Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464863
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Niekoľko poznámok k Márii...
Vloženo Úterý, 18. květen 2010 @ 18:53:57 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal ivanp

"Keď anjel vošiel k nej, povedal: Buď pozdravená, milosťou obdarená, Pán s Tebou. Blahoslavená medzi ženami!" (Lukáš 1:28) Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, lebo si našla milosť u Boha" (Lukáš 1:30).

Musíme byť opatrní, aby sme z týchto výrokov nevyvodzovali viac, ako znamenajú. Neznamenajú, že Mária je najdokonalejšou osobou, aká sa kedy narodila, Bohom obľúbenou osobou, ani to, že bola postavená do nejakej svätej pozície." "Milosťou obdarená doslovne znamená, že bola významným spôsobom obdarená požehnaniami, ktoré jej Boh dal. To, čo ju urobilo milosťou obdarenou bolo, že si ju Boh vybral, aby sa stala matkou Mesiáša. 


Keby sme to chceli povedať inými slovami, Boh jej dal veľké požehnanie, že ju vybral za Kristovu matku. Preto povedal anjel: "požehnaná si medzi ženami". Mária je jedinou ženou, ktorá je matkou Spasiteľa sveta a z tohto dôvodu dostala väčšie požehnanie než ostatné ženy. Avšak všimnite si opäť, že skutočnosť, že bola požehnaná znamená, že dostala niečo od Boha, a nie to, že by bola osobne viac svätá než ostatní alebo že by bola v určitom osobitnom svätom postavení.

Pouvažujme o vyhlásení: "požehnaná si medzi ženami" z inej perspektívy. Prečo povedal "medzi ženami", prečo nie "medzi mužmi a ženami" alebo "medzi všetkými ľuďmi"? Ak by "požehnaný" znamenalo, že Boh vybral Máriu, zvláštnym spôsobom ju posvätil a postavil do osobitnej, svätej pozície, potom by mal anjel povedať: "požehnaná si medzi všetkými ľuďmi" (t.j. "si svätejšia" alebo "vo vyššom postavení než ostatné ľudstvo"). Avšak Gabriel povedal "požehnaná si medzi ženami", pretože požehnanie, ktoré dostala od Boha, priamo súvisí s tým, že je ženou. "Ajhľa, počneš, porodíš Syna a dáš mu meno Ježiš. Bude veľký..." (Lukáš 1:31-33). Zo všetkých žien žiadna iná nebola a ani nebude požehnaná Bohom, aby počala Spasiteľa sveta.


Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu, neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš. Mt 1...

Jozef potom prijal Máriu za svoju manželku (verš 24). Všimnite si, že verš 25 venuje osobitnú pozornosť skutočnosti, že Jozef "s ňou neobcoval, kým neporodila Syna." Nemôže byť teda pochýb o tom, že Ježiš NIE JE Jozefovým synom. "Nezišli sa skôr", než boli zosobášení (verš 18) a nemali žiaden sexuálny styk dovtedy, kým sa nenarodil Ježiš. Avšak toto vyvoláva zaujímavú otázku: "Ostala Mária pannou po Ježišovom narodení?"

Text, ktorý sme práve prečítali, hovorí len toľko, že Jozef "... neobcoval s ňou (nepoznal ju)" a že "nezišli sa spolu" a tiež že "s ňou neobcoval, kým neporodila syna". V tomto verši "kým" znamená, že potom, čo porodila syna, mala s Jozefom sexuálny vzťah.

To však neznamená, že sa Mária stala nejakým spôsobom nečistou alebo hriešnou. Sexuálne vzťahy v zákonnom manželstve sú dobré a čisté; nerobia muža ani ženu nečistými alebo hriešnymi (pozrite List Hebrejom 13:4, Matúš 19:4-6). Nový zákon učí, že manželia a manželky majú voči sebe manželské povinnosti (1. list Korinťanom 7:1-5).


Ale ako to, že matka môjho Pána prišla ku mne?Lk 1, 43...

Alžbeta pokračovala vo svojom pozdrave "Ale ako to, že matka môjho Pána prišla ku mne? Lebo, hľa, len čo mi zaznel v ušiach hlas tvojho pozdravu, radostne pohlo sa mi v živote nemluvniatko" (verše 43-44). Pravdepodobne by bolo správne na tomto mieste zdôrazniť, že slová "matka môjho Pána" nemajú byť chápané ako "matka Boha". Nikde v Písme nie je Mária nazvaná "matka Boha". Niekto si môže myslieť, že nakoľko je Ježiš Boh (Boh - pozrite Ján 1:1) a Mária je Jeho matkou, musí byť Mária "Božou matkou". Avšak Ježiš nezačal svoju existenciu, keď bol počatý v Márii. Existoval už pred svojím fyzickým narodením, resp. počatím (Ján 1:1). Mária nie je "matkou Boha", nakoľko Božstvo je večné. Mária bola použitá Bohom, aby poskytla fyzické telo, v ktorom bude žiť Božstvo (Syn Boží). Z toho vidíme, že "matka môjho Pána" nie je to isté ako "matka Boha".


Kto je moja matka a kto sú moji bratia? Ukázal rukou na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. Lebo každý, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach, je mi bratom, aj sestrou aj matkou." (Matúš 12:46-50).

Aj keď Ježiš týmto výrokom nemieni zaprieť alebo odmietnuť svoju matku a bratov, jasne hovorí, že nemajú zvláštne postavenie ani osobitnú autoritu. Neboli odlišní od kohokoľvek iného. Ich duchovný vzťah s ním bol založený na konaní vôle Otca na nebesiach. Keď Mária konala Otcovu vôľu, jej vzťah s Bohom a jej postavenie bolo také isté, ako všetkých ostatných ľudí, ktorí poslúchali Boha.

Keď prišiel Ježiš do Nazareta, svojho chlapčenského domova, ľudia v Neho neverili. Pretože poznali Jeho fyzickú rodinu (Jozefa, Máriu, jeho bratov a sestry), odmietli veriť, že by mohol byť zvláštnym Božím Prorokom alebo Mesiášom (Matúš 13:54-56, Marek 6:3). Niečo podobné je opísané i v Jánovi 6:42. Je potrebné poznamenať, že na Ježišovej rodine nebolo nič zvláštne. Napríklad: Mária nevyzerala odlišne od iných ľudí (nežiarila ani nemala svätožiaru, ako je často zobrazovaná). Ľudia z Nazaretu videli Ježišovu obyčajnú, fyzickú rodinu a preto bolo pre nich ťažké uveriť, že Ježiš by mohol pochádzať od Boha.

Podľa Ježišových slov každý veriaci v neho má rovnaké postavenie ako Mária, čo vylučuje mimoriadne postavenie Márie vo vsťahu k Ježišovi, pretože ...Každý...aj ty a ja...je jeho matkou...

výber z prednášky
ivanp


Podobná témata

Katolicismus

"Niekoľko poznámok k Márii..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 81 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: kurCZak v Úterý, 18. květen 2010 @ 19:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
LOL, tady ta úvaha je scestná... dyť je to jednoduché jak facka a nechápu, proč to mnozí reforomování neumí příjmout....  Ježíš je Bůh, Maria
Ježíše porodila a byla jeho matkou, takže Marii klidně můžeme nazvat Boharodičku a Matkou Boží. Ať se to komukoli líbí nebo ne...



Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:17:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže keď sa Antikrist bude vyvyšovať nad Boha, tak jeho matku nazvete satanorodičkou a matkou satanovou?



]


Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: kurCZak v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč bychom měli?


]


Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:36:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neodpovedal si mi. Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: kurCZak v Středa, 19. květen 2010 @ 13:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, špatně jsem přečetl tvojí otázku. Sem myslel, že bychom takto měli označit Marii. mea culpa.  Nuže, mje odpověď zní: Ano, mAtku stana budu nazývat matkou satana a ta, která porodí antikrista bude satanorodičkou (za předpokladu, že onen antikrist bude právě satan, protože *****m je každý, kdo brojí proti Kristu.. Tedy nejenom satan a nemůžeme tedy matku každého antikrista nazývat satanorodičkou.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 19. květen 2010 @ 14:17:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďakujem za odpoveď a teraz trošku špekulácie. Predstav si, že sa narodí žena menom Mária a ona privedie na svet antikrista (dajme tomu, že priamo satan sa vtelí). Ty ju nazveš satanorodičkou a matkou satana – vieš domyslieť, čo sa môže spustiť proti Márii samotnej? „To je tá, ktorá satana priviedla na svet! Tá, ktorá ho kojila! Prekliata...“ A možno niekto začne používať jej portrét ako terč na strelnici. Alebo budú jej napodobeniny ako Morenu upaľovať a hádzať do vody... Ľudová zbožnosť je vynaliezavá. To už len ako námet na zamyslenie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 14:43:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Divný spekulace. Satan se vtělit nemůže. A kdyby mohl, je to pořád jen vtělení a ne "stání se". Bůh se nevtělil do člověka. Bůh se stal člověkem. Satan může max. tak někoho posednout.

No a spekulovat o spekulacích, která jsou už z principu nerealizovatelná, nemá smysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 19. květen 2010 @ 16:49:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt je, že je to divná špekulácia a vždy ostane špekuláciou. Na rozdiel od špekulácií, ktoré sa stali dogmami, lebo och niekto za dogmy vyhlásil... Tak sa tými nedogmatickými netráp a radšej skúmaj tie, čo majú "punc pravosti" - či sú v súlade s učením Kristovým.




]


Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 19. květen 2010 @ 18:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
KurCZaku,
Marie není matkou Boží! To by ji Pán Ježíš neřekl "ženo" a taky je psáno:Ještě když mluvil k zástupům, hle, jeho matka a bratři stáli venku a chtěli s ním mluvit.
  • Matouš  12:4  Někdo mu řekl: „Hle, tvá matka a tvoji bratři stojí venku a chtějí s tebou mluvit.“
  • Matouš  12:48     On však odpověděl tomu, kdo mu to řekl: „Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři?“
  • Matouš  12:49     Ukázal na své učedníky a řekl: „Hle, moje matka a moji bratři.
  • Matouš  12:50    Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka.“


  • ]


    Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:08:54 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ivanp a jeho evergreen tisíckrát na stejné téma:-)

    Smiř se s tím, že Bůh se na svět nerodí každý den a to dělá z Marie někoho zcela výjimečného.



    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:28:58 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Aký podiel má Mária, matka Ježišova, na Božom počatí svojho syna z Ducha? Aký podiel na tom, že si ju Boh vyvolil, aby porodila Spasiteľa?

    Nestavia RKC vyvyšovaním Márie do pozície kráľovnej neba do popredia stvoreného človeka a nezatláča do úzadia nezaslúženú milosť Božiu, ktorá sa na nej prejavila? Nie je Mária blahoslavená preto, lebo jej "učinil veľké veci ten Mocný, sväté je Jeho meno"? Nepatrí Bohu všetka chvála a sláva?


    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:35:22 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pozor! Když by si chtěla říci, že je Maria jen prázdná nádoba, kterou Bůh využil k tomu, aby se skrz ní mohl narodit, tak podle mého nemáš pravdu. U Marie je důležité její "Ať se mi stane podle tvého slova!" Nejde jen o Boží vyvolení, Bůh si nás vyvolil za své děti. Jde i o naši svobodnou nevynucenou odpověď na toto volání a vyvolení. A to Maria dokázala, vydala se Bohu. Bůh klepe na dveře. A je na nás, abychom mu otevřeli.

    Jinak do popředí staví člověka sám Bůh tím, že se člověkem stal (a nepřestal jím být).


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:39:51 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A On sa Boh niekde pýta Márie, či s Jeho vôľou súhlasi? On jej dáva na výber? Niečo v tom zmysle: "Mária, pozri, tak som zvážil, že si vhodná na počatie môjho Syna - čo myslíš, dáš sa na to?" Alebo jej anjel Gabriel zvestuje Božiu vôľu ako niečo, čo bolo rozhodnuté bez jej súhlasu? Čítaš Slovo Božie?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:48:01 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Zamysli se, dává nám Bůh na výběr, zda se pro něj rozhodneme, nebo ne? Má člověk svobodnou vůli? Miluje Bůh člověka? Jednal by milující Bůh proti lidské svobodě? To by nebyl milující Bůh, ale diktátor, co jen tak pro nic za nic obtěžkává mladé panny, kterým pak ještě hrozí kamenování. Ne, děkuji, takového zvrhlíka neuctíváme. Když by Maria nebyla schopná příjmout Boží Slovo, nikdy by se z ní nezrodilo.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Úterý, 18. květen 2010 @ 21:10:11 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Bavíme sa o Márii. Pýtal sa jej anjel Gabriel, či súhlasí? Alebo jej zvestoval rozhodnutie Božie?
    A čo Pavol? Aj On sa mohol "slobodne" rozhodnúť? Akože spadne síce na zem, omráči ho svetlo, Pán k nemu prehovorí a on povie: "Vieš, ja som zvážil, že mi to nevyhovuje..." Tak?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Středa, 19. květen 2010 @ 13:33:46 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Připadají mi ty tahanice o Marii, jako dilema na reprezentační akci Zepteru.
    Dají mi ochutnat vynikající jídlo a budou mi tvrdit, že není tak dobré díky Kuchaři který ho uvařil, ale díky hrnci, který použil.
    Pak si ho koupím a uvařím v něm blaf bez chuti.
    Tak v čem je problém, když ten samý kuchař doma uvaří na obyčejném hrnci a je to stejně chutné?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Středa, 19. květen 2010 @ 14:16:31 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No asi v tom, že obyčajný hrniec stačí umyť, utrieť a odložiť do police k ostatným, ale Zepter musíš (údajne) po umytí opláchnuť octom, aby na ňom nezostali škvrny po vode a odložíš ho na špeciálne miesto do skrine. A hoci vďaka tomu octu s*****í, Ty sa tešíš, že máš Zepter a hoci nie je až taký úžasný, nikdy nedáš naň dopustiť – veď Ťa to i čosi stálo... (osobná skúsenosť s istou majiteľkou Zepter hrncov)   :o)  


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:36:28 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Drahá sestro Lydie, díky za radu. ten ocet je dobrý nápad, ale já mám nerez hrnce za 500, tak jestli to bude fungovat, když nejsou Zepter :-))).
    Ne, vážně, to bylo přirovnání - Kuchař - Bůh, použití hrnce.........použití.....



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 14:45:18 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Bůh je vynikající kuchař...ale problém je s hrnci...kéž bychom byli aspoň těmi normálními hrnci...ale většinou jsme samá připálenina, poškrábanina, rez nebo rovnou díra.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 18:59:49 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Každý kuchár si hrniec pred varením jedla umyje a odstráni všetku špinu. A ten náš "kuchár" to vie jedinečne - v tomto je nenapodobiteľný a žiadna pripálenina nie je pre Neho problémom... Práve kvôli pripáleným a dooškieraným hrncom prišiel, nie kvôli Zepterovým.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:48:18 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Náš kuchař umí hrnce umýt, ale má problém v tom, že jeho hrnce mají svobodnou vůli a umýt se někdy nechtějí nechat.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:59:43 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kdo má odvahu se postavit svojí svobodnou vůlí proti Boží vůli, ať se tady přihlásí, ať to můžu sečíst.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 20:10:06 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Mnohokrát nacházím odvahu postavit se vůli Boží a nečinit to, co mám činit. Je to má vina, má veliká vina. Kdo je bez hříchu? Kdo koná jen vůli Boží?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Pátek, 21. květen 2010 @ 07:53:36 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    JMK,
    Máš zajisté notnou dávku sebekritiky, což je ti ke cti.
    Ale nemyslel jsem dílčí odpor Boží vůli, ale celkový. Pokud tě Bůh povolá k víře, máš možnost odolat?

    Mohl Pavel, Marie, fyzicky židé ( přečti si 4. Mojžíšovu, co s nimi Bůh udělal, když odmítali Jeho fyzické povolání), další jména duchovně povolaných si jistě dosadíš sám, tak mohli Jeho povolání odporovat?
    Tvůj postoj k Bohu je závislý na stavu tvého srdce. Na tvém charakteru. Pokud ti vymění srdce kamenné za srdce z masa, tvůj postoj k Němu bude takový, jaké máš srdce - kamenný, či živý.

    Můžeš pak sám změnit stav svého srdce, svůj postoj k Bohu, který se ti dal poznat?

    Nemůžeš, ani nechceš.
    Je to, jako bys byl celý život slepý, pak prohlédl, a někdo se tě zeptal, jestli chceš být znova slepý!

    Proto se znovu ptám, lze odolat Božímu povolání lidskou "svobodnou vůlí"? Je to jako bys tvrdil, že ses fyzicky narodil proto, že jsi chtěl ty, protože ses tak svobodně rozhodl v době, kdy jsi byl fyzicky mrtev, neexistující. nebylo to spíše tak, že chtěl tvůj otec, matka, aby ses narodil? To samé duchovně!

    Čtete Bibli a nevidíte, že to jsou všechno monergická rozhodnutí Boha, ať tvůj fyzický život, či duchovní?
    Jak jsi se zasloužil o svůj fyzický život, jak jsi se zasloužil o svůj duchovní život.
    Vše dobré, co je v nás, pochází z té podstaty dobra, ne z nás, abychom se mohli chlubit, či přirovnávat.
    Chceš ignorovat Boží působení na tvé dobrotě? Pěstuj si svou svobodnou vůli, nezávislou na Stvořiteli a mysli si, že se mu takto přibližuješ?
    Ale On nechtěl, abychom na něm byli nezávislí. Teda ti co jsou, zůstanou.   Navěky!

    Chceš li si zakládat na víře, která má základ v člověku,
    nikdy nepřekročí hranice lidskosti.
    Chceš li dosáhnout hranice Boží, musí mít základ a podstatu Boží.

    Bůh nás povolal, protože je náš Pán!
    Kdo si myslí, že se povolal sám, má svého pána ve svém egu!

    Ptám se tedy znovu:  je tady někdo, kdo si myslí, že Božímu povolání lze odmítnout svojí svobodnou vůlí, která by tím omezovala Jeho vůli?         Ať se ozve a já to pak sečtu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k M (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pátek, 21. květen 2010 @ 09:42:30 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Božímu volání nelze odolat, pokud usiluješ o to, žít svůj vztah s Bohem. To máš úplnou pravdu.

    Docela dobře mu však odoláš, pokud je ti Bůh lhostejný.
    Pokud si žiješ v pohodlí přirozeného člověka.
    Boží řešení totiž nebývá lidské řešení a ten zbytek přirozeného člověka v nás se bouří, odmítá přijmout Boží řešení. Protože Boží řešení je pro přirozeného člověka těžkým, nepřijatelným, často proti zdravému rozumu. Jde proti pohodlí, proti životním jistotám ve hmotném zabezpečení. Je to vnitřní boj tělesného a duchovního v nás. Je to volba cesty úzké a strmé.
    Nikoli každý ji dokáže zvolit.

    S Bohem je třeba riskovat, nehledět na opatrnost. Zcela se vydat, spoléhat na Něho. Kdo z nás je suverén a tvrdí, že to vždycky dokáže?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Pátek, 21. květen 2010 @ 10:11:03 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    To nie je prvoradý problém, myslím. Oni sa totiž niektoré špinavé hrnce napriek realite vidia ako nablýskané Zeptre. Alebo si myslia, že tú špinu dokážu dostať zo seba časom a sami. Ibaže, keď sa raz kuchár rozhodne, že použije niektorý "hrniec" k špeciálnemu účelu, umyje ho, či hrniec chce, či nie. Takým bol pre mňa apoštol Pavol. Teoreticky Pavol odporovať mohol, ale on nemal priestor. Teória je jedno, realita druhé. Niekedy spolu ladia, inokedy stoja proti sebe. A v Pavlovom prípade táto teória podľa svedectva Písma zlyhala. Pavol bol premožený niekým, kto bol nekonečne silnejší než on sám. A už sa len pýta, čo má činiť - už je v službe, už je poddaný, v jednej se*****e. Zmenený Božím rozhodnutím - znovuzrodený z Božej vôle - v súlade s Jn 1:13...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 10:20:52 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Když to nezáleží na nás, zda chceme přijmout umytí, proč kuchař neumyje všechny hrnce bez rozdílu toho, zda o to stojí či nestojí. Co je to za kuchaře, který dobrovolně má hromadu špinavých hrnců (a netvrďte mi, že na světě neexistují hříšní a zlí lidé - proč je Bůh nezmění?). Bůh chce smýt hříchy nás všech, ale záleží na každém z nás, zda se umýt nechá.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Pátek, 21. květen 2010 @ 13:31:46 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ......ale záleží na každém z nás, zda se umýt nechá.
    Vidíš a to je právě to, co jsem psal.

    Vůle není neutrální, ale naopak pro svá rozhodnutí musí sahat do srdce!
    Každá myšlenka, slovo, skutek bude mít povahu toho, co je uloženo uvnitř.
    Kamenné srdce přirozeného člověka bude vždy Bohu nepřátelské, chladné k duchovním věcem.
    Proto musí být nejprve změněno srdce, aby se to odrazilo ve vztahu k Bohu. To je to znovuzrození z Ducha svatého, které předchází víře.
    Uvěřit nemůžeš, dokud máš nepřátelský postoj k duchovním věcem, ale až se změní podstata.
    Uvidět a uslyšet duchovně nemůžeš, dokud nedostaneš duchovní oči a uši! Dokud jsi duchovně mrtvý.

    Kdo způsobí, že dostaneš duch. zrak a sluch, že ožiješ a si schopen vnímat věci, dříve nepřátelské tvé tělesnosti?
    Bůh!

    Proč se rozhodl Ten, kdo vidí do nejtemnějších zákoutí lidských srdcí, zatímco my ne, darovat části padlého lidstva nezaslouženě milost, a druhé části ne?   Protože má na to jako Stvořitel právo.   

    Římanům 3,5  Jestliže však naše nepravost dává vyniknout spravedlnosti Boží, co k tomu řekneme? Není Bůh, po lidsku řečeno, nespravedlivý, když nás stíhá svým hněvem?

    Pavel s tím počítal:
    Římanům 9,14  Co tedy řekneme? Je Bůh nespravedlivý? Naprosto ne!

    Římanům 9,21  Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?

    To je ta lidská spravedlnost živená závistí, že buď měl spasit všechny, nebo nikoho.

    Kdyby nespasil nikoho, byli by lidé spokojenější, než když oznámí, že se rozhodl smilovat jenom nad Jím vyvolenými.
    Kdyby nespasil nikoho, byl by spravedlivý.   Ale ne milostivý.
    Kdyby spasil všechny, byl by milostivý.         Ale ne spravedlivý.

    Kdo proti tomu namítá,jen potvrzuje vlastní zatvrzelost, ač nemá výmluvy. Chceš být mezi vyvolenými? Co ti brání?
    Tluč a On ti otevře, neboť slíbil, že nikoho kdo volá neodmítne.


    Jenže tlučou a volají jen ti vyvolení!
    Ti druzí jsou šťastni, že s Bohem nemají nic společné.




    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k M (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 13:56:57 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Takhle, podle mě je to jazykové nedorozumnění.

    Ježíš zemřel za nás VŠECHNY. Ale těžit z toho a přihlásit se k Ježíši jako Spasiteli chtějí jen NĚKTEŘÍ, těm se dostane spásy. Spasení tedy nejsou všichni, ale všem je to nabídnuto. Bůh zůstává zároveň spravedlivý i milosrdný.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Pátek, 21. květen 2010 @ 14:38:59 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Máš to dobře promyšlené JMK, snažíš se Ho stále dostat do mantinelů lidské spravedlnosti.

    Píšeš:Ježíš zemřel za nás VŠECHNY. Ale těžit z toho a přihlásit se k Ježíši jako Spasiteli chtějí jen NĚKTEŘÍ, těm se dostane spásy. Spasení tedy nejsou všichni, ale všem je to nabídnuto. Bůh zůstává zároveň spravedlivý i milosrdný.

    Bohužel v tomto případě by ztratil jeden ze svých atributů - všemohoucnost!
    Chtěl, aby byli všichni spaseni, ale nepovedlo se, protože Jeho vůle musela ustoupit nadřazené - lidské, svobodné.

    Jak potom může splnit co slíbil, když to nemůže ovlivnit.

    Co jestli chtěl, aby byli spaseni všichni vyvolení před začátkem světa?

    Popřemýšlej. Ježíšova smrt nebyla sázka do loterie.
    Spasil je dokonavé sloveso, spasil není otevřená záležitost. 
    Syn  přišel, aby spasil ty, které dostal od Otce. Jeho oběť byla dokonalá a stačila by na nekonečný počet hříšníků, ale On ji vztáhl jen na ty, kteří byli zapsáni před začátkem světa v Knize života.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko pozn (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Pátek, 21. květen 2010 @ 15:16:31 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Chtěl, aby byli spaseni všichni ti, co o to stojí. Když chceš, aby tě někdo miloval svobodně, nemůžeš si to vynutit...Bůh je dost všemohoucí na to, aby zařídil, že ho bude celé Stvoření oslavovat a velebit. Ale on do něj přidal ještě jednu přidanou hodnotu a tou je svoboda. A tím dal lásce zcela nový rozměr a povýšil ji na něco ještě hodnotnějšího, než jen pouhou poslušnost. Ježíšovo utrpení by bylo zbytečné, proč by se Bůh vydával na smrt, když stačilo na začátku rozhodnout, že spasí tolik a tolik lidí a zbytek zatratí, aby si toho spasení ti spasení více vážili? Nejsme roboti.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:55:18 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Během dvou dní ti odpovím v článku, aby jsi na to nebyl sám.

    Mám rád štvanici na mně pro Něho.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k M (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Pátek, 21. květen 2010 @ 14:01:05 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ale o předurčení se nemusíme bavit, tys o tom začal a to nemůžeš přijmout, dokud budeš myslet tělesně.
    Pravda o vyvolení je určena jen křesťanům, kteří uvěřili, aby věděli proč se tak stalo, a odkud jejich víra pochází.

    Hlavně jsem psal kvůli tomu, jestli si může hrnec sám říct, aby byl umyt, když je mu v té  špíně dobře.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 18:47:25 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Muži sú z Marsu a ženy z Venuše... (tvrdí jeden autor)

    Pre mňa je Mária "obyčajný hrniec" (keď už si začal s týmto podobenstvom), ktorý Boh vo svojom čase použil. Je výnimočná dielom, pre ktoré bola vyvolená, ale defacto ako obyčajný hrniec patrí do jednej police s ostatnými (Abrahám, David, Pavol...).
    Božie Slovo tvrdí, že všetci ľudia zhrešili, preto RKC musela použiť "ocot" = nespochybniteľnú dogmu na odstránenie pošvrny hriechom a učí o nej, že bola nepoškvrnene počatá.
    Tým z nej ale urobili "Zepter" = kráľovnu neba, matku Božiu a pod... Zepter preto leží mimo ostatných hrncov a tí, čo ho majú, sú happy a octový zápach ignorujú, kdežto majiteľom obyčajných hrncov zápach octu prekáža - no je minimálna šanca, že niektorý vlastník prizná, že Zepter je len "obyčajný hrniec"...

    PS: Snáď bude na Marse dobrý príjem... "Venušanka"


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:49:57 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Drahá sestro Lydie
    Jenom zírám, jak jsi můj příspěvek s hrnci dovedla pochopit a přizpůsobit a rozvést.
    Byl to jen momentový nápad, ale ty jsi ho dokázala obdivuhodně zdokonalit!
    Obdivuji tě.
    Pěkný Boží den, Fera


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: lydia7 v Pátek, 21. květen 2010 @ 09:55:24 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Dať smeč bez dobrej prihrávky je ťažké - proste to vyšlo. Mňa neobdivuj, prosím! Som len jeden z mnohých, kedysi priškvrknutých, obyčajných hrncov. Kuchára neustále obdivuj :o)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: mapin v Středa, 19. květen 2010 @ 18:18:32 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ano, to jsi napsal naprosto správně !!! "Ať se mi stane podle Tvého slova".. - takto Marie odpověděla na Boží zavolání a stejně bychom my všichni měli odpovídat na povolání, které má Bůh zase pro nás. Není to ale asi důvod k tomu, aby obrazy a sochy milionů křesťanů , kteří uposlechli této výzvy visely na oltářích v kostelech, že ?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 18:25:42 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Podejte si ruku s muslimy: http://www.lidovky.cz/pakistan-zablokoval-facebook-kvuli-kresbam-proroka-mohameda-pr7-/ln-media.asp?c=A100519_153228_ln-media_mtr
    Infaltilní kýčaté svaté obrázky jsou jedna věc, nelíbí se nám, co s tím naděláme. Ale obrazoborectví prosím opravdu ne.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: mapin v Středa, 19. květen 2010 @ 19:48:53 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Řekl bych, že s tuto reakcí jste dost vedle.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 20:01:08 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tak jinak, mají tam viset obrazy těch, kteří tu výzvu neuposlechli? :-)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: mapin v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 15:09:49 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A proč by tam musely obrazy viset?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 15:21:23 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Dejme tomu, že jsme umělecky založení a obrazy oku lahodí...a negramotům slouží podobně jako písmena a knihy;)


    ]


    Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:48:25 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...Boh nemá matku...Boh sa nemôže narodiť, vzniknúť, Boh sa môže iba vteliť...Mária prepožičala svoje telo na vtelenie Boha, nie na jeho narodenie...to iba jehovisti tvrdia že Ježiš bol stvorený...
    katolíci potrebujú bohorodičku aby ju mohli dať na úroveň Boha čo je modloslužba...

    ivanp




    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:50:29 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Takže Ježíš byl jenom taková lidská slupka? Nějaký avatar Boha?


    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:58:51 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...Ježiš bol Boží syn, ktorý nebol stvorený ale je večný...kedže je večný, Mária nemôže byť bohorodička, pretože boh sa nemôže narodiť, Boh sa môže iba vteliť...

    ivanp


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 21:17:23 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Takže Ježíš nebyl člověk? Jak tě tak poslouchám, zavání mi to nějakou raně křesťanskou herezí...myslel jsem, že se tyhle věci vyřešily už tak před tisíci lety...


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Úterý, 18. květen 2010 @ 21:25:10 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    tie veci boli v prvej cirkvi vyriešené dávno, len katolicizmus zaviedol pojem ,,bohorodička,,...čo je totálny blud...písmo tento pojem nepozná...o Márii hovorí ako o matke nášho Pána, Ježišovej matke, žene, ale nikdy nie bohorodička...

    ivanp


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 21:40:30 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Teď jsi trochu mimo, Ivane:-) Pojem Bohorodička nezavedl katolicismus. Byl bych rád, abys uznal svůj omyl.

    "Řecké slovo Theotokos (θεοτόκος, rusky Богородица, Bogorodica) znamená „nositelka Boha“ či „Boží rodička“, Bohorodička. Jedná se o titul, který církev již ve starověku připisovala Ježíšově matce Marii a který byl schválen Efeským koncilem roku 431 jako dogma. Pojem byl v 5. století velmi důležitý teologicky, neboť v kostce vyjadřoval, že Mariin syn Ježíš byl zcela Bůh a zcela člověk, že tedy dvě přirozenosti – božská a lidská – byly sjednoceny v jediné osobě Ježíše Krista. Proti tomuto pojetí stál Nestoriův pojem Χριστοτόκος (christotokos rodička Krista, "Kristorodička"), který omezoval Mariinu úlohu na matku Ježíšova lidství. Efeský koncil odsoudil nestoriánství jako herezi, neboť vlastně v Ježíši Kristu předpokládalo dvě samostatné osoby – jednu lidskou a jednu Boží. Koncil tak definoval, že ačkoli byl Ježíš zcela Bůh i zcela člověk, jeho božství a lidství bylo věčně spojeno v jediné osobě, a to osobě Boží věčného Syna coby druhé osoby Nejsvětější Trojice, a proto Marii přísluší pojmenování Bohorodička (na Západě se řecké θεοτόκος překládalo jako mater Dei matka Boží). Toto pojmenování Marie nemělo nikdy označovat, že by byla souvěčná s Bohem, že by existovala dříve než Bůh a nebo že by byla zdrojem Ježíšova božství." (wiki)
    Nikdo ti tvůj odpor k termínu Bohorodička nebere, jen si uvědom, že se na něm církev shodla dávno před schizmatem, kdy nebylo možné uvažovat nějaký "římský katolicismus". Pokud s ním chceš nesouhlasit, připrav se na to, že se tím vyčleňuješ z učení jak ŘKC, tak pravoslavných, tak i reformátorů...Nikdo s tím nemá problém. Luther s tím neměl problém. Hus s tím neměl problém. Až ty. Další církev ale prosím nezakládej, už tak je jich až až.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Úterý, 18. květen 2010 @ 21:49:27 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...písmo treba vykladať písmom...ak ktokoľvek nazve Máriu inak ako písmo, vždy je riziko že to nebude presné...katolicizmus ako denominácia vznikol v 3-4. st. v čase, keď rímskeho cisára vystriedal na tróne rímsky biskup, čo bolo časom to isté...Efezký koncil zaviedol pojem bohorodička čo je blud aj keby to hovorili všetci reformátori...Písmo je Slovo Božie a v pojmoch je veľmi presné...Boh sa nemôže narodiť...poznáme len vtelenie Boha, nepoznáme narodenie Boha...
    ...uznám svoj omyl len vtedy ak v písme bude pripísaný Márii titul ,,bohorodička,,...kedže tak nie je, mýli sa celý katolicizmus aj s Efezským koncilom aj reformátormi...

    ivanp


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:01:01 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Právě jsi označil za pomýlené prakticky všechny, co měli co dočinění s tím, jaké Písmo teď vyznáváš. Když se pomýlili v tomhle, nepomýlili se i v Písmu? Nemělo by se tam zařadit Tomášovo evangelium? A co teprve Mariino evangelium? Taky jedno máme;) Hodně věcí by nám zjednodušilo. :-)

    Hele, vážně, není moc skromné označit 99,9 % věřících, díky kterým si se o Ježíši dozvěděl i TY, za pomýlence, nemyslíš? Opravdu si myslíš, že to čekalo až na tebe, který po hloubkové znalosti celé problematiky příjdeš a řekneš těm hlupákům, jak to tenkrát bylo?

    Pro zajímavost, pojem bohorodičky byl zaveden o jedenácet let dřív, než biblický kánon, podle kterého soudíš pravdivost či nepravdivost toho či onoho. A kde bereš jistotu, že je tam úplně všechno? To tam má být výčet toho, jak máme a nemáme toho či ono oslovovat? Máme na své straně rozum, máme na své straně Ducha svatého a nejsme otroky knihy, ale služebníci Ducha. Na to nezapomínej.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Revival v Středa, 19. květen 2010 @ 17:06:21 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Já s tím také nemám problém.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: mapin v Středa, 19. květen 2010 @ 18:24:13 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Marie je bohorodička, ale nic víc a nic míň. Myslím, že to jasně vystihuje Pán Ježíš, když ji oslovuje "ženo" ...



    ]


    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 11:01:09 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ivane píšeš: Boh sa môže iba vteliť...
    Chceš tedy říct, že křesťani věří podobně jako hinduisté ve vtělení Boha? Hinduisté totiž věří, že bohové se vtělují. Kupříkladu jejich bůh Višnua byl vtělen v Kršnu (Krišnu). Tomuto vtělení jak správně poznamenal JMK se říká avatár.

    nie na jeho narodenie...to iba jehovisti tvrdia že Ježiš bol stvorený...
    A tvrdí, že Ježíš byl stvořený? Promiň nikde jsem to tady neviděl. Ani katolicí tomu nevěří, důkazem ohledně toho budíž kupříkladu třeba Atanášovo vyznání víry; které katolická církev souhlasí, že je to i její vyznaní víry.

    katolíci potrebujú bohorodičku aby ju mohli dať na úroveň Boha čo je modloslužba...
    Je to tvůj výrok proti katolíkům, žel nepravdivý. Katolíci Bohurodičku nestaví na úroveň Boha, ani katolická církev takto neučí. Vztah mezi Marii a katolíkem je na jiné rovině, než vztah s Bohem.


    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 19. květen 2010 @ 11:08:00 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kjubiku,

    píšeš: Katolíci Bohurodičku nestaví na úroveň Boha, ani katolická církev takto neučí. Vztah mezi Marii a katolíkem je na jiné rovině, než vztah s Bohem.

    Tak či tak - takový vztah je Bohem zapovězen!

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 12:40:50 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy pokud někdo odejde k Bohu tak již nemáme právo s ním mít vztah? Nemluvím nic o spiritismu. Mluvím o vztahu mezi dvěma lidmi. Nemáme mít vztah s mrtvými lidmi taky bych souhlasil avšak já věřím, že dotyční žíjou i ty jsi mi psál, že žijou a když jsem v tom chtěl zajet na hlubinu a nebavit se o tom povrchně tak jsi se mnou skončil diskuzi.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 12:43:42 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy odpovíš tedy tady: Proč myslíš, že toto je iluze: V rámci společenství a vzájemné lásky se s nimi společně modlíme?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 19. květen 2010 @ 21:35:40 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kjubiku,

    toto je moje odpověď odtamtud:

    ty sám naznačuješ, že vlastně nevíš, kde jsou. A jestli nevíš, kde jsou, a nejsi tam ty a nemůžeš s nimi tudíž navázat spojení, jak potom můžete mít společenství?

    Já vím, kde jsou a přesto mě Pán nikdy nevedl, abych s nimi měl společenství, poněvadž chce, abych měl společenství s Ním a skrze Něho coby Hlavu a v Duchu také společenství lásky a pokoje se svatými tady na zemi, s nimiž mne spojil v Jeho C/církvi!

    Iluze je to proto, že pokud si někdo myslí, že s nimi může mít společenství, myslí si něco, co není možné ani žádoucí a navíc Bohem zapovězené.

    Jestli tě tato má odpověď neuspokojila, je mi líto, ale jinou nemám.

    Tož tak.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 10:00:53 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy promiň, ale já víru nevnímám jako předmět mého myšlení. Např.: Myslím, že sám svět nemůže existovat -> Je tedy Bůh. Nedavál bych tedy "=" mezi myšlení a vírou. Tedy rozumem dle mého názoru nejde vše uchopit rozumem.

    a v Duchu také společenství lásky a pokoje se svatými tady na zemi, s nimiž mne spojil v Jeho C/církvi!
    Tedy pokud člověk zemře není již svatý a není již v Jeho Církví. Zemřely již tedy přestává být svatý a spojen s Jeho Církví. Chápu tu tvojí větu správně?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 11:04:55 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kjubiku,

    ani já nevnímám víru jako předmět mého myšlení, Daný problém spočívá v tom, že víra musí vycházet z Božího Slova, musí mít v Božím Slově oporu, neboť vychází ze slyšení zvěsti Božího Slova (Ř 10:17). A když takové Slovo/zvěst v Bibli není, pak už to, co praktikuji není a nemůže být z víry, nýbrž z myšlení nebo domyšlení si něčeho, jak říkává Cizinec.

    Pokud byl člověk svatý za svého života na zemi, je svatý i po smrti těla, ale spojení s Církví na zemi už nemá a ona s ním také ne.

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 20:14:07 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ..."ale spojení s Církví na zemi už nemá a ona s ním také ne"...

    Samé domyšlenosti.

    Držme se raději Písma.
    Křesťan je po smrti s Kristem, má s ním společenství (Fp 1,23).

    Církev je tajemné Kristovo tělo
    (Ef 5,29-30) Nikdo nikdy přece neměl své vlastní tělo v nenávisti, ale každý je živí a opatruje, tak jako i Pán církev,
    neboť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí.


    Ty se domníváš, že smrtí přestáváš být údem Kristova těla? Ale proč? Dolož to z Písma!


    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 11:10:25 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Snad jen pro zajímavost, najdou se hinduisté, kteří věří tomu, že Ježíš avatárem je.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 19. květen 2010 @ 11:16:13 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Žel ovšem jejich boha, nikoli našeho.



    ]


    Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: poutnick v Středa, 19. květen 2010 @ 13:55:12 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Můj názor je ten že archanděl Gabriel není liberální právník aby při oslovení Panny Marie vyčerpal všechny možné eventuality a udělal z toho mnohastránkový elaborát který by stejně šel obejít. To že se jí dostalo většího požehnání mezi ženami můžeme chápat i v rámci celého lidstva. Žena je také člověk. Dokonce i podle našich "emancipovaných" zákonů. Moje paní kdysi odmítla feministky s tím že se jako člověk spokojí s lidskými právy a žádná jiná nepotřebuje. Když říkáme o Kristu že je Král králů tak obvykle také nejmenujeme i královny, prince a princezny. Otázku zrození a vtělení jste si zodpověděl sám. Kým neporodila syna. O tom kde a jak se má Mesiáš NARODIT a co se přitom stane se píše na mnoha místech Bible. Tomu odpovídá i oslovení svaté Alžběty. Předpokládám že by neříkala Pane a s takovou úctou hnedtak někomu. Krom toho viz. archanděl Gabriel. Také nebyla díky Bohu liberální právník. To že neměla svatá rodina zvláštní postavení ve společnosti bylo a je pro mnohé kamenem úrazu. Tesařův syn který se narodil ve chlívku místo v rodině a v obydlí krále nebo učence. Co bychom asi říkali my kdyby nám přišel říct řemeslníkův mladý syn z obce Stadice (kolébka Přemyslova rodu) že jsme plemeno zmijí které předejdou celníci a nevěstky. Zajímavé je že právě tihle lidé spolu se samaritány a pohany uvěřili snáz než znalci písma a bratři a setry z vlastní rodiny. Představa že bychom byli matkou Páně my a zároveň Jeho a naše Matka ne mi připadá úplně absurdní. A vytržené z kontextu. Když přišli pokrevní příbuzní za Ježíšem tak mám z té situace takový pocit že se ho ti kteří ho na ně upozornili snažili přinejmenším vyrušit a možná i umlčet. Poukázat na nízký původ po světské stránce. Postavit pozemskou rodinu nad Boží dílo.
    Každopádně bych Vám chtěl poděkovat za slušnou a věcnou argumentaci, i když mám jiný názor než Vy. To že někdo nemá k Panně Marii tak blízký vztah jako někdo jiný ještě neznamená že musí být snadno zaměnitelný s diabolickým maniakem plným nenávisti a urážek.




    Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Středa, 19. květen 2010 @ 20:47:50 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...písmo treba vykladať písmom...ak ktokoľvek nazve Máriu inak ako písmo, vždy je riziko že to nebude presné.....uznám svoj omyl len vtedy ak v písme bude pripísaný Márii titul ,,bohorodička,,...


    Speciálně tedy pro Ivana...


    (L 1,41-43)
    A jakmile Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, stalo se, že děťátko v jejím lůnu poskočilo a Alžběta byla naplněna Duchem Svatým.
    Tehdy hlasitě zvolala: "Požehnaná jsi mezi ženami a požehnaný plod tvého lůna!
    Ale proč je mi dáno, že matka mého Pána přišla ke mně?



    Alžběta nazývá Marii v Písmu MATKOU SVÉHO PÁNA - tedy MATKOU BOHA.
    Máš snad jiné Písmo, než my?



    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Středa, 19. květen 2010 @ 21:02:16 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...ďakujem Ti Oko že na mňa osobne myslíš, neviem čím so si to zaslúžil...

    obdivujem tvoju logickú konštrukciu...ktorá znie :  v biblii síce nemáme napísané to že Mária je bohorodička, ale máme napísané že je matkou Alžbetinho Pána...po Grécky Kyrios...
    ...kedže ja som na rozdiel od teba biblický kresťan a písmo vykladám písmom (jedine písmo) veď to poznáš nie?...tak ja aby som nevymyslel bludné náuky o Márii sa budem držať písma a nazývať Máriu ,,matkou Ježišovou,, alebo,,ženou,, alebo ,,Matkou mojeho Pána,,...za celý svet aj keby si ma mučil nepriznám že je ,,bohorodička,, ani spoluvykupiteľka ani ,,kráľovná nebies,,...ja som ti už taký...moje dôvody sú opísané v skorších komentároch...Duch svätý asi vedel prečo Máriu nenazval ,,bohorodičkou,...a nezabudni: jedine písmo

    ivanp


    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 21:13:02 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ach jo, je to s tebou ale kříž...tak to ber takhle: Byl přislíben církvi Duch svatý? Byl. A církev vedená duchem svatým už okolo 2. stol. našeho letopočtu (!) pěstovala Mariánskou úctu. A o pár let později se na všeobecném církevním koncilu všech, co v té době věřili, shodli, že je Maria Bohorodička. Proč si myslíš, že se shodli špatně?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Středa, 19. květen 2010 @ 21:16:33 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ...rozhodli špatne z toho dôvodu že písmo neobsahuje výraz ,,bohorodička,,...písmo je viac ako všetky cirkevné koncily dohromady...
    ivanp 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 21:18:26 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Písmo neobsahuje výrazů...

    Když už jsme u toho Písma a co obsahuje a co ne, tak jsem si dal práci a sesmolil článek, brzy se tu snad objeví. Tvým metrem by totiž neprolezl ani Ježíš, který mnohdy cituje něco z Písma, co v Písmu nikde není (!).


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Středa, 19. květen 2010 @ 21:43:42 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    píšeš: Ježíš, který mnohdy cituje něco z Písma, co v Písmu nikde není (!).

    si normálny???
    ivanp


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 22:02:01 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tak třeba namátkou: Matouš, 4. kapitola.

    Domácí úkol pro Ivana: Najdi zdroje Ježíšových citací v této kapitole (ty místa, kde Ježíš říká: "Je psáno...").


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: kurCZak v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 08:13:32 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ehm a co apoštolové?? kteří zrušili obřízku?? Ti taky porušovali BOŽÍ zákon.. a hájili to duchem svatým.. Stejnako to pokračuje v Církvi.. Hold my a duch svatý můžou říct i naši biskupové... Takže výraz Bohorodička nemusí být nikde v Bibli. Nevím, proč pořád lpíš na tom, aby to lovo bylo v Bibli..  Bible NENÍ slovník...


    ]


    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 19. květen 2010 @ 22:08:25 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Speciálně pro oko:

    titul Pán patří/náleží Pánu Ježíši coby Synu člověka. Jako Syn člověka sedí po pravici Boží moci. Jako Syn člověka také Pán Ježíš přijde a bude soudit z trůnu své slávy všechny před Něho shromážděné národy. A jako Syna člověka také Marie Ježíše porodila. K Ježíšovu Božství se vztahuje titul Kristus/Mesiáš = Pomazaný jako Syn živého Boha (Mt 16:16). Proto také Tomáš, když uviděl vzkříšeného Pána, řekl v Janově evangeliu (20:28): „Můj Pán (Syn člověka) a můj Bůh (Syn živého Boha).“ Kdyby se titul Pán vztahoval k Božství Pána Ježíše, řekl by Tomáš: Můj Pán Bůh. Tož tak.

    willy




    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 09:40:29 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pořád jsi nepochopil, že Kristovo lidství a Božství nejde oddělovat. Jedná se stále o jednu osobu.


    Mohu ti najít spoustu míst v Písmu, kde je Bůh nazýván Pánem. To není titul pro člověka, ale pro Boha.


    Tímto Tomášovým vyznáním vrcholí Janovo evangelium o božství Krista Pána a uzavírá se jím kruh, načrtnutý v Prologu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 11:44:04 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    oko,

    proč mě obviňuješ z něčeho, co se mě netýká, z něčeho, co nedělám?! Z čeho jsi usoudil, že odděluji Ježíšovo lidství a Kristovo Božství, když obojí bylo spojeno/smíšeno v jedné osobě Pána Ježíše Krista, který byl a je Synem člověka a zároveň Synem živého Boha?!

    Sám Pán ovšem jasně na mnoha místech mluví o tom, že přijde soudit jako Syn člověka, do Jehož rukou svěřil Bůh pravomoc soudit živé i mrtvé, a nikoli jako Syn Boží. Po pravici Boží moci sedí (jako) Syn člověka, nikoli (jako) Syn Boží, i když je zároveň Syn Boží! S velikou mocí a slávou přijde Pán Ježíš Kristus jako Syn člověka, nikoli jako Syn Boží. A proč ignoruješ to, co řekl Tomáš a hlavně to, jak to řekl?! Můj Pán a můj Bůh., kdy právě, aniž by odděloval lidství a Božství Pána Ježíše Krista, vyjádřil to, o čem jsem psal. Říkám znovu - kdyby se titul Pán vztahoval jenom/výhradně k Božství Ježíše Krista, řekl by Tomáš: Můj Pán Bůh. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 19:51:02 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Vidím, že když si něco umíníš, je zbytečné se o cokoli snažit.

    Ježíš Kristus je Bůh a zároveň člověk.
    Přijde s velikou mocí a slávou jako Boží Syn i jako člověk zároveň. Bude nás soudit Boží Syn, který je zároveň člověkem.
    Není možno, aby nás soudil pouze člověk a Boží syn se toho nezúčastnil.

    Žádný člověk není pro křesťana nejvyšším Pánem.
    Našim nejvyšším Pánem je Bůh!
    "Můj Pán a můj Bůh" znamená tedy ve smyslu to samé. V Písmu je běžné, že pro zdůraznění, pro vystupňování děje, se spolu používá více různých výrazů stejného smyslu.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 22:38:03 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A o co se vlastně snažíš, oko?

    Zpochybnit to, co říká Pán Ježíš? Pán Ježíš řekne, že Syn člověka přijde s velikou mocí a slávou - oko řekne: ne, Pane, ty přijdeš jako Boží Syn. Pán Ježíš řekne, že přijde coby Syn člověka a bude soudit národy jako Syn člověka - oko řekne: ne, Pane, ty nás budeš soudit jako Boží Syn.

    Přesvědčit mě o tvé pravdě, která je v rozporu s Písmem? Pokud ano, pak je pro tebe skutečně zbytečné se snažit!

    No, a jestli se chceš hádat o slova, tak v tom ti nemohu sloužit, neboť Boží služebník se nemá hádat! Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Pátek, 21. květen 2010 @ 09:12:39 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Podívej se do biblického slovníku na význam slova Syn člověka, jak ho používal Pán Ježíš vzhledem ke své osobě.
    Snad potom pochopíš, že Syn člověka je Mesiáš, Syn Boží. Nerozdělitelně, neoddělitelně Bůh i člověk zároveň. A jako takový bude i soudit. Nikoli jenom jeho lidská složka, ale celá jeho osobnost. Je proto zcela rovnocenné, nazveme - li ho Synem člověka, nebo Synem Božím. Jsou to synonyma, označující  stejnou osobu.


    ]


    Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:19:23 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
    oko obrovsku pravdu ma! Alzbeta rekla: MATKA MEHO PANA!!! A pak Alzbeta dostala od Bohorodicky skapular, načo postavala Panne sochu pred ktorou klacala a modlila sa ku nej svaty ruzenec.  Tak to bolo aj ked tomu protestanti neveria. Alzbeta sa vtedy modlila: Mária, s tebou sa chcem učiť milovať všetkých ľudí ako bratov a sestry, lebo všetci sú tvoji. Zasväcujem sa ti, aby moja modlitba bola modlitbou môjho srdca, v ktorej nájdem pokoj, lásku a silu zmierenia. Tebe, Panna Mária, odovzdávam svoju minulosť, prítomnosť i budúcnosť, všetky svoje schopnosti a dary. Chcem pri tebe rásť tak, ako pri tebe vyrastal Ježiš. Nech od tejto chvíle všetko vo mne oslavuje spolu s tebou môjho Pána! Nech odteraz moja duša spolu s tebou jasá nad jeho láskou a milosrdenstvom! Zasväcujem ti, Matka, aj svoju rodinu, všetkých svojich priateľov, všetkých s ktorými žijem a pracujem…
    Mária, s tebou chcem byť nositeľom Ducha Svätého. Nech je moje srdce poslušné jeho vnuknutiam, ako bolo tvoje!
    Matka pokoja, nech sú moje slová na tvoj príhovor neodvolateľné,
    aby ma hriech nikdy viac nezvádzal!

    Amen.



    ]


    Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: svata_tradicia v Sobota, 22. květen 2010 @ 08:35:28 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
    AMEN! A Sedembolestná spoluvykupitelka na to povedala Alžbete, prvej vizionárke toto: Já sama vás zachráním z pohrom, které se blíží. Ten, kdo klade svou důvěru ve mně, bude spasen.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
    Vložil: Irena v Sobota, 22. květen 2010 @ 15:07:34 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    :-)


    ]


    Narození není počátek existence! Jen příchod na svět. (Skóre: 1)
    Vložil: luteran v Pátek, 21. květen 2010 @ 23:05:51 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově. (Lukáš 2:11)

    Kdo se toho dne narodil (opakuji: narodil, ne vznikl)? Kolik jich bylo? (:-)) Kým byl(-i)? Komu se narodil(-i)?

    Jsem toho názoru, že při bránění pravdy Písma může někdy člověk nedopatřením "vylít s vaničkou i dítě" ...

    luterán
    www.luterani.cz




    Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy