Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466186
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Objektivní a subjektivní
Vloženo Neděle, 12. duben 2015 @ 11:04:54 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

Protože zde asi vzniká mnoho nedorozumění v biblickém učení, pokusím se pozastavit nad těmito pojmy, které jsou implicitně obsaženy v NZ.



Objektivní zde bude znamenat "pohled ze strany hosta", tedy zvnějšku a subjektivní bude "pohled ze strany hostitele", tedy zevnitř. 

Jedna složka biblických Pravd je objektivní - to jsou všechna FAKTA Nové Smlouvy, které vydobyl Kristus na kříži. Na základě těchto objektivních Pravd se odvíjí naše POSTAVENÍ před Bohem v Kristu. Tedy to, jak nás vidí Bůh.

Příklad:

1Kor 1,30: Vy pak jste z něho v Kristu Ježíši, kterýž učiněn jest nám moudrost od Boha, i spravedlnost, i posvěcení, i vykoupení,«

Toto je objektivní Pravda - takto nás věřící vidí Bůh v Kristu. On vidí Krista, který je v nás. A nás vidí, jako bychom byli On. Proto je On naší spravedlností - jsme tedy před Bohem, jako bychom nikdy nezhřešili - přesně jako Kristus. Kristus JEDNOU obětí odstranil VŠECHNY naše hříchy - minulé, současné a budoucí! Prostě všechny. Proto jsme ospravedlněni. Před Bohem jsme bez hříchu. Jinak by jsme vůbec nemohli pobývat ve svatyni svatých... Navíc On sám osobně je naše  SPRAVEDLNOST. On je naším posvěcením - Bůh nás tedy v Něm vidí jako naprosto posvěcené. Jako Jeho samotného. Uvedu jen tento příklad, i když by toho mohlo být mnoho, co jsme v Kristu.

Druhou složkou je náš  SUBJEKTIVNÍ STAV - náš skutečný stav bez příkras. Ten má být skrze víru postupně uváděn do souladu s výše uvedenými objektivními pravdami. 

Tento náš subjektivní stav může být dvojího druhu:

1) Buď neznáme Evangelium a žijeme v zoufalé realitě Ř 7. kap.:

Ř 7,18-19: Nebo chtění hotové mám, ale vykonati dobrého, tohoť nenalézám.
19  Nebo nečiním toho dobrého, což chci, ale činím to zlé, čehož nechci.

Ř 7,24: Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?

Snažím se sice žít svatě, ale čím více se snažím, tím je to horší. Roky jsem stále stejný a nezměnil jsem se. V podstatě jsem stále stejný, jako když jsem byl nevěřící. Je to proto, že stále žiji ve svém starém člověku. 

2) Nebo známe Evangelium a VĚŘÍME mu.

V tom případě nás víra přenáší z Ř 7. kap. do Ř 8. kap. a náš subjektivní stav, je v souladu s naším objektivním postavením v Kristu. Vírou realizujeme objektivní skutečnosti v Kristu. Kristus je nyní naší MOCÍ ke zbožnosti. Jako větev, bereme životodárnou mízu z něj, který je kmen. Již nejsme otroky hříchu, jsme vítězové v Kristu. Uvěřili jsme objektivním realitám z Ř 6. kap. Toto musí znát a věřit již včera obrácený věřící! Jinak jsme mu dali falešné, jiné evangelium. 

Ř 6,6: To vědouce, že starý člověk náš s ním spolu ukřižován jest, aby bylo umrtveno tělo hřícha, abychom již potom nesloužili hříchu.

A růst znamená neustálé dokonalejší se přibližování se k této Bohem učiněné objektivní Realitě - Pravdě a vrůstání do ní. Rosteme ve víře, v lásce, v milosti, v moci, v posvěcení a v poznání Boha a všeho dědictví, které nám odkázal svou smrtí. 

Tyto objektivní reality-pravdy, obsažené ve Slově, jsou nám již darovány jako vše, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti. Jako všechna duchovní požehnání v nebeských věcech v Kristu. Kristův Život je v nás, On je naším Životem. To je Evangelium. Proto je psáno: Věřte Evangelium!


"Objektivní a subjektivní" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Nikoliv znalostí evangelia, ale Boží mocí jsme zachráněni a proměňováni (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 12. duben 2015 @ 17:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto v článku je vyloženě chybná interpretace Pavlových slov. Gregorius777 se zde snaží dokázat na základě textů vytržených od Pavla, že pouhá znalost evangelia nás zbaví moci hříchu nacházející se v přirozeném člověku.

To je naprostý nesmysl. Žádná znalost čehokoliv nemůže člověka vytrhnout z moci hříchu. To může jen Bůh. Je o tom celá Bible.

Přitom Pavel v předchozích verších jasně píše, o co jde.

Hovoří o milosti, kterou se nám dostalo skrze kříž Ježíše Krista:

[Římanům 5:15] S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu.
Ř[ímanům 5:18] A tak tedy: Jako jediné provinění přineslo odsouzení všem, tak i jediný čin spravedlnosti přinesl všem ospravedlnění a život.

A naprosto jednoznačně vysvětluje, že i s námi se vše událo díky Boží moci:

[Římanům 6:4] Byli jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu nového života.

Pokud chce člověk učinit nějaký výklad, měl by si nejprve dát verše do souvislosti a pak teprve se snažit výklad provést. Nejlépe formulované pravidlo pro výklad jsem slyšel od doc. Jiřího Beneše (jeho výklady lze najít na HopeTV), konkrétně popis způsobu jeho výkladů lze shlédnout zde http://www.hopetv.cz/archiv-poradu/tvari-v-tvar-jiri-benes-a-petr-vadura.html. Stručně řečeno, je nutné znát celou Bibli, je nutné oprostit se od zažitých výkladů a dogmat a hlavně je nežádoucí vytrhávat jednotlivé verše a pouze na nich stavět.





Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. duben 2015 @ 20:14:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Amen, Gregu.

  Žijeme to, co máme z Božího daru v Ježíši Kristu. V Ježíši je vítězství. On je naše spravedlnost, náš pokoj. V něm můžeme žít. 

  A co jsem se tak ptal, tak to jsou věci, které Bůh ukazuje svým dětem.



  Pro doplnění: Ke tvým variantám 1) a 2) pak existuje ještě varianta 

  3) Zná evangelium (duševně), ale nevěří mu (v srdci).

  Toník

  



Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 12. duben 2015 @ 22:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
3) Zná evangelium (duševně), ale nevěří mu (v srdci).

Jo, jo, mluvil jsem jen o Božích dětech.


]


Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. duben 2015 @ 07:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zná evangelium (duševně), ale nevěří mu (v srdci). Jo, jo, mluvil jsem jen o Božích dětech."...

Toto je taky jenom zúžený pohled  ze světa náboženských herezí! Gregu, promiň, ale ve svém přesvědčení o sobě, jak že jsi vlastně oproti nám vynikajícím křesťanem,  jsi jen tragická oběť své vlastní autosugesce.




Člověk přece není dítětem kvůli své víře či nevíře.



Marnotratný syn zůstává přece synem pořád stejně jako jeho bratr  (který z otcova domu neodešel) a není pro svůj odchod do ciziny svým otcem milován o nic méně!


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 14. duben 2015 @ 19:02:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kyklope Okyjo, pokud zde zmiňuješ pojem autosugesce, tak jsi to právě ty Okyjo, co zde staví svoje slova proti vlastním slovům, a to běžně, dlouhodobě a opakovaně.. Lžeš, a na svých lžích stavíš lži další. Přitom si autosugestivně myslíš, že se ze lží vylžeš. Včera lhal Oko, a dnes je to "někdo" jiný ale ten samý Okyja. Tak ty to bereš. LŽEŠ ZE DNE NA DEN!  Tobě je jedno co zalžeš a kdy! Nezabýváš se vlastním slovem! Lžeš sám sobě o sobě!

 Když tě Kyklope Okyjo někdo usvědčí ze lži, stáhneš ocas mezi nohy a začneš jako vzteklá liška vrčet a prskat. Svoje lži a svoji padlou duchovní existenci připisuješ zcela běžně jiným. Přesně ve stylu biblické svině. Pošlapeš, obrátíš, cákáš kolem sebe vlastní bláto a výkaly. A přitom si autosugestivně myslíš, že jsi to ty kdo je ten vzor, který se vlastním skutkovým přičiněním, vlastní stal bohumilým a spaseným, a přitom jsi jen fanatický despotický "WC". Ostatní tě vidí Kyklope Okyjo jinak, než tvoje vlastní autosugesce. A není nás zde zrovna málo.


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. duben 2015 @ 17:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Marnotratný syn zůstává přece synem pořád stejně jako jeho bratr  

  To jistě.

  Rozdíl je v poměrech. 

  Tam, kde je v rodině dobrý otec, který svoje děti vychovává normálně jako to milující otcové dělají, se jen vyjímečně stane že by syn zabloudil.

  Tam, kde je otec sadista a s dětmi komunikuje jen skrze okolnosti, tam z rodiny utíkají skoro všichni a zůstává jen ten, kdo má silnou vůli a hodně se snaží.


]


Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. duben 2015 @ 07:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Snažím se sice žít svatě, ale čím více se snažím, tím je to horší. Roky jsem stále stejný a nezměnil jsem se. V podstatě jsem stále stejný, jako když jsem byl nevěřící. Je to proto, že stále žiji ve svém starém člověku. "...


Hodně velký nesmysl ze světa pohádek!


Každý, kdo se snaží, změní se!  Rozhojňuje tak totiž svá obdarování!

Obráceně, kdo se nesnaží, zase upadá. Takto to funguje v našem reálném světě.  Když budu denně po deset let trénovat běh na dlouhé trati, za těch deset let se mohu se slušnými šancemi zúčastnit třeba i maratónu.


(2 Pt 1,3-10)
Jeho božská moc nám darovala všechno, čeho je třeba k životu a zbožnosti skrze poznání toho, který nás povolal vlastní slávou a mocí. 
Tím nám byla darována vzácná a veliká zaslíbení, abyste se skrze ně stali účastníky božské přirozenosti a unikli zkáze, která je ve světě v žádostivosti. 

A právě proto vynaložte všechno úsilí a doplňte svou víru ctností, ctnost poznáním, 
poznání sebeovládáním, sebeovládání vytrvalostí, vytrvalost zbožností, 
zbožnost bratrskou náklonností, bratrskou náklonnost láskou

Máte-li totiž tyto vlastnosti a rozhojňují-li se, způsobí, že nebudete nečinní ani neplodní pro poznání našeho Pána Ježíše Krista. 
Kdo však tyto vlastnosti nemá, je slepý, krátkozraký; zapomněl, že byl očištěn od svých starých hříchů.  


Proto se, bratři, tím více snažte upevňovat svoje povolání a vyvolení; neboť budete-li to činit, nikdy nepadnete
.



Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. duben 2015 @ 07:50:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Hodně velký nesmysl ze světa pohádek! Každý, kdo se snaží, změní se!  Rozhojňuje tak totiž svá obdarování!

  Ahoj Stando.

  Když jsme se na dané téma bavili, psal jsi, že "není jediného podstatného hříchu, který by se tě už vůbec netýkal, kde bys měl už zcela čisté svědomí a bylo to už za tebou."

  Když tedy víš, že "každý, kdo se snaží, změní se", proč se tedy ty nesnažíš a nezměníš se?

  Toník


]


Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 07:55:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
zase se ti to v hlavě převrací do nepodoby!



..."že "není jediného podstatného hříchu, který by se tě už vůbec netýkal"...

Já se přece snažím, ale i ten nejlépe vytrénovaný atlet - když si nedá pozor - tak může stoupnou nakřivo, zvrtnout si nohu a začat kulhat.  A zkus se pak v takovém stavu postavit v závodě nejlepším běžcům !


Křesťan vždycky musí zůstat bdělý a ostražitý i v oblastech, o kterých si myslí, že je už zvládl, že se ho už netýkají. V jednom okamžiku se to může totiž změnit a už to nebýt pravdou.

V oblasti své dneska už  "zvládnuté" hříšnosti  jsme na tom hodně podobně, jako abstinující alkoholik:  stačí mu jedna sklenička a už se v tom zase veze.

A satan dokáže vystihnout u člověka slabou chvilku zatmění mysli a pustí mu "v barvě, v HD rozlišení a dokonce i ve 3D"  film pro pamětníky -  živě připomene člověku  jeho dřívější pády a  umí je vylíčit naprosto přitažlivě!


Proto se s pokušením ani se satanem nediskutuje, ale principiálně se hned po rozpoznání pokušení bytostně odmítá. 


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:36:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně Oko, v čem jsi slabý, v tom jsi stále slabý. A co až ti dojde i zbytek sil?


]


Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 08:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě dodatek:

Jsou na světě i hříchy, které jsem nikdy nespáchal a jsem proti nim tedy zvlášť imunní. Např. hřích sodomie.

Ale i ten se týká každého člověka (mne nevyjímaje), protože je jen otázkou dostatečné pokřivenosti lidského srdce jinými hříchy, aby se i každý další hřích pro člověka stal přitažlivým.



Každý z nás je schopen jakékoli špatnosti, jen do ní musí nejdříve jinými hříchy dozrát.


(Ř 1,26-28)
Proto je Bůh vydal do potupných vášní. Jejich ženy vyměnily přirozený styk za nepřirozený   a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženou a ve své touze se rozpálili jeden k druhému, muži s muži páchají hanebnost a sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svoje poblouzení.   Právě tak, jako neuznali za dobré poznávat Boha, vydal je Bůh jejich neosvědčené mysli, aby dělali, co se nesluší: ....


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ty si ale fandíš. Moc ten svůj nos nezdvíhej nahoru, ať nezakopneš o stéblo. A pokud budeš příště používat pojem "dozrávat" v souvislosti s hříchem, tak věz, že do hříchu se nedozrává, ale upadá a dále propadá.


]


Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 13. duben 2015 @ 20:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:


Každý, kdo se snaží, změní se!

Promiň Oko, ale prozrazuješ, že Evangelium neznáš. Starý člověk se nikdy nezmění. Proto ho Bůh vyměnil za NOVÉ STVOŘENÍ v Kristu, kterému dal mu svůj Život. Starého člověka opravil s Kristem na kříži. 


]


Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 07:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium nestačí jenom "znát", je potřeba mu rozumět správě ve smyslu, jak ho Ježíš a apoštolové učili. To nejde bez zpětné vazby, bez korigování svých  názorů na život kolem sebe s kontinuálně předávaným učením církve....


..."Proto ho Bůh vyměnil za NOVÉ STVOŘENÍ v Kristu"...

Člověk se znovuzrodí do Božího dítěte obléknutím Krista ve křtu. Tato změna je výhradně ze zásluh Krista, je darem Božím člověku a je zcela bez zásluh člověka.

I když se člověk ve své důstojnosti zrodí do Božího dítěte, naše lpění na hříšné přirozenosti nadále trvá, naše náklonnost ke hříchu je připravena se znovu projevovat. Zbavovat se postupně své hříšné náklonnosti - to je úkol pro křesťana na celý život - a nedokáže to nikdy sám vlastními silami, ale jen s trvalou Boží pomocí. Takže stav trvalého života s Bohem je nutnou podmínkou pro náš další duchovní růst, pro přemáhání sklonů a tužeb naší hříšné přirozenosti..


Proto je v Písmu od apoštolů tolik výzev, abychom celou svou bytostí, celým svým srdcem, vůlí i rozumem usilovali o věci, které se líbí Pánu.


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 14. duben 2015 @ 08:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi pod zákonem milé Oko, to jasně vyplývá z Tvých slov... Uč se, co je Evangelium a co je víra.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 14:02:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za to, že to se mnou myslíš stále dobře.

Ale zkus se zamyslet i sám nad sebou, jestli přece jen ten oko nemá v něčem pravdu.


Podle tvého uvažování by podobně musel být pod Zákonem i apoštol Pavel, když radil, Timoteovi:
(2 Tim 2,22)
Utíkej před mladickými žádostmi, usiluj o spravedlnost, víru, lásku, pokoj s těmi, kdo vzývají Pána z čistého srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 14. duben 2015 @ 19:30:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A podle tvého uvažování Okyjo a toho co zde píšeš je Apoštol Pavel lhář, a to nejenom on. Podle toho co zde lžeš je podle tebe lhář i Kristus.

Jednou otázkou ti dokážu, že děláš z Krista lháře.

Oko, je pro tebe Učitel Kristus v Duchu svatém, nebo je pro tebe učitel neomylný papež?

A nyní se dívej modloslužebníku, jak jednoduché je v pravdě odpovědět.
JEDINĚ UČITEL KRISTUS!

A nyní ty. No odpověz! Přiznej se ke Kristu Učiteli! 

Tak jednoduše třemi slovy to ty Oko nedokážeš! A nedokážeš to proto, protože slova samotného Krista jsou pro tebe méně jak vzduch, a běžně zacházíš se slovem božím jako s toaletním papírem. Když Kristus řekne sám o sobě, že je jediný Učitel, tak pro tebe to neplatí? Nebo je snad Kristus lhář? A když Kristus seslal Ducha, jak nás asi vyučuje? V Duchu! A ty co Oko, stále čekáš na toho slíbeného ducha, od té dávné doby co na tebe vlk v rouše beránčím vložil svou pazouru?! Stále nic? Stále Duch nepřichází? Musíš mít víc schodečků do nebe, víc zásluh. Musíš přečíst víc knih, musíš chodit víc do kostela, musíš více přijímat chlebomodlu....a stále nic pusto a prázdno, co? Nevyznáš se ani sám v sobě, a když tě někdo upozorní na chybu je s tebe náhle drak a chováš se přesně jako ta biblická svině.
Čím to bude Oko, čím? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 14. duben 2015 @ 21:54:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se vůbec nevylučuje. Ale musí tam být základ - víra v Kristovo dílo, celé dílo, které je hotové už od ustanovení světa. Židé tam nevešli pro nevěru. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. duben 2015 @ 08:57:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych přímo nežil Kristovo dílo a neměl podíl na jeho dobrech, byla by má víra jen stínem křesťanství.

Křesťanu nestačí věřit, že je Bůh, že Kristus spasil svět - to k spáse nestačí a to není ještě křesťanská víra v úplnosti. Podobně věří i někteří jinověrci či pohané.




Křesťan už ví, komu uvěřil - má sám osobní zkušenost s Bohem, má sám osobní zkušenost s Kristem - to už není žádná víra, to je důvěrné poznání!

Křesťanská víra pak spočívá na praktikování života s Bohem a bližními, na poznávání a naplňování Boží vůle. Tato víra je už o skutcích, které pro nás nebeský Otec připravil, abychom v nich chodili (Ef 2,10).


Tyto věci se člověk musí cílevědomně učit umět rozpoznávat, cvičit se v nich, aby dosáhl dokonalosti v křesťanském životě.
Je to jako ve všech ostatních činnostech na tomto světě. 
Musíš se dlouho učit třeba vařit ( a to pod vedením dobrého kuchaře), než se z tebe stane také dobrý kuchař.  A tak to platí v každém povolání.

Nelze se nemodlit, nebo se modlit laxně a spoléhat na to, že rozpoznám Boží vůli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:22:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, co to zase meleš? Odkdy se žije Kristovo dílo? Žije se Kristova víra, alias život v Kristu.
Kristus žil pro své spásné dílo, ne ty! Spása je ve víře Kristově!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, zatím nerozlišuješ dva zcela zásadní duchovní pojmy.
Víru v Krista a víru Kristovu. Kdo má víru Kristovu, ten má logicky i víru v Krista. Kdo však má pouze víru v Krista bez víry Kristovy, ten je pouze náboženský přesvědčený ve víře své vlastní. Víra Kristova není naše, proto je v ní spása. Ve víře Kristově se boží vůle naplňuje, a netřeba boží vůli pracně hledat.


]


Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 14. duben 2015 @ 09:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná jen v této diskuzi zapomínáme, že Bůh koná své dílo v nás skrze svá slova, takže i povzbuzení typu "upevňujte, vynaložte úsilí, atd." jsou slova, kterými Bůh koná v nás to, co se mu líbí. Naše "snažení se" je de fakto snažení se nebránit Jeho působení v nás. Nevzdorovat Mu.Je to jako když vidíte zraněného na ulici, ke kterému běží doktor. Víte, že on je ten povolaný, aby zakročil, a proto mu "jdete z cesty". Stejně tak s každou oblastí mého života - snažíme se tak, že jdeme Bohu z cesty, protože jen On je povolaný v té oblasti konat své dílo... svým slovem připomínat, kým v Něm jsem, svým slovem uzdravovat vztahy a léčit zranění...Jen trocha do mlýna.


]


Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 14:07:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Naše "snažení se" je de fakto snažení se nebránit Jeho působení v nás. Nevzdorovat Mu"...


Domnívám se, že to je sice zcela zásadní postoj - ale zrovna tak postoj zcela nedostačující.

"Nebránit se"  nestačí!

Chce to všemi silami, celým svým hořícím srdcem, vším nadšením, jakého jsme jen schopni poznávat a plnit Boží vůli.


(J 2,17)
Jeho učedníci si vzpomněli, že je napsáno: ‚Horlivost pro tvůj dům mne stráví.


]


Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 14. duben 2015 @ 15:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo má větší sílu, komu hoří srdce láskou víc, kdo má větší a čistější nadšení, kdo je schopen lépe milovat, poznávat a plnit Boží vůli - já, nebo Bůh?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 14. duben 2015 @ 19:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidskou silou plnit boží vůli? Okyja fakt neví co mele. Kdyby boží vůle závisela na lidské síle, byli by všichni stejní duchovní mrzáci jako Oko. Bůh ve své vůli uplatňuje sílu vlastní, a to je na boží vůli skvělé. Podrží nás i tehdy, když nám nezbývají síly. Člověk může svojí silou boží vůli jenom na krátký čas zhatit. A to Okyja dělá. Vlastní sílu dal do služeb antikrista staví se proti Bohu a Jeho božské vůli.

Když Bůh něco chce, když je něco Jeho vůle, tak se to stane. Člověk se může s boží vůlí pokorně ztotožnit, nebo použít vlastní sílu a postavit se proti ní po vzoru padlého anděla.
Bůh je natolik mocný, že pro uskutečnění své vůle, žádnou lidskou sílu nepotřebuje.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. duben 2015 @ 09:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." kdo je schopen lépe milovat, poznávat a plnit Boží vůli - já, nebo Bůh?"...



Bůh nestojí o člověka pasívního, o loutku ve smyslu "dělej si se mnou, co chceš, já si mezitím zdřímnu"!

Bůh stojí o lidskou spolupráci, o lidské nadšení pro Boží věci.

Bůh stojí o lidské hořící srdce - i když se nemůže v dokonalosti srovnávat s tím božským srdcem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 15. duben 2015 @ 10:11:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemluvím ale o lidské pasivitě, ale o aktivním učení se čerpat z jiného zdroje, než sám ze sebe. Protože jen Boží láska dokáže ty věci, o kterých Pavel píše v 1. Kor 13; jen Boží nadšení nevyprchá a nepohasne; jen Boží síla mi dá vznášet se jako orel, běžet bez únavy, jít bez umdlení - na rozdíl od mladíků a jinochů, kteří se s vlastní silou potácejí a klopýtají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. duben 2015 @ 18:30:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podstata spolupráce člověka s Bohem  spočívá v poznávání a naplňování Boží vůle - nikoli tedy vůle své. 

Člověk v tomto vztahu přece nečerpá sám ze sebe - naopak, sám na sebe zapomíná (Horlivost pro tvůj dům mě stravuje!), ale čerpá z Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podstata spolupráce člověka s Bohem, je v tomto čase milosti v Duchu svatém. Bez Ducha boží vůli nepoznáš, a tedy ani nenaplníš.


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy