Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 289 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559950
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Biblický pohled na trojjediného Boha
Vloženo Pátek, 29. leden 2010 @ 20:27:29 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal garwin

Co nacházíme v Písmu o povaze našeho Pána.

Pro Izrael je axiomem fundamentální jednota Boha - Dt 6, 4 - důležité mimo jiné také kvůli modlářskému polyteismu okolních národů.

Náznaky trojičního učení v SZ:

Gn 1, 26 - 3, 22 - 11, 7 - Iz 6, 8 - Bůh o sobě mluví v množném čísle

Iz 6, 8 je v Janově evangeliu 12, 41 považováno za vidění Ježíše

Zmínky o Hospodinově poslu, který je s Bohem ztotožňován a přece se od něj liší: Ex 3, 2 - 6; Soudců 13, 2 - 22

SZ o Duchu Božím jako osobním činiteli: Gn 1, 2 - Nehemiáš 9, 20 -  žalm 139, 7 - Izaiáš 63, 10 - 14

Proroctví ztotožňující očekávaného Mesiáše s Bohem: žalm 2, Izaiáš 9, 6 a následující

SZ ukazuje pluralitu v rámci Boží jednoty, plnější učení pak obsahuje Nový zákon.


Nový zákon:

Ježíšem daná trojiční forma křtu: Matouš 28, 19

Nz úseky naznačující či oznamující Boží trojjedinost: Matouš 3, 13 - 17; 28, 19; Skutky apoštolů 2, 32 a násl.;
2. Korintským 13, 13; Efezským 1, 1 - 14 + 3, 16 - 19

O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.


Zajímavé přirovnání: Matouš 19, 5  a násl - Ježíš prohlašuje, že v manželském svazku "již nejsou dva, ale jeden" .....

Z hlediska hříchu:

Hřích nás odděluje od Boha a vystavuje jeho hněvu. Hřích je urážkou Boha. Pokud by Ježíš nebyl Bůh, netýkalo by se ho to. přesto odpouštěl hříchy. Proto byl obviněn z rouhání, neboť je Bůh může odpouštět hříchy: Marek 2, 5 - 7.  Pokud Ježíš řeší naše hříchy, musí být Bůh.

Obdobně je to s Duchem svatým: Křesťané tvrdí, že do jejich života vstoupila obnovující Boží moc. Znají Boha a prožívají jeho přítomnost, prožívají autoritu Slova a dostávají dary ke službě. Není-li to však sám Bůh, kdo s námi takto jedná, je naše tvrzení klamem, které nemá žádný vztah k nadpřirozené skutečnosti.


Bůh je láska:

Nepotřebuje stvoření jako předmět své lásky. Jako Trojice je naplněn sám v sobě. Stvoření a spasení jsou tak skutky čiré milosti, vyjádření Boha jako svobodné a věčné lásky.

Bůh je převyšující Pán všeho stvoření. Nemůžeme jej plně pochopit. Kdybychom se v Bohu nesetkali s tajemstvím, které lidské termíny nedokáží přesně vyjádřit, či definovat, nebylo by tomu tak. Jeho velikost vyvolává úctu a službu.


"Biblický pohled na trojjediného Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 115 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 29. leden 2010 @ 21:51:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také věřím v Trojjediného Boha a souhlasím s tím co píšeš.




Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 29. leden 2010 @ 22:54:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

My všichni tři, já Otec, zde duch svatý a zde syn jsme tvoji bohové a vyvedli jsme tě z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiného boha kromě nás třech."

:-)))



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 00:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za stručný a jasný článek o třech osobách Božích! Ohledně Ducha svatého jste ještě zapomněli na Skutky 13:2-4

"Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: "Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal." Potom, po postu a modlitbách, na ně vložili ruce a propustili je. Oni tedy, vysláni Duchem Svatým, sestoupili do Seleukie a odtamtud odpluli na Kypr."

Zde vidíme, že Duch Svatý hovoří přesně takovým jazykem a s takovým oprávněním, jak může hovořit výlučně Bůh a nikdo menší. Jedině sám Bůh vybírá z křesťanů služebníky pro nějaké své zvláštní dílo, mluví k nim v Boží autoritě a vysílá je k práci na různá místa. Zvýraznil jsem osobní zájmena, aby bylo provždy jasné, že Duch Svatý je osoba a ne žádná neosobní síla apod.



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: henry7 v Sobota, 30. leden 2010 @ 01:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diky poucny clanek-) Pan ti zehnej



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Sobota, 30. leden 2010 @ 08:16:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obdivuji jistotu autora i diskutujících o tom jejich absolutně správném a jediném možném výkladu těch biblických úryvečků. Udivuje mě, kolik křesťanů se věnuje STUDIU Bible a kolik jich mluví o POZNÁNÍ z tohoto studia. Uniká jim, že Bible není učebnice ani odborný text o Bohu, aby se dal studovat. Uniká jim, že vlastně nedělají nic jiného než středověcí scholastikové, když svou nepřekonatelnou logikou domýšlejí to, co se jim hodí. 
Řekněte mi, co je špatného na jednom Bohu bez přívlastku trojjediný. Co je špatně na třech Bozích? A co je špatně na trojjediném Bohu? Nejsou to nakonec jen slova? Uvědomte si, jak vznikala christologická a trinitární dogmata v 1. křesťanském tisíciletí. Kolika intrik a násilí se dopouštěli panovnící a biskupové církve, ke které se dnes hlásí všichni od pravoslavných přes katolíky až po protestanty, abychom dnes měli nicejskocařihradské vyznání víry. Opravdu to Bůh chtěl mít tak přesně formulováno v hlavách všech svých věrných, aby to stálo za to všechno hádání se a někdy i násilí a pohoršení?



Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 30. leden 2010 @ 16:59:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abolla, myslím, že aj ked je tajomstvo Boha väčšie, než sa dá vyjadriť v ľudských slovách, aj tak považujem vyjadrenie stručného  Vyznania viery /Krédo/ tak, ako ho vyjadrila Cirkve v 4. storočí za dielo vzniknuté v Duchu Svätom, ak veríme, že v Cirkvi, ktorá sa dokonca oficiálne zišla v mene Kristovom na konciloch, aby po dlhom čase prenasledovania /boli to naozaj vyskäšaní biskupi.../ sa zjednotili v tom, ako ohlasovať kresťanskú vieru v záujme jednoty. A nech by boli vytvorili akýkoľšvek formulár Vyznania, vždy by bol ľudský, nedokonalý. Ale bol veľmi užitočný, a požehnaný a veľmi významne prispel k udržani ujednotného ohlasovania kresžanských právd viery až po dnešné časy, a prijali toto krédo všetky najvýznamnejšie cirkvi, napriek ich vzájomným konfliktom a rozdeleniam.

A myslôím, že nemáš pravdu, že nezáleží na vyjadreniach. Veľmi záleží. Ak by kresťanstvo nebolo v základných dogmnách viery jednotné /božsto Krista, Svätá Trojica, jediný Prostredník a Spasiteľ, Biblia a i./, tak by sa bolo oveľa viac trieštilo, a medzi jednotlivcými smermi by boli voeľa zásadnejšie rozdiely, trebárs ako je to v hinduizme, pohanstve a i. No napriek triešteniu kresťanstva, predsa všetky hlavné smery túto jednotu v základných dogmách majú, a odlišujú sa od nich len naozaj sekty...

A pokiaľ ide o tie politické javy, to by som nedramatizoval. Vo veciach viery sa žiaden politik, tobôž nie Konštantín, nevyznal. To bola všetko vec biskupov. Coisár sa spravidla vždy  postaral iba o zorganizovanie koncilu, a to v záujme jednoty kresťanstva v jeho krajine, pretože podľa predstáv tej doby chcel mať jednotu aj vonkajšiu... A aj ked sa snažil zasahovať a vnucovať svoje idey, nikdy to nappokon neprešlo, napr. ke´d dokonca násilím vnucovali na Východe cisári ikonoborectvo /skoro 150/ rokov, hlavné osobnosti Cirkvi sa vzopreli a vec sa vrátila naspäť napriek násiliu cisárov a ničení ikon. Nijaký cisár nikdy nič v konečnom dôsledku nepresadil ,ak s tým nesúhlasila cirkevná vrchnosť najvyššej úrovni, napr. na Západe rímsky biskup s koncilom, na východe patriarcha...

Ba dovolím si tvrdiť, že článok viery  o Svätej Trojici je  jednou z najzákladnejších právd viery, ak vôbec nie najzákladnejšia, pretože hovorí o charaktere nášho Boha, ktorý je jednotou v množstve, teda presne to, o čo ide v celej histórii ľudstva. Boh teda nie je saamotár vo vesmíre, ktorý nemá sebe rovného, s kým by mohol komunikovať. Nemusel preto nič strvoriť... Ao ak stvoril, tak teraz o to viac veríme, že je Láska... Vypovedá aj o našom charaktere ako ľudí, stvorených na Boží obraz, a chápeme, prečo nechceme ostáývať izolovane, ale vytvárame rodiny, skupiny, obce, spoločenstvá, národy at´d... To je ten "gén" Svätrej Trovjice Otca i Syna i Svätého Ducha. Práve aj pravda o Svätej Trojici v jednom Bohu najjasnejšie nám dáva pochopiť ten "mechanizmus" našej spásy /Kristus, Boh i človek v mene ľudí prijal trest, ale i prejavil vernosť a lásku až po smrť.../

Ja som rád, že Garwin stručne a výstižne vcelku slušne vyjadril biblické odôvodnenie viery v Svätú Trojicu. Vďaka Garwin.

Všetkých zdraví Elo.


]


Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 30. leden 2010 @ 09:47:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psáno jest:„Mými svědky jste vy, je výrok Hospodinův, a můj služebník, jehož jsem vyvolil. Tak poznáte a uvěříte mi a pochopíte, že to jsem já. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a nebude ani po mně.
  • 11Já, já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není.



  • Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 12:24:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Psáno jest:Jan 10,30 Já a Otec jsme jedno.Jan 10, 21 Aby všickni jedno byli, jako ty, Otče, ve mně, a já v tobě...Jan 10, 5 A nyní oslaviž ty mne, Otče, u sebe samého touž slavou, kterouž jsem měl u tebe, prvé nežli svět byl.Jan 10, 28 I odpověděl Tomáš a řekl jemu: Pán můj a Bůh můj! 1. Jan 5,20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. :-)


    ]


    Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Sobota, 30. leden 2010 @ 12:39:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Drahý bratře garwine,
    Bůh není trojjediný, ale jediný.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 12:43:00 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Milý bratře, přečti si znovu ten článek a přemýšlej, co jsem jím chtěl říci. :) Ale tvoje přesvědčení ti neberu. Každý se budeme zodpovídat dle míry své víry a jak jsem potom hlásali a jednali. ;) 


    ]


    Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Sobota, 30. leden 2010 @ 11:54:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Mistr Jan Hus krásně vyjádřil jednotu Boha Otce,Ježíše Krista a Ducha svatého:

    Jako voda se projevuje ve třech skupenstvích,  pevném, tekutém a plynném -led, voda a pára a přesto je to stále táž substance, tak i náš Pán a Bůh je  JEDEN ve třech projevech svého Božství
    Magdalena



    Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 31. leden 2010 @ 11:49:16 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ano, to je vskutku hezky vyjádřeno, Magdaleno.

    Vypadá to ovšem tak, že někteří zde by Jana Husa obvinili z toho, že věří ve tři vody.:-)

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 15:01:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Těším se, Willy, až jednou budeme sedět u Jeho nohou a  bude nám vše, ale úpně vše, jasné a budeme se smát svým naivním představám o Boží velikosti, Nekonečnosti a Jeho Lásce .
    Magdalena,


    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 31. leden 2010 @ 17:49:42 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Taky se těším, Magdaleno,

    jsa pořád jsem "paf" z toho, že Mu budeme podobní i tělem podobným tělu Jeho slávy a že Ho uvidíme takového jaký je v Jeho slávě, toutéž slávou oslaveni a radující s v plnosti Jeho radosti. Amen.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 19:07:28 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    :-) Amen
    Hodně radosti už teď při čekání na Něj
    Magdalena


    ]


    Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 31. leden 2010 @ 13:22:40 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Magdaleno pěkný obraz jednoty Boha Otce, Ježíše Krista a Ducha svatého. Ovšem jako každý obraz i u toho jde vidět jistou nedokonalost, která v trojedinném Bohu není. Tu nedokonalost vidím, že led nemůže být současně, parou a současně tekutou vodou. Holt jak píše svatý Pavel v jednom ze svých dopisů: Nyní vidíme jen jako v zrcadle, nejasně, ale potom uvidíme tváři v tvář. Nyní poznávám věci jenom nedokonale, potom poznám dokonalé, podobně, jak Bůh poznává mne.


    ]


    Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 14:49:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kjubíku,
    vnímám to tak, že náš Pán je Všudypřítomný, Všemohoucí, Vševědoucí,... a proč by nemohl být ve své všudypřítomnosti současně ve všech svých neohraničených dimenzích a podstatách?
    Vím, naše myšlení nemůže,  pochopit Boží schopnost být současně tady i tam, tím i oním a přesto víme, že náš Pán je JEDEN ,
    Pán pánů a Král králů.
    Magdalena


    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 31. leden 2010 @ 16:00:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Magdaleno,
    Říkáte, že je Pán jeden a pak říkáte, že je Trojjediný. Jaký toť protimluv!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 17:38:52 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    „Já jsem ta cesta, pravda i život. Žádný nepřichází k Otci než skrze mne.“ Jan 14,6

    CESTA -  JEŽÍŠ KRISTUS
    PRAVDA- DUCH BOŽÍ
    ŽIVOT -  BŮH OTEC

    Život je cesta k pravdě
    Pravda je cesta k životu
    Cesta je život v pravdě

    BŮH JE JEN JEDEN



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 31. leden 2010 @ 17:47:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    CESTA-JEŽÍŠ KRISTUS
    PRAVDA-JEŽÍŠ KRISTUS
    ŽIVOT-JEŽÍŠ KRISTUS



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 18:40:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
     :-)
    Ano , Didyme,

    ON je vším  a .ve všem

    Je Pravdou, Cestou, Životem, je Otcem, je Synem i D.uchem
    a také
    Ježíš Kristus je tentýž včera, dnes i na věky. Žd 13, 8
    Myslím, že to vnímáme stejně :-))
    Pán s Tebou
    Magdalena


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 13:05:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    CESTA-JEŽÍŠ KRISTUS - ano, ale ke Komu je cestou? K Otci, že.
    PRAVDA-JEŽÍŠ KRISTUS - ano, ale Pravdou o Kom? Koho vidíš, když vidíš Pána Ježíše Krista? Otce, že.
    ŽIVOT-JEŽÍŠ KRISTUS - ano, ale Kdo je zdrojem života? Skrze Koho žil Pán Ježíš Kristus jako člověk na zemi? Skrze Otce, že.

    A Kdo v nás/nám tato fakta, která jsi napsal, zjevuje? Kdo do nás přenáší to, Kým a Čím Pán Ježíš Kristus je?! Není to Duch Svatý? Bez Ducha Svatého bychom nevěděli, jestli je Ježíš Kristus skutečně ta Cesta, ta Pravda a ten Život, neboť On vydává svědectví Pravdě. Bez Ducha pravdy/skutečnosti bychom Pána jako Pravdu vůbec nepoznali. Nebýt Ducha Svatého, v Němž k nám přišel Pán Ježíš Kristus coby Duch oživující, Jímž se ve vzkříšení stal (1K 15:45b), neměli bychom Ducha Kristova, tzn. že bychom nebyli Jeho a neměli bychom ani Jeho život skrze Nějž máme žít (J 6:57). Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 07. únor 2010 @ 14:09:52 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Pochop, že JHWH, Elohim se zjevil v těle, v Pánu Ježíši Kristu.  A to před cca 2000 léty skrze Ducha Sv. Ne před věky.
    Ne tři Bohové!!!!! JEDEN Bůh! Trojice je pohanství. Hiduismus má také Kršnu,Šivu a Višnu. Stejně tak bylo v Babyloně a v dalších zemích.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 15:10:40 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Didyme,

    kdo mluví o třech Bozích?! Zatím jen ty, já nikoli. Mluvím neustále o jednom Bohu, který se zjevuje ve třech Osobách: Otec, Syn a Duch Svatý.

    Přece čteš Bibli, tak musíš vědět, že vedle Pána Ježíše Krista - Syna Božího, existuje také Bůh Jeho a náš Otec a také víš, že v den Pánova křtu na Něho sestoupil Duch Svatý a tentýž Duch Svatý sestoupil v den Letnic i na 120 Pánových učedníků a dokonce i na Jeho matku Marii a Jeho bratry podle těla, kteří předtím v Něho nevěřili. Sám zmiňuješ Ducha Svatého. I kdybys chtěl, nemůžeš popřít existenci Boha Otce, Boha Syna a Boha Ducha Svatého - tak jako já nepopírám, že existuje jeden Bůh. Vždyť věřím tomu, že je jeden Bůh - nevěřím ve tři Bohy! Tak proč mi neustále předhazuješ tři Bohy?! Nejsem hinduista ani pohan!

    Jsem křesťan, povolaný svatý, vyvolený Otcem před založením světa v Kristu Ježíši (Ef 1:4), předurčený stát se Jeho synem (Ef 1:5), vykoupený Synem Božím, Pánem Ježíšem Kristem skrze Jeho smrt na kříži Golgoty, Jenž si mne vyvolil za svého služebníka a obdařený Duchem Svatým od Otce v Ježíšově jménu (J 14:26), který žije v mém duchu od chvíle, kdy jsem se znovuzrodil z vody a Ducha a byl pokřtěn v Duchu Svatém. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 07. únor 2010 @ 15:40:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    1+1+1 není Jeden. Bůh jako SLOVO je od věčnosti, Syn však ne. A pak:A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
    Amen


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 16:16:49 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Didyme,

    to není reakce na můj komentář a kromě toho je fakticky nesprávná. Syn je SLOVO, SLOVO je Syn a je od věčnosti. To, že se Slovo v plnosti času stalo tělem - člověkem přece neznamená, že předtím Pán Ježíš Kristus neexistoval jako Syn Boží. Neexistoval jako člověk - Syn člověka, ale jako jedný, jednorozený, tzn. jediný svého druhu Syn Boží existoval před věky. Kdyby totiž neexistoval, jak by nás v Něm mohl Bůh Otec vyvolit před založením světa?!

    Tož tak.

    willy



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Neděle, 07. únor 2010 @ 16:25:44 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy, zdravím, jen mě napadlo, jak nás mohl Bůh vyvolit před začátkem světa, když jsme neexistovali.  Ale neber si to osobně. Fera


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného B (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 18:02:17 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ef 1:4-5 On (Bůh) si nás v Něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před Jeho tváří v lásce, když nás v lásce podle zalíbení/rozhodnutí své vůle předurčil skrze Ježíše Krista k tomu, abychom se stali Jeho syny.

    Fero, tohle napsal apoštol Pavel podle zjevení, která mu byla dána (Ef 3:3). Rozumět tomu můžeš jen vírou, pokud tomu prostě budeš věřit, poněvadž tvůj rozum tomu rozumět nemůže. Ale neber si to osobně. Nebo si myslíš, že si to Pavel vymyslel?!

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediné (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Neděle, 07. únor 2010 @ 18:43:51 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy, toto já přece vím a propaguji jako vyvolení, ale tys napsal:

    Kdyby totiž neexistoval, jak by nás v Něm mohl Bůh Otec vyvolit před založením světa?!

    Tudíž jsem ti chtěl naznačit, že pokud vyvolil lidi, kteří ještě neeexistovali, mohl nás i v Něm vyvolit, když Syn ještě neexistoval.
    Trochu jsme si nerozuměli.

    Pokoj Tobě.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojje (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 20:40:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Syn Boží existoval a jednoduše musel existovat, poněvadž On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, neboť v Něm bylo stvořeno všechno na/v nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, knížatstva nebo mocnosti; všechno je stvořeno skrze Něho a pro Něho. (Ko 1:15-16)

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na tr (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Pondělí, 08. únor 2010 @ 06:20:50 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Zdravím Willy, Jan 1:

    1 Na počátku bylo Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo byl Bůh.
    2 To bylo na počátku u Boha.

    3 Všecky věci skrze ně učiněny jsou, a bez něho nic není učiněno, což učiněno jest.


    Lukáš 1,31 Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.
    Lukáš 1,32 Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida.


    Jan 1,14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

    Pokoj s tebou.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled n (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Pondělí, 08. únor 2010 @ 09:28:00 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Fero,

    sám to tu z Písma uvádíš - v Koloským 1 a Jana 1 je jasně zjeveno, že Slovo a Syn jsou jedno. Koneckonců - zkus oddělit Syna Božího a Slovo Boží! To prostě nejde!!

    Ko 1:15-17 On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření/nade vším stvořením, neboť v něm bylo stvořeno všechno na/v nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, knížatstva nebo mocnosti; všechno je stvořeno skrze Něho a pro Něho. On je přede vším a všechno v Něm spočívá/drží pohromadě/spolu stojí.

    Jan 1:1-3 Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je.
     
    Potvrzuje to i Zj 19:11-13 A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, kdo na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý; spravedlivě soudí a bojuje. Jeho oči byly jako plamen ohně a na hlavě měl mnoho diadémů; má napsané jméno, které nezná nikdo než on sám. Je oblečen do pláště zbroceného krví a Jeho jméno je Slovo Boží.

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 07. únor 2010 @ 16:27:02 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Byly doby kdy SYN nebyl! Prvotní Církev bezpochyby nic tak pohanského neučila.Je to církevní výmysl.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného B (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 18:03:44 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A kdy ty doby byly?! Ach jo.

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediné (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 07. únor 2010 @ 18:38:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    V dobách starozákonních Willy.



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojje (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 20:31:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    1K 10:1-4 Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři,Ex 13,21; 14,22 3všichni jedli týž duchovní pokrmEx 16,4—35 4a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.Ex 17,5n. Nu 20,7—11


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na tr (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Pondělí, 08. únor 2010 @ 11:04:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Verše si nemohou odporovat!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled n (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Pondělí, 08. únor 2010 @ 11:26:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Verše so neodporují, ale ty odporuješ tomu, co říkají!

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohl (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Pondělí, 08. únor 2010 @ 12:06:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Psáno jest:"Nikdo není svatý mimo Hospodina, není nikoho krom tebe, nikdo není skálou jako náš Bůh."
     "my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho."
    "jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech."


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojje (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 07. únor 2010 @ 20:48:13 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Mimochodem, Didyme,

    ve svých osobních informacích máš jednu, která říká "antitrinitář". Když tedy trojice podle tebe neexistuje, proč jsi tak proti ní! Není to nesmysl?:-)

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na tr (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Pondělí, 08. únor 2010 @ 10:57:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Já nejsem proti trojici, ale proti učení o trojici!



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na tr (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Pondělí, 08. únor 2010 @ 11:00:24 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Já nejsem proti trojici, ale proti učení o trojici!



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled n (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Pondělí, 08. únor 2010 @ 11:25:26 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No ale to je tak všechno, co můžeš, Didyme.

    Pravdu o trojici, tj. o tom, že jeden Bůh existuje nebo se v Písmu Svatém zjevuje jako tři Osoby - Otec, Syn a Duch Svatý - popřít nemůžeš.

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohl (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Pondělí, 08. únor 2010 @ 12:39:21 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy,
    Spíše ty nemůžeš popřít, že je jeden Bůh!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Pondělí, 08. únor 2010 @ 21:26:18 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ani se o to nesnažím! Už jsem to napsal a píšu znovu: věřím, že je jeden Bůh!

    w.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bibli (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Úterý, 09. únor 2010 @ 07:54:08 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ahoj Willy,
    nevím, jestli jsi to již někde nenapsal, ale když věříš v Jednoho Boha, tak věříš, že je trojjediný? tzn uvnitř jednoho Božství tři?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Úterý, 09. únor 2010 @ 09:30:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj heleno,

    taky nevím, jestli jsem to už psal. V každé případě veřím v jednoho Boha, který je trojjediný, protože Písmo Svaté jasně rozeznává Boha jako Otce, Syna - Pána Ježíše Krista a Ducha Svatého, přičemž Otec přebývá v Synu, Syn v Otci a Duch Svatý byl seslán Otcem ve jménu Syna, který za svého života na zemi byl plný Ducha Svatého a Duch Svatý byl po křtu vodou nejen v Něm, ale i na Něm. Tzn. že Osoby Boží trojice v sobě přebývají navzájem a nelze je od sebe oddělit. Na všem, co Bůh dělá, mají podíl všechny tři Osoby, každá s jinou funkcí v rámci Trojice.

    V Genesis (1:26-28a) je např. napsáno Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad hovady, a nade vší zemí, i nad všelikým zeměplazem hýbajícím se na zemi. I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je. A požehnal jim Bůh, a řekl jim Bůh: ... Tady zjevně gramaticky něco není správně, ale podle Boha to správně je.

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Úterý, 09. únor 2010 @ 11:35:13 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    díky Willy,
    že jsi mi to ozřejmil a soustředím se tedy na to, co cituješ z Písma  to první je UČIŇME a to druhé je i STVOŘIL!!!
    a gramaticky-lidsky se nikdy Písmo Sv chápat nedá, jak víš již od toho, že Elohim je pluár!
    my věřící chápeme vírou, myšlením srdcem a bereme celé SLOVO jako Boží a to je rozdíl mezi námi a světem! Proto Bible 66knih není beletrie, ani jen dějeprava, mluví na nás Bůh a proto také a hlavně, empirická zkušenost podmiňuje víru!

    Neboť náš hovor je s živým, který byl mrtvý a je i počátkem Alfou, tím Elohim a vysloveným Slovem JHWH a narozeným SYNEM člověka a také zplozeným SYNEM BOŹÍM a druhým Adamem, tedy Omegou a to vše v Duchu Svatém!
    Pro tuto nevíru, Pavel byl tenkrát jako Saul přesvědčen, že dělá nejlíp, když pronásleduje Kristovce a kamenuje Štěpána, protože něco podstatného chybělo, o tom ostatně svědčí celé jeho, psané epištoly.
    Nechci Tě unavovat, ale je to tak trochu stejné s tím trojičařstvím, které máš v srdci a hrdě, jako ten Saul se k němu hlásíš, ostatně opravdu nejsi sám, kdo pustil do srdce to, co tam nesmí patřit, ale je možné to dát do té otázky, Pane kdo jsi?

     Co odpověděl Pán mně již asi víš a jestli se setkáte, tak mi dej vědět, zdravím 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Úterý, 09. únor 2010 @ 21:58:03 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Pane kdo jsi? Jak jsem odpověděl jinde respektive nechám za sebe odpovědět tebou zmíněného apoštola Pavla, který znal Pána lépe než já, dvěma jeho citáty z Písma.

    Ko 1: 15-16 On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, neboť v Něm bylo stvořeno všechno na/v nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, knížatstva nebo mocnosti; všechno je stvořeno skrze Něho a pro Něho.

    2K 13:13 Milost Pána Ježíše Krista, láska Boží (tj. Otcova) a společenství Svatého Ducha se všemi vámi. Amen.

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Středa, 10. únor 2010 @ 08:21:36 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    já vím Willy,
    že to nechápeš, proto ta JEHO odpověď byla a je: "JÁ JSEM Ježíš Nazaretský, kterému Ty se protivíš !"
    Já nejsem tři v jednom, Já jsem JEDEN!!!


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 10. únor 2010 @ 08:39:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Při vší úctě, heleno,

    podle toho, co píšeš, nevíš takřka nic - lépe řečeno to, co si myslíš, že víš, není skutečné, není to pravda a je otázka, jestli to nejsi právě ty, kdo se protiví Pánu Ježíši Kristu z Nazareta, který přišel poslán Otcem, aby plný Ducha Svatého a moci činil vůli Otce v nebesích a zjevil Otcovo jméno lidem, které Mu dal ze světa (J 17:6). Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Středa, 10. únor 2010 @ 12:49:47 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    to, co jsem Ti doporučila Willy,
    a to je to, co máme dělat, když je někdo modlář, aby se Pána rovnou zeptal a Ty jsi mi odpověděl z cesty, že Pavel to ví lépe, já přece vím, že Pavel to ví, mně jde o Tebe, a jiné modláře, vy máte tři a ON je a byl vždy JEDEN!!! 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 10. únor 2010 @ 21:24:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    heleno,

    to stačí, nemá to cenu - už na tvé scestné tělesné nebo spíše duševní a tudíž nepravdivé řeči nebudu reagovat!

    Kéž ti dá Pán milost pokání, tj. milost ke změně smýšlení a jednání a kéž se naučíš se od Pána, jak máš cvičit ducha, abys uměla chodit podle Ducha, nechala se Duchem vést a stala se duchovním člověkem a ne duševním. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: vlastik v Středa, 10. únor 2010 @ 13:40:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Willy,
    ......podle toho, co píšeš, nevíš takřka nic - lépe řečeno to, co si myslíš, že víš, není skutečné, není to pravda......

    Napiš nám Willy,co konkrétně není pravda na tom co sestra H. píše ? Tvrdíš jsi ve společenství Ducha svatého!!!!!!Tak do toho Willy...
     
    .......činil vůli Otce v nebesích a zjevil Otcovo jméno lidem, které Mu dal ze světa......

    Willy,(lidem ,né ze světa)Otcovo jméno: jediného pravého Boha,zjevil  : "JÁ JSEM Ježíš Nazaretský, kterému Ty se protivíš !" 

    Už mi prosím nepiš to - Tož tak .    Díky v. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 10. únor 2010 @ 21:41:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj vlastiku,

    nezlob se, ale na tento tvůj komentář nebudu reagovat tak, jak sis zřejmě představoval. Jestli nejsi schopen si přečíst aspoň odkaz v závorce, aby ses přesvědčil, že to, co jsem napsal o zjevení Otcova jména lidem, které dal Otec Pánu Ježíši ze světa, bylo řečeno přímo Pánem v Jeho modlitbě v 17. kapitole evangelia podle Jana a píšeš sem jakési své nesmysly, pak nemám s tebou, o čem debatovat.

    Abys to nemusel hledat, dám ti to sem černé na bílém - Jan 17:6 „Zjevil jsem Tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a mně jsi je dal; a tvoje slovo zachovali."

    A nebuď soukromník. "Tož tak" nepíšu jen tobě a pro tebe. 

    Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: vlastik v Čtvrtek, 11. únor 2010 @ 14:51:35 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Willy,
    zachováváš Otcovo slovo? 

     Zjevil jsem tvé jméno(Ježíš Kristus Nazaretský) lidem, které jsi mi ze světa dal. Byli tvoji a mně jsi je dal; a tvoje slovo zachovali.(Jan 17,6)
    Otče svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal; (Ježíš Kristus Nazaretský) nechť jsou jedno jako my.(Jan 17,11)
    Dal jsem jim poznat tvé jméno (Ježíš Kristus Nazaretský) a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich.“ (Jan 17, 26)

    Skutky apoštolů 22,8  ‚Kdo jsi, Pane?‘ A on mi řekl: ‚JÁ JSEM JEŽÍŠ NAZARETSKÝ, kterého ty pronásleduješ.‘

    Připomenul jsem si Willy slova z konce Tvého článku  Kristus - tajemství Boha :

    Sláva Bohu a chvála Pánu, že našel nádoby milosrdenství, kterým mohl zjevit sám sebe, aby tak dlouho ukrývaná tajemství pro Jeho svaté tajemstvím být přestala a oni se naopak pro mnohé tajemstvím stali a pro jiné Boží tajemství tajemstvími zůstala. Amen.  Tož tak. 

    Willy,jak vidím ,pro jiné opravdu....zůstala.... I v  prorocích je psáno:  Vy, kteří mnou pohrdáte, otevřete oči, zděste se a dejte se na útěk, protože já učiním ve vašich dnech něco, čemu nikdy neuvěříte, když vám to bude někdo vypravovat.‘“ 

                 


     


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Čtvrtek, 11. únor 2010 @ 19:56:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    vlastiku,

    jestli si myslíš, že Ježíš Kristus Nazaretský je jméno Boha Otce, pak jsi slušný popleta. Všichni praví a skuteční věřící vědí, že je to jméno Syna člověka a Syna Božího.

    I v  prorocích je psáno:  Vy, kteří mnou pohrdáte, otevřete oči, zděste se a dejte se na útěk, protože já učiním ve vašich dnech něco, čemu nikdy neuvěříte, když vám to bude někdo vypravovat.‘“ Proč ses tedy nezděsil a nedal se na útěk?!

    Tož tak.

    willy



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: vlastik v Čtvrtek, 11. únor 2010 @ 20:29:32 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Willy, vidíš to,
     
    jsem to já ale popleta ,že věřím ve Jméno Ježíše Krista ,že je můj úhelný kámen a že věřím tomu, že pod nebem není jiného Jména zjeveného lidem !!! ,jímž by mohli býti SPASENI!

    Willy, třeba i kvůli Tobě snesu a unesu vše......tak do toho milovaný, přitlač.       v.             


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: vlastik v Sobota, 13. únor 2010 @ 15:39:06 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Willy,

    Jaké je jméno Syna člověka? Inu Willy ,pro mne osobně je to jméno Ježíš Kristus  a je požehnané! Přišel ve jménu Hospodinově . Jej jsem přijal a svého Otce prosím v  jediném Jménu.
                                                                                                                           V Duchu a pravdě v.        


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Středa, 10. únor 2010 @ 13:58:08 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    to, co jsem Ti doporučila Willy,
    a to je to, co máme dělat, když je někdo modlář, aby se Pána rovnou zeptal a Ty jsi mi odpověděl s cesty, že Pavel...
    ten to ví, že nejsou tři, to já přece vím, že Pavel to ví, mně jde o Tebe, a jiné modláře, co Tobě odpovědel při Tvém setkání  a Ním? nebo přišli tři?


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Středa, 10. únor 2010 @ 21:56:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Doporučení od mladší sestry, jsi-li sestra v Kristu, nepřijímám, a zvláště když ji osobně ani neznám a nevím, jaký žije život. Rozsuzujíc však slovo, které jsi napsala a které mne zahrnuje mezi modláře, aniž by si byť jen naznačila čeho by se jako ono modlářství mělo týkat, mohu skrze Ducha poznat, že není z Boha a tudíž je ani přijmout nemohu. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Pátek, 12. únor 2010 @ 08:02:32 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ty nevíš, že modlář má tři Bohy i když by tisíckrát řekl JEDEN, myslí tři? ode mě nepřijímej prosím NIC, na to je tu Nejvyšší autorita, buď zdráv


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Pátek, 12. únor 2010 @ 15:50:19 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A ty nevíš, že modlář má místo Boha, ať jednoho, tři nebo dvacet, jen náhražky za jednoho Boha, tzn. že Boha - ani Syna ani Otce - nemá vůbec?!

    Bůh je jeden a do mysli mi nevidíš, tak se tu nesnaž přesvědčit, že ovládáš telepatii. Jenom Bůh a já víme, co myslím, když řeknu/napíšu, že věřím v jednoho Boha a trojjediného Boha také beru za svědka, že to, co jsem ti napsal ohledně mé víry v Boha, je pravda, a že jsem od trojjediného Boha coby nejvyšší autority tuto víru jako dar Jeho milosti také přijal. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Sobota, 13. únor 2010 @ 07:22:22 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    milý Willy,
    modlář je propadlý a neví a dokonce zatvrzele trvá na svých, to je mi jasné; Problém je v tom, že víra, ta musí být ve shodě s Bohem a Jeho Slovem!
    Když nevíme, nebo nebudeme vědět, kdo je Kristus a to, že je Pán, tak nevíme NIC! nebo lépe, máme pod sedlem zakázaného bůžka;
    Ty mi zde argumentuješ čím? Trojjediností místo Jediností... 
    Všemohoucnost má jen ON a tak, že JHWH- SLOVO, přišel v těle naší spásy, jak je psáno u Jan1,14; to SLOVO se stalo tělem a přebývalo mezi námi a viděli jsme Slávu JEHO, jakožto Jednorozeného od Otce, plného milosti a pravdy! ale tělem lidským se nestal na počátku, před stvořením, nebo jinde píše /říká/, že důvod toho, proč tím zázrakem přišel v těle před cca 2000 lety je, že smířil nás, Sám se Sebou!!! tak se Tě znovu ptám, jak je možné, že tam máš tři osoby? 
    na ženskou se nevymlovej, já také nevím, jestli jsi muž...a navrch zase je něco psáno


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Sobota, 13. únor 2010 @ 10:56:23 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    heleno,

    proč jsi ze své Bible vymazala Ko 1:15-16 - On (Pán Ježíš KRISTUS) je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření/nade vším stvořením, neboť v Něm bylo stvořeno všechno na/v nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, knížatstva nebo mocnosti; všechno je stvořeno skrze Něho a pro Něho. Tož  tak.

    Mimochodem - věříš, že Ježíš je Kristus? A víš, Kdo je Kristus a co to znamená, že Pán Ježíš je Kristus? Děkuji za odpověď.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Neděle, 14. únor 2010 @ 07:52:49 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ahoj Willy,
    obraz vidíme, znamená viděti v tomto případě TOHO Neviditelného! Je to, že jsme v těle VIDĚLI BOHA STVOŘITELE a JEHO SLÁVU a proto se NARODIL! Již nemáme výmluvy, my již víme a proto máme živou víru v živého BOHA, který kvůli nám vzal na sebe naší podobu a naše hříchy, které donesl na kříž v Něm jsme doplněni, spaseni! Bez toho, že by se zjevil v našem těle, Tvém i mém, tak by naše oči neviděly spasení!
    Vzpomeň na slova toho Simeona, Luk 2,25-30; který řekl:Nyní propouštíš služebníka svého, PANE, nebo viděly oči mé spasení Tvé, které jsi připravil, také to potvrdila prorokyně Anna, která ve stejnou chvíli přišla a ani Marie a Josef nic zatím nechápali...
    Jeden byl propuštěn a mohl zemřít a druzí, i když byli tak blízko, nevěděli NIC!!! To je ten kámen urážky a o ten tu "bojujeme i my dva!"
    Ovšem, že věřím, že Ježíš je Kristus SYN BOHA ŽIVÉHO Mesiáš a dokonce vím, že i když je nazván SYNEM, tak  již u Izaiáše 9,6 je napsáno, kdo se nám narodí!!! že se nám narodil OTEC VĚČNOSTI!!! 
    PÁN nepotřeboval otce, ani matku, jak bys měl vědět, ale OTCE, jsme skrze SYNA potřebovali MY!!! 
    Stíny SZ jsou v NZ skutečností, přes týdenní soboty a obřízku se s vděčností dostáváme do života SPÁSY a záchrany plného odpočinutí v Kristu našem Pánu!!!
    Proč asi, mám přání, abys TY Willy, řekl PANE, kdo jsi?
    šalom


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Neděle, 14. únor 2010 @ 08:06:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    AMEN!!!!|


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 14. únor 2010 @ 15:00:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    ahoj heleno,

    místo, abys odpověděla na některé naprosto zásadní a klíčové otázky ohledně víry, snažíš se mě tu nepřípadně učit, jako bys nevěděla, že apoštol Pavel nedovoloval ženě učit a dobře věděl proč

    Ano, napsala jsi: ...věřím, že Ježíš je Kristus SYN BOHA ŽIVÉHO Mesiáš. - ale připsala jsi k tomu, nevím proč - a dokonce vím, že i když je nazván SYNEM, tak  již u Izaiáše 9,6 je napsáno, kdo se nám narodí!!! že se nám narodil OTEC VĚČNOSTI!!! Ale nenapsala jsi, Kdo Kristus je a co znamená, že Ježíš je Kristus!

    Kéž bys měla nejen přání, ale přímo touhu poznat Krista takového, jaký je - jako svůj život - skrze Něho Jeho božským životem žít a Ten Život rozdílet lidem, které ti Pán chce dát jako spoluúdy svého Těla, aby ses společně s nimi mohla těšit a těšila z nevystižitelných bohatství Kristových pro vybudování Jeho Těla v lásce. Amen.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
    Vložil: helena v Pondělí, 15. únor 2010 @ 08:27:12 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    milý Willy,
    zásadní otázky zde byly zodpovězeny a v případě, že Ty mě chceš učit, bez Písma Sv, že Bůh jsou tři extra osoby, tak je to pouze Tvůj problém!
    Nelze beztrestně a rouhavě, pravdu Písma Sv rozbíjet po svém a dělat trojici, tam, kde nic takového neexistuje, protože je JEDEN Bůh, který k nám přišel v masitém těle a Ty to svojí trojicí, třemi osobami tvrdohlavě popíráš ve jménu svých učitelů, kteří vymysleli svoje nebiblické, bezbožně pohanské učení!
    Na trojici, třech osobách jste se vyřádili a stále vám to nestačí a dokonce tisíce katolíků s 42 kardinály a 500 biskupy žádá a požaduje na papeži, aby udělal další dogma, kde bude Marie jako spoluspasitelka!!!
    a Ty mě a zde přítomnou Boží církev, chceš poučovat?    


    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 31. leden 2010 @ 21:01:59 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Magdaleno ano, Boží bytnost přesahuje naše myšlení. Vidím, že jsi asi nepochopila co jsem chtěl říct. Vidím nedokonalost v tom obrazu ne to co ten obraz znázorňuje. Kupříkladu voda na jednom místě může buď jako pára, nebo tekutá voda popřípadě led. Nemůžou být oba současně pouze když přechází z jednoho skupenství na druhé. Celá Boží trojce se naproti tomu může projevit současně. Jinak s tím co jsi napsala souhlasím se vším.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Neděle, 31. leden 2010 @ 21:38:14 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    " Kupříkladu voda na jednom místě může  být buď jako pára, nebo tekutá voda popřípadě led. Nemůžou být oba současně..."

    Kjubíku,
    myslím, že jsem Tě pochopila, jak si to myslel
    :-)
    Hele, na sporáku na jednom místě mohu mít studenou vodu, vařící vodu a vedle kostky ledu :-))

    Myslím, že náš Pán se dobře baví, když nás tady pozoruje, jak se stvoření snaží pochopit svého Stvořitele.
    Pokoj duši tvé.
    Magdalena


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 31. leden 2010 @ 22:12:07 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Děkují taky ti přeju vše co se kryje pod hebrejský slovíčkem Shalom (pokoj, Boží požehnaní, mír .....). Hele, na sporáku na jednom místě mohu mít studenou vodu, vařící vodu a vedle kostky ledu :-)) To bych už řekl, že diskutabilní, jestli je to stejné místo nebo jenom hodně blízké tomu druhému popřípadě třetímu. :-)) Podobně jako bych byl v kuchyni s mamkou i taťkou. Ano jsme na stejném místě ale zároveň každý jsem někde jinde například mamka u okna taťka při sporáku a já při kávovaru. 


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Fera v Sobota, 06. únor 2010 @ 15:31:13 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Magdaleno 07,
    když do vřící vody hodím kousek ledu, tak budou chvíli všechny tři substance současně na jednom místě:-)))


    ]


    Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Sobota, 30. leden 2010 @ 13:14:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

    Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
    Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
    Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.

    Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.
    Ani jeden výrok ,ktorý uvadzaš nehovorí o tom,že Duch Boží je osoba.

    Skôr než ukamenovali Štefana povedal následovné:

    55  A on súc plný Svätého Ducha uprel zrak do neba a videl slávu Božiu a Ježiša stáť po pravici Božej
    56  a povedal: Hľa, vidím nebesia otvorené a Syna človeka stáť po pravici Božej!

    Ak by Duch Boží bol osoba musel by Štefan vidieť i Ducha Božieho.



    Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 14:59:20 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jde o to, že Duch se nějak chová, vnímáme, prožíváme nebo vidíme Jeho jednání. Jde o osobní projev třetí Boží Osoby. 


    ]


    Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 15:02:32 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jde o to, že vnímáme, prožíváme nebo vidíme Jeho jednání. Tyto projevy jsou dle mého projevy třetí Boží Osoby. Něco dává, něco neumožňuje atd. 


    ]


    Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: JanMiloslav v Sobota, 30. leden 2010 @ 16:07:39 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
     Garwine byl jsi se projít? Dnes byl krásný den za který děkuji Otci, Synu i Duchu Svatému.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 16:11:33 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Díky, venku jsem byl. Jaký je smysl tvé otázky? :)


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: JanMiloslav v Sobota, 30. leden 2010 @ 18:40:41 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Smyslem otázky je otázka sama.



    ]


    Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Legulda v Sobota, 30. leden 2010 @ 17:57:55 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rudinec:

    píšeš: "Ak by Duch Boží bol osoba musel by Štefan vidieť i Ducha Božieho".
    Duch svatý byl přece seslán o Letnicích jako náš pomocník, tj. Osoba, která se za nás přimlouvá, nikoliv energie, která by se za nás asi těžko přimlouvala, že jo.... Jelikož byl Duch seslán církvi, tak ho Štefan nevidí v nebi; to se také dozvídáme z Písma, že Štafan byl plný Ducha svatého. Takže v tomto místu Bible máš hned všechny Osoby....

    Radim



    ]


    Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Neděle, 31. leden 2010 @ 08:25:25 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nikde v SB som nenašiel výrok ,ktorý by konkretne dokazoval,že
    Duch Boží je osoba.

    A ten výrok nájdeš pošli mi ho.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Legulda v Neděle, 31. leden 2010 @ 09:35:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Osobu tvoří jeho vlastnosti, samostatné jednání, myšlení, mluvení s učedníky, orodování u Otce (u někoho jiného).... Tohle přece neumí energie do baterek, ne?
    Člověk je také osoba, ale ne proto, že má tělo (ruce, nohy, hlavu, břicho...), ale protože má svoji vůli, mysl, samostatné jednání, schopnost samostatně myslet, vyhodnotit situaci a umět říci ano nebo ne. Tohle nemá např. robot nebo počítačový program. Tohle je u mě zjednudušená definice osoby. Osoby jsou také satan a všichni padlí andělé - a nikdo z nich nemá nějaké tělo jako člověk.

    Nevím co by přesně muselo být napsáno ve SB aby to bylo pro tebe důkazem. Já třeba můžu chtít aby jsi mi konkrétně dokázal, že Pán Ježíš je Bůh. Jenže já můžu chápat slovo konkrétně trošku jinak. A tak se bavíš se Svědky a připadá ti, že se bavíš s rádiem. Naučené výklady těch konkrétních míst v Bibli která to jasně dokazují, dobře položené otázky apod.

    Např. Řím 8:26-27, Sk 5:32, 1.Kor 12:11, Jan 15:26, Jan 16:7-15. Ve verších z Jana jsou krásně vidět všechny tři osoby!





    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Willy v Neděle, 31. leden 2010 @ 10:26:45 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jenom malá poznámka, Radime,

    dokonce i v Bibli SJ najdeš v nezměněné podobě tento verš - 1J 5:20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Vzpomínám si, že když jsem ten verš jedněm jednou v jejich Bibli ukázal, byli dost překvapeni a viditelně rozhozeni. Tož tak.

    willy


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Neděle, 31. leden 2010 @ 12:42:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Např. Řím 8:26-27, Sk 5:32, 1.Kor 12:11, Jan 15:26, Jan 16:7-15. Ve verších z Jana jsou krásně vidět všechny tři osoby!

    Ani v jednom výroku,ktorý si uviedol nie je konkrétne uvedené,že sa jedná o osobu.





    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Legulda v Neděle, 31. leden 2010 @ 17:44:38 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Dobře, je to tvůj názor, já se s ním ovšem nestotožňuji. Kdyby jsi však zažil křest Duchem svatým, věřím, že by jsi změnil názor :-)!



    ]


    Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy