Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474198
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Panna Marie - pravda nebo pohádka
Vloženo Úterý, 07. leden 2020 @ 19:58:10 CET Vložil: Tomas

Přednáška poslal Frantisek100

Vážení  a milí, ¨   vzpomněl jsem si na velice zvláštní film. Viděl jsem ho před asi 53 léty v kině, kam jsem pravidelně chodíval až 3 krát týdně a vždy v pátek se promítal film jen jedenkrát, ostatní filmy až třikrát. A zrovna tehdy se promítal  černobílý italský film Evangelium podle svatého Matouše. V té době dozvědět se něco  duchovního bylo dost těžké, ale přesto tento film dostal povolení a cenzura ho kupodivu pustila. Možná i proto, že režisérem  byl  marxista. Byl to Pier Paolo Pasolini

Zvláštní kontroverzní osobnost.  Evang. podle Matouše byl jeho třetí film  a jediný s biblickou novozákonní tematikou. Celý snímek vznikl v autentických prostředích nejzaostalejšího jihoitalského kraje  objevují se v něm ve stylizovaných kostýmech výhradně neherci (Ježíše ztvárnil španělský student, zestárlou Marii Pasoliniho matka, Jidáše hraje řidič náklaďáku Atd.   Mně bylo asi 16 roků a tenhle film jsem velice citlivě vnímal. On má zvláštní  atmosféru a bylo to pro mne něco nového  a výjimečného. Navíc jsem evangelia vůbec neznal. Ti herci neherci neřeknou ani slovo a jen se dívají, jejich hlasy neslyšíme, ale za to je krásnou italštinou slyšet hlas vypravěče. A podle českých titulků dole je vidět, že jde o přesné  biblické verše z evangelia.   Film jsem znova objevil a po 50 letech  stáhnul a prohlédl.  Dnes už pro mne děj nebyl nic neznámého, ale o to pozorněji jsem vnímal herce a celou atmosféru filmu. Byl jsem velice překvapen  tím, jak to ti neherci výrazem obličeje vyjádřili.  Obdivoval jsem práci Passoliniho. Jak musel působit na neherce. To bylo výraznější  a upřímnější, než kdyby tu vystupovali skuteční herci..  


A zaujala mne tam mimo jiné postava panny Marie. On do té role vybral asi 14 léte děvče a ta dívka působí velmi nevinně. Jen pohledem.     A mne tohle vedlo k zamyšlení nad pannou Marií a vše ohledně narození Pána Ježíše.   Zjistil jsem, že skutečně podle studií badatelů bible mohlo být Marii dokonce 13 let.   Proč tak mladá? A proč se o Marii píše jen ve dvou evangeliích ( Matouše a Lukáše) Proč o tom nepíše Jan, který se pak o maminku Pána Ježíše asi staral až do konce jejího života. Než napsal svoje evangelium, mohl zjistit veliké podrobnosti ohledně narození  Ježíše a Mariina mládí. Ale Jan mlčí. On zdůrazňuje jiné věci, především Pána Ježíše, jeho oběť a důležitost víry v něho pro osobní záchranu věřícího.     Pamatuji si na dobu, když mi asi 16 letech jeden věřící chlapec daroval NZ. Můj první NZ. Knížečka k nám propašovaná si ze Západu. A tak jsem ji začal číst  a hned jsem narazil.   
 NZ začíná E M   ·  
1Listina rodu Ježíše Krista, syna Davidova, syna Abrahamova. ·  
2Abraham měl syna Izáka, Izák Jákoba, Jákob Judu a jeho bratry, ·  
3Juda Farese a Záru z Támary, Fares měl syna Chesróma, Chesróm Arama. ·  
4Aram měl syna Amínadaba, Amínadab Naasona, Naason Salmóna, ·  
5Salmón měl syna Bóaza z Rachaby, Bóaz Obéda z Rút, Obéd Isaje ·  
6a Isaj Davida krále. David měl syna Šalomouna z ženy Uriášovy,   atd.   

Byla to malá knížečka s malými stránkami, ale se středně velikými písmeny. Takže asi tři stránky a pak jsem knížečku odložil. Nerozumím tomu  a tak na tom nic zvláštního nespatřuji. Co na tom ti lidé jen vidí ? Jistě, že jsem ji nevyhodil. Tak nějak podvědomě jsem k ní cítil úctu, ale ničemu nerozuměl.   Až mnohem později jsem pochopil, proč je to tak napsáno. Tato radostná zpráva je určena židům. Jen oni chápou ta slova  a jména, kterým jsem nerozuměl.   Matouš uvádí rodokmen Josefa, tedy pozemského otce, otčíma Pána Ježíše,  a to od Abrahama až k Josefovi. Matouš potřeboval židům vysvětlit, že Pán Ježíš je ten slíbený Mesiáš, ta naděje na nebe, na spravedlnost, na Boží království…    Ve svatých písmech židů  je to již naznačováno.  Např.7 kap Izaiáše   · 
  
14Proto vám dá znamení sám Panovník: Hle, dívka počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel (to je s námi Bůh) .  

 Od doby, kdy to Izaiáš zapsal, uplynulo několik staletí a židé  zažili obrovské ponížení a toto ponížení prožívají i v době, kdy psal Matouš evangelium.  Nejsou královstvím, ale žijí v římském protektorátu. Rozhodující moc mají Římané.     A Matouš začíná Abrahamem  a oni znají, co Abraham prožil  a jak  s ním Hospodin jednal a co mu slíbil. Abraham je člověk velice zbožný, on rozmlouvá s Bohem, má ho rád. A Bůh vidí do jeho srdce a proto jako první ho osloví.    Co se to tehdy stalo?   Cituji:   · 
  1Po těchto událostech se stalo k Abramovi ve vidění slovo Hospodinovo: „Nic se neboj, Abrame, já jsem tvůj štít, tvá přehojná odměna.“   Vidíme, že Bůh vidí, že Abarahama něco trápí a tak ho utěšuje.     ·  
2Abram však řekl: „Panovníku Hospodine, co mi chceš dát? Jsem stále bezdětný. Nárok na můj dům bude mít damašský Elíezer.“ ·  
3Abram dále řekl: „Ach, nedopřáls mi potomka. To má být mým dědicem správce mého domu?“ ·  4Hospodin však prohlásil: „Ten tvým dědicem nebude. Tvým dědicem bude ten, který vzejde z tvého lůna.“ ·  
5Vyvedl ho ven a pravil: „Pohleď na nebe a sečti hvězdy, dokážeš-li je spočítat.“ A dodal: „Tak tomu bude s tvým potomstvem.“ · 
 6Abram Hospodinovi uvěřil a on mu to připočetl jako spravedlnost.   

Tady vidíme, co je to víra  a jaká víra se Bohu líbí. Uvěřit tomu, co ještě není a nesplnilo se a mít už  z toho   slibu radost. A to je možné, když té osobě plně důvěřujeme.   A Bohu se to tak líbí, že čteme, že mu to přičetl jako spravedlnost. Jinými slovy. Udělal jsi  mi Abrahame radost, líbíš se mi, jsem rád, že mi tak důvěřuješ. To je taková dětská upřímná víra. Víme, že když rodiče dítěti něco slíbí, tak co udělá dítě. Raduje, hurá, díky maminko, tatínku. Raduje se už z toho slibu, protože tu existuje důvěra.   A my lidé se někdy chováme jako děti, ale pak bohužel radost vyprchá a na sliby se zapomene. Tak podobně se zachoval i Abraham. Dopustil se několika chyb, ale Bůh mu nakonec umožnil, aby měl ve 100 letech svého syna se svoji  90 letou manželkou Sárou, a to Izáka.   Tento příběh židé dobře znali.   A pak se stane jedna  událost. Abraham má již dospělého syna a má ho na příkaz Boha obětovat. On neví, že ho Bůh zkouší . To je až neuvěřitelné. To, po čem tak toužil, má dát jako oběť Bohu. To není o víře, ale o poslušnosti, o přijetí utrpení, protože ho to bolí. To je velký vnitřní boj.  Abraham si možná uvědomuje, kolikrát Boha zklamal. Možná ho Bůh za to trestá. Co asi Abraham prožívá? A jakou má radost, když na poslední chvíli mu Bůh oznámí, že ho zkoušel. Proč tem příběh je zapsán? Nebude bolest prožívat i sám Bůh, když bude jeho Syn na kříži, mučen, ponižován a zabit. Je tu určitá logická souvislost. A Bůh pak řekne Abrahamovi to nejcennější     · 
  
18a ve tvém potomku dojdou požehnání všechny pronárody země, protože jsi uposlechl mého hlasu.“   Jaký potomek bude požehnáním pro všechny lidi a nejen pro židy?    
Jan píše toto:   ·  
36Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.“   Víru v mesiáše měl i Job, protože je v Jobově knize napsáno.   19,20 ·  
25Já vím, že můj Vykupitel je živ a jako poslední se postaví nad prachem. ·  
26A kdyby mi i kůži sedřeli, ač zbaven masa, uzřím Boha, ·  
27já ho uzřím, pro mne tu bude , mé oči ho uvidí, ne někdo cizí, mé ledví po tom prahne v mém nitru.   30 ·  
23Vím, že mě předáš smrti, přivedeš do domu, kde se setká všechno živé.   

Židé mají tedy víru v Mesiáše, Krále, Vykupitele… Tato víra jim není cizí, protože vyplývá z toho, za zažili jejich předci a na co ukázali jejich proroci. A Matouš jim skrze vyjmenovaný rodokmen, který nám nežidům nic neříká, chce ukázat, že Bůh svůj slib splnil v Ježíši Kristu, jehož pozemský otčímem je tesař Josef. Ale on je jen otčímem, tady nejde o biologickou návaznost, ale Josef přijímá syna vírou. A to proto, aby ho stejně mohl přijmout každý člověk bez rozdílu národnosti, žid i nežid. Jinými slovy Bůh plní co slíbil. Bude požehnáním pro všechny národy a tento  Mesiáš se narodí v rodině, která má původ a biologické kořeny rodě Abrahama. Vidíte tu úžasnou logickou souvislost.   A je to rodina obyčejná, chudší, není kněžská, prostě prostá rodina jakých je většina.   A teď se dostávám k tomu, co mne zaujalo. Marie. Proč je tak mlaďoučká, vlastně jako dítě.   Co říká Pán Ježíš o dětech? Cituji:   ·  

2Ježíš zavolal dítě, postavil je doprostřed ·  
3a řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského.     ·  
Matouš 19, 14Ježíš však řekl: „Nechte děti a nebraňte jim jít ke mně; neboť takovým patří království nebeské.“   

 Toto píše pouze Matouš.   Děti jsou tedy jiná kategorie než dospělí. Jim patří království nebeské, oni jsou plny Boží milosti dokud jsou děti.   A tady je logické proč Bůh za pozemskou matku svého Syna vybral skoro ještě dítě. A že byla ještě dítě vyplývá i z toho, že nežila se zasnoubeným Josefem. Tehdy, a  tak to bývalo i nás v dřívějších staletích, se budoucí manželství domlouvalo rodiči v době, kdy dcera byla ještě dítě. A vzali se  až dospěla. Marie je tedy ještě nedospělá, ještě není ženou, která může mít dítě. Je to doba čekání na plnou biologickou ženskou dospělost.   My víme z Písma, že Marie otěhotněla, ačkoliv byla ještě panna. Toto  početí však bývalo nevěřícími zesměšňováno a jako, že   je to je to naprostý nesmysl a něco nelogického.   Matouš se ve svém evangeliu tím moc nezabývá, ale lékaři Lukášovi, který jako druhý o Marii píše, to vrtalo hlavou. A napsal tyto podrobnosti:  
 ·
26Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do galilejského města, které se jmenuje Nazaret, ·  
27k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria. ·  28Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“ ·  
29Ona se nad těmi slovy velmi zarazila a uvažovala, co ten pozdrav znamená. ·  
30Anděl jí řekl: „Neboj se, Maria, vždyť jsi nalezla milost u Boha. ·  
31Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. ·  
32Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. ·  33Na věky bude kralovat nad rodem Jákobovým a jeho království nebude konce.“ ·  
34Maria řekla andělovi: „Jak se to může stát, vždyť nežiji s mužem?“ ·  
35Anděl jí odpověděl: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží. ·  
36Hle, i tvá příbuzná Alžběta počala ve svém stáří syna a již je v šestém měsíci, ač se o ní říkalo, že je neplodná. ·  
37Neboť ‚u Boha není nic nemožného‘.“ ·  
38Maria řekla: „Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova.“ Anděl pak od ní odešel.   Všimněme si této věty:   ·  
35Anděl jí odpověděl: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.   

Kdo je to, co je to Duch Svatý? To není fyzická osoba.Jistě, že v některých církvích byl a je neuznáván jako třetí Boží bytost trojjediného Boha. Ale v každém případě znamená Boží přítomnost. A Pán Ježíš učedníkům slibuje před odchodem toto:   Evan. Jana  Při loučení před zajetím asi o poslední večeři, jak zaznamenal Jan, co říkal Pán Ježíš   · Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.   
 ·  
13Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má přijít. ·  
14On mě oslaví, neboť vám bude zvěstovat, co přijme ode mne. ·  
15Všecko, co má Otec, jest mé. Proto jsem řekl, že vám bude zvěstovat, co přijme ode mne. ·  16Zanedlouho mě již nespatříte a zanedlouho mě opět uzříte.“    

Duch Svatý je duchovní bytost, která mimo jiné přenáší k nám informace, vede k poznání, posiluje duchovně atd.   Co je to početí?   Lidské vajíčko se spojí  s mužskou buňkou. Proč? Aby do ní přišly z mužské buňky informace. Jaké informace? Geny a vše co souvisí s vývojem zárodku   a pak i dospělého jedince.   A jak dnes dokáží lidé přenášet informace? Jde to na dálku, lze na dálku předávat informace mnoha přístrojům, řídit i rakety a bezpilotní letadla, dokonce posílat informace až do vesmíru a pak zpět.  A přece  u  Boha není nic nemožného.   Jaký má byt Ježíš? Bez hříchu. Dítě , ale i dospělý. A to lze dosáhnout jen tak, že se do vajíčka vloží to božské, aniž by došlo k porušení panenství. Dálkově, bezdotykově. Ježíš bude mít lidské ale i dominantní Boží vlastnosti. Ježíš tak může pravdivě prohlásit, že můj otec je Bůh a nelže přitom.   Copak to nedává logiku? ¨   Dnes vlastně může toto početí, zázrak logicky pochopit. My naštěstí tu schopnost nemáme  a je dobře, že plno schopností nemáme. Každé poznání, které bylo hříšnému člověku poznat, člověk i zneužil.   A podívejme se na Marii. Jakou má dětskou krásnou víru. Ona vůbec neuvažuje o tom, zda ji Josef jako těhotnou nevyhodí, ona se nebojí těhotenství, nebojí se ničeho a jen je malinko zvědavá a s Boží odpovědí se spokojí   · 

 38Maria řekla: „Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova.“ 

Anděl pak od ní odešel.   A co udělá Marie? Když se svěží svému budoucímu muži? Cituji:   
 ·  
19Její muž Josef byl spravedlivý a nechtěl ji vystavit hanbě; proto se rozhodl propustit ji potají.  

 Můžeme se tomu divit. Prostě nemohl to pochopit. Ty  a těhotná? S kým? Čeho si ses to dopustila? Ale je mu jí líto. Nechce ji dělat problém a veřejně pranýřovat, ale propustí ji, tajně Ale to je totéž. Jak by se k ní pak k svobodné matce zachovalo okolí? Nakonec tu zasáhne Bůh. Cituji:   ·  

20Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: „Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého. ·  
21Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš; neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“     ·  
24Když se Josef probudil ze spánku, učinil, jak mu přikázal anděl Hospodinův, a přijal svou manželku k sobě. ·  
25Ale nežili spolu, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš. 

   Josef už to tajemství zná a přijal Ježíše za svého Syna.   Marie se musí někomu ještě svěřit. Někomu, kdo ji pochopí a nezpochybní její početí z Ducha. Slyšela, že její příbuzná Alžběta, je také těhotná a že je to zázrak, protože už je v pokročilém věku, kdy ženy stěží otěhotní. A proto se hned vydá za ní. Alžběta je už v šestém měsíci, takže Marie je asi jen několik dní těhotná. Nejde jen to se svěřit,ale i poradit ohledně porodu, péče o miminko atd. proto tam u ní zůstává až 3 měsíce.   Naštěstí je sčítání lidu. A Josef si Marii bere sebou.Nevíme nic o svatbě. Asi vše proběhlo bez nějakých oslav a okolí asi vzalo na vědomí, že těhotná Marie je těhotná s Josefem. Nakonec stejně byli za snoubeni.   My už sál ten příběh a průběh narození  známe. Pán Ježíš se rodí do obyčejné rodiny, kde nikdo není kněžského původu. Však také Ježíše za Božího Syna nebudou přijímat jen kněží, ale všichni včetně obyčejných lidí.   A přece se při narození děje něco zvláštního. Popisuje to jen Lukáš.   Cituji:     · 

6Když tam byli, naplnily se dny a přišla její hodina. ·  
7I porodila svého prvorozeného syna, zavinula jej do plenek a položila do jeslí, protože se pro ně nenašlo místo pod střechou. ·  
8A v té krajině byli pastýři pod širým nebem a v noci se střídali v hlídkách u svého stáda. ·  
9Náhle při nich stál anděl Páně a sláva Páně se rozzářila kolem nich. Zmocnila se jich veliká bázeň. 
10Anděl jim řekl: „Nebojte se, hle, zvěstuji vám velikou radost, která bude pro všechen lid. ·  11Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově. ·  
12Toto vám bude znamením: Naleznete děťátko v plenkách, položené do jeslí.“ ·  
13A hned tu bylo s andělem množství nebeských zástupů a takto chválili Boha: ·  
14„Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj mezi lidmi; Bůh v nich má zalíbení.“ ·  
15Jakmile andělé od nich odešli do nebe, řekli si pastýři: „Pojďme až do Betléma a podívejme se na to, co se tam stalo, jak nám Pán oznámil.“    

Ale kdo z židů tohle tuší ví? Ví to snad kněží, kteří tak pečlivě studují Písmo? neví   Ale zjistí to lidé velmi daleko:     ·  

1Když se narodil Ježíš v judském Betlémě za dnů krále Heroda, hle, mudrci od východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se: ·  
2„Kde je ten právě narozený král Židů? Viděli jsme na východě jeho hvězdu a přišli jsme se mu poklonit.“   

 Ale nejen poklonit. Co mu přinesli?   ·  

11Vešli do domu a uviděli dítě s Marií, jeho matkou; padli na zem, klaněli se mu a obětovali mu přinesené dary – zlato, kadidlo a myrhu.   

Jak krásně to Bůh zařídil? Měli tak dostatek prostředků, aby mohli několik roků žít v Egyptě, kam se asi uchýlili do nějaké židovské diaspory.     A přece jen tu byl ještě někdo, kdo si tohle narození uvědomoval díky své víře a Božímu Duchu. Simeon a pak Anna   ·  

22Když uplynuly dny jejich očišťování podle zákona Mojžíšova, přinesli Ježíše do Jeruzaléma, aby s ním předstoupili před Hospodina – ·  
23jak je psáno v zákoně Páně: ‚vše, co je mužského rodu a otvírá život matky, bude zasvěceno Hospodinu‘ – ·  
24a aby podle ustanovení Zákona obětovali dvě hrdličky nebo dvě holoubata. ·  
25V Jeruzalémě žil muž jménem Simeon; byl to člověk spravedlivý a zbožný, očekával potěšení Izraele a Duch svatý byl s ním. ·  
26Jemu bylo Duchem svatým předpověděno, že neuzří smrti, dokud nespatří Hospodinova Mesiáše. 
27A tehdy veden Duchem přišel do chrámu. Když pak rodiče přinášeli Ježíše, aby splnili, co o dítěti předpisoval Zákon, ·  
28vzal ho Simeon do náručí a takto chválil Boha: ·  
29„Nyní propouštíš v pokoji svého služebníka, Pane, podle svého slova, ·  
30neboť mé oči viděly tvé spasení, ·  
31které jsi připravil přede všemi národy – ·  
32světlo, jež bude zjevením pohanům, slávu pro tvůj lid Izrael.“ ·  
33Ježíšův otec a matka byli plni údivu nad slovy, která o něm slyšeli. ·  
34A Simeon jim požehnal a řekl jeho matce Marii: „Hle, on jest dán k pádu i k povstání mnohých v Izraeli a jako znamení, kterému se budou vzpírat ·  
35– i tvou vlastní duší pronikne meč – aby vyšlo najevo myšlení mnohých srdcí.“   

Meč znamená utrpení pro Marii. Passolini to tak krásně zobrazil na svých hercích. Zde je obraz mladičké nevinné Marie a tady Marie pod křížem.   A zaujal mne i obraz Marie po 33 letech, když vidí svého Syna na kříži jako zločince umírat. To je ten proniknutý meč, to je bolest   A všimnul jsem si této věty, kterou vyslovil Pán Ježíš směrem k Marii:   Jan zapsal:   ·  
25U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská. ·  26Když Ježíš spatřil matku a vedle ní učedníka, kterého miloval, řekl matce: „Ženo, hle, tvůj syn!“ 
27Potom řekl tomu učedníkovi: „Hle, tvá matka!“ V tu hodinu ji onen učedník přijal k sobě.       ¨

Tahle  věta napovídá, že Marie asi opravdu neměla žádné děti, nevlastní ani vlastní, protože jinak by tyto děti byly  s ní a cítily za povinnost pak o ni pečovat. A protože nikoho nemá, proto tato Ježíšova slova.Výraz bratr je totiž v biblickém smyslu velmi široký a může ukazovat i na jiný vztah, než ten, kterým se  v praxi lidé označují. Bratrami a sestrami se přece nazývali všichni kolem Pána Ježíše.       Tady bych svoje myšlenky ukončil. Vše, co se stalo logicky do sebe zapadá, i když se to na první pohled nezdá. A některé menší případné nesrovnalosti jsou důsledkem komunikačního šumu, který působí vždy, když se informace přenáší jen slovem a ne napsaným textem. A evangelisté někdy čerpali vedle  vlastních zážitků i z toho svědectví ostatních lidí, kde ten komunikační šum mohl existovat.   Ale to nic neupírá na tom, že Boží Slovo může být logické a věřím, že i pravdivé.                              
Z přednášky v LDN

"Panna Marie - pravda nebo pohádka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: radostná zpráva židům (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 07. leden 2020 @ 22:52:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zklamu Tvé představy a sny, bábovičky z písku ;)

Toto není a nebyla radostná zpráva židům, nýbrž jen představa křesťanů, a docela zfušovaný zápis rodokmenu....prostě účel světil prostředky.



Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. leden 2020 @ 08:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Některé tvé závěry bych třeba já rozporoval, protože vycházejí z neznalosti tehdejšího židovského prostředí (Maria riskovala svým souhlasem k mateřství ukamenování podle Mojžíšova zákona)
ale to není úplně podstatné -  celkově jsi mne, Františku, tímto článkem docela mile překvapil.



Zápis rodokmenu má v evangeliích docela jiný účel, než jen potvrzovat legitimitu Ježíše jako Mesiáše (nikoli náhodou je sestaven do samostatných skupin stejného počtu).

Doporučuji nějaké podrobné písemné rozbory těchto míst - literatury podrobných rozborů NZ bylo u nás už vydáno hodně.




Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. leden 2020 @ 08:21:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji. Mně šlo hlavně o to, aby ti lidé, pro které jsem to připravil  a kteří možná čekají akorát na smrt, trochu potěšil. Víra, naděje láska. A vše co je potěší, je užitečné  a je mi jedno, jaké mají vyznání. Ostatně oni to jdou poslouchat dobrovolně. Další podrobnosti jsem neřešil.


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 08. leden 2020 @ 09:08:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu tu drzost člověka, který se zde opakovaně chlubil, že v Boha nevěří, že zde vystavuje své nikoliv rozumové, ale citové výlevy. Proč to dělá? Tento falešník a odpadlík od Církve který svým jednáním zatoužil po věčném ohni se zde chvástá, že v Boha nevěří, ale pak jde žvanit do LDN, aby babičky a stařečkové se mylně domnívali, že mezi ně přišel "svatý" muž. Proč se neuvede, já v Boha nevěřím, ale povím vám o Duchu Svatém jak píše. Zde na GS jsem zaregistroval takovou poťouchlou diskusi Cizince s JirkouB o přátelské diskusi se Satanem, což je idiotský názor, neboť každý kdo vede takový "přátelský" dialog se Satanem je Satanista a jeho dobrovolný sluha nikoliv křesťan. A tak mě nyní napadá myšlenka, že ten odpadlík žlučovitě zahořklý a nenávistný Franta, distancující se od Boha, jak se přiznal, vystupující jako  falešný apoštol lásky pro stařečky v LDN, žije právě v přátelském dialogu se Satanem. Proč si to myslím? Odpadl od Církve=Krista, chlubil se, že v Boha nevěří a na veřejnosti v LDN se přetvařuje a utvrzuje stařečky: " Ale to nic neupírá na tom, že Boží Slovo může být logické a věřím, že i pravdivé."                               



Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. leden 2020 @ 09:54:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Martínku, každý člověk, když pohledne na zločiny Tvé sekty i jiných sekt, tak má co dělat, aby vůbec uvěřil, pokud je nevěřící, a pokud je věřící, právem se bojí o víru. Já díky takovým fanatikům jako Ty, který tu reprezentuje katolickou víru, jsem měl co dělat, abych nepatřil k těm, co řeknou, Bůh není. Už mám tu dobu za sebou a mohu říci, že tehdy jsi k mému pochybování přispěl Ty sám  a k tomu mé vlastní zkušenosti s věřícími.  Myslím, že Ty sám působíš jako nepříjemný fanatik podobně jako v posledním dílu o Marii Terezii ten jeden váš církevní papaláš.  Tam byla vyslovena krásná věta. Co je to za církev, která štve lidi proti sobě.  Milý Martínku, nehraji si na svatého a těm lidičkám v LDN jsem i tohle vyznal, aby  věděli, kdo jsem. Jiný Tvého typu umí jen víru ničit a to je znak Tvé duchovní bídy a toho, jak špatnou službu konáš své sektě. Ostatně dokážeš Ty vůbec někomu předávat víru v Pána Ježíše anebo ji ničíš? Zamysli se sám nad sebou, než mne začneš posílat do blázince. Sám jsi asi hluboce duchovně nemocen a možná i vnitřně nešťastný. Ani jednou se nestalo, abys třeba napsal:"Modlím se za tebe .Františku, abys poznal pravdu a neválčili jsme spolu." Místo to spíše urážel a ponižoval. Typické jednání pro vatikánské papaláše. Takovou církev nikdo nepotřebuje. Pán Ježíš působí tam, kde je, ale u vás spíše není. Mám rád ty obyčejné venkovské duchovní, kteří už bohužel vymírají. Mnozí pocházeli z chudých rodin a svoje povolání brali jako péči o lidi. Péči po všech stránkách. Vážím si J.Š, Baara, pátera Kubíčka, Pan Matulíka, lidického faráře apod. Nebýt jich, tak ani pes po takové sektě neštěkne.


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 09. leden 2020 @ 12:20:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)




Franrišku, tvůj problém budou televizní seriály. To ale není pravdivá historie, to jsou často jen fantas - magorie příslušného režiséra!!




"ZÁKON, KTERÝ NEPOCHOPÍ POSLEDNÍ PASÁČEK PRASAT V HALIČI NESMÍ BÝT PŘIJAT",

to jsou slova císařovny a české královny Marie Terezie (ze které seriál udělal sprostou děvku).



Srovnejte se současnou dobou - když se po peripetiích nějaký zákon příjme a než nabude platnost, tak jsou k němu ještě tři novely.....


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. leden 2020 @ 13:24:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj hlavní problém je chybějící společenství upřímných věřících, kteří jsou zcela nezávislí na nějakém vedení, biskupech, papeži apod.anebo na nějakém svém náboženském vůdci. Ostatně svoji praxi dobře poznal nepřihlášený, který poznal hlavně protestantský svět. Co znám katolíky, tak se pomlouvají, pomlouvají i faráře, prostě je to společenství, kde se nedá nikomu věřit.


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 04. květen 2020 @ 14:56:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A modlíš se, Františku, k Bohu za vyřešení tohoto problému? Ví Bůh od tebe o tomto tvém problému? Svěřil ses Mu s tím?


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. leden 2020 @ 05:31:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Zde na GS jsem zaregistroval takovou poťouchlou diskusi Cizince s JirkouB o přátelské diskusi se Satanem, což je idiotský názor, neboť každý kdo vede takový "přátelský" dialog se Satanem je Satanista a jeho dobrovolný sluha nikoliv křesťan. 

  Dobrý den, Martino.

  To jste zaznamenal dobře. "Přátelská diskuze se satanem" bylo téma, které přinesl diskutující oko ve svém příspěvku, kde uvedl:
  
"Místo v Písmu Gn 3,15 křesťané nazývají také slovem "protoevangelium".

Toto v něm říká Bůh:

Položím - Významově to znamená, že sám Bůh učiní natolik významný čin, že se o něm už dopředu (jako o proroctví) píše v Bibli.

Položím nepřátelství mezi tebe a ženu -  Významné nepřátelství (učiněné Bohem), jakého tu ještě nikdy mezi člověkem a satanem nebylo.

Toto nepřátelství vůči satanu je podmiňováno u člověka stavem naprosté bezhříšnosti (učiněné Bohem) - žádný hříšník totiž v sobě nemá takové nepřátelství vůči satanu - naopak se satanem přátelsky diskutuje (po vzoru pramáti Evy) a podléhá pak jeho svodům."

  Tak mne zajímalo, o kom to oko píše, kdo to se satanem přátelsky diskutuje. Sám sebe nazýval vícekrát hříšníkem, tak mne zajímalo, zda je to on, kdo se satanem přátelsky diskutuje, nebo zda někdo v jeho sektě takto se satanem přátelsky diskutuje a on o tom slyšel, ale nedozvěděl jsem se to, neodpověděl.

  Je dobře, že alespoň vy víte, že 'každý kdo vede takový "přátelský" dialog se Satanem je Satanista a jeho dobrovolný sluha nikoliv křesťan'. Mohl byste tedy tuto základní informaci okovi vysvětlit.

  Hezký den
  Cizinec  



]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. leden 2020 @ 09:07:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
já se ti podstatu toho už pokoušel vysvětlit, Evidentně marně.




(Gn 3,1-7)
Had byl nejchytřejší ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil.

Řekl ženě: Opravdu Bůh řekl: Nejezte ze žádného stromu v zahradě? 
Žena hadovi odpověděla: Z ovoce stromů v zahradě můžeme jíst.  Ale o ovoci stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: Nejezte z něho, ani se ho nedotýkejte, jinak zemřete. 

Had ženě řekl: Jistě nezemřete,  neboť Bůh ví, že v den, kdy z něho budete jíst, se vaše oči otevřou a budete jako Bůh, budete znát dobré a zlé. 

Žena viděla, že je to strom dobrý k jídlu a lákavý pro oči, strom žádoucí pro získání moudrosti. Vzala z jeho ovoce a jedla. Dala také svému muži, který byl s ní, a jedl i on.  Oběma se otevřely oči a poznali, že jsou nazí. Sešili tedy fíkové listí a udělali si bederní roušky.....


Je toto ukázkou přátelského rozhovoru, nebo v tom snad spatřuješ nějakou ukázkou nepřátelství mezi Evou a satanem?




Žádný z nás ve chvíli hříchu není ve stavu nepřátelství se satanem. Kdyby tomu tak bylo, nepodlehl by - nezhřešil by vůbec.
Člověk nemusí být vůbec vědomě přátelský se satanem, stačí, když je zmatený, má zatemněnou mysl, podléhající hříšným sklonům.



Však Bůh v Mariině srdci vzbudil dokonalé nepřátelství proti satanu (Gn 3,15), jakého ještě u člověka nebylo. Proto zůstala bez jakéhokoli hříchu. Bylo to Božím dílem - zásluhou Boha. Marie ovšem k tomu přidala svoji naprostou poslušnost Božímu záměru a stala se tak důstojnou matkou vtěleného Syna - stala se sama bránou, kterou Bůh přišel na svět.


Maria je opozitem vůči první Evě (která zhřešila) - podobně jako Kristus (druhý Adam) je opozitem k prvnímu Adamovi, který zhřešil.


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 10. leden 2020 @ 09:44:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jo. O tom by se dalo tolik polemizovat. Někdy mám pocit, že se vše svede na Evu. Prý kdyby si ji Adam hlídal a někde se netoulal a nenechal ji samotnou. Takhle se na to bohužel dívají adventisté, protože jejich EGW to takto popisuje. Můžeme si položit otázku, zda oba prarodiče Bůh nevaroval, aby se vyhnuli komunikaci s jakoukoliv bytostí, která je bude svádět. V Bibli o varování není. Ostatně Pán Ježíš na poušti musel komunikovat i se Satanem, když ho třikrát pokoušel a ten Satan to uměl. Dokonce znal i Písmo a citoval ho vhodně, aby Pán Ježíš naletěl. Celý svět dnes komunikuje se Satanem a stejně tak církev a sekty. Izraelci byli jedni z prvních, kteří mnohokrát naletěli. A na druhé straně pohané odněkud z východu první zjišťují, že se na rodil nový král a jdou se mu tisíce km poklonit. Vlastní lidé ho chtějí naopak zničit. Je smutné a tragické vidět americké prezidenty, jak přísahají na Bibli, ale pak jednají úplně jinak. Kdo je ovládá?


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. leden 2020 @ 10:22:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš nám v tomto dal příklad, jak jednat se satanem.

Se satanem se nijak intelektuálně nediskutuje - je totiž inteligentnější a člověk s ním takto vždycky prohraje (jako pramáti Eva) - odpovídá se na všechny jeho návrhy v čistotě srdce Božím slovem  -  (Je psáno...)


Znalost Božího slova je onou zbrojí, která nás chrání před satanovými útoky (Ef 6,11-13).


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 10. leden 2020 @ 10:59:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, upřímná znalost a nikoli ta, kterou zneužíval Satan a kterou zneužívají i dnes různé sekty.


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 11. leden 2020 @ 09:11:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku,
je ještě jedna zajímavost. Srovnej si co říkal Bůh Adamovi o zakázaném a co říkala Eva hadovi.
Zjistíš zajímavou nesrovnalost. Z čeho plyne? přidal někdo něco k Božímu slovu? Nepřidal? Byla to Eva? Byl to Adam? Nebyl to nikdo? 
Mohl tento přídavek mít vliv na výsledek? Mohl přídavek způsobit neposlechnutí? Může být přídavek tou příčinou? Jsou přídavky k Božímu slovu příčinou? 
A přidává paní EGW nebo nepřidává? 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. leden 2020 @ 15:27:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Však Bůh v Mariině srdci vzbudil dokonalé nepřátelství proti satanu (Gn 3,15), jakého ještě u člověka nebylo. Proto zůstala bez jakéhokoli hříchu. Bylo to Božím dílem - zásluhou Boha. Marie ovšem k tomu přidala svoji naprostou poslušnost Božímu záměru a stala se tak důstojnou matkou vtěleného Syna - stala se sama bránou, kterou Bůh přišel na svět.

  Stando, vaše spekulace a podivné nápady o Marii mi vysvětluješ docela marně, nezajímají mne. Vymýšlíte si, co vás zrovna napadne, váš virtuální svět vašich náboženství, nic na řešení. Mne zajímá spíše běžná realita života.


Je toto ukázkou přátelského rozhovoru, nebo v tom snad spatřuješ nějakou ukázkou nepřátelství mezi Evou a satanem?

  Samozřejmě, že to není ukázkou přátelského rozhovoru! Je to naopak ukázkou klasického překrucování, lhaní, pomlouvání.

  Eva hadovi normálně odpověděla na návodně zlou a lživou otázku.

  Pro tebe je to snad ten záznam rozhovoru Evy a hada ukázkou "přátelského rozhovoru"? To by pak vysvětlovalo, proč se takovým způsobem bavíš na GS ;-)



Žádný z nás ve chvíli hříchu není ve stavu nepřátelství se satanem.

  To jsem pochopil, Stando, opakuješ to stále a není to tak složité. Vaši situaci vám určitě neberu, to je přeci jenom vaše věc, v jakém jste stavu, co děláte, jaké máte postoje.

  Mne zajímaly odpovědi na otázky, které jsem ti dával k tomu, co jsi psal, k té přátelské diskuzi se satanem




]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. leden 2020 @ 08:10:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Běžná realita života je právě o tom, že nepokřivený člověk (a takovým člověkem tehdy Eva ještě byla)  naprosto nečeká žádný podraz od jiného, žádnou lež, žádné překrucování, lhaní či pomlouvání. Jak bezelstně přistupuje on k jiným, stejně tak předpokládá, že oni přistupují k němu.

Takovýto člověk je tedy přátelský ke všem. Můžeš jistě říci i naivní - ale jeho postoj je v zásadě přátelský. S nepřítelem se totiž nevedou takové rozhovory!

Z pozice Evy to jistě nebyl rozhovor s nepřítelem - oklamal ji a právě na to doplatila.


Pro podobné situace nám Písmo radí: "Buďte lstiví, jako hadi a opatrní (tedy plaší, ostražití před nebezpečím), jako holubice."




..."Žádný z nás ve chvíli hříchu není ve stavu nepřátelství se satanem."...

Nesváděj toto pořád jenom na  "nás"! K čemu tyto slovní tanečky o ničem?


Já se ptal tebe konkrétně:

V okamžiku, kdy zhřešíš, máš snad ty plné vědomé společenství a přátelství s Bohem, nebo jsi pro tu chvíli hříchu

Boha zrovna odsunul jaksi na vedlejší kolej?

Nejsi si snad schopen odpovědět, když se tě to týká osobně?




Satan se ti přitom nezjeví v podobě hada, ani nevyleze rohatá hlava ze zdi - jen ti bude ve tvém nitru tichounce našeptávat a hledat tvé slabiny. A nemusí mu hned pršet, stačí mu, když pro začátek jen nějaký ten lehký hřích ti "ukápne".

Ty sám jsi schopen si na tuto otázku odpovědět. Stačí být k sobě dostatečně upřímný.



]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 11. leden 2020 @ 08:29:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
když Ty oko nechceš udělat Cizinci "radost", já mu ji udělám za Tebe ;)

Přátelský ( tedy mezi přáteli) rozhovor ( monolog ,ne nutně dialog) se satanem vede každý člověk, Ježíše nevyjímaje.

Jen ten kdo ' poznal ' satana přítelem ( nebo někým ku pomoci) s ním nebojuje,jej nezabíjí,nelikviduje...a nepomlouvá ;)

A sedmá i osmá kapitola listu Říma, odhaluje nepřítele "Božím vysvobozením", tedy Bohem daného přítele,či nepřítele ( to záleží dost na příjemci zprávy).




]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. leden 2020 @ 21:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Přátelský ( tedy mezi přáteli) rozhovor ( monolog ,ne nutně dialog) se satanem vede každý člověk, Ježíše nevyjímaje.

  A jejej, další projektor ;-)

  Ale jedna věc mne zaujala: Ty vedeš se satanem "rozhovor", co je "monolog"? 

  A monolog je ten rozhovor z čí strany? Ze tvojí, nebo ze strany satana?

Jen ten kdo ' poznal ' satana přítelem ( nebo někým ku pomoci) s ním nebojuje,jej nezabíjí,nelikviduje...a nepomlouvá ;)

  To píšeš o kom? To je virtuální poučka nějakého náboženství? Nebo píšeš z reality, ty jsi ' poznal ' satana přítelem? 

  Toník


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 17. leden 2020 @ 10:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je docela možné,že si projektuješ Cizinče Ty do mě :)

Nevycházíš z "faktů", bůh či satan jsme pořád jen my lidé.
Rozumím ovšem tomu ,jak to bereš a myslíš.
Já takhle nemyslím, a tudíž se "projekcemi" nedomluvíme.



]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. leden 2020 @ 15:38:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
je docela možné,že si projektuješ Cizinče Ty do mě :)

  Jej, to je docela dobře možné. Však proto se ptám.


Nevycházíš z "faktů", bůh či satan jsme pořád jen my lidé.

  Jestli tě dobře chápu, tak ty jsi sám sobě satanem. Ve chvíli, kdy vedeš přátelský rozhovor se satanem, tak ve reálu si jen povídáš sám se sebou, čímž vedeš monolog?


Já takhle nemyslím, a tudíž se "projekcemi" nedomluvíme.

  No tak se pojď domluvit dialogem. A ne jako když vedeš přátelský rozhovor se satanem ;-) 

  Toník





]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 24. leden 2020 @ 12:09:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to prostší :)

ony otázky dětí, proč to nebo ono, jsou _klíčem_ porozumět.

Věci se ukazují a pojmenovávají, takže vidličce budeme říkat vidlička i když s ní sem tam něco ukrojíme..
Bůh je slovo které nevidím,když se o něm mluví," dívej to je Bůh" v lidech není co zobrazit, je to nepřiřaditelné. Vidličku nazýváme vidličkou všichni ,které rodiče učili mluvit,Bohem ( satanem) nazýváme každý "něco jiného" ( spíše nejiného,nejsoucího)

Ježíš taky ukázal ( otce Boha) člověka...

Tolik má osobní poznámka k "duchovnu"  ;)
To ,že nepřemýšlím po "křesťansku" má svůj důvod, mě to smysl dává....


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. leden 2020 @ 07:41:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Běžná realita života je právě o tom, že nepokřivený člověk (a takovým člověkem tehdy Eva ještě byla)  naprosto nečeká žádný podraz od jiného, žádnou lež, žádné překrucování, lhaní či pomlouvání. Jak bezelstně přistupuje on k jiným, stejně tak předpokládá, že oni přistupují k němu.

  To je pravda, Stando. To jsi napsal dobře. Normální je, že je člověk věřící a až když se zklame, je opatrný.

Takovýto člověk je tedy přátelský ke všem. Můžeš jistě říci i naivní - ale jeho postoj je v zásadě přátelský. S nepřítelem se totiž nevedou takové rozhovory!

  No a na to se tě právě ptám!

  Ty jsi přátelský k Satanovi? Bavíš se s ním přátelsky, jako Eva? 

  Nebo někdo ve tvém okolí v ŘKC je přátelský k Satanovi a ty jsi to slyšel, vyprávěl ti to? Nebo jsi to četl v nějaké ŘKC literatuře? Kde jsi ten "přátelský rozhovor se Satanem" sehnal?

  Vždyť i Martino tu napsal: 'každý kdo vede takový "přátelský" dialog se Satanem je Satanista a jeho dobrovolný sluha nikoliv křesťan.' Souhlasíš alespoň s ním?


..."Žádný z nás ve chvíli hříchu není ve stavu nepřátelství se satanem."...

Nesváděj toto pořád jenom na  "nás"! K čemu tyto slovní tanečky o ničem?

  Stando, tu větu "Žádný z nás ve chvíli hříchu není ve stavu nepřátelství se satanem" jsem nepsal , citoval jsem jí ze tvého příspěvku. 

  K čemu děláš tyto tanečky, kdy přehazuješ váš stav a vaše postoje na druhé, to nevím - asi se chceš vyhnout odpovědi na jednoduché otázky? Jinak si to nedokážu vysvětlit proč tyto tvé projekce.

  Navíc ani není jasné, kdo všechno z "vás" má takové postoje, jak ty o "vás" popisuješ - zatím tě v tom tvém "nás" podpořil jen Zeryk.


V okamžiku, kdy zhřešíš, máš snad ty plné vědomé společenství a přátelství s Bohem, nebo jsi pro tu chvíli hříchu Boha zrovna odsunul jaksi na vedlejší kolej?
Nejsi si snad schopen odpovědět, když se tě to týká osobně?

  Já jsem samozřejmě schopen ti odpovědět na to, co žiju, a už jsem ti odpovídal vedle k tématu, když ses ptal. I v tom se určitě moje postoje od tvých liší. 

  Rozhodně Boha neodsouvám na vedlejší kolej, nezapomínám na něj a nepovídám si přátelsky se Satanem. Ani Bůh ke mne není nepřátelský, zato mám nepřátelství k Satanovi. Se Satanem si někdy povídám, ale přátelské povídání to není a citovat tu radši nebudu. Za rámeček si to povídání Satan určitě nedá ;-)


  Dám ti konkrétní příklady, aby to nebylo jen teoretické.

  Asi největší hřích, který jsem kdy v životě měl, byla deprese. Neznám horší hřích, než tu hroznou temnotu a útlak, beznaděj, nechuť žít, nechuť cokoliv dělat, pak zase hroznou prázdnotu a nic. Do toho rozklad těla, lenost, izolace od společnosti.

  Když jsem žil bez Boha, v té veliké sektě, tak se nám naši učitelé snažili namluvit, že temnota je dar od našeho "boha", že "temnou noc" prožívali všelijací světci v historii. (A to fakt žili, ty příklady jsme měli na talíři a později jsme se dozvěděli o dalších) Snažil jsem si tedy v tom zmatení herezemi vsugerovat, že ta temnota a beznaděj je dar od toho boha, co jí přináší. To mi ale nikdy moc nešlo - přiznám se, že jsem se snažil hodně, ale vždycky jsem tak v koutku tušil, že ten bůh, co dává lidem temnotu, nebude zrovna jejich kamarád. 

  Ale s tím bohem temnoty jsem se nikdy nesetkal, nikdy se mi nezjevil, nebavil se se mnou. Já s ním ano, ale moc systematicky přátelské to nebylo, spíše dost ambivalentní, schizofrenní.

  Když jsem se potkal s evangeliem a jeho mocí, tak první co bylo bylo právě vysvobození z těch herezí. Nebylo okamžité, ale postupné, tak, jak jsem začal číst křesťanské učení a postupně mu začínal věřit. 

  Na jednom místě v tom učení taky apoštol píše [obohu.cz]: "A toto je zvěst, kterou jsme od něho slyšeli a vám ji zvěstujeme: Bůh je světlo a není v něm žádná tma.  Řekneme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme v temnotě, lžeme a nečiníme pravdu." Z toho i dalších věcí jsem porozuměl, že ten bůh, co dává lidem temnotu jako dar, nebude asi tak úplně kamarád a postoj k němu začal být jednoznačnější. A z jiných svědectví jsem zase porozuměl, že ten Bůh, co v něm žádná temnota není, že by mohl být kamarád a přítel.


  Když jsem se později stal křesťanem, tak už jsem jasně věděl, že temnota je nepřítel a že Bůh je přítel. A co více: Věděl jsem, že mne Bůh v tom hříchu nenechá. Už jsem ti tu psal, že Bohu jsem odevzdal život právě kvůli hříchu, kvůli tomu, že jsem život zkazil a byl na konci a že jsem ho Bohu odevzdal právě proto, aby mi s hříchem pomohl. Asi to jsou opačné postoje, než žijete "vy", když jsi tolik oponoval, ale snad bys to trošku pochopit mohl.

  Když jsem tedy žil s Bohem a vrátil se hřích, už jsem velmi dobře rozuměl, že hřích je nepřítel a Bůh je přítel. A měl naději, že s Bohem se situace vyřeší, ať už byla temnota sebevětší. Ve chvíli hříchu jsem určitě nebyl přítel Satana a nezapomínal na Boha. A to mi zůstalo až dodnes, i když už je deprese dávno pryč.


  Je to pro tebe trošku srozumitelné? Možná ti to bude cizí, když žiješ opak.


  Dával jsem ti tu i jiné příklady k tématu.

  Když jsi tu propagoval tvou "svobodu" volit dobro a zlo a vysvětloval jsem ti, že hřích není svoboda, dával jsem ti příklad s tím, jak jsem kradl na poli hrách. To bylo klasické zmatení hříchem, kdy hřích člověka oklame až tak, že si člověk myslí, že hřích hříchem není. 

  Ale v tu chvíli jsem už byl Božím přítelem a žil jsem s Bohem - právě díky tomu, právě v tu chvíli hříchu ke mne Bůh mluvil, vychovával mne a toho hříchu mne jednou pro vždy zbavil. A rozhodně by mne v tu chvíli nenapadlo se přátelsky bavit se Satanem nebo cokoliv podobného - to bych leda tak musel být v "pomatení mysli herezemi", co o tom tak často a zasvěceně píšeš.

  Když jsi tu psal o "pokání", po kterém člověk dál hřeší, dával jsem ti příklad další příklad hříchu, to jak jsme stříleli na zvířata. To bylo podobné: Ve chvíli hříchu byl Bůh se mnou, vychovával mne, učil mne, zbavil mne toho hříchu. ANi by mne v tu chvíli nenapadlo bavit se se Satanem, natož přátelsky.


  Zpět tedy k tématu.

Satan se ti přitom nezjeví v podobě hada, ani nevyleze rohatá hlava ze zdi - jen ti bude ve tvém nitru tichounce našeptávat a hledat tvé slabiny. A nemusí mu hned pršet, stačí mu, když pro začátek jen nějaký ten lehký hřích ti "ukápne".

  Tobě tedy ve tvém nitru tichounce našeptává satan? A ty se s ním přátelsky bavíš, povídáš si s ním? Diskutuješ při tom se Satanem o Bohu, ale bez Boha a ještě přátelsky?


Ty sám jsi schopen si na tuto otázku odpovědět. Stačí být k sobě dostatečně upřímný.

  To samozřejmě bez problémů jsem, tak jako každý jiný křesťan. Na té otázce není nic složitéh, proto jsem taky na ní odpověděl na první dobrou. A nedává mi moc smysl, proč se už měsíc odpovědi na ty jednoduché otázky vyhýbáš. 

  Jsi na ty jednoduché otázky schopen odpovědět ty?

  Toník


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 15. leden 2020 @ 09:05:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec




Asi největší hřích, který jsem kdy v životě měl, byla deprese.





martino





Každý kněz i každý laik ví, že deprese není a nemůže být hříchem. Deprese je dle psychiatrů velmi, velmi závažné onemocnění, které bez léčby může vést až k sebevraždě. Ale rozhodně nelze pouštět do světa informace, jak činí Cizinec, že největším hříchem je nemoc člověka. Naprosto idiotský názor. Cizinec jako odpadlík zamlčuje, že hřích je vědomé, dobrovolné a chtěné překročení Zákona Božího a Patero přikázání církevní. Vůbec nechápu, můj rozum to nebere, jak může nemoc Cizinec považovat za hřích a skutečný hřích cizoložství "léčí" nikoliv lítostí, změnou smýšlení, nápravou a předsevzetím již nehřešit, ale dalším a to trvalým cizoložstvím. Toto je vážně křesťanský server, nebo poradna pro blázny? Já tomu zde již nerozumím. Nejhorší diskutéři zde jsou pomatenci co odpadli od Církve. Jejích "trvalou nemocí" se stala frustrace a úzkost ze spáchaného zločinu odpadu od Krista a tak zde pro stejně hloupé předkládají dementní myšlenkové názory jak před Bohem léčit cizoložství nebo, že nemoc člověka je hříchem. 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. leden 2020 @ 08:07:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Dobrý den, Martino.

  Nejdříve k vaším úkrokům mimo téma. 

  Léčit hřích lítostí a předsevzetím, to by mne opravdu nenapadlo, přeci jen z hloupostí náboženství i světa jsem léta pryč. 

  To první je totální nesmysl a i v bibli napadlo jen jednoho člověka "léčit" hřích lítostí [obohu.cz]. 

  "Léčit" hřích předsevzetím je hloupost jen o něco menší, to už napadá ve světě spoustu lidí. Je zajímavé si s nimi popovídat, jak takové "léčení" hříchu předsevzetím dopadlo. Má takové "léčení" hříchu o kus menší negativní následky, ale ne o moc.


  Skutečný hřích cizoložství bych určitě léčil změnou smýšlení a nápravou - o nápravě jsem taky psal loni v diskuzi, když váš kolega troll cizoložství tehdy zcela mimo téma vytáhl a stále znovu a znovu cpal cizoložství do diskuze.

  Ale zajímalo by mne: Když ten troll přišel na ten nápad, že napravováním života se člověk dopouští cizoložství vůči své bývalé ženě, vy jste se přidal spolu s dalším trollem a myšlenku rozšířil na "napravování života cizoložením". Od té doby tuto vaši myšlenku stále znovu opakujete. 

  Když jsem si prohlížel příspěvky, tak vy jste po Wollkovi a Myslivci třetím v pořadí, kdo do diskuze přináší znovu a znovu téma "cizoložení". 

  Je to nějak téma vašeho života, že stále o cizoložení píšete?



  Teď zpět k tématu a vaší reakci na můj příspěvek.


  To, že jste si předefinovali hřích podle učení vašich sekt, to nijak nezamlčuji. To je známá věc, že si ŘKC předělala obsah pojmů a vytvořila si vlastní pojmy. 

  Nápady vaší sekty se mého příspěvku v této věci nijak netýkaly, psal jsem na křesťanském webu, v křesťanském kontextu, používám křesťanské pojmy.



  Určitě je to velmi závažné onemocnění. Podobně, jako je například závažné onemocnění vyhoření, lenost nebo obezita. 

  Kromě toho, že to jsou závažná onemocnění, jsou také hříchem - minutím se cíle, který Bůh pro život člověka má. Boží vůle není to, aby člověk žil v depresi a temnotě, stejně jako není Boží vůle to, aby člověk žil v obezitě, vyhoření či lenosti. 

  Pokud člověk míjí Boží vůli pro svůj život, je to hřích, minutí se cíle, minutí se toho, co Bůh pro život člověka připravil. Pokud se člověk musí denně zabývat depresí, obezitou, vyhořením či jinými podobnými věcmi, má o to méně času a energie, aby se mohl zabývat tím, co má dělat. Kromě toho tím trápí a zatěžuje své okolí, které se také musí věnovat něčemu jinému užitečnějšímu, co by mohli dělat bez toho hříchu.



  Ano, kněží a laici v ŘKC toho mnoho nevědí, zvlášť u tohoto tématu, to je obecně známá věc. I já mám s ŘKC kněžími a jejich "radami" ohledně deprese velmi špatnou zkušenost a pokud bych se těmi radami řídil, měl bych ten "dar" od boha temnoty v životě dodnes.

  Pokud bych tedy měl život.



  Křesťanské církve mají také svoje přikázání, tak jako ŘKC. Ta přikázání jsou uvedena jasně v křesťanském učení.


  "Radujte se v Pánu vždycky, znovu řeknu: radujte se!"

  Deprese a temnota je flagrantním porušením tohoto jasného a přímého církevního přikázání. 

  A jako taková je potřeba řešit. Určitě ne lítostí a předsevzetími, to by nedopadlo dobře. Je potřeba ten hřích řešit Boží milostí v Ježíši Kristu, změnou smýšlení, odklonem od soběstřednosti a nápravou života. 

  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 17. leden 2020 @ 20:13:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec


  Léčit hřích lítostí a předsevzetím, to by mne opravdu nenapadlo, přeci jen z hloupostí náboženství i světa jsem léta pryč. 


  Martino



Pokud si má hříšník uvědomit svůj zločin a Církev hřích označuje jako zločin vůči Bohu, pak je to možné jen na základě uvědomění si svého skutku. Pokud si člověk uvědomí svoji vinu vůči Bohu pak je jeho srdce zaplaveno hlubokou upřímnou lítostí. Pokud nemá člověk v sobě poznání své viny těžko se dostaví i lítost. Takže pokud Cizinec neví, že každá svatá zpověď je neplatná, pokud součástí svátosti smíření není upřímná lítost.  Toto pravděpodobně Cizinec neví a pak je na stole otázka, jak v minulosti v ŘKC fungoval bez svátostí. Lítost nad skutkem zla a opravdové předsevzetí, “nechci a odmítám“ opakovat svůj hřích jsou pevnou součástí vyznání hříchu a bez tohoto úkonu lítosti a předsevzetí je svátost neplatná, a naopak hříšník svůj hřích ještě násobí pravděpodobně hříchem svatokrádeže. Jsem udiven jak bez těchto základních znalostí člena ŘKC Cizinec svůj život v ŘKC praktikoval.


C



  Když jsem si prohlížel příspěvky, tak vy jste po Wollkovi a Myslivci třetím v pořadí, kdo do diskuze přináší znovu a znovu téma "cizoložení".      Je to nějak téma vašeho života, že stále o cizoložení píšete?



M


  Mohu jen potvrdit, že jak hluboce si nevážím Franty, tak si dnes vážím diskusních příspěvků Myslivce a wollka na adresu diskutujícího Cizince, ohledně jeho “nauky“ jak se vypořádat s hříchem cizoložství. Z pohledu ŘKC se s tím oba nečlenové ŘKC vyrovnali morálně i duchovně, ale i naukově ve shodě s učením ŘKC, což mě potěšilo. Jinak otázku cizoložství ve svém životě řešit nemusím a neřeším.



C



Cizinec jako odpadlík zamlčuje, že hřích je vědomé, dobrovolné a chtěné překročení Zákona Božího a Patero přikázání církevní.     To, že jste si předefinovali hřích podle učení vašich sekt, to nijak nezamlčuji. To je známá věc, že si ŘKC předělala obsah pojmů a vytvořila si vlastní pojmy.    Nápady vaší sekty se mého příspěvku v této věci nijak netýkaly, psal jsem na křesťanském webu, v křesťanském kontextu, používám křesťanské pojmy.



M



Samozřejmě, že ŘKC nepředělala obsah pojmů a vytvořila si vlastní pojmy, protože Cizinec neuvádí žádné příklady. Církev má nejen právo, ale povinnost uloženou od Krista učit ve sporných otázkách věřící. Magisterium je pak pro věřící jasným majákem v učení. Viz. Nauka a rozhodnutí o obřízce. Protože se následně objevila ze strany méně “chápavých“ otázka co je a kdy hřích musela Církev zaujmout závazné učení pro věřící. A platí, že hřích je jednání vědomé, dobrovolné a chtěné. Pokud toto není naplněno, nemůže se jednat o hřích. Je to pro Cizince tak nesrozumitelné? Takže vědomé jednání je např. že nejsem pod vlivem drog a plně si uvědomuji, že krádež v obchodě je krádeží jak překročení občanského zákona, tak sedmého přikázání. Hřích musí být naplněn dobrovolností. Jdu krást a činím tak ze své svobodné vůle a nikdo mě k tomu pod pohrůžkou násilí na mých bližních apd. Nenutí. A že hřích musí splňovat i podmínku chci hřešit a nikdo mě nenutí, ale já chci. Uvedu příklad. Cizinec je na společenské návštěvě. Zde se seznámí s neznámou ženou, kterou následně vyprovodí a obdrží od té ženy pozvání do bytu. Může samozřejmě odmítnout, ale neučiní tak, naopak se těší a přeje si toto soukromé setkání, neboť jak již pochopil, je pozván v intimní záležitosti. Takže pokud Cizinec nechápe a nepřijímá nauku ŘKC, že  hřích je vědomé dobrovolné a chtěné překročení Zákona Božího a Patero přikázání církevního, tak tomu rozumím tak, že v sektě se tím nikdo nezabývá, neboť svátost smíření se v jejich společenství nepraktikuje. Pokud Cizinec neví, co je sekta je to jeho diskusní problém ne Církve. Definice sekty je vždy jednoduchá. Od většiny se oddělí menšina, která následně loví “duše“ pliváním na tu většinu. Je to obyčejný trauma z vlastní malosti a nicotnosti. Pokud byl Cizinec v minulosti členem Církve, pak byl členem Kristova Těla, jak konstatuje Písmo. A pokud dnes je členem nějaké mě neznámé minority, pak konstatování že je sektář je pravdivé a jeho tvrzení, že Kristova Církev je sekta je v rozporu se zdravým rozumem i když si na pomoc volá všelijaké definice z internetu. Že by ŘKC byla sektou na to nepřišli ani komunisté.



C Deprese je dle psychiatrů velmi, velmi závažné onemocnění, které bez léčby může vést až k sebevraždě.      Určitě je to velmi závažné onemocnění. Podobně, jako je například závažné onemocnění vyhoření, lenost nebo obezita.      Kromě toho, že to jsou závažná onemocnění, jsou také hříchem - minutím se cíle, který Bůh pro život člověka má. Boží vůle není to, aby člověk žil v depresi a temnotě, stejně jako není Boží vůle to, aby člověk žil v obezitě, vyhoření či lenosti.


    M



Nevím, nerozumím, o co v Písmu nebo v učení Církve Cizinec opírá svůj názor, že deprese jako psychiatrická diagnóza je současně hříchem. Nic pro svůj názor nepředkládá, takže je to na úrovni Jehovistů, že transfuze je Bohem nedovolená a hříšná. Možná chtěl Cizinec nám sdělit, že nemoc může být a Církev to neodmítá následek hříchu. Takže v ŘKC platí, že nemoci ani závažná onemocnění nejsou žádným hříchem. To odporuje zdravému rozumu. Člověk onemocní rakovinou a Cizinec ho obviní z hříchu. Vážně dobrá blbost. To je asi nauka zvláště nebezpečné sekty, rozhodně kterou nelze vnímat jako křesťanskou o čemž svědčí tato slova Cizince:


    Ano, kněží a laici v ŘKC toho mnoho nevědí, zvlášť u tohoto tématu, to je obecně známá věc. I já mám s ŘKC kněžími a jejich "radami" ohledně deprese velmi špatnou zkušenost a pokud bych se těmi radami řídil, měl bych ten "dar" od boha temnoty v životě dodnes.



    Podle tohoto názoru je zřejmé, že je Cizinec v sektě spokojený, ale já v ŘKC také. Myslím, že Bůh Cizinci nijak nebrání být součástí sekty. On respektuje jeho odpad od Církve, neboť není otrokář. Není snad součástí Písma že každý si může zvolit život nebo smrt?   Děkuji za pozornost  


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. leden 2020 @ 21:01:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je smutné, že Tvoje katolická sekta páchala takové zločiny a Bůh jakoby mlčí. Ale ono je to tím, že patří Satanovi a tak respektuje to, co si katolická sekta vybrala. 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. květen 2020 @ 06:40:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Jsem udiven jak bez těchto základních znalostí člena ŘKC Cizinec svůj život v ŘKC praktikoval.

  To je zajímavé, Martino, jak dokážete sám sebe udivit svými výmysly o druhých.

Z pohledu ŘKC se s tím oba nečlenové ŘKC vyrovnali morálně i duchovně, ale i naukově ve shodě s učením ŘKC, což mě potěšilo.

  Jste si tím jistý, Martino? Nedávno zde jeden z nich psal: "V soukromí jsem se sdílel i s jinými křesťany, kteří třeba v manželství druhém nebo třetím žijí a jistě by vám potvrdili, kdyby to uznali za vhodné, že jsem je za žádné cizoložníky nepovažoval" Jsou tedy jeho postoje ve shodě s učením ŘKC?


Samozřejmě, že ŘKC nepředělala obsah pojmů a vytvořila si vlastní pojmy, protože Cizinec neuvádí žádné příklady.

  To ani nebylo třeba. Příklad předělaných pojmů jste uvedl vy.


 A platí, že hřích je jednání vědomé, dobrovolné a chtěné. Pokud toto není naplněno, nemůže se jednat o hřích. Je to pro Cizince tak nesrozumitelné?

  Samozřejmě, že i hloupé výmysly a nesmysly jsou pro Cizince srozumitelné. Nejsou ty výmysly zase tak složité, aby nešly pochopit.

Takže vědomé jednání je např. že nejsem pod vlivem drog a plně si uvědomuji, že krádež v obchodě je krádeží jak překročení občanského zákona, tak sedmého přikázání.

  A pokud jste pod vlivem drog a šéf gangu vás nutí jít krást, vy pod vlivem drog nedobrovolně okradete starou babičku a zabijete jí, tak to není hřích, jestli tedy chápu vaše nápady správně?


Cizinec je na společenské návštěvě. Zde se seznámí s neznámou ženou, kterou následně vyprovodí a obdrží od té ženy pozvání do bytu. Může samozřejmě odmítnout, ale neučiní tak, naopak se těší a přeje si toto soukromé setkání, neboť jak již pochopil, je pozván v intimní záležitosti.

  Máte zajímavé fantazie a představy, které dávají tušit, proč tolik píšete o cizoložství. Jen abych vás trošku uvedl od vašich snů a představ do reality: Cizinec je ajťák.



 Takže pokud Cizinec nechápe a nepřijímá nauku ŘKC, že  hřích je vědomé dobrovolné a chtěné překročení Zákona Božího a Patero přikázání církevního, tak tomu rozumím tak, že v sektě se tím nikdo nezabývá, neboť svátost smíření se v jejich společenství nepraktikuje.

  Cizinec chápe nauku ŘKC velmi dobře a všechny ty nesmysly a výmysly zcela jistě nepřijímá. V sektě jsme se všemi těmi ptákovinami léta zabývali a hodně a určitě jsme praktikovali svátost smíření.


Pokud Cizinec neví, co je sekta je to jeho diskusní problém ne Církve. Definice sekty je vždy jednoduchá. Od většiny se oddělí menšina, která následně loví “duše“ pliváním na tu většinu. 

  Díky za uvedení dalšího příkladu předělání pojmů.


Člověk onemocní rakovinou a Cizinec ho obviní z hříchu. Vážně dobrá blbost. To je asi nauka zvláště nebezpečné sekty, rozhodně kterou nelze vnímat jako křesťanskou. 

  To jste vaše psaní o druhých pojmenoval velmi výstižně. Že vás baví takové hlouposti psát? A máte pravdu i v tom, že ŘKC je zvláště nebezpečná sekta a jistě ji nelze vnímat jako křesťanskou - už jen ten nápad obviňovat někoho ze hříchu, který napadne členy ŘKC!

  Ne, blbosti náboženství by Cizinec určitě nedělal a obviňování ze hříchu rád ponechá lidem popleteným náboženstvím a tomu, kdo náboženství vymyslel - jeho oblíbenou činností je lidi obviňovat, je to jeho úloha.

  Cizinec se naopak bude věnovat tomu člověku. Pokud bude mít člověk depresi (nebo řesněji vyjádřeno, pokud bude mít deprese člověka), Cizinec mu vysvětlí, že deprese, temnota a prázdnota není Boží vůle pro člověka, že temnota není dar od Boha, že Bůh chce, aby lidé byli zachráněni, vysvobozeni a uzdraveni. A cizinec by se za toho člověka modlil - tak, jako se Církev vždy modlila za takové lidi, i za Cizince se takto modlili. A Bůh odpověděl a Cizince ze hříchu vysvobodil.


Nevím, nerozumím, o co v Písmu nebo v učení Církve Cizinec opírá svůj názor, že deprese jako psychiatrická diagnóza je současně hříchem.

  Nevíte toho hodně, Martino. Teď tedy k tématu. Pokud by vás zajímalo, zkuste nastudovat tento odkaz. Je v něm uveden i rozdíl křesťanského učení proti ŘKC výmyslům. 

  Jen krátká citace:

  "První křesťané nazývali hřích slovem hamartia. Byl to termín převzatý ze světského života. Hamartia byla situace lukostřelce, který se netrefil do terče. Dneska bychom tedy mohli místo slova „hřích“ použít slovo „vedle“. Hamartia je tedy situace člověka, který netrefil Boha. Situace člověka, který se míjí svým cílem."
  
  Deprese je ukázkové "netrefení se cíle", který má pro život člověka Bůh. 

  Temnota a prázdnota je ukázkové minutí Boha, který je světlo a není v něm žádná tma.

  Hezký den.  
  Cizinec
 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 04. květen 2020 @ 09:55:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec se evidentně nudí a tak tak se hrabe v diskusních příspěvcích z ledna 2020, neboť ani on ani diskusní konkurence nemají smyslu plná témata. Nedivím se, že má Cizinec problém vložit skutečné diskusní téma nebo věrohodně argumentačně diskusně obohatit diskusi,když má hlavu zaplevelenou obhajobou cizoložství nebo "svatořečit" milovníky mnohoženství za hrdiny. No prostě diskusně impotentní Cizinec. 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 04. květen 2020 @ 14:47:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<Samozřejmě, že ŘKC nepředělala obsah pojmů a vytvořila si vlastní pojmy >>
Přesně tak, proto také je pro ŘKC církev cizoložstvím, když se muž rozvede z jakýchkoliv příčin, a když si pak třeba i za 20 let vezme za manželku jinou, považujete to za cizoložství vůči rozvedené dosud žijící manželce. To je změna pojmů a vytvoření si nového - vlastního pojmu cizoložství jako uzavření druhého manželství po rozvodu prvního. Nový obsah pojmu, který nemá nic společného s pravým obsahem původního slova.
<<A platí, že hřích je jednání vědomé, dobrovolné a chtěné.<<
Opět jde o nový obsah pojmu, kdy nevědomé přestoupení přikázání Tóry není považováno za hřích - jak píše sám martino: "hřích je vědomé dobrovolné a chtěné překročení Zákona Božího". Takže pokud někdo přestupuje zákon a neví o tom, dle ŘKC nemá hřích a defacto zákon nepřestupuje. Jo, jsou to ale perličky :)
<<A že hřích musí splňovat i podmínku chci hřešit a nikdo mě nenutí, ale já chci. Uvedu příklad. <<
Další takové utvoření si nového pojmu, tedy spíše jeho náplně, že "neznalost zákona omlouvá" a tedy ten, kdo nezná zákon, nehřeší.
<< Definice sekty je vždy jednoduchá. Od většiny se oddělí menšina, která následně loví “duše“ pliváním na tu většinu. Je to obyčejný trauma z vlastní malosti a nicotnosti. >>
:))) Jaké to kouzlo nechtěného!  Přesný popis vzniku jedné sekty ze židovství a jejích písem. A máme zde od martino upřímný popis vzniku křesťanské církve :)
Jen tak dále, martino :))) Těším se opět na Vaše moudra zde. :)


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 04. květen 2020 @ 19:04:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Voto, ty Satanovo dítě, který nejsi ani oheň ani voda, máš smůlu. Chápeš? Nechápeš. Písmo neznáš, Písmu nerozumíš a hraješ si na Žida, kterým nejsi a nikdy nebudeš. Jsi zrádce Boha a nikdy nebudeš členem vyvoleného národa i když o tom sníš. Zradil jsi Ježíše Spasitele a za zradu, tě čeká odměna, kterou ti nezávidím, ale ani nepřeji....


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 04. květen 2020 @ 20:11:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))) Martino se nám rozčertil. Jen aby ho z toho nechytl amok jako Ježíše, když přišel do okrsku Chrámu a uviděl tam výběrčí chrámové daně pro potřeby Chrámu :)) 


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 04. květen 2020 @ 22:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Voto, klídek!


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 05. květen 2020 @ 08:53:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl byste si to, martino, opakovat hodně často :)


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Pátek, 24. leden 2020 @ 14:21:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Martinem a to stoprocentně. Zdejší scéna je přehlídkou odpadlíků od našeho Pána Ježíše Krista. Snažím se pochopit, o co zde, skutečně duchovně jde?
Že by sám Satan vládl tomuto serveru? A to z mé strany není žádná nadsázka. 
Vaše nokia


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 24. leden 2020 @ 19:05:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nokio je to od tebe milé. Děkuji. Já jsem zde jen černý terč, ale vůbec mi to nevadí. Ještě jednou děkuji. martino


]


Re: Panna Marie - pravda nebo pohádka (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Sobota, 25. leden 2020 @ 06:53:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zoufalství Franty100 jen dokazuje jeho fatální pád. Vyjadřuje se o ŘK církvi způsobem hodným následníka satana. Ale ještě není pozdě Franto - i dnes můžeš činit pokání a smířit se s Bohem. Modlím se za Tebe,  aby Ti Pán dal tu milost. Nokia


]


Stránka vygenerována za: 0.80 sekundy