Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 262 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116541615
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jezis Kristus neni starozakonni prorok.
Vloženo Středa, 23. duben 2008 @ 20:12:48 CEST Vložil: Bolek

Historie poslal demagog

Vazeni bratri, pratele, vazeni ctenari,

Greguv clanek "Prosíte za odpuštění nebo jen vyznáváte hříchy?" (a prispevky jeho stoupencu v nasledne diskuzi) jsou nepresne a mozna i zavadejici. To nic proti Gregovi ani jeho stoupencum, to me prispevky byvaji take. Zkusme si nejvetsi nepresnosti ukazat.

Pavel pise:

Ackoliv nejsem pod Zakonem, ale mym Zakonem je Kristus...
Slovo Zakon znamena i smlouvu. Pavel zde nazyva Jezise Svou Smlouvou. Vsimneme si: Ne Jezisovu SMrt, ne Jezisovo vzkriseni, ne Golgotu, ale Sam Jezis Kristus. Jezis Kristus je Cesta, Pravda a Zivot. Prichod Smlouvy se tedy nekryje s Kristovou smrti, ale s Kristovym Prichodem na tento svet, respektive ke Kristovu Pomazani ke Sluzbe. Smlouva nebyla podepsana a zapecetena, kdyz Kristus umiral, ale kdyz se krtil, nebot tehdy na sebe vzal hrich sveta a prijal krest na znamena pokani z tohoto hrichu.

Krev v zidovske kulture je synonymum k Zivotu, k Dusi. Hovori li Jezis o Nove Smlouve ve Sve Krvi, odkazuje tim nejenom ke Sve Smrti, ale i ke Svemu Zivotu a ke Sve Dusi. Nova Smlouva neni Kristova Smrt, ale Kristus Sam, Jeho OSobnost, Jeho Zivot, Jeho Duse.

Z toho plyna,ze Kristus NENI starozakonni prorok a modlitba otcenas neni starozakonni modlitbou. Je malo verit v Krista jako Sveho Spasitele, ale i Jako Sveho Pana. Kristus nas vyziva, abychom zachovali Jeho Slovo a tak projevovaly svou lasku a vdecnost k nemu. I modlitba Otce Nas vcetne prosby za odpusteni hrichu je Kristovym Slovem. A Kristus je Nase Smlouva s Bohem.


Podobná témata

Historie

"Jezis Kristus neni starozakonni prorok." | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jezis Kristus neni starozakonni prorok. (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 21:11:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj demagogu, hned úvodem se musím ohradit proti termínu "Gregův stoupenec". S největší pravděpodobností mě k nim počítáš, ale i kdyby ne, není to ani trochu vhodné označení. Ono to totiž vypadá, jako kdyby tu snad někdo následoval Grega.


Začnu u Ježíšových slov: "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit (πληρωσαι). Amen, pravím vám,: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane.Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by však zachovával a učil, bude v království nebeském vyhlášen velkým. Neboť pravím vám: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, jistě nevejdete do království nebeského." (Mt 5,17-20) V kontextu s tím je třeba vidět jeho další slova: "Jsem poslán ke ztraceným ovcím z lidu izraelského." (Mt 15,24) Podívej se, co o zákonu po ukřižování a zmrtvýchvstání píše opakovaně Pavel. My už nemusíme dodržovat spoustu nařízení Zákona - čistá/nečistá potrava, obřízka atd. a přesto se stáváme Božím vyvoleným lidem. Nejsme (ani Židé) ospravedlněni ze skutků zákona, ale z víry. Něco se tedy muselo stát. I sám Ježíš po svém ukřižování a zmrtvýchvstání posílá učedníky ke všem národům (tj. nejen k ovcím Izraele). To něco je uzavření právě Nové smlouvy. A ta nebyla uzavřena při křtu ale skrze krev prolitou na kříži, vždyť sám Ježíš řekl: "Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá." (Lk 22,20) a totéž opakuje Pavel v 1Kor 11,25. Nemůžeš přece popřít, že ta Smlouva byla zapečetěna (podepsána) právě tou prolitou krví. Krev je sice i symbolem života, ale tady se opakovaně mluví o prolité krvi. Vždyť se tolikrát mluví o "obmytí" v krvi beránkově.

Ježíš samozřejmě už za života upozorňoval na budoucí změnu (viz např. "Pravím vám, že mnozí od východu i západu přijdou a budou stolovat s Abrahamem, Izákem a Jákobem v království nebeském;" Mt 8,11 a zejména 16. kapitola Evangelia podle Jana). Jenže dokud nebyla ta Nová smlouva uzavřena (a tudíž naplněna smlouva Stará), platila stále Stará. Není to tak, že bychom neměli brát ohled na to, co Ježíš říkal, ale my máme možnost (a vlastně povinnost) vidět jeho slova před uzavřením Smlouvy (stejně jako Zákon a Proroky) právě ve světle té Nové smlouvy. A podle ní platí to, že těm, kteří ji "podepsali", tj. těm, kteří věří, jsou odpuštěny všechny hříchy právě skrze prolitou krev. Samozřejmě to neznamená, že si můžeme v pohodě hřešit - to je snad jasné. Bůh je tedy tou smlouvou vázán (sám se zavázal), že těm, kteří mají živou víru je odpuštěno. Pokud to víme, dostává i otčenáš jiný smysl - o odpuštění neprosíme, ale deklarujeme (mohu-li použít takové slovo, lepší mě nějak nenapadá) svoje právo na odpuštění a živost své víry dokládáme tím, že konáme skutky víry, tedy konkrétně odpouštíme druhým. Pokud bychom neodpouštěli, byla by naše víra mrtvá a na odpuštění bychom neměli "zákonný" nárok. Samozřejmě se tuto modlitbu máme modlit, ale s vědomím, že nám již odpuštěno bylo - i hříchy budoucí.

Důsledně vzato jsou evangelia až do okamžiku uzavření Nové smlouvy, tj. ukřižování (a zmrtvýchvstání), součástí Staré smlouvy. To ale neznamená, že jsou k ničemu - já sám jsem mezi křesťany výjimkou pro svoji velkou lásku ke Starému zákonu. Jenže vše, co se událo v rámci Staré smlouvy, vidí ti, kteří jsou pod Smlouvou novou, v jiném světle. Ježíš ve svých kázáních Zákon de facto přitvrdil - všimni si, že již ten, kdo snižuje svého bratra by měl být podle jeho slov vydán synedriu (Mt 5,22).





Re: Jezis Kristus neni starozakonni prorok. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 26. duben 2008 @ 14:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Demagogu,

Nová smlouva je z Božího pohledu SMLOUVA a z pohledu Krista je to také ZÁVĚŤ. Nová smlouva je Boží smlouva a zároveň Kristova závěť. A závěť vstupuje v platnost teprve SMRTÍ zůstavitele (Žd 9,15-18). Už Jeremiáš psal o Nové smlouvě. Ale v platnost tato smlouva vstoupila až teprve smrtí Krista. Teprve Kristovou smrtí jsme obdrželi zaslíbené DĚDICTVÍ.

Tak do toho Demagogu nepleť život Krista, protože ten nás nevykoupil. Ten pouze umožnil vykoupení. Protože po celou dobu svého pozemského života byl Kristus POD ZÁKONEM, kterému byl dokonale podřízen.



Re: Jezis Kristus neni starozakonni prorok. (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 26. duben 2008 @ 16:15:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci se vyjádřit k modlitbě, kterou Pán Ježíš učil jako vzor své učedníky ve vztahu k článkům Grega a Václava.

Vzhledem k tomu, že je tato modlitba v Nové/m smlouvě/zákoně neboli závěti, pak do něho právoplatně patří. A i když ji Pán učil před svým ukřižováním a zmrvýchvstáním své neznovuzrozené následovníky, měla by mít místo v našich srdcích ze dvou důvodů. Ten první je, že bez toho, že je nám odpuštěno, nemůžeme přistupovat k Bohu. Ten druhý je, že aby nám Bůh mohl odpustit, musíme nejprve odpustit my! Jak bychom se jinak mohli např. přimlouvat za bratra, jemuž jsme neodpustili?!

V oné modlitbě nás Pán učí, abychom prosili nikoliv za odpuštění hříchů, nýbrž viny/dluhu. Jedna věc je odpuštění hříchu a jiná věc je odpuštění viny či dluhu, která/ý tím vznikl. Hřích je odpuštěn jeho vyznáním díky Boží věrnosti a spravedlnosti založené na Smlouvě. Ale odpuštění viny/dluhu je podmíněno naším odpuštěním viny/dluhu těm, kdo se provinili proti/vůči nám. Tady platí, že Bůh nám odpustí teprve tehdy, když odpustíme my, bez ohledu na to, byl-li odpuštěn související hřích. Je to způsob výchovy Boha Otce ke správnému Božímu synovství.

Máme-li být jako Bůh svatí a dokonalí, musíme se naučit odpouštět tak, jak odpouští Bůh. A tomu slouží právě slova této modlitby, neboť nám pomáhají uvědomit si, jak mnoho a jak úžasně Bůh odpustil nám. Ba co víc, jestliže se nenaučíme odpouštět našim viníkům, pak můžeme zapomenout na vyslyšení našich modliteb, poněvadž nás Bůh bude vidět jako hříšníky - v hříchu neodpuštění. K Bohu můžeme přistupovat v modlitbě pouze čistí, ryzí a bezúhonní skrze Kristovu krev, která nás očišťuje jen tehdy, chodíme-li ve světle jako On je v tom světle a máme-li společenství mezi sebou (1J 1:7). Chodíme-li ve tmě, nemilujeme-li svého bratra nebo ho dokonce máme v nenávisti, můžeme zapomenout na společenství s Bohem a Jeho odpuštění našich vin. Tož tak.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám světlo v této věci a Jeho "schopnost" odpouštět v Kristu Ježíši. Amen.

SV



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy