Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 522 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479918
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ŘKC a ostatní náboženství
Vloženo Sobota, 30. srpen 2008 @ 20:38:35 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal oko

ŘKC a ostatní náboženství

Už několikrát se zde objevilo odsouzení ŘKC, že staví jiná náboženství na roveň křesťanství. Jaká je tedy skutečnost? Dokument II. vatikánského koncilu Nostra aetate – deklarace o poměru církve k nekřesťanským náboženstvím říká:



»V naší době se lidstvo stále více sjednocuje a přibývá vzájemných vztahů mezi různými národy. Církev proto pozorněji uvažuje o tom, jaký je její vztah k nekřesťanským náboženstvím. V souvislosti se svým úkolem podporovat jednotu a lásku mezi lidmi a také mezi národy zaměřuje pozornost především na to, co mají lidé společného a co je vede k vzájemné pospolitosti.«
(čl. 1)

»Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté. S upřímnou vážností se dívá na jejich způsoby chování a života, pravidla a nauky. Ačkoli se v mnohém rozcházejí s tím, co ona věří a k věření předkládá, přece jsou nezřídka odrazem Pravdy, která osvěcuje všechny lidi. Sama však hlásá a je povinna neustále hlásat Krista, který je „cesta, pravda a život“ (Jan 14,6), v němž lidé nalézají plnost náboženského života a skrze něhož Bůh všechno smířil se sebou. (Srov. 2 Kor 5,18–19«
(čl. 2)
Některé myšlenky vyjádřené v jiných náboženstvích mohou být přínosné. Nicméně pro křesťana je rozhodujícím kritériem pravda Zjevení, tedy pravda křesťanství. Křesťan může hodnotit některé náboženské systémy jako oduševnělé, ušlechtilé apod., nemůže je však klást na stejnou úroveň s křesťanstvím, jako by byly „stejně pravdivé“. To je vyloučeno už z hlediska logiky.
Postoj křesťanství k ostatním náboženstvím velice pěkně básnickým způsobem shrnuje teolog Shafique Keshavjee:

»Se všemi našimi bratry a sestrami křesťany vyznáváme,
že Jediný Bůh je Otec,
který je nad každým a nade vším,
Syn, který je blízký každému a všemu,
a Duch svatý, který je v každém a ve všem.
Vyznáváme, že třikrát svatý Bůh je Tajemství nekonečnosti a blízkosti,
Společenství a Sdílení, Něžnosti a Spravedlnosti.
Spolu s našimi bratry a sestrami judaisty vyznáváme,
že Bůh je Stvořitel vesmíru, a že je Svatý.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že se Stvořitel stal tvorem,
a že Svatý se vtělil.
Spolu s našimi bratry a sestrami muslimy vyznáváme,
že Bůh je Všemohoucí, Dokonalý a Nesmrtelný.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že Všemohoucí přijal zranitelnost, Dokonalý nesl naše nedokonalosti
a Nesmrtelný skrze Ježíšovu smrt a vzkříšení přetvořil naši smrtelnost.
Spolu s našimi bratry a sestrami hinduisty vyznáváme,
že Bůh je nepopsatelná Jedinost.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že jeho Jedinost je mnohočetná,
a že mnohotvárný svět se v této Jedinosti nerozplývá.
Spolu s našimi bratry a sestrami buddhisty vyznáváme,
že Poslední skutečnost je nevyjádřitelná.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že Nevyjádřitelný se vyjádřil ne jako neosobní velké Prázdno,
ale jako Osobnost, která se úplně vydala.
Také se všemi východními náboženstvími vyznáváme,
že Bůh je Ticho a Vanutí dechu.
Spolu s judaismem a islámem vyznáváme,
že Bůh je Slovo.
A na rozdíl ode všech vyznáváme,
že Bůh je zároveň Ticho i Slovo i Dech:
Otec a Syn a Duch Svatý,
že Pramen ticha se stal Slovem,
Slovo se stalo tělem
a skrze Dech Slova se může každé tělo stát oživeným slovem
ke chvále Boha.
Spolu s našimi bratry a sestrami, lidmi dobré vůle,
kteří nevyznávají žádné náboženství, vyznáváme,
že práva muže a ženy jsou nezcizitelná.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že člověk je Božím obrazem.
Spolu s apoštolem Pavlem a všemi křesťany všech dob vyznáváme
božství, vtělení, smrt, vzkříšení a povýšení
Ježíše, Božího Syna, Mesiáše,
který přišel a znovu přijde.


Toto společné vyznání nám dává hlubokou radost.« (Čerpáno z katolík.cz)


Podobná témata

Katolicismus

"ŘKC a ostatní náboženství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

ŘKC a bludy (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 30. srpen 2008 @ 22:33:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Encyklika PIA XI. o katolíckom kňazstve AD CATHOLICI SACERDOTII zo dňa 20. decembra 1935

"Hoci náš Boh a Pán svojou smrťou seba samého obetoval svojmu Otcovi na oltári kríža, predsa - keďže jeho kňazstvo nemalo prestať ani po jeho smrti - pri poslednej večeri, v tú noc, keď bol zajatý, chcel svojej milovanej neveste Cirkvi zanechať viditeľnú obetu, ako to vyžaduje ľudská prirodzenosť. Išlo mu o obetu, ktorá nám má predstavovať jeho krvavú obetu na kríži a pripomínať nám ju tak až do skončenia sveta. Chcel, aby nám táto obeta slúžila na odpustenie hriechov, ktorých sa denne dopúšťame, a preto, keď sa vyhlásil za kňaza podľa radu Melchizedechovho, pod spôsobom chleba a vína obetoval nebeskému Otcovi svoje telo a krv ako stálu obetu.

Pod týmito istými spôsobmi dal svoje telo a krv apoštolom ako pokrm, ustanovil ich za kňazov Nového zákona a slovami: „Toto robte na moju pamiatku“, prikázal im a ich nástupcom, aby aj oni prinášali tú istú obetu (Conc.trid., CCII,1.). Od tej chvíle apoštoli a ich nástupcovia začali prinášať Bohu túto Malachiášom predpovedanú čistú obetu (Mal 1:11), pre ktorú sa Božie meno zvelebuje medzi národmi, a keďže ju na celej zemi obetujú vo všetkých denných i nočných hodinách, neprestane až do konca sveta. Toto je už pravá, a nielen symbolická obeta, ktorá naozaj uzmieruje hriešnikov s urazenou Božou velebnosťou, „lebo Boh, zmierený touto obetou, dožičí milosť a dar ľúbosti, a odpúšťa viny a nesmierne hriechy“ (Conc.trid., XXII,2.). A ten istý koncil to aj zdôvodňuje slovami: "Na oltári za spolupôsobenia kňaza obetuje sa ten istý, ktorý sa voľakedy obetoval na kríži, len spôsob obety je iný". Hľa, ako jasne je tu vyjadrená nevýslovná moc katolíckeho kňaza, ktorý na naše oltáre zvoláva samé telo Ježiša Krista a v mene Vykupiteľa prináša nekonečne velebnému Bohu najpríjemnejšiu obetu. Celkom oprávnene hovorí teda sv. Ján Zlatoústy: "Podivná, prepodivná je to vec, ktorá nás napĺňa úžasom"



Slovo Božie z Listu apoštola Pavla Židom o Pánovi Ježišovi Kristovi

"ON PRETO, ŽE TRVÁ NA VEKY, MÁ NA INÉHO NEPRECHODNÉ KŇAZSTVO, VEČNÉ... ZÁKON USTANOVUJE ZA NAJVYŠŠÍCH KŇAZOV ĽUDÍ, KTORí MAJÚ SLABOSŤ, ALE SLOVO PRÍSAHY, KTORÁ SA UDIALA PO ZÁKONE, USTANOVUJE SYNA... SVOJOU VLASTNOU KRVOU VOŠIEL RAZ NAVŽDY DO SVäTYNE VYNAJDÚC VEČNÉ VYKÚPENIE... RAZ OBETOVANÝ TÝM CIEĽOM, ABY VYNIESOL HRIECHY MNOHÝCH NA KRÍŽ... ON DONESÚC JEDNU BITNÚ OBEŤ ZA HRIECHY NAVŽDY SA POSADIL PO PRAVICI BOŽEJ... LEBO JEDNOU OBEŤOU ZDOKONALIL NAVŽDY TÝCH, KTORÍ SA POSVäCUJÚ" Amen.


Aj keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty! Ak vám niekto zvestuje iné evanjelium, ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty. AMEN.



Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Neděle, 31. srpen 2008 @ 16:10:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:"Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté." Oko, to snáď nemyslíš vážne! Čo može byť v pohanských náboženstvách pravdivé a svaté? Bohovia týchto náboženstiev sú démoni, ktorí prekrúcajú pravdu, a prekrútená pravda, čiže polopravda, už nie je Pravdou! To je ako by si do hubovej praženice pridal kúsok jedovatej huby a celá praženica je už otrávená a nejedlá. Biblia:" Neťahajte cudzieho jarma s neveriacimi. Lebo čo má spoločného spravedlivosť s neprávosťou? Alebo jaké je obecenstvo svetla s temnosťou? A jaký súhlas Krista s beliálom? Alebo jaký má podiel verný s neverným? A jaká je shoda s chrámom Božím a medzi modlami?"2.Kor.6.14-16. katusa



Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 19:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že reaguji se zpožděním. Byla u nás dožínková pouť, věnoval jsem se společenství hostů.



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy