Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 213, komentářů celkem: 429660, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 304 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

cizinec
oko
magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116528482
přístupů od 17. 10. 2001

Aktuality: Komponovaný pořad k Svátku reformace
Vloženo Pátek, 12. říjen 2018 @ 09:36:20 CEST Vložil: Tomas

Akce poslal lutrik

31. 10. 2018 – Svátek reformace. 

Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v.  
zve všechny na komponovaný pořad: 
Martin Luther:  Výběr z citátů, dopisů a modliteb 


Středa 31. 10. L. P. 2018 od 18:00 hod. 
Žižkův sbor CČSH „Žižkostel“,             
Náměstí Barikád 1, Praha 3. 
Vstup volný 

"Komponovaný pořad k Svátku reformace" | Přihlásit/Vytvořit účet | 83 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 20. říjen 2018 @ 21:26:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že se rozpadl v prach.
A snad se jednou rozpadne tělo jeho myšlenek.
K počtení nejen o této rozporuplné nesnášenlivostí a egoismem zachvácené osobnosti, dítěti své doby a otci myšlenek doby budoucí (dodnes přítomné a živé):
https://www.freemag.one/2017/01/06/martin-luther-o-zidech-a-jejich-lzich-1543/



Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 20. říjen 2018 @ 22:29:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jsou ty citáty autentické - a nemám si příliš důvod myslet, že nejsou - tak taky nejsem příznivcem toho, krmit se názory či modlitbami takového člověka. Je to zcela proti duchu toho, co hlásal Pán Ježíš.

Vůbec tento 'bludař' se v mých očích stal pochybným už dávno, když list Jakubův údajně označil slamněnou epištolou. Je-li to pravda, nemohl rozumět poselství Písma Svatého, třebaže se stal tak známým a dodnes je mnohým patrně vzorem a symbolem. Já jej neznal, já jej nesoudím, ale odkaz, který se po něm dochoval a rozšířil, ukazuje na zlé věci :-(.

Třeba toto až tak negativně nevyznívá, nicméně negativní postoj vůči Židům na konci jeho života je potvrzen i zde.

Může někdo přidat více pozitivního o Martinu Lutherovi?


]


Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 20. říjen 2018 @ 23:21:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ty antisemitské postoje Lutherovy (a i jiné) z něčeho určitĕ vycházely. Zrodil se do 'toho'. A i ti 'předchůdci' asi nalezli svůj zdroj.


]


Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 20. říjen 2018 @ 23:47:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý si přece vybírá, které myšlenky převezme a které zavrhne jako zlé... Osobně bych tímto Luthera neomlouval. Je zodpovědný sám za své skutky. A mezi ně patří i myšlenky, které aktivně šířil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 20. říjen 2018 @ 23:59:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nĕkde ty myšlenky mají své kořeny. Svůj náboj. Zdroj energie. Odněkud čerpají svou moc. A slova mají moc. 
Chci po Vás (Tobě) jen upřímnost, wolleku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 21. říjen 2018 @ 12:43:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kořeny všeho zla jsou v hříchu.


]


Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 21. říjen 2018 @ 00:05:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj Petrovi,
ty jsi o zlu v Luterovi v tvé "křesťanské éře nevěděl? 
Nedávnou jsem byli "ve sporu", když jsem vrahy židů i bratří nepovažoval za křesťany. Vrahové, kteří jako vrahové umírají, nejsou křesťané, a je jedno jakým jménem se zašťiťují. Je hrozné co lidé ve jménu Božím činí....
Víš, ale i oni mohli činit pokání, i oni mohli padnou před Bohem na kolena prosit Jej i ty co pronásledovali za odpuštění. Vždyť Bůh je slitovný a odpouštějící, těm, kdo se od zla odvrací, vždyť i Jonáš si na "Boha" stěžoval. O Lutherovi není známo nic o pokání, ..proto nerozumím těm, kdo jej oslavují, hlásí se k jeho odkazu, ....ale jak to je ví Bůh. 
Nejsem si jist, že se myšlenky rozpadnou dříve, než bude plně obnoveno Království Boží, tedy než Židé rozeznají Mesiáše. Do té doby, mám obavu, bude vedena pořád válka proti svatým Božím. Tím myslím proti Židům i proti křesťanům. A někteří protestanté v tom asi pojedou...
Jirka



]


Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 21. říjen 2018 @ 00:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ŠALOM Jirko.
Nêkde to má své kořeny, Jirko.
A Luther byl křesťan.



]


Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 21. říjen 2018 @ 10:16:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj i tobě,
teď už naše nedorozumění dává smysl. 
Jinak samozřejmě, že vše má svůj zdroj a Luter pravděpodobně jen zdokonalil co přejal a jeho žáci v třetí šíři to ještě zdokonalili...
Co vím, tak Židy svorně nenáviděli všichni v Evropě, ať protestanté, tak před nimi katolíci na východě pravoslavní...prostě byl to takový folklór, jednou za čas udělat pogromek na "jiné". Ti jiní byli často židé a praví křesťané.
Pokud bychom chtěli hledat zdroj, tak podle mého ve vyvolenosti izraele a z toho plynoucí odpor zbytku světa proti Božím vyvoleným.
Na druhou stranu je jeden zdroj i v samotném špatně chápaném židovství. Židé byli často Bohem napomínáni, protože hodně věcí dělali pro Boha, ale bez Boha. Třeba miláček Boží David sčítá národ, rozdělení izraele, boje proti sobě...těch věcí je více. A teď se vrátím k tzv. křesťanství (pro mne Petře k tzv křesťanství, tak jako je tzv.židovství).
Vezmi si největší křesťanskou organizaci, někdy její okultní obřady jsou vysílány i v ČT. Když si vezmeš ty obřady v nejbohatších chrámech, tak tak vidí inspiraci v židovství. (inspiraci, ne kopii (roucha, berle, kadidlo, oltáře, okázalost pro oko ...). Nemyslím pokračování, ale inspiraci (hodně nepovedenou, ale inspiraci ano...) a samozřejmě i inspirace z pohanských kultů a chrámů.
Myslím, že stejně se inspirovávali u pohanů i židé a to je to co napomínal Bůh skrze proroky.
... a pak stačí vymyslet v nemocné hlavičce teologii náhrady a ... teologické pozadí pogromů je na světě. Jenže Petře, teologie náhrady neplyne ze spisů SZ a NZ. Ta plyne, těžko říci, ale ne z Bible. (proto tzv. křesťané).
Tak jako židé dostali za úkol vyhladit vše klaté, když obdrželi (měli obdržet) zemi, tak i velké organizace v některých etapách existence dělali "Boží" práci a čistili klaté. No a mezi námi, židé, křesťané jsou dobrým terčem pro čistky tzv.křesťanů.
Takže inspirace klidně v SZ, kde židé čistili klaté, tak i další borci čistili klaté. No a to je problém vždy, kdy ve jménu Božím lidé dělají co Bůh nechce.
V jedné věci se lišíme, ale to je asi mojí "vírou v NZ", tam je psáno, že žida nepoznáš podle obřízky a stejně nepoznáš křesťana podle jména, ale pravého žida i křesťana poznáš podle...takže já termín židé, křesťané nepoužívám pro nežidy a pro nekřesťany. 
V mojí definici, tedy Luter nebyl inspirován křesťany, ale tzv. křesťany a ti byli inspirování i tzv.židy. V SZ je mnoho hezkých příběhů jak se ve jménu Božím (a Bůh tam nebyl) lidé ve jménu Boha mydlili.... V tvém chápání termínu křesťan byl luter inspirován křesťany, kteří se inspirovali i židy...
I když je tu jeden rozdíl, i nežid (v mé definici) je pořád součástí vyvoleného národa, ale nekřesťan, není křesťanem, křesťanství nemá příslušnost podle žádného obřadu, křesťané jsou ti, kterým vládne Kristus. S izraelem je to asi trochu jiné, ...ale to je jen taková myšlenka, nevím co to znamená v dopadech...
..teologicky zdrojem vidím teologii náhrady
Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 21. říjen 2018 @ 15:24:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko,
tvé vysvětlení nebo jinak převzaté šířené tvrzení o tom, že jsou tzv. (kým zvaní?) křesťané a křesťané (praví), anebo tzv. židé a židé (praví), musím odmítnout. Nikdy jsem takové dělení nepřijal za své. Jsou židé, kteří žijí dobrým životem podle B-žích přikázání a kráčejí tou cestou pozitivních, kladných micvot, anebo kráčejí tou cestou negativních, záporných micvot, tou zakázanou cestou. Více či méně. Neidealizujeme se. A neidealizujeme si ani své biblické vzory. Židé na každém shledávají klady i zápory a tak se učíme. Neznáme pojem idolu člověka jako B-ha, či Bohočlověka. Neidealizujeme si své vzory jako samu Dokonalost. V tom vidím já rozdíl. Nedělíme se na tzv. židy a židy. Víme, jak nekritický přístup k idolům vede k pádu. Znáš snad naprosto dokonalého křesťana, o kterém bys mohl říci, že toto je pravý křesťan, nebo že ty jsi pravý křesťan a žiješ tak, jak žil Ježíš Kristus (nebudu řešit jeho zápory). Tohle je jedna z věcí, kterou jsem musel odmítnout už v době, kdy jsem byl  vyznáním křesťanem, že idoly jsou klamavé.

Co se týče toho, na co jsem se ptal nebo spíše poukazoval, že někde (v  něčem) má to 'anti' své kořeny, pak jde mi o to, v čem. Odkud berou výživu ty kořeny. Jen v živné půdě něco takového může růst, zakořenit v tom. Člověk, který na někom druhém cosi nesnáší, by přeci neměl jednat tím, co na druhém nesnáší, ale právě že nesnášenlivost vzbuzuje protivná jednání a dost často se pak i z obĕtí stávají tyrani, velice podobnými jejich tyranům. A jak jsem psal, slova mají tolik moci dát výživu,  že by měl každý člověk vážit svá slova, co říká (píše), aby nebyla zneužita či snažit se dohlédnout k dopadu svých slov.
Kde je tedy ta živná půda, plná živin pro ty kořeny jedovatých rostlin? V čem to tkví? Nĕkdo to prostě uzavře s tím, že za to může hřích nebo satan. Prostě svede svou zodpovědnost na nĕkoho jiného. 
Takže má otázka stále trvá. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 21. říjen 2018 @ 17:52:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Nĕkdo to prostě uzavře s tím, že za to může hřích nebo satan. Prostě svede svou zodpovědnost na nĕkoho jiného.

Řím 7:14  Víme, že zákon je svatý- já však jsem hříšný, hříchu zaprodán.
15  Nepoznávám se ve svých skutcích; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž to, co nenávidím.
16  Jestliže však to, co dělám, je proti mé vůli, pak souhlasím se zákonem a uznávám, že je dobrý.
17  Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně.
18  Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.
19  Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.
20  Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.
21  Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo.
22  Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
23  když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
24  Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?


Samozřejmě to jsou trochu teoretické diskuze. Nicméně toto uvažování rozhodně není cizí ani Písmu. Sám to takto až jak Pavel neprožívám. Ale snažím se mu rozumět.

Zodpovědnost ano, ale za smysluplné věci. Je třeba blbost přebírat zodpovědnost za oteplování planety, jak tady někdo otázkami podsouval, když na to nemám prakticky žádný hmatatelný vliv. A už vůbec ne vědomě. Pokud však za rok na silnicích zahyne v ČR třeba 600 lidí, a další tisíce je zraněno, na to už vliv máme skoro všichni, a svým chováním můžeme těmto situacím předcházet, nebo je naopak pokoušet, riskovat a vyvolávat. Tam už ta otázka smysl má, a to docela zásadní.

Diskuzi o zodpovědnosti samozřejmě může mít smysl. Ale je zbytečné vnášet zodpovědnost do oblastí, které nijak neovlivníme. To, že třeba Luther sršel nenávistí vůči některým skupinám lidí, je historická skutečnost, která se odehrála stovky let před naším narozením, tak na to nemůžeme mít vliv žádný. Ovlivnit můžeme to, jak se k takovým myšlenkám postavíme, i když si třeba nejsem jistý, jak moc jsou autentické - a nebudeme se třeba zúčastňovat aktivit, kde se myšlenky někoho, kdo schvaloval zabíjení (logicky nemohl být následovník Krista, a je úplně jedno, zda ho někdo nazve křesťanem nebo "křesťanem" nebo nekřesťanem. V tomto souhlasím s Jirkou. NZ jednoznačně mluví o lidech, kteří se navenek ke Kristu hlásí, ale jsou falešní, pokrytečtí, nenásledují Jej, a On je nezná. Jakým slovem si je kdo onálepkuje, je už druhá věc, ale nemá žádný vliv na skutečnost, že taková skupina lidí podle Písma rozhodně existuje.

Chtěl jste po mne, pane Voto, upřímnost - můžete si být jistý, že Vám ji tady předvádím už rok a půl. Nemám důvod jednat jinak. Ale to neznamená, že Vám mnohdy absolutně nerozumím, o co Vám jde, a kam míříte. Příliš ani tentokrát.

//Takže má otázka stále trvá. 

Napište jednou, jakou odpověď očekáváte. Osobně podle mne vyplývá z toho, jak je většina lidí vnitřně nastavených (hříšně), i z toho, jakou má obecnou tendenci jednat ve skupině (často jinak, než jako jednotlivci), jakou má tendenci se nechat strhnout silnými, charizmatickými vůdci, jakou má tendenci se nechat manipulovat... atd. Napište, co konkrétního si myslíte Vy. Sám neznám to podhoubí, ale konečný výsledek do takových detailů, abych mohl psát o mnoho konkrétněji a necucal si to zároveň z prstu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 21. říjen 2018 @ 20:12:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wolleku, chtěl jsem upřímnou odpověď a mám za to, že jste mi odpověděl upřímně. Nijak jsem Vás z neupřímnosti neobvinil a nenapadlo mě to.
A má otázka ta stále trvá. Něco už jsem naznačil Jirkovi, jakým směrem uvažuji. Nezapomeňte, že se ptám a diskutuji. Nejde o to, že čekám odpověď souhlasící s nějakou mou. Napsal jsem ale upřímně, že vysvětlení někoho (asi jste to vztáhl na sebe?), že za to může hřích nebo satan, jsou pro mne nedostačující jako vysvětlení, už z důvodu té odpovědnosti člověka za svá jednání před B-hem.
Pokud rozumíte, že jde docela o mé upřímné otázky a nebudete mne osobně nijak podezřívat (opět z nějaké neupřímnosti, falše apod.), pak snad porozumíte, že jde o diskuzní otázku. A ta je i v tom, jak byl člověk vytvořen (utvořen, stvořen). A zde je i ta otázka stvoření člověka, aby panoval, vládl. Tedy byvh to nazval Vámi použitým slovem - podhoubí. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 21. říjen 2018 @ 21:05:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, z ničeho jsem Vás tentokrát nepodezříval. Jen jsem chtěl ujistit, že se snažím odpovídat upřímně, když jste mne o to před tím prosil. A taky jsem to raději ještě rozvedl více.

Dále moc nevím, co k tomu psát, raději počkám, až jak se to diskutování rozvine.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 21. říjen 2018 @ 18:15:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj tobě,
já tě nechtěl přesvědčovat, byla to jen poznámka vzhledem k odlišnému chápání některých termínů....to ale ani není předmětem této diskuze.
Chápu, že idoly jsou hodně nebezpečné a často vedou k blokování poznání, následování,.... takže chápu. Mám to jinak, chápu nebezpečí idolů, chápu, že těžko o někom řekneme, že je dokonalý křesťan, či žid...ale podle mého jsou rozdíly mezi "zlem" a "zlem".  Ale to je jen o mém chápaní, máš to jinak, ale v tom nevidím nic problematického, bylo by divné, kdybychom byli všichni stejní...
Věřím, že se dá říci, že je to hřích, nebo satan. V tom problém nevidím, jsou to v tomto případě pouze zástupná slova, takže otázka je co zastupují...
... co je kořenem, odkud to bere výživu? Na to neumím přesně odpovědět, bude to něco v člověku. Protože, byť satan pronásleduje církev, tak ty zlé skutky, myšlenky jsou v člověku. Člověk ty zlé věci činí. Proč? Proč dokonce ve jménu Boha? 
Je to podle mého v pádu člověka, ale to může znít jako fráze...
..ale sám to píšeš, svoji odpovědnost chceme svést na někoho jiného, jak Adam... to ne já, to ty Bože...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 21. říjen 2018 @ 19:52:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, táži se, připomínkuji diskutuji.
Neberu tvé názory jako přesvědčování mne a taky nikoho tady nepřesvĕdčuji. Nakonec, přesvědčit se musí každý sám.
Také mám za to, že je to, 'cosi' lidského, spíše to, čím nebo jaký člověk je (je mu to přirozené) a nad co se musí člověk přenést, povýšit, opanovat se. Tedy jde o tu stránku lidské přirozenosti, kterou má člověk ovládat, a její moc (sílu) používat k dobrému. Ten pád člověka (z výšin do propasti), to přeci nemusí být pro člověka naprosto negativní.
To s tím Adamem, že chtěl vinu za své přestoupení svést na B-ha, to tak už nevnímám. Jistě z toho naprosto negativistického pohledu to tak lze vykládat. Ale už jsem naznačil jinde, že Adamovu poznámku B-hu nevnímám jako lež a že Adam také nijak neprotestoval a docela v pokoji přijal B-ží rozsouzení.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 21:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..k Adamovi, jak bych to doplnil, vidět v odpovědi Adama promyšlenou vzpouru vůči Bohu, ....to určitě ne. Ale spíš takové rychlé řešení, které je (a to je zajímavé) takové velmi lehce přicházející (mluvím o sobě), když mne někdo upozorní na chybu, tak se my na mysl hrne milion výmluv... já nic jí muzikant... a je to vidět na mnoha lidech... naštěstí už vím, že ty myšlenky jsou typu výmluva a tak se je snažím stavět do latě... 
..u Adama to nebylo nic jiného, on jen odpověděl, že žena mu podala a on jedl. Na druhou stranu to tak úplně pravda nebyla, otázka od Boha nebyla proč jsi Adame jedl, ale zda jedl.... a on odpovídá na nepoloženou otázku i proč jedl - protože žena. Odpověď v plné pravdě by byla, "jedl jsem". Ale neprotestuje, to ne...ale jeho odpověď nebyla úplně čistá, ale dál nepokračuje stejným směrem a přijímá rozsouzení. To je možná i svědectví pro nás, že někdy můžeme nakročit nesprávně, ale nemusí to znamenat že nesprávně půjdeme celou cestu. 

Pád člověka ... naprosto negativní. Těžko říci, nevím Petře, samozřejmě i pád obsahuje dobré prvky, ..budete jako Bůh, znát dobré a zlé..to bylo lákavé a v určitém smyslu i pozitivní, nicméně si myslím, že nepadnout by bylo pozitivnější a z vyšší odměnou. věřím, že by to bylo daleko více, nedokáži si to představit (stejně jako si neumíme představit to co Bůh přichystal, těm, kteří Jej milují). Takže pád považuji za negativní, ale jelikož nastal, tak jsou v něm i pozitivní prvky. Obdobné se smrtí Pána Ježíše, jeho smrt byla negativní, ale jelikož nastala tak je pozitivní... 
(doufám, že mne chápeš, Bůh je veliký a i naše chyby umí proměnit v dobro, ale to neznamená, že si přeje abychom chybovali - viz Pavel - budeme tedy o to více hřešit, aby se rozmohlo o to více dobro? naprosto ne)

Pokoj tobě Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 24. říjen 2018 @ 17:31:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko(vi):

B-h se zeptal Adama: Kdo ti řekl, že jsi nahý ... Řekl, pověděl, oznámil. Tu otázku vzhledem k vědění B-ha neberu za nástřel.
Adam odpověděl pravdivě, že žena s ním jedla (oba) a že ona mu (po)dala z toho stromu, aby jedl.
Adam by mohl krýt ženu, a říci prostě: "jedl jsem", ale mám za to, že tak, jak byl dotázán nemohl říci, že to sám na (o) sobě poznal.
Variantou může být, že dotaz: "kdo ti řekl, že jsi nahý" a následný "nejedl jsi z toho stromu ..." mohou být jako : víš to, ale ty jsi snad nejedl ...

Problém není v tom, že odpověděl podle pravdy, jak se ta věc stala, ale v tom dodatku: ", kterou jsi mi dal, (některé překlady zdůvodňují : aby byla se mnou, (stála při mně, byla mi pomocí při mně). Tady jde už o vyjádření, že žena, která mu měla být pomocí při něm, stala se mu svodem, příčinou proč jedl. Adam se nekál, nečinil pokání jako třeba David, který vyznal: "zhřešil jsem". B-h dal Adamovi pomocnici, dárek, ale ne aby se stal otrokem své vášně k ní. Jednak dal přednost jejím slovům (vůli, vášni) před slovy (vůli, zákonu, přikázání) H-spodinovými, (pohrdl jimi), ale také se provinil vůči B-hu nevděkem, tím že pohrdl ženou, kterou "získal darem ku pomoci".

Ale možná není nutné být ve výkladu až tak negativistický, že by byl Adam tak odtažitý od své ženy a naprosto egoistický, jak jsem už poukázal. Každopádně i při soucitné lásce ke své ženě, dal přednost jí před B-žím příkazem (a při vědomí, že zemře téhož dne, také sdílení trestu s ní).

PS na vysvětlenou (čistě pro tebe, Jirko): nejsem zastáncem "jediného výkladu", byť je všeobecně nejvíce přijímaným (a proto mám rád židovské talmudické diskuze).


Pád člověka (někdy až na dno jámy); Důležitější je se zvednout (po pádu z výšin). Lidé sebe vynášejí do výšin, řekl bych, že nikdo proti tomu není naprosto imunní. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:02:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..byť nevím co jsou talmudické diskuze, tak možná něco vnímám podobně?  Možná, ve věcech složitějších se jednoznačných závěrů bojím, vnímám je jako "už jsem zbohatl"..takže moje víra, byť se nehroutí, tak obsahuje někdy možná až protichůdné myšlenky. 
Na druhou stranu, na neteologické věci jsem zase příliš přísný, možná až moc, Nevím, nebo minimálně neobvykle (statisticky) moc. Tím nemyslím moralizování světa, ale jsem dost "akurátní" u těch co se nazývají bratři a například "kradou", smilní... ne, že to provedli, kdos bez viny, první hoď kamenem, ale proto, že to provedli a považují to za "správné/normální". 

..máš pravdu, že asi nikdo není imunní, to mne někdy naplňuje bázní, třeba Šalamoun. To byl někdo, vzhledem k mému nic, o byl fakt někdo...a neustál to, jak mohu ustát já?

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 15:23:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, :)
Nemáš tolik majetku jako Šalomoun.
Nemáš tolik styků.
Nepotřebuješ uzavírat smlouvy s ostatními národy 'snubním svazkem (bylo zvykem)...
Komu je hodně dáno, od toho hodně požadováno.
Ovšem, po kom není mnoho pożadováno, a přeci padne v těch nemnoho darech...
A Adam měl jen jednu ženu :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 08:34:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
tvé vysvětlení nebo jinak převzaté šířené tvrzení o tom, že jsou tzv. (kým zvaní?) křesťané a křesťané (praví), anebo tzv. židé a židé (praví), musím odmítnout. Nikdy jsem takové dělení nepřijal za své. 

  Dobrý den, Voto.

  Výše jste psal cosi o upřímnosti, jde vám opravdu o upřímnost? Nebo alespoň pravdivost?

  A šlo vám o ní někdy, pokud jste v tomto tak základním tématu nepřijal za své ani základy?

  Definice pojmů je poměrně základní věc. Slovo "křesťan" bylo na začátku použito v Antiochii pro učedníky Pána Ježíše. Jak se pozná učedník Pána Ježíše řekl sám Ježíš: "Dávám vám nové přikázání, abyste se navzájem milovali; jako já miluji vás, abyste se i vy navzájem milovali. Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým." (a nejen v tomto místě) To je tedy základní obsah toho pojmu a tak je obvykle i používaný na křesťanském serveru - pokud zde pobýváte, měl byste respektovat pojmy, které jsou v daném oboru používané. 

  Pokud vám dělá problém ten pojem "křesťan", je možné použít například pojem "učedník Ježíše Krista". 

  Pokud někdo pronásledoval a zabíjel židy či šířil nenávist k židům, nebyl učedníkem Pána Ježíše Krista. Neučil se rozhodně od Ježíše. 

  Ale možná se učil od těch, co nenáviděli, pronásledovali a poslali na smrt Pána Ježíše, nenáviděli, pronásledovali a zabíjeli Boží proroky (a pak jim stavěli pomníky) a následně pronásledovali a snažili se zabít i jeho učedníky.


Co se týče toho, na co jsem se ptal nebo spíše poukazoval, že někde (v  něčem) má to 'anti' své kořeny, pak jde mi o to, v čem. 

  Kořeny daného tématu (pronásledování Božího lidu) jsou uvedeny v křesťanském učení, ve zjevení svatého Jana. Nenávist k Božímu lidu je integrální součást Hříchu, součást základní vzpoury člověka vůči Bohu (stejně jako odpor k Božímu slovu, amorálnost a další věci). 

  Snad víte, že jsem byl léta součástí téhle nenávisti a šelmy, která je popsaná o kousek dále. Byl jsem tedy i vychováván v odporu/nadřazenosti/nesnášenlivosti jak k Židům, tak k učedníkům Pána Ježíše. Mám tedy s tématem osobní zkušenost a ta mi připadá velmi podobná tomu, co projevoval Luther, který byl podle všech znaků součástí stejné nenávisti a stejného proudu sekt, jako kdysi já.

  Kromě toho, že to "anti" má své kořeny, má také východisko (které není v tom "anti"). Pokud by vás zajímalo, mohu napsat i to.

  Hezký den

  Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 15:30:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom Cizinče.

Docela upřímně a přímo rovně zde píšu, že takové dělení na křesťany a ''křesťany'' nebo tzv. křesťany jsem opravdu nikdy nepochopil a nepřijal za své. A nepomohlo mi k tomu takové dělení přijmout ani nynější Vaše vysvětlení. Nemám naprosto nic proti použití názvu křesťan. Klidně můžete ten název nahradit třeba jinými názvy jako 'Kristův učedník' nebo 'služebník Kristův' nebo 'učedník té Cesty' apod.
Nic na tom nezmění, že je pro mne takové dělení neporozumitelné

Jsou učedníci dobří a špatní, služebníci dobří a zlí, užiteční a neužiteční, poslušní a neposlušní, milující i zrazující, falešní a opravdoví, věrní a nevěrní, konající pravost a nepravost, apod. No a v tomto kontextu takè pak rozumím slovům Šaula, že pravý žid není ten, kdo je obřezán toliko na těle, ale obřezávající své srdce. Oboje společně, protože obřízka na těle je smlouvou mezi B-hem a potomstvem Abrahama, vykonanou rukou Abrahamovou na jeho synech a následovaná jeho syny na synech.
Ale stále je dobrý i zlý žid židem, křesťan křesťanem, učedník učedníkem, služebník služebníkem, otrok otrokem, správce správcem, člověk člověkem, syn synem, dítětem atd. Přijde mi takové dělení daleko normálnější, než říci, že špatný učedník není učedníkem, že zrádný učedník nebyl učedníkem apod.

Nicméně je to Vaše dělení, Váš názor, Váš postoj a máte na něho zajisté plné právo. Já jsem prostě JirkoviB potvrdil, že mám postoj jiný a upřímně mne takové Vaše dělení nikdy prostě nebralo. Znáte tedy můj postoj a já Váš, že se neshodujeme a já to respektuji. Nicméně z mého pohledu byl Luther křesťanem, nebo třeba Hus římskokatolickým křesťanem, Safira byla křesťankou, Jidáš byl také křesťanem. A každý kdo vyznává Ježíše za své Pána, Krista, Boha.... je prostě křesťanem, ač ne každý vstoupí do jeho nebeského království.

Pokud máte nějakou potřebu svůj postoj nějak více rozvést a vysvětlit, proč ne, ale upřímně, dělení na křesťany a ''křesťany'' nebo tzv.křesťany či 'jako křesťany' mně nepřijdou spávná. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 16:35:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nemám potřebu více rozvádět, pokud je pro vás téma  a obsah pojmů nesrozumitelný, není potřeba dále řešit. Klidně si označte například že Luther, Hus či třeba Stalin, Hitler či Gottwald patří také do množiny "křesťan", tak jak to dělá svět.


  K tématu diskuze: Bylo by pro vás srozumitelné alespoň to, že pokud někdo nenáviděl židy či je pronásledoval, neučil se to od Pána Ježíše, že tyto postoje nemají kořeny ani v učení ani v praxi Ježíše? Nemají tedy ani kořeny v těch lidech, kteří se od Ježíše učí a žijí to, co Ježíš učil? (Když už tedy nerozumíte tomu, že učedník Ježíše se pozná podle toho, že se učí od Ježíše....)

  Bylo by pro vás srozumitelné alespoň to, že velmi často v historii byli pronásledováni stejně tak židé jako ti, co poslouchali učení Pána Ježíše? (byť nedokonale či neidylicky)

  Hezký den

  Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 23. říjen 2018 @ 12:11:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom Cizinče.
K počtení a uvážení: http://cs.gowikipedia.org/wiki/Antisemitismus
Celou dobu tady píšu, že slova mají moc a měly by být váženy.
Ale to zásadní, na co jsem se ptal, je docela obecná otázka, někde to má své kořeny, tu živnou půdu či to podhoubí, jak to nazval wollek.
Zřetelně: jeden výrok: "tyto mé nepřátele přede mnou zabijte" a dva lidé. V jednom to podnítí nenávist a druhý takový výrok odmítne.
Je pro Vás už nyní srozumitelné, na co se tu ptám a o čem je ta diskuze, kterou jsem započal a neustále se snažím držet tuto linii?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 23. říjen 2018 @ 13:15:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
opr.: ... slova mají moc a měly by být váženy měla by být vážena.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 23. říjen 2018 @ 16:40:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---- Zřetelně: jeden výrok: "tyto mé nepřátele přede mnou zabijte" a dva lidé. V jednom to podnítí nenávist a druhý takový výrok odmítne.----

  A třetí si řekne že je to spravedlivý rozsudek Božího hněvu, a žádnou nenávist k ostatním v něm nepodnítí.

  A dokonce ani nenávist  k tomu Božímu výroku , který jste sám odmítl. 

Představte si že jste král a skrze své služebníky zvete své milované město na nějakou hostinu / třeba svatbu /a zjistíte,  že v tom městě vaše služebníky systematicky týrají a zabíjejí  Neposlal  by jste  tam svá vojska, a vrahy zahubil ?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 23. říjen 2018 @ 20:03:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
timgu, předně stále se ptám, táži se po jednom a totéž: z něčeho taková uvažování a jednání vycházejí, někde mají své kořeny, živnou půdu, to podhoubí. A ukazuji na to, že ačkokiv slova mají  moc podnítit a měla by být zvažována, ne každý na ně reaguje stejně. Myslím si, tedy mám za to, že třeba wollek, tomu porozuměl. Všechny ty ostatní reakce zavádějí řeč od podstaty mého dotazu a docela se postupně přibližují zbytečným averzím.

--------

Pokud bych přesto měl reagovat na to 'co ten třetí' na takovou úvahu, pak ji pokládám za hodně špatné pochopení spravedlnosti a práva. A hlavně onoho Ježíšova podobenství o odchodu k ustanovení jednoho měšťana za krále, kterého jiní spoluměšťané nenáviděli a za krále takového člověka nechtěli. A tem urozený měšťan po svém příchodu jako despota dal jen pro svè rozhodnutí bez milosti před svýma očima popravit mečem těch svých věrných, kterým nebyl zkřiven ani vlas po dobu jeho nepřítomnosti, ty kdo ho nechtěli za krále, nenáviděli ho, byli jemu nepřátelè. Asi tak, jak vládnou despotové. 

Jenže Ježíš to podobenství řekl zástupům, které ho následovly a že byl blízko Jeruzaléma a ony zàstupy měly za to, že to království nebes mělo už tehdy nastat.
Pokud tedy si ' ten třetí' vykládá to podobenství jako podobnost příchodu mesiáše a zpûsobu nastolení jeho království, pak tomu, co je to podobenství nerozumí a možná docela chladnokrevně přijme za spravedlivé jednání takového despotického krále, že bez milosti dá pobít svè nepřátele ze svého rozhodnutí, že ho za krále nechtěli a měli ho v nenávisti.

Alle nerad bych opět tady odpovídal znovu a znovu k něčemu, co se dost vzdaluje tématu, které jsem nadhodil. Tak to nech raději být.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 23. říjen 2018 @ 22:28:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----- A tem urozený měšťan po svém příchodu jako despota dal jen pro svè rozhodnutí bez milosti před svýma očima popravit mečem těch svých věrných, kterým nebyl zkřiven ani vlas po dobu jeho nepřítomnosti, ty kdo ho nechtěli za krále, nenáviděli ho, byli jemu nepřátelè. Asi tak, jak vládnou despotové.-----



Evidentně jsi nepochopil.  Bůh rozhodně není despota.  V pokoji ti pravím, že by jsi měl  více vážit svá slova na jeho adresu a popřemýšlet z něčeho /koho/ ta tvá uvažování a jednání vycházejí, kde mají své kořeny, živnou půdu, to podhoubí..

 
 Když už byl blízko a uzřel město, dal se nad ním do pláče 
42  a řekl: „Kdybys poznalo v tento den i ty, co vede k pokoji! Avšak je to skryto tvým očím. 
43  Přijdou na tebe dny, kdy tvoji nepřátelé postaví kolem tebe val, obklíčí tě a sevřou ze všech stran. 
44  Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil.“ (Luk 19)






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 24. říjen 2018 @ 06:33:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 23. říjen 2018 @ 20:35:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Petře,
už chápu dotaz, tedy doufám, ale nejsem si jist, že existuje "správná" odpověď. Ten, kdo pronáší slova, by je měl samozřejmě hodnotit vzhledem k posluchačům, vzhledem k těm, kteří mohou být osloveni... čím je ten člověk výše, čím větší má moc oslovit tisíce, tím větší důraz na čistotu slova musí brát.
Introvert žijící na samotě si může dovolit říci více slov, než člověk, kterému druzí visí na ústech. Slova mají velikou moc, o tom žádná...
..na druhou stranu, jsou i reálné situace, kdy můžeš říci cokoliv, dávat si absolutní pozor na slova a pokud někdo chce, tak si to vyloží podle svých uší a ty s tím nic neuděláš. 
Vezmi si kolik zvláštních tzv.křesťanských společenství vzniklo na základě NS. Takové množství a tak protichůdné... zdrojem někdy bývá biblický verš, vytržený z kontextu, povýšený nad jiné verše a "zlo" je na světě. 
To zlo není nutně ve slovech, to zlo je někdy jen v uších. Samozřejmě někdy je zlo i ve slovech, ale zlo ve slovech je jiná kapitola. Když zlý člověk ze svého pokladu vynáší zlo, tak mluví zle... ten svoje slova asi hlídat nebude. Dobrý člověk svoje slova hlídá, ale krom sebevraždy není jiná možnost jak zabránit zneužití slov. Tady nemusí zabrat i mlčení, řekneš A, je to špatně, řekneš B, je to špatně, .... mlčíš, je to špatně... někdy je to v posluchačích.
Takže otázka by se dala přeformulovat, proč někteří slyší zlo, když se mluví dobro?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 24. říjen 2018 @ 12:43:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom Jirko.
>>Takže otázka by se dala přeformulovat, proč někteří slyší zlo, když se mluví dobro?<<
Snad by se i takto dala postavit otázka, ale mně se jedná o tu podstatu, tedy kde se v člověku rodí to zlo, že jeho uvažování, jeho myšlenky a touhy jsou (už od mladého věku) zlá a v závislosti na tom pak i jedná zle.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 14:03:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

    Ovšem  tuhle lidskou padlou podstatu nemůžeš vztahovat na Ježíše a na jeho (Otcovo) slovo.  A to soudit.


 
Kdo pochází ze země, náleží zemi a mluví o pozemských věcech. Kdo přichází z nebe, je nade všecky
 svědčí o tom, co viděl a slyšel, ale jeho svědectví nikdo nepřijímá.
 Kdo však jeho svědectví přijal, potvrdil tím, že Bůh je pravdivý.
Ten, koho poslal Bůh, mluví slova Boží, neboť Bůh udílí svého Ducha v plnosti
  Otec miluje Syna a všecku moc dal do jeho rukou.
 Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.“   (Jan3)
  

           Budu velmi rád, když mi třeba i časem napíšeš , co o tam slyšíš.  Děkuji  timg   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 18:48:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidská padlá podstata může být "výmluva(ou). 
Lidská podstata se (podle toho) Bohu nepovedla, ač je podle Božího obrazu, je padlá... 

Člověk má podstatu jen jednu, ale pudy(přirozenosti) dvě. 
A za sklony k zlému může výchova, prostředí, atd. (tedy za použití těch sklonů (pudů, přirozenosti) 
Člověk se rodí a umírá se stejnou podstatou, i se dvěma pudy.... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 19:36:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se ptal Zeryku na toho z člověka z nebe. Zda lze padlou lidskou podstatou soudit jeho /Otcovo/ slovo. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 20:08:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebe, nebíčko ... 

Hele padá nebíčko udělá ti bebíčko! - Proč by nebe padalo tatínku - ty kořalo? 

Nebe není místo odkud se dá pocházet.... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 20:52:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebe není místem už protože Bůh nebydlí, a tudíž 'je místo kde bych mohl spočinout'? 

Tvary produkují zase jen tvary či patvary :) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný p (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:14:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---'je místo kde bych mohl spočinout'?--


Ano, Zeryku, jistě že je.

2 V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.
3  A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.
4  A cestu, kam jdu, znáte.“       

 (Jan 14)




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponova (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:21:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebe není tím místem, dokonce takové místo neexistuje(pokud neexistence není důkazem jeho existence...) 
Příbytky jsou obrazem domu, ona ta obrazná řeč nutí k fundamentalismu, tedy nějaký supermrakodrap kde budou lidé "žít" :) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kompo (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:45:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- kde budou lidé "žít" :)---

:-) A nebo Zeryku žijí. Jak se pravdivě říká, kde je tvůj poklad, bude i tvé srdce. A proto:  

 „Moje království není z tohoto světa. Kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji služebníci by bojovali, abych nebyl vydán Židům; mé království však není odtud.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 24. říjen 2018 @ 20:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Petře, 
tak na to nedokáži odpovědět. Mohu odpovědět,ale byl by to jen posun otázky. Například rodí se to v srdci, rodí se to v mysli... to by byla odpověď neodpověď. Nevím.
Jedna myšlenka mne vede ke stromu poznání a jezení v době, kdy se jít nemělo. Druhá vidí pokračování v pokušení hada - ale kdež, budete jako Bůh, .... tedy egoismus, někteří lidé chtějí být jako Bůh, chtějí být absolutními vládci. Někteří více, jiní méně, ti co více, tak těm jde o prosazení sebe, na roveň Boha, ale pokud to dělám "násilně", tak je to často na úkor druhého, já jsem více než jiný, proto mi jiný nebude stát v cestě .... ale to je zase jen posunutí otázky, proč chce někdo být více než druhý?
Pak další, trochu divná myšlenka, je to v nás, aby se projevila naše víra, láska, aby víra byla prozkoušena...já třeba věřím, že Pán Ježíš byl reálně pokoušen, váben k hříchu a mohl zhřešit, že pokušení reálně prožíval ...ale On zvítězil. My máme vítězit stejně.
Ale jinak nevím, to je nad moje uvažování.
Pokoj tobě Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 20:35:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A já mám za to, Jirko, že to nad Tvé uvažování ;)
Vždyť nač by bylo člověku to požehnání po jeho stvoření, kdy na to neměl 'vlohy'. A zbytečne to vyřknutí požehnání bylo, kdyby člověk v tom nemohl i padnout. Chybělo jen poznání sebe sama.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 21:08:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..dnes na společenství jsem říkal protimluv. Říkal jsem, že jsem vděčný, kdy padnu, nebo když přichází pokušení a vypadá to na pád.. protože v těchto situacích se mohu přiblížit Bohu, poznávat sám sebe,..  a ten protimluv je v tom, že se mi to hnusí, že v tom není nic pozitivního, chvályhodného...je to ke stydění se.....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 26. říjen 2018 @ 07:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda,hm.
Byl jsem včera večír dost unaven a nějak mé doteky mobi nezaznamenal :(

Napsat jsem měl:




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 26. říjen 2018 @ 22:24:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj tobě Petře, chybějící písmenka jsem si tak nějak doplnil...ale děkuji, že jsi si všiml a doplnil je sám... Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 08:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Zlo nevychází z myšlení, ani nepřichází "z venku". Podněty "zvenku" mohou snadno napomoci k tomu, aby se zlo v srdci člověka vydalo napovrch (nebo aby naopak zůstalo ještě nějakou dobu skryté).

  Nitro člověka ale není zdrojem toho zla: Srdce člověka je jako studánka, která má pramen z duchovního světa. A na tom prameni záleží, kde se bere. Jestli je zdrojem toho pramene Bůh, nebo Hřích.

  Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 08:39:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Zlo nevychází z myšlení, ani nepřichází "z venku". Podněty "zvenku" mohou snadno napomoci k tomu, aby se zlo v srdci člověka vydalo napovrch (nebo aby naopak zůstalo ještě nějakou dobu skryté).

  Nitro člověka ale není zdrojem toho zla: Srdce člověka je jako studánka, která má pramen z duchovního světa. A na tom prameni záleží, kde se bere. Jestli je zdrojem toho pramene Bůh, nebo Hřích.

  Cizinec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 13:48:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za názor, Tondo Cizinče.
Jak si vysvětluješ slova Zákona: Miluj H-spodina celým svým srdcem ...?
Nebo příkazy jako: budete si ošklivit, budete mít za ohavnost ...
Nebo: Střezte se nechat svádět svým srdcem.

Mohou (mají) myšlenky (rozum), poručit srdci?

Z nitra člověka, z jeho srdce vycházejí zlá myšlení.
Kdo ovládá své srdce, řídí ho, nebo ho naplñuje.
To srdce máš za podobenství čeho? Nebo, co mu připodobníš?






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 05:37:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To srdce máš za podobenství čeho? Nebo, co mu připodobníš?

  Srdce nemám za podobenství, ale za běžně používaný pojem, například i v bibli

  Nebo v lidské řeči, když se řekne: Ten člověk má dobré srdce. Nebo: Ten člověk má zlé a zkažené srdce. Nebo: Ten člověk má kamenné, tvrdé srdce. Nebo: Ten člověk snad ani nemá srdce. "Srdce" je to, co má takový člověk dobré, zkažené, kamenné nebo mu chybí.


Kdo ovládá své srdce, řídí ho, nebo ho naplñuje.

  Srdce člověka ovládá to, co je v něm, to, na co je srdce napojené. Když je to láska, ovládá člověka láska. Když je to hořkost, ovládá hořkost. Když je to radost, ovládá ho radost. Když je to beznaděj, ovládá ho beznaděj.

  Sice je "hezké" ovládat například srdce plné beznaděje, hořkosti, ale taky extrémně namáhavé a vyčerpávající.

  (předpokládám, že ovládat srdce plné radosti, pokoje a lásky není potřeba)


Mohou (mají) myšlenky (rozum), poručit srdci?

  Mohou jako že se to stane?
  
  Mohou poručit tomu, co je v srdci? Na to je rozum malým pánem.
 
  Mohou ovládnout to, co ze srdce člověka vychází a tvářit a snažit se navenek jinak, než co má člověk v srdci? Tomu se říká pokrytectví. To rozum zvládne. Ale jen omezeně. V krizových situacích (například při dostatku/přebytku moci či peněz, v nebezpečí a jinak emotivně vypjaté situaci) se navenek prodere to, co je v srdci.

  Mají? Jako že by to tak mělo být? 

  To ne, nemají. Stav, kdy je v srdci člověka něco jiného než v rozumu není úplně ideální.¨


Jak si vysvětluješ slova Zákona: Miluj H-spodina celým svým srdcem ...?

  H-spodina, to je co? Chybějící písmenko na klávesnici?

  První a nejdůležitější přikázání Zákona beru jako Boží slovo.  Bůh je se svým slovem zcela totožný. Slovo u Boha znamená totéž jako čin. Co Bůh vyslovuje, to se také děje: "On řekl - a stalo se" (Žl 33,9). 

  Podobně jako s jinými slovy od Boha beru to slovo jako čin. Jako to, co se děje v lidech, kteří to slovo slyší.

  Cizinec


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 24. říjen 2018 @ 07:25:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale to zásadní, na co jsem se ptal, je docela obecná otázka, někde to má své kořeny, tu živnou půdu či to podhoubí, jak to nazval wollek.
Je pro Vás už nyní srozumitelné, na co se tu ptám a o čem je ta diskuze, kterou jsem započal a neustále se snažím držet tuto linii?

  Ano, samozřejmě. Tuto vaši linii jsem komentoval hned v prvním mém příspěvku


Celou dobu tady píšu, že slova mají moc a měly by být váženy.

  Určitě souhlasím.


K počtení a uvážení: http://cs.gowikipedia.org/wiki/Antisemitismus

  Díky, četl jsem. Zrovna nedávno jsem četl knihu o osudu židů těsně po válce. O téma jsem se zajímal už dříve - jak jsem tu psal, spolu s učedníky Ježíše (lidmi, kteří věřili písmu a žili podle něj) byli velmi často pronásledováni společně i židé, toto téma i zkušenost máme tedy se židy společnou. Když jsem studoval dějiny lidí, kteří poslouchali písmo, narážel jsem na vždy znovu na to, že ten, kdo nenávidí Boží slovo pronásleduje nerozdílně obě skupiny.


Zřetelně: jeden výrok: "tyto mé nepřátele přede mnou zabijte" a dva lidé. V jednom to podnítí nenávist a druhý takový výrok odmítne.

  Zajímavé uvažování. Jak už psal timg: Ve třetím ještě něco jiného (například potřebu přečíst si kontext ;-)

  Co konkrétně ten výrok podnítí ve vás? To, co v jednom, ve druhém, nebo ještě něco jiného?

  Cizinec.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 24. říjen 2018 @ 17:44:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Co konkrétně ten výrok podnítí ve vás? To, co v jednom, ve druhém, nebo ještě něco jiného?<<
Úvahu (rozvahu) nad tím, "co těmi slovy (podobenstvím) chtěl básník říci".  ;-)
Kdy a jak nastane to B-ží království, a jaký bude příchod (vstup) mesiášské doby a jak bude Mesiáš "uveden, (se uvede)".
A mám za to, (věřím tomu), že nevstoupí jako ten despota a nevnutí B-ží království a svůj mír (dobu šalomu) lidem, jako ten král v tom podobenství, ale tak jak to Ježíš zdůvodnil, proč ještě B-ží království tehdy nenastalo (a nastat nemohlo).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 20:42:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Samozřejmě že Království nastalo už jeho přítomností, sám to potvrdil (L17,21) Zde v podobenství vysvětloval . že se jim království postupně zjeví a ujišťoval že se rozšíří. A to skrze generace svých následovníků, služebníků, kterým dal dary, aby s nimi hospodařili. Naznačil Že musí zemřít /odejít pro tu hodnost/ a že po každém bude žádat účty, neboť  všichni staneme před spravedlivou soudnou stolicí Boží.

                     Proto Kristus umřel i ožil, aby se stal Pánem i mrtvých i živých.


Ž 110,1  Davidův, žalm. Výrok Hospodinův mému pánu: „Zasedni po mé pravici, já ti položím tvé nepřátele za podnoží k nohám.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:15:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu nikoli pro Židy, 

Tam je duchovní svět totožný s materiálním,... 

Je to o Božím království jako za Davida, Šalamouna,.... 

No a to nenastane pro tu zlou přirozenost která chce "druhé" pokořit násilím... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:26:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jak židé,  já věřím že Pán Ježíš Kristus sedí na tom Davidově trůnu a kraluje. 

 L 1,32  Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida.

Zj 3,21  Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 24. říjen 2018 @ 21:32:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to tu všici víme, že  tak věříš Timgu. 

A myslím, že Ti ani nikdo nechce nic brát, nebo přesvědčovat o opaku. 

Je ovšem více směrů, cest, dálnic a hlavně výkladů výkladu :) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 24. říjen 2018 @ 22:38:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Jistě, dobře jsi vystihl dnešní realitu. Otázkou je kam ty všechny směry, cesty a rychlostní dálnice zavedou. Raději mám tichou , nemusím takový šílený provoz.  Věřím že "vrátka do ovčince" jsou jen jedny.   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 24. říjen 2018 @ 22:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Timgu nikoli pro Židy, Tam je duchovní svět totožný s materiálním,... 

Taky proto židé nikdy (většinově) nemohli pochopit Krista. Proč máš pořád potřebu připomímat oblasti, kde se židé (patrně) mýlí? Pak píšeš ne nepodobně jako (smířlivý) ateista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 26. říjen 2018 @ 21:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlím opačně :) 

Totiž, že židé Ježíše pochopili a křesťané nikoli, ti totiž chápou jen ideu Krista, jen vlastního Ježíše Krista, nikoli toho žida.... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 24. říjen 2018 @ 22:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
žeryku,

 "a to nenastane ....."

jednou ses ptal:   Prorokuješ, nebo provokuješ? 

Teď je tu otázku vhodné položit tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 26. říjen 2018 @ 21:17:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani tak ani tak... 

Jde o princip. 

Bůh není násilník a lidé jež násilím přibližují Boží království jej nepřihlíží,  a "porodní bolesti" nejsou soužením druhých lidí... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 26. říjen 2018 @ 21:18:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: nepřiblíží 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 26. říjen 2018 @ 22:20:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

       
    Je pravda, že tam žádný lhář ani násilník nevstoupí , každý si musí projít svým vlastním těžkým zápasem, než vstoupí.

l
     A třeba přijde i doba, kdy se lidé budou vybírat učitele, kteří jim budou lechtat  "slechy.."










]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reform (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 10:45:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu.

Od té doby, co B-h stvořil nebesa a nebi, tak nebesa jsou B-žím trůnem a země je jeho podnožím.
B-h panuje (kraluje) v nebesích a nad zemí a panoval z nebes zemi vždy.
A to nebeské království (království Nebes) se zde na zemi mezi lidmi prolamovalo vždy, když B-h zasáhl.
Něco jiného však bude, když B-h bude kralovat na Zemi ze Sijóna a Sijón bude B-žím trůnem.
To již lidé nebudou vstupovat do B-žího království a nebude se zde prolamovat a nebude mezi lidmi, nebude "podobenstvím", ale lidé budou žít v B-žím království zjevně.
No a jde spíše o ten věk, který charakterizuje vládu Mesiáše (a jeho samotného).
A zase zcela něco jiného pak je ten věk příští, který nastane po věku Mesiáše.

Ale k věci: Tak jako království Nebes (B-ží) se mezi lidmi nevlamuje násilím, tak věřím, že nevejde ani Mesiáš (ten konečný). Nepřijde zbrocen krví svých nepřátel. Nakonec, co by to bylo za Mesiáše, který by si nedokázal usmířit i své nepřátele v přátele. A takto je přemoci a mít u všech lidí dobrou pověst  :) Který by musel vyvraždit své nepřátele a započal by svou vládu "míru" v krvi svých nepřátel a ve strachu z toho, že je králem, který "bere i tam, kde nezasel". Ježíšova slova jeho podobenství vnímám natolik silná, že by mělo být zjevné, proč řekl, že jeho království ještě nenastalo. A píšu o tom království, kdy B-h bude vládnout ze Sijóna a v něm bude přebývat B-ží trůn. Tedy o království "tělesně vnímatelném a uchopitelném", nejen někde mezi někým, ale po celé zemi, (jako ta nebesa sestoupivší na zemi - kdo ví, jak "funguje Davidova hvězda", bude vědět :)

Šalom.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 11:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:) nebesa a nebi ;) no, nebesa a zemi
Ač tedy ta nebesa nejsou jedna a nebe to je nad zemí ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 11:14:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Voto, za koho máte momentálně Pána Ježíše Krista?

Ptám se zejména proto, že se na jednu stranu odkazujete na Jeho výroky, na druhou stranu směřujete k judaismu a jeví se mi to tak, že Jeho poselství užíváte k podpoře judaistického pohledu. Rozumím tomu dobře, nebo se mýlím?


PS: Rozhodně to není nic ve 'zlém', jen se snažím více pochopit Váš přístup.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 11:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíše mám za člověka, (pokud kdy žil). Tedy spíše za myšlenku.
A ty 'jeho' myšlenky mám za disputaci v rámci tehdejšího židovství, kdy nebyla ustálena halacha ve všech věcech učení. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 11:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, rozumím.

wollek


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 12:21:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myšlení značně ovlivněné proselyty, tedy helénistickými myšlenkami, s nimiž se judaismus v té době potýkal a také s učením esejců a jiných skupin včetně disputací farizejů a saducejů. A křesťanství prostě zapadlo především mezi proselyty (bez obřízky) a mezi pohany, a došlo k postupnému odloučení a vyčlenění tohoto směru z židovství k osamocenému náboženství. 
Jen dodatkem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku re (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 12:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

             ----- tak věřím, že nevejde ani Mesiáš (ten konečný). Nepřijde zbrocen krví svých nepřátel----

       :-)  Já věřím že 100% ano. Protože i Zj nečtu tak "fundamentálně" jako vy... A mí nepřátelé opravdu nejsou tělo , ale duchové zla. Proto ten Kristův / Boží rozkaz (přede mnou je pobijte)  který vy zcela zjevně nechápete. Proto zde nasazujete Bohu v Kristu" psí tyranskou hlavičku"...

          ----- Něco jiného však bude, když B-h bude kralovat na Zemi ze Sijóna a Sijón bude B-žím trůnem. ----

          To samé.. Pán Ježíš Kristus , Mesiáš  Ten , který je první i poslední /konečný/,  ze Sijóna kraluje z Davidova královského trůnu , na který mu dal Otec usednout.

Proto víme :   
Žd 12,22  Vy stojíte před horou Siónem a městem Boha živého, nebeským Jeruzalémem, před nesčetným zástupem andělů.

                                       A tak pane Vota ,  co vaše obuv ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátk (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 12:39:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji, Timgu.
Hned máme názorově k sobě blíže.
Také mám za to, že být zbrocen krví svých nepřátel není o 'té krvi'.
Proto také rozumím tomu Ježíšovu podobenství tak, že odůvodňoval, proč B-ží krâlovství nenastane ihned (tehdy) a zjevně. A že by to nebylo v té době vůbec dobré. Že zrovna takto nepřijde a panování se neujme.
Věříš Timgu, že to království, které není z tohoto světa, jednou zaplní celou zemi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k S (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 13:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím v ten "kámen", 

který se stal obrovskou skálou /to je o tom růstu/ a zaplnil celou zemi. Že se nebeské království rozšířilo po celé zemi ( Proto proroctví Daniele 2 )to  se stalo a naplnilo v Kristu.  Že ve dnech "těch králů" dal Bůh nebes povstat Kristovu království a kralování, které nebude zničeno navěky. Rozdrtí a učiní konec všem těm královstvím, avšak samo zůstane navěky. 

Opět se ho velekněz zeptal: „Jsi ty Mesiáš, Syn Požehnaného?“ 
62  Ježíš řekl: „Já jsem. A uzříte Syna člověka sedět po pravici Všemohoucího a přicházet s oblaky nebeskými.“ 
63  Tu velekněz roztrhl svá roucha a řekl: „Nač ještě potřebujeme svědky? 
64  Slyšeli jste rouhání. Co o tom soudíte?“ Oni pak všichni rozhodli, že je hoden smrti. 
65  Někteří na něj počali plivat, zakrývali mu obličej, bili ho po hlavě a říkali mu: „Prorokuj!“ A sluhové ho tloukli do tváře.

A tak nepochybuji o tom že se naplnilo to co Bůh ústy Mesiáše řekl, že oni ještě tehdy , za svého života,  uzřeli / byli svědky/ příchodu nebeského království s velikou mocí a slávou.


                            


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 14:04:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že se rozšířilo po celé Zemi (zemi), máš za naplnění (země) a proroctví, nebo se ještě nenaplnila(o)?
Považuješ za naplnění, co je pořád ještě ve skrytu, v 'nebesích, oblacích', nefyzicky zjevné?
Třeba války, mezilidské nesnášenlivosti, to že ještě není zaplněna země poznáním Jediného B-ha ...
Věříš, nevěříš ... že všechno to bude fyzicky hmatatelné, že to bude zjevné (zjeveno)? (Bavili jsme se tu s Cizincem o prorokování a zjevení. Co pokládáš za nejvyšší stupeň či formu zjevení? To zjevení v oblasti duchovního, skrytého světa bez vědomí si svého těla nebo to za plného vědomí těla?)
Dík za povídání.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný p (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 15:35:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Jistě že se /ta slova/ proroctví naplnila.  

Za naplnění považuji to,  že Pán Ježíš Kristus na Sijónu kraluje, což je pro mne zjevné. Někomu to zjevné /zjeveno/ samozřejmě býti nemusí (třeba  proto , že to fyzicky nevidí na vlastní oči a vidí jen války , nenávisti etc. Mesiáš nás všechny ovšem vyzval k hledání jiného , toho Božího království.

 Za nejvyšší stupeň pokládám Boží lásku a věřím  i toužím  /očekávám Den /  kdy bude zjevena sláva Božích synů.

 To už se ale na této zemi nic šířit ani plnit nebude, protože tahle země zmizí.. (tehdy nebesa s rachotem zaniknou, vesmír se žárem roztaví a země se všemi lidskými činy bude postavena před soud.)

Proto si velmi cením i toho / stupně/ zjevení ,  v obnovené mysli  podle obrazu svého Stvořitele. Ve kterém už není Řek a Žid, obřezaný a neobřezaný, barbar, divoch, otrok a svobodný – ale všechno a ve všech Kristus.


   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komponova (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 25. říjen 2018 @ 20:04:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpovědi, Timgu.
Asi už nebudu mít více otázek k Tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kompo (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 27. říjen 2018 @ 15:59:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rádo se stalo, Petře. Duch silný, lítostivý a milostivý, dlouhočekající , hojný v milosrdenství a pravdě , buď s Tebou i se všemi. 


]


Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 20. říjen 2018 @ 22:36:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to asi nikoho zajímat nebude. Lutherova tkz. reformace byla jen krutá krvavá revoluce. Během jednoho roku vypálili na 1000 klášterů povraždili na 200 tisíc kněží, řeholníků a katolických laiků. Byla to sebranka podobná té naší husitské lůze, která s tím začala. Došlo to tak daleko u nás, že Žižka to již nezvládal a musel je nechat upálit, viz. Adamity na Táborsku. Luther to naopak doporučoval, že je třeba si umýt ruce v krvi a každého papežence je třeba podříznout, zardousit nebo upálit.



Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 20. říjen 2018 @ 22:49:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
》Tak to asi nikoho zajímat nebude. 《
Co nebude asi nikoho zajímat, martino?



]


Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 21. říjen 2018 @ 12:36:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vota


Co nebude asi nikoho zajímat, martino?



martino


Natvrdlý Vota. Toto!poslal lutrik 31. 10. 2018 – Svátek reformace. 
Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v.  
zve všechny na komponovaný pořad: 
Martin Luther:  Výběr z citátů, dopisů a modliteb 


Středa 31. 10. L. P. 2018 od 18:00 hod. 
Žižkův sbor CČSH „Žižkostel“,             
Náměstí Barikád 1, Praha 3. 
Vstup volný 



]


Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 21. říjen 2018 @ 15:26:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:)


]


Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 20. říjen 2018 @ 22:54:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino, můžeš to doložit z online zdroje?

(Během jednoho roku vypálili na 1000 klášterů povraždili na 200 tisíc kněží, řeholníků a katolických laiků. .... Žižka to již nezvládal a musel je nechat upálit, viz. Adamity na Táborsku. Luther to naopak doporučoval, že je třeba si umýt ruce v krvi a každého papežence je třeba podříznout, zardousit nebo upálit.)


]


Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 21. říjen 2018 @ 13:55:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
wollek


Martino, můžeš to doložit z online zdroje?


martino


Čerpám z dějin. Viz. např. Církevní dějiny - Blažej Ráček Nakladatelství Vyšehrad 1939. Nebo mnozí znají jeho "díla" jako, Proti římskému papežství založenému ďáblem – 1545 nebo,  O židech a jejich lžích - 1542 a další protižidovská díla, více August Franzen , Malé církevní dějiny, Zvon, Praha 1992. Stejně bolestivé a traumatizující musí být, jak pro Luthera tak dnešní následovatele Luthera zatížení, že sám byl vrah. Vraždu kterou Luther spáchal z prchlivosti na Hieronymu Buntzovi, mu snad byla odpuštěna ve svátosti smíření, neboť do kláštera vlastně utekl na návrh vikáře Brauna.


]


Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 21. říjen 2018 @ 17:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji. Rozumím, z čeho čerpáš, věřím tomu a nepochyboval o tom. Jen je škoda, že ty informace patrně nelze najít volně na internetu v důvěryhodné podobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 21. říjen 2018 @ 20:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
wollek


Rozumím, z čeho čerpáš,....


martino


Můžeš se  na to spolehnout, neboť Blažej Ráček si tato tvrzení nevymyslil, má je ze 16 dílných církevních dějin L. Pastora „Geschichte der Paepste“.


]


Re: Re: Komponovaný pořad k Svátku reformace (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 26. říjen 2018 @ 17:18:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Jistě byla doba, kdy každý, kdo zabíjel, si myslet, že tím slouží Bohu.. Že to budou dělat  /protože Otce nepoznali/ předpověděl nám Pán , abychom si i v té době vzpomněli, že nám to opravdu řekl.

    
  Jen k tomu pozvání .  Církev je  Boží .   A její hlavou je   / tak to bude a zůstane /  Pán Ježíš Kristus.  


  Proto nikdy nebude, ba ani nemůže být ,  /např. / "Franty Brucknera",   "Jana Husára"  či  "Pavla Ťuláka"  ( " Ťulákova ev. c.." ) atd. 


]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy