Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489685
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI?
Vloženo Úterý, 20. leden 2009 @ 18:31:28 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal gregorios777


Říkáš, že jsi věřící a přitom máš pochybnosti o existenci Boží?

Pak věz, že něco není v pořádku. Praví znovuzrození věřící pochybnosti o Boží existenci NEMAJÍ. Svědčí o tom Písmo na mnoha místech.



Základní definice víry jest v tomto smyslu tato:

"Bez víry pak nemožné jest líbiti se Bohu. Neboť přistupující k Bohu VĚŘITI MUSÍ, ŽE BŮH JEST....."(Žd 10,6).

Ta víra plyne od Pána, z Jeho Slova a Ducha. Proto, kdo má Ducha Kristova, Duch sám při něm způsobuje, že věřící nemá o Boží existenci žádnou pochybnost. Protože "Duch jest, který svědectví vydává, že Duch jest Pravda" (1Jan 5,6).

Přesně takto také víra v člověku vzniká. Na počátku víry věřící skrze přijetí Ducha vnímá a věří, že Duch jest Pravda. Je to záležitostí jednoho okamžiku (doslova zlomku se*****y). Není to žádný dlouhodobý proces. Pokud v tom je dlouhodobý proces, nejde zpravidla o skutečnou víru, ale o pouhé dlouhodobé duševní přesvědčování či autosugesci. Jde jen o ruzumovou víru. Tuto víru mají mnozí neznovuzrození křesťané (tedy podle jména). Taková víra je před Bohem neplatná a není ani divu, že vede k častým pochybnostem o Boží existenci, protože to je víra bez Ducha Pravdy. Je jen lidská. (Pozor! Nemluvím o pochybnostech o Božím jednání pramenící z neporozumění apod. Ty být mohou. Mluvím pouze o Boží existenci).

U všech případů uvěření ve Skutcích vidíme, že víra přichází okamžitě po slyšení Božího Slova a není výsledkem dlouhodobého zkoumání a přesvědčování.

Okamžitě s uvěřením nám Duch svědčí nejen, že On je Pravda, ale také, "osvědčuje našemu duchu, že jsme synové Boží"(Ř 8,16).

O tomtéž hovoří znovu apoštol Jan, když píše:

"A po tom poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kterého dal nám"(1Jan 3,24).  A také:"Po tom poznáváme, že v Něm přebýváme, a On v nás, že z Ducha svého dal nám"(1Jan 4,13).

Proto, máme-li jednou Ducha svatého, nejen, že nemůžeme pochybovat o tak základní věci - o Boží existenci, ale nemůžeme ani pravdivě nevěřit v Pána Ježíše Krista. Protože Duch nám svědčí za každých okolností, a to dokonce i když někdo setrvává v nevyznaném hříchu nebo ve světě, že Duch jest Pravda. Věřící se z této věci nikdy nemůže "vyvléknout." Už nikam před Bohem neuteče (Ž 139,7).


"POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:42:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to opačně.Kdyby někdo občas o své víře nepochyboval, byl by to důvod k vážnému zamyšlení, pokud ovšem jej by byl ještě v tomto stavu schopen.
H.



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:53:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Moje zkušenost odpovídá tomu, co píše Gregory. Když jsem pochyboval tak třeba o tom, zda jsou mi odpuštěny hříchy ale ne o samotné Boží existenci.

Se sebejistotou, jak psal Noname, to nemá co dělat, protože zdroj víry je vnější - sám Bůh. Tedy je to právě naopak - člověk si je sám sebou méně jistý než Boží existencí.

r



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 20. leden 2009 @ 21:11:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vidím pravdu v tom co napsal Honza. Pochybnosti vůdčí Bohu by neměli být žádné, ale přesto myslím, že nikdo kdo je zažil a je křesťanem tak v nich nezůstal nýbrž posilnil svojí víru. Pochybnost nemá tedy trvalá ale zastavení a vydání se odhodlaně za Panem.  Greg ve svém článku používá jako pokládá jako základní definici víry Žd 10,6. S tímto axiomem nesouhlasím nýbrž jako výchozím axiomem (výrokem) o víře bych spíše pokladál Žd 11, 1: „Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme“.  
Gregu řekni mi s čístým svědomím: Vždy jsi věříl v Pana ikdyž si malý člověk, tak ve věku pětí let?    



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 23:33:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Vidím to podobně, jako ty.

  Hlavní konfliktní bod vidím - jak jinak - v obsahu pojmů. Pro velkou část lidí u nás, ať už ateistů nebo lidí žijících v náboženství znamená pojem "víra v Boha" totéž co "víra že Bůh existuje". Pokud bych měl ještě přesněji definovat, tak to doslova znamená "věřím nějakému člověku, že když mi říkal, že Bůh je, tak to asi bude pravda".


  Tento druh víry, "věřím někomu že Bůh existuje" mají podle příspěvků i někteří lidé tady. Pokud má někdo tento druh víry, občas pochybuje, že Bůh existuje, občas ho někdo povzbudí a tak věří, že Bůh je. Pro takového člověka je nesmyslné vyjádření "vím že Bůh je", pro něj už by to nebyla "víra v Boha" když by to věděl. Pro křesťany je zase tento druh víry nesmyslný. Lépe řečeno - pro křesťany není k ničemu užitečný. I Ďábel věří, že Bůh je, ale třese se.

 
  Pro křesťany ten pojem "věřit v Boha" znamená něco docela jiného - Věříme Bohu. Tedy ne jen lidem, že něco říkají (Bůh řekl to a to), ale i Bohu, že má moc na to, co slíbil, splní to, co slíbil, že jeho slovo platí a lze se na něj spolehnout. Křesťané vědí o tom, že Bůh existuje, z důvodů, které jsi hezky popsal v článku. Nemají žádný důvod pochybovat o tom, jestli Bůh existuje, nebo neexistuje, jejich víra je někde na jiné úrovni.


  Když mi Bůh řekne: "V téhle těžké věci budu s tebou, nemusíš se bát.", tak na mě nepřijdou pochybnosti ve stylu: "Bůh neexistuje. To mi našeptal nějaký vadný neuronový systém v levém laloku mozku". Zajedno dokážu poznat Boží hlas v srdci od myšlenek v hlavě a za druhé Boží existenci díky svědectví znovuzrozeného ducha nemusím řešit.

  Ty duševní pochybnosti jsou také, ale jiného druhu: Myslí to Bůh vážně? Co to vlastně znamená, že bude se mnou? Fakt se na něj mohu spolehnout? Ale tyhle pochybnosti nejsou záležitostí ducha, ale duše. Přicházejí do myšlenek, jak to hezky píšeš. A myšlenky, jak známo, mají odjakživa jeden jediný účel: Aby člověka napadaly. (Čeština je někdy tak výstižná...)

  Tenhle druh pochybností samozřejmě slábne



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Středa, 21. leden 2009 @ 02:47:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že zbytečně svazuješ dohromady víru a nepochybování. Když něco "exaktně vím", proč bych tomu ještě věřil? Důležitější, než nemít pochybnosti, je jednat v souladu s vírou a ne momentálními pochybnostmi. A pochybnosti nepopírat, ale upřímně předložit Bohu - možná mi těmi pochybnostmi chce něco sdělit. Třeba to, že s ním spojuji věc nebo představu, která k němu nepatří, a kterou bych měl opustit.



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 21. leden 2009 @ 07:58:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybovat a mít pochybnosti může kdokoliv, i spasený věřící i pokřtěný Duchem Svatým.

Ale u Tebe, Gregorio, mi připadá, že v tomto článku chceš zpochybnit víru i těch nejmenších v Kristu. Aby pochybovali sami o sobě a pitvali se sami v sobě.

Ty jsi, Gregorio, skutečně veliký hříšník před Bohem a ještě k tomu prorok.

No, Pán Tě suď.

isim



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 21. leden 2009 @ 14:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že autor príliš zjednodušene vidí celý problém viery. Určite tento problém nie je vystihnutý iba tu uvedenými biblickými citáciami o viere. Pretože o viere v Písme sa hovorí nepriamo v mnohých epizódkach Starého i Nového zákona /napr. v živote Abraháma, rôznych uzdravených Ježišom a pod., v súvislosti s postojom apoštolov, a Židov a učeníkov Krista a pod./. Sv. Augustín tento problém vyjadril srtručne v troch rovinách: Verím Boha, Bohu a v Boha, t.j. a/verím, že Boh existuje, b/ verím, čo Boh hovorí /t.j. čo nám zjavil/, c/spolieham sa na Neho, dôverujem v Neho a pod.

V každej tejto rovine môže byť väčší, či menší stupeň viery, či jej nedostatku... Ohľadom existencie Boha: človek verí v existenciu Boha iste aj v závislosti  oboznámenia s rozumnými argumentami viery /iste nie bez Božej milosti.../, no nielen...,  ale aj na základe vlastných osobnými skúseností a zážitkov vo viere, napr. ak som už pocítil "na vlastnej koži", že Boh odpovedá na moje modlitby a teda je živý Boh,tým aaj moja viera v existenciu Boha naozaj  vzrástla... Takže aj jednotlivé roviny viery  sú navzájom prepojené a ovplyvňujú sa navzájom.

POkiaľ ide o vieru v to, čo Boh zjavil, t.j. obsah viery /jeddnotlivých článkov viery.../, tam je tiež nekonečné množstvo variácií. Pretože dnes je u mnohých práve problém v tom, že si  často z jej obsahu vyberajú selektívne: čosi veria, a iné zas - čo je naozaj zjaveným obsahom viery a je trebárs v Písme -  neveria, resp. veria po svojom, inak ako to veria iní, inak to môžu a chápať. Napr. veľké rozdiely sú v chápaní slov Písma u mnohých v oblasti výpovede Písma o samotnom Bohu a Jeho vlastnostiach, taktiež o Ježišovi Kristovi, o Božích požiadavkách v oblasti morálnej čistoty, o eucharistii a pod. Preto je  veľmi zložité posudzovať vieru nejakým obecným metrom. To vie asi len Boh posúdiť, aká je viera každého človeka, teda kto naozaj verí všetko to, čo Boh zjavil a nakoľko tomu všetkému verí... Reálny človek, veriaci, má spravidla v určitých veciach /článkoch viery/ určité nejasnoti, ťažkosti, čo je dosť prirodzené vzhľadom na obmedzenosť každého človeka chápať, na stupeň jeho poznania, doby, počas ktorej sa s vierou oboznamuje, a pod... Prípadne u iných viera poznačená nielen ťažkosťami, vyplývajúcimi z objektívnych okolností, ale pochybnosťami, v tom zmysle, že človek vnútorne sa vedome vzpiera niečo prijať, úprimne uveriť z nejakého subjektívneho dôvodu /znamenalo by to pre neho čohosi sa napr. zriecť.../. Len Boh vie rozlíššiť ako je vto vskutočnosti s každým z nás, čo je zavinené, a čo je jednoducho nedozretosť, hoci s našou doboru vôľou a snahou... .

Napokon pokiaľ máme na mysli oblasť viery, to čo je vyjadrené v Písme slovom "pistis", tj. "opora", spoľahanutie sa, dôvera, čo je veľmi časté, akoro najčastjeiše, na čo myslel Pán, keď od ľudí túžiacich po uzdravení žiadal vieru.  V tetjo oblasti taktiež len Boh vie, kto mu naozaj dôveruje, spolieha sa na Neho, počíta s Ním, s jeho pomocou. On vie rozlíšiť, či nje to ozajstná viera, a či - aj to sa stáva - iba naivná dôvera nejakého duševne nezrelého snílka... Mnohí svätí ľudia mali opravdivú živú vieru, a preto cez nich Pán tak veľa vykonal. Mnohí ľudia maali síce vieru, ale bolo v nej primiešanéveľa pýchy a domýšľavosti a spoliehania sa aj na seba, a to bránilo Pánovi cez taakého človeka konať...

Celkove: Aj ked verím, že autor mal dobrý úmysel, a môže byť úprimne presvedčený, ba aj veriaci hovoriť týmto spôsobom o viere, zdá sami, že tento spôsob hovorenia o viere, ako to on sa k tomu postavil, je  príliš povrchný a jednostranný, chudokrvný...



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. leden 2009 @ 16:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud dítě vyrůstá v křesťanské rodině, jeho víra se opírá o víru ve vlastní rodiče. Věří jim, když tvrdí, že Bůh je.
Ale když dospěje a všechno dětské odloží, jeho víra potřebuje už jiný základ. Vlastní zkušenost a poznání.
Pokud "vychodil" vyučování katecheze ve třetí třídě obecní školy a dál už nic, odloží svou víru spolu s jinými dětskými představami. Toto je problémem  masového přechodu k ateismu u posledních generací v naší zemi.
 
Jakékoli pochyby - i o existenci Boha, jsou u zrajícího člověka naprosto legitimní.
A díky za ně, protože vyžadují odpovědi. Je samozřejmé, že když je člověk postupně Bohu blíže - přibývají zážitky s Božími zásahy v životě, roste intenzita vztahu, už člověk o Bohu nepochybuje. Ovšem jsme nádoby hliněné, v čase zkoušek, když člověka v životě něco pořádně skřípne, mohou se pochybnosti na čas vrátit. Vysvětlete matce, když jí zemře jediné dítě, že ji Bůh miluje.



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:43:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Shrnuto a podtrženo:

Jestliže je někdo DVOJÍ MYSLI v otázce Boží existence, pouze tím dokazuje, že od Pána v tomto směru NIC NEDOSTAL (Jak 1,6-8).

Pokud byl někdo zplozen Božím Slovem do Boží rodiny, vnímá všechny její příslušníky skrze Ducha a je si jist jejich existencí. A zkušenost mu to dosvědčuje (Ř 8,16).

Pokud někdo zplozen nebyl a není v Boží rodině, logicky také nemůže Boží rodinu vnímat a znát bez pochybostí. Nemá s ní žádnou zkušenost, protože v ní není.



Re: POCHYBUJEŠ O BOŽÍ EXISTENCI? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. leden 2009 @ 17:39:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu
Znovu opakuji,
Pokora, vědomí a uznání své slabosti je cestou k záchraně.

(Př 18,12)
Lidská namyšlenost předchází pád, slávu předchází pokora.

Já se nikdy nepasoval na znalce Bible, ale domnívám se, že věci základní a elementární znám.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy