Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 513 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495122
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Svědectví odpadlíka
Vloženo Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 00:01:54 CEST Vložil: Bolek

Svědectví poslal Nepřihlášený

Prosím čtěte toto svědectví s otevřeným srdcem a bez předsudků. Popisuju zde totiž mé negativní zkušenosti s různými křestanskými uskupeními, tak se toho nelekejte a jen to využijte k vlastní pokojné sebereflexi.I tu lze načerpat ze záporu

Asi nějak před 18ti lety jsem prožil jistý mimosmyslový zážitek,či jak to nazvat.Při přechodu hor (jsem horolezec) jsem se dostal do mraků a kolem mě bylo jen samé bílo-žádný zrakový podmět.Terén byl jednoduchý a tak mé kroky ve sněhu byly hodně monotóní. Levá pravá,levá pravá.Situace si tedy nevyžadovala žádnou výraznou pozornost. Smyslové vnímání počalo tedy nenápadně hasnout až zhaslo úplně ,ovšem mé vědomí, díky pohybu těla, bylo stále vzhůru! Do toho ještě rostoucí únava. Pohlcovala ve mne všechno. Ztratil se v ní i cíl mé výpravy a veškeré stopy mého ega.I samotný pojem "bolest" již nebyl bolestí. Pojmové vnímání-vnímání skrze vytrhávání věcí z kontextu celku-ve mne padlo a mé já zcela zemřelo. Najednou vše bylo ve mne a já ve všem-neexistovalo "já a svět kolem mě". Bylo jen jedno velké Bytí. Při rozstříštění pojmového vnímání zanikl i čas a prostor. Byl jsem ve věčnosti a zároveň všudypřítomný. Bylo jen jedno velké "TET´". Po několika se*****ách (ano-tato věčnost trvala jen pár se*****)tento blažený stav odezněl a já nechápal co jsem to vlastně prožil. Doma jsem se dal do horlivého bádání různých knih a snažil se svůj zážitek nějak uchopit do slov.

Smysl mého zážitku mi nejdříve dala Bhagavadgíta-ústřední kniha Hnutí HareKršna. Tak jsem se stal tedy jejich členem a praktikoval jejich filosofii.(knihy jsem neprodával,nechodil jsem v sárí a nezpíval na ulici mantru.Zajímala mě spíše jejich duchovní praxe). Po nějaké době se ukázalo, že mé vyznání je pro mé bezprostřední okolí dosti bolestivé (zvlášt pro mou katolickou babičku) a já hledal cestu,jak svůj "život v pravdě" co nejlépe sladit s mým kulturním prostředí. Nechtěl jsem svým "životem v míru" paradoxně rozsévat konflikt. Tak jsem začal více studovat křestanství. Vždyt náboženstvý je jen forma-prostředek-.Obsah může zůstat stejný. Měl jsem štěstí,že Guru tehdejšiho hnutí HareKršna v chotýšanech byl velice moudrý. Nebyl to žádný radikál a fundamentalista.Po vyslechnutí mých argumentů dokonce mé přání odejít ke křestanům schvaloval a popřál mi hodně štěstí (jen mě kladl na srdce,abych dál nejedl maso).

Horlivě jsem se srdcem na dlani vstoupil do jistého "křestanského společenství" a s radostí se s nimi podělil se svou náboženskou minulostí. Jak hluboce mě ranilo, když mé počínání u HareKršna odsoudili a označili veškeré východní nauky za nauky od ZLÉHO! Proč by se na úplně stejnou touhu po Bohu měl jednou ozvat satan a jednou Bůh? nechápal jsem to a nechápu do dnes. Dejme tomu,že jsem ind jak poleno a zatoužím po Bohu.Přirozeně šáhnu po té formě náboženské praxe,která je mému kulturnímu prostředí nejbližší-po hinduismu,budhizmu atd. Jak může být má volba zlá,když má vůle je vůle po Bohu,po pravdě a lásce??
Na toto společenství jsem se vykašlal a s pochopením sem se setkal až u jednoho jezuitského kněze-ten byl k východním naukám o dost tolerantnější. Po té jsem se dostal do jisté katolické komunity-něco na způsob kláštera. skvělí lidé, ovšem ukázalo se, že i oni jsou dosti radikální a měli za to ,že je ve mne satan. Pokoušeli se jej ze mně vyhnat. Opustil jsem je a navštívil jsem ještě další a další podobné komunity. Po letech odsuzování jsem na život ve společenství věřících rezignoval a svůj duchovní život začal žít sólo. Až tehdy,když jsem takto vzal svůj duchovní rozvoj do vlastních rukou,se mi konečně i v běžném životě začalo dařit a já se ukotvil v pokoji a vyrovnanosti. Dále lezu po horách v nichž nacházím bezprostřední kontakt s Bohem. Přestal jsem hledat pravdu a jednoduše jsem pravdu začal uskutečňovat.Pravda není někde mimo nás, vždyt my jsme její součástí a spolutvůrci! Nezakrňte ve svém horlivém hledáním pokoje a jednoduše pokoj v sobě vytvářejte! Máte to ve své moci! Stav plnosti je v každém z nás. Stačí se zastavit a naslouchat svému nitru. K tomu žádná náboženské uskupení nejsou třeba.

Co z toho? Dejte především na svou vlastní osobní zkušenost s Bohem! Všechno ostatní je jen nástavba!

jakub novak
tattoocube@centrum.cz


Podobná témata

Svědectví

"Svědectví odpadlíka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 07:50:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle svědectví ukazuje jen na lidskou pýchu dotyčného.
1. Něco prožil
2. Začal hledat Boha
3. Skončil u východního náboženství
4. Pak hledal pravdu a když šel ke křesťanům a ti mu řekli, že východní náboženství je mimo ozvalo se jeho ego a odešel.
5. Nakonec se uzavřel ve své sebespravedlnosti. Osobní zkušenost a představa Boha nahradila zkutečné pokání a přijmutí Boží pravdu zjevené skrze Bibli a Božího Syna Ježíše Krista.

Proto zastávám postoj že bez pokání (změny smýšlení, jednání) není možné se zkutečně znovuzrodit.

Jen jeden takový příklad za všechny např. Saul horlivý pro Boha prodle učení starého zákona, horlivý v pronásledování křesťanů, velice vzdělaný člověk...poté co se však setkal s živým Kristem, který jej zastavil na cestě do Damašku dochází k radikální změně jeho života..kterou zle vypozorovat i z jeho vyznání ...

Filipským 37  Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista odepsal jako ztrátu.
8  A vůbec všecko pokládám za ztrátu, neboť to, že jsem poznal Ježíše, svého Pána, je mi nade všecko. Pro něho jsem všecko ostatní odepsal a pokládám to za nic,
9  abych získal Krista a nalezen byl v něm nikoli s vlastní spravedlností, která je ze zákona, ale s tou, která je z víry v Krista - spravedlností z Boha založenou na víře,
10  abych poznal jej a moc jeho vzkříšení i účast na jeho utrpení. Beru na sebe podobu jeho smrti,
11  abych tak dosáhl zmrtvýchvstání.

Apoštol Pavel horlil pro Boha, ale bez pravého poznání..poté však po setkání s Kristem vše odepisuje jako ztrátu a nazývá to lejnem.
V pokoře přijímá Boží pravdu a náhled na věci.

Lidksá pýcha a ego však jedná úplně jinak. Dotyčný se svým svědectvím neprožil pokání a pak je jasné, že se mu zdá "netolerantní a fanatické" když mu někdo řekne hele je skvělé že tě Boží milost přivedla sem, ale prostě té východní nauky se musíš vzdát a vyznat to jako hřích..neboť Bůh jasně říká kudy vede cesta k němu..je totiž je ejdna cesta k Bohu a tou je Ježíš Kristus. Ego a pýcha dotyčného se ozvala a než by se od věcí které Bůh nazývá hříchem oddělil a vyznal Bohu jako hřích a nastoupil novou cestu s osobním vztahem s Bohem skrze Ježíše Krista a Ducha Svatého, tak raději odešel.

Nyní je na cestě vlastní osobní zkušenosti s Bohem, vše je prý "nádstavba"? Ptám se jakého Boha? Boha kterému zná Bible určitě ne protože k tomuto Bohu který nám zjevila Bible vede cesta jedině přes pokání a oběť Pána Ježíše Krista. Pak je tu ještě jeden bůh a to je bůh tohoto světa - Satan.

A tento výše uvedený je na cestě klamu a na cestě do pekla. 1 Janův 5:12  Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.

zdraví vladik






Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 08:18:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakub hledal ptáka ohniváka a nenašel. Tvrdí, že pravda není někde mimo nás, zatímco my křesťané věříme, že pravda není nikde v nás, ale jedině mimo nás. Ke konfliktu dojít musí a tolerance rozhoduje jen o tom, jak ten konflikt vypadá. Tolerance je dobrá věc, ale jakubovi nemůže pomoci, pokud se náhodou chtěl stát křesťanem.
On si myslel, že církev je prostředí pro duchovní život. Ale křesťanství není věc duchovního života, je to jen jakási, jak on říká, nástavba. Někteří křesťané se o něj zajímají, to je vše, ale ještě stále jsou to křesťané...co naplat?
Jakubovi to asi vadí. Křeťani mu to jistě říkali a on se cítil odsouzen. To je dobře,ne? Patrně ho neodsuzovali, jen on se tak cítil. Taky se měl tak cítit. Bylo by špatný, kdyby se mohl v církvi jen tak sdílet se svým duchovním životem a nic!
Pokání. To nikde jinde neni. Možná se k němu bude ještě v kruzích vracet a možná nakonec vyzná přd Bohem: "Já žádný duchovní život nemám, ten je u tebe!"

Olin



Komentář ke Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 10:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
...malá poznámka k závěru "Svědectví odpadlíka":

"po letech odsuzování jsem na život ve společenství věřících rezignoval a svůj duchovní život začal žít sólo. Až tehdy,když jsem takto vzal svůj duchovní rozvoj do vlastních rukou,se mi konečně i v běžném životě začalo dařit a já se ukotvil v pokoji a vyrovnanosti."

...někdy mám pocit, že konzervativní (evangelikální či katolické) prostředí není připraveno na pastorační pomoc těmto hledačům. S těmito lidmi (intelektuály) je potřeba mít odborný přehled, diskutovat, argumentovat...ale nepřesvědčovat a neodsuzovat. Středoevropsky pojatý "východní systém sebespásy - karma" je velmi propracovaný a zajímavě zapadá do (ve stř. Evropě) historicky dlouho používaného náboženského systému o "boží prozřetelnosti a lidkého osudu". Tím pádem člověk s katolickými kořeny a výchovou toto poznání rychleji a hlouběji přijímá, neboť je mu tématicky známé z dětsví (nevědomě) a zároveň mu připadá jako vhodná alternativa k vymezení směrem ke zkušenosti z dětství (vědomě).

Setkání po této "konverzi" (spíše ale "po této náboženské zkušenosti") s neprofesionálním přístupem konzervativních křesťanů a jejich neporozuměním (nebo spíše nechutí porozumět) bývá dost těžké pro takového člověka. Omluvou je ovšem to, že profesionální přístup v těchto otázkách není obvyklý nikde. A to z mnoha důvpdů:
- schází osobní zkušenost církevního pracovníka s danou problematikou. Bývá zprostředkovaná většinou jen díky odborné literatuře. Někdy jsou to však jen "příručky" - a to je málo
- schopnost empatie je někdy dost malá. Nahrazuje se sympatií. když pak dotyčný "hledač" zklame očekávání církve, je odsuzován. V českém protestantismu jde často o zjednodušenou aplikaci tzv. dvojí predestinace. Čili hledač nechtěl slyšet MÉ argumenty v čase, který jsem si SÁM na něj udělal, zůstává u svých názorů a představ a nechce přijmout MÉ poselství o spáse v Kristu - tudíž odmítá samotného Krista a dle Písma nemá tedy nárok na spásu (či spíše lapidárně - nemá cenu se jím dál zabývat). Tím pádem končí námluvy a začíná soud nad hledačem jakožto nad "odpíračem Krista".

Přitom by stačilo být více empatický... a nechat jej mluvit, aby se pracovník dozvěděl, jaká byla hledačova cesta k tak závažnému rozhodnutí, jako je stát se vyznavačem východních nauk. A pracovat s těmito informacemi.

Pokud se k danému "přístupu" připojí i extrémní démonologie, tak je zaděláno na problém. Místo empatie a diskuse nastupuje "duchovní boj" a pokusy o exorcismus. A jsme úplně někde jinde než jsme měli být. Výsledek je pak jednoznačný:
- není napněno Kristovo přikázání - aby bylo "...evangelium kázáno všem národům"
- církevní pracovník přišel o jedinečnou možnost praktického profesionálního růstu (kdyby více čekal a naslouchal)
- církevní společenství svým uzavřený postojem přišlo o cennou zkušenost víry (kdyby bylo více v potaz celkový stav hledače a ne jen jeho momentální postoj k církevní doktríně - či její aplikaci v daném čase)

Jenže....jenže to jsou samá kdyby. Pozitivní na tomto konkrétním případu je, že citlivý čtenář se může (s Hospodinovou pomocí) v lecčems poučit. A vyvarovat se chyb ve svém jednání. Beru to jako jakousi církevní pastorační kazuistiku. S tím rozdílem, že tohle nepsal odborník, ale sám klient. Je to hodně o subjektivních pocitech, ale i tak je to přínosné. :-)




Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 11:47:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je opravdu těžké napsat k tvému článku nějaký rozumný komentář. Z toho, co píšeš, bych řekl, že jsi se nakonec de facto vrátil k východnímu pojetí duchovního života - nechci nijak škatulkovat, ale viděl bych to někam do oblasti učení např. zesnulých manželů Tomášových. Zkus si prosím s otevřeným srdcem přečíst, proč považuji křesťanství za tu správnou cestu.

Ačkoliv je na světě mnoho různých druhů náboženství a filosofií, které člověku nabízejí cestu k setkání s transcendentnem, které můžeme vzhledem k naší kulturní tradici nazývat bohem, lze je rozdělit do dvou skupin. První skupina je založena na víře v člověka a jeho schopnosti dosáhnout cíle vlastními silami. Patří sem z tebou zmíněných tzv. hinduismus, ze kterého se přidržím jen ISCONu (lidově hnutí Hare Kršna). Jako oddaný Kršnovi jsi určitě kromě Bhagavadgíty četl i Šrímad Bhagavatam a další spisy. Při cestě k bohu je nutné opakovat onu tolik známou mantru (nepletu-li se, je to 1728 krát za den), dodržovat nějaká základní pravidla (nejíst maso, cibuli, česnek, nevěnovat se hazardu, nemít se zakázaný sex, nebrat drogy - ani tabák, alkohol, kávu). I když lze od boha očekávat pomocnou ruku, je spása v rukou oddaného, který se svými vlastními silami posvěcuje (skrze myšlenky a činy - např. prasádam). Bohu milým se tak stáváš postupně díky vlastnímu pokroku na duchovní cestě. Podobné je to s buddhismem (s jakousi výjimkou tzv. buddhismu čisté země, o kterém píšu níže). Ať už člověk kráčí po cestách velkého nebo malého vozu, dosažení nirvány (nebo aspoň lepší inkarnace - i když u therevádového buddhismu je to s reinkarnací složitější, ale nemá smysl zabíhat do detailů) je závislé na člověku samotném. I tady lze v některých směrech tak trochu spoléhat na pomoc různých božstev, nebo bódhisattvů, ale odvést práci (meditace, skutky lásky a pokoje) musí člověk sám.

V naprostém kontrastu stojí zvěst evangelia. Člověk nedosáhne spásy (ospravedlnění, cíle svého duchovního putování) svými silami. Je to bůh, který k člověku přichází a říká mu: "Hele, já vím, že jsi nádoba hříšná. Vím, že na každý tvůj dobrý skutek a myšlenku připadne deset špatných. Vím, že svými silami ničeho nedosáhneš. Tak jen věř v moji milost a přijmi ji." Zdánlivá podobnost je tu s buddhismem čisté země, kde lze pomocí nabízené milosti Amida Buddhy (Amitábhy) dosáhnout reinkarnace v místech, kde člověk svými silami nirvány dosáhne snáze než na zemi. Na zemi tedy stačí uctívat tohoto bódhisattvu (recitováním mantry), ale pak už je to zase jen a jen na tobě, i když se má za to, že pak je nirvána zaručena.

Ke zvěsti evangelia mě tedy přivedla sebereflexe, kdy jsem si uvědomil, jak na tom jsem. Konám spoustu vědomého i nevědomého zla a ať se snažím sebevíc, platí pro mě slova, která napsal sám o sobě apoštol Pavel: "
18  Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.
19  Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.
20  Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.
21  Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo.
22  Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
23  když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem
      zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
24  Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
25  Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! - A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním
      zákonu hříchu.
" (Římanům 7. kapitola)

V tomto smyslu lze tedy víru v boží milost a Krista chápat jako ztrátu víry v sebe a člověka. A právě přijetí té milosti spojuje všechny křesťany, i když se pak neshodneme v mnoha dalších otázkách. Nediv se nám, náš vztah k bohu je podobný lásce. Pochopit se to dá na dětech a rodičích. Když jsme byli se sestrou malí, ušetřili jsme si pár korun, za které jsme chtěli třeba mamině koupit nějaký dárek. Oba jsme ji milovali a chtěli jen to nejlepší a můžeš si být jistý, že naše debata o tom, co je ten nejlepší dárek, byla taky bouřlivá:-))

To, že křesťané označili východní nauky (mimochodem, poslouchej hlavně ty, kteří o tom něco vědí) za zlé, bylo to právě proto, že ony spoléhají na člověka. Věří tomu, že člověk je schopen svými silami dosáhnout až k bohu. Podle jména tě asi neznám osobně a nemohu za tebe mluvit. Zamysli se prosím nad tím, je-li v tvývh možnostech a schopnostech dosáhnout stavu, kdy bude tvůj život srovnatelně svatý s bohem. Já se znám a vím, že i kdybych se stokrát narodil, budu konat zlo - časem snad méně než teď, ale svatost bez milosti je pro mě nemožná.



Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Čtvrtek, 03. duben 2008 @ 19:18:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to jako svědectví o hledání a zklamání a je to pro mně hodně oslovující. pokud bych se na ně díval skrze křesťanské prizma, samozřejmě mi bude scházet posloupnost >>hledání -> usvědčení z hříchu -> potřeba odpuštění -> pokání -> obrácení ke Kristu<< a jelikož církev jinou cestu k Bohu nepřipouští, musel bych je zavrhnout.
Tohle svědectví ale popisuje cestu z jiného úhlu. Jakub se v horách setkal s něčím, co ho přesahuje, s pravdou, která byla mimo něj a zazněla v něm. Neměla přesný tvar, nedala se pojmenovat, ale byla. A to jej přimělo změnit život, sledovat ji a někam ji zařadit. Vyzkoušel metody v hnutí Hare Krišna a pak se snažil najít soulad s křesťanstvím. Samozřejmě se dostal do konfliktu s křesťanským schematismem. Protože se mu nezjevil v horách Ježíš nebo aspoň anděl a neřekl mu, aby vyhledal nejbližší sbor, muselo to být ze zlého. namísto pokusu o porozumění a hledání významu tohoto zážitku dostal církevnické poučky a biblickou zabíjející literu.
Pravda je mimo nás i v nás. I v těch citovaných biblických příkladech Duch musel zarezonovat s vědomím hříšnosti, selhání nebo marnosti vlastní cesty v každém člověku. Je důležité vědět, že mám k Bohu vztah. Ten vztah se odehrává způsobem, že Bůh oslovuje člověka a člověk Boha. odporuje to evangeliu? co člověk ještě potřebuje? Církev - putující a bloudící?



Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. duben 2008 @ 08:11:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné ukázka toho jak to dopadne když se někdo s praktickou zkušeností  potká s těmi,kteří převážně  myšlenkově teoretizují. 


v komentářích mě velmi pobavila věta

"Olin:zatímco my křesťané věříme, že pravda není nikde v nás, ale jedině mimo nás"

Když chybí praktická zkušenost jak to vlastně je a je jen to "věříme"  tak tohle tvrzení je i v rozporu s Ježíšovi slovy  (nejen) v NZ 



Hyperion (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. duben 2008 @ 12:33:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--To, že křesťané označili východní nauky (mimochodem, poslouchej hlavně ty, kteří o tom něco vědí) za zlé, bylo to právě proto, že ony spoléhají na člověka. Věří tomu, že člověk je schopen svými silami dosáhnout až k bohu--

řekl bych,že tato věta plyne z neznalosti východních nauk,samozřejmě že spolehají na podporu různých božstev,různé milosti vyšších sil,ale můžeme to otočit- a někdo může tvrdit,že  západní církevníci spolehají na boha,ovšem na boha svých představ,kterého si ve své mysli pěstují a který  se skutečností nemá mnoho společného-   tedy pořád spolehají  sami na sebe akorát se to jinak tváří.       




Re: Svědectví odpadlíka (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 04. duben 2008 @ 16:32:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi pěkný příběh. Ten jezuitský kněz a tvůj guru byli moudří, nejvíce z těch, které jsi cestou potkal.




Re: Svědectví odpadlíka, od tohoto případu bych odpadl bez váhání (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 05. duben 2008 @ 13:54:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem křesťan a uznávám ostatní církve, ale tohle si přečtěte:
http://www.novinky.cz/clanek/136915-urady-odebraly-polygamni-sekte-52-divek.html

připomíná to 16. století, kde kněz Jan zavedl v Muensteru novou církev v něčem shodnou. 
A kdokoliv jako jedinec může pošpinit pojmy jako ´očekávání příchodu´ , nebo ´fundament´ , a pod.
Pokud jsou vyšinutí jedinci uzavřeni ve svých snech nebo fantasiích a neovlivní druhé, je to jejich myšlenkové uhnízdění.
Poklud nutí jiné dělat to co nechtějí (nebo nedovedou zhodnotit), jsou nebezpeční.
Ještě k titulnímu obrázku: na minibusech je vidět nápis First Baptist Church. To jsou vozidla, která odvážejí zachráněné z ranče do bezpečí , nepatří do nebezpečného ranče.



Re: Svědectví odpadlíka, který vůbec ení odpadlíkem, jen najednou měl záblesk pravdy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 07. duben 2008 @ 01:11:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pane Jakube :
Nejste žádný odpadlík, jste člověk, který POZNAL.  Možná později napíši více, ale to, co jste poznal, je důvěrně známo v advaitě, možná i v zenu (ten neznám dost).
V křesťanských církvích nepochopí - jsou svázání pojmem  ´litera platí´ a nevěří jinému. Bojí se odklonu od písma a také ďábla. Je s mini potíž. Netrapte se tím, pravda je sladká. Ani těch jejich řeči o egu si nevšímejte atd. -z toho si nic nedělejte, i když něco neznají, ale přece odsuzují (škoda).
Křesťanství a judaismus jsou dnes náboženstvím ne poznání, ale poslušnosti. No a to nejde k pravdě ( v dřívějších dobách vedlo)..
S pozdravem
Miroslav Kořínek. svobodomyslný křesťan



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy