Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 279 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116544841
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna?
Vloženo Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 09:10:15 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal karels

Na tenhle problém mě upozorni Karel, který mě poprosil o pomoc s hebrejským textem. Jde totiž o to, jak biblický text zní:


Vykupitel přijde k Siónu, k těm, kdo se v Jákobovi odvrátili od nevěrnosti, je výrok Hospodinův.“ (Izaiáš 59,20)

Apoštol Pavel ale tvrdí:

Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno: 'Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost.“ list Římanům 11,26

Aby byl problém ještě zajímavější, Septuaginta má:

Vykupitel přijde kvůli Siónu

 

Takže máme tři možnosti o příchodu Vykupitele a Siónu:

1. Hebraica – „Vykupitel přijde k Siónu“ (dativní prefix ל k, pro)

2. Septuaginta – „Vykupitel přijde kvůli Siónu“ (genitivní předložka ενεκεν kvůli, ohledně)

3. Nový zákon – „Vykupitel přijde ze Sióna“ (genitivní předložka εκ z, ze)

(Vulgáta a Jeroným se rozhodl v Iz 59,20 problému vyhnout zcela – „et venerit Sion redemptor“, ale v listu Římanům už Jeroným překládá „veniet ex Sion“)

Nemám nejmenší důvod nedůvěřovat apoštolu Pavlovi a jeho textu, vždyť jeho listy jsou Boží slovo. Apoštol Pavel a jeho text v listu Římanům se zřejmě „pohybuje“ v intencích toho, jak byl se starozákonním textem zvyklý zacházet. Pro variantu, že by starozákonní text měl jinou předložku, než dativní ל nehovoří kritický poznámkový aparát ani v Hebraice, ale ani v LXX.

Zkoušel jsem se problémem zabývat ještě dále, jak například komentuje tenhle text z Izaiáše středověký židovský komentátor Řaši:

ובא לציון גואל . כל זמן שציון חריבה עדיין לא בא הגואל סא״א׃

V každý čas, v který je Sión zničený, ještě nepřišel Vykupitel.

Raši[1] předpokládá standardní hebrejské starozákonní čtení, které máme dneska k dispozici i my. Navíc jeho komentář vysvětluje, proč mnozí zbožní židé odmítají stát Izrael, respektive jeho současnou podobu. Izrael má znovuobnovit až Mesiáš. Jiný židovský pohled, který se pokusil se založením státu Izrael nějakým způsobem vypořádat, předpokládá, že Vykupitel, Mesiáš není jedinec, ale celý národ – tj. židovský národ.

Na každý pád bez založení státu Izrael nemůže přijít Mesiáš, v tomto ohledu s židovským pohledem jako křesťan souhlasím.

Založení státu Izrael jako nutný předpoklad příchodu Mesiáše. A příchod Mesiáše bude náš druhý příchod Ježíše Krista, na kterého čekáme už 2 000 let - jako křesťané očekáváme Mesiáše spolu se židy bez rozdílu. Pro ně to bude Jeho první příchod, avšak pro nás křesťany to bude druhý příchod Mesiáše.


Poznámky:

1. Rabi Šlomo Jicchaki, hebrejsky רבי שלמה יצחקי‎‎, někdy též Rabi Šlomo ben Jicchak (רבי שלמה בן יצחק‎‎), známější pod akronymem Raši (‏רש"י‎‎) byl židovský učenec žijící a působící v severní Francii, který proslul důrazem na pečlivé čtení textu a pochopení jeho doslovného významu. „Napsal natolik stručný a výstižný komentář o doslovném významu slov v Pěti knihách Mojžíšových, že vyšel jako první kniha v hebrejštině tiskem – dokonce dříve než Bible.“

"Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 09:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení přátelé, jestli přijdete na nějaké jiné řešení rozporu ve výpovědi apoštola Pavla a textu Izaiáše - nebráním se vašim argumentům - víceméně jsem to nechal otevřené k diskuzi.

A platí, co jsem napsal už jinde v komentáři, různé zajímavosti, zvláštnosti, rozpory, různočtení v textech - z nás nesnímají zodpovědnost postavit se k Bibli jako k Božímu slovu, které nás vede cestou spasení.



Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 10:26:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel Sýkora píše na svém blogu http://karelsykora.blog.idnes.cz/c/454245/prichod-vykupitele-k-sionu-nebo-ze-siona.html

Založení státu Izrael jako nutný předpoklad příchodu Mesiáše. A příchod Mesiáše bude náš druhý příchod Ježíše Krista, na kterého čekáme už 2 000 let - jako křesťané očekáváme Mesiáše spolu se židy bez rozdílu. Pro ně to bude Jeho první příchod, avšak pro nás křesťany to bude druhý příchod Mesiáše.

Martino
Karel S. ale zjevně manipuluje, pokud konstatuje, že pro Židy to bude první příchod. Copak se Spasitel nenarodil v Izraeli, není nositelem židovské krve, není to ON, který je předpovězený v Písmu sv. SZ? Není snad pravdou, že po seslání Ducha Svatého uvěřilo velké množství lidu Izraele na 3000 a nechali se pokřtít? není pravdou Písma sv. že po kázání apoštola sv. Petra uvěřilo 5000 lidí Izraelského národa? / viz.Sk / atd.atd. Pravdou je, že i pro Izrael to bude druhý příchod Spasitele:

  • Hle, přichází v oblacích! Uzří ho každé oko, i ti, kdo ho probodli, a budou kvůli němu naříkat všechna pokolení země. Tak jest, amen.
  • 8Já jsem Alfa i Omega, praví Pán Bůh, ten, který jest a který byl a který přichází, Všemohoucí. 



]


Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 15:27:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám nejmenší důvod, abych někoho manipuloval (alespoň vědomě).

Proto jsem taky napsal, že je to pro mě otevřená otázka. Pro židy, kteří žijí v roce 2015 to bude - pokud se toho dožijí, první příchod, pro nás křesťany druhý.

Je fakt, že charakter příchodu se liší - židé (vlastně i muslimové), čekají člověka v lidské podobě, Ježíš ale přijde v oblacích, tak jak odešel - tak Ježíše čekáme my.




]


Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 22:00:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels

Nemám nejmenší důvod, abych někoho manipuloval (alespoň vědomě).


Martino


Celý ten příspěvek je blábol. Toto si může myslet skutečný blb, neznající SZ, pokud zamění Mesiáše za celý národ. Vůbec nechápu proč to sem píšeš a jaký to má smysl pro nás křesťany. Pleteš hlavu spolku místních fanatiků, kteří nejen neznají SZ, ale oni vůbec neznají NZ. Proto jako manipulaci vnímám i tento blábol. 

"Jiný židovský pohled, který se pokusil se založením státu Izrael nějakým způsobem vypořádat, předpokládá, že Vykupitel, Mesiáš není jedinec, ale celý národ – tj. židovský národ." 

Ten "jiný" židovský pohled ignoruje  Starý zákon Izaiáš 7,14 - Sám Pán vám proto dá znamení: Hle, panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel, Bůh je s námi.

nebo

Starý zákon Micheáš 5,1 - „Ty však, Betléme efratský, maličký mezi judskými knížaty, právě z tebe mi má vzejít ten, jenž bude Vládcem v Izraeli, jehož původ je pradávný, ode dnů věčnosti.“

nebo

Starý zákon Zachariáš 9,9 - Jásej vesele, Dcero sionská, dej se do zpěvu, Dcero jeruzalémská! Hle, tvůj král k tobě přichází, spravedlivý a vítězný; pokorný, sedící na oslu, na oslíku, osličím hříbátku.

atd.atd.

Jistě uznáš, že pokud jsem psal něco o manipulaci, pak jsem měl ny mysli ty bláboly, které jsou v článku uvedeny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 20. březen 2015 @ 05:31:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl článku byl poukázat na rozpor mezi výpovědí apoštola Pavla a výpovědí Izaiáše, na kterou se mě zeptal Karel Orlík - což je předseda České společnosti přátel Izraele - které jsem rovněž i já členem. S řešením mně nakonec pomohl diskutující z tohoto webu.


Martino píšeš:
Pleteš hlavu spolku místních fanatiků, kteří nejen neznají SZ, ale oni vůbec neznají NZ.

Já s tím nesouhlasím, protože každému tady na webu je Písmo svaté drahé a snaží se ho pochopit tak, jak je mu dáno. Spasení přeci nebudeme díky znalosti nebo neznalosti Písma - tu větší či menší, ale díky tomu, že jsme uvěřili v Ježíše Krista, vyznali hříchy a prosili za jejich odpuštění a následovali Boží vůli pod vedením Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 20. březen 2015 @ 10:56:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels Smysl článku byl poukázat na rozpor mezi výpovědí apoštola Pavla a výpovědí Izaiáše, na kterou se mě zeptal Karel Orlík - což je předseda České společnosti přátel Izraele - které jsem rovněž i já členem. S řešením mně nakonec pomohl diskutující z tohoto webu. Martino Apoštol sv.Pavel konstatuje: Chci bratři, aby vám bylo jasné, jak se to má s tou tajemnou pravdou, takže si pak nebudete myslit, že jenom vy sami jste rozumní. To zatvrzení se ukázalo u jedné části židů a bude trvat tak dlouho, dokud nevstoupí do Církve pohani v plném počtu. Pak bude zachráněn celý Izrael, jak je to v Písmě: „ Přijde ze Sionu osvoboditel a všechno bezbožné od Jákoba odklidí“. Výklad Církve je jasný a srozumitelný každému, kdo nerezignoval na zdravý rozum že až se vcelku obrátí všichni pohané, nastane i hromadné obrácení židů, a na potvrzení uvádí Pavel Iz. 59, 20
Karels Martino píšeš: Pleteš hlavu spolku místních fanatiků, kteří nejen neznají SZ, ale oni vůbec neznají NZ.

Já s tím nesouhlasím, protože každému tady na webu je Písmo svaté drahé a snaží se ho pochopit tak, jak je mu dáno. Spasení přeci nebudeme díky znalosti nebo neznalosti Písma - tu větší či menší, ale díky tomu, že jsme uvěřili v Ježíše Krista, vyznali hříchy prosili za jejich odpuštěnínásledovali Boží vůli pod vedením Ducha svatého. 
Martino Zásadně nesouhlasím a odmítám. Osobní zkušenost a zdejší archiv hovoří o naprostém opaku. Většina diskutujících Písmo sv. nezná a nečte Je zde podmínka, že ten kdo nezná Písmo sv., nezná Krista. Já osobně jsem zde místní sektářské fanatiky, mnohokrát nachytal a usvědčil z naprosté neznalosti základních vědomostí. A pokud někde někdo něco zachytí, vykládá si každý, co chce, což je v přímém rozporu právě s Písmem, na které se odvolávají, čímž se v přímém přenose sami usvědčují ze lži a hrubé nevědomosti. Jejich lenivost se vzdělávat má za následek setrvání v hříchu, vědomé nevědomosti. Samozřejmě, že spaseni nebudeme na základě zkoušky ze znalosti textů Písma sv., ale na základě plnění textů Písma sv. A pokud neznám a denně se nevzdělávám v textech Písma sv., pak rozhodně nemohu tvrdit, že znám Písmo sv. a žiji pak podle normy stanovené Bohem. Nebo nám snad Bůh daroval Písmo sv., že pokud chceme a máme náladu, tak si něco přečtěme? Naopak Bůh nás vyzval ke svatosti a to není možné bez následování obsahu Písma sv. Pokud zde píšeš toto:   „…ale díky tomu, že jsme uvěřili v Ježíše Krista, vyznali hříchy prosili za jejich odpuštěnínásledovali Boží vůli pod vedením Ducha svatého.“   Pak právě toto většina zde přítomných odmítá a zavrhuje. Jistě se shodneme, že uvěřit ve Vykupitelské dílo Spasitele je první věc. Na tom se shodnou snad všichni, ale pak je zde skupina náboženských blouznivců, jak je označuje Písmo sv. a oni ignorují vyznání hříchů. Pro ně již v tomto okamžiku Písmo sv. neplatí, když stanovuje Kristovu podmínku. Komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěni, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou. Jim přeci nebude Spasitel nařizovat, že mají vyznat své hříchy Bohem ustanovenému člověku. Takže prosit za odpuštění to ano, ale bez svátosti smíření-zpovědi. A pokud se odvoláváš na Ducha Svatého, tak většina zde přítomných ho nemá a nemůže mít, neboť jim tento Dar nikdo nepředal. Tento dar se předává jen na základě Bohem ustanoveného a pomazaného pastýře, na základě jeho modlitby a vkládáním jeho pomazaných rukou, svatým Křižmem  při biskupském svěcení. Nebo i ty neznáš Písmo sv.?  Takže milovat Krista, znamená milovat Písmo sv. a milovat obsah tohoto daru. Nikoliv si vybírat jen to co se mi líbí a odmítat co se mi nelíbí. Takový postup je svobodným rozhodnutím usilovat o pekelný oheň. Proto Kristus vážně varuje a upozorňujě, že né každý kdo mu říká Pane, Pane bude s ním v jeho Království.  
  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 20. březen 2015 @ 11:27:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: Je zde podmínka, že ten kdo nezná Písmo sv., nezná Krista.

Augustýn, že?

Z hlediska katolické ortodoxie ale přece v dokumentu Papežské biblické komise Lumen Gentium z roku 1964 se píše:

Na jedné straně tedy katolická církev představuje nejdokonalejší vyjádření Kristovy církve, na druhé straně však i u odloučených bratří a sester existuje mnohé, co pochází přímo od Krista, takže i oni, i když zatím ještě ne zcela dokonale, patří ke Kristově církvi. Je tedy nabíledni, že pojetí církve jako svátosti jednoty celého lidského rodu je teoretickým podkladem témat jako ekumenismus, dialog s mimokřesťanskými náboženstvími, dialog se světem.

i u odloučených bratří a sester existuje mnohé, co pochází přímo od Krista, takže i oni, i když zatím ještě ne zcela dokonale, patří ke Kristově církvi

Nárok na dokonalé či nedokonalé příslušenství ke Kristově církvi mají všechny církve bez rozdílu. Běhěm toho, jak jsem obcházel jednotlivé církve, jsem ještě nezažil, že by nějaká církev nepředpokládala, že je tou nejlepší... (letniční jsou hrdí na duchovní dary, adventisté na sobotu, evangelíci na to, že byli počátkem reformace, katolíci zase na tradici a stáři své církve)

Píšeš: že neznáme písmo, já zase naopak zjišťuji, že vy katolíci neznáte nebo nechcete úmyslně citovat některé církevní dokumenty vlastní katolické církve! A to jednoduše proto, že se vám to nehodí do krámu...

Můžeš mi to Martino vysvětilt, jak tohle rozhodnutí o nás z Lumen Gentium korensponduje s tvým názorem na nás protestanty?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 20. březen 2015 @ 11:34:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lumen gentium je dogmatická konstituce Druhého vatikánského koncilu o církvi - tak jsem to spletl - svou závažností je mnohem důležitější, než by to byl „jenom“ dokument Papežské biblické komise.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 20. březen 2015 @ 21:59:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels

Můžeš mi to Martino vysvětilt, jak tohle rozhodnutí o nás z Lumen Gentium korensponduje s tvým názorem na nás protestanty

Martino
Především je třeba upřesnit o črm mluvíme. Koncil vydal celkem 16 dokumentů. Těch 16 dokumentů je rozděleno na Konstituce, Dekrety a Deglarace. Lumen Gentium je věroučná konstituce o Církvi ze dne 21.11.1964.
 
Snad by bylo objetivně obhajatelné nezatajovat i tento text věroučné konstituce, když ses již přihlísil k Lumen Gentium, což mě těší.

Posvátný sněm věnuje pozornost na prvním místě katolickým věřícím. Na základě Písma svatého a tradice učí, že tato putující církev je nutná ke spáse.

Do církevní společnosti jsou plně začleněni ti, kdo mají Kristova Ducha a přijímají její celé zřízení a všechny prostředky spásy v ní ustanovené, a v jejím viditelném organismu se spojují s Kristem – který ho řídí prostřednictvím papeže a biskupů – svazky vyznání víry, svátostí, církevního vedení a společenství. Kdo však nevytrvá v lásce, nedosáhne spásy, i kdyby byl začleněn do církve; zůstane sice v církvi „tělem“, ale ne „srdcem“. 

Církev ví, že je z mnoha důvodů spojena s těmi, kteří jsou pokřtěni a nazývají se křesťany, avšak nevyznávají celou víru nebo nezachovávají jednotu společenství pod vedením Petrova nástupce.

Ale je třeba nyní rozlišit koho má Církev na mysli, když takto hovoří. Konstituce to nejen konstatuje, ale hlavně upřesňuje:

Jsou to pokřtění, kteří mají v úctě Písmo svaté jako směrnici víry a života a projevují upřímnou náboženskou horlivost.

Často to zde zmiňuji, že úcta k Písmu sv., jeho dokonalá znalost spojená s upřímností, a požadovanou horlivostí otvírá člověku rozumovou i duchovní bránu k dalšímu životu s Bohem a nelze již setrvávat na starém způsobu myšlení, neboť nové poznání a setrvání na starém myšlení vystavuje člověka před Bohem do trvalé nevěrnosti, tedy života ve hříchu zvaném vědomá nevědomost, což je hřích těžký, neboť je spojen s lenivostí a pýchou. 

Bohužel o tkz. křesťanech protestantech,diskutujících na GS , které vychvaluješ jako vzory, v žádném případě nelze hovořit o jejich upřímné náboženské horlivosti. To je jen tvoje falešná solidarita. 

A protože tebou citované texty dlouhodobě vyvolávaly v Církvi diskuse, zaujala k tomuto tématu své stanovisko i Kongregace pro nauku víry a vydala následující upřesňující výkladovou směrnici,/ 11.7.2007 / když odpověděla na následující zformulovanou otázku:

Proč koncilní dokumenty a následně dokumenty učitelského úřadu nepřipisují název "církev" společenstvím, která vzešla z reformace 16. století? "Tato společenství, která vznikla po půl druhém tisíciletí katolické tradice, si nezachovala apoštolskou posloupnost ve svátosti svěcení, čímž se připravila o podstatný prvek, na němž je založena církev. Především kvůli nepřítomnosti svátostného kněžství si tato společenství neuchovala pravou a plnou podstatu eucharistického mystéria. Proto podle katolické nauky nemohou být nazývána 'církvemi' ve vlastním slova smyslu."
 "Je to otázka, která byla různě interpretována. Ne všechny tyto interpretace jsou v souladu s naukou koncilu o církvi. Odpověď kongregace, jež cituje koncil, říká, že Kristus ustanovil zde na zemi jedinou církev: 'Tato církev (…) subsistuje (subsistit, uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním' (Lumen gentium 8.2), 'Subsistence' znamená trvalou historickou kontinuitu a stálé trvání všech prvků, ustanovených Kristem, v katolické církvi, ve které se konkrétně setkáváme s Kristovou církví na této zemi."  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 21. březen 2015 @ 04:45:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino, píšeš: protože tebou citované texty dlouhodobě vyvolávaly v Církvi diskuse, zaujala k tomuto tématu své stanovisko i Kongregace pro nauku víry a vydala následující upřesňující výkladovou směrnici,/ 11.7.2007 / když odpověděla na následující zformulovanou otázku:

Já a můj komentář: pročpak jsi neuvedl název této upřesňující výkladové směrnice - uznám a budu dál diskutovat, když se dozvím název výkladové směrnice Kongregace pro nauku víry z roku 2007 - pokud taková existuje. Víš, já se v problematice trochu orientuji..

A žádný takový dokument neznám! (mohl jsem něco přehlédnout, to se může stát) Takže, jestli můžeš, nechci toho moc, jenom mně uveď, o čem hovoříš - název toho dokumentu - ale  jak píšeš ty - „upřesňující výkladové směrnice“ je název moc obecný a neurčitý.


Já si totiž myslím, že nic takové neexistuje, změním svůj názor, pokud se dozvím přesný název.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 21. březen 2015 @ 05:00:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino píšeš: Bohužel o tkz. křesťanech protestantech,diskutujících na GS , které vychvaluješ jako vzory, v žádném případě nelze hovořit o jejich upřímné náboženské horlivosti. To je jen tvoje falešná solidarita.

Můj komentář:
není to žádná moje falešná solidarita, já jsem protestant, byl jsem protestant a budu protestant. Občas nesouhlasím s chováním některých diskutujících na GS, ale to neznamená, že tím přestávám být protestantem. A právě proto jsem se jich zastal. Jsem ekumenicky zaměřený, mnohé církve pro mne jsou Boží, to nepopírám. (možná na rozdíl od poznání mnohých diskutujích na GS)


Dále píšeš:
vychvaluješ je jako vzory

Můj komentář: Nevychvaluju je jako vzory, jenom jsem se jich zastal, podobně jako ty jsi často projevil a projevuješ solidaritu s katolíky. Ale následně by mě vůbec nenapadlo tě obvinit z tvého projevu falešné solidarity... Prostě jsi katolík, a tak „držíš“ s katolíky. Já jsem protestant, a tak „držím“ s protestanty. Když tu chodil pravoslavný Halík, tak zase byl solidární se svými, což jsou pravoslaní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 21. březen 2015 @ 11:34:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels






http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=8058

A ještě dodatek. Ty jsi z jakého náboženského společenství? Členem Církve asi nebudeš, když nevíš, jaké dokumenty Církev věřícím předkládá. Kongregace pro nauku víry svým kolektivním studiem veškeré problamatiky ohledně víry a nauky Církve vydává své dokumenty, které pokud je následně podepíše papež, mají závaznost pro všechny věřící Církve. Stačí jen si nastavit denní doručení zpráv z Vatikanu. Pak můžeš napsat, že se v problematice oriemtuješ. Zatím to spíše vypadá, že lovíš informace na adrese, jedna bába povídal. Přeji krásný den i víkend. Martino








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Sobota, 21. březen 2015 @ 12:02:12 CET
Martino, nezlob se - důvěřuj, ale prověřuj...

No dobře, já vám katolíkům prventství ve všem neberu, vlastně ho neberu nikomu, vždyť je jasné, že před Bohem na Posledním soudu nebudeme stát jako katolíci, protestanté, ale jako křesťané - církevní příslušnost nám nebudu k ničemu...

Jsem z křesťanských sborů, což je tak malé společenství, že se o něm nic moc neví:

http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99es%C5%A5ansk%C3%A9_sbory


karels


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze S (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Sobota, 21. březen 2015 @ 12:03:50 CET
Nápodobně přeju poklidný den a víkend - dneska je alespoň v Olomouci opravdu pěkně.

karels


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze S (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 22. březen 2015 @ 12:20:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
karels


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 13:29:22 CET
když ty mně dokázažeš, že písmo mluví o katolících...

Písmo nemluví ani o katolících, ani o pravoslavných, ale ani o protestantech

karels


]


Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 12:11:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není možné takové vysvětlení, že Pavel odkazuje na první příchod Mesiáše - ZE Sióna, z prostředka Božího lidu, aby odvrátil bezbožnost od svého lidu; zatímco Izajáš, který jako obvykle v SZ neodděluje tolik první a druhý příchod, odkazuje spíše na návrat Mesiáše - příchod K Siónu, k Božímu lidu, k těm, kdo se odvrátili od nevěrnosti. (?)



Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 15:32:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Může být, proč ne - mě to nenapadlo, ale je to opravdu zajímavý pohled, který se mi zamlová... a řešení tím pádem zdánlivého rozporu...

Varianta, kterou jsem nesdělil, že apoštol Pavel čerpá z nějakých rukopisů, na které se později odvolávají křesťané, a židé je změnili (i když jde vlastně o změnu předložky), s tím moc nesouhlasím - to bychom nakonec mohli zpochybnit jakýkoliv text.

Prý tak už hovořil ve prospěch tohoto názoru Justin Mučedník...




]


Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 15:33:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Luteráne, pošlu tvou odpověď Karlovi - opravdu podařený názor. Díky.


]


Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 20:17:01 CET
Přeci jenom jsem to změnil - Pavel hovoří o druhém příchodu Ježíše Krista, kdežto Izaiáš o prvním příchodu Ježíše Krista - v každém případě díka z významný podnět k přemýšlení.

Karel


]


Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Sobota, 21. březen 2015 @ 17:13:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud apoštol Pavel cituje z Izajáše 59:20, tak takové vysvětlení možné není. Pavel v Římanům 11:26 říká jasně: "je psáno". Jenže u Izajáše 59:20 není psáno, že "Vykupitel přijde ze Siónu", nýbrž, že Vykupitel přijde k Siónu". Pokud tedy Pavel necituje z Izajáše 59:20, což je možné, je tedy otázkou, z čeho cituje.
Stejnou otázku si ostatně může věřící položit i ohledně Matouše 2:23: I přišel a usadil se ve městě zvaném Nazaret, aby se naplnilo, co bylo řečeno skrze proroky:‚Bude nazýván Nazaretský.‘ U jakých proroků toto proroctví nalezneme?


]


Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 10:54:53 CET
Rekl bych, ze odkazy na SZ v NZ nejsou citace, tj uvadeni slovo od slova, opisovani. Casto jde o rozvinuti smyslu proroctvi nebo jeho nove uchopeni ve svetle udalosti, ktere je naplnilo.


]


Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 15:33:21 CET
Martino:
Zásadně nesouhlasím a odmítám. Osobní zkušenost a zdejší archiv hovoří o naprostém opaku. Většina diskutujících Písmo sv. nezná a nečte Je zde podmínka, že ten kdo nezná Písmo sv., nezná Krista. Já osobně jsem zde místní sektářské fanatiky, mnohokrát nachytal a usvědčil z naprosté neznalosti základních vědomostí.
Martino:
Tento Satanský anonymní uslintaný spratek,/slušnější slovo mě nyní nenapadá, pokud mě zde napadá a uráží anonymní blb /, není ani schopen doložit na FAKTECH svoji řeč a v souladu s Písmem sv. mě usvědčit, že jsem lhal nebo nemluvil pravdu, že jsem nabádal někoho ke zlému nebo sám zlo činil jako např.brusle a další. Tento odporně slizký anonym, neschopný se podepsat nebo se představit, zde zvrací svoji žluč a veřejně požaduje diskriminaci a gheto pro věřící katolíky.
Martino:
A pokud se odvoláváš na Ducha Svatého, tak většina zde přítomných ho nemá a nemůže mít, neboť jim tento Dar nikdo nepředal. Tento dar se předává jen na základě Bohem ustanoveného a pomazaného pastýře, na základě jeho modlitby a vkládáním jeho pomazaných rukou, svatým Křižmem  při biskupském svěcení. Nebo i ty neznáš Písmo sv.?  Takže milovat Krista, znamená milovat Písmo sv. a milovat obsah tohoto daru. Nikoliv si vybírat jen to co se mi líbí a odmítat co se mi nelíbí. Takový postup je svobodným rozhodnutím usilovat o pekelný oheň. Proto Kristus vážně varuje a upozorňuje, že ne každý kdo mu říká Pane, Pane bude s ním v jeho Království.
---
A TA POSLEDNÍ VĚTA SE TÝKÁ HLAVNĚ TEBE MARTINO! Voláš Pána a přitom ostatní špiníš satanem. To by žádný znalec Písma nedělal! Samolibě se zde prezentuješ jako velký znalec Písma, a přitom se chováš jako satanista. Všechno nasvědčuje tomu, že tvůj bůh je pánem pekla! Nikoho neusvědčuješ, a jenom všem ukazuješ temnotu své duše a škodíš řkc! A pro tvou informaci. Jsem biřmovaný stejně jako ty. Řeknu o tobě jednomu známému biskupovi z řkc, a ukážu mu tvoje komentáře!



Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 20. březen 2015 @ 19:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný článek o křesťanském sionismu je zde: http://www.reformace.cz/zod/palestinsti-krestane-ve-stinu-krestanskeho-sionismu-cislo-117



Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Sobota, 21. březen 2015 @ 21:36:21 CET
Mám za to, že tento článek správně uvádí, že Izrael ztratil kontakt s Bohem a není již Božím lidem, ale stal se nepřítelem evangelia. Větve z kmene byly vylomeny. Když se však řekne A, je třeba říci i B. Znázorním to graficky:

Římanům 11:15-24 

A:  Jestliže jejich zavržení znamenalo smíření světa s Bohem, 
B: co jiného bude znamenat jejich přijetí než vzkříšení mrtvých! Je-li první chléb zasvěcen, je svatý všechen chléb; je-li kořen svatý, jsou svaté i větve.
A:  Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a bereš sílu z kořene ušlechtilé olivy, nevynášej se nad ty větve! Začneš-li se vynášet, vzpomeň si, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen nese tebe! Řekneš snad: Ty větve byly vylomeny, abych já byl naroubován. Dobře. Byly vylomeny pro svou nevěru, ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se!  Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, tím spíše neušetří tebe! Považ dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří odpadli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet. Jinak i ty budeš vyťat,
B: oni však, nesetrvají-li v nevěře, budou naroubováni, neboť Bůh má moc naroubovat je znovu.
A:  Jestliže tys byl vyťat ze své plané olivy a proti přírodě naroubován na ušlechtilou olivu,
B: tím spíše budou na svou vlastní olivu naroubováni ti, kteří k ní od přírody patří!

V celé kapitole se mluví o etnickém Izraeli.

Tito kalvinisté mají pravdu v bodě "A"
A: židé, vylomené větve jsou zavrženi a nahrazení církví. 

Už však neuvádí bod "B"
B: vylomené větve budou naroubovány zpět a tak uvěří celý Izrael.

Když se to kalvinistům hodí, vidí zde správně Izrael, ale náhle - když se jim to nehodí, ve stejných verších vidí náhle církev. Ovšem A i B se týkají etnického Izraele - vylomení a následné naroubování. Stane se tak samozřejmě skrze víru v Ježíše Krista. Izrael je totiž vyvolen, což by právě oni měli chápat. Ale tímto svým polovičatým tvrzením doktrínu vyvolení sami popírají.

Pastýř


]


Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: jirda v Sobota, 21. březen 2015 @ 23:38:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná to není až tak černobílé. Co pak říkají tyto zakázané verše které napsal rovněž apoštol Pavel:  1Tes 2,14-16

Vy, bratři, jste následovali příklad Božích církví v Kristu Ježíši, které jsou v Judsku, neboť jste od svých krajanů vytrpěli totéž, co oni od Židů. Ti zabili Pána Ježíše stejně jako proroky, nás vyhnali, Bohu se nelíbí a staví se proti všem lidem, když nám brání mluvit k pohanům o spáse. Tím stále jen dovršují míru svých hříchů, ale Boží konečný hněv už na ně dopadá.

Takže zopakujme zde co apoštol Pavel říká:

1) Církev trpěla od Židů
2) Židé zabili Pána Ježíše
3) Židé zabili proroky
4) Židé vyhnaly křesťany
5) Židé se Bohu nelíbí
6) Židé se staví proti všem lidem když křesťanům brání kázat o spáse
7) Židé dovršují míru svých hříchů
8) Na Židy dopadá konečný Boží hněv

Co s těmito verši? ICEJ i mnozí další křesťané by je nejraději vystřihla z Bible. Jakto že se zde Pavel tak negatívně vyjadřuje o židech. Všimněte si, že zde není ani slovo o spáse pro ně. Z těchto veršů to vypadá, že Bůh má pro etnický Izrael (pokud se k němu neobrátí) připraven již jen hněv.

Pavel je přitom v kritice zbožných židů (bez Krista) velice kritický (nemohl by být asi příznivcem Izraele). Podívejme se co píše v Řím 2/17-24

Ty si ovšem říkáš Žid, spoléháš na Zákon a chlubíš se Bohem. Znáš jeho vůli a víš, co je správné, neboť se učíš ze Zákona. Pokládáš se za vůdce slepých a světlo zatemněných, vychovatele nevědomých a učitele nedospělých, neboť máš Zákon za ztělesnění poznání a pravdy. Když poučuješ druhého, proč se nepoučíš sám? Kážeš: „Nekraď,“ a přitom sám kradeš? Říkáš: „Necizolož,“ a sám cizoložíš? Štítíš se model, a přitom pácháš svatokrádež? Chlubíš se Zákonem, a přitom zneuctíváš Boha porušováním Zákona? Jak je psáno, „Pohané pohrdají Božím jménem kvůli vám“.

Co zde Pavel o zbožných Židech píše:

1) Spoléhali na zákon
2) chlubili se Bohem
3) Znali jeho vůli
4) učili se ze zákona

Kolik přátel Izraele by nad tím dnes zajásalo, ale Pavel nejásá a začíná poukazovat na hříchy pod toto zbožnou přetvářkou:
Krádeže, cizoložství, svatokrádež, neúcta k Bohu, porušování zákona. Nakonec vyvozuje, že pohané pohrdají Bohem když vidí bezbožnost "zbožného" Izraelského národa.

Pokud se podíváme na současný etnický Izrael nalezneme tam stejné bezbožné projevy, které kritizoval apoštol Pavel.
Nenávist ke křesťanům
Pronásledování křesťanů
Vraždy
Krádeže
Lži a podvody
neúcta k Bohu
neúcta k životu nežidů
Homosexualita
Stejně jako apoštol Pavel bez strachu psal o těchto hříších židů bez Krista, tak i dnes by si měli mnozí křesťané sundat růžové brýle a přestat mávat vlaječkou Izraele. Židé jsou až po krk v hříchu a potřebují slyšet Kristovo evangelium a nikoliv je falešně ujišťovat že se Bohu líbí bez přijetí Ježíše Krista jako Spasitele.


]


Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Neděle, 29. březen 2015 @ 12:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ad 1)
Od Židů netrpěla celá církev, ale církve „které jsou v Judsku“. Církev v Tesalonice netrpěla od Židů, ale od pohanů v Tesalonice. Když Pavel píše „od Židů“, nemyslí tím všechny Židy. To by tím musel myslet i apoštoly a další učedníky, kteří byli Židé a uvěřili v Krista.
 
Ad 2)
Krista nezabyli všichni Židé, ale pouze někteří. Těžko lze vinu za jeho smrt připisovat všem. To by musela být připsána i apoštolům a dalším Kristovým učedníkům. Písmo navíc říká, že to nebyli pouze Židé, kdo Krista zabil, ale i pohané a že tak učinili to, co Bůh sám předurčil: 'Proč zuří pohané hněvem a národy osnují marná spiknutí? Povstávají králové země a vladaři se srocují proti Hospodinu a jeho Mesiáši.' Opravdu se srotili v tomto městě Herodes a Pontius Pilát spolu s pohany i s národem izraelským proti tvému svatému služebníku Ježíšovi, kterého jsi posvětil, a vykonali, co tvá ruka a tvá vůle předem určila. (Skutky 4:25-28)“
 
Ad 3)
Ano, a opět to nebyli všichni Židé. Stačí nahlédnout do Starého zákona.
 
Ad 4)
Ano, a opět to nebyli všichni Židé. Apoštolové nikoho nevyháněli.
 
Ad 5)
Opět se to netýká všech Židů, ale pouze „vylomených větví“ (Římanům 11:17.19.28). Větve, které byly na ušlechtilé izraelské olivě ponechány (Římanům 11:24), jsou nadále milované. Milovanými zůstávají nadále dokonce i vylomené větve: „Podle evangelia jsou nepřátelé kvůli vám; ale podle vyvolení zůstávají milovanými pro své otce.“ (Římanům 11:28 Český studijní překlad)
 
Ad 6)
Ano, a opět se to netýká všech Židů. Přirozené větve ušlechtilé izraelské olivy nejenže kázání evangelia nebránily a nebrání, ale naopak evangelium samy nesou dalším lidem.
 
Ad 7+8)
Ano, některé z vylomených větví, se tak skutečně chovají. Netýká se to však zdaleka všech Židů. Přirozené větve, které byly na ušlechtilé izraelské olivě ponechány, mají hřích odpuštěn a Boží hněv na ně nedopadá.
 
 
Slovo o spáse pro vylomené větve je v Římanům 11:25-29: „Nechci totiž, bratři, abyste nevěděli o tomto tajemství - abyste nebyli moudří sami u sebe - že část Izraele se zatvrdila, dokud nevejde plnost pohanů. Bude však zachráněn celý Izrael, jak je napsáno:‚Ze Siónu přijde Vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnosti; a to bude má smlouva s nimi, až odejmu jejich hříchy.‘ Podle evangelia jsou nepřátelé kvůli vám; ale podle vyvolení zůstávají milovanými pro své otce. Vždyť dary milosti a Boží povolání jsou neodvolatelné.“ (Český studijní překlad)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: jirda v Pondělí, 30. březen 2015 @ 00:12:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to snad ne ?

1Tes 2,14-16

Vy, bratři, jste následovali příklad Božích církví v Kristu Ježíši, které jsou v Judsku, neboť jste od svých krajanů vytrpěli totéž, co oni od Židů ale nemyslím tím všechny židy. Pouze někteří židé zabili Pána Ježíše stejně tak ne všichni židé zabili  proroky, ne všichni židé nás vyhnali, Bohu se někteří židé nelíbí a staví se někteří židé proti všem lidem, když nám brání mluvit k pohanům o spáse. Tím stále jen někteří židé  dovršují míru svých hříchů, ale Boží konečný hněv už na ne všechny židy dopadá.

 
Toto je autorizovaný překlad  1Tes 2,14-16 od JiriBrei.

Jak ale toto místo zní v Písmu?


1Tes 2,14-16


Vy, bratři, jste následovali příklad Božích církví v Kristu Ježíši, které jsou v Judsku, neboť jste od svých krajanů vytrpěli totéž, co oni od Židů. Ti zabili Pána Ježíše stejně jako proroky, nás vyhnali, Bohu se nelíbí a staví se proti všem lidem, když nám brání mluvit k pohanům o spáse. Tím stále jen dovršují míru svých hříchů, ale Boží konečný hněv už na ně dopadá.

Člověče JiriBrei jestli takhle budeš ředit a zatloukat Boží slovo, tak to už jsou mi milejší ti kazatelé, kteří mají tyto verše přelepené papírem, anebo vystřižené z Bible aby je náhodou někomu nepřečetli.

Jestliže je tam napsáno, že Bůh na židy vylévá konečný hněv, tak není žádné eso kterým by jsi to přeplácl. Jak řekl jeden teolog, jestli nevěřící židé bez Boha postaví znovu chrám, tak bylo evangelium a Ježíšova obět na kříži k ničemu a uvěřili jsme babským pohádkám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Neděle, 05. duben 2015 @ 09:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vy, bratři, jste následovali příklad Božích církví v Kristu Ježíši, které jsou v Judsku, neboť jste ode mne, od apoštola Petra, Jana a dalších židovských křesťanů a také od všech Židů, kteří kdy žili, žijí a budou žít, vytrpěli totéž, co oni ode mne, od apoštola Petra, Jana a dalších židovských křesťanů a také od všech Židů, kteří kdy žili, žijí a budou žít. Já, apoštol Petr, Jan a další židovští křesťané a také všichni Židé, kteří kdy žili, žijí a budou žít, zabili Pána Ježíše stejně jako proroky,  Já, apoštol Petr, Jan a další židovští křesťané a také všichni Židé, kteří kdy žili, žijí a budou žít jsme se vyhnali, Bohu se nelíbíme a stavíme se proti všem lidem, když sami sobě bráníme mluvit k pohanům o spáse. Tím Já, apoštol Petr, Jan a další židovští křesťané a také všichni Židé, kteří kdy žili, žijí a budou žít stále jen dovršujeme míru svých hříchů, ale Boží konečný hněv už na mne, apoštola Petra, Jana a další židovské křesťany a také všechny Židy, kteří kdy žili, žijí a budou žít už dopadá.
 
Ať každý sám posoudí, čí výklad dává smysl a čí ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: jirda v Sobota, 11. duben 2015 @ 01:43:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příteli, než začneš páchat toto nekřesťanské talmudovské harakiri, odlož izraelskou vlajku a zjisti si z Nového zákona alespoň kdo byl pisatelem epištoly Tessalonicenským. Možná to bude pro tebe překvapením, ale apoštol Petr to určitě nebyl.


]


Re: Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Neděle, 29. březen 2015 @ 12:51:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A snad ještě poslední dva verše přímo pro Tebe: „Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a stal ses účastníkem kořene tučnosti olivy, nevynášej se nad ty větve! Jestliže se vynášíš, nezapomeň, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen tebe. (Římanům 11:17.18 Český studijní překlad)“


]


Re: Re: Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 22. březen 2015 @ 20:49:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyřešil jsem si to nejprve pro sebe a napsal o tom článek http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469651&mode=&order=0&thold=0

Nemám problém s definicí Izraele, Jákoba, Siónu, Jeruzaléma... Co jsem vyřešil já sám pro sebe, to již vyřešili snad první křesťané, píše  o tom i Pavel. Není o čem diskutovat, není již rozdíl mezi Židem a Řekem... Jsme všichni jeden lid a jestli je nám něco cizího, tak je to nejen křesťanský sionismus, ale jakýkoliv -ismus. Nikdo z nás nemá privilegia, kdo chce být prvním, staň se služebníkem všech. Přeji těm pomýleným, aby tohle učení vztáhli na dnešní Izraelce a srovnali se skutečností. Nebo poznali tu otevřeně rasistickou zemi, která nedovoluje evangelizaci a na Ježíše Krista dost velkou částí svého lidu plive.


]


Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 24. březen 2015 @ 11:30:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to na všechny tři možnosti současně a kdykoliv podle Boží vůle , jako obvykle. Bez ohledu na podrobnosti.
Sion mi připadá jako symbol Vyvoleného národa. I jako symbol pozdější Církve. Kvůli kterému a které Pán přišel, přichází a přijde ve slávě a moci. Třeba přijde nejdřív na Sion (v obou významech) a odtamtud potom do celého světa. Pokud tou dobou ještě vůbec bude nějaké předtím a potom. 



Stránka vygenerována za: 1.13 sekundy