Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116590513
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Duchovní dary
Vloženo Úterý, 25. březen 2008 @ 12:47:12 CET Vložil: gojim

Kázání poslal gregorios777

V NZ je několik skupin duchovních darů (např. také Ř 12,4-8). Budu se nyní zabývat výčtem, který je uvedený v 1Kor 12,7-11. Protože zde jde o nadpřirozená charismata, kdežto v Ř 12 jde spíše o vlohy nebo talent k něčemu. Charismata v 1Kor 12 jsou vlastně aktuální projevy a zjevení Pánova Slova nebo skutků nebo obojího dohromady. Jsou svědectvím toho, že Pán Ježíš je Živý a že s námi komunikuje.

Slovo "charisma" znamená "dar milosti". Kromě jednoho daru (rozlišení duchů) jde o bodově udělované dary Ducha - dar se zjeví a pak jeho projev opět pomine až do příštího zjevení. U rozlišení duchů působí charisma permanentně, protože jinak by bylo třeba toto rozlišení udělovat v neustálých mnohačetných zjeveních, kterých by musely být stovky za den. Proto je to zařízeno tak, aby toto charisma působilo permanentně. Bůh nedělá zbytečnou práci a netrpí inflací slov ani skutků.

Existuje směr učení, který tvrdí, že v POapoštolské době již valná část charismat nepůsobí. Bůh je prý nahradil Písmem. K tomuto tvrzení je zneužito slovo v 1Kor 13,10:"Až by přišlo dokonalé, tehdy to, co je zčástky, vyhlazeno bude." Tím dokonalým je myšlen kánon Písma. Proto již dnes prý např. není třeba žádné aktuální Boží Slovo, které by Pán promlouval do naší situace. Máme Písmo, a tím to končí. Toto učení udělalo z Pána němého. My víme, že to dokonalé je teprve v budoucnosti a je tím myšleno zjevení přítomnosti Krista - až Jej uvidíme tváří v tvář, což vyplývá i z kontextu v 1Kor 13,12. Učení o neexistenci některých duchovních darů, tvrdí, že proroctví dnes již neexistuje. Zj 19,10 však říká:"Svědectví pak Ježíšovo jest pak duch proroctví." Oni vlastně tvrdí, že Ježíš již dnes nemá žádné svědectví. Duchovní dary však mimo jiné slouží právě k potvrzení, že Syn Boží je Živý, vzkříšený, mluvící a jednající.

Duchovní dary (charismata) v 1Kor 12 působí často v kombinaci spolu s některými ostatními dary. Začneme dvěma nejdůležitějšími charismaty, která jsou potřebná k poznání konkrétní Boží vůle pro život Kristova učedníka - slovem moudrosti a slovem poznání.

SLOVO MOUDROSTI - často působí v kombinaci se slovem poznání nebo s proroctvím. Jde o návod, jak jednat a co dělat nebo co říkat v určité situaci. Příklad tohoto charismatu je např. v Mt 2,13-14: Anděl Páně dal Josefovi ve snách slovo moudrosti, že má s Ježíšem utéci do Egypta, před pronásledováním Herodese.

Mt 2,12: Mudrci byli ve snách napomenuti slovem moudrosti, aby se nevraceli zpět přes Herodese.

Sk 16,9-10: Pavlovi se v nočním vidění ukázal Makedonec prosící o pomoc. To bylo slovo moudrosti, aby Pavel věděl, jakým směrem se má dále ubírat v misii. Vidíme, jak se se slovem moudrosti zachází. Je třeba okamžitě poslechnout a bez otálení slovo moudrosti vykonat. Pavel ihned uposlechl a šel.

Sk 9,10-11: Pán se ukázal učedníkovi Ananiášovi, a nařídil mu, aby vyhledal Saula z Tarzu v ulici, která se jmenuje Přímá. Zde vidíme přesnost Pánovy instrukce. Oznámil Ananiášovi i přesné místo Pavlova pobytu. Zde působilo slovo moudrosti v kombinaci se slovem poznání.

