Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 295 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534917
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: KATOLÍCI A SVĚT
Vloženo Neděle, 28. prosinec 2008 @ 15:57:49 CET Vložil: gojim

Zamyšlení poslal gregorios777

je až podivuhodné, jak katolíci nechápou biblický pojem oddělení se od světa, jak o něm píše např. apoštol Jan (1Jan 2,15). Tím sami nechtěně dokazují, že od tohoto světa odděleni nejsou, že jsou jeho součástí.




Nerozumí tomu, když sám Pán Ježíš říká, že "není z tohoto světa". Nebo když říká o apoštolech: že jsou sice "na světě" (Jan 17,11-14), ale, že nejsou "ze světa", jako On sám. A že Pán Ježíš neprosí v žádném případě "za tento svět", který hyne (Jan 17,9).
Což nevylučuje, že "Bůh miloval tento svět, tak že Syna svého jednorozeného dal......"(Jan 3,16). Každý tento výrok je však psán v jiném, odlišném smyslu.

Katolíci tak prokazují v této otázce zoufalou a katastrofální nevědomost a také fakt, že se o nich nedá říci, že "nejsou z tohoto světa", protože ani netuší, co je to být od světa oddělen.

Což odpovídá také jejich definici, o kterou se pokusím. Většina katolíků nejsou v tom lepším případě ničím jiným, než zbožným Korneliem ze Sk 10. Avšak Korneliem před svým znovuzrozením, před svým skutečným, reálným uvěřením v Krista. Kornelius se sice Bohu velmi líbil, projevoval mnoho zbožných a bohulibých skutků, ale stále mu něco chybělo - Evangelium (které také katolíci ve skutečnosti neznají. Znají jen židovský Zákon, styl židovské zbožnosti, jako Kornelius před obrácením). A to mu Pán dodal skrze návštěvu apoštola Petra.


Podobná témata

Katolicismus

"KATOLÍCI A SVĚT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: KATOLÍCI A SVĚT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 19:25:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JE AŽ PODIVUHODNÉ, jak jak jsou zde jedni protěžováni, článek se jim bleskově uveřejní a zatímco katolíci mají utrum. Grano nabízí možnost říci nahlas, co si myslí jen někomu. Já se nemohu svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství.
Gregu, neměl bys zde hodnotit katolíky, ale spíš se zaměřit na jejich učení.

..."Je až podivuhodné, jak katolíci nechápou biblický pojem oddělení se od světa, jak o něm píše např. apoštol Jan (1Jan 2,15). Tím sami nechtěně dokazují, že od tohoto světa odděleni nejsou, že jsou jeho součástí. Nerozumí tomu, když sám Pán Ježíš říká, že "není z tohoto světa". Nebo když říká o apoštolech: že jsou sice "na světě" (Jan 17,11-14), ale, že nejsou "ze světa", jako On sám. A že Pán Ježíš neprosí v žádném případě "za tento svět", který hyne (Jan 17,9).
Což nevylučuje, že "Bůh miloval tento svět, tak že Syna svého jednorozeného dal......"(Jan 3,16). Každý tento výrok je však psán v jiném, odlišném smyslu. Katolíci tak prokazují v této otázce zoufalou a katastrofální nevědomost a také fakt, že "jsou z tohoto světa", protože ani netuší, co je to být od něj oddělen
"...

Myslel jsem, že moje vysvětlení našeho začlenění do světa bylo dostatečné. (Jak 1,27)...zachovávat sám sebe neposkvrněného od světa....

Přestože jsem dostal nálepku zoufalého nevědomce a neznalce Písma, odvážím se rozsuzovat právě Písmem.
Pojem "oddělení od světa" není vůbec biblický
.
V (1.J 2,15) říká: nemilujte věci tohoto (padlého)světa... ne oddělte se od tohoto světa. Že má na mysli právě jen tu padlou část světa, osvětluje ve 2,16 - žádost očí, pýcha života... Jen v jedné situaci se musí křesťané oddělovat - aby se nezůčastňovali modloslužby. (2K 6,17) Proto: "Vyjděte z jejich středu a oddělte se, praví Pán, nedotýkejte se nečistého, a já vás přijmu." ...

Celkově ale biblický obraz světa přikazuje, že koukol musí růst spolu s pšenicí. K oddělení dojde až v čas žně
, ne dříve.

Pán Ježíš říká sice Pilátovi, že jeho království není z tohoto světa, ale po vzkříšení se to změnilo!
(Mt 28,18) Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Skutečným vládcem světa je tedy Ježíš
Kristus.

Omlouvám se, že znovu uveřejňuji tento text, ale pro pochopení je nezbytný.

Abychom správně chápali plný obsah slova "svět", musíme se vrátit úplně na počátek. Vytvořit si odstup, aby nás nemátly jednotlivé kamínky mozaiky, ale abychom mohli vnímat celý obraz.
Popisuje ho nejstarší (jahvistické) vyprávění o stvoření světa i člověka. Bůh stvořil hmotný svět a z této hmoty stvořil také člověka tím, že v něj vdechl duši //(Gn 2,7) Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.// Svět stvořený Hospodinem je svět dobrý! //(Gn 1,31) Bůh viděl vše, co učinil, a hle, bylo to tak dobré! // Lidská duše zůstává stále v Božím vlastnictví a u jednoho dříve, u jiného později, si ji Bůh vezme zpátky a nastane zúčtování (Mt 25,14-29)- podobenství o hřivnách.

Lidské tělo je tedy součástí světa. První příkaz, který lidé od Boha dostali, byl: "Podmaňte si zemi!" (Gn 1,28), zároveň je ale člověk postaven nad svět. I když je člověk úzce spojen s viditelným světem, přesto Bible nehovoří o jeho podobnosti s ostatními tvory, ale jen s Bohem (Gn 1,27). Příkaz podmanit, se nevztahuje jenom na obdělávání půdy a tvorbu krajiny, či životního prostředí. Zahrnuje i lidské tělo, které je také nedílnou součástí země. Člověk může úspěšně ovládat zemi, jen pokud dokáže nejdřív ovládnout sám sebe. Je -li otrokem své tělesné žádosti (ať se jedná o nezřízený sex, nezřízenou prchlivost, nezřízenou touhu po bohatství, či moci), všechno jeho jednání přispívá k záhubě jeho i celého světa.

Tři věci se člověk musí naučit přemáhat. Svět s jeho žádostmi, své tělo, jako jeho nedílnou součást a svody ďábla. Jen tak zůstává ve svobodě a jen tak si může s úspěchem podmaňovat zemi.
Musí respektovat, že věci se mají používat jen k tomu účelu a v podmínkách, jak to určil Bůh
.

Po pádu prvních lidí, narušení jejich čisté přirozenosti hříchem, směřuje Boží plán spásy po celé dějiny lidstva k návratu lidí do původního stavu. Jen tak může být člověk plně šťasten a nebýt sám. Člověk je stvořen ke vzájemnému sdílení v lásce, jinak je smutný a pociťuje samotu. Proto muž a žena po svém pádu přestali vnímat svou jednotu, pocítili se ve své samotě nahoty ohroženi, pořídili si oděv a ukryli se. (Gn 3,9-10) Hospodin Bůh na Adama volal: "Kde jsi?" Ten odpověděl: "Slyšel jsem v zahradě tvůj hlas a dostal jsem strach, neboť jsem nahý. Proto jsem se skryl." // Proto je nezbytný manželský svazek, ve kterém muž a žena vytvářejí jednotu, že už nejsou dva, ale jedno. To je zbraň proti samotě člověka, úsilí o návrat k původní neporušené lidské přirozenosti, ve které může být člověk šťasten. Proto může mít jeden muž jen jednu ženu, jinak nelze opravdovou jednotu vytvořit. Ta se nevytváří na chvilku, je výsledkem neustálého úsilí a námahy a stává se v životě trvalou hodnotou.

Stvořený svět má tedy dvě dimenze, dva rozměry.
První je dobrý, stvořený Bohem, druhý vykazuje porušení hříchem, satanem
. Tento druhý svět je zvrácený, protože satan je otec lži. Nabízí, co není jeho, co mu nepatří. (Mt 4,8-9) Ďábel ho zase vzal na velmi vysokou horu a ukázal mu všechna království světa a jejich slávu a řekl mu: "Toto všechno ti dám, když padneš na zem a pokloníš se mi." // Před takovým vnímáním světa varuje Jan (1 J 2, 15-17) Nemilujte svět ani ty věci, které jsou ve světě. Jestliže někdo miluje svět, Otcova láska v něm není. Neboť všechno, co je ve světě - žádost těla, žádost očí a pýcha života - to není z Otce, ale ze světa. A svět pomíjí, i jeho žádost, ale ten, kdo činí Boží vůli, trvá na věky. //
Ale člověk do světa patří, máme svět přetvářet podle Božího záměru, integrovat se do něho, ne se od něho distancovat. Pokud není svět zvrácený, je světem krásným a dobrým, od Boha.

(J 3,16-17) Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen.

Úkolem křesťana tedy je odmítat podobu světa porušenou hříchem (odmítat zlo ve všech jeho podobách) a usilovat o to, aby se poměry ve světě co nejvíce přibližovaly světu neporušenému, dle Božího záměru. Máme se tedy snažit o to, aby svět zvráceným nebyl.

Takovou podobu má tedy to "bludné" katolické učení, které prý, podle některých, nezná Bibli.





Re: KATOLÍCI A SVĚT (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 03:07:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku, ktorý je už na svete dosť rokov, by si mohol všimnúť, že hádzať všetkých katolíkov, ale aj protestantov, či charizmatikov alebo evanjelikálov "do jedného vreca", neodpovedá skutočnosti. Sú katolíci, "papieroví ", formálni, ale myslím, že rovnako aj luteráni, kalvíni, či husiti a iní, ktorí sa nevedeli ubrániť vplyvu sveta a naozaj  splynuli so svetom, prevzali jeho mentalitu, spôsob života, i morálky, obhajujú ju atď. Ale zato je aj veľa katolíkov, ktorí aspoň tak dobre ako ľudia z cirkvi Gregoriusa naozaj žijú v spojení s Bohom, ostávajú verní svojej viere, povolaniu od Boha, snažia sa byť uvedomele znakom Jeho prítomnosti vo svete, angažujú sa pre Božie kráľovstvo... A nie sú to len kňazi, či rehoľníci, alebo rehoľnice, prípadne členovia nejakých sekulárnych inštitútov, či tretích rádov, ale sú to ľudia práce, kultúry, vedy, umenia, dokonca zábavy, otcovia i mamky, mládež, študenti, i učni... Považujú sa svoj cieľ tam, kde sú vydávať svedectvo, že je možné žiť s Bohom a podľa neho.
.
Už samotný názov článku naozaj vzbudzuje dojem zaujatosti a neférovosti. To, že katolíkov je oveľa viac, než príslušníkov iných cirkví, je logické, že aj ich "svetáckosť" je oveľa ľahšie vidieť. A som si istý, že akonághle by sa aj Gregoryho cirkv stala takou veľkou, prejavovali by sa v nej podobné zákonitosti. V tomto zmysle naozaj platí Gaussova krivka, že z celkového počtu len malá časť je vynikajúcich, a malá časť je "darebákov", a vúčšina je kdesi uprostred a tvorí celé spektrum medzi tým.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy