Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116556104
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ
Vloženo Sobota, 18. červenec 2009 @ 18:57:14 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Biblický badatelský institut pri Generální konferenci adventistu s.d.

PROHLÁŠENÍ




Toto prohlášení bylo vytvoreno na žádost Generální konference zvláštní poverenou komisí. Nejprve bylo publikováno 15. cervence 1982 v casopise Adventist Review a téhož roku i v srpnovém císle casopisu Ministry spolu s výzvou ke ctenárum, aby na ne reagovali. Reakce a návrhy pak vedli k upresnení a nekterým úpravám textu do soucasné podoby. Prestože nejde o oficiálne prijaté stanovisko a prohlášení, veríme, že díky práve celosvetová verejná diskuze z nej delá materiál, který odráží postoj celosvetové církve k tomuto tématu. – Biblický badatelský institut.

Prohlášení o základních veroucných cláncích, které bylo prijato Generální konferencí adventistu sedmého dne v Dallasu (v dubnu roku 1980), se v preambuli uvádí: "Adventisté sedmého dne prijímají Bibli za své jediné vyznání víry a z ní odvozují základní veroucné clánky." První veroucný clánek odráží pohled církve na inspiraci a autoritu Písma, zatímco sedmnáctý clánek vyjadruje chápání spisu Ellen Whiteové a jejich vztahu k Písmu. Tyto veroucné výroky zní takto:

1. Boží slovo
Písmo svaté, Starý i Nový zákon, je psané Boží slovo. Je dáno Boží inspirací prostrednictvím svatých Božích lidí, kterí mluvili a psali pod vlivem Ducha svatého. V tomto slove Buh sveril cloveku poznání nezbytné ke spasení. Písmo je neomylné zjevení Boží vule. Je merítkem charakteru, zkušebním kamenem zkušeností, autoritativním základem ucení a spolehlivým záznamem Božích cinu v dejinách. (2 Pt 1,20.21; 2 Tm 3,16.17; Ž 119,105; Pr 30,5.6; Iz 8,20; J 17,17; 1 Te 2,13; Žd 4,12)

17. Dar proroctví
Jedním z daru Ducha svatého je dar proroctví. Tento dar je príznacný pro církev ostatku a projevil se v díle E. G. Whiteové. Spisy této Boží služebnice jsou trvalým a významným ukazatelem k pravde, jsou církvi pomocí, usmernením, poucením i napomenutím. Jasne též potvrzují, že Písmo je merítkem, kterým je treba posuzovat každé ucení i každou zkušenost. (Jl 2,28.29; Sk 2,14-21; Žd 1,1-3; Zj 12,17; 19,10)

Následující prohlášení o tom, co jako adventisté prijímáme a co odmítáme, se týkají témat, která bývají casto diskutována ohledne inspirace a autority spisu Ellen Whiteové a jejich vztahu k Bibli. Tato ujasnení je treba brát jako celek. Jsou pokusem o vyjádrení soucasného postoje a pochopení adventistu sedmého dne. Nejsou ale zamýšleny jako náhrada nebo soucást výše uvedených veroucných clánku.

1 The Adventist Review, December 23, 1982. Also appeared in Ministry, February 1983.

PRIJÍMÁME

1. Veríme, že Písmo je zjevené Boží slovo a je inspirováno Duchem svatým.

2. Veríme, že kánon Písma se skládá z 66 knih Starého a Nového zákona.

3. Veríme, že Písmo je základem víry a konecnou autoritou ve všech otázkách ucení a praxe.

4. Veríme, že Písmo je Boží slovo vyjádrené lidským jazykem.

5. Veríme, že Písmo ucí, že v krestanské církvi se po novozákonní dobe objeví dar proroctví.

6. Veríme, že služba a spisy Ellen Whiteové byly projevem daru proroctví.

7. Veríme, že Ellen Whiteová byla inspirována Duchem svatým a že její spisy, jako výsledek pusobení této inspirace, jsou platné a smerodatné zvlášte pro adventisty s.d.

8. Veríme, že spisy Ellen Whiteové vedou ke správnému pochopení ucení Písma a s prorockou naléhavostí vedou k jeho aplikaci na duchovní a morální život.
9. Veríme, že prijmout prorocký dar Ellen Whiteové je duležité pro rust a jednotu Církve adventistu sedmého dne.
10. Veríme, že literární zdroje a materiály použité Ellen Whiteovou jsou v souladu s biblickými spisy.

ODMÍTÁME

1. Neveríme, že kvalita nebo stupen inspirace ve spisech Ellen Whiteové se liší od inspirace Písma.

2. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové jsou dodatkem ke kánonu svatého Písma.

3. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové jsou základem a konecnou autoritou pro krestanskou víru, jako je to v prípade Písma.
4. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové mohou být použity jako základ verouky.

5. Neveríme, že studium spisu Ellen Whiteové muže nahradit studium Písma.

6. Neveríme, že Písmo se dá pochopit jen prostrednictvím spisu Ellen Whiteové.

7. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové mení význam Písma.

8. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové tvorí základ pro zvestování biblických pravd celé spolecnosti.

9. Neveríme, že spisy Ellen Whiteové jsou jen výsledkem pouhé krestanské zbožnosti.


10. Neveríme, že jí použité literární zdroje a materiály negují inspiraci jejích spisu.

Docházíme tedy k záveru, že pokud chceme správne pochopit inspiraci a autoritu spisu Ellen Whiteové, je potrebné se vyhnout dvema extrémum: (1) považovat tyto spisy za kanonické na úrovni totožné s Písmem; (2) považovat je za obycejnou krestanskou literaturu.


"INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 18. červenec 2009 @ 21:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ezech.13,1-9...                              Kdo jsou adventisté sedmého dne?                                                            24.2.1999
Hovořit o adventistech sed. dne, znamená hovořit o falešném hnutí (vzniklo v r. 1831-1844), hovořit o falešných prorocích - učitelích, o sektě, která se vždy a v každé době uměla přizpůsobit každé vrchnosti - státu. Základní znaky sekty dle Bible: falešní proroci - učitelé, vymyšlené bludné nauky a zvlášť enormní chtivost peněz. 2,Petr.2,1-3...
Fal. proroka poznáme, když někdo něco prorokuje,  má vidění do budoucna, odvolává se, že to má od Boha. Když se to nesplní víme, že je to podvodník - služ. satanův, falešný prorok.5,Moj.18,...20-22. To je i případ Wiliama Millera, amerického venkovana - farmáře a jeho resortní kolegyně E.G.Whiteové, která navštěvovala (byvše metodistkou) Millerovy přednášky, stejně tak James White (příští její manžel), který byl millerovským kazatelem.
W. Miller, průkopník adventního hnutí(1831-1844), začal v r.1831 hlásat, že P. Ježíš přijde na tuto zemi (očisti ji) v r. 1843 a učiní konec. (Totéž hlásali i další fal. pror.) Výpočet pro r.1843 Miller získal z Bible, Danielovo proroctví 8.kap., kde 2300 večerů a jiter = 2300dní zaměnil na 2300 let a chytrou - ďábelskou kombinací s kap. 9. pror. Daniele vykouzlil r. 1843. Že se jednalo o podvodníka, fal. proroka, svědčí nesplněné proroctví o příchodu Páně na tuto zemi v r. 1843, toto se nenaplnilo ani 22.října 1844 po pečlivě provedené korekci.
W. Miller (později baptista) byl podvodník, falešný prorok. O tom informují i polští adventisté sed. dne v brožurce "Falešní proroci", kterou napsal G. Baron (vydala církev a.s.d., "Znamení doby" 1962, Varšava). To znamená, že nebylo a není pravdou, že Millera, který nevěřil Bibli, vyučoval Bůh a jeho andělé, jak o něm nesmyslně píše jeho kolegyně ze stejné branže E.G. Whiteová ve své bájné knížce plné halucinací (1.Tim.4,7), pod názvem "Zkušeností a vidění" (1924) str. 191-194. Věřit tomu může jen začátečník, který Sl. Boží a dějiny a.s.d. vůbec nezná. Učit tyto nesmysly může jen  výhradně kazatel, jenž si libuje ve lži nebo chce žít z práce jiných nebo kazatel s Laodicejským duchem, který je prázdný jako sud (Zjev.3,14-18). Stejný bůh a duch, který vyučoval Millera, působí v adventismu po dnešní den.
Po fiasku 22. října 1844 se stal zázrak. Hned příštího dne adventní sektu zachraňuje od krachu adventní "spasitel" Hiram Edson, jemuž Millerův bůh zjevuje skrze svého ducha světlo o svatyni. ("Adventní dílo" Loughborough, str.33) Co zřetelně a jasně spatřil (!?) viz "Úvahy pro modlitební týden" (1976, str.32-33).
Trochu to seřadím, co ten Millerův - adventní bůh a jeho duch toho 23. října 1844 (a také v dalších dnech a létech) adventistům zjevil - nakukal: P. Ježíš vchází do svat. svatých; vešel k Otci; vešel na svatbu. P. Ježíš jako velekněz začal ve svat. svatých službu. Začalo smíření; krev P.J. začala platit; P.J. začal očisťovat celou svatyni od hříchů. Začal vyšetřující soud, počínaje mrtvými konče žijícími. Začalo (plně) trojandělské poselství. P. Ježíš dostává království. V roce 1844 skončilo 2300 let, výpočet je správný, ale Pán prodlévá atd. Uvedené body (i jiné) závislé na r. 1844 (a.s.d. učí po dnešní den) jsou mírně řečeno hloupost, protože žádné Biblické proroctví - žádné dění na r.1844 není závislé.
Z Bible a dějin (také Apokryfy, Bib.Sl., Novotný) je známo, že vidění a čas, které trvalo 2300 večerů a jiter (=2300 dní) naplnil malý roh (Daniel 8,9-25...) král syrský Antiochus IV zvaný Epifanes = osvícený (175 - 164 př.Kr.), který pronásledoval, mučil, zabíjel ty z lidu Božího, kteří vzdorovali násilné helenizaci. Také zastavil oběť ustavičnou, znesvětil svatyni atd. Celé toto vidění podmíněné časem trvalo 2300 več. a jiter tj. 2300 dní, tj. 6 let, 4 měsíce a 20 dní. Po naplnění vidění a času (2300 več. a jiter) přišlo uvolnění pro lid Boží, svatyně byla očistěna a ustavičná oběť (zastavena Antiochem) obnovena. Tvrzení adventistů sed. dne, že vidění a čas (2300 v. a j.) naplnil Řím, jako malý roh, je takový nesmysl, jako tvrzení, že věří Bohu - Kristu - Bibli - že jsou lidem Božím.
První fáze adventismu (obelhávání lidí) skončila 22.10.1844 a druhého dne tj. 23.10.1844, začala druhá fáze obelhávání lidí pod vedením povedené dvojice Whiteových. J. White, výborný organizátor, vybudoval a zformoval církev a.s.d. a E.G.W. se záhy stala adventní prorokyní a po dnešní den moderní Huldou. ("Modlitební týden", 1970, str.45 a 46) Ve skutečnosti je to Noadie, fal. prorokyně Neh.6,14.; Jezabél, Zjev.2,20...
První vidění (byla v nebi) = halucinace o nebes. svatyni. Viděla v prvním oddělení - svatyni dva "kamrlíky", v jednom adventisty a v druhém svět. Pak vidí Otce s Ježíšem na trůně a satan je také přítomen. Pak vidí jak Otec vstal a jede za oponu, dveře do svat. svatých, usedl na (druhý) trůn. Pak jede P. Ježíš za oponu, zavřel za sebou dveře a vjel do svat. svatých oblečen v šat se zvonky. Opona nebo dveře byly otevřené (P. Ježíš asi špatně zavřel) pro paní Whiteovou a ona vstoupila. Jinde jenom nahlédla do svat. svatých. Satan však zůstal v prvním oddělení = svatyni. Zástup z jednoho "kamrlíku" = svět, se skláněl ještě před prázdným trůnem u něhož stojí satan. Ve svatyni svatých P.J. zvedá víko truhly ukazujíc Whiteové desatero na kamenných deskách. Čtvrté přikázání vidí obestřené světelnou září, jinde vidí zaříci kruh nebo třpytivý věnec. V chrámě také viděla kamenné stoly se jmény 144 000. (Židle asi budou také z kamene, bylo by vhodné, aby si každý adventista s.d. vzal nějaký polštář pod "*****lku", aby nenastydl.) Dále viděla strom života celý ze zlata (na ovoce budou a.s.d. potřebovat diamantové zuby). Viděla také 144 000 a.s.d. jimž Bůh oznamuje den i hodinu příchodu Ježíšova. V nebi také viděla malé děti s křidélky, "frkající" z místa na místo. A ukončím ty nesmyslné řeči babskou básní o andělech navštěvujících zemi, kteří mají zlatý lístek (propustku - píchačku), kterým se legitimují andělům u brán města (vrátní ve vrátnicích) při vcházení a vycházení. Všechny ty whiteovsko-adventní nesmysly dovedu pochopit, ale nechápu jak mohla vidět Otce, Syna, satana, anděly a nikde nepotkala tu třetí osobu - bytost (údajně Ducha Sv.) z té katolické trojice. Tato bytost je uznávána i protestanty včetně adventisty sed. dne. Tento duch zavedl (dříve) katolíky a (později) všechny protestantské sekty, včetně sekty a.s.d. do náruče bezbožné vrchnosti (státu), nacistů - fašistů, komunistů, "demokratů" a bezpečně je vede na smrt. Přísl.14,12. Veškeré nesmysly v tomto odstavci, co vidění E.G.W. o nebeské svatyni, čtenář najde v její  fantastické knize, pod náz. "Zkušeností a vidění".
Vidění = halucinace H. Edsona  (stejně tak halucinace Whiteové) o nebes. svat. zpracoval Grosier a podrobné vysvětlení o svatyni vyšlo už počátkem r. 1846. (viz "Advent. dílo" str.33) No a největší nesmysly byly na světě od r. 1844.
A nyní něco pro zasmání. W. Miller prokazatelně falešný prorok (zemřel 1849) a jak oněm píše E.G.W., že se postavil proti světlu z nebe, že nepřijal posel. třetího anděla (sobotu), že byl pod mocí satana atd., přesto jeho kolegyně, taktéž falešný prorok (jak si ukážeme), nazývá W. Millera služebníkem Božím (!!) a co je největší "sranda" dává mu spasení. (viz "Zkušeností a vidění" ,1924, str.215...218-219) Jak vidno Whiteová je přece jenom nějakým bohem, (dává spasení) i když menším od svého pána, který trůní se svoji partou andělů pod mrákotou. Juda v.6. Stejně tak činí bohové jiných sekt, (existuje mnoho bohů a mnoho pánů 1.Kor. 8,5) slibující svým členům - modlářům, lhářům, cizoložníkům atd. spasení. Ani p. Veselý, ostravský kaz. a.s.d., není výjimkou i on dává svému zemřelému bratr. Husarovi (šéf autodílen) spasení.
Mezi sektářskými bohy, bůh a.s.d. je bohem bezkonkurenčním. Jednak je to bůh v babské sukni, v jedné osobě bohem, prorokem i učitelem a také, což je unikát, napsal adventní bibli = 63 knih s "velkou duchovní moci". (viz "Modlit. týden" 1970, str.46.) První její kniha = advent. bible  pod názvem "Zkušeností a vidění", psaná ang. r. 1851. Dle E.G.W. tato kniha má božskou pečeť věčné pravdy. (viz "Zkuš. a vid." 1924, str.3) a poslední knihu "Život a práce" napsala r.1914-1915. (dle T.J. Zigmunda) V "Advent. díle" (Loughbourough) str.109 čteme: " Svědectví (White) jsou z téhož ducha a téhož směru, jako Písmo sv. (!!) VY JSTE SE ÚPLNĚ ZBLÁZNILI!!! "SVĚTLO"  z knih E.G.W.  - ducha prorockého = advent. bible, je tak pronikavě ostré, že všichni a.s.d. oslepli (Skut. 9,3-9; Zjev.3,...17...) a pokud se neobrátí skončí smrti Přísl. 16,25!
Co se organizace týče, do roku 1853 nebyla žádná. Pak to začalo, jen to hlavní uvedu. V r. 1859 vymysleli desátky pro vydržování kazatelů a od r. 1861 začalo (trvá po dnešní den) strašení členů (Malach. 3,8-10) a plnění kapes podvodných sektářských pastýřů. V r. 1860 si dali název a.s.d. Vymysleli generální konferenci v  čele s předsedou, která je po dnešní den v advent. org. pokládána za nejvyšší moc! (Tzn. ne Bůh - Ježíš - Bible, ale další adv. bůh. 1.Kor. 8,5) V r. 1861 dali si závazek, že budou zachovávat přikázání Boží a víru Ježíšovou atd. V r. 1863 byla generální konference úplně organizována. (viz "Advent. dílo" str. 74-79) Výdělečný podnik advent. sekty byl dobudován, kazatelé mohli v plné míře "rýžovat zlato" na chudých členech. Chudoba Whiteových skončila a zvlášť v době, když se J. White stal tři krát "papežem" gener. konf. (viz "Modlit. týden" 1970, str.46) Co se týče desatera Božího, to je jenom plácání hubou. Advent. sed. dne to věrná kopie farizejů a zákoníků z prvního stol. a zvlášť co se týče svěcení soboty. Milování Boha, věrnost, poslušnost, oddanost, důvěra atd. advent. sed. dne je cizí. A co se bližního týká, toto milování ukázali už v 1. svět válce (1914-1918) střílením do bližních což pokrytecké vedení Německa, bratři Schuberthovi a Obländer mistrně a směšně obhájili v brožurce "Der Christ und der krieg" (1917) a také mazaný pan T.J. Zigmund ve dvou spisech "Kde je pravda".
Nyní pár exkluzivních proroctví z repertoáru ducha prorockého paní E.G.White = boha a.s.d. Už v r. 1842 E.G.W. pevně věřila, že Pán brzy přijde ("Zkuš. a vid." str.7). To "brzy" (první) už trvá 155 let. Po fiasku 22.10.1844 měla první halucinace v prosinci. Pak měla další a další. V r. 1850 viděla, že služba P.J. ve svat. svatých bude brzy ukončena. ("Zkuš. a vid." str.44) To (druhé) "brzy" už trvá (zatím) 147 let! (Škoda, že v nebi nemají kalkulačky, počítače, bylo by to dříve) Ve stejném roce (1850) věštila, že ti kdož přijali pravdu (a.s.d.?), že mají jenom několik měsíců k poznání advent. učení a Pán přijde. ("Early writings of Mrs. White" str.64-67) Těch pár měs. se už natáhlo (zatím) na 1764 měsíců! V r. 1856 E.G.W. káže v Battle Creek (Mich.) kde věštila, že z přítomných tohoto shromáždění, někteří zemřou, někteří se dožijí sedm posledních ran a někteří se dožijí proměny (za živa) při příchodu Páně. ("Testimonies for the church" sv.2, str.131-132) Od doby jejího věštění uběhlo již (zatím) 141 let, všichni už jsou dávno mrtví, včetně E.G.W. (zem.1915), zatím co rány a příchod Páně je stále v budoucnu. To je další pádný důkaz o jakého proroka se jedná. Že babizna z Endor (1. Sam.28,...7-19) byla lepší spiritistkou - věštkyní než E.G.W., není nejmenších pochyb, neboť její věštba se splnila! 1.Sam.31,1-6. Kdyby E.G.W. byla ženou, která věří Bohu - Sl.B., byla ženou s bázní Boží (Přísl.Šal.9,10) nikdy by ve shromáždění nekázala - neučila, neboť Bůh to ženám přísně zakázal. 1.Kor.14,34-38 Jedině baby, E.G.W. a její kolegyně z některých sekt tento příkaz nerespektují. Co se týká 144 000, že to budou živě proměnění a.s.d. včetně nebo navíc s E.G.W., je holý nesmysl. Slovo B. srozumitelně hovoří, že 144 000 znamenaných bude (výhradně) ze všech pokolení synů izraelských. Zjev.7,...3-8...
To je jenom část nesmyslných vidění a proroctví "ducha prorockého", za kterého se E.G.W. vydává. Dobře to řekla o sobě:"... to poselství je od Boha, nebo není. Svědectví jsou buď od Ducha Božího nebo od satana." (Test.Vol.5.p.671) Kdo má zdravý rozum snadno pochopí, že vidění E.G.W. není od Boha, že je to svědectví falešné! Někdo může namítnout, zdali E.G.W. se neodvolává na SLOVO BOŽÍ - JE PSÁNO??? Nezapomeň, že stejně tak postupoval ďábel, když sváděl P. Ježíše. Mat.4,1-6-11! A pamatuj (!), že do plného poháru s čistým - chutným vínem (= Slovo B.) stačí nakapat pár kapek prudkého jedu a je z toho nápoj smrti. A to je případ E.G.W. - a.s.d.! Stačí jenom malinko něco změnit - ubrat - přidat (5.Moj.12,...32; Zjev.22,18-19) a "chutný koktejl" smrti je hotový. Tak jako Šimon mámil lidi svými čáry, maje se býti nějakým velikým (Skut.Ap.8,9.10.11), stejně tak E.G.W. maje se za něco (= ducha prorockého) mámila lidi a mámí nadále svými babskými básněmi = svoji literaturou (1.Tim.4,7;Tit.1,14) a ad. sed.dne v tomto mámení lidí pokračují po dnešní den.
Stručně ještě bych se zmínil (o advent. spěchu) o trojanděl. posel. ze Zjev.14,6-12. Stručně: 1) Bojte se Boha; 2) Padl Babylón; 3) Kdo se pokloní šelmě (= papeži - řím.kat. sektě), kdo přijme znam. šelmy ( dle advent.) neděli. Do 22.10.1844 advent. 2. a 3. anděl. posel. nehlásali, neboť tomu nerozuměli! Přesto hlásali konec světa a ukončení všech prorockých období (což je k smíchu) rok 1843 až 1844. (viz. Advent. dílo, str.20) Druhý advent. anděl začal hovořit po 23.10.1844, po fata morgáně H. Edsona o nebes. svatyni. A třetí advent. anděl začal hovořit o šelmě a jejím znamení, po setkání E.G.W. s Batesem o sobotě r. 1846 (viz Advent. dílo str. 52), nebo po halucinacích E.G.W. o nebeské svat. o ověnčené sobotě r. 1846-1847 ? Ti kdož nepřijali v tomto čase advent. poselství 1. a 2. anděla a vylučovali ze sboru ty, kteří advent. báje přijali, už byli byli nazváni Babylónem, bez ohledu na třetí anděl. posel. o šelmě a jejím znamení. Tak povstal v té době (dle adventistů) dvojí lid. Na straně jedné Babylón, zastoupený šelmou (= papežství) a všemi protestant. sektami, které přijaly znam. šelmy (dle advent.) neděli a na straně druhé adventisté (poz. a.s.d.) údajně Cír. ostatků, kteří šířili báchorky E.G.W. o nebes. svat. včetně ověnčené soboty, svěcenou a.s.d. židovsko - farizejským způsobem. Jenže přišlo 20. st. pro a.s.d. čas lásky a milování a velikých změn. Zamilovali si bezbožnou vrchnost fašistů, komunistů, demokratů a hlavně obrovské vzplanutí lásky a milování k bratrskému Babylónu, zas. mnohými protest. sektami, na čele se Šelmou = řím. kat. sektou. V bratr. lásce a milování se scházejí při ekumenických pobožnostech, modlíce se společně za jednotu Babylónu. Proto i advent. "papež" R.S. Folkenberk změnil Bibl. znění trojanděl. poselství, které opsal z jakési bájné knihy (We still believe str.51), aby se nedotkl svých milujících spolubratří, bratrského Babylónu.(ta změna, viz Modlit.týden 1998, slovensky str.7)
To málo co jsem napsal, bohatě stačí k pochopení kdo jsou adventisté sed. dne. Je to sekta, jejž nauka stoji na zfalšovaném pror. (Dan.8-9 kap.) a zvlášť na halucinacích fal. pror. E.G.W. o nebes. svatyni. Tato sekta vznikla v USA, jako i Mormoni, „Svěd. Jehovovi“, Korešova sekta, scientologie a jin. USA je země velkých možností, ale také země největších náboženských blbostí. USA, největší producent a exportér náb. blbovin (sekt) do celého světa. Přemýšlej o tom!
Adventisto, proč dáváš peníze za pokrm, který nenasycuje?! Izaj.55,...2.... Proč živíš parazity?! Izaj.56,10.11.12.
Tím bych ukončil babsko - advent. báje i nesmyslný čas trojanděl. poselství.        Jen dobré přeje pisatel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Napsal O. Gibiec, U farmy 347, 734 01 Karviná - Ráj



Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. červenec 2009 @ 00:22:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"Učení" této falešné prokyně o "očištění nebeské svatyně" je naprostým popřením Evangelia a Kristova díla a návrat k Zákonu, o čemž jasně svědčí
také adventistické "svěcení" soboty.



Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 19. červenec 2009 @ 10:55:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to otázka víry a zkušeností. Prošel jsem několik církví a všude byl i ten nějaký podvod a přetvářka a lidé falešní, fanatici, sobci ......Pokud znám adventisty, jsou mezi nimi i lidé oddaní Kristu, milující Boha. Lidé, kteří mi mohou být příkladem a vážím si jich. Některé spisy E.W. jsem četl a moc se mi líbily. Nenašel jsem dosud lepé napsané knihy ( Cesta ke Kristu, Kniha o podobenstvích aj. ). Mám pocit, že se adventisté i více mění a jsou tolerantnější k jiným církvím. Neslyšel jsem u nich, že by pomlouvali jiné církve, a právě to mi bylo sympatické. Myslím se , že jak autor prvního příspěvku, tak Gregorius rozhodně nemají takovou moudrost, aby jiným ukázali lepší cestu. Jsou plni nenávisti a zla a neumí napsat nic pěkného. Mně by ke Kristu nepřivedli a připomínají mi takové ty lidi plné fanatického zla, kteří musí se chlubit tím, že oni mají tu pravou moudrost. Adventisté na mne už dlouho působí velmi příjemně a vážím si jich. Proto jejich víra nemůže být tak špatná. Na druhé straně znám lidí, kteří se chlubí svojí vírou a spasením, ale bohužel skutky tomu nenasvědčují... Nikdo z vás a z nás není bez hříchu a chováme se, jako bychom byli už svatí. Jsme však nádoby zla.Pochybuji i tom, že tyhle články o adventistech sem vložil adventista. Třeba někdo schválně provokuje. Já osobně bych to sem nepsal. Nejsem adventista. Jen tuto církev dlouhodobě známa je mi sympatická.



Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 19. červenec 2009 @ 23:05:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není ten první článek v Odmítáme špatně přeložený? Vždyť tam se píše, že kvalita a stupeň inspirovanosti spisů Whiteové je na stejné úrovni jako u Písma: Nevěříme, že se liší podle mě znamená totéž jako Věříme, že se neliší, ne? Pak ale nechápu, proč by něco, co se do inspirovanosti vyrovná Písmu nemělo být závazné pro všechny křesťany.

Od Whiteové jsem kdysi četl něco o SZ - patřilo to do té mnohasvazkové studie. Pamatuji si, že mě tam pár věcí oslovilo, ale netroufám si na základě matných vzpomínek na jednu knihu nějak hodnotit její dílo.



Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 20. červenec 2009 @ 12:17:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz


Nějak mi tam chybí třeba tohle:


11. Nevěříme, že člověk musí zachovávat sobotu.

12. Nevěříme, že se nesmí jíst vepřové.   :-)))
:



Re: INSPIRACE A AUTORITA SPISU ELLEN G. WHITEOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. červenec 2009 @ 22:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z Písma přece víme, že první křesťané se scházeli k bohoslužbám první den po sobotě (Sk 20,7). Co chceme dnes řešit? Spekulace co bylo, jak bylo před 2 000 lety? Není věrohodnější předávaná tradice?

Už prvním křesťanům bylo vytýkáno, že místo soboty slaví neděli.

(Kol 2,16-17)
Ať vás tedy nikdo nesoudí kvůli jídlu či pití, nebo kvůli svátku, novoluní či sobotám.
Ty věci jsou stínem toho, co mělo přijít, ale skutečnost je v Kristu.

Tedy sobota se stala stínem toho, co mělo přijít. Teď je skutečnost v Kristu.



Stránka vygenerována za: 0.72 sekundy