Sk 23,11: Kdyby se v noci nepostavil Pán Ježíš u Pavlova lůžka a nesdělil, mu, že "tak jako svědčil o Něm v Jeruzalémě, tak o Něm musí svědčit v Římě", nevěděl by Pavel u soudu před Festem (Sk 25,10-12), co má dělat a mluvit. Díky tomuto charismatu "slova moudrosti", však věděl, že musí svědčit o Pánu v Římě před samotným císařem a proto mohl Festovi říci:"Před trůnem císařovým chci státi a tam souzen býti." Pán Ježíš tedy Pavlovi již předem sdělil budoucí milník v jeho životě a ukázal mu další budoucí křižovatku na cestě Boží vůle, a tak Pavel věděl (měl moudrost), co má dělat a kudy ho Duch svatý vede.

Mt 10,19:"Když vás vydají, nebuďte pečliví, kterak a neb co byste mluvili, DÁNO bude zajisté vám v tu hodinu, co budete míti mluviti. To je zaslíbení Páně, že Duch Otce jim v každé situaci dá slovo moudrosti, aby věděli, co mají mluvit. Pán Ježíš v podstatě neudělal a neřekl NIC, co by nevycházelo ze slova moudrosti. Vše, co Pán Ježíš udělal nebo řekl, bylo moudré, bylo to vykonání slova moudrosti slovy nebo skutkem.

SLOVO POZNÁNÍ - Zprostředkuje nám poznání potřebné v určitých situacích. Vyskytuje se často v kombinaci se slovem moudrosti nebo s proroctvím.

Lk 1,26-38: Andělské zjevení poskytlo panně Marii slovo poznání o tom, jaká je Boží vůle pro její život.

Mt 1,19-24: Josef dostal ve snu slovo poznání o tom, jak se věci mají s Mariiným těhotenstvím.

Sk 9,1-6: Skrze charisma slovo poznání bylo Saulovi z Tarzu dáno poznání, že Ježíš Nazaretský je Bůh - Syn Boží. Každý, kdo kdy uvěřil v Krista, uvěřil na základě charismatu slova poznání, když poznal, že Ježíš Kristus je PRAVDA v Osobě.

Mk 2,8: Ježíš poznal svým duchem myšlení zákoníků.

Lk 24,31: Učedníci poznali Ježíše při lámání chleba. Slovo poznání jim otevřelo oči.

Slovo poznání se může týkat čehokoli, co je důležité pro vykonání Boží vůle. Proto také obě dvě charismata - moudrost a poznání
jsou důležitá pro konkrétní Boží vůli pro každého učedníka Páně.

DAR VÍRY - zde se nejedná o základí víru v Krista ani o naši důvěru k němu. Jde zde o dočasný, momentální podíl na samotné Boží víře, která může přenášet i hory, pokud si to Bůh přeje. Tato víra může najednou přijít na několik zlomků se*****y nebo na několik se***** a vypůsobí znatelnou změnu ve fyzické oblasti. Jedna naše sestra měla před 16 lety oční zákal a byla v nemocnici těsně před operací. Modlili jsme se za ni a najednou na mě přišla Boží víra. Oční zákal zmizel a ta sestra na operaci nemusela.
Dar víry se vyskytuje často v kombinaci s darem uzdravování nebo divů činění.

Příklady: Mojžíš tento dar dostal při rozdělení Rudého moře.

Sk 3,1-16: Udravení chromého u chrámových dveří Petrem a Janem.

Sk 5,1-10: Usmrcení Ananiáše a Zafiry. Zde v kombinaci s darem rozlišování duchů či slovem poznání a slovem moudrosti.


DAR UZDRAVOVÁNÍ -
slouží k uzdravování nemocí ať už způsobených démony nebo bez nich. Působí často v kombinaci se všemi ostatními charismaty.

Příklady nebudu uvádět, neboť jich je v NZ bezpočet.


DAR DIVŮ ČINĚNÍ - patří sem vymítání démonů, utišení bouře, nadpřirozené vysvobození z vězení, přenesení evangelisty Filipa na jiné místo vzdálené třeba několik desítek kilometrů (Sk 8,39-40), oslepení čarodějníka Elymase (Sk 13,7-12), Pavel setřásl do ohně jedovatou ještěrku, která ho uštkla, ale neublížila mu (Sk 28,3-6), učedníci mají zaslíbeno, že jim neublíží nevědomě pozřený jed ani uštknutí hadů (Mk 16,18), vzkříšení z mrtvých skrze Pána i skrze apoštoly. Dar divů činění může opět působit v kombinaci s ostatními duchovními dary.

DAR PROROCTÍ - Proroctví je určeno ke sdělování Boží vůle nebo k ukázání budoucích věcí. Je proroctví slovní (přímé) nebo v obrazech (nepřímé), které potřebuje výklad. Často působí v kombinaci se slovem poznání nebo slovem moudrosti. Ve slovní podobě je učedník inspirován Duchem svatým, aby sděloval Pánovo Slovo. Proroctví má tyto nepřímé formy:

- prorocké sny (řec."onar") - jde o živé, barevné sny, které mají zcela jinou kvalitativní úroveň, než obyčejné lidské sny. Bůh skrze tyto sny sděluje důležité věci. Obvykle je věřící dostává v posledním nočním bdění, nad ránem, kdy má největší přítomnost Ducha a kdy je očištěn od přestupků předchozího dne a je v maximálním klidu. Patří sem i dar výkladu prorockých snů - viz. Daniel nebo Josef v Egyptě. Se svým nejbližším bratrem jsme za posledních 18 let měli kolem 60 prorockých snů, seznamujících nás (mimo jiné) s budoucí Boží vůlí pro nás.

- prorocká vidění (řec. "orama") - jsou to obrazem předávaná vidění skrze Ducha svatého. Na rozdíl od snů jsou však předávána v bdělém stavu. Buď nečekaně a náhle nebo (nejčastěji) při modlitbě. Jimi nám Bůh opět něco sděluje - nejčastěji moudrost nebo poznání.

DAR ROZEZNÁNÍ DUCHŮ - permanentní dar, který umožňuje vnímat duchy, zda jsou z Boha nebo nikoliv (1Jan 4,1). Tento dar, jako jediný obvykle nepůsobí v součinnosti s ostatními charismaty. Působí samostatně. Někdy může být doplněn slovem poznání (viz. následující příklad konkrétní identifikace ducha).

Příklad: Sk 16,16-18: Pavel odhalil v děvečce z Filippis nečistého ducha, konkrétně ducha hada (pneuma pythóna) - věštího ducha. Přestože mluvila pravdu, nemluvila ji v Duchu Božím, ale v nečistém duchu. Zde je tento dar doplněn ještě dalším - darem činění divů (vymítání démonů).

ROZLIČNOST JAZYKŮ - Jde zde o mluvení srozumitelnou lidskou cizí řečí nebo některou z andělských řečí (1Kor 13,1). V podstatě jde o proroctví, které je však předávané tímto způsobem - řečí v neznámém jazyku. Je to proroctví rozměněné na drobné - na jazyky a výklad. Nejde zde o mluvení jazyky (modlitba či chvála), které slouží k budování našeho ducha (1Kor 14.4).

VYKLÁDÁNÍ JAZYKŮ - Zatímco jeden věřící mluví poselství v jazyce, pro celou místní Církev, jiný věřící současně s ním dostává nadpřirozený výklad, který se odvíjí spolu s tím, jak mluví první věřící. Všimněte si, že zde nejde o přirozený PŘEKLAD cizího jazyka, ale o VÝKLAD daný nadpřirozeně Duchem svatým. Pokud ve sboru není věřící s darem výkladu jazyků, nemá se ve shromáždění veřejně mluvit jazyky.

Na závěr tohoto stručného základního pojednání (které můžeme ještě rozvíjet), je třeba říci, že charismata jsou dary milosti, takže nejsou dávána v závislosti na duchovním stavu věřících - viz. Korintští. Ze zkušenosti však je známo, že čím svatější život věřící vede, tím častější jsou u něj projevy charismat. Duch svatý totiž zjevuje hlubiny Boží. K tomu je ale zapotřebí být Duchem svatým maximálně naplněn. A to není možné, pokud přijímáme ducha světa (1Kor 2,10-12) a nejsme odděleni (= svatí).





















Podobná témata

Studijní materiály

"Duchovní dary" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Duchovní dary (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. březen 2008 @ 12:51:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se za tu obrovskou díru mezi prvním odstavcem a zbytkem článku. To není moje práce.



Re: Duchovní dary (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 25. březen 2008 @ 14:46:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Gregu.

píšeš: DAR ROZEZNÁNÍ DUCHŮ - permanentní dar (???), který umožňuje vnímat duchy, zda jsou z Boha nebo nikoliv (1Jan 4,1). Tento dar, jako jediný obvykle nepůsobí v součinnosti s ostatními charismaty. Působí samostatně. Někdy může být doplněn slovem poznání (viz. následující příklad konkrétní identifikace ducha).

Příklad: Sk 16,16-18: Pavel odhalil v děvečce z Filippis nečistého ducha, konkrétně ducha hada (pneuma pythóna) - věštího ducha. Přestože mluvila pravdu, nemluvila ji v Duchu Božím, ale v nečistém duchu.

Lukáš tebou zmíněnou událost popisuje takto: 16Stalo se, když jsme se šli modlit, že nás potkala nějaká otrokyně, která měla věšteckého (ř.: ducha Pythona) ducha a věštěním přinášela svým pánům značný zisk. 17Ta chodila za Pavlem a za námi a křičela: „Tito lidé jsou otroci Nejvyššího Boha, kteří vám (var.: nám) zvěstují cestu záchrany.“ 18A to dělala po mnoho dní. Pavla to omrzelo, obrátil se na toho ducha a řekl: „Přikazuji ti ve jménu Ježíše Krista, abys od ní odešel (var. z ní vyšel)!“ A v tu chvíli od ní odešel.

Gregu, jestliže se jedná o permanentní dar, znamená to, že Pavel musel hned při prvním setkání skrze Ducha poznat, že ta otrokyně má vešt. ducha. Jak si tedy vysvětlit, že Pavlovi trvalo mnoho dní, než ho to omrzelo? Proč toho ducha nevyhnal hned? A co ty, Gregu, čekal bys, dokud by tě to neomrzelo, nebo bys toho ducha vyhnal hned? K tomu prosím o nějaký důkaz z Písma, že se jedná o permanentní dar.

K tomu poznámka. Znám sestru, která také slouží, je-li třeba, tímto darem. Říká však, že působí jenom, když je v Duchu, když je s Bohem; rozhodně ho nemůže používat na svůj povel a rozhodně ho nemá pod kontrolou. Často přichází nečekaně, aniž by se ho nadála. Tož tak.

willy



Re: Duchovní dary (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Úterý, 25. březen 2008 @ 17:34:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za přehledný seznam. Když píšeš, že se nějaký dar obvykle vyskytuje/nevyskytuje spolu s dalšími, vycházíš z Písma, nebo je to jen tvůj názor, který zakládáš např. na vlastních zkušenostech. Dále píšeš:

>>>Proto je to zařízeno tak, aby toto charisma působilo permanentně. Bůh nedělá zbytečnou práci a netrpí inflací slov ani skutků.<<<

I to se mi zdá být jen tvojí domněnkou. Ostatní dary jsou jen "chvilkové", ale třeba "dar víry" by přece mohl být také permanentní.

>>>Všimněte si, že zde nejde o přirozený PŘEKLAD cizího jazyka, ale o VÝKLAD daný nadpřirozeně Duchem svatým.<<<

Tak tím si nejsem jistý. ἑρμηνεία γλωσσῶν znamená spíš překládat, ne? Ale je fakt, že v 1Ko 14,27-28 se mluví spíš o výkladu (διερμηνευετω, διερμηνευτης jsou odvozené z výše uvedeného a διά), i když tady lze přeložit jako "přeložit". Tuto domněnku nepřímo potvrzuje i sám Pavel (1Ko 14,10-11), kde píše: " Na světě je mnoho různých řečí (φωνων) a každá má svá slova (αὐτῶν ἄφωνον). Jestliže však neznám význam těch slov(την δυναμιν της φωνης ), budu pro mluvícího cizincem a on zase bude cizincem pro mne." Je to dost krkolomná pasáž a ČEP je zde hodně volný, ale Pavel mluví o znalosti významu slov lidských řečí. Dynamis má dost významů, ale smysl tu dává z těch, co znám, jen "význam". Trochu lépe překládají kraličtí: " Tak mnoho, (jakž vidíme,) rozdílů hlasů jest na světě, a nic není bez hlasu. Protož nebudu-liť znáti moci hlasu, budu tomu, kterýž mluví, cizozemec, a ten, jenž mluví, bude mi také cizozemec."

Ale dar jazyků přece spočívá v mluvení jazyky lidskými. (např. 1Ko 14,21-22; Sk 2,1-13). Verš Ko 13,1 je přece "básnickou" licencí. Už výše uvedená část (1Ko 14,10-11) takový názor podporuje. Píšeš, že Bůh nedělá zbytečnou práci a netrpí inflací slov. Nezdá se ti být s tím v rozporu to, že lidé mluví nějakým andělským jazykem, kterému nikdo nerozumí, a další to pak musí vykládat? Z druhé ruky (tudíž za to nedám ruku do ohně) vím o případu, kdy v jednom sboru někdo mluvil v jazyku, který všichni považovali za andělský. Sbor se, jak už je to bohužel zvykem, nedržel Písma a nikdo nevykládal/nepřekládal. Shodou okolností tam byl nějaký africký student, který v tom poznal svůj mateřský jazyk. Jak říkám, nebyl jsem tam a nikoho nebudu přesvědčovat, že je to pravda.



Dar rozeznávání duchů (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 27. březen 2008 @ 14:36:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznávám, že před tím, než jsem četl něco od Grega, nepovažoval jsem dar rozeznávání duchů (dále jen DRD) za nějaké charizma či dar. Greg se odvolává na 1 Jan 4,1-6. O co tam tedy jde? (upozorňuji, že jsem rezignoval na přídechy a přízvuky, neboť se mi nějak rozhazují).

V textu se opakovaně vyskytuje slovo πνευμα, které celkem třikrát ekumenka překládá jako vnuknutí [v.1: nevěřte každému vnuknutí {μη παντι πνευματι πιστευετε}, v.2 a 3: každé vnuknutí {παν πνευμα}]. V poznámkovém aparátu udává jako možnost překladu "duchu". Jsem přesvědčen, že se tu nejedná o nějakou duchařinu nebo spiriritismus. Apoštol nás tu nevaruje před nějakými nadpřirozenými silami, ale před konkrétními výroky a myšlenkami lidí. Ve verši 4,1b a 4,4b-5 přece jasně mluví o falešných prorocích (ψευδοπροφηται), kteří jsou ze světa a mluví z nich tedy svět. Z verše 2 lze usuzovat, že varuje zejména před učením, že Ježíš nepřišel v těle. Tato pasáž tedy mluví o schopnosti rozlišovat pravdu (pravdivé nauky) od lži, podvodu (např. překroucený význam evangelia) - viz 4,6 γινωσκομεν το πνευμα της αληθειας και το πνευμα της πλανης. Za falešného proroka Písmo neoznačuje jen toho, kdo předpovídá budoucnost a jehož předpovědi se nesplní, ale i toho, kdo zvěstuje falešné evangelium.

Ve Sk. 16,16-18 nejde o žádného ducha hada. Mluví se tu o πνευμα πυθωνος a Python je jedno ze jmen boha Apolla (původně to byl drak, kterého tento bůh zabil). Překládat jako věšteckého ducha jde s odkazem na Delfi. Pro hada NZ používá οφις (Mt 7,10; 2Ko 11,3 atd.).  Jde tu o klasickou posedlost, o kterých se v NZ píše často, a z odkazu na pohanského bůžka lze předpokládat, že její věštění bylo spojeno s pohanskými praktikami. Za zmínku stojí i to, že slovo μαντευομενη, které se překládá jako předpovídání budoucnosti, může znamenat i to, že byla blázen, neboť jde o odvozeninu od stejného slova jako naše maniak. Kromě toho se toto slovo vyskytuje i ve významu "předstírat předpovídání budoucnosti". Ta dívka tedy byla zřejmě posedlá (blázen) a svým pánům přinášela zisk tím, že věštila za peníze jejich zákazníkům. Nevím, odkud se bere názor, že její předpovědi byly pravdivé. To, co volala za Pavlem a ostatními a co Pavlovi lezlo na nervy, je sice pravda, ale to ještě neznamená, že byla schopna i pravdivě předpovídat budoucnost - stačí se dnes podívat kolem sebe a člověk vidí, kolik kartářů, kyvadelkářů a dalších se docela dobře živí.



Re: Duchovní dary (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 09. duben 2008 @ 15:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V souvislosti s temito dary bych chtela poukazat na nektere psychoticke nemoci, zejmena schizofrenii. U nas byl pred dvema dny porad v TV, kde se ten, co porad pripravil, ptal lidi takto postizenych na jejich problemy, stavy, tezkosti a vubec jak s tim ziji. Byl velmi taktni a bylo videt, ze ho to zajima a souciti s temi lidmi. Byla tam jedna schizofrenicka, ktera byla inteligentni a umela souvisle vecne odpovidat. Nebudu psat o jejim utrpeni, ktere miva, kdyz se kolikrat vidi jako kdyby nebyla v tele a dela nepricetne veci nebo jak ji trapi demoni. Je to dost hrozne, ale da se rict, ze tito lide vidi do spirituelniho sveta. Kdyz se ji zeptal, jest-li vida nejake bytosti, tak rekla ze ano. Ze vidi andele i demony. Na dalsi otazku jak vypadaji andele, odpovedela, ze jako normalni lide. Ze nemaji kridla a nejsou prusvitni jak si lide casto predstavuji a ze je vidi casto. Jak vypadaji demoni, odpovedela, ze jako demoni a vzala a otevrela svuj velky sesit, kde si ty zazitky kreslila. Byl tam nakreslen demon, ktery ji nejvic trapil. Muzu rict, ze tak si je taky predstavuji. Pokrivene, znetvorene, obvykle s velkymi pokrivenymi prsty a drapy. Pak tam mela jeste nakreslenou depresi a to byla koule a k te byly ruzne pripojeny mensi predmety ve tvaru kouli, vselijak ostnatych a v ruznych delkach od te nejvetsi koule. Je na tom zajimave to, ze krestane dostavaji dary a maji podobne zazitky a tito lide maji cele zivoty v takovem svete a jsou zrejme spatne leceni. I kdyz jim leky zrejme poskytuji ulevu, tak elektricke soky jsou bolestive a nemaji zadouci lecive ucinky. Pisu to proto, ze kdyby prisel krestan, ktery zrovna dostal dar videni nebo proroctvi, k lekari, tak ten ho oznaci za schizofrenika.



Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy