Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472300
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ?
Vloženo Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 20:21:10 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal BohemianAnonymus

1) Autorita Písma svatého
 

Již jinde jsem prohlásil, že odchodem Spasitelovým a Jeho apoštolů bylo Jeho učení definitivně uzavřeno. Řečeno jinak: Písma SZ a NZ jsou kompletní. VĚŘÍM, ŽE SI DUCH SVATÝ OSOBNĚ OHLÍDAL PRAVÉ ZNĚNÍ BOŽÍHO SLOVA OD ÚSTNÍ TRADICE AŽ K JEJICH ZÁPISU.


Tedy uzavřením Písem svatých vytvořil Bůh pojistku proti všem bludům. Tak jako apoštolské vyznání víry bylo reakcí na nebezpečí gnóze, tak kanonizace knih NZ byla reakcí na nebezpečí montanismu a marcionismu (markionismu).

 
2) Nevyčerpatelnost Písma svatého.
 
Již dříve jsem kdesi prohlásil, že biblické učení je Písmem SZ a NZ definitivně uzavřeno, a přesto nevyčerpatelné. Z Písma poznávám, že jeho texty mají více úrovní. Vidím-li např. v úrovni 2 nějaký „rozpor,“ po zanoření do úrovně 1 tento „rozpor“ mizí. . . .etc. Hloubka biblického textu je tedy dána počtem úrovní, který je člověkem nezjistitelný. Tuto vlastnost nemá dle mého zjištění ani jedno světové duchovní dílo. Pokud přesto se potýkám s nějakým rozporem, není to důkaz o nesprávnosti Písma svatého, ale o mém chybném myšlení. Život mne naučil této moudrosti: „Kdo nenásleduje – ten nepochopí.“
 
Hloubku biblických textů odráží tento text:
 
Mt. 13:51,52 „Pochopili jste to všecko? Odpověděli: Ano. A on jim řekl: Proto každý zákoník, který se stal učedníkem království nebeského, je jako hospodář, který vynáší ze svého pokladu nové i staré.“
 
Ten, kdo si toto bohatství Písma sv. uvědomuje, necítí potřebu k němu cokoli přidávat, ale jen touhu, lépe mu rozumět.
 
Pokud ale opustíme oblast Písma svatého, otevře se nám NEKONEČNĚ VELKÝ ARGUMENTAČNÍ PROSTOR, v němž lze snadno dokázat oprávněnost čehokoli: např. neoprávněného přivlastnění titulu patřícího jen Bohu římským biskupem, zločinů inkvizice, genocidy albigenských, masakry hugenotů, židů a muslimů, kšeftování s odpustky, neomylnosti papežovy „ex cathedra, “ konkordátu Vatikánu s Hitlerovou říší, nanebevzetí Panny Marie a dalších výmyslů.
 
Řečeno jinak: opustíme-li BIBLI, opustíme tím ŘÁD a dostaneme se tak do sféry CHAOSU. Opustíme PRAVDU a dostaneme se do sféry PRAVDĚPODOBNOSTI, jakéhosi slepence biblického učení a lidských výmyslů, kde vůbec nic není jisté. V této sféře nutně vzniknou spory podle čeho / koho se má Písmo sv. vykládat. Jen BIBLE je KONSTANTNÍ, mimo Bibli je jen VARIABILITA, OBECNĚ MNOHOZNAČNOST, sloužící jen světským cílům.
 
Kol. 2:4 „ Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi.“ Kraličtí příhodněji: „podobnou k pravdě řečí.“

Vrcholem těchto herezí je „objevení“ nebiblických cest spásy v dokumentu 2. vatikánu „Konstituce o církvi“ hlavě 16, cituji:
 
 
PRVNÍ HEREZE: „Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov.Sk17:25-28).“
 
Zde je tedy  Bůh v podstatě ztotožněn s jakýmkoli nadpřirozeným úkazem. Konstituce se nám rafinovaně snaží podsunout myšlenku, že ti, kteří hledají Boha v mlhavých stopách a obrazech hledají pravého Boha. Samozřejmě, že Bůh není daleko od každého z nás, vždyť nás obklopuje, je nekonečný. BŮH JE TEDY VŠUDE, S JEDINOU TOLIKO VÝJIMKOU: NAŠÍ MYSLI (SRDCE). MÁ-LI DO NÍ VSTOUPIT, PAK MUSÍ BÝT POZVÁN – NEBOŤ BŮH CHCE, ABY SE KAŽDÝ ČLOVĚK ROZHODL PRO NĚJ. A OD JEHO PŘIJETÍ, ČI NEPŘIJETÍ ZÁVISÍ NAŠE SPASENÍ.
 
J. 13:20  ". . . A kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal."
Tedy ač Bohem obklopeni, můžeme mu být duchovně velmi vzdáleni, jako byli Řekové, kterým přišel apoštol Pavel svědčit o Spasiteli. Pavel užil svých slov (Sk. 17:22n) proto, aby Spasitele přiblížil jejich řeckému myšlení.
 
1. Kor. 1:22,23 "Židé hledají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost, ale my kážeme Mesiáše ukřižovaného." 
 
1. Kor. 9:20,21 "Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem - i když sám pod zákonem nejsem. Těm, kteří jsou bez zákona byl jsem bez zákona abych získal ty, kteří jsou bez zákona - i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus." 
 
Výše uvedený oddíl Sk. 17:25-28 je ve Věroučné instituci o církvi tedy  interpretován záměrně  naprosto falešně. 
 

DRUHÁ HEREZE: "Plán spásy se vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my, Bohu jedinému, milosrdnému . . ."
 
Zde je tedy Hospodin přímo ztotožněn s Alláhem.
 
S tímto dokumentem 2. vatikánského koncilu přímo korespondují prohlášení římského biskupa, které učinil při své návštěvě Turecka
 
 
“Ve svých odlišnostech stojíme tváří v tvář víře v jediného Boha . . .“

Stručně: Bůh je v obou svatých knihách definován takto:
 
Bible:

1) Hospodin je Bůh Izraele, kterého vyvedl z Egypta. (2M.1)
2) Boží Syn je zakotven v písmech SZ i NZ. (např. Iz. 7:14; Iz.9:1-6; Ž. 2:7, Ž. 2:12; Lk. 3:22; J. 3:16).

3) Trojice je tajemná koexistence tří Božích Osob: Otce, Syna a Ducha sv. v dokonalé jednotě.

Korán:

1) Alláh je Bohem Arabů.
2) Alláh nemá Syna
3) Trojice je zde uznávána jen jako nesourodá trojice tvořená Bohem, člověkem Ježíšem (který není uznáván jako Boží Syn), a Marií, Ježíšovou matkou.
 
Pakliže přes tyto evidentní rozdíly římský biskup při návštěvě Turecka prohlásil, že muslimové a křesťané věří ve stejného Boha, nastávají tyto dvě možnosti:

A) Klame muslimy – předstírá, že přijal muslimský model Boha a přitom se nezřekl Božího Syna, kterého muslimové neuznávají.
 
NEBO:

B) Klame katolíky – předstírá, že se nezřekl Božího Syna a přitom přijal muslimský model Boha, který Božího Syna nemá a neuznává.
 
Kde je pravda? Kolem Božího Syna a Jeho oběti na kříži vše se točí – tedy Boží Syn je v centru novozákonní zvěsti: bez Božího Syna celý NZ i celé křesťanství padá! Musím zde konstatovat, že výše uvedeným výrokem římského biskupa byla nastolena nejasnost v otázce, která je pro křesťanství nejzásadnější!!! 


 Blíže viz:
Rozdíl mezi Bohem biblickým a bohem univerzálním
Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy?
 
 
3) Princip Sola scriptura
 
Hledání: Jedině Písmo je zdrojem Pravdy. Vloženo Pátek, 12. prosinec 2008
poslal oko
 
Pokud já, jako katolík poukážu na logický fakt, že nikde v Písmu není pro „solla skriptura“  žádná opora, mám pravdu.
 
„Solla skriptura“ je tedy nijak nedoložený „axiom“, předpoklad (a to poměrně mladý), kterému je nutno bezvýhradně věřit. (konec citátu).
 
S katolíkem oko souhlasím s tím, že princip „Sola scriptura“je poměrně mladý. Každý ví, že pochází z dob reformace, stejně jako principy „Soli Deo gloria, “ „Sola gratia,“  a „Sola fide.“
 
Přestože byl princip „Sola scriptura“ formulován z historického hlediska teprve nedávno, jde o princip velmi starý, který objevila teprve reformace; princip, který z Písma sv. přímo vyplývá a reformaci se dostalo od Boha té milosti, že jej objevila a formulovala.

Princip „Sola scriptura“ znamená to, že Písmo svaté se má vykládati toliko Písmem svatým a to Písmem celým.
 
Argumenty svědčící pro existenci tohoto principu lze sumarizovat zhruba takto:

 
a) Boží původ Písma sv. a s ním přímo související církevní učení (2Tm. 3:16; 2Pt. 1:20,21)
b) Uzavřenost Písma (Sk. 20:27)
c) Zákaz jakýchkoli dodatků (5M. 4:2; Zj. 22:18 – závěr Bible platící pro celou knihu)
d) Dostatečnost Písma sv. (Lk. 16:29)
e) Nutnost zachovávat psaný Zákon (Joz. 23:6)
f) Zápis do knihy jen na příkaz Hospodinův (2M. 17:14)
 
Další zdůvodnění: není možné připustit, aby se Písmo svaté vykládalo učením nebiblickým, učením nižšího řádu – tedy učením,  které má abych tak řekl, „menší právní sílu.“ Ten, kdo vykládá Písmo svaté jinak nežli samým Písmem, tedy na základě učení lidského zpochybňuje tím v podstatě kanonizaci knih SZ a NZ; tím vstupuje do sféry Chaosu, ve které musí nutně vzniknout spory podle čeho / koho lze Písmo svaté vůbec vykládat. Další úchylkou je pak to, ze toto učení (Tradici) klade na úroveň Písma svatého – což je hereze!!! Toto mě nutí zvolat
 
PÍSMO SVATÉ JE DOKONALÉ, JE SAMO O SOBĚ TÍM NEJLEPŠÍM VÝKLADEM– PÍSMO SVATÉ SI SAMO O SOBĚ BOHATĚ POSTAČÍ!!!

 
V této souvislosti rád upozorňuji na dvě práce bratra reformovaného – široko daleko nenajdete lepší:

 


 
 
4) Tradice

Jak ŘKC obhajuje Tradici?  

1Kor. 11:2 „Chválím vás, že si mne stále připomínáte a držíte se tradice, kterou jste ode mne přijali.“
 
2Tes. 2:15 „Nuže tedy bratří, stůjte pevně a držte se toho učení, které jsme vám odevzdali, ať už slovem, nebo dopisem.“
 
2Tes. 3:6 „Přikazujeme vám bratří ve jménu Pána Ježíše Krista, abyste se stranili každého bratra, který vede zahálčivý život a nežije podle naučení  která jste od nás převzali.“

 
VŠECHNO TO, CO BYLO ZDE UVEDENO, SE TÝKÁ TOHO, CO APOŠTOLOVÉ UČILI, NIKOLI TRADIC, KTERÉ VZNIKNOU TEPRVE V BUDOUCNU – ZÁVAZNÉ JE TEDY JEN UČENÍ OBSAŽENÉ V KANONIZOVANÝCH KNIHÁCH NZ !!!


Rozsah katolické „Tradice“ 

35 svazků církevních otců končících Řehořem I. r. 604

35 svazků dekretů církevních sněmů

25 svazků o prohlášeních a dekretech papežů

55 svazků údajných výroků a skutků svatých
Σ 150 svazků – jejich objem mnohonásobně převyšuje objem Bible.

 
 
5) Inkvizice a její přesahy do současnosti a budoucnosti
 
Inkvizice (inquiere = pátrati), je obecně od r. 1183 policejní a soudní instituce ŘKC, sloužící k násilnému vyhlazení kacířství. Byla hlavním nástrojem protireformace. Někde působila až do 19. stol. Její činnost neukončilo pokání, ze spáchaných vražd – ale byla smetena v jednotlivých státech světskou mocí – TEDY NEVĚŘÍCÍMI!!! protože její teror zcela rozvrátil politickou i hospodářskou správu států. INKVIZICE BYLA VE SVÉ PODSTATĚ APARÁTEM K PÁCHÁNÍ NÁBOŽENSKÝCH VRAŽD. Její ďábelskost nespočívá jen v množství nevinně utracených lidí, ale zejména v tom, že inkvizitoři nelidským mučením, přinutili své oběti přiznat se k tomu, co neudělali a tím je donutili zemřít ve lži!!!

 
Mám za to, že náboženská vražda je Hospodinu zvláště odporná – protože touto vraždou byl ze světa sprovozen i Jeho Syn, náš Spasitel. PODOBNOST KAIFÁŠE SE STŘEDOVĚKÝM INKVIZITOREM ROZHODNĚ NENÍ NÁHODNÁ.
 
Inkviziční charakter měl i masakr hugenotů v pověstné Bartolomějské noci z 23. na 24. 8. 1572. Počet obětí je odhadován na 30 000 – 40 000. Na oslavu tohoto „vítězství“ dal papež Řehoř XII slavit v Římě „Te Deum“ a razit pamětní minci. Tento masakr nespáchaly kriminální živly, ale katolíci, kteří se spácháním těchto vražd kriminálními živly stali. I když po tom masakru nepřestali být katolíky, rozhodně však přestali být křesťany. Spasitel nás nepovolal k vraždění!!!

 
Vzdor potokům krve křesťanů, odchylně věřících  a Židů, které inkvizice prolila, tato instituce nebyla zrušena. Byla dvakrát přejmenována; naposled v r. 1965 papežem Pavlem VI. na „Kongregaci pro otázky víry,“ kterou vedl od r. 1981 až do svého zvolení papežem Joseph Ratzinger. Sám fakt, že tato instituce nebyla zrušena, znamená to, že se zločiny inkvizičního charakteru mohou opakovat i v budoucnu.
 
Zj. 9:21 „neodvrátili se od svých vražd…“ (Kraličtí příhodněji: „Aniž činili pokání z vražd svých, ani z trávení svých…“)
 
Já odsuzuji ze zásady všechny vraždy, včetně náboženských, ať se jich dopustil kdokoli. Tedy i vraždy, které se dopustil Kalvín na Migueli Servetovi, objeviteli malého oběhu krevního. Musím však konstatovat, že to, co bylo u reformovaných ojedinělé – (nešlo o systém), bylo u ŘKC běžné – zde o šlo systém s centrálním řízením, navíc i ideologicky vybavený, např. bulou Inocence VIII  Summis desiderantes affectibus z r. 1484, která ve své podstatě odstartovala hon na čarodějnice v celé Evropě.  Za zmínku stojí i pověstné „Kladivo na čarodějnice“ (Malleus maleficiarum) dílo dominikánů Kramera a Sprengera z r. 1486, které ač později ŘKC odsouzeno, vykonalo mnohou satanumilou práci.

 
Řádění inkvizitora Bobliga s Edelstadtu který svým terorem prakticky srazil ekonomicky na kolena celé panství a nezastavil se ani před děkanem ŘKC, zachycuje populárně historický román Václava Kaplického „Kladivo na čarodějnice,“ podle kterého byl natočen i film.

 
Řádění katolické inkvizice dle mého soudu ani nemohlo splnit jeden ze svých úkolů, tedy bojovat proti čarodějnictví. Bylo to zřejmě proto, že sami  inkvizitoři nevěděli o čarodějnictví téměř nic, což jasně dokazuje i škvár „Kladivo na čarodějnice.“ Inkvizitoři v naprosté většině ztotožňovali pověrečnost, tmářství a modlářství s čarodějnictvím. Ovšem sám fakt, že církev tento škvár brala vážně, svědčí o „skvělé odborné způsobilosti“ inkvizitorů, tedy těch NADLIDÍ, kteří rozhodovali o životě či smrti svých současníků.
 
Skutečné čarodějnictví, vyšší magie, tzv. teurgie, byla provozována pouze v kruzích vyšší a vysoké aristokracie, tedy tam, kam neměli neurození inkvizitoři přístup. K provozování tohoto druhu magie je zapotřebí rozsáhlých vědomostí, ke kterým v žádném případě nemohl přijít nevzdělaný lid, sám prakticky bojující o přežití.

 
Písmo svaté, naprosto dokonalé a tento problém předvídající, nám dává i jasný návod, jak se postavit proti čarodějnictví. Když se apoštol Pavel setkal s mágem Elymasem (Sk. 13:8-12), který kladl AKTIVNÍ ODPOR ŠÍŘENÍ EVANGELIA, nezbavil ho života, protože byl plný ducha Kristova, nýbrž mága DOČASNĚ A HUMÁNNĚ VYŘADIL Z BOJE. Brali si snad inkvizitoři z apoštola Pavla příklad? V jakém duchu vlastně působili??? Hrozné domyslet!!!

 
Blíže o magii z křesťanského hlediska:


 
Nejhorší na celé věci ale je, že se tato církev nezřekla násilí do budoucna. Kdosi mi kdysi namítl: papež Jan Pavel II. se za přehmaty inkvizice v r. 2000 omluvil.“ KOMU SE VŠAK OMLUVIL? Obětem inkvizice, které o jeho omluvě nemají ponětí, nebo potomkům těchto obětí, kteří zase nemají ponětí o utrpení svých předků? Každá omluva však musí mít svého adresáta, jinak není omluvou!!!
 
Protože se obětem inkvizice i dalším obětem církevního násilí není možno omluvit, je zde jediné řešení: OPRAVDOVÉ POKÁNÍ A ZŘEKNUTÍ SE NÁSILÍ V BUDOUCNU. JE TOHO ŘKC VŮBEC SCHOPNA???
 
 
6) Katolík Elo mě obviňuje z hereze
 
Citát:
Vložil: Elo v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 15:04:08 CET
 
Zde je tedy Hospodin přímo ztotožněn s Alláhem."... “Ve svých odlišnostech stojíme tváří v tvář víře v jediného Boha . . .“
-
Takisto sa ani tu nekoná heréza v KC, ale zasa si heretikom ty jediný: To isté, čo som tvrdil o predchádzajúcich ľudoch, ktorí sú oveľa viac mimo, platí principiálne aj o moslimoch, ktorí sú k nám predsa oveľa bližšie. Takže aj tých hodíš do pekla, či zošrotuješ? POdľa ktorého Evanjelia? Veď oni hľadajú Boha tiež tak ako najlepšie vedia. No našli ho cez Mohameda, a ten v to tej svojej pravdy o Bohu, ktorú hlásal v domnení, že je to skutočný Boh Abraháma, Mojžiša, zapasoval aj ježiša krista. Nie síce ako Boha, ale ako prroka.

Ale myslím, že na tomto mieste by aj ježiš povedal čosi podobné. tak sa mi to javí na základe poznania jeho srdca, ktoré bolo veľmi chápavé, súcitné pre rozličné situácie človeka. Len si spomeň... (konec citátu)
Příznačné: Spasitelova jména píše s malými písmeny.
 
J. 14:6 „Ježíš mu odpověděl: Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."
J. 4:22 „…neboť spása je ze Židů. (praví Spasitel)
Sk. 4:12 „V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni. 
J. 10:11 „Já jsem dobrý pastýř. Dobrý pastýř položí svůj život za ovce.“
 
Ani Buddha ani prorok muslimů Muhammad neobětovali svůj život za lidstvo. To učinil jen Spasitel.
 
Ten, kdo vzdor uvedeným textům tvrdí, že je spásy mimo Krista, tím popírá Spasitelovo slovo, pohrdl Jeho obětí, dostal se zcela evidentně na mimobiblickou půdu a tudíž již není křesťanem!!!
 
CESTU KE SPÁSE JSEM NESTANOVIL JÁ, NÝBRŽ BŮH. JÁ JSEM POUZE JEDNOZNAČNÁ SLOVA PÍSMA PŘIJAL. V žádném případě nechci někoho „hodit do pekla“ a „sešrotovat“ jak mi hloupě!!! podsouvá katolík Elo – a nejen to: ani by to nebylo v mých silách, neboť nejsem Bůh.
 
Jsem ale pro to, aby se věci nazývaly pravými jmény – pokud muslimové nepřijmou svědectví o Kristu, jako jediné cestě ke spáse, raději budu mlčet, než bych jim lhal!!!

 
Proč se nemůžeme s katolíky v diskusi shodnout? Protože my zde diskutujeme na biblickém podkladě s cílem si vzájemně posloužit, katolíci zde však obhajují církevní učení a politiku své církve – prostě zřekli se svého myšlení ve prospěch cizích myšlenkových systémů. Stali se tak služebníky lidí (1Kor. 7:23). Navíc ten, kdo v rozporu s Biblí tvrdí, že je spasení mimo Krista se tím Krista zřekl a nemůže již být křesťanem. Proto diskuse s katolíky nemá smysl.

 
Nemohu být členem jakékoli církve, která měla krvavou minulost, nedistancovala se od ní a nezřekla se násilí do budoucna.

 
Tento příspěvek rozhodně není určen katolíkům, které nechci jakkoli popuzovat, proto ho neuveřejňuji na katolickém Christnetu. Musím ale konstatovat, že tento portál je katolíky napaden a je jen otázkou času, kdy ho ovládnou. Množstvím svých článků způsobí to, že dobré články zapadnou a portál tím ztratí na sledovanosti a tím i na významu. Přestože zde nejsou katolíci tak říkajíc „doma,“ jsou agresivní a nechovají se právě slušně. Některé mé výroky (aniž by byly dokázány), jsou označovány za "výplody chorého mozku" (katolík oko), nepodloženě jsem obviňován z hereze (katolík Elo).

 
Všem, kteří vyznávají že Pán Ježíš Kristus je jedinou cestou ke spáse,

jedinou naší nadějí,

přeje požehnané Vánoční svátky

BohemianAnonymus


 
 

 

Podobná témata

Ekumenismus

"JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 279 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 22:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diskuse s katolíky by možná byla. Za předpokladu stejných práv a respektu k názoru jiného.
Ale na těchto stránkách je zvýhodňována všemi možnými způsoby jakákoli i nevybíravá katolická opozice. Nemluvte tedy o svobodné diskusi, když z toho děláte řízenou propagandu.
V pátek jsem poslal článek - vůbec ne prokatolický. Jen jsem chtěl otevřít téma andělů strážných, abych na toto téma poznal názory křesťanů jiných denominací. Mezitím už od té doby vyšlo několik protikatolických článků, které byly vloženy později, než můj článek.
Máme zde těžkou pozici. Jsme diskriminováni a zesměšňováni zastánci sola scriptura. Přesto zde jejich argumenty vyvracíme paradoxně právě Písmem. Místo, abyste se nad tím zamysleli, uražená ješitnost u vás vyvolává akorát zuřivost.

Vrcholem demagogie je toto tvrzení:
..."Musím ale konstatovat, že tento portál je katolíky napaden a je jen otázkou času, kdy ho ovládnou."...

Jak ho můžeme ovládnout? Cožpak my ho moderujeme? Každý má možnost z obsahu komentářů se zpětně přesvědčit, jak malý je zde poměr počtu diskutujících katolíků k počtu ostatních.
Naše argumenty jsou tak pádné jedině proto, že jsou pravdivé.


Zrovna tak se může každý přesvědčit, kdo koho zde častěji napadá a uráží, či bez důkazu nazývá lhářem.
Malá ukázka:

Oko, kde si? Toto by Ti fakt mozno pomohlo pri vysvetlovani nevysvetlitelneho. Tento primitivny agrument sa mi paci a keby si ho vhodne podal, mozno by si viac zabodoval ako ked trapne zdovodnujes neposkvrnene pocatie anjelskym pozdravom alebo neomylnost papeza mt16-18 :-)))))

Sofistikacia je teda takato:

Jezis respektoval zakon .... zakon hovori cti si otca a matku (otca vynechame ale z matky by sa nieco dalo vyrobit) .... to znamena ze matka je teda "nad" jezisom, je jeho akoby "autorita" .... to znamena, ze je ako Jezisova autorita rovna Bohu, lebo jezis je predsa Bozi syn ... a to zase znamena ze ju treba uctievat skoro ako boho-rovnu. A mas to vysvetlene aj zo spoluvykupitelstvom aj z postavenim marie ako druhej po Bohu ... , staci za to "zahlasovat" (ako hovori Elo) a je vymalovane
...

Gojímovy zcestné závěry vůbec nerozlišují dvojí podstatu Ježíše Krista. Jako Boha, i jako člověka. Pro člověka Ježíše byla jeho matka skutečně autoritou a Písmo toto potvrzuje.
(L 2,51)
A tak šel s nimi, přišel do Nazaretu a byl jim poddán....

Vůbec to ale neznamená, že Maria, jako lidská autorita, je rovna Bohu. Takové zcestné názory nezastává žádný z katolíků.


Jako další z řady ubohostí vnímám toto:
Příznačné: Spasitelova jména píše s malými písmeny...

Když dojdou argumenty, tak se hodí cokoliv... Všimni si, že i Gojim napsal Ježíšovo jméno s malým písmenem. Ani by mě nenapadlo z toho vyvozovat nedostatek úcty k Ježíši.

Rád bych, aby autor článku dokázal své obvinění:
Některé mé výroky (aniž by byly dokázány), jsou označovány za "výplody chorého mozku" (katolík oko)...

Ať laskavě uvede odkaz na příslušné místo, abych to mohl buď dokázat, nebo se mu omluvit.



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 23:01:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad Bible.

Bible není primárně historické dílo, nýbrž soubor knih zabývajících se historií vztahu Stvořitele s jeho tvory. Jistěže zde není podána celá nauka Krista a apoštolů, proto např. Pavel v listech odkazuje na svá kázání v jednotlivých křesťanských obcích.
 Z toho plyne, že je nutno zachovávat i tradici, spolehlivě předávanou od prvotních křesťanských časů.

My katolíci (a nejenom my, ale většina církví křesťanských) vykládáme Písmo na kolenou Matky Církve.
Je třeba si uvědomit, že "oprostit se od tradice" není možné. Důvod je zásadní: ono by totiž pak z Písma svatého nezbylo vůbec nic. Proč? Protože samo Písmo je svým způsobem krystalizací (v případě SZ) mnohasetleté tradice. Přístup k porozumění takto sepsané tradici zprostředkovává tradice nepsaná, která je prostředím i nepřetržitým pokračováním tradice výchozí. Mimo ni, "oproštěni" od ní, bychom beznadějně tápali mimo kontext.

Jestliže se omezíme na Nový Zákon, potom si musíme uvědomit, že očití svědkové Ježíšova působení - apoštolové - a potom jejich žáci, zdaleka nezapsali vše, čeho byli svědky, v čem byli vyučeni. Tím ale neříkáme, že existují nějaké skutečnosti odlišné od těch, které zaznamenává Písmo, ale že existuje určitý rámec, v němž se víra od počátku traduje, tedy žije, je jí rozuměno, předává se atd. Tak mluvíme především o apoštolské tradici. Právě jí a jejím nositelům: následovníkům apoštolů, tj. biskupům v jednotě s papežem, je zaručeno trvání, pomoc a uvádění do celé pravdy Duchem svatým (Mt16,18; J14,26). Učení Apoštolské Tradice tedy není učením nižšího řádu, vždyť to právě ona definovala závazný kánon Bible.



Protestanté tvrdí, že Písmo se vykládá zase Písmem. Je to objevem reformace, něco jako perpetum mobile. Písmo se může pravdivě vyložit ne s pomocí Písma (proto je mezi protestanty tolik různých výkladů), ale jen pod vlivem Ducha svatého (Utěšitele), který působí v Kristově církvi.

Křesťané by měli čerpat ze všech pomocných nástrojů, které jsou dnes dostupné. Existuje celá řada úvodů k jednotlivým biblickým knihám. Jsou příručky pro různé kategorie čtenářů. Pro začátečníky je nejsnazší ponořit se do textů, které jsou čteny při liturgii, zejména v neděli. Je třeba nad nimi rozjímat. Modlit se na základě těchto textů, ptát se, co znamenají pro můj aktuální život.
Jde o ono slavné "Lectio divina," velice účinnou metodu hlubokého začítání se do Písma svatého a jeho přijímání ve vlastním životě.
První etapa spočívá v tom, dobře porozumět, co se čte.
Druhou etapou je rozjímání těchto slov, zamýšlení se nad tím, co znamenají pro mě a pro svět.
Další etapou je už modlitba, aby nám Duch svatý pomáhal stále hlouběji rozumět a přijímat Písmo svaté.



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 23:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
PRVNÍ HEREZE: „Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno

Zde je vidět naprosté nepochopení horlivého sektáře smyslu tohoto sdělení.
(srov.Sk17:25-28).“
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'


Toto říká apoštol Pavel pohanským Athéňanům! Smysl je zcela jasný. I pohané instinktivně hledají Boha. Jen sektář může toto nazvat herezí.


DRUHÁ HEREZE: "Plán spásy se vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my, Bohu jedinému, milosrdnému . . ."

Tedy i Muslimové hledají Boha. Papežovo vyhlášení bylo přece naprosto jasné: Není možný dialog mezi islámem a křesťanstvím ohledně víry, ale je nutný dialog muslimů s křesťany o vzájemné spolupráci na zlepšení podmínek ve světě.

Všichni pak, pohané, muslimové i křesťané po smrti předstoupí před Krista. Ti, kteří ho v životě nepoznali, budou souzeni podle Mt 25,32-46.

Tedy tvrdí - li někdo, že spravedlivý pohan, nebo muslim nemůže být po smrti spasen, neví o čem mluví. S Kristem se setká nakonec každý člověk. Jen aby se nestalo, že ti, kteří si o sobě dnes myslí, že jsou první, nebyli nakonec posledními.




Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 23. prosinec 2008 @ 11:05:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
uzavřením Písem svatých vytvořil Bůh pojistku proti všem bludům.“ - Iste. Ale dokedy nebolo napísané, a rozšírené novozákonné Písmo, dovtedy jediný zdroj ohlasovania viery bolo ústne podanie /tento proces trval až skoro do konca 4.storočia…/ Navyše aj tak mnohí ľudia nevedli písať a čítať, a písmo /na pergamene…/ bolo veľmi vzácny a drahý artikel, až do objavenia kníhtlače /stredovek/ hlavným spôsob ohlasovania viery bol – ústne ohlasovanie.
."jen BIBLE je KONSTANTNÍ, mimo Bibli je jen VARIABILITA, OBECNĚ MNOHOZNAČNOST…“ - Sama Biblia, ak by nebola v rukách Cirkvi, v prostredí ktorej vznikla, pre ktorú bola vlastne aj vytvorená, aby ju táto Cirkev vykladala, ohlasovala ako živé Božie slovo, bez toho by bola Biblia len papierom. A ak Bibliu vytrhneme od jej koreňov, tj. Posvätnej apoštolskej tradície, v ktorej vznikla, a nebudeme ju chápať a vysvetľovať v tomto kontexte, stále bude pokračovať ten nekonečný proces rozmanitého,protichodného vysvetľovania súvisiaci so vznikaním stále nových cirkcví a siekt, ktor sa všetky odvolávajú na tú istú Bibliu…. „…neoprávněného přivlastnění titulu patřícího jen Bohu římským biskupem…“ - Zrejme ide o tutul Svätý Otec. Autor článku zrejme menej chápe to, že ľudské slová sú viacznačné, nedokonalé na vyjadrenie rôznych skutočností. Keď použijem napr. slovo „spravodlivý“ o človeku, je to zrejme celkom iná úroveň, ako keď poviem „spravodlivý Boh“. Tam je nekonečný rozdiel, a predsa používam to isté slovo… Podobne používame aj slová otec, učiteľ, prorok, pastier, kňaz, vodca a pod. Ale je úplne iná úroveň, ak to aplikujem na Krista, a úplne iná, ak na iba človeka. Kto toto nevie rozlíšiť, ľahko si pletie pojmy a dojmy a nazdáva sa, že slovom „Svätý Otec“ sa chcelo povedať to isté, ako keď v Evanjeliu sa modlí Ježiš k svojmu nebeskému Otcovi „Otče Svätý…“ Je každému zrejmé, že oslovenie „duchovný otec“, akým od apoštolských čias začali nazývať duchovných predstaviteľov cirkevných obcí, biskupov,prostredníctvom ktorých sa ohlasovaním viery a krstom rodili noví synovia Kráľovstva, je len vyjadrením toho, že dotyčný episkop alebo presbyter je len nástrojom a nositeľom, cez ktorého Boh iba pôsobí, a nie vlastnou príčinou obrátenia, zrodenia niekoho v Duchu Teda má iba účasť na Božom a Kristovom otcovstve, pastierstve, kňazstve, proroctve, vodcovstve a pod. Preto už v Písme sa na niektorých miestach vyslovene hovorí o otcoch, učiteľoch, prorokoch… Tak to pochopili aj apoštolskí žiaci, to jest tí, ktorí poznali osobne apoštolov, a kľudne používali titul „otec“, či „učiteľ“. Dôležité je úmysel toho, kto to používa a správne chápenie a nie slovíčkárenie a „litera“, ktorá zabíja /normálne vzťahy a komunikáciu medzi ľudmi, ak jej podľahneme…/.
„„objevení“ nebiblických cest spásy v dokumentu 2. vatikánu Bůh v podstatě ztotožněn s jakýmkoli nadpřirozeným úkazem…. myšlenku, že ti, kteří hledají Boha v mlhavých stopách a obrazech hledají pravého Boha.“ - Kto prečítal celé Písmo a je mu jasný postoj Ježiša a jeho veľkodušnosť voči každej snahe ľudí, ktorí prejavovali dobrú vôľu /Zachej, mýtnici, hriešnici, Samaritáni, ba aj pohania…/ a vieru, hoci nedokonalú /stotník…/, musí mu byť tiež tiež jasné, že z Biblie vôbec nevyplýva názor, že by všetci ľudia, ktorí , hoci hľadajú úprimne Boha, hoci aj na „nesprávnej adrese“, mali byť zatratený… To je naozaj veľmi primitívnu predstava o Bohu , ak niekto tak zmýšľa… Ježiš naopak hovorí, že „kto hľadá, nájde…“ Toto je slovo nádejné pre všetkých hľadajúcich. A ak na inom mieste hovorí, že „kto uverí, bude spasený, kto neuverí, bude zatratený“, to sa chápe v súvislosti s ohlasovaním Evanjelia /“Choďte a ohlasujte… tí, ktorí uveria…/. Teda ak niekomu nie je ohlasované Božie slovo, no on úprimne hľadá pravdu o Bohu, vari ho Boh uvrhne do pekla? A prečo potom hovorí v 25. kapitole Matúša Ježiš, keď hovosí o poslednom súde „Poďte požehnaní… Lebo bol som hladný a dali ste mi jesť…“ a dotyční sa pýtajú: „Kedy Pane sme Ťa videli hladného a nasýtili sme Ťa?...“ A On im odpovie: „Co ste urobili jednému…, mne ste urobili“… Teda títo ľudia Ježiša vôbec nepoznali, ale Ježiš im vlastne priznáva zásluhu za to, že konali dobro Jemu samému, ak toto dobro konali svojim blížnym z úprimnej lásky. Kto číta Evanjelium v tomto duchu, ako ho čítali aj otcovia vatikánskeho koncilu /ktorým autor článku nesiaha ani pod malíček na ľavej nohe…/, pochopí, prečo je to tak napísané a nebude hlásať bludy, aké hlása… Autor tohto článku vlastne medzi riadkami opisuje Boha, ako by bol akými „strašiakom“, ktorého zaujíma len formálna stránka spravnosti jeho viery: akoby pre spásu bolo u Boha jediným kritérium jasné poznanie a rozumové chápanie podstaty viery, či dokonca znalosť biblických citátov a pod. /postoj racionalistu alebo zákoníka…/. Ako keby pre Ježiša ako ho poznáme z Evanjelia nebolo dôležitejšie srdce a vnútorné zmýšľanie človeka, jeho snaha a dobrá vôľa, láska a pod. Tak nízko zmýšľať o Bohu môže len človek nízkeho ducha… Iste je najlepšie, ak človek verí aj pozitívnou vierou aj so znalosťou… Ale celý kontext konciloveho textu je práve o tom, že tu ide o ľudí, ktorí úprimne hľadajú Boha tak ako oni najlepšie vedia, ako sú schopní, podľa svojich možností, okolností, v ktorých žijjú a podľa svojho nalepšieho vedomia a svedomia… Autor by naozaj nemal na takú nízku úroveň znižovať nášho Boha. Hľa, k čomu vedie jednostranné čítanie Biblie nie podľa jeho plnéh zmyslu a ducha, ale len podľa litery…



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Středa, 24. prosinec 2008 @ 10:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrzí mně, že Teď před vánocemi někteří chtějí prohlubovat rozkoly a rozepře, které mezi námi panují. Ale i přesto všem přeju: Ať Pán Ježíš Kristus, který se narodil před víc než dva tisíce léty v Betlemě ať se dokáže narodit ve vaším srdci a vy Ať ho dokáže přijmout. Ať dokážete nést slova jeho naděje a pokoje do celého světa, tak jak Bůh ve vaším svědomí ukazuje. S přaním Božího požehnaní Kjuba.



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 24. prosinec 2008 @ 10:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem teologicky vzdělaný. Některé diskuse a vzájemné napadání nejsou nic příjemného. Pochopitelně, existují určité rozdíly mezi církvemi. Vždyť už to začalo záhy. Není snad ve Zjevení Sv. Jana hned v úvodních kapitolách obraz různých sborů? Skoro ke všem měl Jan nějakou výtku. Od té doby uplynulo už dva tisíce let. Lidé nemocní hříchem, i když se stanou členy nějaké církve, jsou stále hříšní. V tomto pozemském těle to jinak nejde. Je třeba, abychom si to uvědomovali, činili pokání, chtěli se změnit a sílu k tomu dává víra v Ježíše. Díky němu jsme před Bohem ospravedlněni. Ovšem to neznamená, že si klidně můžeme hřešit dál, ale máme sílu hřešit méně a změnit se. Poznáváme tajemství Boží. Lidé slaví vánoce, dávají si dárky, jsou k sobě milí, lepší než jindy. Tak by to mělo být nejen na vánoce. Lásku a úctu navzájem a obracet se s vděčností k Bohu bychom měli mít každý den.



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 24. prosinec 2008 @ 22:35:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
      JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ?
    
      Zcela určitě. S většinou lidi je diskuse možná, jen s těmi co ve své pýše a nabubřelosti jsou přesvědčení o své neomylnosti, diskuse není možná a to proto, že oni nediskutují, oni kážou, ze svých úst plivou "perly" a opět jsou to oni, kteří určují, kdo těchto "perel" hodni nejsou.
   
     K (cituji B.A.)....Musím ale konstatovat, že...portál (GRANOSALIS) je katolíky napaden...
    
     Směšné. Myslím, že Granosalis je určen všem těm kteří dodržují pravidla Granosalis. Nevím proč by zde katolíci nemohli ventilovat své názory a proč by se nemohli vůči jiným názorům vyjádřit. Jsou to stejní lide jako protestanti...Místo aby lide připustili možnost, že i ten s jiným názorem (třeba katolík) je upřimně přesvědčen o své pravdě a snažili se pochopit jeho mysl, to co jej k tomuto názoru vede, tak je tento člověk nazýván lhářem....



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 09:27:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek je řekl bych neseriózní, jsou tu chyby a nepřesnosti ve výkladech i v pojetí některých přijímaných věcí víry.

Také nesouhlasím s tím, že by tento portál byl katolíky napaden. Podobně agresivně a neslušně se zde však chovají i někteří protestanté.

Osobně jsem pro to, aby sem měli přístup i katolíci, i protestanté. Není správné předem někoho odsoudit.

isim



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 10:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


 JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ?

To je sama o sobě otázka beze smyslu.

Katolík nemůže diskutovat o čemkoli z učení ŘKC. Pouze může toto učení bránit bez jediného ústupového kroku. Pokud by o učení ŘKC začal diskutovat jinak, než aby ho bránil, už by to katolík nebyl.

Tedy, abychom si rozuměli, mám na mysli katolíky, kteří něco o své víře VĚDÍ, a těch není mnoho. Z drtivé většiny jsou to lidé, kteří ani nevědí co dělají a neznají nejen učení Bible, ale ani učení ŘKC. A proto by nebyli ani schopni o tom diskutovat nebo tuto víru bránit.

Proto musím uzavřít, že PLODNÁ diskuze s katolíky možná NENÍ. Možná je pouze diskuzní KONFRONTACE.



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 21:27:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 25. prosinec 2008 @ 21:47:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezká otázka "JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ?" Já klidně odpovím, že s některými ne. Ovšem v rámci objektivity nutno dodat, že s některými protestanty také ne. Z toho pak vyplývá, že chyba není ve vyznání ale v lidech.
 Občas nám chybí tolerance, ač o ní generace před námi usilovali, náhle ji stejní lidé nějak postrádají. Naštěstí jsou to na obou stranách jen někteří . . .   O to víc si vážím těch, kteří i přes rozdílnost víry vidí přeci jen trochu dál, než na hranice vlastního dvorku.

Honza



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 09:38:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus,

bude člověk spasen pouze ústy vyznáním ? Je Pán Bůh takto omezen, ve své moci ?

isim




Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 12:22:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je diskuze s katolíky možná?

Já si pod pojmem diskuze představuji, že jedna strana předkládá rozumové argumenty, druhá v něčem souhlasí, v něčem nesouhlasí, v něčem má jiný úhel pohledu a naopak. Hodně je to o sile argumentu, je to také o osobnosti diskutovaného  … a jiných aspektech lidských …

Jednotu mezi křesťany si představuji jako něco nadpřirozeného teda jako veličinu duchovní, jako Dar shůry … né něco lidského, co lze docílit lidským uměním … diskutováním … intrikami (vychytralým jednáním) …. smlouvami. Jednota je také něco „dokonalého“ …. něco, co bude až v nebi – zemi dokonalé.

Tady na zemi není, proto máme usilovat o jednotu v Kristu  …o jednotu s těmi, jejíž úhelným kamen – tím základním je Ježíš Kristus. Jednota s ostatními bratřími je věc nadpřirozená – není to samozřejmé – bez Krista to není možné. Bez Krista není jednota. Proto například jsou v diskuzích tak důležitá témata, jako Marie, svatí … to pro ujištění … jestli důvěra k nim neodsouvá Krista do pozadí, kde Kristus není potřebný. Protože jestli v čele učení stojí Marie, tak jednota není možná, ani nějaká diskuze, či smlouva apod.  Není to o tom, jestli je někdo katolík či né, ale o poznávání Božího Syna, o růstu v poznávání Božího Syna o budování jednoty víry v Syna Božího. V  Kristu je jednota. Jediná ekumena, jednota církve, leží jen v Pánu Ježíši Kristu a v nikom jiném. Církev byla přece založena Kristem téměř před 2000 léty:

Vy všichni jste přece skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši. Neboť vy všichni, kteří jste byli pokřtěni v Krista, také jste Krista oblékli. Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši. Jste-li Kristovi, jste potomstvo Abrahamovo a dědicové toho, co Bůh zaslíbil. (Galatským 3:26-29)
Mnoho nepochopení a odsouzení tady vzniká na základě toho, že někteří ještě neznají Písmo svaté, nepoznali Krista. Takže berme to jako pozitivní, když někoho Písmo rozčílí, chvála Bohu, asi se poznal, Bůh otevřel naděj…  ( mě kdysi také Písmo rozčilovalo … některé věci hodně, připadaly mi až fanatické).

Myslím si, že není špatné, když si tady na gs stále připomínáme základní doktrínu:  … o Kristu , o Písmu svatém … tam myslím, není možná diskuze … Buď věřím, že Kristus je Bůh nebo nevěřím, buď mou základní směrnici pro život je Písmo svaté a nebo nějaký spisek (ekumenická charta, strážná věž, katechismus) je to také věc rozhodnutí, nedá se diskutovat, buď ano anebo né. …Diskuze (síla argumentů) je zbytečná. Také nelze nikoho odsuzovat, že se rozhodl pro jinou cestu .. že jde jinam .. vidí to jinak

A také si myslím, že ikdyž se můžeme v mnohém odlišovat, nebo s něčím i zásadním nesouhlasit, mít jiný pohled, můžeme být v jednotě, tím že jsme Kristovi, naše víra (tak jak říká Písmo) a naším kompasem je Písmo. A tuto jednotu bychom si měli chránit, děkovat za ni ….

(Nevím již kolik je to let, bylo to v zimě, hodně se mluvilo o chartě,  o podpisu charty ekuména … tehdy u nás evangelikálové vydávali stanoviska, která jasně pojmenovávala ,proč charta je jen lidský spisek , a právě  tehdy jsem ve schránce objevila letáček o chartě ekuména, několik dni jsme ho doma nečetli, neboť jsme se podle nadpisu domnívali, že jde o věci, které jsme již četli ( mysleli jsme si, že je to od jednoho našeho bratra) až zcela náhodně jsem si všimla, že tenhle letáček, nám do schránky hodili katolíci (zřejmě někteří naši sousedé), kteří se také obávali jako správní katolíci, že charta ekuména je ohrožuje, a byly tam jejich jasná stanoviska, že nechtějí mít nic společného s protestanty. Tehdy jsem pochopila, že charta je jen lidský spisek (intelektuální), těch nahoře u moci, aniž by byla nějaké shoda – vůle mezi lidem.) Brzy na to v létě, řekl k ekuméně   jasné né  ( samozřejmě myslím to v přenesením významu) i papež.

Takže je diskuze možná?   Nevím?

rive




Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 19:36:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětlení mých postojů
 
Rád bych zde ještě řekl, že nemohu souhlasit s panem oko, který (23. 12. 08) tvrdí,že:
 
Je třeba si uvědomit, že "oprostit se od tradice" není možné. Důvod je zásadní: ono by totiž pak z Písma svatého nezbylo vůbec nic.“
 
Bible a Tradice je jasně oddělena. Bible je soubor kanonizovaných knih a Tradice je to ostatní. Připustíme-li jako fakt, že Bible i Tradice mají stejnou autoritu, dojde nutně k napětí a konfliktu mezi nimi, neboť Tradice se od Bible liší. Pak vzniká otázka, kdy je vhodné aplikovat Bibli a kdy Tradici. Obecně pak dojde k nejednoznačnosti. Původ neshod v těchto  diskusích  vidím v tom, že katolíky je argumentováno Tradicí, která pro nekatolíky není závazná. Skutečný pohyb vpřed je možné jen v diskusi na společném základě: diskutují-li katolíci s evangelíky, měli by diskutovat jen na biblickém základě – jen tam se lze shodnout. Diskusi na základě Tradice, nebo směsice biblického učení a Tradice je možné provádět na jiných fórech, např. na Christnetu.
 
Jeden příklad:

Mt. 23:10 „A nikomu na zemi nedávejte jméno „Otec“: jediný je váš Otec, ten nebeský.“
Iz. 42:8 „Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám,…“
 
oko, 23. 12. 08
 
Je třeba si uvědomit, že "oprostit se od tradice" není možné.
 
Katolíci na základě Tradice, která je zde v totálním rozporu s Biblí titulují svého nejvyššího představitele „Svatý Otec.“ Každým oslovením svého nejvyššího představitele titulem, který náleží jen Bohu, se tak dopouštějí rouhání. Z toho jasně vyplývá, že oprostit se od Tradice – alespoň ve výše uvedeném případě je naprosto nutné, nemáme-li tím popouzet Hospodina. Pokud někdo nadále setrvává na mimobiblické půdě vzdor jasnému slovu Písma, je zcela jistě zmanipulovaný.
Pokud bych byl věrným členem Církve, musel bych trvat na Tradici, i když je evidentně v rozporu s učením Bible. Ale Bůh nás povolal k následování Krista, a nikoli církve!!!
 
 
Zdánlivý rozpor kolem Spasitelova narození  

Žd. 7:3 „Je bez otce, bez matky, bez předků, jeho dny nemají počátek a jeho život je bez konce.“
Lk. 2:7 „I porodila svého jednorozeného syna,..“
 
Oba verše Písma sv. nejsou v rozporu, ale nádherně se doplňují: Člověk je omezený, konečný, Bůh je nekonečný. Proto konečné, tj. Panna Maria, nemohla být matkou Nekonečného – tj. Boha. Panna Maria se stala z Boží milosti účastnou pouze na narození lidské formy (podoby), kterou na sebe Spasitel vzal – z ní nepocházela plnost Božství, ona nebyla Bohem. Boží Syn neměl svůj počátek v Betlémě – existuje od věčnosti!!!

 
Kol. 1:15-18 „On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, (16) neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády i mocnosti – všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. (17) On předchází všechno, všechno v něm spočívá, (18) on je hlavou těla – totiž církve. On je počátek a první zrozený z mrtvých – takže je to on, jenž má prvenství ve všem.“
 
Kol. 2:9 „v něm je přece vtělena plnost božství;“
 
Ve světle těchto skutečností nutno konstatovat, že přisouzení titulu Bohorodičky, nebo Matky Boží (Dei genetrix) na sněmu v Efezu je nebiblickým dogmatem; následkem bylo první velké rozštěpení církve!!!

 
 
Moje prohlášení o Písmu bych v reakci na pana oko doplnil takto:
 
 
PÍSMO SVATÉ JE DOKONALÉ, JE SAMO O SOBĚ TÍM NEJLEPŠÍM VÝKLADEM – PÍSMO SVATÉ SI SAMO O SOBĚ BOHATĚ POSTAČÍ!!! DUCH SVATÝ NIKDY NEMŮŽE BÝT S PÍSMEM V ROZPORU! ODVOLÁVÁNÍM NA DUCHA SVATÉHO NELZE OBHAJOVAT NEBIBLICKÁ TVRZENÍ!

 
Pravou moudrost, nezatíženou lidskými omyly nalezneme jen v Písmu sv. – nikoli v tradici. Všechny sekty argumentují jen malou částí Písma svatého – tou, která se jim hodí. Ostatní ponechávají bez povšimnutí.
 
Kol. 2:3 „Chci, abyste povzbuzeni v srdci a spojeni láskou hluboce pochopili a plně poznali Boží tajemství, jímž je Kristus; v něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání.“

 
Jděme k pramenům! Buďme duchovně svéprávnými jako Berojští (Sk. 17:11), kteří na každý den zkoumali v Písmu, zda to, co jim hlásá Pavel, má biblický základ. A teprve pak mnozí uvěřili (v. 12).
 
Zcela odmítám obvinění pana Elo (nechci říkat katolíka, aby toto označení zde nedostala pejorativní nádech), že jsem vrcholně zaujat proti ŘKC. Jde o totální nepochopení mých textů: vždy zdůrazňuji, že nejsem lepší než jakýkoli katolík, evangelík, muslim, etc. neboť jsme všichni zhřešili a jsme daleko od Boží slávy (Ř. 3:23) – tedy nechci nikoho „sešrotovat,“ jak je mi podsouváno. Na těchto stránkách se snažím sloužit. Uvádějme ve skutek SVÉ spasení – tedy nenechme za sebe pracovat někoho jiného (Fp. 2:12).
 
Mým katolickým kritikům uniká jeden fakt: totiž ten, že na tomto světě jsme jen na chvíli (nevíme jak dlouhé), a po smrti se nebudeme zodpovídat z toho, zda jsme následovali církevního učení, ale z toho, zda jsme následovali Krista. Jen ON má moc nás přenést ze smrti do života. Já jsem na druhé straně byl a nepřeji nikomu, aby šel do Tmy. Ale jaká radost těch duší, které vplynuly do Krista! Blíže o těchto skutečnostech viz:
 
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1225
 
 
Boží přítomnost v roce příštím všem přeje BA



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 01. leden 2009 @ 00:20:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
UCTÍVÁNÍ PANNY MARIE

Pro uctívání Panny Marie je důležitá otázka Spasitelova narození. 
 
1) ZDÁNLIVÝ ROZPOR V TEXTECH TÝKAJÍCÍCH SE SPASITELOVA NAROZENÍ  

(1) Ž. 2:7 „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.“
(2) Žd. 7:3 „Je bez otce, bez matky, bez předků, jeho dny nemají počátek a jeho život je bez konce.“
 
Oba verše Písma sv. nejsou v rozporu, ale nádherně se doplňují: Člověk je omezený, konečný, Bůh je nekonečný. Proto konečné, tj. Panna Maria, nemohla být matkou Nekonečného – tj. Boha. Panna Maria se stala z Boží milosti účastnou pouze na narození lidské formy (podoby), kterou na sebe Spasitel vzal – z ní nepocházela plnost Božství, ona nebyla Bohem. Boží Syn neměl svůj počátek v Betlémě – existuje od věčnosti!!!

(3) Lk. 2:7 „I porodila svého jednorozeného syna,..“
(4) J. 3:6 „Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.“
(5) Kol. 2:9 „v něm je přece vtělena plnost božství;“
 
 
(4.1) “ …z těla, je tělo…“  Jde o standardní způsob narození lidského jedince
(4.2) „….z Ducha, je duch.“  Jde o naprosto unikátní a neopakovatelný způsob narození. Dítě bylo od okamžiku početí z Ducha sv. s tímto Duchem integrováno. Duch svatý nepocházel z Panny Marie – ona nebyla Bohem! Tedy na svém početí Duchem svatým, kromě rozhodnutí odevzdat se do vůle Boží, Marie nemá zásluhu.
Přirození lidé jsou  „tělem z těla,“ zatímco Spasitel je primárně „tělem z Ducha.“ My lidé se můžeme do Božího království můžeme dostat se*****árně druhým narozením, nebo znovuzrozením (4).
 
O preexistenci Božího Syna hovoří i tyto texty:

(1) Ž. 2:7 „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.“
 
(6) Kol. 1:15-18 „On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, (16) neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády i mocnosti – všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. (17) On předchází všechno, všechno v něm spočívá, (18) on je hlavou těla – totiž církve. On je počátek a první zrozený z mrtvých – takže je to on, jenž má prvenství ve všem.“
 
 
Písmo svaté skutečnost, že bude Panně  Marii v budoucnu přisouzen Boží titul předvídá – proto Spasitel Marii neoslovuje „matko“ nýbrž „ženo.“
 
Mt. 12:47-50 „…Hle tvá matka a tvoji bratři stojí venku a chtějí s tebou mluvit. (48) On však odpověděl tomu, kdo mu to řekl: Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři? (49) Ukázal na své učedníky a řekl: Hle, moje matka i moji bratři. (50) Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka.“
 
Z tohoto textu je zřejmé, že Spasitel jasně nadřazuje společenství ducha nad společenstvím těla. Svou pozemskou matku oslovil „ženo“ dokonce i před svou smrtí na kříži (J. 19:26).
 
Spasitel svého Otce nazval „Otče“ asi 107 x. Tedy Boží Syn jako Bůh je skutečně bez matky a jako člověk má pozemskou matku (3).
 
Ve světle těchto skutečností nutno konstatovat, že přisouzení titulu Bohorodičky, nebo Matky Boží (Dei genetrix) na sněmu v Efezu je nebiblickým dogmatem; KONCIL NEMĚL PRÁVO NA TO, ABY PŘISOUDIL PANNĚ MARII TITUL, KTERÝ JÍ DLE BIBLE NEPATŘÍ - následkem bylo první velké rozštěpení církve!!!

 
2) MARIÁNSKÝ KULT
 
Jer. 7:18n „…dělají obětní koláč pro královnu nebes…“
Jer. 44:17 „…budeme pálit kadidlo královně nebes…“

 
Následek?

Jer. 7:19, 20 „Urážejí tím opravdu mne? je výrok Hospodinův. Což nedělají ostudu sami sobě? (20) Proto praví Panovník Hospodin toto: Hle můj hněv a mé rozhořčení se vyleje na toto místo, na lidi i dobytek…“
 
Naproti tomu:

Mariánský hymnus: „Vesel se nebes královno…haleluja! 
 
Zarážející je to, že mariánský kult používá tohoto SZ jednoznačně odsouzeného termínu.

 
V duchovním životě je velice důležité KOMU ADRESUJEME SVÉ MODLITBY. Modlíme se k Bohu, Pánu Ježíši Kristu, jejichž JMÉNA JSOU UVEDENA V BIBLI, TEDY JMÉNA, KTERÁ NELZE ZMĚNIT. Nemodlíme se k Velkému Vládci Vesmíru, či k Velkému Architektu Univerza. POKUD NAZÝVÁME BOHA ČI BOŽÍHO SYNA JINAK, TEDY OD BIBLE ODLIŠNĚ, JDE PAK O ÚPLNĚ JINOU BYTOST a naše modlitby k Bohu nedoletí, protože mu nejsou určeny. To je další důvod pro to, proč nelze ztotožnit biblického Hospodina s Bohem muslimů Alláhem. 

Podobně je tomu s Pannou Marií, toliko s tím rozdílem, že se máme modlit pouze k Bohu, tedy Stvořiteli, a nikoli ke stvoření – jinak jde o modloslužbu. Je JEDINÝ prostředník mezi Bohem a lidmi, náš Spasitel (1Tm. 2:5; Žd. 7:22). 
 
Pokud katolíci nazývají Pannu Marii jinak než v Bibli, jde pak analogicky o zcela jinou bytost, tedy bytost nutně ze světa mimobiblického - ze světa Božího odpůrce.
 
Nekatolíkům byly úchylky mariánského kultu podezřelé. Milan Balabán v ET 33/2002 v článku „Spása je ze Židů“ uvádí mj. toto: „Také Ježíšova matka Mirjam byla Židovka a je otázka, zda naši katoličtí bratři, kteří povýšili Marii až na nebesa, jsou si vědomi toho, že tam povýšili ŽIDOVSKOU ŽENU, že všechny „Panenky Marie“ jsou jen obrázky té Židovky z Galiley, té prosté ženy, které se ujal židovský řemeslník Josef. Jsme si vědomi toho, že všichni novozákonní pisatelé byli Židé? A konečně: zvážili jsme, že se Bůh nestal člověkem ve všeobecném smyslu, nýbrž SE STAL ŽIDEM? SVÉHO BOHA ZNÁME JEN PODLE ŽIDOVSKÉ TVÁŘE…Židé tvoří KOŘEN tohoto stromu, my ostatní jsme ratolesti…“ (konec cit).
 
 
3) CO MŮŽEME OD ŘÍMSKÝCH KATOLÍKŮ V BUDOUCNU OČEKÁVAT?

Z diskuse v této rubrice vybírám:
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co krestanom v prvom rade chyba su informacie. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 13:52:58 CET
 
Willy, ja som tiež toho názoru, že:
1. Ak pozerám na čláok BA v náväznosti aj na predchádzajúce články, naozaj sa nemôžem ubrábiť dojmu, že BA je vrcholne zaujatý proti nám.
2. Ak cituje nás, napr. aj mňa, tak vytrháva citáty, len aby zpôsobil tak, ako chce on zapôsobiť. Tak isto postupoval aj voči Okovi. To nie je naozaj seriózne, ak je on Boží služobník, tým skôr.
3.V tomto jeho prístupe sa rafinovane skrýva lož, hoci tebe sa to na prvý pohľad tak nezdá. No my to tak pociťujeme. Loý je spojená s uvedomelosťou, a nie s dobromyseľným omylom. U neho je to určite nie neuvedomelosť. On presne vie, čo chce, a o čo mu ide: Hlavne o skompromitovanie KC.
.
Božím službníkom, ale aj komukoľvek, by sa naozaj svedčalo, trochu viac snahy pochopiť, menej odsudzovať. Toto práve páchne pýchou, ktorá peklom dýcha...


Re: Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 18:12:03 CET

 
Treba si uvedomiť a priznať, že Písmo vzniklo jednoducho v Cirkvi a pre Cirkev, a nie pre - vulgárne povedané - "luzu" na ulici, aby si ho vykladli ako chcú a ako nechú... Takto to určite ani Cirkev, ked rozhodla o Písme, ani Duch Svätý nemyslel. Aj samo ovocie takéhoto chápania "Sola Scriptura", ako sa prejavovalo a stále prejavuje v histórii by vám malo otvoriť oči. Nevidíte, že stále vznikajú a štiepia sa nové a nové cirkvi odvolávajúc sa na Písmo?... (konec cit.).
 
Tedy: Treba si uvedomiť a priznať, že Písmo vzniklo jednoducho v Cirkvi a pre Cirkev, a nie pre - vulgárne povedané - "luzu" na ulici, aby si ho vykladli ako chcú a ako nechú...
 
Můj komentář k prvnímu příspěvku: Moje obvinění z toho, že chci zkompromitovat ŘKC musím rozhodně odmítnout jako nepravdivé. Nejde mi o ŘKC, ale o spasení jejích členů. Snažím se zde působit v tom smyslu, že je třeba nadřadit Písmo učení ŘKC, které je s ním na mnoha místech v rozporu. Katolík zde působící to vidí naprosto jinak: přisuzuje mi satanskou pýchu, se kterou (podle něj) se zřejmě snažím rozvrátit církev. Dalších slov netřeba.
 
Pokud jde o druhý citovaný příspěvek:
 
Totálně nesouhlasím a celou svou bytostí se mu vzpírám: Náš milý Spasitel přišel pro nás všechny, pro publikány, nevěstky, atd.
Vyjádření tohoto pána zavání pohrdáním laiky ŘKC i nekatolíky!!! I když s ním nekomunikuji: v tomto smyslu se tedy řadím k lůze!!!
 
Lk. 7:34 „….přítel celníků a hříšníků!
Lk. 15:2 „….On přijímá hříšníky a jí s nimi!“
Lk. 15:7 „Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.“
 
Ř. 3:23 „všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;“  JÁ TAKÉ!!!!
Mt. 9:12 „On to uslyšel a řekl: Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní.“ JÁ TAKÉ !!!
 
Ale pozor:
Mt. 21:31 „…Ježíš jim řekl: Amen, pravím vám, že celníci a nevěstky předcházejí vás do Božího království.“

1Pt. 5:5 „….Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost.“ 

Musím zde konstatovat, že jakákoli nadřazenost nad nekatolíky, či bratry nebo sestrami  neučenými, je pýchou. Znám bratra, dle světských měřítek neučeného, hořícího pro Krista, jehož služba má sílu, která je mimořádná, taková,  „že si o ní mohu nechat jen zdát.“ Jak jsem napsal: Kdo nenásleduje – nepochopí. Jen následovníkům Kristovým jsou odkrývány hlubiny Písma svatého. Poznání je dvojí:  přirozené (dosažitelné studiem) a zjevené (inspirované Duchem sv.). Nezáleží na tom, co nastudujeme, ale jen na tom, zda budeme podle toho žít. Populárně řečeno: získáme-li  o čem „vědnost,“ pak z ní plyne“odpovědnost. “
 
J. 14:23 „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo a můj Otec ho bude milovat…“

 
Zda lze diskutovat s katolíky, kteří přisoudili svému nejvyššímu pozemskému představiteli titul patřící jen Bohu, kteří se modlí ke svatým (kult mrtvých!!!), kteří se modlí k Pražskému Jezulátku – soše!!! které (nikoli Kristu!!!) přičítají zázračná uzdravení, kteří ztotožňují Hospodina s Bohem muslimů Alláhem – A PŘITOM SE NEBOJÍ BOŽÍHO HNĚVU!!! ponechávám zcela na úsudku čtenáře.

 
Na dotaz bratra isima týkajícího se zaměření tohoto portálu, zda je protestantský, nebo ekumenický, mohu říci toto: Samozřejmě by měl být ekumenický, jak uvádí ve známost; tedy určitě ekumenický - ale neměl by být modlářský. Pokud si zde sloužíme na biblickém podkladě, je vše v pořádku. Pakliže by se sem mělo zavléci církevní učení, které se učení biblickému na mnoha místech příčí, pak by bylo myslím lepší, vše zabalit, jít od toho a věnovat se něčemu užitečnějšímu.
 
Boží přítomnost v roce 2009 všem přeje BA

 



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pátek, 02. leden 2009 @ 15:50:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Díky Boží prozřetelnosti se nám dochovalo Turínské plátno na kterém je vědecky nevysvětlitelným způsobem "namalovaný" negativ Krista, který se narodil z Marie panny jenž ho nosila pod srdcem jako každá jiná maminka své dítě. Panna Maria našeho Pána Ježíše Krista "porodila", tak že ho měla rovnou ve svém náručí. ON z Marie panny vystoupil nějakým podobným způsobem jako z Turínského plátna, které se nám dochovalo i jako důkaz jejího panenství a pro budoucí umělce i jako předloha toho jak panna Maria vypadala neboť se jí podobal, tak jak se děti podobají svým rodičům.

Doufám, že jsem nehodíl tímto perly sviním!






Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 03. leden 2009 @ 13:09:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že Elo tady velmi snaživě poskytuje celkem cenné informace (někdy trochu útočné - budiž) o tom, co nejvíce katolíky štve na protestantech. To myslím není vůbec špatné si poslechnout, není vůbec špatné mít tuto zpětnou vazbu, co katolíky na protestantech štve.

A tak jak napovídá noname, láska k bližnímu je důležitá. Velmi důležité je katolíky  zahrnout  láskou, přátelstvím, důležité je hovořit  s nimi o Kristu,  Kristus je láska, tam většinou nebývá vůbec problém, katolíci velmi milují Ježíše. A to přece nejdůležitější je, aby svět poznal Krista, který položil svůj život za svět.  

V běžném životě – který je na míle vzdálený nějakému virtuálnímu světu z internetových katakomb, je situace jiná, tam přece nejde jen o diskuze nad nějakým katechismem, ale o to, aby svět poznal Krista, a tak je třeba vždycky katolíky, se kterými se denně setkáváme zahrnout láskou, přátelstvím, např. při bližším setkání nabídnout možnost nějaké pobytu (podle věku, zájmu – hory, kola), zvát na misijní nekonfesní aktivity, nabídnout jim nějakou konkrétní pomoc, a tak budou moci zblízka prožívat zájem, přátelství, setkat se s Božím slovem o Kristu, vést neformální hovory, mluvit o životních problémech, o Kristu,  vyhýbat se planým diskuzím. Prostě zasévat!!!, katolíkům svědčit. A myslet na to, že je to Bůh, kdo způsobuje, že zaseté semínko může vzklíčit a přinést ovoce (požehnaní). Odložit hloupé spory o svatých, Marii, mrtvých, ekumeně … je třeba poznat Krista …. ať je to Kristus, Boží Syn, kdo převezme ochranu a vedení nad životem svých věrných ….

 Třeba také myslet na to, že GS se přetransformoval na katolický server (8O% článků, komentářů seznamuje čtenáře s katolickým náboženstvím – katechismem). Proto když BA přinesl nekatolický pohled - důraz na Bibli, byl automaticky přehlušen místní katolickou většinou.   Co s tím???  Žádné překvapení.  Množství slov, ještě není znakem Pravdy.

Važme si toho, že dokážeme žít vedle sebe v pohodě (není to taková samozřejmost z historického hlediska – chraňme si tento dar)… proč se vnucovat ke KC, když vyloženě vysílají různé intenzivní negativní signály, včetně papeže !! (který je KC přijímám jako neomylná autorita), samozřejmě také ze strany nekatolíků je to stejné, z hlediska dosáhnutého poznání nelze vstoupit do svazku pod ochranu toho množství mrtvých, svatých, upřednostňovat v životě úlohu Marie před Kristem.

Ale je tu naděj, že na té lidské rovině se člověk s člověkem domluví:   „V Kristu není rozdílu“. 

Je tu naděje pro denní situace - Boží působení, že v lásce – přátelství , službě nuzným dojde k setkání s Božím dotekem …. Poznání Krista …  budeme zažívat jednotu …lásku … k tomu není třeba vytvářet uměle nějaké instituce.

rive






Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 03. leden 2009 @ 14:34:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdravím BohemianAnonyme,

teprve dnes mám čas si pročíst některé články. Díky za tento tvůj skvělý článek.

Musím reagovat na to, co napsal Elo, který patří mezi vzdělanější katolíky:

///- Takisto sa ani tu nekoná heréza v KC, ale zasa si heretikom ty jediný: To isté, čo som tvrdil o predchádzajúcich ľudoch, ktorí sú oveľa viac mimo, platí principiálne aj o moslimoch, ktorí sú k nám predsa oveľa bližšie. Takže aj tých hodíš do pekla, či zošrotuješ? POdľa ktorého Evanjelia? Veď oni hľadajú Boha tiež tak ako najlepšie vedia. No našli ho cez Mohameda, a ten v to tej svojej pravdy o Bohu, ktorú hlásal v domnení, že je to skutočný Boh Abraháma, Mojžiša, zapasoval aj ježiša krista. Nie síce ako Boha, ale ako prroka.///

Ó, jaká to "čest", že mohamedáni vymezili pro Krista místo proroka.... To, co zde Elo napsal ho zcela prozrazuje - naprosto nezůstává v Pravdě, ale míchá Pravdu se lží, přičemž výsledek je, jak jinak jen LEŽ.

Takový blábol dokáže napsat opravdu jen katolík. Například - žádný pravoslavný by takový blábol nenapsal!!!



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 06. leden 2009 @ 19:52:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ"

Záleží na vzájemné dobré vůli, pokud bude, můžeme se na ledasčem shodnout nebo tolerovat či respektovat. Pokud nebude dobrá vůle, můžeme se (aspoň někteří) hádat a nesnášet až do konce časů. Je jen otázkou, zda to bude k Jeho slávě a k našemu prospěchu. Tohle je ale odpovědnost každého z nás. Já vím, někteří se budou odvolávat na Písmo a tím dokazovat svou pravdu, nic proti tomu ale jen mne tak napadá zda Bůh, ve své velikosti má podobné vidění, protože pak by se spása týkala jen pár jedinců.
Honza



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 13. leden 2009 @ 21:34:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé sestry a bratři,

děkuji Vám všem za podporu, během této diskuse. Chtěl jsem zjistit, co můžeme od katolíků očekávat do budoucna; TEDY NA ČEM SE MŮŽEME S KATOLÍKY VŮBEC SHODNOUT.
 
Problém jsem řešil tak, že jsem se snažil:

1) určit nejdůležitější místa, kde se učení ŘKC rozchází s Biblí
2) zjistit, do jaké míry katolíci na těchto úchylkách trvají.
 
TOTO POVAŽUJI ZA VELMI DŮLEŽITÉ, NEBOŤ EKUMÉNA KONCIPOVANÁ JAKO SJEDNOCENÍ CÍRKVÍ V ROVINĚ INSTITUČNÍ, SMĚŘUJE TÉŽ NEVYHNUTELNĚ K JEDNOTNÉMU CÍRKEVNÍMU UČENÍ.

Uvědomují si toto ekumenizátoři nekatolických církví, kteří podepsali ostudný dokument ChOec? Mám za to, že ne!!!
 
Nyní již nemůžeme být na pochybách, co lze v budoucnu od katolíků očekávat. Katolíci dle mého mínění kopírují učení Vatikánu a jsou jím zotročeni již do té míry, že Boží Slovo již nemohou přijmout. Na tom, že popouzejí Hospodina (např. oslovováním svého nejvyššího představitele titulem patřícím jen Bohu) jim vůbec nezáleží!! Mají snad již vypálené svědomí??? (1Tm. 4:2).
 
Za alarmující považuji zejména fakt, že inkvizice, nástroj k provádění náboženských vražd nebyla zrušena, nýbrž jen přejmenována. KONTINUITA INVIZICE TRVÁ!!! Jestliže jejímu řádění učinila konec světská moc a nikoli pokání co můžeme od ŘKC očekávat až nabude znovu moci jako ve středověku? Přímo od Spasitele víme, že světská moc je pod vedením Satana (Mt. 4:8-11; Lk. 4:5-7). CÍRKEV, KTERÁ SE SPOJILA SE SVĚTSKOU MOCÍ SE SPOJILA SE SATANEM, NEBOŤ SATANU JE SVĚTSKÁ MOC NA OMEZENOU DOBU DLE VÝŠE UVEDENÝCH  BIBLICKÝCH  TEXTŮ DÁNA!  Zdá se, že nejen ŘKC, ale i nekatolickým církvím tak vehementně usilujícím o církevní restituce je apoštolská chudoba na hony vzdálená!

Blíže viz: Nekonvenční pohled na světový politický systém
 
Můj komentář na článek: Odpověď Daniela Kvasničky na článek „Za církev chudou.“

Doplněný článek  Je diskuse s katolíky možná? možno najít zde.
Mariánský kult zde.

Vztah člena sboru k vedení své církve zde.

Odmítá-li ŘKC Krista jako Základ církve, odmítá tím i Krista jako hlavu církve, neboť Základ i Hlava jsou totožné.
 
1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“
 
Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“

Blíže viz: Základ církve  zde.
 
TAM, KDE JE KRISTU UPÍRÁNA NEOMEZENÁ ZÁSLUHA O VZNIK CÍRKVE, JE OPRAVDU MOŽNÉ VŠECHNO.
 
Problém katolíků vidím jako PROBLÉM SVOBODY.

2Kor. 3:17 „Duch je tím Pánem; kde je Duch Páně, tam je svoboda.“
 
Ze srdce přeji všem katolickým sestrám a bratřím aby z Boží milosti uskutečnili EXODUS z Egypta lidských výmyslů do IZRAELE biblických pravd. Že to nebude pohodlná cesta je jisté – má však nádherný cíl. Pokud se jen jediný z katolických bratří a sester vydá tímto směrem, naše práce nebyla zbytečná.

BohemianAnonymus
 
 
 
 
 
 
 



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 23:00:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V diskusi na toto téma na portále na adrese http://forum.verici.cz/topic/t214/ zazněly určité argumenty, které mě přinutily přepracovat kapitolu 1. Tamní komunikaci je užitečné dle mého soudu přečíst, protože tyto komentáře mají velkou vypovídací schopnost o duchovním klimatu církve, k níž tito uživatelé, které cituji níže, patří.

Reagují na tuto moji tezi: 
 
VĚŘÍM, ŽE SI DUCH SVATÝ OSOBNĚ OHLÍDAL PRAVÉ ZNĚNÍ BOŽÍHO SLOVA OD ÚSTNÍ TRADICE AŽ K JEJICH ZÁPISU.

Argumenty mých kritiků uvedené na výše uvedeném portálu jsou tyto:
 
Uživatel Tsuyl:
 
A můžete mi říct, kde tohle OHLÍDANÉ PRAVÉ ZNĚNÍ Božího slova najdu? Staré rukopisy, tedy hlavně ty řecké, se od sebe liší téměř v každém verši, to není zrovna moc věrohodné... nevypadá to na to, že by to Bůh jakkoli hlídal. Jste si jistý, že o hlídání Bible Bohu opravdu šlo, když naprostá většina lidí na zemi Bibli NIKDY V ŽIVOTĚ ANI NEVIDĚLA ?
 
Nic se nemění na tom, že žádné ohlídané biblické texty nemáte. Můžete mi ukázat to, co napsal např. Matouš? Nemůžete, máte jen tisíce různých řeckých, hebrejských, aramejských a latinských variant. Zdá se, že Bůh nic neohlídal... a proč taky, když nedal lidem možnost Bibli číst, (zvláště v době před vynálezem knihtisku) ? Že by pro něj nebyla Bible to hlavní, jak si myslí protestanté?

Např. až do "reformace" se do Bible počítalo plno řeckých starozákonních knih (ŘKC a další církve je tam mají dodnes), některé africké církve mají v novém zákoně 35 knih oproti KATOLICKÝM 27. Některé církve jich tam mají jen 22, bez pochybných knih jako je Zjevení apod.
 
Tak to už je pro mne silná káva: Tsuyl soudcem (posuzovatelem) Bible….. Činí tak z pýchy, nebo hlouposti? Možná je to jedno, neboť tyto dvě „kvality“ v mnoha případech existují společně.

 
„Moderátor“ Dalimil:
 
...TEDY V KTERÉKOLI DOBĚ EXISTUJE (NĚKDE), SPRÁVNÉ UČENÍ PÍSMA I JEHO SPRÁVNÝ VÝKLAD....(pozn. autor cituje moji  tezi).

Já naopak říkám, že člověk si nikdy nemůže být jistý přesností svojí Bible a výkladům už vůbec nemůže důvěřovat. Jak je možné, že na některé pasáže Bible existují skoro desítky různých výkladových variant? A kdo jsem já, že zrovna ten výklad, kterému věřím, je pravdivý? A jak si můžu být jistý tím, že zrovna můj Biblický kánon je ten vdechnutý od Boha? Vždyť ani nebyla pořádně (moje pozn. !!!!) ohlídána přesnost jeho textů. Biblisti se usilovně snaží rekonstruovat původní znění Biblických knih. Kdyby byla Bible absolutní a ohlídaná, proč by bylo potřeba takové práce, jejímž výsledkem stejně nikdy nebude přesná podoba Božího slova? (konec cit).

 
MOJE ODPOVĚĎ:
 
Autorita Písma svatého
 
Již jinde jsem prohlásil, že odchodem Spasitelovým a Jeho apoštolů bylo Jeho učení definitivně uzavřeno. Řečeno jinak: Písma SZ a NZ jsou kompletní. VĚŘÍM, ŽE SI DUCH SVATÝ OSOBNĚ OHLÍDAL PRAVÉ ZNĚNÍ (SMYSL) BOŽÍHO SLOVA OD ÚSTNÍ TRADICE AŽ K JEJICH ZÁPISU I POTOM (pro SZ platí např. Mt. 5:18) – I KDYŽ BYLA PÍSMA NAPSÁNA JAZYKEM DOBY, V NÍŽ SVATOPISCI ŽILI.
 
Jestliže by Bůh daroval lidstvu nějaké učení a nedokázal ho uchránit před deformací (znehodnocením, změnou smyslu), popřel by tím svoji všemohoucnost a znehodnotil tak svoje dílo. Tedy v kterékoli době existuje (někde) správné učení Písma i jeho správný výklad – z něj plynoucí - podobně jako existuje (někde) v duchovním Izraeli oněch 7000 (1Kr. 19:18) kteří nepoklekli a nepokleknou před Bálem bludů, jako např. neúplnosti Písma svatého, či jeho nespolehlivosti, neurčitosti (mnohoznačnosti).
 
Bůh se nám v Písmu sv. dává poznat MINIMÁLNĚ v postačující míře pro naše spasení.
A pokud v Písmu sv. vidím rozpory, nebo nejasnosti, není to důkaz jeho chyb, ale mého chybného myšlení. Jde o mystickou záležitost.  Více úrovní Písma svatého jsem kdesi populárně definoval takto: vidím-li např. v úrovni (třeba 2) nějaký rozpor, (nejasnost, nesrozumitelnost), pak po zanoření do úrovně (1) tento rozpor mizí. Hloubka textů Písma sv. je dána právě počtem jeho úrovní, který mi není (a myslím že nikomu na světě), znám. Tuto kvalitu nemá dle mého poznání ani jediné světové duchovní dílo. Jak jsem opět kdesi napsal, že ten, „KDO NENÁSLEDUJE, TEN NEPOCHOPÍ.“ To platí vždy. Bez následování Krista budeme o Bibli hloupě diskutovat, neboť Duch svatý nám tyto texty neotevře a tato Kniha pro nás zůstane zavřená. Někde v hloubce Písma sv. jsou obsaženy, říkám tomu „ostny,“ (mezi něž i určité textové odchylky někdy patří), které testují moji pokoru – a bez patřičné pokory mne nepustí dál. Blíže a podstatně lépe, viz např. Blaise Pascal: Myšlenky, Jan Laichter, Praha – Královské Vinohrady, 1909.
 
Těm, kteří popírají úlohu Ducha svatého při předávání textů Písma svatého, tvrdíce, že pravý význam a smysl textů Písma sv. jsou dnes neznámé, chci sdělit toto:
 
J.14:26
„Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.“
 
J. 16:13
„Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám za sebe, ale bude mluvit, co uslyší.“
 
Existují-li někde v evangeliích textové odchylky, je to dáno tím, že člověk od člověka se liší; evangelisté nebyli výjimkou – tedy evangelisté o událostech referují každý ze svého pohledu, liší se navzájem myšlením, vzděláním, vnímáním, každý akcentuje něco jiného: požadovat to, aby všechna evangelia byla identická je stejně nesmyslné, jako požadovat, aby všichni lidé byli identičtí.
 
URČITÉ ODCHYLKY JSOU DŮKAZEM TOHO, ŽE DÍLA EVANGELISTŮ BYLA ŽIVÁ A PROTO TATO EVANGELIA NESPLYNULA DOHROMADY, DÁLE TO, ŽE EVANGELIA NEBYLA POZDĚJI UPRAVOVÁNA, ABY JEJICH TEXTY VZÁJEMNĚ SOUHLASILY. TO SE TÝKÁ I STARÉHO ZÁKONA. (např. textů 2S. 21:19 +2Pa 20:5 a dalších ).

Je zajímavé, že pokus o sjednocení evangelií v jedno podnikl jeden z obhájců křesťanství v Sýrii Tatian (Tacián). Všechna evangelia shrnul do jediné knihy tzv. Diatessaron, kterou však církev odmítla a ponechala 4 evangelia právě v jejich odlišnosti a zdánlivých rozporech
 
Absolutnost Písma svatého v tomto smyslu nechápu tak, že jsou texty evangelií a některých pasáží SZ identické. Souhlasím s prof. Čapkem, který tuto skutečnost vyjádřil takto: „…ROZDÍL MEZI OBSAHEM BIBLE A NÁPLNÍ JINÝCH KNIH JE ABSOLUTNÍ…. ZDE SE ZJEVUJE BŮH…. Pravda Boží se sama dokazuje…I to je jeho vůle: dal nám tolik, kolik sám uznal pro nás za dobré.“ (str. 17).

„Při všech chybách a rozdílech, které jsou v nalezených nejstarších rukopisech, můžeme se svému znění Bible, jak se nám přes staletí dochovalo, svěřit.“ (str. 20). (moje pozn. J.14:26; J. 16:13). 
 
Vladimír Čapek: Historie Bible, KALICH, Praha 1952

Absolutnost Písma sv. v jiném smyslu vidím v tom, že Písmo sv. je třeba přijmout jako celek – nelze z něj provádět výběr a držet se jen toho, co se nám (momentálně) hodí. Toto vyjadřuje tento text Písma sv. 
 
Jk. 2:10 „Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.“
 
Pro pochopení tohoto textu můj tatínek užíval tohoto přirovnání: každé přikázání tvoří stěnu - část hráze, která je uzavřena kolem nás, my jsme uvnitř, voda vně. Je-li jen jedna stěna porušena, voda vnikne dovnitř a zahubí nás. Tedy platí: buď všechno, nebo nic!!! Částečné zachovávání Spasitelových příkazů k životu nevede!!!
 
Pokud jde o odchylky v biblických textech: mám za to, že tam nejsou náhodou a mají svůj konkrétní smysl a úlohu. Jde o mystickou záležitost, která není přístupná každému. Bibli je nutné ve víře přijmout i s těmito zdánlivými odchylkami, jejichž smysl nám může (ale nemusí), být časem Duchem sv. objasněn.

Tedy uzavřením Písem svatých vytvořil Bůh pojistku proti všem bludům. Tak jako apoštolské vyznání víry bylo reakcí na nebezpečí gnóze, tak kanonizace knih NZ byla reakcí na nebezpečí montanismu a marcionismu (markionismu). 
 
Problémem katolíků je tedy uznávání Bible plus něčeho dalšího. Problém výše citovaných nekatolíků vidím jako podstatně horší: zpochybňují autenticitu Písma svatého, což je skutečná katastrofa.

BA

 



Re: JE DISKUSE S KATOLÍKY MOŽNÁ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 04. únor 2009 @ 20:42:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek doplněný o některé důležité informace naleznete  zde.

Článek Mariánský kult pak zde.

BA




Stránka vygenerována za: 2.19 sekundy