Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 415 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474461
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 19:30:27 CET Vložil: Olda

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori, učitele církevního (1696-1787)

Sanchez i jiní popírají, že by bylo smrtelným hříchem, vloží-li muž svůj úd do úst ženy. Správnější je však názor kladný, poněvadž pro teplo je tu veliké nebezpečí sebeprznění. Děje-li se to však jen zběžně a činí-li tak muž jen proto, aby se vzrušil pro přirozenou soulož, pak to někteří otcové církevní omlouvají.

Manželství jest svátostí mezi křesťany, jímž si vzájemně dávají muž a žena svá těla k trvalému společenství za účelem plození dětí a jako prostředek proti chtíči.


Přirozený způsob soulože, je ten, že žena leží dole a muž nahoře, neboť tato poloha je vhodnější pro výlev mužského semene do ženské nádrže za účelem plození dětí. Nepřirozenou polohou pak jest, děje-li se soulož jiným způsobem, na př. v sedě, ve stoje, ze strany nebo ze zadu po způsobu zvířat, nebo leží-li muž dole a žena nahoře.
Manželská soulož v kostele není svatokrádeží jen v tom případě, že by byli manželé v nebezpečí nezdrženlivosti, nebo že by tam byli zavřeni delší čas, t. j. 10 až 20 dnů. dívání se na prsa, rámě a nohy ženy není těžkým hříchem, neděje-li se tak příliš dlouho. Muže, který se dívá delší čas na obraz nahé ženy, mohu jen ztěží zprostiti smrtelného hříchu, leda by se byl díval jen krátce a z velké vzdálenosti.


Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem.
Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno.
Soulož s mrtvou ženou není vlastně souloží, ani bestialitou, nýbrž sebeprzněním se sklonem k souloži.
Kněz smí i přes vlastní nebezpečí sebeprznění slyšeti zpověď ženy, nebo věnovati se studiu mé Theologia moralis.
Smrtelného hříchu se dopouští ta žena, jež odpírá soulož manželi, který ji žádá vážně a naléhavě. Odpírající však nehřeší, požaduje-li žádající neskromně, pokud to ovšem je možno bez vystavení jej nebezpečí nezdrželivosti. Právě tak nehřeší manželka, odloží-li soulož na krátkou dobu, totiž až na noc, je-li ovšem vyloučeno nebezpečí nezdrželivosti. Nesmí však po souloži, vykonané za dne, odepříti soulož za noci.
Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt.
Zpovědník budiž udán, dráždí-li ženu k neřesti při zpovědi nebo bezprostředné po ní. Zpovědník nesmí se při zpovědi tázati ženy kde bydlí, je-li sama, nebo ji nabádati, aby jej doma očekávala; nesmí jí při zpovědi dáti list, jejž by měla čísti později a jež by ji sváděl k neřesti. Právě tak nesmí zpovědník při zpovědi, líbá-li mu žena ruku, dotýkati se jí neřestně rukama nebo nohama; právě tak je zapovězeno, aby zpovědník, přijde-li k němu žena a žádá jej, aby vyslechl její zpověď, ji hned sváděl k neřesti.
Zpovědník nebudíž vůbec udáván, jestliže po prosbě ženy, aby ji vyzpovídal, dá se s ní do řeči a svádí ji k neřesti teprve průběhem tohoto rozhovoru; jestliže zpovídaná odešla ze zpovědnice a zmizela jeho zraku; jestliže řekne při zpovědi: počkej chvíli, musím vyříditi důležitou záležitost a teprve pak ji vydráždí k neřesti, jestliže se dohodne s některou ženou, že se staví nemocná, aby oklamala služebné a povolala zpovědníka do svého bytu, aby zde dokonala hřích; jesliže vydrážděn k souloži tuto odepře a dopustí se jen neřestných hmatů.1)

Přeložili J.M. a E.L.

Použitá literatura:

1) Erotická revue II
, Torst: Praha, 2001.
http://www.odaha.com/odaha.php?f=SoulozManzelstviZpovedOnanie

"Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 09:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt.

Tak tohle je už vrchol. Nejen, podle Bible je minimálně část z toho v přímym zákazu, ale jedná se tam i o ohrožení zdraví!!!!
Hlavně, aby se neukřivdilo nějaký spermijíčce či vajíčíčku, ale intimní potřeby žen, mnohdy degradovanejch na samohybnou nafukovačku asi nikoho nepálej.



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 15:38:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My veverky máme problém neb od přirozenosti souložíme odzadu, ale Církev nakazuje zepředu bříško proti bříšku..tak nyní padáme z větví, ale pro Víru je nutno přinášet oběti! Ať věčně žije památka Svaté Sluneční Praveverky jež nám zjevila věčné a spasitelné Pravdy Církve!



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 11. listopad 2008 @ 14:40:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak priatelia, myslím, že články tohto typu by sa nemali uverejňovať. Páchne z toho až príliš snaha zosmiešniť za veľmi lacnú cenu... Iste sa dá na niečom akj zasmiať, ale treba si uvedomiť, že aj svútci, pokiaľ ide o mnohé veci, sú dieťaťom svojej doby. Vtedy veda nevedela o ľudskom tele a psychike to, čo vie teraz, a morálne názory v niektorých špecifických oblasitach sú závislá aj od poznania. Myslím, že podobné čosi by sa dalo nájsť v akejkoľvek cirkvi, ba aj v spoločenskom magazíne 17- 18. -19- storočia, že by sme sa zasmiali.



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 11. listopad 2008 @ 17:45:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, mě vždycky zaráží, když se k otázce sexuality "fundovaně" vyjadřuje ten, který má žít v celibátu, tudíž se k tomuto nemá co vyjadřovat. Nic mu do toho není, co kdo dělá v soukromí. Spíš se tím, že to píše, sám vzrušuje. Takoví "radílci"jsou nejhorší.

Je to, jako bych se např. já vyjadřovala k tématu jaderné fyziky nebo kybernetiky. Pokud tomu nerozumím, nemám do toho co kecat. Jinak si koleduju o posměch.

Irena



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori a jedenpotrat v Brazílii (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 28. březen 2009 @ 16:40:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku Z internetu: Lze považovat absurdní a fanatické projevy za jediné pravé a svaté?
Vloženo Čtvrtek, 26. březen 2009 @ 17:26:30

se mluví o rozhodnutí a slovech biskupa ohledně přerušení nebo nepřerušení těhotenství znásilňované dívky.

Cituji: ´...V Brazílii je dobrovolný potrat zakázaný, výjimku tvoří těhotenství v důsledku znásilnění nebo ohrožení života matky...´. a také ´...Arcibiskup z Recife matku i všechny členy lékařského týmu, kteří se na zákroku podíleli, vyobcoval z katolické církve....´.
Porovnávám z jiného soudku, z článku:
Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27

Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27
ve kterém je citát, kterýse sice netýká potratu, ale týká se nechtěného početí. :

Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem.

Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno.(konec citátu)
= k tomu : v učilištích se asi používá dosud ta kniha Morální teologie od Alfonsa, asi proto, že nikdo nenapsal novejší a nebo tlustší.

A tak se dodnes adepti kněžství učí o tom, jak se u znásilněné ženy to semeno stane ´´pokojným vlastníkem lůna ženy´´, ale mně to je asi podezřelé. Znásilnění není pokojná činnost, ale to nevinné semeno při tom se tam už dostalo, ono nic nezapříčinilo a tak tam má zůstat. Naproti tomu Alfons uznává, aby se dívka obrátil a tím zmařila uložení nebo setrvání semena.

Dokonce Alfons píše (opakuji ): ´...Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ...´
= úvaha : citoval biskup v Argentině jen Morální teologii od Alfonce i když je to autorita ze XVIII. století? Nebylo žádné modernizování? Papež Jan XXIII. zavedl zdnešnění (´aggiornamento´, to je přizpůsobení dnešku, ´giorno´ je den, možná zde i současnost), ale kdo se postará o to, aby se revidovaly názory advokáta Liquoriho z té doby jeho století?

Je možné, že se v Argentině prostě aplikovaly názory z té doby. A lidé nevědí to pozadí: Tlustá díla ze starší doby, jejich citování a současnost.




Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy