Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473582
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost?
Vloženo Neděle, 17. červenec 2016 @ 12:24:11 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal unshaken

V poslední době hledám prameny poznání o posledním soudu. Nebo o onom dni, či Hospodinově dni popsaném v Bibli. Židovská apokalyptika vznikla v posledních dvou stoletích před n.l. proto, že vyvolený lid již přestal věřit, že Hospodin zakročí. Bůh jednal, tedy spíše nejednal, choval se jako ten deistický, který jen natáhl hodinky. Proto v apokalyptice, jak v Danieli, tak v pseudoepigrafech Henocha a Ezdráše a v jedné apokryfní knize, namísto Boha vystupuje preexistentní dokonalý člověk, nebo "syn člověka", kteří dají věci do pořádku namísto nečinného Boha.


Tak to prostě bylo, jiné  doklady o příchodu posledního soudu, pokud pomineme pohanské představy, nenalezneme.


Kde je spravedlnost

Je to ale nespravedlivé, aby zlo zůstalo nepotrestáno a dobro skončilo bez odměny. Přitom v každém člověku je podvědomě zakotvena touha po spravedlnosti, která nakonec zvítězí, a jestli ne v tomto životě, tak v eschatologické budoucnosti.

Věříme v to také? Když ano, tak proč? Kde je jistota?

Ježíš učitel

Ježíš z Nazareta byl člověk, který se vědomě ztotožnil se starozákonními pseudopegrafními  a apokryfními postavami. Sám se označoval za "Syna člověka", který přijde a dá vše do pořádku. Soud sám vykoná. Učil nás, jak to má vypadat v tom Božím království, jehož bude vládcem. Jeho učení je jasné a pochopitelné, přísné, odsuzující do světa pláče a skřípění zubů i odměňující postavením v Božím království. Ve svém učení ukázal cestu, jak se takové království vytváří - odpouštěním, milosrdenstvím, ale také pokáním a zbavením se nesprávného jednání. Určil cestu plačících, žíznících po spravedlnosti, milujících své nepřátele a své bližní. I v tomto světě, kde uskutečnění téhle vize končí jen pohledem na utrpení kříže, pokud nechceme být následovníky zla a hříchu a jednat jako jejich nositeli.

Jak si ale máme být jisti, že tato Cesta není zase jen lidská představa, byť utěšující?

Důkazy

Kdo jiný na tu otázku může odpovědět, než Bůh sám. Čteme sice, že se z nebe ozval hlas svědčící něco o milovaném synu. Všichni synové Boží jsou milovanými, a je jich mnoho, za syny Boží byli považování, a to i u pohanů, všichni účastníci toho jakého božího kultu.

Odpověď přichází přímo od Boha. Seslal a sesílá svého Ducha, který vstoupil jak do Ježíše samotného, tak do každého, kdo ho chce přijmout. Duch je potvrzením, že Bůh sám to myslí vážně a nespí nikde na obláčku, ale prolomil spojení nebe se zemí.

Na křesťanském serveru snad není nutné popisovat, jak Boží Duch působí v tomto světě. Bůh není jen hodinářem, jedná a koná každou denní i noční dobu. Konal na Ježíši, po Jeho smrti se nám Duchem otevřely oči a víme, co je to být účastníkem Božího království, jak se v něm chovat a co máme konat.

Tady není o čem diskutovat. Věda vyžaduje důkazy a my je máme a dozvídáme se o nich dnes a denně.

Zachránění a zavržení

Abych to zestručnil, použiji vyjádření z etiky: Zvířata charakterizuje jejich zvířeckost. Například psa jeho psovitost, žížalu žížalovistost. Je to prostě jejich přirozenost, zvíře nikdy nepřekročí hranice jemu dané morálky. Pes se vždy chová jako pes, žížala jako žížala. Zvířata jsou tedy morálně dokonalá.

A co člověk? Kdyby byl alespoň jako to morálně dokonalé zvíře, choval by se vždy lidsky. Jenže člověk se morálně nechová, často se chová jako nemorální zrůda. My ale víme, jak se má chovat člověk. Lidsky a pokud nám to nic neříká, tak jako obraz Boží. Možná je preexistentní dokonalý člověk mýtus. Naprosto to nevadí. Neboť člověk má být obrazem Božím a vzor takového člověka nám byl předán.

Nikdo nemá výmluvu. Nezáleží zda věřím nebo nevěřím v Boha, zda znám učení Ježíše z Nazareta, nebo zda jsem v nějaké církvi. Stačí, abych byl člověkem, jehož přirozenou morálkou je lidskost.

Když existuje rozlišení mezi zrůdami a člověkem, musí je někdo od sebe oddělit. Kdy? Na soudu. Kdo bude rozdělovat? Soudce nejvyšší.


"Poslední soud - mýtus nebo skutečnost?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 22:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hledáš prameny poznání? 
Ty hledáš?

Tak hledej...




Pro pozorovatelníka (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 18:06:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se stále a sveřepě bráníš uznat, že lidské postoje, které v sobě máš a zarytě hájíš, nejsou z tebe samotného, ale jejich původ je v Bohu?

Lidskost nenalezneš v genech, tedy v informacích a hmotné konstrukci člověka. Můžeš však sledovat vývoj jejího poznání. Dokonce si můžeš Ježíše Krista představit jako toho, kterého Bůh potvrdil jako vzor, když již byl naštvaný tím, jak Ho židé zdeformovali a zdegenerovali podle svého obrazu. A máš hned vysvětlení, proč starozákonní Bůh není správně vykreslen, když na základě příběhů vyvoleného lidu si tento lid neustále vytvářel představy o Bohu podle svých představ. Nejspíš zejména proto, že vyvolenost považoval za nadřazenost.

To nic nemění na skutečnosti, že je možné Ježíšovým pohledem najít ve Starém zákoně poučení, jak se člověk má nebo naopak nemá chovat.

Také jsi uvedl, že Ježíš kázal humanismus, což mohlo být pod řeckým vlivem. Zde je nejlépe si něco o řeckém humanismu přečíst. Začít třeba od Platóna, který otroky považoval za bezcenné věci. O ženách nemluvě. Navíc - humanismus je pouze část Ježíšova učení, která bez další nadstavby - Boha samotného - nemůže existovat a není sám o sobě realizovatelný. Viz lidské dějiny.

Pokud chceš najít zdroje humanismu lepší než v řecké filosofii, zamiř do Číny doby Konfucia. Ale i tam je oproti Ježíšově učení spousta rozdílů, nemluvě o tom, že Konfuciovo učení bylo založeno na loajalitě k vládcům.



Re: Pro pozorovatelníka (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:11:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se stále a sveřepě bráníš uznat, že lidské postoje, které v sobě máš a zarytě hájíš, nejsou z tebe samotného, ale jejich původ je v Bohu?

V kterém? Mannitou? Šiva? Budha? Jahve? A jaké postoje? Nevím, o čem píšeš. 


 A máš hned vysvětlení, proč starozákonní Bůh není správně vykreslen...Dokonce si můžeš Ježíše Krista představit jako toho, kterého Bůh potvrdil jako vzor, když již byl naštvaný tím, jak Ho židé zdeformovali a zdegenerovali podle svého obrazu.

Víš, co je vtipné? Že Ježíš tvrdil, že se nezmění ani písmenko ze SZ. Přitom poměnil snad všecko. A ty píšeš, že starozákonní Bůh není správně vykreslen. 


 Navíc - humanismus je pouze část Ježíšova učení, která bez další nadstavby - Boha samotného - nemůže existovat a není sám o sobě realizovatelný. Viz lidské dějiny.

To tvrdívají věřící. A já vidím reálně opak. Od 2 sv. války nebyla v Evropě válka a čím méně je ideologie a pobožnosti, tím méně hrozí války. Čím více sekularismu, tím větší svoboda. Pokud začnou pobožní strkat do všeho tu svoji ideologii a toho svého Boha, tak bude zase peklo nebo válka...


]


Re: Re: Pro pozorovatelníka (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 19. červenec 2016 @ 09:53:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezapomínat, že slovo pobožní v sobě obsahuje i muslimy. 


]


Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 17. červenec 2016 @ 16:25:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na křesťanském serveru snad není nutné popisovat, jak Boží Duch působí v tomto světě. Bůh není jen hodinářem, jedná a koná každou denní i noční dobu. Konal na Ježíši, po Jeho smrti se nám Duchem otevřely oči a víme, co je to být účastníkem Božího království, jak se v něm chovat a co máme konat.

Tady není o čem diskutovat. Věda vyžaduje důkazy a my je máme a dozvídáme se o nich dnes a denně.


Jako o čem máte důkazy? O Bohovi? 

Jenže člověk se morálně nechová, často se chová jako nemorální zrůda.

No a kdy se tak chová? Když má hlavu poplantanou nějakou ideologií, náboženstvím. Jako ten střelec v Orlandu, jako ten s kamionem v Nice. 

My ale víme, jak se má chovat člověk. Lidsky a pokud nám to nic neříká, tak jako obraz Boží. Možná je preexistentní dokonalý člověk mýtus. Naprosto to nevadí. Neboť člověk má být obrazem Božím a vzor takového člověka nám byl předán.

Takže se mám začít chovat jako Hospodin? Mám začít topil lidi, házet po nich hořící balvany síry, vyhrožovat jim smrtí, vybízet ke genocidám, dělat nachytávky na své blízké, stavět proti sobě, šmírovat po ložnicích, chodit jako zloděj v noci, dělat přepadovky, zabraňovat, aby se mohli lidi svobodně vyjadřovat, nutit všechny k jednotě, poslušnosti, dělat žárlivé scény, vynucoval si úctu, intrikovat, mluvit v metaforách a neurčitostech? 

Opravdu se mám chovat jako Hospodin? On mi má být vzorem? Mám postupovat jako On? 

Já mám obavu, co obavu, mám jistotu, že když se budu chovat jako Hospodin a On bude mým vzorem, tak skončím ve vězení. Když se začnu chovat jako Hospodin, tak mě opustí všichni moji blízcí a dostanu se před soud. 

unshakene - je mi líto. Zkus nějakou lepší literární postavu postavit jako vzor než je biblický Bůh. Třebas Vinnetou a Old Shaterhand. Nebo Hrabě monte Christo, alias Edmont Dantes. Nebo Robinson. To mi přijdou jako mnohem morálnější, lepší postavy než ti vaši vrtkaví psychotičtí bohové...



Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 17. červenec 2016 @ 18:39:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsem o krok napřed, nejspíš liberál nebo jinak těmi ortodoxními nazván, ale Boha vidím úplně jinak než ty. Tobě bych poradil, aby jsi se na Bibli díval očima Ježíše, přitom nezapomněl na svůj rozum a hlavně na to, že jsi člověkem. Tvoje lidskost je v tobě hluboce zapsaná a jak je vidno z tvého komentáře, tak dost zřetelně.

Ačkoliv v tvém komentáři vidím jen to, čím jsem také prošel před lety, tak ti ve světle svého dnešního poznání, a to nejen biblického, musím říci, že románoví Vinnetou, Olda Šetrný, nebo Edmond Dantes měli ve svém srdci Boha. Nedokázalo ho úplně zvládnout, tedy spíše jejich literární tvůrce. I kdyby to pisatel zvládnout dokázal, jeho romány by byly propadáky. Neboť tišší, pokoj vytvářející, odpouštějící, milující spravedlnost a milosrdenství, nejsou ve zrůdné části lidstva ani trochu in či cool a tím ani trochu žádaní.


]


Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 17. červenec 2016 @ 20:11:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsem o krok napřed, nejspíš liberál nebo jinak těmi ortodoxními nazván, ale Boha vidím úplně jinak než ty. Tobě bych poradil, aby jsi se na Bibli díval očima Ježíše

Jo to znám. Když evangelizujete, tak přes Ježíše. To je jasné, to je vaše marketingová strategie. Ale hele, ani ten Ježíš není jen kladná postava. Měl kladné vlastnosti, uzdravoval, zachraňoval, zastával se slabších, odstrkovaných, byl proti násilí, ok, ale na druhé straně taky vyhrožoval soudy a věčnými mukami, potom strašil, že přijde jako zloděj v noci, atd. 

Ale neodpověděl jsi mi tam výše, ty jsi psal, že máte důkazy Boha? 


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 17. červenec 2016 @ 20:28:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale neodpověděl jsi mi tam výše, ty jsi psal, že máte důkazy Boha?          Myslím, že ti unshaken odpověděl velice velice výstižně. Hledej Boha ve svém srdci (v centru svého vnímání, myšlení, zaměření, toho co tě pudí ke tvým jednáním) a také v ostatních lidech.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 17. červenec 2016 @ 20:34:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne to není pravda.


 Unshaken napsa: Tady není o čem diskutovat. Věda vyžaduje důkazy a my je máme a dozvídáme se o nich dnes a denně.

Tady je odkazování na vědu a její důkazy. Takže by mě zajímalo, jaké má věda důkazy o bohovi (event. bozích)? 

Hledej boha ve svém srdci je vědecký důkaz? To si děláš kozy, ne? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 17. červenec 2016 @ 21:55:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na dokazování "lásky" je jaksi věda krátká. Nedokáže odlišit milující bytost od bytosti lásky neschopné. Věda nemá žádnou evidenci takového stavu ... věda ty důkazy prostě nemá a mít nemůže ... život je však nese stále sebou ... unshnaken, co si myslím, o ničem jiném nepsal ... marníš čas, kladeš si nesmyslné otázky ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 17. červenec 2016 @ 23:12:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale on psal nikoli o lásce, ale o vědě. On něco napsal, že prý je důkaz a odvolal se na vědu. Tak by to měl vysvětlit. Jakou vědu? 

Na křesťanském serveru snad není nutné popisovat, jak Boží Duch působí v tomto světě. Bůh není jen hodinářem, jedná a koná každou denní i noční dobu. Konal na Ježíši, po Jeho smrti se nám Duchem otevřely oči a víme, co je to být účastníkem Božího království, jak se v něm chovat a co máme konat.

Tady není o čem diskutovat. Věda vyžaduje důkazy a my je máme a dozvídáme se o nich dnes a denně.


 Jaké důkazy? My je máme? Kdo my? A co máme? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 05:19:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Stále to samé a dokola ... věda vyžaduje důkazy 'o existenci Boha'.y je nalézáme a máme dnes a denně ... ty důkazy, které věda (lidé ve své 'moudrosti', jež zavrhla Boha - ne všichni) poznat nemůže, ač jsou to důkazy tak zjevné. Dokazovat existenci Boha z poznávání hmoty je tak absurdní ... a přitom se skrze ni sám Bůh zjevuje, dává se lidem poznat ... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 10:48:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důkazy tu o bohovi nejsou. Jsou jen důkazy o tom, že svět je starý 13,8 mld let. To se dá zkoumat dalekohledy. A co bůh to nachystal tak, aby to vypadalo že se to vyvíjelo tak dlouho? A potom se šel někam schovat? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 11:30:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Stále to samé a dokola ... člověk poznává, rozumí, přemýšlí, miluje i nenávidí, uvědomuje si život a smrt, něco mimo stvoření, hledá význam, smysl ... hledá více než jen "přízemní hodnoty" ... 
Bůh odpočinul "Sedmého dne" od svého Díla stvoření, a stále nedřímá a nespí a stále tvoří ... Kdo odpočívá, odpočívá po "práci" před "prací" A při odpočinku stále "žije a dýchá" a "užívá si z užitku své práce", věnuje se svým blízkým "svému stvoření ..." Správný "vývojář" stále své Dílo udržuje a opravuje a testuje a zdokonaluje ... prostě vyvíjí ... a jedná-li se o živé bytosti ... rodiče své děti stále vychovávají, nezrodí je a nenechají napospas životu ... avšak výchova není despotismus ... je to vedení k dospělosti, k samostatnosti, k vlastní odpovědnosti ... a když dítě dospěje, stále je nápomocen a radí ... dospělo už lidstvo jako celek? Ale už není lidstvo dítětem ... má schopnost poznávat dobré a zlé a svobodu volit ... co se ti zase nezdá?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:28:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
4 a půl řádku slov a žádný důkaz boha nebo bohů... Přitom kdysi prý důkazy byly... Kdysi se Bůh dokazoval jak na běžícím páse (podle Bible) a dneska ani ťuk...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:28:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
asi se unavil a už 2000 let odpočívá.... nebo se schoval do knížky...


]


Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 17. červenec 2016 @ 19:18:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co kniha Odhaleni Jezise Krista o te jsi slysel tam je vse. Je to posledni kniha Bible a doplnuje sr s knihou Daniel dokonale. Tam najdes vse potrebne i poslednim soudu i o nove zemi.



Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 17. červenec 2016 @ 19:33:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, unshakene, za tento tvůj článek. Rozumíme snad podobně.



Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 17. červenec 2016 @ 21:49:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zvířata stvořil Bůh podle svého druhu, ale člověka stvořil takříkajíc podle Jeho druhu, tj. ke svému obrazu podle své podoby. Dalo by se tedy říci, že člověk je stvoření božského druhu, protože byl stvořen k tomu, aby vyjadřoval Boha. Nejlepším příkladem je právě Pán Ježíš Kristus - Bůh, který se stal člověkem: úplný Bůh a dokonalý člověk.
Takového člověka chtěl mít Bůh od počátku, ale člověk padl a místo boholidského druhu tu  máme tzv. lidstvo. Pán Ježíš je nazván apoštolem Pavlem posledním Adamem. Adam se stal při svém stvoření živou duší, poslední Adam se stal Duchem oživujícím (1K 15:45). Bůh je Duch a chce přebývat v člověku, v duchu člověka a stát se jedno s člověkem, aby byl skrze člověka vyjádřen. Pán Ježíš byl takovým člověkem, lépe řečeno Bohočlověkem - člověkem, který měl božskou i lidskou přirozenost, člověkem, který žil svůj lidský život skrze božský život - viz Jan 6:57
Ve vzkříšení se stal Pán Ježíš také Prvorozeným bratrem mezi mnoha bratry, Božími syny, kteří mají stejně jako On dvě přirozenosti, mající jedením Jeho žít skrze Něho Jeho životem, poněvadž Kristus je náš život (Ko 3:4).
No, a s tímto životem, který je nejvyšším životem, se pojí také nejvyšší morálka - Bůh je svatý a dokonalý a apoštol Pavel se svými spolupracovníky zvěstoval Krista a napomínali každého člověka, aby vyučujíce každého člověka ve vší moudrosti postavili dokonalého v Kristu. 
Písmo na několika místech zjevuje, že Bůh chce, abychom byli jako On - svatí. dokonalí, milosrdní. Svatost, dokonalost a milosrdenství jsou božské atributy-charakteristické vlastnosti, které mají být podle Boží vůle vyjádřeny skrze člověka. Způsobem, jak tato přikázání zachovat, je stát se Bohem v životě a přirozenosti, nikoliv však v Jeho Božství. Je jen jeden člověk, v Němž přebývá plnost Božství tělesně - Pán Ježíš Kristus. My jsme Jeho Tělo, plnost Toho, Kdo naplňuje všechno ve všem, kdo je všemi a ve všech věřících v Krista, kteří byli hříšníky, ale nyní se stali Božími syny a občany Božího království. Podle Bible je to tajemství. Kristus je tajemstvím Boha a církev je tajemstvím Krista. Přichází den, kdy toto tajemství bude zjeveno všem lidem. Pro některé z nich však bude příliš pozdě. Pro mrtvé, kteří za svého života v těle nepřijali Pána Ježíše Krista jako svého Spasitele a Pána bude také pozdě, ale budou mít naději, že jejich jména budou zapsána v knize života, jestliže např. prokázali milosrdenství, neboť milosrdenství přemáhá soud.
Poslední soud proběhne před velikým bílým trůnem, před nímž stanou jen mrtví. My, věřící v Krista, jsme přešli ze smrti do života a na tento soud nepřijdeme, protože jsme živí Bohu. 



Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 17. červenec 2016 @ 22:06:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Ef4,20-24 (jinak celá kap.)



]


Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 17. červenec 2016 @ 23:00:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Kristus není žádným tajemstvím Božím viz. Ko1,24-29 (jinak celá kap.)


]


Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 17. červenec 2016 @ 23:11:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ko 2:2-3 Zápasím o to,aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojeni v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání.


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 04:22:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K plnému POZNÁNÍ Božího tajemství a moudrosti ukrytých v Kristu, aby byli dovedeni navzájem spojeni V LÁSCE ...

Žádné Boží tajemství není ukryto v Kristu ... tomu, kdo miluje druhé a je milován ... Co více ještě chceš, Willy, vědět k tomu plnému poznání toho 'Božího tajemství Krista', aby to 'tajemstvím' už pro tebe nebylo ... :-) Jediné Bůh od člověka žádá ... a od nikdo to není daleko a nikdo od toho není daleko ... je to ve ... jinak celá kap. 2. Ko. ...  Vždyť to 'tajemství' znáš! Jen je třeba stále poznávat k plnosti ... a nikdy nemít dost!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 13:23:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem psal někde, že je to tajemství pro mne? Ano, znám to tajemství, byť tady na zemi jen částečně. Plnost přijde v budoucnosti s Pánovým příchodem. Do té doby chci dospět k tak plnému poznání, jak je to jen možné. Popravdě - chci znát Pána tak, jak On zná mne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 14:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co je tedy tím Božím tajemstvím Krista (nebo v Kristu) pro tebe, Willy, které zde znáš jen částečně a plně poznáš až příchodem Páně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 15:05:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citoval jsem ti Ko 2:2-3, kde je jasně napsáno, že Božím tajemstvím neboli tajemstvím Boha je Kristus, v Němž jsou skryty všechny poklady moudrosti s poznání. Ty mi zde předkládáš jiné překlady a vykládáš si tyto verše jinak. S tím nic nenadělám, s tím budeš muset udělat něco ty. A kým je Kristus pro mne ti není k ničemu; ty potřebuješ poznávat Krista tak, jak se bude dát poznávat On tobě. Problém je, že nevěříš, že je to Bůh zjevený v těle a myslíš si, vůbec nevím na základě čeho (Bible to rozhodně není!), že Ježíšovým biologickým otcem byl Josef, což prostě není pravda. A nevěříš spoustě dalších věcí zjevených v Písmu, tzn. že nemáš víru Boží. A s tím se budeš muset nějak s Boží pomocí vypořádat sám. Když jsem se v minulosti za tebe modlil, tak jsi mé modlitby nepřijal a negativně ses k nim vyjadřoval, takže nevím, co ode mne chceš, ale vím, že já ti pomoci nemohu, ač bych rád.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 15:37:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu dobrá, Willy ... odpovědi jsem se nedočkal ... tedy místo odpovědi na přímou otázku opět mlžení ...

:-) A k k tomu, jestli je Ježíš Bůh ...

1. Dt6,4 Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.

2. Iz45,5 Já jsem Hospodin a jiného není, kromě mě není Boha.

3. Iz46,9 Pamatujte na ty první věci odedávna, protože já jsem Bůh a jiného není, Bůh, a není nikdo jako já.

4. Mt19,17 On mu řekl: „ Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý : Bůh.

5. J17,3 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.

6. 1Kor8,6 my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 16:17:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zbytečná námaha, když jiné verše jasně zjevují, že Pán Ježíš je Kristus, Syn živého Boha, kterého vždy nazýval svým Otcem, až z toho byli někteří Židé špatní a dokonce Jeho vlastní rodina podle těla si myslela, že se pomátl a chtěli Ho vzít od lidí pryč. Jeden jediný verš ti sem dám: 1J 5:20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.  
Mimochodem - ve všech synoptických evangeliích Ho vydali Židé na smrt právě proto, že se podle nich rouhal, když se prohlašoval za Mesiáše, Syna Božího. A jinak jsi tu se svou nevírou v Kristovo Božství mezi křesťany naprosto osamocen a zjevně ti to nevadí, což je opravdu s podivem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 18:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, podle Bible nebyl Ježíš jenom člověk, ale hybrid mezi člověkem a bohem. Tak jako v jiné řecké mytologii. Ježíš měl vlastnosti, které se vymykají lidským. Nikdo před ním a ni nikdo po něm nechodil po vodě, nikdo neviděl lidem do hlavy, nikdo nebyl zcela asexuální, atd. Postava Ježíše v Bibli rozhodně nepopisuje jen člověka, ale nadčlověka, poloboha, atd. Dá se to formulovat různými výrazy. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:25:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle tebe asi, Willy, se v 1.J5,20 definitivně říká, že Ježíš je pravým Bohem. Text zní: “ Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. „ Řada trinitářů si ale nemyslí, že Ježíš je zde popsán jako ten pravý Bůh. Henry Alford, proslulý britský vykládač a autor známého komentáře na Greek Testament (řecký Zákon), mluví o tendenci, která hrála hlavní historickou roli ve výkladu bible. Poznamenává, že Otcové vyložili 1 Janův 5,20 doktrinálně spíše než exegeticky. Prostými slovy, byli více ovlivněni jejich touhou bránit jejich už zajištěné teologické postavení, než odhodláním zjistit vlastní smysl textu. Alford přirovnává Janův výrok o jednom Bohu v 1 Janův 5,20 ke sklatbě podobných vět v Janových listech. Poukazuje také na zjevnou obdobu s Janem 17,3, kde je Ježíš pečlivě rozlišen od jednoho Boha. Usuzuje, že vykládači, kteří pátrají po prostém smyslu této pasáže, si nebudou myslet, že fráze “pravý Bůh” se vztahuje na Ježíše, ale uvidí, že se vztahuje na Otce. “To” (houtos) v poslední větě 1 Janův 5,20 se nemusí vztahovat na nejbližší podstatné jméno (v tomto případě Ježíš Kristus). Na podporu svého tvrzení Henry Alford cituje dvě pasáže z Janových listů: “Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To (houtos) je antikrist” (1 Janův 2,22). “Do světa vyšlo mnoho svůdců, kteří nevyznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle. To (houtos) je svůdce a antikrist” (2 Janův 7). Z těchto pasáží je jasné, že “to” se nemusí vztahovat na bezprostředně předcházející podstatné jméno. Kdyby muselo, pak by to udělalo z Ježíše svůdce a antikrista. Zájmeno “to” v 1 Janův 5,20 vztahuje spíše na předcházející frázi “ten pravý”, která popisuje Otce a ne Ježíše. Když to srovnáme s Janem 17,3 uvidíme, že 1 Janův 5,20 je ozvěnou tohoto verše: “A život věčný je v tom, když poznají tebe (Otce), jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista”. V jeho knize The Trinity in the New Testament (Trojice v Novém zákoně), trinitářský autor Arthur Wainwright dochází ke stejnému závěru. Nemyslí si, že Ježíš je v 1 Janův 5,20 nazván pravý Bůh. Henry Alford, který měl největší respekt k Písmu, uzavírá: “Přiznávám že nechápu, jak po výroku našeho Pána ‘ty jsi ten jediný pravý Bůh’ (Jan 17,3), by si někdo mohl představit, že ten stejný apoštol by v 1 Janův 5,20 zamýšlel něco jiného než je dáno těmito slovy (Jana 17,3)”. Pokud pečlivě zvážíme svědectví Písma, zdá se mimo jakoukoliv pochybnost, že Jan se nikdy nezřekl víry v jednoosobního Boha jeho starozákonného dědictví. To ho přivádí do poslušnosti k jeho milovanému Mistrovi, který se právě tak nikdy neodchýlil od své oddanosti Jednomu Bohu Izraele.

Stále tvrdím, že Ježíš není Bůh a nikdy jím nebyl. Věřím pouze v Jednoho Jediného Boha a mimo něho žádného jiného Boha není...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1J5,18-21 Víme, že kdo je narozen z Boha, nehřeší; ale ten, kdo byl zplozen z Boha, střeží sebe samého a ten Zlý se ho nedotýká. Víme, že jsme z Boha a celý svět leží v tom Zlém. Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Dítky, uchraňte se model! Amen.
1J5,5-9 Kdo je ten, který přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží? To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch je pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví na nebi -- Otec, Slovo a Duch Svatý -- a ti tři jsou jedno. A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi -- Duch, voda a krev --, a ti tři jsou zajedno. Přijímáme-li svědectví lidí, oč větší je svědectví Boží. Toto je Boží svědectví, protože on sám vydal svědectví o svém Synu.
2Kor11,4 Neboť když někdo přichází a hlásá jiného Ježíše, než jsme hlásali my, nebo když přijímáte jiného ducha nebo jiné evangelium, než jste přijali, klidně to snášíte.
Ř16,27 jedinému moudrému Bohu zjevenému skrze Ježíše Krista, jemu buď sláva na věky věků. Amen 1Kor8,4-7 Pokud tedy jde o to, zda se smí jíst maso obětované modlám, víme, že modla ve světě není nic a že není žádný jiný Bůh, jen Jeden. Neboť i když jsou takzvaní ‚bohové‘, ať už v nebi nebo na zemi -- jakože jsou mnozí ‚bohové‘ a mnozí ‚páni‘ -- my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho. Ale ne ve všech je to poznání.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:26:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ef4,4-6 Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli i povoláni v jedné naději svého povolání; jeden Pán, jedna víra, jeden křest; jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás
Ef1,17-23 aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání jeho samého a osvícené oči srdce, abyste věděli, jaká je naděje v jeho povolání, jaké je bohatství slávy jeho dědictví ve svatých a jak nesmírná je velikost jeho moci vůči nám, kteří věříme v souladu s působením převahy jeho síly. Tu uplatnil v Kristu, když jej vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích, vysoko nad každou vládu i autoritu i mocnost i panstvo a nad každé jméno, které je jmenováno nejenom v tomto věku, ale i v budoucím. A všechno podřídil pod jeho nohy a dal ho za hlavu nade vším církvi, která je jeho tělem, plností toho, jenž všechno ve všem naplňuje.
1Tm2,3-6 To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, který chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy. Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.
J17,3 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
1J4,2-3 Podle toho poznávejte Ducha Božího: Každý duch, který vyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, je z Boha. A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, není z Boha. To je ten duch Antikrista, o němž jste slyšeli, že přichází, a který již nyní je ve světě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skuteč (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:27:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2J7 Neboť do světa vyšli mnozí svůdci, kteří nevyznávají Ježíše Krista přicházejícího v těle; každý takový člověk je svůdce a antikrist.
Mk12,29-30 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘.
J4,24-26  Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musí se mu klanět v duchu a pravdě.“ Žena mu řekla: „Vím, že má přijít Mesiáš, zvaný Kristus. Až on přijde, oznámí nám všechno.“ Ježíš jí řekl: „Já jsem to -- ten, který k tobě mluví.“
Ga3,20 Prostředník však není jen pro jednu stranu, Bůh však je jeden
Ex20,2-3 Já Hospodin jsem tvůj Bůh, který jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiné bohy vedle mne.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo sk (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:33:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další odkazy to nechce vkládat tedy: Dt5,6-7 Dt32,39 Iz43,10-11 Iz44,24 Iz45,11-13 Iz45,5-7 Ju24-25 Oz13,4 Jl2,27 Mal 2,10


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:38:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvrdit můžeš, co chceš, ale pravdou se to nestane!! Snažíš se tu tedy opravdu naprosto marně zbořit víru věřících v Krista!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 19. červenec 2016 @ 09:34:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Ale vůbec ne, Willy. Vůbec se o nic takového nesnažím. Zbořit víru věřících v Krista ... Kristus je řecké slovo pro hebrejské ha-Mašiach (Mesiáš). A já věřím, že Ježíš je ten Mesiáš (Kristus), Syn Boha živého. V co nevěřím - v 3in1, tedy 3 Bohy v 1 Bohu, 3 Boží osoby v 1 Boží osobě, atd. Ač Vás náboženská víra vede k vyznávání 3 jednotlivých Božích osob (Bohů) a zapovídá Vám vyznávat, že jsou 3 Bohové, ale jen jeden jediný Bůh, stejně ze své mysli nikdy nevymažete 3 Bohy. Budete kličkovat, zapovídat, odsuzovat a v minulosti i zabíjet, ale nic nezmůžete proti pravdě Písem. Konstrukce Trojice (trojjediného a trojosobního Boha) prostě v Písmech není, apoštolové i Ježíš, a rav Pavel byli Židé a měli jen Jednoho Jediného Boha a Pána (Adonáj, oslovovali ho Otče, jako i jiní Židé) a apoštolové jen jednoho jediného Prostředníka, Zástupce Boha, mezi Bohem a lidmi Pána (adoní) Mesiáše (Krista) Ježíše, vůdce Božího lidu, zodpovědného Bohu, který ho vyvolil za svého Syna už před věky, zrodil z ženy Marie, jako Syna člověka pocházejícího a zrozeného z rodu Davida krále, vyvoleného z národa Izraelského jako nástupce Mojžíše, a přišlého v těle (nikoliv do těla) v předem určeném čase v době jeho očekávání Božím (hebrejským) lidem. Tohoto muže Bůh vyvolil, pomazal svou mocí (Duchem milosti a odpuštění - svatým) a dal Božímu lidu za Vůdce (Pána, Krále, Mesiáše), aby skrze něho ustanovil svou vládu na zemi, kde bude panovat a soudit lid skrze tohoto muže, kterého k tomu ustanovil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 19:36:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
" nevírou v Kristovo Božství "
K čemu všemu člověče potřebuješ víru...(tele) věří touto nevírou v Božího mesiáše (Krista), následující oblak svědků...nikoli "zjevení"...


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 04:27:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Ef3,14-21 (jinak celá kap.)


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 06:19:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jk2,1-4; Ga3,22-29; Kor12 násl. kap.13; Ř10,12-21; Ř3,21-31; Sk15,8-11; J17,1-3,20-26(celá); J13,34; J14,15-24-31, 1K2,9; Ř12,9-21; Ř13,8; 1J3,11, 1J4,7-20; Mt22,37-39; 1K1,9-11; 1Te3,12; 1Pt1,22; 1Pt2,17; 1J2,10; 1J3,10.14.18; 1J4,7.8násl.; ... tajemství Boží Krista ...


]


Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 17. červenec 2016 @ 23:38:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvířata stvořil Bůh podle svého druhu, ale člověka stvořil takříkajíc podle Jeho druhu, tj. ke svému obrazu podle své podoby.

Čili jsi kreacionista? Nevěříš, že se člověk vyvinul z přírody, že tu běhá už cca 200 tis. let? Nevěříš v evoluci? 

Dalo by se tedy říci, že člověk je stvoření božského druhu, protože byl stvořen k tomu, aby vyjadřoval Boha. Nejlepším příkladem je právě Pán Ježíš Kristus - Bůh, který se stal člověkem: úplný Bůh a dokonalý člověk.

Ježíš je podstatně odlišná postava než Hospodin. Co se týká učení, jsou v rozporu a každý hlásá něco jiného. 

Bůh je Duch a chce přebývat v člověku, v duchu člověka a stát se jedno s člověkem, aby byl skrze člověka vyjádřen. 


No to je krásná metafora. Jak to prakticky děláš? Čteš Bibli, modlíš se, atd. Je to jen tvoje aktivita. 


Písmo na několika místech zjevuje, že Bůh chce, abychom byli jako On - svatí. dokonalí, milosrdní.


Který Bůh? Jahve? Hospodin ? Ten chce, abys zabil toho, kdo sebere ze země dřevo v sobotu. 

Kristus je tajemstvím Boha a církev je tajemstvím Krista. Přichází den, kdy toto tajemství bude zjeveno všem lidem. Pro některé z nich však bude příliš pozdě. Pro mrtvé, kteří za svého života v těle nepřijali Pána Ježíše Krista jako svého Spasitele a Pána bude také pozdě, ale budou mít naději, že jejich jména budou zapsána v knize života, jestliže např. prokázali milosrdenství, neboť milosrdenství přemáhá soud.
Poslední soud proběhne před velikým bílým trůnem, před nímž stanou jen mrtví. My, věřící v Krista, jsme přešli ze smrti do života a na tento soud nepřijdeme, protože jsme živí Bohu. 


No tak já ti prokazuji milosrdenství, že ti radím, abys sis přečetl pořádně tu vaši knihu tak, jak to tam je, bez těch endorfinů, v kterých se utápíš. Přečti si Starý zákon pořádně. Začni od začátku. Genesis 1, Genesis2, atd. A projeď to celé. A přemýšlej. A co se týká Nového zákona, tak jelikož je v zásadní kolizi ze SZ, nedivím se židům, že to odmítali a odmítají. Je to uměle naroubované. Nový Zákon je prosáklý humanismem, protože v té době už tam byl vliv Řecka a Říma, což byl svět, který byl méně barbarský než židi a více humanistický. No a co se týká tvé víry, že už jsi přešel do věčného života, je to jenom iluze v tvé hlavě. Nemáš to jak dokázat. Je to jenom tvá proklamace. Jsi iluzionista. 




]


Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 00:01:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale přeju ti, aby ti ta iluze vyšla. Aby se tvůj mozek, kde je nyní uložena tvá osobnost, zkopíroval na nějaký jiný nosič dat (třeba ten neviditelný, kterému můžeš říkat duše) a aby ses takto zkopírovaný probudil na nějaké jiné planetě, které můžeš říkat Nebe... A tam bude na tebe čekat zkopírovaný ten tvůj Pán a další zkopírovaní lidi, co se zkopírovali na ten neviditelný nosič...


]


Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 09:07:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zvířata stvořil Bůh podle svého druhu, ale člověka stvořil takříkajíc podle Jeho druhu, tj. ke svému obrazu podle své podoby....

Gen1,[27] A stvořil Bůh člověka podle obrazu Svého, podle obrazu Božího stvořil jej, samce (muže) a samici (ženu) stvořil je. ... podle obrazu Svého ... tj. podle formy, kterou člověku zhotovil ... jako "v božích rukou (rukama, jako hrnčíř tvoří nádobu)" ... sr. Ž 139,5. Něco jako razidlo mince viz. Jób 38,14. ... podle obrazu Božího stvořil jej ... tj. podle připravené formy, podle předlohy jeho Stvořitele. ... samce a samici stvořil je ... viz. Gn2,21 ... 'A vzal jednu z jeho stran, ...' při prvotním stvoření byly člověku stvořeny dvě tváře, které byly potom rozděleny ... oba byli stvořeni Šestý den ... jak? viz Gn2.  
Gen2,[7] A vytvořil Pán Bůh člověka, prach z půdy, a vdechl do jeho chřípí dech života [ruach - přechodová střední duše mezi živočišnou nefeš a nebeskou nešamu). A stal se člověk duší živou (živou nešamu) ... A vytvořil' ... Dvě hlásky Jod v tomto výrazu naznačují dvojí vytvoření: jedno pro tento svět a druhé pro dobu zmrtvýchvstání. Avšak ohledně zvířat, která nestanou před Posledním soudem, dvě hlásky Jod při jejich vytvoření psány nejsou. ... "Prach z půdy' ... shromážděný "lidský" prach z veškeré půdy, ze všech světových stran, ... kdekoliv člověk zemře, půda jej přijme (pohltí) ... půda je usmířením člověku ... "adama" souvisí s výrazem 'člověk' (adam), 'červený' (adóm) a 'krev' (dám). ... 'A vdechl do jeho chřípí' ... člověk byl stvořen z dolní a horní substance, tělo z dolní (hmotné, viditelný svět) a nešama z horní (nehmotné, neviditelné světy) ... proto, že První den byla stvořena nebesa a země (Horním a Dolním). Druhý klenba Horním. V Třetí se ukázala souš Dolním. Čtvrtý byla stvořena světla Horním. Pátý den se zahemžily vody Dolním. Šestý den člověk stal Horním i Dolním (ruach - mezi nefeš a nešama; člověk je "více" než živočich, ale méně než "bůh, andělé" ... skóre 4:4 (nebo 3:3) ... aby, nevypukla v Díle stvoření žárlivost a jedni nepřevážili nad druhými o jeden Den stvoření. ... 'Duší živou' ... Zvířata a zvěř se také nazývají 'duše živá'. Pouze ta lidská duše (chceš-li mozek) je však "nejživější" ze všech pozemských stvoření, protože má navíc vědění a řeč ... a co více "po hříchu" schopnost poznání (vědění) dobrého a zlého jak "nešamu"

Není tedy "OBRAZ BOHA" člověk, ale "VÝTVOR BOŽÍ PODLE FORMY (OBRAZU), KTEROU PRO STVOŘENÍ ČLOVĚKA VYTVOŘIL BŮH". Jednodušeji ... podle Boží představy - záměru, jak člověka Bůh učinit chtěl ... k pravému "lidství" podle Boží představy ... stvoření na pomezí mezi nebem a zemí (Horními a Dolními) ... ale člověk podlehl svodu Satana (Horního, co chtěl mít to co člověk - žádostivost po styku s Evou, a chtěl více jako ti Horní - poznání ... být jako Bůh (i andělé - Horní) a znát dobré a zlé ... nyní je v tomto jako Bůh ... ale nemá přístup ke stromu života (pro poznání, co má, že podlehl Zlému) ...

:-) ....


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 10:44:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vám ty metafory a pohádky prostě vyhovují. Už jsem to pochopil. Máte tam nekonečný prostor pro fantazie a hru se slovy. Svět vědy a reality je strohý a tam byste se trápili. Už jsem to pochopil. Náboženství je prostě prostor pro básníky, snílky, lidi, co se rádi unášejí fantaziemi. Podobně jako lidi, co rádi čtou sci-fi Danikena, nebo lidi, co se věnují esoterice, atd. Prostě existuje dost významná část populace, které racionalita, materialismus a svět fakt nikdy nebude vyhovovat. Jak říkám hrajte si svobodně, jenom se musí zabezpečit, aby ten svět fantazií jakéhokoli druhu nepronikal do zákonů naší země. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 11:07:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak. Světy dobra a zla, lásky a nenávisti, pýchy a pokory, dobroty a zloby, odpuštění a hněvu, ... prostor pro básníky, snílky, lidi, co se rádi unášejí fantaziemi, který dost významné části populace nikdy nebude vyhovovat. Svět co však vyhovuje také zlostníkům, utrhovačům, kořistníkům, prospěchářům, a jiným "zrůdám", kterým vyhovuje představa materialismu a žijí pro přízemní hodnoty člověka a cítí se být sami bohy a vymýšlejí materialistické bezbožné ideologie, jako např. komunismus, fašismus ... . "Po hříchu" :-) zcela reálný svět života lidí ... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 11:24:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kořistníci a prospěcháři nejsou sice můj šálek kávy, ale nikdy mě neobraceli na jejich víru a nikdy mi necpali jejich ideologii a netlačili mě, abych jim přizpůsoboval život. 

To jen pobožní mě nutili, abych opustil prý špatný svět a změnil totálně svůj život, že prý přinde jejich bůh... A ten jaksik se na to vysral. Lebo není. 

A komunismus ani fašismus není bezbožný. Hitler byl věřící a měli to i jeho vojáci na svých uniformách. A jak spíše bych použil sovo nacismus - to byla ideologie, která rozdělovala lidi. Podle etnické příslušnosti. Komunismus zase podle třídního původu. A náboženství zase rozděluje lidi podle vyznání. Takže jakékoli ideologie, které lidi staví proti sobě a rozdělují je, jsou z mého pohledu špatné. 


]


Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. červenec 2016 @ 18:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Gen2,[7] A vytvořil Pán Bůh člověka, prach z půdy, a vdechl do jeho chřípí dech života [ruach - přechodová střední duše mezi živočišnou nefeš a nebeskou nešamu). A stal se člověk duší živou (živou nešamu) ... A vytvořil' ... Dvě hlásky Jod v tomto výrazu naznačují dvojí vytvoření: jedno pro tento svět a druhé pro dobu zmrtvýchvstání. Avšak ohledně zvířat, která nestanou před Posledním soudem, dvě hlásky Jod při jejich vytvoření psány nejsou. "...


Ahoj.
To mě zajímá.

Kde jsi na toto přišel?  Ten rozdíl v hláskách má být ve slově "vytvořil"?

Přece v případě zvířat Bůh řekl - a stalo se. Nevytvořil.
V případě stvoření člověka však Bůh konal jaksi "osobně", svým božským "ruach" stvořil člověka (nefeš), nikoli však nešamu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 19. červenec 2016 @ 11:38:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. To mě zajímá. Kde jsi na toto přišel?  Ten rozdíl v hláskách má být ve slově "vytvořil"? Přece v případě zvířat Bůh řekl - a stalo se. Nevytvořil. V případě stvoření člověka však Bůh konal jaksi "osobně", svým božským "ruach" stvořil člověka (nefeš), nikoli však nešamu.

Stando, země i nebesa byla stvořena Bohem V Počátku. Tedy vše, co je na zemi a nebi bylo stvořeno V Počátku Prvního dne jako semena (Slovo – Tóra, viz. Př8,22; jinak forma viz. níže) . Je to den Jeden (Jednoho). Ale v počátku (s)tvoření nebes a země byla země pustá a prázdná … tohle je třeba pochopit, že ty další Dny jsou vlastně fázemi jednoho a téhož Dne, kdy semena (Slovo) vydala úrodu (Slovo se stalo) a vůbec se nejedná o postupný popis stvoření, ale o jednotlivé fáze podle druhu stvoření. I při stvoření zvěře a zvířata je psáno, že Bůh řekl, ať země vydá (urodí) formy života (živé duše) podle jeho (jejich) druhu (druhu forem), a pak je psáno, že Bůh je „učinil“ … Ale u člověka je psáno, že člověka „vytvořil“ sám Bůh z prachu půdy (země). Čeština , tedy v ČSP odlišuje – „učinil“ a „vytvořil“, vše bylo stvořeno V Počátku jako semeno (Slovo) Božím duchem  a vyvoláno Božím výrokem, ovšem u člověka je zde (navíc) zcela osobní přístup – Vdechnutí. Člověk byl stvořen ze země (duše nefeš), ale protože byl stvořen podle podoby andělů (viz. Ježíšovo … jako andělé), není jen nefeš, ale i nešama. Ale andělé nejsou nefeš, člověk je nefeš i nešama, tj. nefeš nešama = ruach. Ovšem jedná-li člověk zcela živočišně = hříšně (protože má dosahovat nešama), je jen nefeš, která hyne. Pak však může obdržet ruach (nešama v nefeš) a dosáhnout ve svém životě (tedy spíše po smrti, avšak už i za života jako Ježíš nakonec i apoštolové = já jsem živ i vy živi budete …) nešama … nevím, jestli ti to takto stačí, ale líbil se mi tvůj nový článek, kde se již zamýšlíš nad tím, že je třeba se vracet ke kořenům … :-)) Ale vím, že jsem zde ztracen ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. červenec 2016 @ 12:29:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Díky za tvé úsilí vysvětlit mi tvůj postoj k této věci.
Našel jsem tam pro sebe opravdu užitečné informace. Nejde o to, že bych snad byl tvůj nějaký chronický oponent, v tom základním pohledu na člověka (jako na část tělesnou a část duchovní) se snad i shodnem.
Jde mně spíš o to, dokázat si to najít v Bibli.

Nemohl bys mi dát přesný odkaz na místo Bible, kde se vyskytují ony dvě hlásky Jod, o kterých jsi psal? A konkrétní místo, kde je výraz "nešamu" ve spojení s člověkem?

Nemyslím si však, že stvoření v šesti dnech je náhoda, ani že je součástí jednoho dne ("počátku"). Věřím, že šest dní stvoření je v řeči Bible číslo neúplné a že je doplněno do plnosti završení dnem sedmým, dnem Kristova spasení lidstva. Tento sedmý  "den" stále ještě trvá, stále se průběžně uskutečńuje.

Ale jsem dalek vnucovat komukoli své názory.

Výrazu "ruach" však rozumím jinak. Ruach je v podstatě proudění vzduchu, vítr. V případě Božího působení je "ruach"  stvořitelský "Boží vítr", (Boží stvořitelský duch, který se vznášel nad vodami -Gn 1 - Otec tvoří skrze Syna mocí Ducha svatého).

Lidské "ruach" je proudění vzduchu v hrdle, dýchání. Odráží jako zrcadlo Boží ruach, kterým byl člověku vdechnut život.
I lidské ruach má schopnost dále tvořit (řeč, hudební nástroje, zpěv, foukání skla a mnoho jiných činností.
Co je však podstatné, lidské ruach (dýchání) je projevem životní závislosti tvora - bez dýchání člověk rychle hyne. Podobně ve světě duchovním je lidský duch úplně stejně životně závislý na Bohu - potřebujeme neustále dýchat Boha. Bez Boha nastává u člověka duchovní smrt.

"Nefeš" - je každý tvor, který k žití potřebuje dýchat vzduch (vítr v hrdle) - tedy nejen člověk, ale i zvířata jsou "nefeš". Ruach tedy není "střední duše", nerozumím takové anatomii člověka.

Věřím, že úplný člověk má jak část tělesnou, kterou žije v tomto světě (a která má své psýché)  a věřím, že člověk má taky část duchovní, která je schopna komunikovat s duchovním světem - lidský duch (který má taky své psýché) - tyhle dvě psýché jsou složitým předivem lidských vztahů a navenek se ve výsledku projevují jako inteligentní a jednotná mysl, city a vůle.

Člověk je tedy "nefeš" dvojitě, existenčně je dvojitě závislý. Tělem na dýchání vzduchu, na přísunu poptravy, duchem na "dýchání Boha", (na důvěrném společenství s Bohem) a na nebeském pokrmu Kristova těla a krve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 19. červenec 2016 @ 22:00:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v tom základním pohledu na člověka (jako na část tělesnou a část duchovní) se snad i shodnem.


Ahoj, Stando, nejsem si jist, zda se v tomto shodneme, spíše nikoliv. Já totiž mám člověka za naprosto tělesnou bytost. Podle židovského pojetí, je každá "bytost (tedy forma, tvar, tělo)" oduševnělá, tedy mající duši, tj. to co ji činí živou. Není součástí člověka, ale člověk se se na ni může podílet, tzv. si ji dočasně přivlastnit, tj. užívat ji. 


Nemohl bys mi dát přesný odkaz na místo Bible, kde se vyskytují ony dvě hlásky Jod, o kterých jsi psal? A konkrétní místo, kde je výraz "nešamu" ve spojení s člověkem? 


Ale mohl. Problém je, že nevím, jak ti to konkrétně ukázat, kopírovat hebrejské písmo tu neumím. Tedy máš-li přístup k hebrejské bibli, jinak zde (http://www.olam.cz/aktuality/sidry/sidry5763/zrcadlo/genesis.pdf) v Gn2,7 versus Gn2,19 první slovo. Nejmenší hláska "jod (vždy označuje Boha) je 2. písmenem v tom slově a v Gn2,7 je 2x za sebou, kdežto v Gn2,19 jen 1x.


Přiznávám, že jsem "hledač samouk" a hebrejštinu vlastně vůbec neumím. Proto ke "Nešamu", "Ruach" a "Nefeš" vysvětlím obšírně. V podstatě všechny tři výrazy by měly být obsaženy v Gn2,7. Vysvětlím na textu Českého rabínského překladu:"I utvořil Hospodin Bůh člověka (formu, tělo) z prachu země a vdechl (ruach, vanutí, tvořivé proudění dechu, vanoucí dech) do nosu jeho dech života (nešima > nešama, tvořivý dech, výdech dechu) a stal se člověk bytostí (formou, tělem) živou (nefeš, oživlá bytost, oživlé tělo, oduševnělé tělo, život mající tělo)."  Vdechlá "nešama" člověka oživuje. Vychází z Božích úst v podobě vanutí (ruach) proudí do bytosti (formy), kterou činí živou (nefeš). Nešama náleží ke světu Berija, tvořitele; Ruach ke světu Jecira, stvoření; Nefeš ke světu Asija, vnitřní svět stvoření). Možná to vypadá složitě, ale je to vlastně docela jednoduché, stačí reálná úvaha. Člověk se nadechuje vzduchu (nešamy, od Boha), když se nadechuje, vzduch proudí (ruach) dovnitř jeho těla a v těle působí život (nefeš, okysličuje krev, probouzí život). Ve své podstatě dýcháme (z) Boha. Bez vzduchu člověk umírá, nenadechne-li se zemře, tedy nevdechne-li Bůh člověku svou nešama skrze působení ruach, nefeš umře a nešama se navrací k Bohu. Lidská mysl pojímá jen tyto tři "duše", tedy tyto na člověka působí. Židé mají ještě další dvě Chaju a Jechidu, Chaja je "dech ještě v Bohu před jeho vydechnutím" a Jechida je něco jako "touha, princip, která vede Boha k tomu, aby vydechl". Tyto dvě jsou něco jako obaly Nešamy.


Nemyslím si však, že stvoření v šesti dnech je náhoda, ani že je součástí jednoho dne ("počátku"). Věřím, že šest dní stvoření je v řeči Bible číslo neúplné a že je doplněno do plnosti završení dnem sedmým, dnem Kristova spasení lidstva. Tento sedmý  "den" stále ještě trvá, stále se průběžně uskutečńuje.


O stvoření v šesti dnech, jako o náhodě, jsem nikdy nepsal. Ale že vše bylo učiněno v počátku Dne a stalo se zjevným během dnů, tak to rozhodně ano, a je to výklad židovský (rabi Raši). Není vůbec ani tak důležitá numerologie, jako to, že ten Den stále trvá, Bůh stále roztahuje a rozpíná nebesa, rozpíná svět (kosmos), přetváří zemi, ... 


Lidské "ruach" je proudění vzduchu v hrdle, dýchání. Odráží jako zrcadlo Boží ruach, kterým byl člověku vdechnut život.
I lidské ruach má schopnost dále tvořit (řeč, hudební nástroje, zpěv, foukání skla a mnoho jiných činností.
Co je však podstatné, lidské ruach (dýchání) je projevem životní závislosti tvora - bez dýchání člověk rychle hyne. Podobně ve světě duchovním je lidský duch úplně stejně životně závislý na Bohu - potřebujeme neustále dýchat Boha. Bez Boha nastává u člověka duchovní smrt.


Ruach, jak už jsem vysvětlil, rozhodně není proudění vzduchu v hrdle a není lidské, ale člověk Ruach (proudění Nešamy) přijímá, vdechuje a to ho oživuje, činí z něho živou lidskou bytost. Bez přijímání, vdechování Ruach, člověk umírá. Rozdíl mezi mrtvou a živou bytostí (nefeš) je vdechování / dýchání Ruach (proudící Nešamy v podobě Ruach). Nefeš obdařené Ruach (vdechnutou vanoucí Boží Nešamou), má Boží úmysl (ruach je také jako zacílená myšlenka, úmysl, záměr).  Lidská Nefeš dýchá Ruach, bez toho jistě hyne, tedy je "mrtvé zaživa". Tedy v tomto, jak popisuješ jinak svými slovy, ano. Jen není žádné lidské ruach, jen Boží, které člověk může vdechovat, přijmout za svůj život ... (a nezapomínej, že Ruach je proudící Nešamu, vydechnutá Chaja ... snad to není moc složité, ale snažím se to poctivě detailně napsat. 


"Nefeš" - je každý tvor, který k žití potřebuje dýchat vzduch (vítr v hrdle) - tedy nejen člověk, ale i zvířata jsou "nefeš". Ruach tedy není "střední duše", nerozumím takové anatomii člověka.


Ano, Nefeš je každá "oživená, živoucí !" bytost, živá - oživená duše, tedy i zvěř, také dýchá z Boha, ale zvířata nemají vědění, poznání, smysl, tvořivou řeč, tedy se nemohou "osvíceně, uvědoměle, rozumově" podílet na Božích úmyslech. Když si člověk Boha (v sobě) neuvědomuje, je jako ta zvířata. Ruach jsem nazval jako "střední duše", ač se jedná vlastně stále o "tutéž", je přechodovým stavem Boží Nešamy, od úst Božích ke chřípí (nosu, popřípadě ústům) člověka. Když věřící přijímá Ruach "ožije" a činí Boží vůli. A rozhodně nejde o anatomii člověka, tu popisuješ z řecké filosofie, která dost zkresluje výklady hebrejského myšlení.

 
Věřím, že úplný člověk má jak část tělesnou, kterou žije v tomto světě (a která má své psýché)  a věřím, že člověk má taky část duchovní, která je schopna komunikovat s duchovním světem - lidský duch (který má taky své psýché) - tyhle dvě psýché jsou složitým předivem lidských vztahů a navenek se ve výsledku projevují jako inteligentní a jednotná mysl, city a vůle.


Nu, člověk je bytost mezi nebem a zemí. Jako bytost (tělesná forma, i oživená, živoucí, stejně jako zvěř) je spjat se zemí, jako vědomá si bytost Boha pak s nebem. Uvědomění (moudrost - Chochma, poznání) si Boha vdechuje Bůh sám. Řecké myšlení do židovství nezatahuj, Stando. Bude z toho paskvil. Buď tak nebo tak.
 

Člověk je tedy "nefeš" dvojitě, existenčně je dvojitě závislý. Tělem na dýchání vzduchu, na přísunu poptravy, duchem na "dýchání Boha", (na důvěrném společenství s Bohem) a na nebeském pokrmu Kristova těla a krve.


Stando, dvě nefeš, dvě psyché? Hebrejové náboženské abstraktní pojmy nedokážou jinak popsat než konkrétně. Rozděluješ-li bytost na tělo a nefeš (chceš-li psyché), chceš tím snad říci, že tvé tělo - to maso, samo o sobě přemýšlí? Ne, je to nefeš (oduševnělá tj. rozumová bytost - tedy forma - tělo i s pocity, vůlí, touhami ..), která může být přízemní, naprosto a pouze závislá na přirozeném (tělesném) způsobu života, anebo oduchovnělá, přijímající (vědomá si) Boží Ruach, živená a oživovaná jím, pak ale se již podílí na Boží Nešamě. A v židovství je Nešama věčná, kdo dosáhne takového "oduševnění" již neumírá, ale nefeš hyne...





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 19. červenec 2016 @ 22:45:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad bych přeci jen ještě upravil - člověka tak vlastně od zvířat rozlišuje "dech Chajim (Nišmat Chajim ... snad jako nešima chajim - proto nešama)" ... tj. v českých překladech "dech života" ... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 20. červenec 2016 @ 12:45:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky.

U Boha je ruach silou, kterou Bůh tvoří a jedná jak při stvoření, tak v lidských dějinách, v prorocích i v Mesiášovi.


U člověka je ruach darem od Boha (Gn 6,3; Nm 16,22; Jb 27,3; Žl 104,29; Kaz 12,7;).
Znamená tedy životní sílu a myšlenky, city nebo vášně, v nichž se tato síla projevuje. Ruach označuje také dech vycházející nozdrami. Je - li to vydechnutí člověka, jedná se už o lidské ruach  (Bože, Bože duchů celého tvorstva, - Num 16,22). Je to tedy stále ruach pocházející od Boha (jako nakonec všechno, co v člověku je), ale je to už také můj dech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poslední soud - mýtus nebo skutečnost? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 20. červenec 2016 @ 13:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Stando, ale přesto ho nemůžeš naprosto vlastnit (navždy tvůj), ale vracíš Bohu ...


]


Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy