Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 250, komentářů celkem: 429585, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 464 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498253
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE
Vloženo Sobota, 29. duben 2017 @ 00:52:13 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus



Mt. 12:39,40 "On jim však odpověděl: Pokolení zlé a cizoložné vyhledává znamení, ale znamení mu nebude dáno, kromě znamení proroka Jonáše. (40) Vždyť jako byl Jonáš v břiše velké ryby tři dny a tři noci, tak bude Syn člověka tři dny a tři noci v srdci země."

 
(všechny citáty, pokud není uvedeno jinak jsou ze SP)

Není zde řečeno, že Syn člověka bude tři dna a tři noci v hrobě - nýbrž "v srdci země", v nitru země, což je široký pojem zahrnující i hrob. 

A pokud jde o den, tak "den", tj jedno otočení země kolem své osy (siderický den) dělili Židé na den i noc po 12 hodinách, (Mt. 20:1-12; J. 11:9). Hodiny se počítaly od jitra, tedy přibližně od šesté hodiny. Poledne tedy bylo hodinou šestou, a naše třetí hodina odpoledne hodinou devátou. Židovský den začínal východem první hvězdy, tedy večerem (Mt. 28:1), což znamená, že od pátečního večera již začínal den sobotní, tj. sváteční. Z textů Písma vyplývá, že se popisované události udály v čase kratším než 3x24 hodin, tzn. že "den" i "noc" mohly znamenat jak její plnou délku (12 hodin), tak i její časově blíže neurčenou část. To potvrzuje i Dr. Col, který se ve svém překladu NZ v poznámkách vztahujících se k Mt. 12:38-40 praví: "Výraz tři dny a tři noci" je třeba brát ve smyslu židovského počítání. Židé počítali konec nebo začátek dne za celý den."

Pokusme si zrekapitulovat ony 3 nejdůležitější dny v dějinách lidstva:

1 den-Pátek: Od odpoledních hodin přibližně do večerní 18 hodiny byl Spasitel již v hrobě. Večerem, tedy asi od 18 hodin, začínala židovská sobota, svátky Pesach, kdy bylo zakázáno pohřbívat, proto musel být pohřeb vykonán rychle.

Lk. 23:44-46 "Bylo již okolo šesté hodiny; tu nastala tma až do deváté hodiny, (45) protože se zatmělo slunce. Opona svatyně se uprostřed roztrhla. (46) A Ježíš zvolal mocným hlasem: Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha. A když to řekl, vydechl naposled."

Josef, člen rady z židovského města Arimatie, udělal toto:

Lk. 23:52-54 "Ten přišel k Pilátovi a vyžádal si Ježíšovo tělo. (53) Sňal je, zavinul do plátna a položil do hrobky vytesané ve skále, kde ještě nikdo nebyl pochován. (54) Byl den přípravy a nastávala sobota."


2 den-Sobota: po celý den, tedy přibližně od 6 do 18 hodin byl Spasitel v hrobě.


3 den-Neděle: v hrobě byl Spasitel pouze část nedělního jitra, po dobu časově blíže neurčenou. Pak byl vzkříšen, setkal se s Marií Magdalskou a učedníky:

Mt. 28:1,2,5,6 "Po sobotě, když už svítalo na první den týdne přišla Marie Magdalská a ta druhá Marie, aby se podívaly na hrob. (2) A hle, nastalo veliké zemětřesení, neboť Pánův anděl sestoupil s nebe, přistoupil, odvalil kámen a posadil se na něm. (5) Anděl promluvil k ženám: Vy se nebojte. Vždyť vím, že hledáte Ježíše, toho ukřižovaného. (6) Není zde, neboť byl vzkříšen, jak řekl. . "

J. 20:17 "Ježíš jí řekl: Nedrž se mne (BK) nedotýkejž se), neboť jsem ještě nevystoupil ke svému  Otci."

J. 20:19 "Když byl večer téhož dne, prvního v týdnu a učedníci byli ze strachu před Židy [shromážděni] za zavřenými dveřmi, přišel Ježíš, postavil s doprostřed a řekl jim: Pokoj vám."


1 noc z Pátku na Sobotu: celou noc, přibližně od večerní 18 hodiny do 6 hodiny ranní sobotního dne byl Spasitel v hrobě. 

2 noc ze Soboty na Neděli: celou noc byl Spasitel stále v hrobě.

3 noc z Neděle na Pondělí: od večerních hodin neděle do časově neurčených hodin dne pondělního, byl již vzkříšený Spasitel svým obživeným Duchem (1Pt. 3:18,19) v "srdci země". (též Mt. 12:39,40).

Víme, že Spasitel od nedělního rána již nebyl v hrobě, protože byl vzkříšen. Setkal se s Marií Magdalskou a učedníky. Teď mu ještě zbýval poslední úkol: sestoupit se svým Duchem do "srdce země" - do podsvětí. Řada vykladačů vidí mezi hrobem a podsvětím kontinuitu.

Pojem "srdce země" zahrnuje i peklo, tedy něco, co je "uvnitř" - z Písma víme, že Dátan a Abíram sestoupili zaživa do pekla - podsvětí (4M. 16:30n). Jsem přesvědčen o tom, že až do Spasitelova  vítězství na kříži existovala vedle sebe dvě části podsvětí: jedno pro spravedlivé a druhé pro bezbožné, navzájem oddělené nepřekročitelnou propastí. Je zajímavé, že Lazar nebyl po smrti přenesen k Bohu, ale do nižších světů - klína Abrahamova (Lk. 16:19n), odkud si ho spolu s ostatními zástupy spravedlivých všech věků vzal náš Spasitel po svém vzkříšení k sobě do nebe.

Je vidět, že ani  starozákonní svatí nemohli předstoupit před Hospodinovu tvář, Který je třikrát svatý (Iz. 6:3). Od pádu člověka do hříchu (1M. 3) je celé lidstvo v zajetí hříchu a čekalo/čeká na vysvobození, které kůže přinést jen Kristus. 

Prof. Erich Sauer vidí problém takto:

Erich Sauer: SVÍTÁNÍ SPÁSY SVĚTA  7 kapitola: Životní cesta Zákona 
A. Starozákonní společenství s Bohem (str. 114)

"Základem mozaické obětní služby tudíž není jenom shlazení, nýbrž smíření, nikoliv pouhá odplata v rámci soudcovské spravedlnosti, nýbrž relativní obnovení společenství vykupující láskou. To usmíření však umožňuje mozaická oběť "přikrytím" hříchu. Odejmout hřích sice nemůže, "neboť nemožné jest, aby krev býků a kozlů shladila hříchy(Žd. 10,4.11) - to může jen a jen oběť Kristova (Žd. 9,26) ale z hlediska Golgoty může přikrýt hříchy spáchané v důsledku lidské slabosti tak, aby je Bůh neměl na očích. To byl její úkol - ve vztahu ke kříži - i její síla." 

Poznámka autora pod čarou: 

Všude tam, kde se ve Starém Zákonu našich Biblí vyskytují slova "shladit, odpustit", je v hebrejské verzi použito slovesa "kaphar", tj. "přikrýt přetřením", "zakrýt" (totéž slovo jako v 1M. 6,14). Z téhož kmene je odvozeno i slovo "kapporeth", vlastně něco (hříchy) k "přikrytí", tj. slitovnice. Str. 114.

Pro hříchy spáchané úmyslně a po zralé úvaze, tedy pro hříchy vědomé a chtěné, hříchy spáchané "se zdviženou paží", měla Stará smlouva jen ukamenování (4M. 15,30 doslovně; 3M. 24,10-23). Str. 114,115.

Mozaická oběť -  str. 118

Poznámka redakce pod čarou:

Mozaická oběť - Mozaika představuje nějaký obraz, složený např. z různobarevných kaménků. Různé starozákonní oběti byly obrazem té jedinečné oběti Pána Ježíše Krista.

Konec citátu.

TRIUMFÁLNÍ PRŮVOD KRISTŮV:

Ef. 4:9 "Co jiného znamená vystoupil, než že nejdříve sestoupil do nejnižších částí země?"
Ef. 4:8 "Proto praví: Vystoupil do výše, odvedl s sebou zajatce a dal dary lidem."

1Pt. 3:18,19 "Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen (19) V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení."
Sk. 2:27 "neboť nezanecháš moji duši v podsvětí, aniž dáš Svatému svému uvidět zkázu." (Sk. 13:35).

Spasitel svým Duchem přivedl zástupy spravedlivých všech věků kteří žili před Ním, a tudíž nemohli Jeho oběť přijmout, z části podsvětí jim vyhrazeného na nebesa, tzn. že Spasitel svou oběť velkoryse vztáhl i na ně. Text (Ef. 4:8) praví, že Spasitel vystoupil do výše, odvedl zajatce a dal jim dary. Jak jsem již napsal, od pádu člověka do hříchu (1M. 3) je celé lidstvo v zajetí hříchu a čekalo/čeká na vysvobození, které může přinést jen Kristus.  A tím velikým darem je spasení (Ef. 2:8,9). 

Aby se naplnila Písma, tak tito starozákonní spravedliví společně se spravedlivými ze všech národů vešli k Otci do nebe jedinými Dveřmi, jimiž je Kristus sám (J. 10,7,9)!!!

KOLOSÁLNÍ!!!

A pro nás pak platí:

J. 5:23 "aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal." 

KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!!

Tedy pro toho kdo nectí Syna, je Bůh naprosto NEPŘÍSTUPNÝ.


BA





"ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 03. květen 2017 @ 12:20:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!!----

    Proč - "vyjma Otce"? 

J 8,24  Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších.“



Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 03. květen 2017 @ 13:07:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



]


Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 13:29:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý článek, navíc zcela v souladu s tím jak jediného Boha znám.


]


Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 03. květen 2017 @ 15:44:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Poznání končí ? Jak u koho.  V dalším článku píšeš, co pro nás platí se třemi vykřičníky:


       ---- KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!! ---


 Potom nerozumím tomu,  jak můžeš vyjímat Otce , od společného jmenovatele všeho , tedy Krista?  




]


Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 03. květen 2017 @ 17:19:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otec je větší než Syn (J. 14:28). Dále Otec tvoří skrze Syna a pro Syna (1Kor. 8:6) a článek NĚKTERÉ VZTAHY OTCE A SYNA
Ahoj,
BA


]


Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 17:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak je psáno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 05. květen 2017 @ 22:32:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
                       Ahoj BA,   díky za odkaz na článek  "některé vtahy"


                        ------ Otec je větší než Syn (J. 14:28)----


   S tím naprosto souhlasím ,  právě proto se ptám, proč píšeš že by pro mne mělo platit, že společným jmenovatelem všeho je Kristus a  vyjímáš Otce...  :          

              -----KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!!----

  

 Pán Ježíš Kristus řekl velmi jasně: " Zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších. “





]


Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 03. květen 2017 @ 09:54:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněný článek je možné nalézt zde.
BA




Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 02. květen 2017 @ 07:22:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)

J. 5:23 "aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal." ....

Otec a Syn jsou jedním Svatým Duchem.



Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 02. květen 2017 @ 19:26:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh otec je přirovnání (obraz), není to jméno, syn je taky obraz, a duch je "výdech", je analogií života....
Otcem se stává má-li děti, syna, bez syna není otcem, a syn nemůže být zplozen bez muže ( budoucího otce)( no bez ženy nebude ani jeden ;-)  )

Nemyslíš že, duch je žena ?


]


Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 08:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch je Duch. Pohlaví má podle toho v jaké duši přebývá.


]


Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 02. květen 2017 @ 19:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otec a Syn jsou jedním Svatým Duchem.


Trošičku poškádlím: A kdo z nich je B-h? B-h je Svatý Duch. Otec je tentýž Svatý Duch a tedy tentýž B-h, a Syn je tentýž Svatý Duch a tedy B-h. Všichni (tři) jsou tentýž B-h, tj. tentýž Svatý Duch, tj. Jeden B-h :) Atanášovo vyznání o Trojici netvrdí naprosto nic jiného :) Proč tu tedy vlastně stále opakuješ své vyznání proti těm, kdo vyznávají Jednoho B-ha v Trojici?


]


Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 09:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poškádlení se nepodařilo.  Stále nechápeš co píši. Tak znova.Voda je pořád vodou, je jedno jestli v jezeru, řece, sklenici ....je to stále voda.Svatý Duch je také stále Svatý Duch.... tedy nejsou tři ale pořád jeden.
Když naliješ vodu do sklenice, poháru a džbánu.  Je to pořád voda. Už to chápeš ? Anebo to jsou snad "tři" vody ???Jediný Bůh v Trojici je nesmysl, lidská nauka. Bůh je neomezený, nemůže být ukotven ve třech.  Takové lidské nauky vedou pak k hloupým pohádkám jako Anděl Páně II. Kde vystupují tři osoby a ještě jim přikazuje Marie co mají dělat....směšné....


]


Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 10:38:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nauka o Trojici ale netvdí nic jiného jako ty. Třeba je to v  tom, že o ni nic nevíš a oponuješ sám sobě a své představě o tom, co se ona ,snaží vyjádřit,. No a vyjadřuje vlastně přesně, co ty. I s tím, že Syn se stal člověkem - Ježíšem Kristem. 

Tohle ale není pro ,tele, emance, dzehenuti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 10:59:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to teda tvrdí zcela něco jiného...výsledek je pak třeba v pohádce o Andělu Pána II. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 11:20:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybuji, že by tvůrci pohádek nějak konzultovali svou tvorbu s teologickými dogmaty církví, dzehenuti. Ale pravda je, že ona ,nauka o Trojici, lidem v hlavě příliš jasno nedělá a takoví ,doslovní ve svých představách' jako ty, berou onu nauku jako fundament ,o třech bytostech, třech ,bozích jednoho božství,. Tak se vlastně vyjadřuješ i ty. Namísto testemonií dogmata. Znáš tu ,nauku, vůbec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 11:29:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě, že to konzultovali.  Ano nauku o "trojici" znám a když jsem byl párkrát v kostele teda jsem koukal co to tam mluví za nepravdy. Od té doby tam nechodím, je to Bohem zapomenuté místo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 13:41:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konzultovali? A jak, kdy? Pohádku "Anděl Páně"? Vymýšlet si snad nemusíš. Vždyť tam není snad žádný popis "nebe" co by se nějak shodoval s nějakou církevní naukou.

Ale pro mne :) Dzehenuti, je obsahem svého poselství  ta pohádka docela povedená, pro mne jedna z nejlepších.


To že jsi byl v nějakém "kostele" a něco sis tam vybavoval, jako tehdy, když jsi sem vstoupil se svým článkem, vůbec nic neprokazuje, jen to, že "něco" nesneseš pro své přesvědčení nebo pro pojetí svého přesvědčení. 


V tzv. Athanasiově vyznání se píše:


... Tak jest Otec Bůh, Syn Bůh, i Duch svatý Bůh; a přece nejsou tři Bohové, nýbrž jeden jest Bůh.
... Tak jest Otec Pán, Syn Pán, i Duch svatý Pán; a přece nejsou tři Páni, nýbrž jeden jest Pán.
... Neboť jako nás křesťanská pravda nutí vyznávati, že každá osoba zvláště jest Bůh a Pán, tak nám obecné náboženství zapovídá říkati, že jsou tři Bohové nebo Páni.


Ono docela koresponduje s tvým přesvědčením o B-hu, že je jako "jedna voda" rozlitá do nádob nebo do nádrží; ovšem potíž je v tom, že B-žího ducha nelze nikterak uzavírat a omezovat do "nádob" nebo "nádrží", ale B-h se může v těch "nádržích či nádobách" ve svém proudění zdržovat, rozprostírat, avšak stále "téci" všude kolem, protože v B-hu jsme. Všechny tyto až mystické obrazy a alegorie o B-hu jsou však "jako", pouhým přirovnáním pro lidské chápání, ale nikoliv B-ha vystihujícím. B-ha nikdo nikdy neviděl. Není podoben člověku a ničemu na zemi ani na nebi a rozhodně myšlení lidské není B-žím. S ničím na zemi nebo v kosmu, co člověk zná a o čem ví, nelze B-ha ztotožňovat. Ani vzhledově, ani povahově, ani konáním či nějakým dějem či abstrakcí. B-h je naprosto svatý (tedy oddělený) ode všeho, co člověk zná a vnímá. Člověk však může vnímat tu onu B-ží emanaci, dává-li "On" člověku poznat takto svou "přítomnost". A ta přítomnost není nějaká bytost v tomto světě, ale jako to, že by člověk vnímal ve svém přítomnosti nějakou neviditelnou bytost či osobu, nebo pociťoval "něčí" inspiraci nebo by "vešel třeba na návštěvu k manželům, co se před chvílí rozhádali". Ale je to vše vyjádřením jen "jako" a nikoliv vyjádření o nějaké bytosti. B-h je lidské mysli nevystižitelný, je jako "duch ducha", jako absolutní nic v něčem.


Když se tedy člověk o B-hu vyjadřuje a chce ho "vystihnout" nějakým svým popisem či svou moudrostí nebo svým pochopením skutečnosti, měl tzv. přistupovat k B-hu s posvátnou bázní či úctou, že nikoliv člověk B-ha může jakýmkoliv způsobem vystihnout, ale že jen B-h se může člověku dát poznat, nějak se projevit, dát se "pocítit".


Tys prý u B-ha byl a B-ha znáš :)  O Mošem se praví, že byl nejpokornějším ze všech lidí a že B-h se mu dával spatřit a mluvil s ním tváří v tvář. O všech ostatních prorocích je pak psáno, že oni nebudou patřit na B-ha jako Moše, tedy B-h se jim takto nedá poznat, ale jen jako zrcadlo od zrcadla. Nu a Moše jakoby prostoupil tou mlhovinou B-ží přítomnosti, nahlédl do B-žího nitra ... ale za tou mlhovinou žádný vzhled, žádnou podobu, žádné vyzáření B-ha nespatřil. Nezahlédl naprosto nic (z Talmudu ...). Cos viděl ty? "Světelnou plachtu" - to je ale vyzáření a nikoliv B-h..,..




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 13:47:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... ...jako absolutní nic v něčem.... Poznámka: snad ještě lépe "jako absolutní nic v ničem" ...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 14:02:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako komedie je to dobré. V žádném případě se ale nejedná o pohádku. Pohádka má mít výchovný charakter atd... Navíc tak jak vnímá režiér Strach Boha je směšné. Absolutně vůbec to nepasuje s tím mým popisem vody.
jestli je voda ve třech nádobech je pořád vodouprotože tak stejně ta voda může být ve 144.000 nádobách....takže to vylučuje omezenost na tři !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 že každá osoba zvláště jest Bůh .....to je další nesmysl lidský !!!!!!!!
Bůh - Svatý Duch je  bytost - jakoby voda.............. a ta může a taky nemusí být v jakémkoliv počtu osob/duší !.Svatý Duch "OTEC" žádnou inviduální celistvou tvář nemá !. Kdyby se projevil v celé své celistvosti, nebylo by nic krom něho !. Tedy by nebylo pozorovatele.
Pokud by se všechny řeky staly mořem...nebylo by řeky, která by to moře viděla.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 14:20:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti, když píšeš takto ztučněle, je to naprosto nepřehledné.


Voda v nádobách již není tou vodou v řece, mění se její vlastnosti a ztrácí svou čerstvost. Už nemůžeš říci, že je to tatáž voda, ač jsi ji i v řece do hrnku nabral, ale je to voda z řeky, která někde pramení, vyvěrá. A voda dává život (tedy poskytuje výživu pro život), ale není sama "životem", spíše projevem, "stvořením" života. Jako je tzv. v krvi člověka život, tak i ve vodě a alegoricky je "život B-ží v Jeho duchu".


Víš, že máš Jediného B-ha a přitom B-hů neurékom, jinak bys toho Jediné B-ha "ty" omezoval. A ani nevíš, že ho takto vlastně omezuješ svým přemýšlením, jsi více než B-h, on je tvým "vyjádřením", vyjádřením tvého popisu. ;)


Až tedy se stane, co bylo zaslíbeno, že B-h rozlije svého Ducha na všeliké tělo, asi už nebude toho vnějšího pozorovatele? Do jednoho, B-ha všichni budou "znáti". Už tedy nebude zapotřebí onoho vnějšího pozorovatele, budou ho všichni znáti v sobě? Šaul na to šel jinak. Napsal, že vše co jen můžeme o B-hu poznat, nám už zjevil :) A tedy až všichni budou jedno s B-hem, jako On je Jeden, pak bude jedno moře ... a nikdo B-ha nepozná :) Ale buď dobré mysli, Dzehenuti ... i v moři proudí řeky!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 14:35:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Voda je stále vodou...ale máš pravdu už se může znečistit skrz nádobu :). To znečistění je dědičný hřích. Tedy jestli na začátku byla voda v řekách absolutně čistá - svatá...prvním hříchem byla znečistěna.Vodu používám jako přirovnání. Duch je duch a z ducha je vše.Naopak ve své mysli není jediný Bůh nějak omezen, byl jsem u něj vím naprosto jak nekonečný je... omezujej je naopak ten co z něj dělá osobu.Ano to rozlití...bude a v ten okamžik každý pozná PRAVDU. Nikde není psáno, že to bude trvalý stav..bude to spíš takový blik :)). Jakoby blesk...na okamžik se vše stane jedním a pozna se PrAVDA.Ano nakonec vše bude jedním.... tedy tím skrz kterého je vše. Až vše bude jedním poté zas přijdou nové začátky....sám dobře říkáš že jde jakoby o dech :) spíše tedy pulzy :))). Jak tomu říkám večný třpit :))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 15:31:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znečistit skrz nádobu? Jistěže, pakli je špinavá. Ale ty jsi nečetl, co jsem psal? Nejlepší vlastnosti k pití má voda tekoucí, není už ,čerstvou,, když je v nádobě a ještě pak húře, když nádobou neprotéká, ale odstává tam. 

Zase ten tvůj ,dědičný hřích, :( Proč ho tu pleteš? Je jedno, zda je nádoba ,čistá nebo špinavá,, ta odstátá voda v nádobě prostě po nějaké době je už nepitelná bez toho, že by člověku způsobila střevní potíže, nebo jako voda nepokryla nádobu vodním kamenem. Nestačí se jedinkrát nadechnout a žít už bez vydechnutí starého vzduchu, který byl v těle zbaven své výživnosti, a nenadechnout se znovu. Jenže tento obraz vzduchu není o tom duchu v náboženském či teologickém pojetí. Ani voda nevystihuje, co je duch. Duch B-ží není nic z tohoto světa, ale do něho proniká, vyzařuje, jakoby způsobuje jeho život, pohyb, dění...

Bavíme-li se o B-ží ,mysli,, je to opět jen ,jako,. Přirovnáváme, mluvíme ne o tom, co známe či poznáváme svou inteligencí, ale o tom ,co  jakoby pociťujeme, co na nás působí, inspiruje nás, jakoby způsobuje, že po něčem zatoužíme ....

Dzehenuti, pakli jsi byl u B-ha a poznal jsi ,jak je nekonečný,, pak jde o naprostý protimluv přeci. Jak můžeš poznat nekonečnost, jak ji dosáhnout, vystihnout? A jak můžeš vůbec poznat a vystihnout nekonečnost ,něčeho či někoho,? Píšeš, že B-ha omezuje ten, kdo ,z něho dělá osobu, , a jedním vrzem jsi poznal B-ží nekonečnost? Nekonečnost nelze přeci poznat. Lze B-ha poznat jen ve vlastní přítomnosti. A mimochodem, ono trojiční ,osoba(-y), není o bytosti, ale o ,způsobu vyjádření, jakým se nám dává B-h poznat ,v duchovním, doteku jakoby jeho prstem.

Když by vše bylo fundamentálně jedno v ,Duchu,... pak by zase nic nebylo ... jako svět před stvořením ... svět ,duchů,.... návrat v ,nic,, nic, z tohoto světa. Jen B-ží záměr ... Co bylo v nic, obrátí se v nic. Ale ani ,onen starý svět, tou ,potopou světa,  nezanikl, ale  spíše obnovil se. ... A B-h přeci nemá ústa, jazyk, hlasivky, plíce ... Jeho ,slovo, je ,dělbou, tvorbou, co se stává ,stvořeným tělem,. :) Vše co na světě je stvořeno vypráví o B-hu, nebo je výpravným slovem B-ha o sobě sama. Však nikoliv B-h. A není ani vzhledem B-žím, jakoby Jeho nádobou. :) Jako lze nalézt pointu vyprávěného příběhu, tak stvoření ,vypráví, o B-hu, ale nikoliv stvoření je B-h:)








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 17:06:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano ten průtok o kterém mluvíš je právě spojení s nebeským "OTCEM" - Svatým Duchem. Ten nás očišťuje. A ano tvá úvaha je správná bez tohoto spojení/průtoku se voda/duch kazí.
A právě k přerušení tohoto toku došlo prvotním hříchem. Mám radost, že v tomto se shodujeme :). Nekonečnost je sice špatně vysvětlitelná a představitelná jde ji však pochopit/poznat.Pokud by byla tma světlo v klidu....tato tma není ničím omezená. Ale bylo by to něco co furt je nezávislé na prostoru a čase. Teprve uvedením/manifestací tohoto světla v klidu :) vzniká nám viditelné světlo a tedy i čas a prostor.
Nepřístupně světlo by pak bylo absolutnem, které vždy bylo. A paradoxně jeho zpomalením...tedy omezením časem a prostorem vzniká hmotný svět tak jak ho známe.
No a dle mé teorie jsou právě bílé/černé makro a mikro černé díry jakoby nebeské průrvy kde se nepřístupné světlo stává  přístupným :). Tedy je to jakásí první zákonitos...vše co vychází se také vrací :). Tedy i první duše/manifestace se jednoho dne vrátí do nepřístupného světla - OTCE :)>


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 18:23:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti, stále ti vysvětluji, že "voda nebo vzduch není duch". Duch je alegorie, vyzařování, emanace, způsobuje konání, jednání, prostě že se cosi děje ... a když voda neproudí, nebo vzduch, nedochází k jeho okysličování .... co pak? Stejně bude ta voda stojatou a od pramene vyschne nebude-li vyvěrat, Co pak? Chceš-li vodu čerstvější, musíš jít k prameni :) Co to způsobí? Žízeň, Z čeho vznikne ten pocit žízně? Z nedostatku přísunu vody. Ale z čeho vznikne ta chuť po čerstvé vodě? Když se jí člověk jednou napije. Pak tedy půjde ke zdroji a nebude pít vodu z rybníka. :) Duch je neviditelný. Vodu vidíš, ale její složení ne. Musíš ochutnat její chuť (ducha vody :)))


Každým hříchem se jistě vytrácí B-ží přítomnost (sláva, svatost) z tohoto světa. Ovšem každou spravedlností se zase navrací. Nějaký dědičný hřích v tom nehraje roli, ale konáním hříchu či spravedlnosti se přibližujeme nebo vzdalujeme od B-ží přítomnosti. Přeneseně - B-h člověka vyhnal od sebe, z ráje. Nebo B-h navštívil svůj lid. S dědičným hříchem, tak jak ho pojímáš, se neshodneme.


Nekonečnost není dosažitelná, vystihnutelná a tedy není poznatelná a pochopitelná a představitelná. Lidský rozum ji nedohlédne, od toho je nekonečná. Lze porozumět jedině tomu, že ji nelze nijak obsáhnout a vystihnout.


Tma není přeci světlo v klidu, spíše ukazuje na nepřítomnost světla - B-h oddělil světlo od tmy a viděl, že je to dobré. Svatost=oddělení (naprosté). Dobré je, když lze rozeznat světlo od tmy, a ne když je nějaké šero. Dobré je nemíchat jablka s hruškami, spravedlnost s hříchem. Mezi tmu a světlo učinil B-h oddělení, mezi vodami nad zemí a na zemi B-h učinil klenbu ... Ono oddělení a ta klenba znázorňuje to, co je dobré. Rozlišovat, oddělovat, nemísit ... ani nebeské s pozemským, ani duchovní s tělesným ...


Dzehenuti, mystické představy, kabalistické chápání, má být vždy s upozorněním, že jde jen o "jako". Tak pro mne zase nelze ve světle nic vidět, koukám li se do něj, ale svítí-li světlo do tmy, odhaluje, co v ní je. Když naprostá zář pohasíná, pak lze vidět, co v tom světle bylo ukryto; a když naprostá tma ustupuje, pak také. Chceš-li mystické porozumění: Světlo musí poodstoupit, pohasnout, prostě musí poklesnout jeho intenzita, aby se vytvořil prostor v němž paprsky světla mohou odhalovat věci dříve neviděné, nespatřitelné, ukryté ve světle (tedy naprostém, oslňujícím) a takto je jakoby tvořit. A kde zase paprsky světla nedosahují, ač by tam něco bylo, není to vidět. Pokud bychom si představili, že paprsky světla jsou jako prsty B-ží, pak by ve tmě (hmotě) tvořily jednotlivosti - stvoření. Například ... a země vydala ... vody se zahemžily ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 18:59:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále ti vysvětluju, že přirovnávám ducha k vodě. Duch je samozřejmě duch. Ano hříchem znečištujeme ducha, jinak s propojením s Bohem ho čistíme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠ (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 19:53:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je-li pro tebe tím duchem B-h, pak hříchem znečišťuješ B-ha? Lze to to vůbec, když je B-h 3x svatý a naprosto oddělený od veškerého hříchu? Lze snad znečistit ducha toho, kdo je Svatý? 

Dzehenuti, vím, jak uvažuješ. Prostě jsem tě upozornil na některé nesrovnalosti. Raději si o B-hu nevytvářet dogmatickou představu založenou na fundamentu, že duch je voda nebo jako voda, ale testemonii, že B-h je duch, tedy ho nelze ztotožňovat ani srovnávat s ničím, co je z tohoto světa.

Ale jinak děkuji za diskuzi. Rád jsem si s tebou popovídal. Zcela upřímně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA J (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 20:49:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je samozřejmě jak je psáno Svatý Duch. Nemůže být nikdy znečištěn protože nemá jak být znečištěn. Je Svatý na věky věků. Jak jsem psal "OTEC" nemá konkrétní duši je neomezený jak časem tak prostorem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA J (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. květen 2017 @ 20:49:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je samozřejmě jak je psáno Svatý Duch. Nemůže být nikdy znečištěn protože nemá jak být znečištěn. Je Svatý na věky věků. Jak jsem psal "OTEC" nemá konkrétní duši je neomezený jak časem tak prostorem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 03. květen 2017 @ 16:52:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oh... testemonií nikoliv ... ale testimonií


]


Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 30. duben 2017 @ 12:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Kdo nectí syna, nectí Otce, který ho poslal." To je citát z Janova evangelia, který zde a v jiných verších předkládá jedinečnost a nezastupitelnost víry v Ježíše Krista.

Trochu upravené to mají muslimové, avšak místo Ježíše je nutné ctít Proroka Muhammada.¨

Ovšem poslední výrok autora, že "kdo nectí Syna, je Bůh naprosto nepřístupný" nemá s tím předchozím uvedeným veršem žádnou logickou souvislost. Jde o ctění, nikoliv odmítání.  I k odmítání by bylo zapotřebí odkázat se na verše jiné. I ty však by byly pouze náboženskou ideologií a ještě k tomu vytrženou z kontextu, neboť Bůh je přístupný vždy a každému ať chce nebo nechce. Když Bůh řekl "Jsem který jsem" vyjádřil zřetelně že je jsoucnem, bytím, zkrátka existuje pro všechno bytí, tedy pro život. Kdo tedy žije, je spjat s Bohem ať se mu to líbí nebo ne. Má tedy možnost se s Bohem setkat. Bůh se dává dokonce poznat i těmi, kteří ho nehledají.



Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 01. květen 2017 @ 09:33:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaké znamení proroka Jonáše ?

To že, byl v "rybě" je znamením leda jemu samému, nebo planktonu a "moři"...

 Ukaž nám znamení!!

Žádné znamení, jen to Jonášovo ? Ninive bude vyvráceno!
A bylo?
Doslovně nikoli nýbrž "vnitřně", pokáním....
Probuď se ty kdo spíš...a zazáří Ti Mesiáš !


]


Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. duben 2017 @ 10:07:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobenství o Lazarovi vyjadřuje tehdejší situaci docela pravdivě.
Žádný z lidí SZ sebevíc svatých se nemohl dostat za své zásluhy do nebe - všichni potřebovali Mesiáše, který by jim nebe otevřel. Zatím čekali spravedliví v šeolu( v "lůně Abrahámově") a nespravedliví (ti, kteří neuposlechli, když Boží trpělivost vyčkávala)  - ti trpěli "v plamenech".



Kristus na kříži odevzdal svého "ducha života" od Boha zpátky nebeskému Otci - tedy tělesně zemřel.
Jak popisuje žalm 104:

(Žl 104,24-30)
Jak mnohá jsou tvá díla, Hospodine! Všechna jsi je moudře učinil. Země je plná tvých tvorů.  Hle moře, velké a široširé -- tam se toho hýbe! Bezpočet živočichů malých i velikých.  Plují tam lodě -- i livjátán, kterého jsi vytvořil, aby ses z něj radoval.  Ti všichni vzhlížejí k tobě, že jim dáš potravu ve svůj čas.  Dáváš jim, a oni si berou, otvíráš svou ruku a sytí se dobrem.   Když skryješ svou tvář, děsí se, když jim odejmeš ducha, hynou a navracejí se v prach.   Když posíláš svého ducha, jsou stvořeni. Tak obnovuješ tvář země.

Kristus ovšem zemřel jako každý jiný člověk jenom tělesně, jeho lidský duch (nesmrtelná lidská duše, jeho osobnost, jeho Já) se odebral jako každý jiný zemřelý člověk před ním do místa mrtvých (šeol, hádes, peklo, vězení, lůno Abrahámovo - všechno jsou to výrazy pro jednu a tutéž věc). Zde všem lidem oznámil otevření vězení a vyvedl všechny spravedlivé SZ k nebeskému Otci. Kristus tedy správně popisuje, že všichni zemřelí SZ byli při vědomí, že byli schopni spolu i hovořit. Že dokonce měli i povědomí o tom, co se děje jejich blízkým ve světě (boháč se zde přimlouval za své bratry).


(1 Pt 3,18-20)

Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen.  V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězeníkteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu....


Zde je odpověď na spekulace, co se stane s člověkem, když jeho tělo zemře. Nebude v nevědomosti (kómatu) až do konce světa, nýbrž při plném vědomí se hned setká s Kristem...

Proto se apoštol Pavel na toto setkání tak těší, že se nemůže dočkat. Kdyby bylo pravdou, že má být jenom v jakémsi dlouhém stavu bezvědomí podobající se spánku až do konce světa- pak by logicky vůbec nebylo kam spěchat.



Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Sobota, 29. duben 2017 @ 04:08:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Daniel slyšel od Hospodina:
Daniel 12:13
Ty však vytrvej až do konce. Potom odpočineš, ale v poslední den vstaneš, abys přijal odplatu."  

Bible jasně říká, že odplata - tedy nebe nebo peklo přichází až v poslední den, nikoli hned po smrti.

Potvrzuje to i kniha skutků, kdy píše o Davidovi:

Skutky 2:34
David přece nevystoupil do nebe, ale sám říká: ‚Hospodin řekl mému Pánu: Seď po mé pravici,

Možná informace z textu - David v nebi ještě není v době knihy skutků.

To vše protože platí, že mrtví nevnímají vůbec nic jak je psáno:
Kazatel 9:5
Živí totiž vědí, že musejí zemřít, mrtví však nevědí vůbec nic. Žádné odplaty se už nedočkají, i pouhá vzpomínka na ně zanikla.

Proto také se již mrtvému člověku zdá, že neuběhnul žádný čas od jeho smrti, protože stejně jako člověk spící, nebi člověk v bezvědomí nevnímá čas, to je také důvod proč Pavel psal takto:
:Filipenským 1:22-24
Zůstanu-li naživu v tomto těle, znamená to pro mě plodnou práci. Proto nevím, čemu dát přednost, neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší; zůstat v tomto těle je ale potřebnější kvůli vám.

Smrtí by se z jeho pohledu přenesl až do doby vzkříšení během jedné se*****y a byl by již s Pánem. A to celé nám potvrzuje kniha Tesalonickým jež myšlenkou jedné její části je i ujištění, že do nebe nikdo nikoho nepřejde, ale všichni do něj vstoupí současně až v poslední den.

Všimněte si že Pavel, když místní věřící uklidňuje (  oni se totiž báli toho že mrtví co se nedočkali Ježíšova příchodu budou mít smůlu a v nebi nebudou), říká "všichni SPOLEČNĚ půjdou do nebe",  nikoli "v nebi již mrtví jsou".

1. Tessalonicenským 4:15-17
Máme pro vás slovo od Pána: My, kdo se dožijeme Pánova příchodu, nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Ozve se burcující povel, hlas archanděla a Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu. My živí budeme spolu s nimi uchváceni do oblak vstříc Pánu; potom už budeme s Pánem navždycky.

Pokud se v Bibli mluví o živící mrtvých, tak jen v souvislosti se spiritismem - kde se nedomnívám že jde o skutečně mrtvé, nýbrž o padlé anděly s jejich podobou.
Dále se jedná o podobenství, které neslouží pro popis jak to se smrtí je, ale pro vyjádření myšlenky poselství (viz Lazar). - u deseti panen je nám také jasné, že do nebe nepůjde nějakých konkrétních deset dívek, ale chápeme to poselství. U Lazara bychom neměli dělat výjimku a nedělat z něj popis nebe.
A nakonec tu je kniha Zjevení, která stejně jako podobenství je o myšlenkách a symbolech vyjadřující určitý fakt, či poselství ( také chápeme, že zde nebude doslovná příšera - šelma, ale jedná se o symbol - stejně tak je na tom obraz duši pod oltářem).

Jedinkrát, kdy se s živými mrtvými opravdu setkáváme je u těch kteří byli vzkříšení - Mojžíš, nebo nikdy nezemřeli - Enoch, Eliáš.



Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 29. duben 2017 @ 10:03:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


------  Daniel slyšel od Hospodina:
Daniel 12:13
Ty však vytrvej až do konce. Potom odpočineš, ale v poslední den vstaneš, abys přijal odplatu."  

Bible jasně říká, že odplata - tedy nebe nebo peklo přichází až v poslední den, nikoli hned po smrti.-----





Tak se slovo naplnilo a i Daniel  vstal:

50  Ale Ježíš znovu vykřikl mocným hlasem a skonal.
51  A hle, chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země se zatřásla, skály pukaly,
52  hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena;
53  vyšli z hrobů a po jeho vzkříšení vstoupili do svatého města a mnohým se zjevili.


]


Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. duben 2017 @ 10:25:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bible jasně říká, že odplata - tedy nebe nebo peklo přichází až v poslední den, nikoli hned po smrti."...


To je ovšem jenom tvá interpretace.
Celkově toto místo popisuje toto:

A právě v onom čase povstane Michael, ten velký velitel, jenž zastává tvůj lid, a nastane čas soužení, k jakému nedošlo, co jsou národem, až do onoho času. A právě v onom čase unikne tvůj lid, každý, kdo se nachází zapsán v knize. 2Tu mnozí z těch, kdo spí v prachu země, procitnou, jedni pro život věčný, ale druzí k naprosté hanbě pro věčnou ohavnost. 3Ti rozumní však budou zářit jasem oblohy, a kdo ke spravedlnosti dopomáhají mnohým, jako hvězdy navěky a navždy. 4Ale ty, Danieli, ta slova uzavři a tu knihu zapečeť až do času konce. Mnozí budou prohledávat a poznání se rozmnoží. 5Nato jsem já, Daniel, spatřil, jak jiní dva stojí, jeden na tomto břehu řečiště a druhý na onom břehu řečiště. 6Jeden řekl muži oděnému lněným oděvem nahoře nad vodami v řečišti: Za jak dlouho nastane konec těch podivuhodností? 7Pak jsem slyšel onoho muže oděného lněným oděvem nahoře nad vodami v řečišti, jak pozdvihl pravici i levici k nebesům a přisáhl při Věčně živém, že k určené době, dobám a polovině, a až skončí tříštění ruky svatého lidu, toto vše pomine. 8Já jsem to sice slyšel, ale nechápal, a proto jsem řekl: Pane můj, co přijde koncem těch věcí? 9Nato mi odvětil: Běž, Danieli, neboť ta slova jsou uzavřena a zapečetěna až do času konce. 10Mnozí budou čištěni a běleni a tříbeni. Zatímco ničemové budou jednat ničemně a žádní ničemové nic nepochopí, ti rozumní však pochopí. 11A od doby odstranění soustavné bohoslužby a k dání pustošící ohavnosti uplyne tisíc dvě stě devadesát dnů. 12Blaze tomu, kdo počká a dospěje ke dnům tisíci třem stům třiceti a pěti. 13Ty ale dojdi do konce a budeš odpočívat. Na konci dnů pak povstaneš ke svému údělu.


Jedná se o pohled člověka z běhu času. Zde je nepopiratelné, že mezi smrtí těla člověka a vzkříšením na konci věků existuje určitá časová prodleva, která se neustále zkracuje, jak je blížíme konci světa.

Ale když člověk zemře, přechází z běhu času k Bohu do věčnosti. A s tím už nemáme žádnou zkušenost. U Boha je ustavičná přítomnost. I dnešní fyzika ví, že běh času není konstantou, že čas je deformovatelný gravitací, že jinou rychlostí plyne ve vesmíru a jinou rychlost má třeba na povrchu země.


]


Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 29. duben 2017 @ 10:49:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsi si oko spletl uživatele.  Nic takového netvrdím.  Jen jsem okopíroval,  ---- oddělil  ---- a na to odpovídal.

 Ještě dodám: 
 L 23:43:


Ježíš mu řekl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji. “





]


Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 30. duben 2017 @ 09:26:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš mu řekl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji. “  uvedom si ze Jezis lezel tri dny v hrobe a potom zenam řekl nedotykejte se me JESTE JSEM NEBYL U OTCE . takze pokud Jezisovo telo bylo v hrobe Jezis nebyl v nebi tak jak mohl vzit ten den lotra do nebe ještě v ten saamy den.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 30. duben 2017 @ 19:32:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 -----  uvědom si ---- 

Hirali , rozumíš slovu  " Amen, pravím ti ? "  Kristus Lotrovi mluví slova Otce.  Ty  mluvíš , co ? Co jsi slyšel od Tvého otce? Nebo mi jen papouškuješ pečlivě nastudované učení bludařů? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 30. duben 2017 @ 20:39:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible je slovo vnuknute Bohem ja jen pisu co je tam napsano. a trochu u toho premyslim pokud je Bible bozi slovo tak si nemůže protirecit ja jen citoval verse z Bible. zalezi jestli je pro tebe Bible Bozi slovo vse co obsahuje nebo jen nektere casti a ty casri urcuji urciti lide ale co jina vira tak Bozi slovo jsou jiné casti pisma tak aby to vyhovovalo teologii v kterou ti lide veri ja beru Bibli jako celek Bozi slovo. ne jen nektere casti které urcuji lide a Bozi slovo z mého pohledu si nesmí odporovat když cele bylo vnuknuto jednim zdrojem vsem pisatelum a to Duchem Svatym. prave proto u toho musim premyslet a nevytrhávat verse z kontextu Bible jako celku, ale pokud to beres jinak tak takova otázka je pro tebe irelevantni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 30. duben 2017 @ 22:37:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Bible je slovo vnuknute Bohem  ja jen pisu co je tam napsano-----

Ano, vždyť  to já také.   Slovo vnuknuté Bohem :    „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 02. květen 2017 @ 10:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo vnuknuté B-hem ...


Hirali, Timgu ..., dotaz na Vás: jak Vám vnukává B-h své slovo nebo jak si to představujete, prožíváte?


PS: Mluví B-h sám o sobě nějakou (všemi) fonetickou řečí? Má-li ústa, jazyk, hlasivky, proudí z něho vzduch, co by pak vytvářel zvuk slov? Má B-h mozek? Přenáší informace (své slovo) nějakou formou telepatie, mimosmyslového vnímání? Jasnozřivost? Jiná forma přenosu informací?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 02. květen 2017 @ 15:04:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----dotaz na Vás: jak Vám vnukává B-h své slovo nebo jak si to představujete, prožíváte?----


                                          Za mne, skrze Kristovu mysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 02. květen 2017 @ 15:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu ..., máš tedy Kristovu mysl ... Znamená to tedy, že smýšlíš, uvažuješ jako Kristus a tedy vše, co mluvíš, mluvíš jako slova B-ží? Ta slova nejprve slyšíš nebo tak nějak či jinak?


A ještě připojuji ty ostatní otázky, na které jsem se ptal, jak to vidíš, tedy znáš?

PS: Mluví B-h sám o sobě nějakou (všemi) fonetickou řečí? Má-li ústa, jazyk, hlasivky, proudí z něho vzduch, co by pak vytvářel zvuk slov? Má B-h mozek? Přenáší informace (své slovo) nějakou formou telepatie, mimosmyslového vnímání? Jasnozřivost? Jiná forma přenosu informací?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 30. duben 2017 @ 22:44:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spasitel poručil Otce svého Ducha, a skonal. (J. 19:30). Brzy poté Ho následoval i kající se lotr na základě milosti, kterou mu udělil Spasitel  (Lk. 23:43). To bylo v Pátek,(Lk. 23:44-46). V Neděli ráno se setkal s Marií Magdalskou (Mt. 28:1-6), a řekl jí, aby se Ho nedotýkala, neboť ještě nevystoupil ke Svému Otci (J. 20:17). Spasitel vystoupil k Otci v obživeném Duchu (1Pt. 3:18,19), někdy v noci na Pondělí, či v Pondělí, v čele triumfálního průvodu starozákonních svatých a spravedlivých ze všech národů (Ef. 4:8,9), s výjimkou Eliáše a snad i Enocha, kteří byli k Bohu přivedeni přímo, viz 2Kr. 2:11; 1M. 5:24. A tito svatí pak vešli k Bohu skrze Krista, jako jediné Dveře vedoucí k Otci (J. 10:7,9). 

Ale po osmi dnech, kdy Spasitel znovu navštívil učedníky, se situace, pokud jde o dotýkání, radikálně mění. Sám Spasitel Tomáše vyzývá, aby se dotykem přesvědčil o Jeho zraněních (J. 20:26-29). A Spasitel v oslaveném těle, 40 dní po svém vzkříšení, odešel z Olivetské hory na nebesa (Sk. 1:1-11), kde sedí na pravici Boží (Mar. 16:19).

Otázka:

" takze pokud Jezisovo telo bylo v hrobe Jezis nebyl v nebi tak jak mohl vzit ten den lotra do nebe ještě v ten saamy den."

podle mne nedává dobrý smysl.
BA


]


Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 29. duben 2017 @ 12:46:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

 Čas je věčný, každá přítomnost v něm je věčná, až na ty přitomnosti jejichž přitomnost je obsažená v časnosti. Tedy ve vymezeném časovém úseku, což je úsek, kde každá přítomnost skončí, jelikož nemůže překročit hranici bodu smrti, bodu nebytí. Abys to lépe chápal, nekonečná časová přímka  na sobě nese pomíjejíci body přitomnosti, to jsme my, na té samé přímce jsou i jiné body a úseky, které jsou nepomíjející. Věčnost je právě nyní kolem nás, žel naše přitomnost je pomíjející, jelikož je uzavřená v omezeném časovém úseku. Časnost je úsečka na nekonečné časovē přímce. Body úsečky vymezuje narození a smrt. Narodit se vKristu znamená život bez konce, což je polopřimka. V životě bez konce, není možné měřit čas stávajícím způsobem, to postrádá smysl. Jak se asi budeš dívat na tok času, kdyby před tebou nebyl žádný konec? Jako na věčnost, že? Kolik času budeš mít na věčnosti, a jak ho chceš měřit?


]


Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 30. duben 2017 @ 09:19:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ohledne lazara Jezis řekl učedníkům LAZAR SPI a později musel učedníkům rict ze lazar je mrtev. Jezis tady jasne řekl ze smrt je v z Bozi strany jen spanek clovek to vnima jako smrt. co je to spanek??? když spis vnímáš něco komunikuješ s ostatními lidmi a podobne věci ja to neumim. v Bible popisuje vice vzkriseni z mrtvych ale ani jeden z nich nepodal svedectvi o tom ze by jeho duse byla v nebi pochybuji ze byl vzkrisen někdo kdo byl v pekle. spanek je stav kdy clovek nevidi neslysi neciti proste je ve stavu kdy není schopen ovládat sve telo a nic vnimat. mame koma lide tam byli i dlouhe roky nic nevnimali nic si nepamatovali a když se probudili po letech z komatu tak pokracovali tam kde prestali ty dlouhe roky pro ne byl okamzik proste usnuli a probudili se. Jezis jasne nazyva smrt spankem. kd eje psano ze po smrti duse jde do ne be nebo pekla?? jak uci krc. jinak jak vnímáš lasku?? pokud je duse v nebi a z toho nebe vidi jak se hrisnici na veky smazi v pekle nebo jen poku to vis a v tom pekle bude někdo koho miluješ jak se budes v tom nebi citit po cele veky když budes vedet ze tvůj syn se cele veky smazi v pekle?? je tohle projev lasky dle me je tohle sadismus. takovy Buh co tohle udela je sadista. u sodomy kterou znicil Buh je taky psano ze tam bude hořet ohen na veky veku a dnes nikdo nevidi ten dxm z te sodomy ten ohen davno uhasl proc??, mozna je to stejne i s tim peklem az ohen vykona praci kterou mel udelat tak uhasne stejne jako v sodome ohen sodomu znicil a uhasl. je zajimave ze nekdy si vecny ohen lide vykladaji jako docasny a jindy jako vecny jako u toho pekla ale v bibli je to popisovano skoro stejnymi slovy. ja myslim ze si lide vykladaji tu Bibli tak aby pasovala do jejich teologie které veri.


]


Re: Re: Re: Re: Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 01. květen 2017 @ 11:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
------ ja myslim ze si lide vykladaji tu Bibli tak aby pasovala do jejich teologie které veri.-----

                                            To si myslím také.

----- v Bible popisuje vice vzkriseni z mrtvych ale ani jeden z nich nepodal svedectvi o tom ze by jeho duse byla v nebi pochybuji ze byl vzkrisen někdo kdo byl v pekle.----

                                                To je škoda.

--------- kd eje psano ze po smrti duse jde do ne be nebo pekla??---------


                                                Ve slovu Božím. Vždyť si prostuduj např:


   Mt 23,33  Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu?

    L 8,31  A prosili Ježíše, jen aby jim nepřikazoval odejít do pekelné propasti.

   Mk 9,47  A jestliže tě svádí oko, vyloupni je; lépe je pro tebe, vejdeš-li do Božího království jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do pekla,

   L 12,5  Ukážu vám, koho se máte bát. Bojte se toho, který má moc vás zabít a ještě uvrhnout do pekla. Ano, pravím vám, toho se bojte!


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy