Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 272 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555834
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Křtít, či nekřtít miminka?
Vloženo Pátek, 15. květen 2009 @ 22:30:58 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal oko

Pokřtít dítě hned, nebo čekat, až dostane rozum a bude samo chtít?




Dotýkám se ožehavého tématu, které výrazně rozděluje křesťany na dva tábory a vyvolává značné emoce. Pokusím se tedy nastínit důvody, proč katolíci křtí děti už brzy po narození.

Nutno přiznat, že církevní praxe křtu malých dětí není výslovně uvedena nikde v Písmu. Ale tato praxe trvá v církvi od nepaměti a uchovaly si ji i v církvích, které se z různých historických důvodů oddělily od církve katolické už v prvním tisíciletí, uchovala si ji i církev pravoslavná. Je výslovně dosvědčena od 2. století. Nicméně je pravděpodobné, že už od počátku kázání apoštolů byly křtěny i děti, když přijímaly křest celé "rodiny" (Sk 18,8; 1. Kor 1,16).

Námitka proti křtu miminek (která vypadá na první pohled rozumně) říká, že dítě je takto vlastně pokřtěno proti své vůli.
Jak je to tedy s dětskou svobodnou vůlí doopravdy?

Dá se stanovit, v jakém věku má už dítě úplnou svobodnou vůli?
Ano, dá. Až stojí plně  názorově i ekonomicky na vlastních nohou, až se samo uživí. Až pak se o něm dá tvrdit, že už dospělo, že už "vyletělo z hnízda". Do té doby je to stále jen postupný proces sebeuvědomování v růstu a v učení, ve kterém vůle rodičů určuje základní kritétia chování a dítě je přinuceno je chtěj nechtěj respektovat. To rodiče stanovují denní řád dítěte s ohledem na jeho prospěch, čas k jídlu, čas k spánku i čas k učení, či k hraní.
Každý člověk, včetně dětí, do určité míry inklinuje k lenosti. Nechce - li se dítě učit, nepřinutíme ho? Řekneme mu snad: "Nemusíš do školy, když nechceš, počkáme, až dostaneš rozum a budeš sám chtít. Až sám rozumem poznáš, že vzdělání je dobrá a užitečná věc?" To bychom dětem ale špatně posloužili!

Avšak úplně stejně zvrácenou logikou argumentují někteří rodiče ohledně křtu: "Necháme dítě pokřtít, až bude samo chtít".
Kdy to asi bude?
Ani desetileté dítě, které už bývá ve většině církví pokřtěno, nemá ještě hotový a zralý svůj úsudek. Lze tedy rozlišit skutečnou dětskou víru, skutečný vztah k Bohu, od vymytí mozku rodičovskou manipulací? Dokonce i světská spravedlnost respektuje sníženou trestní odpovědnost u dětí a mladistvých, jejich nekompetentnost se samostatně správně rozhodovat.

Když jsem v první třídě chtěl přihlásit dceru do houslí, nechtěla o tom ani slyšet. Nenutil jsem ji. V patnácti se pro ně nadchla, začala sama cvičit a řekla mně: "Proč jste mě nedali učit, už když jsem byla malá?  Říkám:"Nechtěla jsi!"  Namítla: "Měli jste mě přinutit!"

Je třeba si uvědomit, co se vlastně křtem změní.
Zda je křest z Boha, či z lidí.

Je - li křest z lidí, je správný požadavek osobního vztahu k Bohu, vlastní víry v Boha.
Je - li křest z Boha, jakou roli zde potom hraje lidský rozum, či poznání? Je - li křest z Boha, proč trvat na rozumovém poznání dítěte? Není snad duše miminka (bez osobních hříchů) trvale v přátelství s Bohem snad proto, že ještě nemá dostatečné rozumové poznání? Vždyť poznání je u lidí stejně vždy nedokonalé (1. Kor 13,9). Otevírá nám snad až naše poznání cestu k Bohu?

Křtem dětí se zvláště ukazuje, jak je milost spásy naprosto nezasloužená.

Křtem se stává tělo i duch člověka Boží (1. Kor 6,20), člověk se znovuzrodí z vody a z Ducha (J 3,5), dostává moc dítěte Božího (J 1,12) a stává se údem církve Kristovy (1. Kor 6,15; Ef 5,30), součástí jeho tajemného těla. Tělo znovuzrozeného se stává chrámem Ducha svatého (1. Kor 6,19), je skrze tělo Kristovo umrtveno Zákonu, aby mohlo nést ovoce Bohu (Ř 7,4).

Velmi rozumně vypadá tvrzení: "Změna nenastala, pokud se nic nezměnilo".
S tímto souhlasím, je to logické a dá se na tom stavět.

Zdánlivě podobně rozumně vypadá tvrzení: "Změna nenastala, pokud to není vidět".
S tímto ale zásadně nesouhlasím, právě toto je kořenem mnoha omylů a chybných postojů, mnoha herezí. Ty nejdůležitější věci v životě člověka naopak zpravidla vidět nebývají. Právě proto Pán Ježíš tak často používal podobenství, aby věcmi viditelného světa zjevoval věci neviditelné.
Na matce, která právě počala dítě, se zdánlivě nic nezměnilo, přesto pro ni podstatná změna nastala. Pro oči cizích lidí je však tato změna tajemně skryta.

Další častou námitkou bývá: "Proč křtít miminka, když jsou ještě bez osobního hříchu?"
Ale věci nejsou tak jednoduché. Člověk se rodí do světa lidí už zatížen Adamovou vinou, kterou sme všichni propadli realitě fyzické smrti i náklonnosti ke hříchu, může být také zatížen vinami svých předků (Ex 34,7). Ponořením do Krista se toto všechno smazává a beznaděj smrti je přemožena nadějí ve vzkříšení. Křtem se člověk znovuzrodí  z vody a z Ducha, stává se novým člověkem, se kterým Bůh uzavírá Novou smlouvu.

(Ž 8,9-12)
Ne takovou smlouvu, jakou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku, abych je vyvedl z egyptské země. Vždyť oni v této mé smlouvě nezůstali a já jsem o ně přestal dbát, praví Pán.

Toto je tedy smlouva, kterou po těchto dnech uzavřu s domem Izraelovým, praví Pán: Dám své zákony do jejich mysli a napíši je na jejich srdce; a budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.
A nebudou už učit každý svého bližního a každý svého bratra a říkat: 'Poznej Pána!', protože mne všichni budou znát
- od NEJMENŠÍHO až po největšího z nich.

Neboť se slituji nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy ani na jejich nezákonné činy si již nikdy nevzpomenu."


Nepokřtěné miminko je jako neoseté pole zjara. Přijde rozsévač a zaseje. Dítě je pokřtěno z vůle a víry svých rodičů. Zdánlivě se nic neděje. Neoseté pole se od osetého nijak neliší, podobně jako není vidět rozdílu mezi pokřtěným a nepokřtěným dítětem.
Však hospodář po osetí pole žije v naději.
Milosti Boží v podobě dešťů se snášejí stejně na pole osetá i neosetá. Zatímco na pole neosetá bez užitku, s polem osetým se dějí tajemné změny, pole se už připravuje vydat úrodu.

Toto prastaré přesvědčení prvních křesťanů vyjádřil ve čtvrtém století jeden z církevních otců, Diadachos z Fótiky:
Milost je ukryta tajemně v hlubinách ducha od okamžiku křtu, svou přítomnost však citům utajuje.

Každý hospodář ví, že pole je třeba zasít brzy zjara, jinak vydá menší úrodu. Proto je dobré pokřtít malé děti co nejdřív.

"Křtít, či nekřtít miminka?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 248 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 16. květen 2009 @ 00:59:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za podrobný výklad. Budu vážně rád, když nám tu vy, katolíci, budete objasňovat svůj pohled na věc. Dovolím si pár poznámek:

Je výslovně dosvědčena od 2. století.

Myslím, že se pleteš. Doložit tuto praxi lze už v prvním století. Např. Polykarp (69-155) byl zřejmě pokřtěn jako malé děcko, když mohl pronést před smrtí, že "již 86 slouží Kristu Pánu" (Polykarpovo mučednictví, odkaz na verš si nepamatuju, ale mohu ho zkusit vygooglit). No a pak už je to tedy to druhé století (Justin Mučedník, Ireneus) a 3. století (Origenes - ten tedy žil na přelomu, koncil v Kartágu ...) A pak tu jsou nápisy v katakombách, na náhrobcích atp., ale ty asi všechny spadají až do druhého století a později. Za určitý problém však považuji fakt, že Didaché zřejmě předpokládá jen křest dospělých - jak si to vysvětluješ?

Je - li křest z lidí, je správný požadavek osobního vztahu k Bohu, vlastní víry v Boha.
Je - li křest z Boha, jakou roli zde potom hraje lidský rozum, či poznání? Je - li křest z Boha, proč trvat na rozumovém poznání dítěte? Není snad duše miminka (bez osobních hříchů) trvale v přátelství s Bohem snad proto, že ještě nemá dostatečné rozumové poznání? Vždyť poznání je u lidí stejně vždy nedokonalé (1. Kor 13,9). Otevírá nám snad až naše poznání cestu k Bohu?


Myslím, že námitka proti této praxi nemá nic společného s rozumovým poznáním. Otázkou je, má-li být křest jakýmsi znamením, projevem obrácení. Nemluvně jaksi pokání činit nemůže. Katolické pojetí je podle mě ovlivněno pojetím křtu u Justina Mučedníka, který ho chápe jako jakousi obřízku podle Nové smlouvy. Souhlasíš?

Křtem dětí se zvláště ukazuje, jak je milost spásy naprosto nezasloužená.

Zajímavá myšlenka. Možná se pletu, ale ŘKC nevylučuje spásu nepokřtěných dětí, že? Do jakého věku je podle ŘKC nutný ke křtu souhlas rodičů? Předpokládám, že nějaká věková hranice je určena. Nemyslíš, že by bylo logičtější křtít až od tohoto stáří?

Ad křest rodin v NZ

Hodně záleží na tom, který ze soudobých významů slova domácnost použijeme. Ten nejširší zahrnuje všechny lidské jedince (včetně dětí i otroků). Obávám se, Oko, že tyto verše nám nejsou k ničemu. Pokud byla praxe křtu dětí obvyklá, pak se zmínky o celé domácnosti vztahují i na ně (byly-li tedy nějaké děti v těch domech, což nevíme jistě). Pokud to ale nebyla tehdejší praxe, pak je jasné, jak tomu čtenáři rozuměli. Do slova "domácnost" se totiž vejde i zvířectvo. Tehdy i dnes je nám jasné, že osel pokřtěn nebyl. Takže nám nezbývá než pochopit význam křtu v NZ a pátrat v historii. Rovnou říkám, že Písmo mi spíš dává smysl, když chápeme křest v souvislosti s vírou. Na druhou stranu je pravda, že historie se zdá svědčit o opaku. On ani ten koncil v Kartágu neřešil otázku křtu malých dětí. Šlo tam o vyjasnění sporu, je-li možné křtít před osmým dnem věku dítěte, což je jasný důkaz pochopení křtu jako novozákonní obřízky.

Závěrem

Pokud nechápete křest jako nutnou podmínku pro spásu (tím myslím spásu malých dětí), proč je křtíte? To, co píšeš o zasetí semínka je smysluplné, ale nesplnilo by stejný účel i semínko víry? Sám jsem se pro křest rozhodl až ke konci puberty (žena tedy říká, že jsem z ní dosud nevyrostl) a jsem tomu opravdu rád. Ne snad proto, že bych svůj případný křest v dětském věku chápal jako neplatný, ale protože to má spojené právě s obrácením. Je to něco, co si pamatuju, něco, co mi připomíná, že jsem svého času něco Pánu Bohu slíbil tím, že jsem se podepsal pod smlouvu s ním. Jsem opravdu rád, že jsem nemusel řešit dilema některých mých známých, kteří Krista nalezli až v dospělosti (týká se to těch, kteří nalezli domov v církvích, kde se křtí dospělí) a nevědí, mají-li se dát pokřtít znovu. Děti dosud nemám, ale kdybychom se někdy pro nějaké rozhodli, pokřtít bych ho nenechal.



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 16. květen 2009 @ 00:59:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
to co obhajuješ není křest, ale magický, čarodějný úkon.
Má snad cenu dávat miminku řidičský průkaz s vizí, že z něho jednou vyroste dobrý řidič ?
To, co v řkc provádíte s miminky a nazýváte hanebně křtem, je "dobré" k jednomu: Člověk získá démona duchovní mlhy (DDM) a není později schopen rozlišit Krista od ďábla.
Tato slova nepíšu v nenávisti, ale hluboké lítosti nad tebou i nad dalšími obelhanými katolickými bratry.



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 16. květen 2009 @ 09:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Popsal jsi to moc hezky, oko, tak jak to učení znám.

  Díky že si dáváš práci a tak precizně popisuješ ty rozdíly. Myslím, že je dobré si je uvědomit a neskrývat, aby se mohl každý člověk dobře rozhodnout.



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: xylon v Sobota, 16. květen 2009 @ 10:10:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé,  že se stále vytýká katolické církvi, že se křtí nemluvňata, ale už nikdo z vážených protikatolických protestantů nevytýká Židům, že za nemluvńata skrze obřízku uzavírali smlouvu s Hospodinem jejich rodiče a nedovolili těm dětem, aby se rozhodli samy. Je to vlastně tentýž případ jako křest nemluvňat a dalo by se vyjádřit, že s týmž významem.



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 16. květen 2009 @ 11:35:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nejsa katolík, naprosto nechápu, proč by se nemluvňata neměla křtít! Nechápete význam slova křest? Jde o ponoření do Krista, tedy do Boží moci! Není snad pro ty malé človíčky daleko lepší, když mají větší ochranu než nepokřtěné děti, chráněné jen vírou svých rodičů? A proč bych se měl svého potomka ptát, jestli pro něj mohu udělat něco, o čem vím, že je dobré? Bude-li později chtít odejít od víry, může! Ale já budu mít jistotu, že jsem pro něj udělal, co jsem mohl, svěřiv ho plně Kristu už jako batole. Co myslíte, že se křtem těch malých zkazí?

Čekala snad Chana, až Samuel dospěje, aby se ho zeptala, jestli chce sloužit Bohu? Ani náhodou! A jestli mohu někoho nutit k dobrému? Proč bych nemohl? Co je na tom špatného?


Lukáš 14,23 Pán řekl služebníku: ‚Vyjdi za lidmi na cesty a k ohradám a přinuť je, ať přijdou, aby se můj dům naplnil. (!)


emeth.tk



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. květen 2009 @ 12:59:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Vzhledem k tomu, co křest skutečně znamená a co člověku přináší, a vzhledem k tomu, že praxe (nejen) řkc odporuje tomu, co obsahuje apoštolské učení ohledně křtu, je úplně jedno, jak toto nebiblické počínání zdůvodní.

Především - nikde v Písmu NS o křtu miminek není zmínka. Kdyby to byla běžná praxe v životě prvotní Církve, jistě by to bylo v Bibli zmíněno, protože ať už Lukáš ve Skutcích apoštolů, tak apoštolové v listech napsali a popsali všechno potřebné pro církevní život. Učení apoštolů je ve všech ohledech ucelené a uzavřené a je to tak dobře, poněvadž přesto přeze všechno došlo docela brzy k úpadku církví, zvláště v Asii po té, co opustili apoštola Pavla respektive jeho službu a učení, což mělo za následek potřebu opravující služby apoštola Jana, která je Církvi poskytnuta jednak Janovým evangeliem s jinými důrazy, než jaké lze najít v tzv. synoptických evangeliích, a druhak hlavně knihou Zjevení obsahující ve 2. a 3. kapitole sedm dopisů sedmi sborů v Asii a Janovými listy. Kdyby tedy bylo možno pro tyto od apoštolského učení odpadlé církve na něm cokoli měnit - jakože se tak dělo a děje - nemohlo by to dopadnout a také nedopadlo, jak vidno v historii církve, dobře. Tož tak.

Ale zpět ke křtu.

Ř 6:4 Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt (překládáno také: ‚k‘ pokání — Mt 3,11, odpuštění — Sk 2,38 nebo ‚ve‘ jméno respektive ‚do‘ jména Ježíše Krista, Krista, Těla… — Mt 28,19; Sk 8,16; 19,3.5; 1K 1,13.15; 10,2; 12,13; Ga 3,27), abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.

Ko 2:12 když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni/probuzeni skrze víru v působení Boha nebo: vypůsobenou Bohem, který ho vzkřísil/probudil z mrtvých.

1P 3:21 Naplnění tohoto předobrazu — křest — i vás nyní zachraňuje, ne jako odložení tělesné špíny, nýbrž jako odpověď dobrého svědomí Bohu nebo: závazek před Bohem k dobrému svědomí, skrze zmrtvýchvstání Ježíše Krista,

Ad Ř 6:4 Jak by mohlo být miminko pohřbeno ve smrt, aby mohlo vstoupit na cestu nového života?!

Ad Ko 2:12 Jak by si miminko mohlo být vědomo toho, že bylo spolu s Kristem pohřbeno a spolu s Ním vzkříšeno z mrtvých?!

Ad 1P 3:21 Jak může miminko odpovědět Bohu dobrým svědomím anebo se dokonce zavázat před Bohem k dobrému svědomí?!

A můžeme se podívat i na to, co říká sám Pán Ježíš v Mk 16:16a - Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdyby mohla být za správnou považována praxe křtění miminek, pak by Pán Ježíš musel říci něco jako: "Kdo uvěří nebo za koho uvěří někdo jiný, např. rodiče za děti, a bude pokřtěn, bude zachráněn."

Díky Bohu, že Pán Ježíš nikdy nic takového neřekl a že každý musí věřit ohledně záchrany sám za sebe.

Tož tak.

willy



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 16. květen 2009 @ 17:04:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo uvěří a přijme křest bude spasen, kdo však neuvěří, bude "odsouzen". Tj. nejprve osobní víra a až pak následuje křest.

Věk, kdy člověk uvěří v Ježíše jako svého Spasitele, a tím je připraven na křest je velmi individuální, je zajímavé sledovat praxi v jednotlivých církvích i z tohoto hlediska: zda může příjmout křest vodou třeba osmi-devitileté dítě, na základě osobního prohlédnutí a rozhodnutí se: že nechce už jít již více cestou hříchu  a chce patřit Bohu. rive



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. květen 2009 @ 23:39:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Na otázku článkem položenou dává Bible jednoznačnou odpověď - NEKŘTÍT!!!

willy



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 17. květen 2009 @ 10:01:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj oko.
Trochu jsem si to tu pročetl a jestli máš ještě zájem, napíšu ti k tomu komentář.


1. Pokřtít dítě hned, nebo čekat, až dostane rozum a bude samo chtít?

  Řekl bych, že tohle je tak trochu úmyslně postavené demagogicky, protože nabízí dvě špatné odpovědi a pak mezi nimi polemizuje. Pokud bych na ní měl odpovídat v jejím smyslu, odpovím: Ani jedno, ani druhé, obě možnosti jsou špatně.

  Křesťanská víra není záležitostí toho, "až někdo dostane rozum". S rozumem sice souvisí, ale není to věc rozumu. Už v článku Tou cestou jdoucí jsem psal, že jak děti ta mentálně slabší lidé se mohou stát křesťany.

  Kdyby ta otázka zněla: "Pokřtít novorozence nebo pokřtít dítě hned jak přijme Ježíše za svého Pána?" už by se dalo diskutovat.

2. Rozhodnutí za dítě.

  Přirovnáváš křest dítěte k výchově a k rozhodnutím, které dělají rodiče za dítě. To je docela normální a přirovnáváš to v intencích římskokatolické víry.

  Jako křesťané se vztah s Bohem díváme jinak. Základ pro nás není nějaká kolektivní suggesce, která se dědí a přenáší z člověka na člověka, ale je to osobní vztah, který by se dal přirovnat k manželství.

  V rámci přirovnání, co jsi uváděl, je rozhodnutí o křtu nemluvněte stejné, jako když rodiče rozhodují o sňatku dítěte. Vědí, že pro pětiletou dceru je nejlepší bohatý osmiletý mladík ze sousedství, jehož rodina je jim zavázaná. V mnoha zemích proběhne platná svatba a statistiky jednoznačně dokazují, že taková manželství jsou mnohem šťastnější a zdravější, než když se holka "dostane rozum" a v osmnácti se zamiluje do hejska ze sousedsví, který jí o tři roky později v klidu opustí.

  Přesto je praxe sňatku nezletilých v civilizovaných zemích nepřípustná a možná jsi zaznamenal to haló, když před pár lety proběhla podobná romská svatba tuším někde v Bulharsku. Je to proto, že civilizované země žijí křesťanskou tradicí a křesťanská tradice je právě o osobním rozhodnutí, ne kolektivním.

  Ta křesťanská praxe totiž vychází z Božího charakteru a chování našeho Boha. Jeho chování je vzorem i pro naše chování. Bůh dobře ví, co je pro nás dobré, dokonce se dá říci, že nejlépe. Přesto nás nenutí, je dlouho trpělivý a čeká na naše rozhodnutí.


3. Není jedno mít, či nemít moc dítěte Božího.

  Ano, to je myslím v tomto tématu klíčové a jsem rád, že to uvádíš. 22 let svého života jsem prožil bez moci dítete Božího a pak jsem se narodil znovu a tu moc získal a mohu ze všeho, co jsem zažil, svědčit: Je velmi radikální rozdíl když člověk přijme moc stát se Božím dítětem a stane se jím. Takže si myslím, že tohle je opravdu jádro celé té věci okolo křtu nemluvňat, jak jsem to výše napsal.



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 17. květen 2009 @ 21:46:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji ti, Oko, že zde statečně obhajuješ křest nemluvňat. Křest jako takový je moje oblíbené téma. Bez tebe by tady na GS byla docela nuda. Ještě k těm dvěma veršům, co máš v úvodu článku :

Skutky 18,8
Krispus, představený synagogy, pak s celou svou domácností uvěřil Pánu. Stejně tak mnozí Korinťané, kteří naslouchali Pavlovi, uvěřili a dali se pokřtít.          
       Nepředpokládám, že miminko může uvěřit. Maximálně tak, že dostane od maminky najíst. Což je dost velká víra !

1.Kor. 1,16
Pokřtil jsem vlastně i Štěpánovu rodinu....
 srovnej Skutky 7,59n
            Zatímco ho kamenovali, Štěpán se modlil.....Saul jeho smrt schvaloval.

Je to moje soukromá hypotéza. Mohlo jít o jakousi "šifru". Nezapomínej, že Pavel Saul byl rabín. Setkal jsem se s teorií, že pokračoval ve Štěpánově poslání. Štěpán ostatně znamená věnec.....

                



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 18. květen 2009 @ 10:04:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Oko, nehádej se zbytečně s těmi, co si myslí, že vědí všechno nejlíp. Jsou to synové anabaptistů!

 Sírachovec 3,24 Mnohé lidi obloudily jejich domněnky a falešné dohady zavedly na scestí jejich myšlení.

Nemá to cenu. I když nemají jednoznačnou oporu v Písmu, jejich dohady a názory jim bohatě stačí...


 emeth.tk 



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. květen 2009 @ 13:17:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor je že zrovnatak dobře můžeme počkat s jídlem a pitím na to až se dítě samo rozhodne na co má chuť (a člověk jak známo žije nejen samým chlebem) a s mluvením až si vybere jazyk. Pro hovoří ještě i jedno negativní svědectví. Militantním ateistům, satanistům a všem lidem kteří se prohlašují za nepřátele Boha leží křest dětí silně v žaludku, uvádí je v zuřivost a často nám ho vyčítají. Kdyby byl špatný tak by nám ho spíš doporučovali. Na druhou stranu jestli si někdo myslí že je lepší počkat tak bych ho za to neodsuzoval. Ať dělá každý pro děti co uzná za nejlepší. Bál bych se ale toho že by mohly odejít k Bohu jako pohani kdybych zbytečně otálel.




Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 18. květen 2009 @ 13:45:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Dá se stanovit, v jakém věku má už dítě úplnou svobodnou vůli?
Ano, dá. Až stojí plně  názorově i ekonomicky na vlastních nohou, až se samo uživí.--

to jsou mi věci...takže takoví apoštolové zřejmě svobodnou vůli neměli,protože ekonomicky na vlastních nohou nestáli, spoléhali na to co jim lidé dají tam kam přišli.     



Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 20. květen 2009 @ 08:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Ještě si dám (asi naposledy) práci napsat ti něco o novém narození. V bibli jsou dva verše, které přímo uvádí tenhle pojem. Jako křesťané, kteří znovuzrození zažili, tenhle pojem v bibli ztotožňujeme co do kvality nebo okamžiku s některými dalšími pojmy nebo opisy použitými v bibli - nové stvoření, spasení, přechod ze smrti do života, přechod ze tmy do světla, výměna srdce, přijetí za syna Boha, stát se Božím dítětem, přijmout věčný život a podobně.


  Nové narození probíhá velmi často tak (ne vždy), že si člověk uvědomí svoji hříšnost a neschopnost přiblížit se k Bohu svými skutky, přesto, že by chtěl se k Bohu přiblížit a vezme tu základní zvěst že k Bohu je možné přijít skrze Ježíše Krista jako prostředníka mezi Bohem a lidmi.

  Tohle zjištění trvá někdy velmi dlouho, měsíce, roky nebo celý život (u lidí, kteří "vědí" že je Bůh a žijí pod vlivem různých náboženství), někdy velmi krátce, hodiny nebo dny (u ateistů kteří o Bohu slyší prvně).

  Obyčejně tohle zjištění souvisí s tím, že Bůh člověku osobně ukáže smysl slov, které jsou v bibli a ukáže jak se vztahují k životu toho člověka, a to velmi jasně (jak to zažil třeba Petr) jako by ta slova byla "živá" (tomuhle ty asi bydeš říkat že je "osvítil Duch svatý?"). Někdy člověk vidí nějaké speciální zjevení (jako třeba apoštol Pavel), ale ve většině případů ne.


  Pak už je to na člověku, jak s tímhle naloží.

  Jsou lidi, kteří se pak vzepřou a utečou od Boha, jsou lidi, kteří chtějí k Bohu přijít. Ti, kteří chtějí přijít k Bohu se zachovají podle toho obživeného slova a podle Boží moci k záchraně. Uvěří tomu slovu a vyznají nad sebou vládu Ježíše různým způsobem, jak jim to Bůh dá. Často je to ve spolupráci s jiným křesťanem, který člověka vede v tom vyznání.

  A pak už je to na Bohu

  Bůh na tuhle živou víru a její vyznání odpovídá. Výsledkem jeho práce je výměna srdce člověka, výměna charakteru. Tu výměnu není těžké poznat. (pro toho člověka, co jí zažil), protože to je změna. Když se něco změnilo, je to změna.

  Lidé tenhle okamžik také nazývají různými pojmy: "obrátil jsem se", "byl jsem zachráněn", "narodil se znovu", "uvěřil jsem" podle toho, co je pro ně nejvýraznější.

  Člověk se pak nechá pokřtít. Běžný postup je že křest ve vodě je velmi, velmi brzy potom, co člověk přijme věčný život. Se křtem ve vodě to tedy celé hodně souvisí, bez skutečné vody to nejde a je to běžná křesťanská praxe.


  No a pak je tu "křest" miminka. S tím to nesouvisí vůbec, na výše uvedený velmi častý postup nemá křest miminka nejmenší vliv, stejná svědectví vydávají lidé "pokřtění" jako miminka i "nepokřtění". S "křtem" miminka tedy není vůbec žádný problém a nemám ten problém ani já.

  Jediné s čím mají lidi problém je to ztotožnění okamžiku nového narození s tím "křtem" miminka, protože člověk, který prožije znovuzrození pak žije dlouhou dobu ve zmatku co je vlastně co a nedá se hned ponořit do vody. Ale ten problém také není až tak veliký a časem se vyřeší.
 





Re: Křtít, či nekřtít miminka? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 22. květen 2009 @ 12:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

  KRST a jeho vyznam. Klikni , ulož a otvor v Googlu.


  http://www.uloz.to/1817521/13.krst.ppt



Stránka vygenerována za: 1.57 sekundy