???

  "Pokud roli svobodné vůle v našem nejhorším chování zavrhneme, musíme uplatnit tento postup i na naše nejlepší chování".

  To jako fakt? Takový exemplární kix? Něco jako: "Pokud se za krádež zboží dostaneme do vězení, logicky musíme tento postup uplatnit také na situace, kdy si zboží legálně koupíme..."

  Jestli jsem LD něco v téhle věci řešil, tak je to právě otázka svobody člověka a minutí se cíle, chyby, erroru. Existuje totiž něco, čemu se říká "minout se cíle" nebo "být mimo povolání". V takové situaci má člověk velmi omezenou nebo dokonce nulovou svobodu. 

  Pokud se například člověk bez hudebního nadání rozhodne stát se proslulým muzikantem, má téměř nulovou svobodu k tomu, aby to udělal. Ale může být například dobrým zedníkem, motoristou, ajťákem, matematikem, prezidentem, zelinářem, může mít stotisíc variant, kde je schopen uplatnit svou svobodu. Ale pokud bude chtít být dobrým hudebníkem, bude to mít se svobodou volby těžké.

  Stejně tak je to se zlem: Když má nějaký člověk závist, když je nevěrný, když krade, když kouří, chlastá, fetuje, má nulovou svobodu v té dané oblasti.

  Neexistuje tedy něco jako "jediný dobrý druh života", "jediný správný život" - v tom je svoboda, tisíce, miliony, miliardy variant života, které lidi žijí a vybírají si svobodně, ne s pricipielní nesvobodou. Na druhé straně existují jen nějaké stovky variant života, kdy se člověk "netrefí", mine se cílem a v dané oblasti nemá svobodu žádnou.

  Dávat ti dvě oblasti k sobě narověň je mimo - příliš se liší.


  Na druhou stranu, ten profesor má určitě pravdu v tom, že těžko někoho chválit nebo trestat za vlastnosti, se kterými se narodil - to by nedávalo smysl.
  

  Vyrobil jsem si také pracovně určitou definici nesvobody člověka:

  Člověk nemá v daní oblasti svobodu, pokud učiní při výběru konkrétní rozhodnutí a to rozhodnutí se nestane, nerealizuje se.

  Z druhé strany - pokud se rozhodnutí člověka stane, neznamená to nutně, že má v dané oblasti svobodu, jen je to pravděpodobné.

  Je to srozumitelné?

  Toník












]


Re: Ananasové osvícení (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Čtvrtek, 06. únor 2020 @ 17:09:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Ale ve tvých měřítkách taky asi budu "věřit na svobodnou vůli"?

To ano - to máš pravdu a je to samozřejmě v pořádku. Jakožto věřící si můžeš tento "luxus" (čestně) dopřát a navíc jsi schopen svůj kompatibilismus obhájit - neboť pro tebe je realitou, že někde uvnitř tebe přebývá něco více, než hmota.

Lidi jako profesor Sapolsky to mají ovšem v tomto ohledu o dost těžší. A v tom byla pointa mého příspěvku - že nakonec asi každý musí přijmout jakousi formu iluze, aby se mu na tom světě lépe žilo. Jinými slovy - i přes rozdílný pohled na svět a přes rozdílnou motivaci se lidský tvor nějakému tomu sebeklamu nevyhne - ať už tak činí vědomky či nevědomky.



]


Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 07. leden 2020 @ 22:55:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//věčné bytí//

co Tě na tom láká ?



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 08. leden 2020 @ 12:42:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pakliže bychom byli odsouzeni k věčnému bytí se "současným psychickým nádobíčkem", po pár staletích by již nebylo rozdílu mezi nebem a peklem.
Nezbývá než doufat, že vzkříšená těla budou mít z gruntu upgradované psyché, které by bylo kompatibilní s věčností... Otázkou ovšem je, budeme to ještě my - poznáme sami sebe? A jaký vlastně budou mít na věčnosti smysl vzpomínky na směšně kratičkou éru Staré Země? A co bude na konci vědecko-technické revoluce, ve vztahu k věčnosti, nebo na Nové Zemi žádný rozvoj nebude - vše zůstane zakonzervováno z časů dne Druhého příchodu? Obávám se můj pohanský bratře, že většina křesťanů nad věčností nikdy moc nepřemýšlela a řídí se jen momentální emocí, která nám lidem sděluje, že bychom tu chtěli bychom být napořád - mít zde stále ve vesmíru svoji spoluúčast - tedy tu mít budeme tak či tak, naše těla jsou nesmrtelná, jen se z hlediska hmoty transformují, ale to v podstatě nikoho nezajímá. Jde tu o vědomí, o nic jiného.


]


Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 08. leden 2020 @ 09:20:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to je zase za blábol. Hodně se napíše, ale nic se ve skutečnosti neřekne. Pane Nepřihlášený, článek pana Jílka je neúspěšný diskusní článek. Nemá to ani halvu ani patu. Takže nepotřebné. 



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. leden 2020 @ 10:10:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obsáhlá směsice lží a polopravd.



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 08. leden 2020 @ 15:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K problému:   VELIKONOČNÍ ÚVAHA 2017 [notabene.granosalis.cz]
BA



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 08. leden 2020 @ 17:20:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neprihlaseny JAN 20,28



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Čtvrtek, 09. leden 2020 @ 09:44:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda o Boži Trojici:
https://www.youtube.com/watch?v=KpbxyBKE55w&t=59s



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Čtvrtek, 09. leden 2020 @ 22:18:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za skvělý článek, po dlouhé době zase něco přínosného k hlubšímu poznání našeho Pána Ježíše Krista.

Naprosto souhlasím a věřím, že ten, kdo ještě neměl zcela jasno, kdo byl a je náš Pán, tak tímto článkem se mu otevřely dveře k rozjímání nad tím, jakou oběť přinesl za ty, kteří ho milují  a následují. 

 Doporučuji přečíst si knihu od Josepha.M.Bianchiho "Boh sa rozhodol zachrániť"

Ještě jednou moc děkuji!!!

Magdalena




Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. leden 2020 @ 08:44:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Ježíš je stále podřízen Otci i v nebi:"...


Je jenom jeden Bůh, kterého nelze uchopit lidským rozumem. O tomto Bohu víme některé věci jen proto, že nám je Syn zjevil  a ty jsou v Písmu.

Ve vnitrobožských vztazích Trojice jsou si osoby "Otce", Syna" a "Ducha svatého" naprosto rovny.

Mají jedno činění i jedno společné chtění. Mají jedno společnou vůli!  Je to stále jeden Bůh! Syn má svůj původ v Otci a Otec se může nazývat Otcem jedině proto, že má Syna. Ve vnitřním božském bytí Trojice Otec stále v Duchu svatém plodí Syna a Syn se v tomtéž Duchu stále vydává Otci. Až na smrt.



Bůh se stal člověkem (Ježíšem) neoddělitelně a navždycky a tento člověk Ježíš od Otce po svém vzkříšení dostal veškerou moc na nebi i na zemi - Mt 28,18 (dokud mu Bůh nepoloží všechny jeho nepřátele k nohám -  Sk 2,35;  1. Kor 15,25;  Žd 1,13;).
Ježíš má tedy dvojí přirozenost - božskou a lidskou - naprosto neslučitelnou do jedné! Přesto je to jedna osoba!

Je čímsi dosud neslýchaným, aby člověk (tvor) vládl v nebi andělům i svatým!

Tento člověk - Ježíš je pochopitelně poddán tomu, který mu všechno poddal (srv. Žd 2,8) - tedy Bohu.


(1. Kor 15,22)
Jako totiž všichni umírají v Adamovi, tak všichni budou opět oživeni v Kristu. Ale každý v tom pořadí, jaké mu náleží: jako prvotina Kristus, potom ti, kdo budou Kristu patřit při jeho příchodu.  Potom bude konec, až on předá královskou vládu Bohu Otci, poté co zničil veškerá Knížectva, Panství a Mocnosti.   On totiž musí vládnout, dokud mu Otec nepoloží k nohám veškeré nepřátele.....



..."Není možné dokazovat něco co v Písmu není a tvrdit, že něco se dá logicky odvodit. ...."...

To je přece hloupost, bohapustá demagogie!!

Já jsem to zkusil - a šlo to!   - Toto je skutečný postoj k životu v Pravdě! Mnoho lidských vynálezů se zrodilo právě v situaci, kdy bylo něco obecně považováno za nemožné a přesto to někdo zkusil. Pro středověkého člověka byla nemožnou představa, že by člověk mohl lítat, jako pták. Až to někteří zkusili.....

V Písmu není obsaženo ani slovo Trojice - přesto se o Boží Trojici v Písmu implicitně píše!
Bůh dal člověku rozum proto, aby ho on používal!
Nač by nadbytečně Bůh dával do Písma věci, na které člověmk může přijít svým vlastním rozumem?

Že je naulka církve pro některého vzpurníka obtížnou není pro její obtížnost, ale pro slepotu jeho vlastního nepokorného srdce.


(J 14,18-26)
Nezanechám vás jako sirotky. Přijdu k vám. Ještě krátký čas, a svět mě už neuvidí. Ale vy uvidíte, že jsem živ, a také vy budete žít. Onoho dne poznáte, že já jsem ve svém Otci a vy ve mně a já ve vás. Kdo má moje přikázání a zachovává je, ten mě miluje; a toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec i já ho budu milovat a zjevím se mu." 
Juda - ne ten Iškariotský - mu říká: "Pane, a co se stalo, že se hodláš zjevit nám, a ne světu?" Ježíš mu odpověděl: "Miluje-li mě někdo, bude zachovávat mé slovo a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a uděláme si u něho příbytek. Kdo mě nemiluje, má slova nezachovává; a slovo, které slyšíte, není ode mne, ale od Otce, který mě poslal. Řekl jsem vám to, pokud jsem dlel s vámi.
Ale Utěšitel, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás všemu naučí a připomene vám vše, co jsem vám řekl ....


(J 16,12-15)
Mám vám ještě mnoho co říci, ale nyní to nedokážete unést. Ale až přijde on, Duch pravdy, uvede vás do celé pravdy; neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit tak, jak to uslyší, a zvěstuje vám věci budoucí. On mě oslaví, neboť přijme z toho, co jest mé, a zvěstuje vám to. Vše, co má Otec, je moje. Právě proto jsem řekl, že on přijímá z toho, co mám, a že vám to zvěstuje.


Na těcho místech Ježíš učí, že církvi budou i později zjeveny ještě další věci s úplně stejnou autoritou. Písmo není modlou, abychom bez rozmyslu odmítali všechno, co není v Písmu a stejně je od Boha.
Vždyť historicky i kánon Písma (co do Písma patří a co nikoli) určila tato katolická církev na svém svěmu v Hyppo Regiu r. 397!

Vrcholnou autoritou Ježíšova odkazu a Kristova učení je živá církev založená na apoštolech a jejich pokračovatelích (biskupech) - nikoli snad mrtvá kniha - Bible, jejíž smysl si zvrácení lidé vykládají zvráceně.



Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 14. leden 2020 @ 16:24:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto s článkem souhlasím, trojice je naprosto šílený římsko-katolicko-pohanský maras, kdo věří na Pána Ježíše jako Boha pak nečte a ignoruje zcela Písmo a věří právě těm římsko-katolickým tupcům, kteří z něj Boha udělali, aby vytvořili trojici a ignorují jediného Boha Otce co učil o sobě jako jediném Bohu, stejně tak co o něm řekl člověk, který je vysoce vyvýšeným nad všechny a přesto všechno vyvýšení dodnes člověk a Syn Boží Pán Ježíš Kristus, a stejně tak, co řekli apoštolové, nikdo si z nich nikdy nemyslel, že by byl Ježíš Bůh, to jen někteří naivní a hloupí židé mu chtěli Božství podstrčit, ale Ježíš je setřel, když jim řekl, že je Syn Boží (což nikdy neznamená Bůh, který může a bude navždy jen jeden). Ježíš je jako bezhříšný člověk cestou, pravdou a životem na naší cestě k Bohu!

Je třeba studovat toto téma do podrobna:

Kdo je Ježíš http://www.focusonthekingdom.org/Who_Is_Jesus-cz.pdf [www.focusonthekingdom.org]

Bohu buď Sláva! (zde jen nesouhlasím jen s 1000-letým královstvím po 2PJK na zemi, což je nesmysl) http://files.1buh.webnode.cz/200000053-5f73b606c8/Bohu%20Buď%20Sláva.pdf [files.1buh.webnode.cz]
Doktrína o trojici: (z dílny Unitářů, jejich učení ostatní nepřijímám, co se týče jediného pravého Boha ano) http://focusonthekingdom.org/Czech.pdf [focusonthekingdom.org]




Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 14. leden 2020 @ 17:06:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikime, nevím, kde ses takovou dobu toulal, ale s tímto tvým scestným, nebiblickým, nepravdivým názorem jsi mohl klidně zůstat tam, kdes byl, poněvadž koho by na křesťanském portále měly zajímat lži a bludy.
Pán Ježíš Kristus o sobě naprosto jasně nejednou prohlásil, Kým je. A jelikož to prohlásil i před Židovskou veleradou, vydala Jej kvůli jeho údajnému rouhání, že se prohlašoval Bohem, Pilátovi a trvala spolu se zástupem na jeho ukřižování.
Pokud si toto téma studoval, tak evidentně ne tam, kde jsi měl anebo jsi si, nevím, pod čím vlivem a proč, přijal či vytvořil názor v rozporu s Písmem, který nemůžeš Písmem potvrdit ani obhájit.
Tož tak.


]


Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: milan333 v Sobota, 25. leden 2020 @ 07:19:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pouze jediný Bůh a ne tři.

1 Kor. 4: 4-7 Pokud tedy jde o to, zda se smí jíst maso obětované modlám, víme, že modly ani bohové tohoto světa nic nejsou a že jest jen jeden Bůh. I když jsou tak zvaní bohové na nebi či na zemi – jakože je mnoho takových bohů a pánů – my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho. Ale všichni nemají toto poznání. Někteří jsou až podnes tak zvyklí na modly, že jedí toto maso jako oběti modlám; jejich svědomí je nejisté, a proto je poskvrněno.

Řím. 16:27 Jedinému moudrému Bohu buď skrze Ježíše Krista sláva na věky věků. Amen.

Jan 17:3 A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.

Jan 20:17 Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k Bohu svému i Bohu vašemu.“

Mar.16:19 Když jim to Pán řekl, byl vzat vzhůru do nebe a usedl po pravici Boží.
Sk.7:55 Ale on, plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží, 

Žid.10:12 Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží

O svatém Duchu se v těchto verších nemluví.




]


Re: Kdo byl Ježíš, který se za nás obětoval. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 02. duben 2020 @ 12:03:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Abychom mohli popsat Boha museli bychom být jeho součástí, protože lidský rozum
božskou podstatu nepochopí."

Kde jsi na toto moudro přišel? 

Viděl jsem obrovskou halu firmy Huawei a v ní stovky pracovníků usilovně pracujících. Každý z nich byl součástí firmy, každý z nich dokonale ovládal jen svoji práci - ale o celém výrobku a o fungování firmy, složitých výrobních a organizačních vztazích ti jednotliví pracovníci nevědí vůbec nic. 

S tvrzením, že lidský rozum Boží podstatu nepochopí lze souhlasit, už z toho důvodu, že stvoření nikdy nepochopí (neobsáhne) Stvořitele. 

"Člověk nemůže pravdu, kterou přinesl Ježíš nepříjmout. "

Člověk zajisté může Cestu, Pravdu, i Život (J. 14:6) odmítnout. Následování Spasitele je věcí dobrovolnosti (Mt. 16:24). 

Ke vztahům Otce, Syna a Ducha svatého:

NĚKTERÉ VZTAHY OTCE A SYNA [notabene.granosalis.cz]
BA




]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy