Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504277
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Laciná milost?
Vloženo Pátek, 26. únor 2016 @ 07:30:38 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal bylina

Často je tu v debatách zmiňována laciná milost. Kde se tento termín vzal? Je biblický? Používáme ho správně?

Znám ten pojem dlouho, ale až nedávno, jsem se nad ním hlouběji zamyslel z popudu toho, že ho často používá nick oko při argumentaci proti spasení pouhou vírou a tomu podobných tématech. Vzal jsem do ruky konkordanci a zjistil jsem, že v Bibli tento termín není. Ale to ještě nemusí nic znamenat. Je tam třeba pohrdání milostí, nebo vyprázdnění milosti. Ale je to stejné?

Podle mne ne. Může být milost Boží daná nám Bohem v Ježíši Kristu laciná? Jak by mohla být laciná, když stála život Božího syna. Je to ta nejdráže vykoupená milost v dějinách stvoření. A přesto je nám nabízena zdarma. To ale nemění nic na její ceně. Nic víc už nám Bůh nemohl dát. Dal nám to nejdražší co má, svou lásku, svůj život zjevený v podobě člověka Ježíše z Nazareta, později zvaného Kristus. Díky jeho oběti na kříži za naše hříchy nám Bůh smazal náš dluh v podobě hříchů - čili všeho, co jsme žili jinak než Bůh. Našich sobeckých skutků, vznikajících tím, že jsme byli zaměřeni na sebe a šli svou cestou a nehleděli na Boha, k jehož podobě jsme ale byli stvořeni. Jinak řečeno, vše, čím se liší můj život od života Kristova(nemyslím tím vnější věci), to jsou mé dluhy vůči Bohu. V tom všem, čím mu nejsem podobný. A Bůh v evangeliu říká, že tento dluh je mi pro zásluhy Ježíše Krista odpuštěn - je mi nabídnuta milost. Ta milost je zcela zdarma, ale má jednu podmínku: je potřeba ji přijmout, nebo, jak říká nick Myslivec: je třeba ji neodmítnout. 
Teď je třeba si říct, jak se takové přijetí dělá, co pro člověka znamená. Za prvé ta milost není bezbřehá. Je pevně ohraničena tím, že je dána pouze v Kristu, v jeho způsobu bytí. Tu milost zdarma dostávám, když přijmu Ježíše Krista jako Pána, vůdce, zdroj svého života. Jinými slovy, když vyměním svůj dosavadní hříšný život za jeho svatý život. Když místo svého ducha vedoucí mé tělo k hříchům a ke smrti, přijmu Kristova ducha který vede mé tělo k životu z Boha a ke vzkříšení z mrtvých a věčnosti. Abych měl k takovému přijetí Boží milosti v Kristu motiv, musím napřed zjistit, že mám u Boha dluh, který nejsem schopen splatit a že potřebuji odpuštění toho dluhu, jinak mě čeká soud a odsouzení.
Jsou základní tři typy lidí, kteří nechápou, že mají u Boha nesplatitelný dluh:

První typ jsou lidé, kteří odmítají vůbec myšlenku existence Boha a tudíž ani nevěří tomu, že by měli nějaký dluh vůči Bohu. Ti nepřijímají žádnou milost, tedy ani ne lacinou.
Druhý typ jsou lidé, kteří věří v Boha a ví, že jsme Bohu něco dlužni, ale také ví že Ježíš zaplatil za nás a tak není co řešit a žijí dál svým životem, spoléhajíce na jakousi milost. Neuvědomují si že milost nám byla dána pouze v Kristu. Žijí si dál svým životem a nechápou, že to je ten jejich hlavní dluh. Odmítají svůj hříšný život vyměnit za svatý Kristův. Odmítají jako zdroj svého bytí Krista a dál žijí ze své duše a těla a povolují jejich žádostem. O těchto lidech se říká, že přijali lacinou milost.
Ve skutečnosti však nepřijali žádnou milost, protože žádná laciná milost ve skutečnosti neexistuje. Milost je skutek spravedlnosti, kterému vždy předchází protizákoný skutek, kterým někdo někomu ublížil. Proto nikdy není milost laciná, protože vždy stojí utrpení toho, komu bylo ublíženo. A právě ti, kteří tzv. přijímají "lacinou"milost, ignorují utrpení vzniklé jejich způsobem života. Takoví lidé se vyskytují převážně v evangelických církvích.

Třetí typ jsou lidé, kteří také věří v Boha, věří že Ježíš je Boží syn a věří, že Ježíš umíral za hříchy lidí a že v Ježíši je spása. Ale jejich hříšné myšlení jim brání přijmout milost Boží v Kristu zdarma. A tak se snaží dodržováním zákona, či náboženských úkonů si své spasení, čili Boží milost zasloužit tím, že se urputně snaží. Jejich srdce je táhne k hříchu, k žádostem těla, ale oni to potlačují a snaží se tzv. dobrými skutky zasloužit si milost, smazání svého dluhu. I tito lidé nechápou, jak nezměrný je jejich dluh a jak nezměrnou bolest svým životem působili Kristu na kříži. I tito lidé vlastně považují Boží milost v Kristu za lacinou, protože nebyla dost drahá, aby je vykoupila a oni to musí doplácet ze svých skutků, svátostí a mší a tím dovykupovat sebe a druhé z očistce. Jim nestačí k očištění předrahá krev Ježíšova.
Takoví lidé se nacházejí především v katolických církvích a tam, kde je vyzdvihován zákon a ne milost v Kristu Ježíši, jejíž podstatou je dar nového ducha narozeného z Ducha svatého. Pouze tento nový duch nás může vést k životu z Boha, ke správným motivům našich skutků, které nečiníme proto, abychom byli spaseni, ale proto, že jsme spaseni.


"Laciná milost?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 65 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pondělí, 29. únor 2016 @ 08:29:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Laciná milost je pro nás obvykle ta ve kterou doufá náš bližní. Naše nám připadá drahá. Jestli si vůbec připouštíme že nějakou potřebujeme.



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. březen 2016 @ 08:10:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Laciná milost je pro nás obvykle ta ve kterou doufá náš bližní. Naše nám připadá drahá. Jestli si vůbec připouštíme že nějakou potřebujeme.

  To by mohlo být, Vacante. Když psal oko o "laciném odpuštění", komentoval právě milost a odpuštění, které jsme v Pánu Ježíši přijali my.

  Myslíte tedy, že takto v ŘKC uvažuje více lidí, a "obvykle"? Když jsem byl v ŘKC, na takový postoj jsem nenarazil, připadá mi tedy spíše ojedinělý.

  Toník


]


Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 01. březen 2016 @ 09:04:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je hodně velké přiznání od katolíka.
Vacante, a když je milost ve kterou doufá bližní pro sobeckého katolíka laciná, nevzbuzuje pak jasný projev působení boží milosti na bližních u katolíků závist a nevraživost? Protože že ta jejich" laciná" milost, je dle toho co žijí skutečná a zcela evidentně opravdová? 

Kdežto ta katolická "milost" je jen "drahá", draze ZASLOUŽENÁ, krátkodobá a VŽDYCKY bez trvalých očistných účinků.

Když někdo boží milost druhému nepřeje, když tu svoji "milost" považuje za něco lepšího, nemá vůbec žádný smysl se o takovém nepřejícném sobci bavit v souvislosti s boží milostí! 
V takovém člověku milost žel zatím nepůsobí. Tragickým omylem u takových sobeckých lidí je to, že to co považují za projev boží milosti, je jen mámivý, krátkodobý super čistý pocit, který však vyvane hned za dveřmi kostela, a zakrátko je vše při starém. Co v nich však zůstává trvale, je nepřejícnost boží milosti. A není co se divit. Co sami nemají, nemohou přát ani jiným. A to špatné co mají, žel přejí..




]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 21:57:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Laciná milost" je nebiblický termín. Vymysleli ho ti, kdo neučí jistotu spasení vírou v Pána Ježíše. Ten, kdo vírou přijal Ježíše jako svého Spasitel si uvědomuje, co stálo jeho spasení. Byla to krev Božího Beránka, která smazala nepříznivý dlužní úpis, který byl proti němu vystaven. Dokonce smazal i jeho budoucí hříchy. Ale to není "laciná milost", ale "spasení z milosti", které našeho Pána stálo hodně. Musel přijmout hříchy těch, kdo v Něj uvěřili a ještě uvěří. Kdo má osobní vztah s Kristem (Bohem) nikdy o "laciné milosti" nemluví. "Jan 8:31-32"  Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: "Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.". Kdo je znovuzrozen, je svobodný od hříchu. Nechce hřešit a žije v jistotě víry, že bude spasen. Mnohé církve učí "nejistotu spasení" a proto mluví o "laciné milosti". To je úplně mimo. Kristovec nechce hřešit, hřích se mu hnusí a pokud nějaký někdy udělá vyzná ho a Bůh je věrný, hřích pro Kristovu oběť odpustí. V tom je svoboda Božích dětí, která není vůbec "laciná", ale stála našeho Pána život na kříži. K dílu spásy nemůžeme nic přidat, je to výlučně věc Boží milosti  



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 28. únor 2016 @ 08:30:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně neznám žádnou církev učící lacinou milost a myslím si žádná taková není. Církve lacinou milost neučí, ale lacinou milost žijí. Otázky hříchu řeší tvrzeními jsem jenom člověk, jsme jednom lidé bez vynaložení veškeré snažnosti k tomu, aby... ti bibličtější použijí termín, ano dělám něco co se Bohu nelíbí, ale budu spasen skrze oheň jak píše bratr Pavel. Laciná milost se vyskytuje i u kalvinistických církví, kteří učí jistotu spasení. Není to doména pouze nejistých ve spasení.
Termín je to biblický, pouze se používá slovní spojení, které se dříve nevyskytovalo. Myslím si, že je velmi výstižné slovní spojení.
například Jakub 2:17


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 10:23:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko,
Jakub 2,17 hovoří o víře a ne o milosti. Milost, o které je tu řeč, je Boží milost. Lze snad o Boží milosti říct, že je laciná?
Lidé, o kterých tvrdíš, že přijímají lacinou milost, ve skutečnosti žádnou milost nepřijímají, protože milost Boží se stala v Ježíši Kristu a je to to nejdražší v celém stvoření. Takže lidé žijící podle Tebe lacinou milost, žádnou Boží milost nežijí, ale mají mrtvou víru. Termín laciná milost je zavádějící a urážející Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 28. únor 2016 @ 14:01:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, že žádná laciná milost neexistuje. Ale mnozí lidé přistupují k oběti Pána Ježíše tak, že z ní lacinou milost dělají, ale ne ve smyslu jak se tady debatuje, že ji někdo ze strany Boha má za lacinou. Tak to nemyslí snad vůbec nikdo, ale ze strany člověka.
Ano teď se může snést mnoho veršů o tom, že spasení je z milosti, dar, bez našich zásluh,.... což nepopírám, ale termín laciná milost je termín popisující přístup lidí k milosti Páně. Oni samozřejmě budou mluvit o nejdražší oběti, tak drahé, že aby ji někdo mohl získat musí být zdarma...ale svým životem ukazují, že jim za nic nestojí. Ano ve skutečnosti nežijí žádnou milost, což právě popisuje termín laciná milost. Ale jde jen o slovo. Žádná milost je termín pr nevěřící, laciná milost pro ty co znají Pána, ale žijí podle sebe..ano jsou to jen slova, ve skutečnosti se milosti z nich nedotýká nikdo.
Boží milost není laciná, ale mnozí žijí tak jakoby laciná byla. Jirka



]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 19:22:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží milost není laciná, ale mnozí žijí tak jakoby laciná byla. Jirka

Souhlas.


]


Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:07:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Já osobně jsem se nesetkal s člověkem, kterému by připadalo z jeho pohledu, že odpuštění hříchů v Ježíši je "laciná milost". Oko je první, na koho jsem narazil, kterému to odpuštění z jeho pohledu připadá "laciné". Ale jak jsem pochopil, tak existuje celá teologie od lidí, kteří měli či mají ten pohled "laciné milosti".

  V křesťanství jsem se spíše setkal s pohledem, který ukazoval že cenu či hodnotu oběti Pána Ježíše za naše hříchy lidé ani nemohou slovy vyjádřit. Objevují se pojmy jako "převzácná" krev, "předrahá" oběť, "nekonečná" milost, superlativy, které ukazují na postoj křesťanů z toho, co přijali. V angličtině je to Amazing, Great, ... Například neznámější "Amazing Grace". Ono je těžké vyjádřit hodnotu oběti, která byla nejdražší, nejcennější obětí, nejvyšší cenou, jaká kdy byla zaplacena za náš hřích, za odpuštění našich hříchů.

  Psát o oběti Pána Ježíše za hříchy lidí cosi ve stylu "laciného odpuštění" svědčí buď o ztrátě soudnosti, nebo o nějakém zmatení, které zakrývá skutečnou cenu té oběti.

  Toník


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:59:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem se s termínem "laciná milost" setkal vícekrát ve smyslu, že kdo učí "jistotu spasení" učí o " laciné milosti". Nejistotu spasení učí Apoštolská církev, mnohé charismatické směry, Křesťanská společenství atd. Slyšel jsem kázání jednoho pastora, který na nás (věřících ve spasení z milosti vírou) "dštil oheň a síru", že učíme " lacinou milost". Pod tímto úhlem pohledu jsem dal svou připomínku  


]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 10:54:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

Stando, nedávno sis stěžoval, že si vymýšlím o Tobě, že si činím o Tobě falešné představy a jim pak oponuji.
Tak přesně toho se nyní dopouštíš Ty, a zřejmě Ti to vůbec nedochází a nevadí.

Jestli tady nechceš být za lháře, tak mi najdi nějaké mé, nebo Tondovo, nebo Myslivcovo tvrzení, že po přijetí Boží milosti v Kristu, už se můžeme jen válet a klidně si hřešit. Jestli to najdeš, tak se tu veřejně omluvím, že jsem hlásal bludy.

Ty jsi můj článek buď četl z rychlíku a nebo jsi ho nepochopil.
Z Tvých reakcí mi vyplývá jedna věc: nechápeš, že milost Boží se přijímá v osobě Ježíše Krista jako svého Pána. Jako Krále nebeského království, kterému jsem dobrovolně předal vládu nad svým životem. On reálně žije v mém srdci skrze nového ducha narozeného z Boha. On pro mě není jen někde v nebesích, abych místo něj poslouchal papeže.
A teď mi řekni, když Ježíš je mým Pánem a Králem a bydlí v mém srdci skrze Ducha, nechal by mě jen tak se beztrestně válet a hřešit?
Ve křtu jsem se zavázal být mrtev sobě a živ jemu. Mohl bych po takovém závazku si klidně hřešit a spoléhat na Boží milost?
Znovu Ti opakuji: Milost Boží platí pouze v Kristu. Všechny hříchy všech lidí jsou vykoupeny Kristovou krví, ale realitu odpuštění a vysvobození z otroctví hříchu, člověk poznává až po změně smýšlení o sobě a o Bohu a ponořením se do Kristova jména vyjádřeného křtem. 

Milost Boží platí pouze v Kristu. Pouze v něm, jsou nám odpuštěny všechny hříchy. Zkus o tom hodně přemýšlet, než zase začneš psát o nás to, co si vymýšlíš.

Jasně jsem Ti napsal, že skutky nedělám pro to, abych byl v budoucnu možná spasen, ale protože jsem v Kristu a tím jsem spasen. Když vypadnu z Krista a budu trvale a s radostí hřešit a vymlouvat se na milost, pak určitě nebudu vést diskuze o Boží spáse a milosti, protože v tom případě mi to bude naprosto fuk.
Abys lépe poznal můj život a nepsal zde takové lži o mě, které Ti jen přitěžují, tak Ti řeknu něco o sobě. Už jsem to tu možná psal, ale klidně Ti to zopakuji:
V Ježíše jsem uvěřil v 26 letech. Do té doby jsem žil dosti zpustlým životem. Mými hlavními zájmy bylo jednoduše řečeno, sex, drogy, rockenroll. Po přijetí Ježíše jsem to vše opustil, rázem bylo po závislostech. Rodiče jsem poprosil o odpuštění a smířil se s nimi. Potom jsem se oženil a vychoval čtyři dnes již dospělé děti, které jistě nejsou hanbou české společnosti. Abychom měli kde bydlet, pronajal jsem si řk církví zanedbanou faru a dal ji do pořádku. Dokud jsem pracoval, byl jsem vždy považován za dobrého pracovníka. Žena říká, že by mě nevyměnila za nikoho jiného a děti, když jsem dostal rakovinu, tak mě s pláčem prosili, abych ještě bojoval, že mě tu ještě chtějí mít.........
To nepíšu proto, že bych se chtěl chlubit. Nemám čím, sám ve svém srdci vím, že sám v sobě, bez Krista, jsem lenoch líný, požitkář. Jen díky Kristu, který bydlí v mém srdci, jsem dělal skutky, které se Bohu líbí. Není to má zásluha, i když svým tělem jsem se na tom podílel.
A celou tu dobu jsem dřel ne proto, abych si zajistil v budoucnu spasení, ale právě pro to, že jsem spasen v mém Králi Ježíši Kristu, že on žije skrze mne svým způsobem života. Boží slovo se ve mě stává tělem.
Prosím Tě, zkus to konečně pochopit.



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:11:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." nechápeš, že milost Boží se přijímá v osobě Ježíše Krista jako svého Pána. Jako Krále nebeského království, kterému jsem dobrovolně předal vládu nad svým životem. On reálně žije v mém srdci skrze nového ducha narozeného z Boha. On pro mě není jen někde v nebesích, abych místo něj poslouchal papeže."...



Proč bych to nechápal?

Ani pro mě není Ježíš jen někde na nebesích (i když i tam je a sedí popravici Otce), ale mám - li v srdci Ducha svatého, mám v něm i Syna i Otce.

..:" abych místo něj poslouchal papeže"...
Ale pastýře v církvi ustanovil sám Kristus!

(Žd 13,17)
Poslouchejte ty, kdo vás vedou, a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou muset skládat účty. Ať to mohou dělat s radostí a ne se vzdycháním - to by vám přece nebylo prospěšné.

Posloucháme - li Kristem ustanovené pastýře, posloucháme samotného Krista.



..."najdi nějaké mé, nebo Tondovo, nebo Myslivcovo tvrzení, že po přijetí Boží milosti v Kristu, už se můžeme jen válet a klidně si hřešit."...

Ale v tomto vám rozumím, nic takového přece netvrdím! Jak jsi na to přišel?

Pro tvůj život si tě nemohu než vážit.
Vysvětluji však něco jiného - mylnou Toníkovu představu o tom, že Bůh prý odpustil hříchy i těm lidem, kteří ještě neučinili pokání.


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:59:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale pastýře v církvi ustanovil sám Kristus!

Pastýře ano, ale ne papeže, který je prezentován jako svatý otec a přitom nosí na hlavě císařskou tiáru, nebo jak se té čepici říká, i s heslem římských, čili světských císařů. Aspoň je dobře vidět o koho vlastně jde.

Ale v tomto vám rozumím, nic takového přece netvrdím! Jak jsi na to přišel?

Jak jsem na to přišel? Ty už ani nevíš co píšeš?
Napsal jsi, jako reakci na naše vyznání, že nejsme spaseni skutky, toto:

"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

Kdyby v Tvé hlavě nebyla představa, že my si myslíme, že nemusíme nic dělat a jen hřešíme a odvoláváme se na milost, tak bys takové a podobné věci nepsal. Nebylo by proč. Teď děláš, jako že o ničem nevíš. Jseš si opravdu vědom, že Bůh vidí do Tvého myšlení?

.... mylnou Toníkovu představu o tom, že Bůh prý odpustil hříchy i těm lidem, kteří ještě neučinili pokání.


To není mylná představa, to je pravda i když trochu zjednodušeně napsaná. Bůh jim skutečně odpustil, ale oni o tom nevědí anebo to nechtějí slyšet. Proto je právě spasení z víry a ne z vidění. Jen ten, kdo změní své myšlení o sobě a o Bohu, může uvěřit, že mu Bůh už dávno, pro oběť Ježíše Krista, odpustil a že může začít nový život.
Bůh nežije v čase a nečeká s odpuštěním až my činíme pokání. To jen my v čase, když činíme pokání, prožijeme duchovně to, co Bůh už dávno připravil.
Zamysli se nad Ježíšovými slovy: Já nikoho nesoudím, ale mé slovo vás bude soudit v poslední den. A k tomu si přidej: jakým soudem soudíte druhé, takovým budete souzeni.
 V Bohu je odvěké, věčné odpuštění, dokázané vylitím Kristovy krve, která jednou pro vždy smazala dluh každého člověka. Lidé, kteří nečiní pokání, odsoudí jejich vlastní soud. Člověk, který vědomě hřeší, není schopen odpouštět a proto také není schopen přijmout Boží odpuštění. Proto Ti také tvrdím, že žádná laciná milost neexistuje.


]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 07:53:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bůh jim skutečně odpustil, ale oni o tom nevědí anebo to nechtějí slyšet."...

Utrpením Ježíše Krista byla smyta vina všeho lidstva.
 
To ale ve smyslu ještě neznamená už odpuštění hříchů všem lidem bez rozdílu, ale je to jen otevřením cesty k odpuštění hříchů pro všechny lidi.



..."Mé slovo vás bude soudit v poslední den."...


Podle učení ježíše Krista jsou hříchy lidí, které odpuštěny nebudou třeba nikdy.



Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “ (J 20,23).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 09:30:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale je to jen otevřením cesty k odpuštění hříchů pro všechny lidi.

A to čteš v Písmu kde?


Podle učení Ježíše Krista jsou hříchy lidí, které odpuštěny nebudou třeba nikdy.

Mýlíš se, podle učení Ježíše Krista je jen jeden hřích, který nebude odpuštěn - rouhání se Duchu svatému.
Myslím, že Ty svým slovem "jakési" když mluvíš o našich duchovních prožitcích(o kterých ve skutečnosti nic nevíš), se tomuto hříchu začínáš nebezpečně přibližovat. Tento hřích je pohrdnutím Boží milostí a označením působení Božího Ducha za zlé. Proto také nemůže být tento hřích odpuštěn, protože jím si člověk definitivně zavírá cestu k poznání Boží milosti v Kristu, která mu ale byla nabídnuta.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:17:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mýlíš se, podle učení Ježíše Krista je jen jeden hřích, který nebude odpuštěn - rouhání se Duchu svatému."...


I ten jeden hřích proti Duchu svatému  je v kolizi s vašim tvrzením, že všechny hříchy lidí Bůh už v Kristu odpustil.

Není to pravda - neodpustil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:24:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě jsi dosud nepochopil, co Ti vlastně píšu. A nebo nechceš pochopit. Je to Tvá věc. Nesmyslně přít se s Tebou nebudu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:44:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde se ale jedná o prostou kolizi s logikou, o kolizi s rozumem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 11:32:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde se ale jedná o prostou kolizi s logikou, o kolizi s rozumem.

Jestli sis nevšiml, tak můj rozum a má logika s Tvým rozumem a Tvou logikou tu koliduje už asi tři roky.
Otázka je, čí rozum a logika koliduje s Božím rozumem a logikou. To bych nechal Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 28. únor 2016 @ 17:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, koliduješ tady s rozumem jedině ty.
Zvonu a asi podesáté, tě upozorňuji, že Bůh odpustí všechny hříchy spáchané proti Synu.

Bůh neodpustí hřích spáchaný proti Duchu.
LOGICKY Oko, žádná PRAVDA boží nestojí proti sobě, na což ty nejsi zvyklý, jelikož i v případě pravdy ohledně hříchů proti Synu a pravdy hříchu proti Duchu, tyto boží pravdy stavíš PROTI SOBĚ!!

Zpátky k logice a tvé hlouposti. 

Boží Syn odpouští na kříži VŠECHNY hříchy spáchané proti Synu, proti Jemu, proti Synu!

Pokud někdo spáchá hřích proti Duchu, je zcela bezpředmětné k tomu vztahovat odpuštění Syna!!

Hřích proti Duchu, je ukončením nezměrné milosti boží, je ukončením nezměrného odpuštění Syna!

A znovu ti opakuji, že hřích proti Duchu spáchá ten co, celý život působením Ducha pohrdá, a na místo působení Ducha na sebe nechá působit třeba ducha antikrista v řk modloslužebně. Nebo hřích proti Duchu může spáchat ten, co již Ducha má, a všechno co od Boha v Duchu dostal zradí. Což se tebe Oko, zatím netýká.



]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:55:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase ten tvůj řk flašinet zde falešně skřípe Oko. Papež a pastýř?!

Pastýř= zástupce lidí před Bohem

Náměstek Krista= zástupce Boha před lidmi.

Chápeš vůbec ten propastný rozdíl?

Zástupce Boha před lidmi je jen  J  E  D  E  N  ! 

Kdo je to Oko? Kdo?


]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:10:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu bojím se, že jsi zešílel satanův náměstku ...
Nokia



]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:10:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu bojím se, že jsi zešílel satanův náměstku ...
Nokia



]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu bojím se, že jsi zešílel satanův náměstku ...
Nokia



]


Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

...

Jestli tady nechceš být za lháře, tak mi najdi nějaké mé, nebo Tondovo, nebo Myslivcovo tvrzení, že po přijetí Boží milosti v Kristu, už se můžeme jen válet a klidně si hřešit. Jestli to najdeš, tak se tu veřejně omluvím, že jsem hlásal bludy.


  Ahoj Karle.

  Tyhle Standovy myšlenky a jeho "logiku" chápu tak, že píše o sobě a o tom, co žije, co je mu niterně blízko, co on sám řeší, nebo co řeší lidi okolo něj. Že se snaži urovnat si to, co žije. Z křesťanského prostředí nebo z diskuzí takovéhle podněty mít nebude. Těžko by tedy hledal ode mne či jiného křesťana uvažování, které má a zastává jen on sám.

  Toník

  




]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 26. únor 2016 @ 13:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odsuzovat bližního nemůže být nikdy správné.



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:27:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On tu někdo někoho odsuzuje?


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když katolík postrádá argument vytasí se s ODSUZOVÁNÍM.
Když to nestačí nazve "odsuzujícího" heretikem.
Když ani to nestačí, posílá "heretika" na hranici.

Toť pradávný řk ODSUZUJÍCÍ monster proces.
 
1) Smyšlená a nepravdivá vina.
2) Odsouzení na základě nepravdivé viny.
3) Trest

Dodnes jsou tímto řk nakažení.




]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 26. únor 2016 @ 15:06:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je možné, aby pan X a pan Y skončili nakonec v Nebi? Ano. Je to možné. U Boha je všechno možné. Akorát když pan X a pan Y horem a dolem přesvědčují ostatní čtenáře GS, že oni dva mají v sobě nejvíce Krista, nejvíce Ducha svatého, jsou jistojistě spasení a znovuzrození, tak to beru jen jako prázdnou proklamaci a nevěřím tomu. To mohu naučit i papouška opakovat ta slova. Ale nic to neznamená. 





Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2016 @ 15:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jen doplnění odkaz na uvažování lidí, kteří to, že Bůh odpustil všem lidem v Pánu Ježíši považují za lacinou milost:


"Ty jsi tvrdil, že v Ježíši Kristu byly všem lidem už dávno odpuštěny hříchy. Nebo se i v tomto pletu? 

Tedy z pohledu člověka by toto opravdu laciným odpuštěním bylo! Mít odpuštěny hříchy, aniž bych to byl vůbec tušil, aniž bych o tom věděl - může být ještě něco lacinějšího? Může být snad ještě lepší servis?"

  Těžko pochopitelné, jak někdo kdo slyšel někdy alespoň trochu 
o Pánu Ježíši může považovat to, co se stalo za "laciné" a "servis". 

  Ale zase je to dobrá a věrná ukázka toho, jak uvažují římští katolíci
a do jaké nepodoby se jim evangelium převrátí. Těžko si nad obětí
Pána Ježíše za naše hříchy představit větší cynismus. Ale asi
by dokázali překvapit a vymyslet při svém způsobu "logiky" ještě 
něco horšího.


  
  Tvůj článek je dobrým shrnutím tématu. 

  Naše pozice v ŘKC byla taková, jako popisuješ. 
Věřili jsme, že Ježíš umíral za jakési obecné hříchy lidí, 
jakýsi obecný dluh, obecnou vinu. Nijak se to nedotýkalo
našich osobních hříchů: Ty jsme "řešili" sami vlastními
skutky. Moc nám to sice nešlo, ale snažili jsme se.

  Nerozuměli jsme tomu, že to byly naše hříchy, 
naše nemoci, naše bolesti, se kterými Pán Ježíš umíral, 
že to byl náš hřích, za který byl přibit na kříž, a ne 
nějaký "obecný dluh".

  Toník





Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:26:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z pohledu člověka, který neučinil pokání, neobrátil se, by to opravdu bylo jen  "laciné odpuštění" jeho hříchů - jakýsi automatický servis odpuštění Boha bez vědomí hříšníka.



Je to všechno jen obrovský tragický omyl ve tvé víře.



..."
že to byl náš hřích, za který byl přibit na kříž, a ne 
nějaký "obecný dluh"
"...


Pokud bys četl pozorněji můj článek, je to obojí: Je to obecný dluh všeho lidstva (celková vina lidstva), za kterou Kristus zemřel na kříži. Naše osobní hříchy jsou nedílnou součástí této celkové viny lidstva.

Ale tyto osbní hříchy Bůh odpouští jmenovitě každému člověku zvlášť a to buď  v okamžiku jeho křtu a nebo v okamžiku, kdy ze svých hříchů činí pokání. Jinak Bůh hříchy neodpouští!


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:39:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Z pohledu člověka, který neučinil pokání, neobrátil se, by to opravdu bylo jen  "laciné odpuštění" jeho hříchů - jakýsi automatický servis odpuštění Boha bez vědomí hříšníka. 

  Já samozřejmě Stando chápu, že je to jen a jen z vašeho pohledu. 
To mi nemusíš vysvětlovat. A možná jen z tvého pohledu. Snad sis všimnul,
že k tvému pohledu "laciného odpuštění" se nikdo nepřihlásil, když jsem se zeptal.
Buď tedy tvůj pohled ve stylu "laciného odpuštění" nezastávají,
nebo se k němu stydí přiznat.

  Tohle uvažování, které máte, křesťané nemají. Nemají je ani "nevěřící",
lidi, kteří nezažili vzpouru náboženství a skutkaření. Když se s nimi člověk 
baví a řekne jim o Pánu Ježíši, uvědomují si cenu, kterou Bůh zaplatil.
Tak, jak se vy posmíváte oběti Pána Ježíše a jak jí zlehčujete, to jsem 
ještě nikdy neslyšel/nečetl. Ale už jsem toho slyšel hodně.


Je to všechno jen obrovský tragický omyl ve tvé víře.

  To sis mne zřejmě popletl s tebou. 

  Ani jeden z tvých převrácených pohledů nezastávám.

  Všechno to "laciné odpuštění", "automatické odpuštění", 
"automatický servis", "mít všedchno bez práce a námahy",
"vy budete hřešit - a Bůh bude odpouštět" a kde co dalšího
co uvádíš ty ve tvých příspěvcích boldem a ještě podtrženě jsou 
jen a jen tvé omyly.

  
  Kdyby tě zajímalo něco z našeho života, co žijeme my, 
čím je pro nás oběť Pána Ježíše, k jakému pohledu na svět 
nás vede, tak se zeptej. Rádi ti to napíšeme.


Ale tyto osbní hříchy Bůh odpouští jmenovitě každému člověku zvlášť a to buď  v okamžiku jeho křtu a nebo v okamžiku, kdy ze svých hříchů činí pokání. Jinak Bůh hříchy neodpouští!

  Stando, čtu si, co si vymýšlíš. Boha, 
kterého sis vlastní velkou námahou vyrobil, 
jsem snad pochopil. Není to zas tak složitý bůh.



]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 08:01:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem si Boha nevyrobil, mě byl tento Bůh nejdříve zvěstován.
Později jsem se s ním seznámil naprosto osobně a důvěrně.


A tento Bůh neříká nic o odpuštění hříchů všem lidem bez rozdílu, ale naopak ty, kterým hříchy už odpustil, nazývá blaženými.

‚Blahoslavení jsou ti, jejichž nepravosti byly odpuštěny a jejichž hříchy byly přikryty.



Ten samý Bůh říká, že jsou i lidé, kteří hříchy odpuštěny nemají:


Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.



Ty se svým generálním odpuštěním hříchů všem lidem bez rozdílu jsi jen nenapravitelný sluníčkář.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 27. únor 2016 @ 10:11:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Já jsem si Boha nevyrobil, mě byl tento Bůh nejdříve zvěstován. 

  Jo, to chápu. Jen sis ho doma trochu domyslel, "dodělal". Jak máte ve zvyku si všechno vykládat podle sebe.


Ty se svým generálním odpuštěním hříchů všem lidem bez rozdílu jsi jen nenapravitelný sluníčkář.

  A ty se svým vymýšlením nesmyslů o druhých lidech ze tvé neznalosti jsi (zatím) nenapravitelný lhář.


  O tom, co píšu, a o mém Bohu bys měl něco vědět, potkal jsi ho už ve svém životě, když ti ani mnoho zpovědí k odpuštění nepomohlo. Když jsi popisoval Boha, který ti řekl: "Já tě vybavuji mocí Ducha, vybavuji tě silou mého odpuštění!", tak to byl můj Bůh. Bůh, který tě vybavil silou jeho odpuštění, ve kterém jsi odpustil těm, co nečinili pokání, byl můj Bůh. Moc jeho odpuštění je totiž taková a tuto moc žijeme ve skutečném křesťanství. On není závislý na lidech, na tom, co dělají, má moc odpustit, i když lidé pokání nečiní. A ty jsi to odpuštění poznal. Měl bys tedy ze skutečné reality vědět, o čem píšu: Kdybys tedy chtěl a nežil v zarputilé vzpouře.

  Ono to je stále o tomtéž: Pokud napíšeš něco drobného ze tvé skutečné reality, ať už z římskokatolického náboženství, nebo když jsi potkal skutečné křesťanství, tak je najednou vidět, že máš stejnou zkušenost, jako my a mnozí jiní lidé. Jakmile začněš psát poučky z motanic učení, která sis vymyslel nebo přejal od nějakých guru a do kterých ses zamotal, nemá to s realitou nic společného.

  Tonik




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:14:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. "...



Toníku,


jak si tvá hlava vysvětluje, že by bylo prakticky možné podle tebe Bohem již jednou odpuštěné hříchy dodatečně ještě nějak zadržet?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:19:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
jak si tvá hlava vysvětluje, že by bylo prakticky možné podle tebe Bohem již jednou odpuštěné hříchy dodatečně ještě nějak zadržet?

  Ahoj.

  No, moje hlava snadno. Já na rozdíl od tebe vím, že hříchy jsou jako stádo krav, které si člověk drží v ohradě. A že to tak mnoho lidí dělá. Ty krávy pak v té ohradě pochcípají, rozkládají se, s*****í a otravují člověku život. 

  I já jsem to tak dělal, než jsem přijal Ducha svatého, který mi dal moc svého odpuštění, moc, kterou jsi poznal i ty: Moc odpustit hříchy i když lidé, kterým jsem z moci Ducha svatého odpustil, nečinili pokání a třeba ho ani nikdy (v nějakém věku) neučiní.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:30:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, že neodpuštěné hříchy mohou být jako stádo krav v ohradě.

Ale odpuštěné hříchy jsou už krávami minulosti, krávami, které dneska už neexistují, které už nejsou. Ohrada je prázdná.



Takto Bůh odpouští hříchy.

Když jednou odpustí, už na ně nevzpomene. Už nejsou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 11:45:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Takto Bůh odpouští hříchy. Když jednou odpustí, už na ně nevzpomene. Už nejsou.

  Ahoj Stando.

  Díky, přesně tak to je. To je moc Božího odpuštění. Přesně to znamená "od-pustit". Doslova "Pustit od sebe".

  Můžeme tedy najít nějaké shodné body, ze kterých jde vycházet?

  Základem křesťanství je právě odpuštění. Odpuštění otevírá možnost přerušení řetězu hříchu, zastavení hříchu, tak, aby byl člověk volný od hříchu: Jak ten, kdo odpouští, tak ten, komu je odpuštěno. 


  Pokud jeden odpustí hřích, ale druhý se to nedozví, nemá z toho ten druhý užitek. Stejně tak z toho nemá ten druhý užitek, pokud se vzepře a odpuštění nechce, dál chce žit ve svém hříchu. 

  To ale není případ křesťanství: Křesťanství je právě o tom, že jsme Boží odpuštění a Boží spravedlnost v Ježíši přijali a dáváme je dále.

  Toník


]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Peet5 v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:01:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
fráze "laciná milost" a "drahá milost" opravdu nejsou Biblická, ale je to takové slovospojení, terminus technikus, který vyjadřuje určitou problematiku.

Co vím, tak tento pojem je vyjádřen (možná poprvé?) velice pěkně v jedné staré knížce vydané roku 1962 jedním luteránským duchovním: "Dietrich Bonhoeffer: Následování"; takže pokud si chceš něco zjistit o těchto pojmech, určitě si ji sežeň (na internetu jsou online antikvariáty, stačí hledat).

Ve zkratce: Boží milost je samozřejmě tak drahocenná, že se to nedá ani slovy vyjádřit, o tom není pochyb. Otázka ale je, jaký postoj k této milosti budu mít já osobně, jako člověk, jde o můj přístup. Zda se podívám na milost Boží a nebudu si ji vážit, vnímat že je to něco hodnotného - a pak z mého pohledu se jedná o lacinou milost. Pak mi nebude dělat problém svévolně hřešit, protože milost beru jako samozřejmost a neuvědomuji si, že Kristus za tu milost musel zaplatit drahou cenu. Pokud si ale uvědomuji hodnotu Kristovy milosti, pak je pro mě tato milost drahá - a pak už mi dělá problém každý jeden hřích v mém životě a usiluji o zbožnost.

Snad jsem srozumitelný :)







Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, mluvíš srozumitelně. Ale dovolím si nesouhlasit i když chápu jak to myslíš.
Milost není nikdy laciná, kvůli utrpení, které ji předcházelo. Jen někteří lidé jí pohrdají a vidí ji lacině a podle toho žijou.


]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 08:48:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Ale jejich hříšné myšlení jim brání přijmout milost Boží v Kristu zdarma. A tak se snaží dodržováním zákona, či náboženských úkonů si své spasení, čili Boží milost zasloužit tím, že se urputně snaží. Jejich srdce je táhne k hříchu, k žádostem těla, ale oni to potlačují a snaží se tzv. dobrými skutky zasloužit si milost, smazání svého dluhu. I tito lidé nechápou, jak nezměrný je jejich dluh a jak nezměrnou bolest svým životem působili Kristu na kříži. I tito lidé vlastně považují Boží milost v Kristu za lacinou, protože nebyla dost drahá, aby je vykoupila a oni to musí doplácet ze svých skutků, svátostí a mší a tím dovykupovat sebe a druhé z očistce. Jim nestačí k očištění předrahá krev Ježíšova.
Takoví lidé se nacházejí především v katolických církvích ...
"...


Stále stejná písnička o katolících. Hloupá a nepravdivá.

Vysvětlím to na příkladu. Zajdi si do posilovny a vysvětluj tam lidem, že přece nemusí vynakládat námahu a úsilí, aby získali sílu a zdravou dobře vyvinutou postavu. Že to za ně už dávno "odcvičil" Kristus!

A ve světě duchovním to není o nic jiné!

"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

Námaha a odříkání jsou nutnými prostředky k našemu duchovnímu růstu, ke zdravému duchovnímu rozvoji. Jinak je cosi špatně a žijeme ve lži - chceš - li, v nepochopeném křesťanství.


"Lacinou milostí" nazývám představu některých z vás o jakémsi univerzálním odpuštění hříchů všem lidem ve všech dobách z oběti Krista, vyjádřeném třeba větou: "Bůh v Kristu už velice dávno všem lidem odpustil hříchy".

Na to já říkám: To není pravda, neodpustil.  To by byla opravdu "laciná milost".

Bůh odpuštění hříchů podmiňuje svými jasně danými podmínkami:

1.) odpustit viny těm, kdo nám ublížili.
2.) Odvrátit se od hříšného způsobu života, obrátit se k Bohu a učinit ze hříchů pokání. A vyznat své hříchy Bohu i církvi (J 20,21-23). Až potom Bůh člověku hříchy odpustí. Každému odpouští hříchy jednotlivě v tom okamžiku, ve kterém ze hříchů učiní pokání a obrátí se.



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 09:55:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Vysvětlím to na příkladu. Zajdi si do posilovny a vysvětluj tam lidem, že přece nemusí vynakládat námahu a úsilí, aby získali sílu a zdravou dobře vyvinutou postavu. Že to za ně už dávno "odcvičil" Kristus!


Á pozor! Katolík Oko začal "vysvětlovat". Jenže ten kdo zde potřebuje VYSVĚTLENÍ je právě OKO!
Proč?
1) Žádným cvikem, žádnou silou (úsilím), pro žádnou námahu si boží milost nezískáš.

2) Boží milost V NÁS může začít působit když- a) neodmítáme boží pravdu o nás samých a samy sebe v pravdě boží uvidíme
                                                                                       b) když v poznané pravdě o nás samých POZNÁME vlastní SLABOST a NESCHOPNOST
                                                                                       c) když ve vlastní NESCHOPNOSTI si přiznáme potřebu SPASITELE
                                                                                       d) Když Spasiteli ZCELA odevzdáme svou SLABOST, i svou SLABOU "siláckou"  snahu o vlastní                                                                                                         duchovní proměnu.

Odevzdání naší SLABOSTI je úkon VÍRY, a teprve až po ODEVZDÁNÍ se Pánu, je možné aby nás Pán začal PROMĚŇOVAT BOŽÍ MILOSTÍ. 

NA LIDSKÉ DUCHOVNÍ PROMĚNĚ V NÁS PRACUJE KRISTUS, OD TOHO PŘINESL SVOU SPASITELSKOU OBĚŤ. 

SPASITELSKÁ OBĚŤ MÁ SVŮJ VÝZNAM JEN TEHDY, KDYŽ SE PRO TUTO SPASITELSKOU OBĚŤ NECHÁME SPASITELEM DUCHOVNĚ PROMĚNIT!

Oko, tvá spolupráce se SPASITELEM, se zakládá na zcela mylném katolickém učení, že v této spolupráci musíš vyvíjet snahu ve vlastní SÍLE! Omyl! Omyl! Omyl! Kolik těch tvých sil a tvého cviku měl lotr na kříži? Kolik jich měl Oko?

Oko, to co musíš, je vyvinout snahu ODEVZDAT!! svou SLABOU SÍLU a SVOU NESCHOPNOST Kristu ve víře a důvěře. Jedině tehdy v Tobě začne Kristus pracovat a začne tě proměňovat.

Odevzdání se je jednorázový úkon víry. Pán moc dobře věděl, proč začal modlitbu ODEVZDÁVAJÍCÍM SE- Buď vůle tvá jako v nebi tak i na zemi...


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:28:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň že katolík si vůbec  DOVOLIL ti něco vysvětlovat. 


Neskutečná drzost, viď?


]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:41:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V mém komentář není nic o tvé drzosti. V mém komentáři je narážka na to, že "vysvětluješ" něco, v čem nemáš vůbec jasno. Nedělej to a nech se poučit. Vždyť je to Tobě ku prospěchu. Proč nereaguješ na celý obsah komentáře, a k reakci si z něho vybíráš jen to, co tě irituje?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 08:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Odevzdání se je jednorázový úkon víry."...


Nech se tedy poučit i ty.
Aby ses mohl odevzdat, aby ses mohl plně darovat, musíš se nejdříve vlastnit. Jenom to, co máš, můžeš dát.
 A to není samo sebou.
Vlastnit sám sebe je výsledkem dlouhodobé spolupráce s Duchem svatým, kdy se učíme podřizovat touhy těla touhám ducha.

Nebýt otrokem různých chtíčů a hříšných závislostí není samo sebou a žádný člověk to sám nedokáže. Musí na sobě pracovat - většinou to trvá celý zbytek života..



Odevzdávání se není jen jednorázový (a nedokonalý) úkon víry, ale odevzdávání se teprve učíme a odevzdávání trvá neustále po celý zbytek života.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 11:40:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby ses mohl odevzdat, aby ses mohl plně darovat, musíš se nejdříve vlastnit. Jenom to, co máš, můžeš dát. 

Stando, pokud nevlastníš svůj život, tak za něj neneseš odpovědnost. Chceš tohle říct Bohu do očí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 28. únor 2016 @ 17:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


]


Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 12:48:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Stále stejná písnička o katolících. Hloupá a nepravdivá. 

Stando, Ty asi moc nečteš co píšu, viď. Jinak by sis všiml tohoto: Takoví lidé se nacházejí především v katolických církvích ...

Zkus přemýšlet, znamená tato věta, že všichni katolíci jsou takovíto lidé? 
Ty asi jo, jinak bys nereagoval jako potrefená husa.


]


Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 10:23:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ano, to je zase "něco", Bylino.
Laciná boží milost..
Kontroverzní spojení slov, které vidí jen ten, kdo má Ducha.

A kdo ho nemá, tak tento kontroverzní pojem užívá.

Bylino, není nejhorší to, že uživatel používá takových kontroverzních pojmů. Špatné je to, že když zde slyší svědectví lidí o boží milosti, tak nejenom že jim to nevěří, že bagatelizuje to co slyší, nejhorší je, že jim boží milost NEPŘEJE. Zde je ten odmítací kořen v katolickém fanatismu. A napíšu to nyní natvrdo.

Jak Oko k tomu přišel? 
Oko který má tolik CVIKU v získávání boží milosti, který věnoval tolik vlastní SÍLY aby boží milost získal, jak by k tomu on přišel, aby někdo VNĚ  řk a bez HEROICKÝCH spáso výkonů obdržel stejnou boží milost jenom pro *"jakési" ODEVZDÁNÍ se Pánu a ZDARMA??

 * jakési- oblíbené bagatelizující slovo u Oka, které rád úžívá v souvislosti s boží milostí, spásou a odpuštěním. Tyto velmi důležité duchovní záležitosti jsou jim podivně označované jen jako "jakési".

(nyní pro Oko) 


Tak co Oko? 
Mohou Ti co se Pánu cele ODEVZDAJÍ obdržet boží milost a být duchovně proměnění? Přeješ to těmto lidem? Nezávidíš jim, že Tě bez jakékoliv námahy lehce předbíhají? Nezávidíš jim, že jim Pán dává Ducha a u tebe zůstává Duch jen v nenaplněných slibech?
Tak co Oko? Přeješ a nezávidíš? Nebo spíš dle tvých reakcí ve kterých se soustavně objevuje lež, spíše nepřeješ a závidíš.

Mohu tě uklidnit Oko, můžeš přestat s nepřejícností, do toho tvého katolického samo záslužného a samo spásného "nebe", se ti zde na GS skoro nikdo necpe. My zde totiž víme, jak nebezpečný je to blud. A je jen na Tobě, kdy to konečně v pravdě přijmeš. Možná právě proto v Tobě Pán vzbuzuje touhu zde na GS diskutovat. Ty se zatím asi mylně domníváš, jakou zde neděláš osvětu své římské nevěstce. Pravda je však taková, že tím, že zde přispíváš, ukazuješ a dokazuješ na svých komentářích, jak negativní vliv má katolické učení na mysl lidskou. Zároveň však co je pozitivní se bavíš s lidmi kteří na rozdíl od tvých guru, ti poskytují pravdu Ducha. A v tom máš možná šanci utéct z římské lopaty antikrista. Ještě máš čas Oko, ale není ho již moc.



Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 16:32:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokázat se plně odevzdat Bohu - to je škola života v Duchu svatém, trvající celá léta.


 Jestli si myslíš, že odevzdat se Bohu se netřeba učit, tak nevíš naprosto nic.


]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:11:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, když se jednou pro vždy neodevzdáš Ježíši Kristu, tak neobdržíš od Otce Ducha svatého, jehož závdavek je pečetí našeho spasení.
Od koho se tedy budeš učit žít Krista? Od svého hříšného rozumu, od své hříšné duše? Pokud ano, tak se neodevzdáváš živému Kristu, ale jen svým lidským představám.


]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:07:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odevzdat můžeš jenom to, co máš v rukách, co vlastníš.
Čeho nejsi pánem, to nemůžeš nikomu dát, protože to v rukou nemáš. A co nemáš, nemůžeš logicky ani darovat.

Je - li člověk např. otrokem  zvrácené sexuality (otrokem pornografie, otrokem zlozvyku masturbování před obrazovkou - hodně rozšířený jev dnešní doby), nemůžeš tento rozměr své sexuality nikomu darovat - tedy ani Bohu, protože jsi otrokem vlastní sexuality, nikoli vlastníkem, nikoli pánem, který rozhoduje, komu co dát.
Můžeš v takovém případě Bohu nabídnout jen svou bolavou hříšnost, aby ji uzdravil.
Ale v takovém případě logicky nejsi schopen se celý a úplně vydat Bohu - patříš totiž určitou částí své osobnosti pornografii ....

A tak je to se vším - v každé oblasti lidského života, kam zavítal hřích.


Takže vydat Bohu se nemůžeš úplně, ale jenom natolik, nakolik jsi zrovna aktuálně schopen


Jenže toto jsou oblasti víry, se kterými se většina z vás ještě ani nesetkala, nad kterými jste nepřemýšleli, a které mnozí z vás ani nepochopí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:52:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Čeho nejsi pánem, to nemůžeš nikomu dát, protože to v rukou nemáš. A co nemáš, nemůžeš logicky ani darovat.

Stando, děkuji Ti, že jsi mi zase o kus víc poodhalil to, čemu vlastně věříš. Chápu to tak, že to, co píšeš, tomu také věříš. Podle toho, co pak píšeš dál, mi to přijde, jako by Tvůj život sestával jen z jednotlivých hříchů, kterým otročíš.
Já to vidím jinak. Já chápu, že mě Bůh stvořil ke svému obrazu, jako svobodnou bytost. Můj předek Adam mě i ostatní lidi uvedl do otroctví satana, tím  že poslechl Evu a ta satana. Koho poslouchám, tomu patřím. Toto ovšem nebyl cíl Boha s člověkem. Člověk se v Adamovi minul cíle, což se v Písmu nazývá hřích. Všichni lidé se tedy rodí do otroctví hříchu a satanovi. A právě z tohoto otroctví mě Ježíš vykoupil. Jednou pro vždy. Pro sebe. Na mě je jen to, jestli chci změnit majitele a toho poslouchat. A já jsem tuto nabídku přijal, protože otročení hříchu už se mi hnusilo. Můj život, své tělo, duši a ducha, které mi byly darovány, jsem i se všemi svými hříchy a svázanostmi odevzdal Kristu. To, co je Ti darováno a svěřeno do Tvé péče, přece můžeš odevzdat. Nebo Ty neneseš za svůj život zodpovědnost? Ty neneseš odpovědnost za své hříchy, že je nemůžeš Bohu odevzdat?
Bohu křesťan neodevzdává přece jen své hříchy, ale vše co má a za co nese odpovědnost: své tělo s jeho údy, svou duši s jejím rozumem, vůlí a city, a svého ducha, který to vše obživuje. To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem.

Ale v takovém případě logicky nejsi schopen se celý a úplně vydat Bohu - patříš totiž určitou částí své osobnosti pornografii ....

Ty to tak možná máš, ale mě z toho všeho Ježíš vykoupil pro sebe. Jsem teď jeho vlastnictví. Proto se také nebojím, že nebudu spasen. Vím komu patřím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:27:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem."...


Pokud tě uspokojují jalová plytká hesla, kterými se ohlupuješ, žij si v nich.

Všechno, co my lidé děláme, děláme jenom částečně, jenom nedokonale. I naše odevzdání se Bohu je přímo úměrné naší schopnosti se Bohu vydat. Do jisté míry se Bohu vydáváš, ale drží tě tvoje svázanosti - tvá sbírka známek, tvoje auto či jiné hobby, nezdravý vztah k majetku, u někoho jeho závislost na cigaretě či na sexu.
To všechno mohou být špagáty, které tě svazují, které ti brání se Bohu vydat úplně.


(Mt 19,16-26)
A hle, přišel k němu jeden muž a řekl mu: "Dobrý mistře, co dobrého mám udělat, abych měl věčný život?"
On mu však řekl: "Proč mě nazýváš dobrým? Nikdo není dobrý, jen jediný - Bůh. Chceš-li ale vstoupit do života, dodržuj přikázání."
Zeptal se ho: "Která?" Ježíš řekl: "'Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví,
cti svého otce i matku' a 'budeš milovat svého bližního jako sám sebe.'"
Ten mladík mu řekl: "To všechno jsem dodržoval odmalička. Co mi ještě schází?"
Ježíš mu řekl: "Pokud chceš být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek, dej ho chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď, následuj mě."
Když ale mladík uslyšel tu řeč, smutně odešel. Měl totiž mnoho majetku.
Ježíš tedy řekl svým učedníkům: "Amen, říkám vám, že pro boháče je nesnadné vstoupit do nebeského království.
A říkám vám znovu: Je snadnější, aby velbloud prošel uchem jehly, než aby boháč vešel do Božího království."
A když to jeho učedníci uslyšeli, nesmírně nad tím žasli a říkali: "Kdo tedy může být spasen?"
Ježíš však na ně pohlédl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všechno."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 11:01:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš však na ně pohlédl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všechno.

Vidíš, sám sis správně odpověděl na své hloupé řeči.

Z Tvé reakce je naprosto zřejmé, že vůbec nechápeš smysl křtu. 
Když člověk zemře, tak zemře jen tak částečně a některými spoutanostmi ještě žije?
Jestliže ve křtu vyznávám, že jsem mrtev sobě a sám sebe pohřbívám, tak tím zároveň vyjadřuji, že nadále už je můj život navždy spjat s Kristem a skrze něj chci žít. Ve křtu jsem pohřbil celého svého starého člověka se všemi jeho hříchy.
Možná Tě mate, že se pak člověk ještě až do smrti potýká s některými žádostmi těla a svázanostmi. Samozřejmě, že jsem si v okamžiku křtu nemohl uvědomovat, co vše Kristu budu muset poddat pod jeho vládu, ale to nic nemění na mém počátečním rozhodnutí, patřit mu. Žena, když si bere muže, tak také neví, co vše po ní muž bude chtít, ale přesto s ním uzavírá trvalý svazek a je rozhodnutá mu patřit.
Ty si pleteš růst v poslušnosti a poznání Krista s rozhodnutím žít pro něj a přijetím jeho Ducha. Jeho Ducha jsem přijmul jednou pro vždy a nemusím se pro něj stále rozhodovat. Jediné, co se musím stále učit a růst v tom, je poznávání jeho způsobu bytí a poddávání se pod jeho vládu.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 12:33:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, když řeknu: "Ježíš mne vykoupil. Celý svůj život jsem tedy odevzdal Bohu", tak, jak je to pro mne jediné logické, jediná rozumná reakce na to, co udělal Ježíš, tak co je to pro tebe? Je to pro tebe taky jen "plytké heslo"?

  Podle čehou soudíš, že se Bylina ohlupuje jalovými plytkými hesly? Podle tvé vlastní zkušenosti? Nebo jak jsi na to přišel, když ne z toho, co žijete vy a z toho, co tu otevřeně popisuješ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 29. únor 2016 @ 20:38:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina: ..." To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem."...


Oko: Pokud tě uspokojují jalová plytká hesla, kterými se ohlupuješ, žij si v nich.

Myslivec: Oko, pokud je takové prohlášení pro tebe jalovým a plytkým gestem, tak veškerý křesťanský argument vůči tobě je zcela zbytečný a vůči tobě zbývá jen důrazné varování. Pokud jako křesťan špiníš tento způsob svědectví, nebezpečně se přibližuješ urážce Ducha! Jestli budeš dále tímto způsobem špinit, netvrď o sobě že jsi křesťan.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 27. únor 2016 @ 20:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jenže toto jsou oblasti víry, se kterými se většina z vás ještě ani nesetkala, nad kterými jste nepřemýšleli, a které mnozí z vás ani nepochopí.

  To máš vyjímečně pravdu. Věci, které v poslední době píšeš, s těmi jsem se nesetkal, a to ani mezi neznabohy: Například jsem v životě nepotkal člověka, který by odpuštění v Pánu Ježíši považoval za "laciné". Ty jsi první. Ani mne nenapadlo přemýšlet, že by to odpuštění bylo "laciné", a to ani když jsem nebyl křesťan a neznal Boha. A díky tobě a diskuzi jsem zjistil, že je vás takových dokonce více a že protestanti mají na "laciné odpuštění" dokonce celou teologii, protože jich zřejmě bylo více takových, kterým odpuštění v Pánu Ježíši připadalo z jejich pohledu "laciné" podobně, jako tobě. 

  Ne, že by mě to nějak obohatilo, nic užitečného to nebylo, ale taky mne to neochudilo.


Odevzdat můžeš jenom to, co máš v rukách, co vlastníš
Čeho nejsi pánem, to nemůžeš nikomu dát, protože to v rukou nemáš. A co nemáš, nemůžeš logicky ani darovat.


  A jak jsi na tom ty, Stando?


  "Já tedy držím opratě spřežení svého života a já určuji s konečnou platností, kudy pojede. "  a jindy zase: "To já sedím na kozlíku a držím opratě spřežení svého života v rukou. Ale kočí nebývá pánem spřežení, jeho cestu určuje ten, komu zrovna slouží. Kdybych já osobně neřídil svůj život (nedržel opratě svého života v rukou), nemohl bych se ani rozhodnout jít za Kristem"

  Tebe se tedy to, co teď píšeš, netýká, když pevně držíš opratě tvého života a s konečnou platností rozhoduješ, kudy pojede. Chápu tě dobře?

  Pokud se tě tedy toto netýká a ty pevně držíš opratě tvého života, tak nejsi otrokem žádného hříchu. Je to tak? 

  Byl jsi někdy otrokem nějakého hříchu?



  Jinak děkuju za další ukázku tvého uvažování. Uvedl jsi další radikální rozdíl mezi tím, jak uvažuješ ty ve tvém světě a tím, co jsme zažili a jak uvažujeme my.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:42:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  "Já tedy držím opratě spřežení svého života a já určuji s konečnou platností, kudy pojede. "  a jindy zase: "To já sedím na kozlíku a držím opratě spřežení svého života v rukou. Ale kočí nebývá pánem spřežení, jeho cestu určuje ten, komu zrovna slouží. Kdybych já osobně neřídil svůj život (nedržel opratě svého života v rukou), nemohl bych se ani rozhodnout jít za Kristem"

  Tebe se tedy to, co teď píšeš, netýká, když pevně držíš opratě tvého života a s konečnou platností rozhoduješ, kudy pojede. Chápu tě dobře?

  Pokud se tě tedy toto netýká a ty pevně držíš opratě tvého života, tak nejsi otrokem žádného hříchu. Je to tak? ........



Jako už tradičně, tvé uvažování je zase zcestné. Při životě ve lžích snad ani jiné už být nemůže.

Každý z nás rozhoduje kudy v životě pojede. Proto neseme za svůj život plnou odpovědnost a jednou z něj budeme Bohu vydávat účet. Kdyby tomu bylo jinak a my si v životě nemohli volit, nemohli bychom být Bohem ani souzeni. Každý z nás je někdy více poslušen Boha, jindy zase zvolí špatně a zhřeší. Pak to v pokání napravuje.
Tedy to už jen někdo.
Jiní se zase domnívají, že jim Bůh všechny hříchy už odpustil i bez pokání a že nyní stačí odpuštění jenom jaksi  "přijmout"  A tak si opakují do zblbnutí: "Přijímám, přijímám, přijímám ....!"

Nakonec tomu nesmyslu i věří...




..."Byl jsi někdy otrokem nějakého hříchu?"...

Jsem hříšník.
Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. únor 2016 @ 11:49:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jiní se zase domnívají, že jim Bůh všechny hříchy už odpustil i bez pokání a že nyní stačí odpuštění jenom jaksi  "přijmout"  A tak si opakují do zblbnutí: "Přijímám, přijímám, přijímám ....!"

Nakonec tomu nesmyslu i věří...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 12:50:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Jsem rád, že píšeš svoje osobní zkušenosti a že se na dotaz takto otevřeně přiznáš k tomu, co žiješ. Ale opět: Pokud podle toho, co žiješ, posuzuješ druhé, pleteš se. Ne všichni žijí to, co vy. 

  Kdyby tě zajímalo něco z našeho života, tak se zeptej. Napíšeme ti to. Hodně se liší od toho, co žijete vy.



  No a na to se ptám. 
  Proto se ptám na tvůj život a jsem rád, když z něj alespoň střípky napíšeš.


  Když takto každý z vás rozhoduje a "pevně držíte opratě spřežení vašeho života a určujete s konečnou platností, kudy pojedete", tak už nejsi otrokem žádného hříchu, ne? Nebo jsi otrokem nějakého hříchu a přesto s konečnou platností určuješ, kudy pojedeš? Pokud jsi otrokem nějakého hříchu, jak to děláš, že s konečnou platností určuješ, kudy pojedeš, když jsi otrokem?



  A ty někoho takového znáš? To je někde tam u vás v ŘKC? Někdo okolo Kodeta nebo tak? To je pro mne novinka, opět další věc z vašeho světa, o které jsem ještě neslyšel. To budou asi ti z vás, co je pro vás odpuštění v Pánu Ježíši "laciné"? Nebo co je to za skupinu tam od vás? Nebo je to zase nějaká extra skupina, co se vylíhla ve tvé hlavě?


Jsem hříšník.  Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví.

  Stando, už jsem si zvyknul, že když ti položím jednoduchou otázku na tvůj život, utečeš do obecných frází. 

  Snad jsi neporozuměl, na co jsem se ptal? Tak to to vysvětlím znovu. 

  Nebo nechceš odpovědět? Stačí napsat, "nechci odpovědět", pochopím to.


  Tak ještě jednou: 

  Jsi teď otrokem nějakého hříchu? 

  Nebo ty sám držíš opratě spřežení tvého života a určuješ s konečnou platností, kudy pojede?

  Nebo to zvládneš oboje najednou, být otrokem hříchu a ještě s konečnou platností určovat, kudy půjde tvůj život?


  Jinak už jsi blízko k realitě, když píšeš: "Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví" V realitě, ve skutečnosti, je to tak, že "každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu." Jen někteří lidé si to ve své pýše na sebe sama neuvědomují a oblbují se prázdnými frázemi o své "svobodě" hřešit.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:23:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:
Myslivec:


To píšeš o sobě a praktikách v řk. Vlezeš za lhářem do zpovědní bedny, a ten ti řekne, "Bůh ti odpustil hříchy", a za pokání se pomodli. Po odpuštění- pokání! Vždyť právě v praktikách řk, je odpuštění bez pokání!  pokání je jen NÁSLEDUJÍM doplňkem PO odpuštění. 

Jsi to ty Oko, co si každý den a do zblbnutí opakuje Pane já se TI odevzdávám, odevzdávám, odevzdávám a ono nic, a nic a nic.

Kdybys se konečně Kristu ODEVZDAL jednou a provždy, tak bys věděl, že odpuštění se neděje jen podle toho tvého "jaksi", věděl bys, že odpuštění se DĚJE V KRISTU, KTERÉMU SI ODEVZDAL VŠECHNO. Tím, že se Kristu cele odevzdáš, jsi Jeho majetkem, odevzdáváš mu tedy i svůj hřích, který Kristus vzal na Sebe a odpustil, čímž je hřích před Otcem zahlazený. To je to tvoje trapně" jaksi". které zde užíváš vždy, když se bavíš o tom, cos ke tvé škodě ještě nikdy nezažil.

Svojí duchovní nezkušeností zde již působíš notně trapným dojmem Oko. Tvá snaha okecávat a kamuflovat tvoji duchovní nezkušenost je průhledná, a tvoje slova jsou často kontroverzní. Přestaň se ztrapňovat, a uč se naslouchat těm co Ducha na rozdíl o tebe mají, ví o čem píšou, ví proč ti to píšou a myslí to s Tebou dobře. Přiznej si konečně, že za to čím jsi, vděčíš převážně své snaze a síle, a že tvůj vztah k Pánu je jen na úrovni náboženských představ, bez pravdy Ducha. Oko, nic na tobě není patrnější než to, že znásilňuješ víru Krista, že si Krista přetváříš k obrazu svému. Toto tvoje fanatické znásilňování víry u tebe dosáhlo již takové úrovně, že se to některým diskutujícím jeví jako něco nechutného a odporně zarytého.
A to víš, že duch antikrista ti bude lhát, že tvá fanatická zarytost, je  tvá "pevnost a stálost" ve víře? Až na ty tvoje duchovní krize a neustále opakující se neúspěšné odevzdání. Tam už ta zarytost u tebe tak nefunguje, což? Ve znásilňování víry, a propagace antikristovy nevěstky, tam jo, tam si zarytej na sto procent, ale aby ses dokázal odevzdat Kristu jednou provždy, na to seš pěkný měkouš..






]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:32:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou pouze tvé mylné katolické představy, které já dobře znám. Též jako ty jsem se dlouhá desetiletí učil odevzdání, a výsledek? Tehdy stejný jako nyní u Tebe!

Tvůj duchovní vztah ke Kristu je pro Tebe těžký, stále se musíš přemáhat, NUTIT, vysilovat a cvičit, abys byl schopný si alespoň nějaký vztah k Pánu udržet. 
To co v tobě způsobuje tyto těžkosti, je duch antikrista, který tvůj vztah k Pánu vysává jako upír. 
K čemu ti je, že zde hájíš římskou nevěstku, která tě naplňuje duchem antikrista, který ti pak způsobuje duchovní TĚŽKOSTI ve vztahu s Pánem. Kristovo jho NETLAČÍ Oko, a tento duchovní vztah ty zatím neznáš. A dokud budeš sám v sobě držet a vychvalovat antikristův balvan, bude pro tebe vztah k Pánu těžký, a ty se budeš muset neustále vysilovat, abys neztratil to málo co od Pána máš.

Oko, sám si vyber. Zda chceš sloužit tomu, co ti ve tvém duchovním nitru brání jít k Pánu přímo, nebo to v milosti boží odhodíš a půjdeš k Pánu přímo. A rada na závěr. Pokud ten balvan odhodit chceš, svojí silou to nezvládneš. Zde se musíš v důvěře spolehnout na Pána, a učinit krok víry do neznáma. Není to lehký krok, je to jako krok do zrádné propasti. Bůh však žádnou důvěru v něj vloženou nezklame, a ty se místo v propasti octneš v Jeho náruči. Pak vše pochopíš. Pochopíš jak jsi byl pošetilý, že si spoléhal na sebe, pochopíš jak jsi byl duchem zla oklamaný, a to natolik, že jsi svůj životní omyl ještě i obhajoval.



]


Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2016 @ 19:50:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Dokázat se plně odevzdat Bohu - to je škola života v Duchu svatém, trvající celá léta.

  Stando, a ty už jsi tou školou prošel? Už ses plně odevzdal Bohu?

  Jak dlouho ti ta škola trvala? Nebo jak dlouho ještě bude trvat?



]


Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 20:55:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrá otázka Cizinče. Přesně vím, jakou odrhovačku okův řk flašinet spustí. 
A moje osobní brrrr :-(( zkušenost.
Katolické učeni vsází všechno na jednu a poslední kartu. Na okamžik smrti. Hop nebo trop. Proto v řk existují prosby za "dobrou" smrt. No, a kdyby se přece jenom něco žvejklo v hodině poslední a karta nevyšla, máme tu ještě očištec, že.. 

Odmaštění v očistci, za stokorunu danou na mši aneb- NEBEJISTIČ OČISTCOVÝ!
Myslivec

Smutná zpráva lerí krajinou, Oko zemřel. 
Poslední list mu nepadl zrovna dobře. Těsně před tím než vydechl naposledy, mu upadly na zem brýle rozbily se, a on strašlivě a nekřesťansky zaklel, sehnul se pro ně, uprdl si a ihned poté vypustil duši. Co naplat? Co nyní z těžce vydobytou samospásou, když mu na cestu do nebeské dálavy nebe z ní v ozvěně ukrutně sprosté slovo?

Ale co se pak nestalo potom? Neuvěřitelné. Za Oka někdo dal stokorunu na mši, a tetičky v kostele se začaly za Oka modlit, abys v tom očistci nebyl zas tak moc dlouho, když se tak těžce a urputně spásolezně snažil. Na čemž stačilo pár růžencových modliteb zaslaných sofort do očistcové odmašťovny, a frrr, bělounká a hezounká okatá dušička letí vzhůru do nebíčka. A hele má již dokonce i nové tělíčko. Hurá plesají *****latí andělíčci na obláčcích. Sláva, sláva, sláva volají zástupy katolických svatých, a jejich svatozáře se lehce pohupují při potlesku! Okova svatozář záři jako slunce, ale co to, u některých nebešťanů tolik nezáří. Oko na to podiveně kouká, hruď se mu dme hrdostí, že ta jeho svatozář září nejvice, když tu se k němu přikloní bělovousý stařec, a povídá. No netlem na ně, a nenafukuj se jak holub a báni, to jsou ti nejstarší nebeštani a jejich svatozáře by potřebovaly přeleštit. To víš zde v nebi již leštičky duši nemáme, to máte vy na zemi.

Kristus sedí udiveně po pravici, kouká na to a brumlá si sám pro sebe. Hmm. Další odmaštěný samospasitel, proč já jsem na tom kříži vůbec trpěl? Stačilo vynalézt hen ten očistec, mohlo to frčet všechno úplně jinak..


]


Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy