Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 514 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479523
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím?
Vloženo Čtvrtek, 10. duben 2008 @ 18:36:24 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal Jaroslav Pekárek

Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím?

Podle návrhu vlády, bude navrácení majetku církvím stát i s úroky 270 miliard. Stát by měl církvím vrátil třetinu majetku, dvě třetiny má tvořit finanční náhrada ve výši 83 miliard korun, která by se vyplácela po dobu 60 let. Včetně úroků by tak stát zaplatil kolem 270 miliard korun. Ročně si tak církve přijdou na ca. 4,5 miliardy korun.

V této souvislosti se nabízí otázka, zda se jako křesťané zachováme správně, pokud tyto peníze bez uzardění přijmeme.

Tyto peníze totiž nepřijímáme od bohatých členů církve, kteří se tímto způsobem chtějí se svými sourozenci v Kristu rozdělit.

Tyto peníze jsou vybrány od všech občanů České republiky, kteří v drtivé většině nejsou aktivními křesťany. A ke všemu ani nejde o jejich svobodné rozhodnutí se o tyto peníze rozdělit s námi křesťany.

Jak bychom mohli v této situaci tyto peníze přijmout? Cožpak není posláním křesťanů a církví naopak sloužit nevěřícím a podělit se s nimi o dary (i finanční), které jsme z Boží milosti směli přijmout z Boží ruky?

Budeme tedy místo dělení se s druhými nutit druhé, aby se dělili s námi? Je to z Božího pohledu spravedlivé? Je to biblické?

Jsme ochotni přijímat miliardy dokonce v době, kdy značná část populace, zejména důchodci, matky s dětmi a lidé v nouzi jsou například nuceni platit někdy pro ně neúnosné poplatky u lékaře? I z jejich daní jsou vybrané miliardy, které máme přijímat.

Církve by měly přehodnotit celou záležitost kolem vrácení majetku a dle příkladu Krista se o tyto miliard rozdělit právě s těmi, kteří jsou dnes v nouzi.

Zavedené poplatky u lékaře ročně přinesou do státní kasy čtyři miliardy korun. To je o něco méně, než kolik mají ročně dostávat církve. Pokud nechceme ztratit svoji křesťanskou (Kristovu) tvář v naší společnosti, nemáme jinou možnost, než tyto miliardy rozdat chudým.

Nelze zakrývat, že naprostou většinu těchto peněz dostane katolická církev. Vyhlašuje-li mezi novými moderními hříchy i hrabivost a hromadění majetku, pak by sama měla odolat pokušení a rozdělit se o toto obrovské bohatství s potřebnými. Pokud tak neučiní, bude její vítězství v boji o navrácení majetku vítězstvím Pyrhovým.


Podobná témata

Etika

"Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. duben 2008 @ 19:09:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejbohatší církví není katolická církev, ale apoštolská církev.. (protestanti) - tihle nejdřív jakoukoliv podporu odmítali, a teď jim miliardy z rozpočtu nevadí...

Pokud by měli dostat peníze všichni, tak jsem pro to, aby je dostali všechny registrované náboženské skupiny včetně muslimů a například příznivců Hare Kršna (jakkoliv mi nejsou sympatičtí a nesouhlasím s nimi, ale v zájmu jakési spravedlonosti)





Re: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. duben 2008 @ 20:26:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Když Pán Ježíš posílal učedníky ke kázání o Království nebes, nejdříve je poslal po městech Izraelských, k ovcím zahynulým z Domu Izraelského. Neměli vcházet na cestu pohanů ani k Samaritánům. Proto s sebou neměli brát nic - ani zlata, ani stříbra, ani peněz do opasků svých, ani mošnu, ani pytlík, ani dva oděvy, ani obuvi, ani hůlky, protože hoden jest dělník své mzdy (Mt 10,5-10 // Lk 10,1-4). V době misie po Izraeli mohli učedníci přijímat podporu od svých izraelských spoluobčanů, od příslušníků svého lidu.

Avšak v Lk 22,35, kdy se Pán zmiňuje o budoucí misii mezi pohany, říká učedníkům:"Ale nyní, kdo má pytlík, vezmi, a též i mošnu, a kdo meče nemá, prodej sukni a kup sobě."

Na misii mezi pohany není dovoleno od nich nic brát:"Nejmilejší, věrně děláš, cožkoli činíš bratřím a hostům. Kteří svědectví vydali o lásce tvé před církví. Kteréžto vyprovodíš-li tak, jak sluší na Boha, dobře činíš. NEBOŤ PRO JMÉNO JEHO VYŠLI, A NIC NEVZALI OD POHANŮ. Máme tedy i MY (= církev) takové přijímati, abychom byli pomocníci Pravdy"(3Jan 5-8).

Ani Abraham si nevzal nic od Sodomského krále a zdůvodnil to přísahou Hospodinu a řekl, že "si nevezme od niti až do řeménka obuvi ze všech věcí, které jsou tvé, abys neřekl: Já jsem obohatil Abrahama"


Misijním pracovníkům je dovoleno přijímat podporu zase jen a pouze od Božího lidu - od Církve a nikoli od světa, který ukřižoval našeho Pána, a který celý leží ve Zlém, protože to je to samé, jako brát podporu od Sodomského krále, t.j. od Satana. Jak by mohl být Satan-lhář a otec lži "pomocníkem Pravdy?"

Ty místní církve, které to činí, jsou jako prodejné děvky. Berme si příklad od Abrahama, který si nevzal ani NIŤ.



Re: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 11. duben 2008 @ 19:43:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si osobně myslím, že tenhle zákon není spravedlivý ke všem stejně - pokud peníze, tak ať je dostanou všichni, kteří jsou registrovaní... nebo ať to všichni odmítnou a vzdají se toho například ve prosběch školství a zravotnictví (což je moje utopie, to nikdy neudělají)...





Re: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 12. duben 2008 @ 17:29:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle návrhu vlády, bude navrácení majetku církvím stát i s úroky 270 miliard. Stát by měl církvím vrátil třetinu majetku, dvě třetiny má tvořit finanční náhrada ve výši 83 miliard korun, která by se vyplácela po dobu 60 let. Včetně úroků by tak stát zaplatil kolem 270 miliard korun. Ročně si tak církve přijdou na ca. 4,5 miliardy korun.

Ad 1. Jak ti to koresponduje s biblickým vyjádřením Mat 5:26 (nevyjdeš dokud vše nanavrátíš). Zřejmě ti připadá normální nějakou krádež později zlegalizovat a nejen to ještě z toho udělat křivdu tomu, kdo ten majetek ukradl.


V této souvislosti se nabízí otázka, zda se jako křesťané zachováme správně, pokud tyto peníze bez uzardění přijmeme.

Ad 2. Zdá se, že by se měla rdít církev (ať už je jakákoli) za to, že jí někdo okradl. A co znamená zachovat se správně. Poté, co byl identifikován zloděj  (komunistická strana, která se naprosto nedemokraticky ujala vlády)  a sebrala majetek (a jak je známo nejen církevní) . Nebyla za to nijak výrazně potrestána (komunisté i jejich pohrobci jsou dosud infiltrováni takřka všude a řekl bych, že si užívají úroků toho majetku ze kterého si je měli užívat ti z jejichž majetku tyto úroky vyplývaly).
  Z tvého podsuvu vyplývá, že je li okradena církev mělo by být takřka pravidlem, že zloděj zůstane nepotrestán jenom proto, že je cháTyto peníze totiž nepřijímáme od bohatých členů církve, kteří se tímto způsobem chtějí se svými sourozenci v Kristu rozdělit.
pán jako lidumil a z této pozice může být kdykoli a beztrestně okraden. Podivná to logika.

Tyto peníze totiž nepřijímáme od bohatých členů církve, kteří se tímto způsobem chtějí se svými sourozenci v Kristu rozdělit.

Add 3. Akt vyrovnání majetkových křivd není otázkou vyrovnání mezi chudými a bohatými členy jakékoli církve. I když na druhé straně klíč k rozdělování zavání komunistickými idejemi. Karelas tam dokonce vsunul i kršňáky a mohamedány (ťuky, ťuky na hlavu tenhle smajlík mi tu chybí).

Tyto peníze jsou vybrány od všech občanů České republiky, kteří v drtivé většině nejsou aktivními křesťany. A ke všemu ani nejde o jejich svobodné rozhodnutí se o tyto peníze rozdělit s námi křesťany.

Add 4.Tyto peníze budou vybrány od občanů kteří doborovolně a dlouhou dobu volili nesvobodu komunistického režimu a tím přitakali, že okrást kohokoli je legální. To je, ale jen část pravdy druhá je taková, že majetek který komančové ukradli,znárodnili a rozkradli, či nechali rozkrást (neboť jak známo z cizího krev neteče), či zpustnout, mohl 40 let (a pozor !!! nyní už padesát) přinášet další majetek tím, že byl dobře spravován (a kým by mohl být lépe spravován než tím kdo, ho poctivě nabyl). Představa, že by se tento majetek choval za normálních okolností (tedy kdyby to tu komnačové nevedli ) jako hřivna zakopaná do země je minimálněnaivní. Větší pravděpodobnost je, že by se choval jako všude jinde v tržních ekonomikách (tedy by se multiplikoval, nebo by legálně měnil majitele).

Jak bychom mohli v této situaci tyto peníze přijmout? Cožpak není posláním křesťanů a církví naopak sloužit nevěřícím a podělit se s nimi o dary (i finanční), které jsme z Boží milosti směli přijmout z Boží ruky?

Add 5.Prezentovat ukradený majetek jako dar to jsem sice četl v Bídnících, tam to ale bylo na představiteli církve který se rozhodl někoho zachránit od Krymu (respektive galejí). Někomu to ale podsunout jako povinnost, to je ta naivita kterou už jsem popsal, aneb když se prezentuješ jako dobrák, či lidumil je tvojí povinností se nechat okrádat. Také představa, že je zde nějaká skupina která se něco naučila brát z boží ruky za tím účelem aby jí jiná méně zbožná skupina podojila. Nezdá se vám to být poněkud divné zemědělství.

Budeme tedy místo dělení se s druhými nutit druhé, aby se dělili s námi? Je to z Božího pohledu spravedlivé? Je to biblické?

Add 6.Pokud je to schválené tak budeme :-). A milý Pekárku představ si,že podle Ř 13 je vláda jako boží dozor na zemi ( jeho ujeté varianty nech prosímtě momentálně stranou). No a ten usoudil, že to, co se ukradlo se vrátí a spravedlnost je v tom, že když to okradenému 50 let nevynášelo tak za to bude zloděj 60 let platit úroky. Což ale není jakse říká zadáčo protože mezitím chce vláda udělat ( a podle mého celkem spravedlivou) finanční odluku církve od státu.

Jsme ochotni přijímat miliardy dokonce v době, kdy značná část populace, zejména důchodci, matky s dětmi a lidé v nouzi jsou například nuceni platit někdy pro ně neúnosné poplatky u lékaře? I z jejich daní jsou vybrané miliardy, které máme přijímat.

Add 7. Jsme ochotni přispívat na vysoké důchody komunistům jejichž základna měla k r.89 milión členů ???
 Jsme ochotni je nijak neprzekuovat za to že se infiltrovali do státní správy a tam škodí (a stačí když jen svou blbostí, či jen šovinismem ke všemu nekomunistickému). Stačí, že budeme tolerovat na mistě pravice podivného postkomunistického kočkopsa ve kterého se občas na nějakou dobu mění ODS, nebo to samé co se děje s ČSSD s tím, že těch pravicových metamorfóz je tam méně (jako se Švejnarem) a jsou populisticky vypočítavé.

Za takových okolností. Mohu-li mluvit za církev budem přijímat miliardy, ochotni :-)).


Církve by měly přehodnotit celou záležitost kolem vrácení majetku a dle příkladu Krista se o tyto miliard rozdělit právě s těmi, kteří jsou dnes v nouzi.

Add 8.Chlapče. Církev stojí svou podstatou z velké většiny mezi bohatými a chudými až nejchudšími. Představa, že po vrácení majetku nevznikne ani jeden hospic, nemocnice s církevním personálem, že nepůjde od tohoto momentu nic na humanitární pomoc, na misii, na záchranu kulturního dědictví atp. je podle mého výcuc z prstu levé ruky.

Add 9.K poplatkům u lékaře, katolické církvi a její hrabivosti se ještě někdy vrátím.

(omlouvám se za chyby nemám chuť to po sobě číst)

Farel






Re: Budeme slavit Pyrhovo vítězství v boji za vrácení majetku církvím? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 15. duben 2008 @ 17:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Rad bych upozornil krityky cirkvi, ze i Apostol Pavel byl Rimskym obcanem a plne vyuzival prav, ktere mu toto obcanstvi prinaselo, vcetne prava odvolat se k cisari.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy