Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 537 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116600538
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem?
Vloženo Sobota, 13. únor 2016 @ 19:43:10 CET Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

...a bude tam pláč a skřípění zubů.


Jsou to asi 2 roky zpátky. Bylo to na jaře, na Velikonoce. Jistě si někteří vzpomenou, jak tenkrát napadlo pár čísel sněhu. V dubnu! Byli jsme sbalení a nachystaní na cestu. Jako obvykle jsme měli namířeno k mým rodičům, kteří bydlí od nás přes celou Moravu. Ten osudný den ráno jsme zklamaně hleděli oknem na zasněženou ulici. Hm, tak asi nikam nepojedem... smůla. Volám mamce ve snaze zjistit pozitivní informace, že tam u nich je to lepší... Není. Nevzdáváme to, nicméně odkládáme odjezd na odpoledne. Sice pořád sněží, ale je teplo, takže to odtává - svitla nám naděje. Pouštíme si zprávy, snad se něco dovíme o situaci na dálnici. Ostrava hlásí husté sněžení... Říkáme si, že to holt postupuje na sever a než tam dojedem, tak to přestane i tam. Mezitím mi volá brácha, že ať nejezdíme, že to nevypadá dobře. Že by to bylo velmi riskantní - zůstat pak trčet někde na dálnici v rozbitém autě... Toto varování, chcete-li strašení, se mi ale vůbec nelíbilo, vždyť jsme už skoro hotoví vyrazit, děcka se těší, lednička je prázdná. Zas čekat do druhého dne? Ach jo. Manžel vešel do obýváku převlečený a že jedem. Říkám mu, že zrovna volal brácha a že máme počkat do zítřka. Ani manželovi se to nelíbilo. Už jsme byli rozhodnuti, tak prostě pojedem. Tečka. To zvládnem. Když tak pojedeme pomalu. Na dálnici bude určitě sníh rozježděný - manžel vidí každou situaci optimisticky.
A jak to celé dopadlo? Bylo to k vzteku, ale brácha měl pravdu. Před Ostravou nás chytla sněhová bouře, takže jsme jeli v koloně 50 km/h. Nějaké auto několik metrů před námi z nějakých nám dosud neznámých příčin začalo brzdit a udělalo hodiny... Manžel v reakci na to brzdil taky a skončili jsme ve svodidlech kolmo na silnici. Během pár vteřin do nás narazilo další auto. No, nikomu se nic nestalo, ale zážitek děsný. Děti vyděšeně plakaly, všichni v šoku. Díky Bohu byly zmačkané jen přední dveře, takže jsme mohli pokračovat v jízdě. Ale těch dalších 30 kilometrů zasněženou Ostravou při rychlosti 30 km/h to bylo o nervy. Stačilo malinko přibrzdit na červenou a s celým autem to házelo na všechny strany. Od té doby už ve sněhu nikam nejezdíme. Mohli jsme se tomu zcela vyhnout, neboť ten následující den svítilo slunce a sníh byl z cest hned pryč. Ale jelikož jsme si umínili jet, tak jsme na svou svévoli takto doplatili.

Tak a teď k tomu "strašení" peklem. Proč mají lidé dojem, že křesťané někoho straší peklem nebo dokonce prý vyhrožují peklem? Na základě oné mé zkušenosti to vidím takto: když je člověk bytostně o něčem přesvedčen, že dělá správně, pak jen tuze nerad slyší nějakou kritiku. Vnímá ji jako zlomyslnost. Jako že mi někdo chce zkazit radost. Když mi volal bratr, neměla jsem dojem, že mi chce zkazit radost, myslel to jen s námi dobře, přesto mě to tak trochu naštvalo, protože mi bylo jasné, že to pře/pokazí náš plán. Přece když si o něčem rozhodnu JÁ, tak to musí vyjít, protože to JÁ. A špatné okolnosti? Na to člověk v tu chvíli nemyslí. To se nějak vyřeší samo, protože JÁ chci, JÁ se rozhodl, JÁ to vidím nejlépe. Třebaže někdo vidí za svým oknem chumelenici, tak proč si dělat starosti, když u mne je jasno?
Ježíš také často "strašil" a "vyhrožoval" peklem. Byly Jeho motivy proto nečestné? Byl jen zlomyslný a mstivý, nebo to myslel vážně a upřímně? Byl milující a staroslivý, anebo jen prudil a léčil si nějaké mindráky? No jistě, že ne. Je mi jasné, že u lidí je tomu jinak, že jejich motivy mohou být různé, ale ať už s obavami varují nebo jen vyhrožují, jedno je jisté - každému je dáno umřít a pak bude soud. Pakliže nebude - nevaž se, odvaž se, pakliže bude, co potom? Je to 50:50. Asi tak jako s tou naší cestou - kdyby nezpanikařil řidič před námi, mohli jsme možná dojet bez nehody, ale to jsou jen "kdyby". Skutečnost byla však taková, že došlo i na ten pláč a skřípění zubů. Mnohem jistější bylo poslechnout staršího bráchu a nikam nejezdit. Kdo si nepřizná svou chybu, udělá další. Přes to všechno to byla určitá zkušenost. Díky Bohu za ni.

Momon


"Proč mají křesťané potřebu strašit peklem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 14. únor 2016 @ 19:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momon. A přesto všechno Vás Bůh ochraňoval, a dobře to dopadlo. Je to zkušenost, jak píšeš. Co Tě nezabije, to tě posílí. Je to tvrdé, ale je to tak. A když si vybavuješ tu událost, vybavuješ si krom osobního selhání i tu boží ochranu, která Vás přesto všechno provázela?
Já mám podobnou zkušenost o jaké píšeš v článku. Jak víš pracoval jsem 22 let u havárií. Určité riziko jsem při mém povolání postupoval prakticky denně. Na jízdu v terénu a na sněhu jsem používal ARO, Lada Niva a V3S. Za těch 22 let jsem měl tři pracovní úrazy, vždy v zimě a vždy to bylo proto, protože jsem začal spoléhat víc na sebe než na boží ochranu. Jak jsem si začal myslet, tohle riziko jsem již tolikrát podstupoval, nemůže se nic stát, tak se to stalo. První pracovní úraz byla zlomená noha v lese 10km od nejbližší obce ve 20 stupňovém mrazu. Tenkrát mobilní telefony nebyly, a moje radiostanice byla mimo dosah. Štěstí bylo, že jsem tam měl elektrocentrálu, kterou jsem tam nouzově vyráběl proud pro čerpadla. Podařilo se mi rozjet protizámrazové elektrické topení v ČS a tak jsem dokázal přežít. Nejhorší bylo, že jsem musel s tou zlomenou nohou pravidelně vylézat i v noci a stále doplňovat do centrále palivo. Na druhý den mne kluci našli a odvezli. Když mne Jožka odvážel v Ladě Nivě do nemocnice , hrála v autoradiu moje tehdy velmi oblíbená písnička JEANE od Falca.


Měl jsem to za sebou, a tenkrát jsem si slíbil, že budu opatrnější, ale stejně to nepomohlo, ještě dva pracovní úrazy na mne čekali. Při druhém operace lokte a potřetí otrava oxidem uhelnatým. Zkušenost tvrdá, ale Bohu díky za ni.



Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 19:42:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A když si vybavuješ tu událost, vybavuješ si krom osobního selhání i tu boží ochranu, která Vás přesto všechno provázela?

Si piš. Ono to má ještě takové pokračování... U rodičů jsem pak zůstala s děckama mnohem dýl, než se předpokládalo. Muž se s tím nabouraným autem vrátil dom a pak pro nás přijel švagrovým. Když jsme si to tak nazpátek opět šinuli po té dálnici (to už ale bylo typické jaro), tak jsem seděla jak na trní a brzdila očima. Když jsem se rozhlídla kolem sebe, tak jsem si všimla, že děcka spí. Říkám si, jak můžou spát? Já mám v krvi 2 promile adrenalinu a oni si klidně spí! Hm, nějak rychle zapomněli... Tomu se říká DŮVĚRA. Oni prostě jen ve své bezelstnosti bezděky svěřili svoje životy tatínkovi, který byl zodpovědný za to, že je bezpečně zaveze dom... No, jelikož mám víc rozumu než oni, tak si připouštím, že manžel je jenom člověk a někdy stačí jen malinká nepozornost. S Bohem je to ale jiné - člověk nemusí být pořád ve střehu, když On drží volant. Spíš jde o to, nekecat Mu pořád do řízení;-)


]


Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 21:09:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dvě promile adrenalinu :-)))) Na tachometru dvacet, v očách smrť. :-))))

K rodičům jste jeli na návštěvu v zimě a vraceli se na jaře? To si Vás ale museli užít. :-))))

Nyní bez legrace. Na těch dětech jsi to krásně vystihla. Ta dětská bezstarostnost a důvěra, je něco o co v dospělosti přicházíme. Přesto je dobře, že se na to díky dětem rozpomeneme.


]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 16. únor 2016 @ 20:57:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tachometru 120, když už:-) Tys nečetl pozorně, mysliveckej, vše se odehrálo v dubnu:-) A jak mě upozornil manžel, tak už to jsou letos 3 roky, ne 2.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 16. únor 2016 @ 22:07:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až tak? 120?? 
A pojedeme z vršku, naderem si držte si čepice. :-)))


]


Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 19:57:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím, jak píšeš, kdy si člověk řekne, že se nemůže nic stát, tak tohle jsem si neříkala, protože zas tak pošetilá nejsem. Připouštěla jsem si, že se může stát cokoliv, ale zároveň jsem si říkala, že nás Bůh přece bude doprovázet... proč by nás měl opustit? On nás doprovázel, ale ne tak, jak jsme si představovali. To už tak bývá, že člověk míní, něco si usmyslí, a Pán Bůh mění...
Někdy váhám, zda je něco ještě důvěra v Boha, nebo už to hraničí s pokoušením. Určitě nebudu všelijak bezhlavě riskovat s tím, že Bůh je nějak povinen mě chránit (tak jak satan pokoušel Ježíše), ale v určitých momentech holt nevím.


]


Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 21:31:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, to je těžké. Víš jak se to říká, nelez na hrušku, nespadneš dolů. Jenže někdy ty plody ve výšce jsou tak lákavé, a pro žebřík se člověku nechce jít. Toš a včíl mě panebože ochraňuj, a já se nějak vyškrábu na ten strom, protože jsem líný si jít pro žebřík. 

Nelez na ten strom, má shnilé haluze. Varuje soused přes plot. Půjčím ti žebřík.
Ale co ty mně budeš vykládat ty paradajo, než ten žebřík sem doneseš, budu třikrát na stromě a dole, tak jako veverka. Sleduj! 
No jak myslíš.
Křááááp jedna haluz. Řóóch dolů.....
.... a protože pod hrušků byla vápenná jama zakrytá starýma deskama a turčániskem, zůstala po "veverce" díra v zemi jako po zlodějovi. 
Když se "bílá veverka" celá dodrápaná začala hrabat z vápenné jámy ven, tak tentokrát již z prosíkem o žebřík. "Veverka" však tentokrát musela ale na žebřík počkat až souseda přejde hurónský záchvat smíchu.



]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 16. únor 2016 @ 21:03:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach, ta jadrná horalská slovácká mluva:-) Tys učiněný vyšnovlkodlacký Homér:-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 16. únor 2016 @ 22:04:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tos ještě neviděla dar od mého přítele Lasera. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:20:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a já se nějak vyškrábu na ten strom, protože jsem líný si jít pro žebřík. "...


Správně je to takto:

... a já sa nejak vyškrábu na ten strom, protože su zhnilý si zajít pro žebř! ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 20. únor 2016 @ 16:31:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšu tak, aby rozuměli i ostatní. A tomuto budeš rozumět hlavně ty.

Ty ňa chceš učit? Ty jeden pazgřivče zaškňůřený? Basom ti dušu tvoju ohnivů!
Toš abys věděéĺ, a neplantál tajak taliján koše z baňama, píše sa to takto:

..a já sa nejak vyhablu na tů starů hrušu, protože su zhnilý ít na mlatevňu pro žebř!..






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 21. únor 2016 @ 11:08:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to už je lepší!   :-)


A teď něco těžšího:

Víš, co  znamená toto?

"Pakujte sa s tým habanem negde inde!"




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 23. únor 2016 @ 20:33:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nedostáls s tým habanem po téj lebeni šišatéj, dyžs ím děláls před vratama od mlatevně brankářa?

A víš co je to obskomízat?


]


Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 10:35:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
příběh k zamyšlení.
jen to peklo v tom není vidět, ani jako příměr...vysvětlím :
když napíšu slovo "basa" musím vysvětlit že,nejde o kriminál (a nebo jde) ,může jít o basovou kytaru, nebo basu piv...
Naše náboženské myšlení je tvarováno a pod pojmem peklo si něco představujeme, ale proč by si pod tím měli nevěřící představovat totéž???
...a neměl by mít člověk "strach" (bázeň) spíše před Bohem? 



Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 19:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jen to peklo v tom není vidět, ani jako příměr...

Ono mi ani tak nešlo o to peklo, jako spíš o ty všelijaké myšlenkové pochody s ním spojené (právěže si pod tím pojmem každý představuje něco jiného, obecně snad nějaké utrpení na věčnosti). Neměla jsem v úmyslu rozebírat "posmrtný život", ani soud. Zkrátka šlo jen o ty jednotlivé pohnutky - kam vedou různá špatná rozhodnutí a že "strašení" nemusí být nutně spojeno s nějakou manipulací. Nevěřícím lidem právě tohle na křesťanství asi nejvíc vadí (kromě údajných příkazů a zákazů) - že (zbytečně?) straší nějakým peklem, ano téma smrti a soudu je jistě skličující, ale kvůli tomu jej nebudeme ignorovat, jak by si mnoho lidí přálo.

Příměr je v tom možná nepatrný, snad jen že pošetilost a svévole nevěští nic dobrého.

...a neměl by mít člověk "strach" (bázeň) spíše před Bohem?

No to rozhodně.


]


Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 13. únor 2016 @ 23:23:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
otázka je co je to peklo??  Je to místo kde budou hříšnici po celou věčnost trpět (lidé mají nesmrtelnou duši)??? Nebo je peklem myšleno to že hříšnici shoří těsně před stvořením nové země i se satanem a padlými anděly a říká se tomu druhá smrt v Janově zjevení. V tom případě ale nemáme nesmrtelnou duši.



Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 10:25:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pod otázka: kdy vzniklo učení o pekle?


]


Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2016 @ 07:57:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V jedenáctém století? Výmysl ŘKC?   :-)


]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 08:21:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V jedenáctém století. Výmysl ŘK"C". :-(

Co je ti na tom k smíchu Oko?


]


Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:41:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mě je třeba zajímavé to spojení - ...a bude tam pláč a skřípění zubů.

znamená to, že tam budeme mít těla? Podle tohoto asi ano.... (navíc, proč je užito takového přirovnání, to je pro mne záhadou)





Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 11:49:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 (navíc, proč je užito takového přirovnání, to je pro mne záhadou)

Napadlo mě, to odpovídá lidským reakcím na prohru: někteří lidé, když prohrajou, tak pláčou, jiní zase vzteky skřípou zuby a ještě jiní obojí dohromady.
Ježíš vždy popisoval duchovní skutečnosti tak, aby i pozemský člověk v tom mohl poznat podstatu věci. Jinými slovy: nejde o to, jak to v pekle vypadá, ale co tam bude člověk prožívat.
A kromě toho pojem peklo je umělý a tudíž nebiblický, stejně jako pojem církev, nebo křest. V Bibli žádné peklo není. Místo toho jsou tam dva pojmy: šeol a gehena. Šeol je popsán v Písmu jako vězení duchů bezbožných lidí. Tam sestoupil Ježíš po své smrti a kázal jim evangelium.
Gehena je ohnivé jezero kam bude po posledním soudu vhozen satan a jeho andělé a vzkříšení a odsouzení bezbožníci. Ve Zjevení se jasně píše, že to je ta druhá smrt. Také se tam píše, že tam budou trýznění dnem i nocí na věky věků. Z toho většina křesťanů usuzuje, že existuje jakési věčné trápení a je spojené v jejich myslích s umělým pojmem peklo. Ale rozumíme správně tomu: na věky věků? Je to skutečně to ničím neohraničené bytí, jak si vysvětlujeme věčnost? Vždyť Bůh zaslíbil, že stvoří nové nebe a novou zemi a vše staré pomine. Nějak si nedovedu představit, že Bůh stvoří vše nové a přesto dále zůstane stará gehena, která je součástí starého stvoření. Také si nedovedu představit, že milující Bůh stvoří člověka takovým způsobem, že velká část bytostí, kterým vdechl ducha, bude vystavena nikdy nekončícímu trápení. Můj prozatimní výklad těch věcí je, že až skončí všechny věky, gehena spálí vše hříšné a ukončí duchovní bytí lidí i andělů, kteří žili vzpouru proti Bohu. A pak teprv bude nové nebe a nová země, kde nebude přebývat hřích.


]


Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Neděle, 14. únor 2016 @ 12:04:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
souhlasím, vidím to stejně


]


Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 17:34:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Můj prozatimní výklad těch věcí je, že až skončí všechny věky, gehena spálí vše hříšné a ukončí duchovní bytí lidí i andělů, kteří žili vzpouru proti Bohu. A pak teprv bude nové nebe a nová země, kde nebude přebývat hřích.S tím naprosto souhlasím. 
Ukončit duchovní bytí ale znamená zničit i takzvanou nesmrtelnou duši těch lidí. Otázka teda je má člověk nesmrtelnou duši???


]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 18:54:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a když se (čistě teoreticky střetne země a meteorit(planeta) či cokoli co je ve vesmíru)) bude to pro tebe pořád gehenna? když vše shoří...
pak je nová země (budiž) ale proč i nové nebe???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 17:36:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a když se (čistě teoreticky střetne země a meteorit(planeta) či cokoli co je ve vesmíru)) bude to pro tebe pořád gehenna?
 
No to jsou opravdu teorie lidí, kteří nevěří, že celý vesmír stvořil řídí Bůh. Kdyby konec Země byl uskutečněn meteoritem, tak by to bylo v Bibli napsáno. Gehena je ohnivé jezero a ne meteorit.

Konec nebe a země je popsán v 2. Petrově 3,10 - 13 : Den Páně přijde, jako přichází zloděj. Tehdy nebesa s rachotem zaniknou, vesmírná tělesa se žárem roztaví a země se všemi lidskými činy bude postavena před soud. Kdyř se tedy toto vše rozplyne, jak svatě a zbožně musíte žít vy, kteří očekáváte den Páně. V něm se roztaví nebesa v ohni a prvky se rozpustí žárem. Podle jeho slibu čekáme nové nebe a novou zemi, ve kterých přebývá spravedlnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 15. únor 2016 @ 19:18:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a to se přec nevylučuje, Bůh může použít cokoli na zničení země (i meteorit)..
gehenna je především místo v Jeruzalémě...,( tomu židé rozuměli,) 
(oni moc nebyli na abstraktní věci)


]


Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 19:08:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Otázka teda je má člověk nesmrtelnou duši???

Ne, v Bibli nic takového není. V Bibli je napsáno, že duše těla je v jeho krvi. Duše a život jsou v řečtině jedno a to samé. Prostě když umře tělo, umře i duše. Pouze duch odchází k Bohu. Kdybys chtěl, dám Ti i odkazy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 20:16:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když budeš tak hodnej. Duch a tělo je duše (živá duše)  Duch bez těla nemůže nic neslyší nevidí atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 17:19:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duše všelikého těla v krvi jeho jest. 3.Moj. 17,11  - To znamená, že i zvířata mají duši.
Duch - dech oživuje krev a krev oživuje tělo - orgány a údy těla. Proto také ve SZ krev oběti očišťuje a usmiřuje s Bohem. V NZ krev Kristova dokonale a na věky očišťuje a usmiřuje, protože dokonale naplňuje zákon: odplata hříchu je smrt.

Tělo a krev Božího království dosáhnout nemohou. 1. Kor.15,50 - To, co nám přináší spásu a věčný život je duch narozený z Boha - duch Kristův - duch Božího syna. Proto Ježíš říká, že je potřeba se znovu narodit. Pouhé dodržování Písma nás nespasí. Je třeba přijmout Kristova Ducha a sním věčný život.

Píšeš:  Duch bez těla nemůže nic neslyší nevidí atd.

To samozřejmě není pravda. Bůh je přece také duch a vidí a slyší, mluví....Duch svatý také. A lidský duch také, jinak by Petr nemohl napsat toto: 1. Petr.3, 18-19 : Vždyť i Kristus jednou pro vždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení(šeolu), kteří neuposlechli za dnů Noe.....
Kdyby duch člověka neslyšel, nemohl by mu Kristus nic zvěstovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 15. únor 2016 @ 19:33:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
podle toho pak mají ducha i zvířata (a kdo ví co ještě..)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 20:30:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
podle toho pak mají ducha i zvířata (a kdo ví co ještě..)

No samozřejmě. Co jiného by je obživovalo? Ale nemají lidského ducha.

Přečti si žalm 104, 24-30. Tam to máš jasně napsáno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 15. únor 2016 @ 20:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
chápu, je spousta duchů...a orientovat se v tom kdo o jakém zrovna píše, je na palici :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 16. únor 2016 @ 15:44:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jak pro koho.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 20:21:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pouze "duch odchází k Bohu" i ve SZ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 21:11:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)




ekumenicky překlad: I vytvořil Hospodin Bůh člověka, prach ze země, a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk živým tvorem. B21    7  Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.kralicky překlad: Genesis 2:7  I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou.
to učí Bible o stvořeni člověka.  dech života= duch


co Buch vdechl jde spět k Bohu tělo (prach) zustava zde na zemi. Jinými slovy člověk se skládá ze dvou části z prachu země a ducha. Pouze tyto dvě části dohromady tvoří živého člověka. Odděleně nedokáže ani jedná část fungovat.  



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 21:22:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
sry: ale ani tuk o duchu
možná dchnutí života bereš jako Ducha ale, to je duše živá


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 22:14:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Živá duše se skládá ze dvou částí dech života od Boha afyzickeho těla prach země.  Musíš prozkoumat co je dnes tím duchem myšleno. A je o tom mnoho různé teologie. V podstatě pokud existuje i duch tak člověka by tvořily 3casti ale v bibli o tom psáno není bible zná jen dvě části z nichž se skládá člověk a křesťané také říkají o duchovní části člověka a fyzické části člověka pokud narážíš na tu třetí dej vědět 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 14. únor 2016 @ 22:30:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představ si to jednoduše. Spojením ducha a těla vzniká celek, lidská duše, lidská bytost. V lidské duši je obousměrná komunikace. Od těla k duchu to jsou biochemické pocity a od ducha k tělu to jsou duchovní vjemy jako láska, víra, pravda, čistota. Na vnímání lásky se člověk nejlépe naučí rozlišovat svého vlastního ducha. Láska vychází z oblasti tělesné i duchovní. Tělesná láska vychází z naší biochemie, je proto v naší sebereflexi snadno rozpoznatelná. Nic proti tělesné lásce, je potřebná. Ale nyní jen na zkoušku.
 Když v mysli oddělíš od lásky všechno to tělesné, zůstanou ti pouze duchovní vjemy lásky. No a tím jsi právě objevil vlastního ducha a jeho "detektory" lásky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 22:58:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spojením ducha a těla vzniká celek, lidská duše, lidská bytost.

jako lidská bytost si uvědomuji obě tyto lásky otázka je co se stane když tělo zemře a duch jde k Bohu. cítí slyší vidí ten duch co jde k Bohu???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 07:54:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soustřeď pozornost na svého ducha, kterým můžeš poznávat pravdu Ducha, a na podobné otázky budeš vědět odpovědi. To je důležité. Umět rozumět duchovním záležitostem.
Člověk jako bytost je stvořený (zkonstruovaný) jako tělo a duch. Náš lidský duch má v Duchu tu vlastnost, že se dokáže spojit s hmotou a oživit ji. Tímto oživením vzniká živá duše. Už pojem LIDSKÝ duch ukazuje na tuto vlastnost lidského ducha, a pokud lidský duch ztratí své spojení s tělem, ztratí i podstatnou část svých vjemů, které mu umožňovaly tělesné smysly. Vnímání lidského ducha pak zůstává jenom na úrovni duchovní, a jelikož je to duch lidský, nejsou jeho vjemové vlastnosti plně využité. Proto našim duchů, budou při vzkříšení stvořená nová těla, aby se člověk opět stal člověkem, tedy plnohodnotnou bytostí, aby se stal opět tím, jakého ho Bůh chtěl. Lidský duch bez těla je pouze pozůstatkem lidské bytosti. První lidé skvěle výborně Boha svým duchem, a ve svých svatých tělech, a mohli jako kompletní bytosti přebývat v přítomnosti Boha. Přišel hřích a výborné vnímaní Boha se změnilo s výborné na dostatečnou a nedostatečnou. Jak u koho podle míry hříchu. V hříšném těle před Boha předstoupit nesmíme, a proto jsou naše tělesné smysly k vnímání Boha nedostatečné, tedy nepoužitelné. Zbývá nám náš duch, který může s Bohem komunikovat v Duchu svatém. K tomu ovšem potřebuje napřed milost boží. Pak očištění milostí boží, což je i uschopněním k duchovní komunikaci. Dále pak učitelské vedení Kristem ve víře, abychom se v duchovním světe uměli správně orientovat. Když nastane smrt, tělo se rozpadá v prach, spojení ducha a těla (duše) přestává existovat, a zůstává jen duch, který odchází k Bohu a Boha může vnímat jen natolik, nakolik se to v pozemském životě od Krista v Duchu pravdy naučil. Mrtvý duch Boha vnímat nedokáže. Proto je mrtvý, od Boha izolovaný. Nyní žijeme čas boží milosti, která nás uschopňuje k duchovnímu vnímání Boha. Využijme toho co nejvíc.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit pe (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 07:57:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava:
První lidé výborně vnímali Boha svým duchem, a to ve svých svatých tělech, a mohli jako kompletní bytosti přebývat v přítomnosti Boha. Přišel hřích a výborné vnímaní Boha se změnilo z výborné na dostatečnou až nedostatečnou. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2016 @ 08:01:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U lidské bytosti rozlišujeme hned tři různé roviny lásky,

označované jako "éros", "psyché", a "agapé" - odpovídající ve stejném sledu těmto třem složkám člověka: těla, duše a lidského ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit pe (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 08:18:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejsou žádné roviny Oko. 

Spojením biochemické lásky těla a čisté lásky vnímané na úrovni duchovní získáváme tu pravou hloubku lásky, kterou v tomto způsobu dokážeme vnímat jenom my lidé. Nejlepším příkladem je mateřská láska našich maminek. Chceš snad vůči mateřské lásce užívat slova jako rovina lásky? Já zde vidím hloubku lásky, která vychází jak z lásky těla, tak i lásky ducha. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu straši (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2016 @ 18:15:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale jsou to různé roviny lásky - nesrovnatelné naprosto ničím!



1.)  Éros je vlastní lidskému tělu,

2.)  psyché je vlatsní lidské duši (- předivu vztahů mezi tělem a duchem člověka)

3.)   agapé je korunou lásky, nejvyšší rovina lásky oprostěná od vlastního sobectví - je to láska, kterou nás miluje Bůh a kterou také my máme milovat Boha i své bližní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu st (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 21:50:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Roviny si nech do matematiky. K lásce se nehodí. 
Říkám to samé. Spojením těla a ducha vzniká lidská duše- člověk. Pocity tělesné a pocity duchovní se v lidské duši spojují. Duševní pocity jsou prolnutím pocitů tělesných a duchovních.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřeb (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2016 @ 08:28:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Roviny si nech do matematiky."...


Matematika je vyjádřením pravdivé skutečnosti, logických souvislostí.

Sám Bůh je nejvyšší LOGO.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané po (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 16. únor 2016 @ 18:55:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak použij matematickou logiku, a vyjádři lásku matematickým vzorcem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťan (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. únor 2016 @ 09:41:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1+1=1


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají kře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 17. únor 2016 @ 10:16:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A toto má být tvým matematickým vyjádřením lásky? Dost hloupé! Odporuje to jak matematice, tak podstatě nekonečné boží lásky. Podle tvého lásky vzorce ti hodnota lásky ubývá, a postupně se ztrácí.

Kdybys lásce přiřadil ležatou osmičku, možná by s tím šlo něco dělat.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 09:37:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bylo matematickým vyjádřením Kristova tvrzení:

... 'Proto člověk opustí otce i matku a přilne ke své manželce a ti dva budou jedno tělo'?
A tak už nejsou dva, ale jedno tělo. Co tedy Bůh spojil, ať člověk nerozděluje."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:03:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam se to dostáváš Oko? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:17:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vždyť ano!

Jeden muž a jedna žena se v lásce stávají jedno tělo!

1+1=1


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:29:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No čekal jsem, že se alespoň zamyslíš nad tím, že lásku matematicky vyjadřovat nelze. Ale tys ukázkově předvedl, jak tvrdošíjně dokážeš obhajovat svůj omyl. Pak se nediv, že ti nějaký zpovědník musí říct aby ses toho pustil. Vždyť ty si jak buldok co se zahryzne a nepustí, i když mu jeho pán velí "fuj pusť to". 

Zahryznutím si udržuješ víru v Krista. Ostatně ti nic jiného nezbývá, tolik důvěry abys Pánu odevzdal svou slabost  a malověrnost zase k Pánu nemáš, protože spoléháš na vlastní sílu kousacích svalů. Jenže všechno do čeho se zahryzneš nemusí být prospěšné tvému chrupu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 15. únor 2016 @ 16:44:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, i ve SZ odchází duch k Bohu - Kazatel 12,7


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2016 @ 18:27:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při stvoření každého nového člověka přichází náš tělesný původ z našich rodičů - však lidský duch se zrozuje Božským dechem života ( hebr. ruach). Vzniká tak nové stvoření - člověk, který má své duchovní otcovství v Bohu.

Tento člověk jako jediný v celém stvoření má své bytí přesně na hranici světa hmotného a světa duchovního - svým bytím, svým životem zasahuje do obou světů. Jako jediný v celém stvoření.
Božský dech života (ruach) stvoří v každém z nás při početí lidského ducha, který je nesmrtelný - protože má svůj původ ve světě duchovním.

Všechno ostatní Bůh stvořil tak, že jen řekl - a stalo se. Jen člověka stvořil zcela zvláštní Boží "technologií". Tím se lišíme od zvířat.

Člověk je "živá bytost" (hebr. nefeš), která je jako jediná z viditelného stvoření schopna komunikovat se světem duchovním (svým lidským duchem, který je nesmrtelný) a má ve světě viditelném zjevovat Boha, ukazovat, jakým Bůh je.
-- Milujícím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 21:45:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by pokrok. Před nějakým časem jsi zde spojoval ducha a duši do jednoho. Takže přichází logicky otázka, která ukáže zda správně v tomto tématu duchovně rozlišuješ.

Stále si myslíš, že je lidská duše nesmrtelná, stejně jako lidský duch?
(pro smrt první)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2016 @ 08:14:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Stále si myslíš, že je lidská duše nesmrtelná, stejně jako lidský duch?"...

My teologičtí vzdělanci :-) 
pojímáme bytí člověka dvojím způsobem - tak, jako to dělá  i Bible.


1.)  Je to pojetí lidského bytí dichotomické, vyjadřující prostou existenci toho, čím člověk je z pohledu svého bytí  - tedy tělo a nesmrtelná lidská duše = nesmrtelný lidský duch. 
To je dichotomicky člověk ve své úplnosti, protože se zde hovoří výlučně o člověku z pphledu antropologie, z pohledu čím vším člověk je. Ničím víc už člověk ve svém bytí není - jenom tělo a duše (= nesmrtelný lidský duch, naše vnitřní Já, naše osobnost, která bude trvat věčně).
Lidská nesmrtelná duše (dichotomická) je totiž duchové podstaty, sama je duchem.
V tomto pojetí hovoří i Ježíš o stavu celého bytí člověka: "A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou, ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle. " (Mt 10,28).


2.)  Pojetí lidského bytí trichotomické - je to pohled na člověka nikoli jenom v jeho prosté existenci, ale pohled komplexní, zahrnující i životní projevy a vztahy v člověku.
Trichotomický pohled je vlastní platónovské řecké filosofii, ale není cizí ani starozákonním či novozákonním textům. Židé si byli dobře vědomi toho, že samotné bytí člověka dostatečně nevymezuje, neurčuje jakým člověk je, v jakém stavu se nachází jeho srdce vůči Bohu a bližním.

V trichotomickém dělení tu nejušlechtilejší složku člověka, nositele našeho vniřního já, naší osobnosti nazýváme lidským duchem (stále stejnou nesmrtelnou lidskou duší).
Mimo tělo a ducha člověka rozeznává trichotomické dělení u člověka ještě spleť vztahů mezi tělem a nesmrtelným duchem (každé z nich má svoji vůli a své touhy a svádějí spolu vnitřní boje) - a toto předivo vztahů nazýváme "psýché" (nazýváme je duší člověka). Tato "duše" však už není ani smrtelná, ani nesmrtelná - je to jen projev bytí člověka ve vztazích (mysl, city, vůle), nikoli část  člověka z pohledu antropologického.
Lidské tělo (podobně i těla zvířat) má své "psýché", má svou "duši", která ovšem zaniká spolu s tělem v okamžik smrti těla.
Také nesmrtelný lidský duch (nesmrtelná duše) má své "psýché", má svou "duši" - tato však nezaniká nikdy, protože duchovní bytí člověka je věčné - pokračuje i po smrti těla buď ve spáse nebo v zavržení..

Podobně také andělé (duchové) mají své vlastní  "psýché, mají svou "duši" - mají svůj rozum, svobodnou vůli, dokáží milovat či nenávidět atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2016 @ 08:23:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro úplnost ještě dodávám, že v trichotomickém pojetí právě lidskou "duší" (část tělesná smrtelná, část duchovní nesmrtelná) člověk komunikuje s Duchem svatým.

Člověk tedy může komunikovat s Bohem jak svým nesmrtelným duchem, tak i svým smrtelným tělem (skrze svou "duši") a obojí může hostit Boha - obojí může být Duchem svatým posvěcováno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 16. únor 2016 @ 19:20:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrtelným a pomíjejícím tělem komunikuješ s Bohem? Pak stále žiješ jako Adam a Eva v ráji.

Duch a tělo. Spojením vzniká duše. Boží moc v dechnutím života působí na tělo, aby dostalo schopnost spojit se s duchem. Dechnutím Boha získává lidské tělo schopnost spojení s lidským duchem. Působením oživujícího Ducha svatého, získává lidský duch schopnost spojení s tělem. Vznikají tak dvě vazby, duchovní a tělesná.
  Spojením vazeb ducha a těla vzniká kompletní lidská bytost- lidská duše.
Při první smrti jsou vazby ducha a těla přervané. Tělo zaniká a zaniká i jeho Bohem umožněná vazba na ducha. Lidská bytost ztrácí při smrti, tělo, vazba těla na ducha. Lidská bytost již není lidskou bytostí, je duchovním torzem, ve kterém zůstává lidský duch a jeho Bohem daná schopnost opět při vzkříšení navázat duševní spojení s novým nepomíjitelným tělem. Proto je pro první smrt duch nesmrtelný, jelikož v něm zůstává život, dechnutí Boha do chřípí Adama. Proto je lidský duch pro první smrt nesmrtelný, zůstává mu jeho oživující schopnost navázat spojení s tělem. Dokud však nové tělo Bohem jemu určené při VZKŘÍŠENÍ nedostane, je mu tato schopnost k ničemu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit peklem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 09:02:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Lidská bytost již není lidskou bytostí, je duchovním torzem, ve kterém zůstává lidský duch "...


Kdepak!
Žádné torzo s uvězněným lidským duchem!
Po vzoru Krista ve smrti také náš lidský duch odchází zpátky k Bohu - odkud vyšel.

(L 23,46)
Tehdy Ježíš hlasitě zvolal: "Otče, do tvých rukou svěřuji svého ducha!" A když to řekl, vydechl naposled.



My jsme přece duchovně  spolu s Kristem vzkříšeni už byli§  Ve křtu!

( Kol 2,12)
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.

Náš vzkříšený duch ve smrti odchází k Bohu a v tom samém okamžiku opouští běh našeho času. Stává se součástí věčnosti.

Věčnost je trvalým stavem, není zde žádné čekání.

Náš osobní soud před Kristovou soudnou stolicí je tedy z pohledu věčnosti zároveň už i soudem posledním - soudem na konci věků. Náš duch zde tedy ve smrti už vstává v našem oslaveném vlastním těle - zatímco z pohledu našeho běhu času tělo tlí v hrobě, to samé tělo je oslavené ve věčnosti spolu s lidským duchem.

Typickou vlastností takto vzkříšeného těla je vlastnost "bilokace" t.j. schopnost vyskytovat se na více místech současně. Tento jev je už dobře znám i vědou -  i exaktně popsán v kvantové fyzice malých částí.

Pak taky už dává smysl projevovat zvláštní úctu ostatkům svatých, protože oni jsou z pohledu věčnosti stále živí (a určitým způsobem stále svázáni s tělem) a zároveň jsou spolu s Kristem!

Z pohledu běhu našeho času budou tato naše mrtvá těla vzkříšena až na konci věků. Už nyní je však toto tělo stále součástí člověka v nebi. I kdyby bylo rozpadlé na atomy. Samotné atomy totiž nejsou určující podstatou našeho těla - i v našem pozemském životě  během látkové výměny každých sedm let se vymění každý atom v našem těle za jiný. Atomy jsou jen "mtvá hmota", tělo je oživováno duchem. A duch zemřelého je u Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu strašit pe (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:15:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak!
Žádné torzo s uvězněným lidským duchem!
Po vzoru Krista ve smrti také náš lidský duch odchází zpátky k Bohu - odkud vyšel.








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu straši (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že anše duchovní vzkříšení nastalo - to tvrdí apoštol Pavel.

Že naše smrtelné tělo v hrobě bude vzkříšeno až na konci věků jsem přece tvrdil také. 





Rozumím  tomu, že toto jsou věci na pochopení těžké. Však s darem Ducha ???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč mají křesťané potřebu st (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 10:34:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec to nejsou těžké věci k pochopení. Ty máš problémy s pochopením těchto věcí, a proto si bereš na pomoc relativitu času a nebiblické tradice římské nevěstky. Apoštol tě za to kvalifikuje jako bezbožníka a modloslužebníka.

To jsou pro tebe těžké věci k pochopení.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy