Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470891
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Mesiánské společenství Yeshua HaMashiach v České republice
Vloženo Pátek, 14. březen 2008 @ 10:36:23 CET Vložil: Olda

Svědectví poslal Karels

KDO JSME

Jsme Mesiánským společenstvím Yeshua HaMashiach. Jsme součástí mesiánského hnutí a patříme mezi mesiánská společenství Torah Observant (věříme, že Tóra stále platí!). Neopíráme se o křesťanství ani o rabínský judaismus, ale navazujeme na Židy a gojim prvního století, kteří následovali Ješuu jako Mašiacha Jisraele.


Naše společenství je otevřené pro Židy i pro gojim (nežidy)

Náš styl života a vedení bohoslužeb je výrazně židovský – svou mesiánskou víru v HaŠem prožíváme v židovsko - chasidském kontextu. Věříme, že židovští následovníci Ješuy jsou povoláni udržet si svoje židovské biblické a historické dědictví a zůstat součástí lidu Izraele, stejně jako být součástí univerzálního Těla Mesiáše – církve. To je součást jejich jedinečné identity a svědectví o jejich věrnosti Bohu Avrahama, Jicchaka a Jákova. Pro nás to znamená i věrnost židovské tradici (ne každá tradice je špatná!).

Věříme, že gojim věřící v Ješuu HaMašiach jsou naroubováni do Olivového stromu – Jisraele (Romim 11,17-25) a jsou jeho součástí. Povzbuzujeme je k tomu, aby pochopili a uvědomili si židovské kořeny své víry. Vedeme je k tomu, aby žili podle Tóry a zachovávali Boží micvot. Očekáváme, že budou respektovat styl našeho života s HaŠem, styl naší modlitby a bohoslužby, tradice a zvyky a že se nebudou snažit nás v tom měnit. Pokud vyjádří touhu, umožňujeme jim konverzi na mesiánský judaismus.

Více na těchto stránkách: http://www.kehilatyeshuahamashiach.eu/index.html




"Mesiánské společenství Yeshua HaMashiach v České republice" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mesiánské společenství Yeshua HaMashiach v České republice (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 14. březen 2008 @ 11:40:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tohle se vlastně týká odpovědi na otázku: "Jaký je vztah SZ a NZ. Nedávno vyšla zajímavá knížka zabývající se touto otázkou. Je k dispozici zdarma na webu.


Čtyři Abrahamova potomstva: http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/4potomstva/html/index.html

John G. Reisinger

Ukázka:


Kapitola 1. Proè je Abrahamovo potomstvo tak dùležité?
Abraham je jednou z nejdùležitìjších osobností v celých dìjinách a hned po našem Spasiteli jednou z nejvýznaènìjších postav Písma. Jeho význam si mùžeme ještì ozøejmit:

  1. Abraham je jediným èlovìkem, jehož kdy který pisatel Bible nazval „pøítelem Božím“ (Izajáš 41:8; List Jakubùv 2:23). Abrahamovo pøátelství s Bohem èili „ospravedlnìní milostí skrze víru“ používá Pavel, když obhajuje koncepci, že všichni vìøící všech vìkù jsou „spaseni milostí skrze víru“ (Øímanùm 4).
  2. Celé Písmo od Genesis 12 až po závìr knihy Zjevení je pøíbìhem Abrahama, jeho „potomstva“ a vztahu tohoto potomstva ke zbytku lidstva.
  3. Žádný jiný èlovìk v Písmu ani v dìjinách (s výjimkou Adama) není, pokud jde o potomstvo, tak úzce spøíznìn s Kristem.
  4. Všechna požehnání, která izraelský národ dostal, dostal jen díky Božímu slibu Abrahamovi. I za to, že byli vysvobozeni z Egypta a na Sínaji ustaveni jako národ, vdìèili jen svému tìlesnému pùvodu z Abrahama.
    Jejich volání o pomoc vystupovalo z té otroèiny k Bohu. Bùh vyslyšel jejich sténání, Bùh se rozpomnìl na svou smlouvu s Abrahamem, Izákem a Jákobem, Bùh na syny Izraele pohledìl, Bùh se k nim pøiznal. (2. Mojžíšova 2:23-25)
  5. Kristus pøišel do tohoto svìta,
    … aby prokázal milosrdenství našim otcùm a vzpomenul na svou svatou smlouvu – na pøísahu, kterou pøísahal Abrahamovi, našemu otci … (Lukáš 1:72-73, NBK)
  6. Apoštolové kázali evangelium jako naplnìní smlouvy, kterou Bùh uzavøel s Abrahamem.
    Vás se týkají zaslíbení prorokù i smlouva, kterou Bùh uzavøel s vašimi otci, když øekl Abrahamovi: „V tvém potomstvu budou požehnány všechny národy na zemi.“ Pøedevším pro vás povolal svého služebníka a poslal ho k vám, aby vám pøinesl požehnání a odvrátil každého od jeho høíchù. (Skutky 3:25-26)
  7. Je nemožné by jen zaèít chápat list Galatským, aniž by èlovìk rozumìl, jaký význam má Abraham a jeho vztah k dnešním vìøícím. Všichni „lidé víry“ jsou „syny Abrahamovými“ (Galatským 3:7) a „docházejí požehnání spolu s vìøícím Abrahamem“ (Galatským 3:9). Kristus zemøel na køíži, „aby požehnání dané Abrahamovi dostaly … i pohanské národy“ (Galatským 3:14).
  8. Abraham získal ospravedlnìní jako Boží dìdictví vírou v zaslíbení evangelia, které mluvilo o Kristu (Galatským 3:6-9,18), a vy a já, kteøí dnes vìøíme témuž evangeliu, získáváme totéž dìdictví ospravedlnìní, protože vírou jsme „potomstvo Abrahamovo a dìdicové toho, co Bùh zaslíbil“ (Galatským 3:29).
Opakuji, co jsem už øekl. Hned po Kristu je Abraham jedním z nejvýznamnìjších lidí v celém Písmu. Žádní dva lidé nejsou, pokud jde o jejich „potomstvo“, v takovém pøíbuzenském vztahu jako Abraham a Kristus. Celá historie vykoupení krouží kolem „Abrahama a jeho potomstva“. V tom, abychom ve spisech Starého i Nového zákona vidìli jednotnou zvìst o vykoupení prostøednictvím našeho Pána Ježíše Krista, nám nemùže žádný poznatek pomoci více, než když budeme vìdìt, co pøesnì bylo Abrahamovi a jeho potomstvu slíbeno a kdo pøesnì je tím potomstvem, kterému to bylo slíbeno. Rozdílné odpovìdi na tyto otázky oddìluje dispenzacionalismus od teologie smlouvy už v jejich základních východiscích.

Až dosud bylo naše studium snadné. S biblickými texty a s tím jedním všeobecným závìrem, že je Abraham dùležitý, bude souhlasit každý. Je ale tøeba vznést a prodiskutovat mnoho otázek. Odpovìdi na následující otázky jsou zásadní nejen pro to, abychom chápali Abrahamovu roli a sliby uèinìné jeho potomstvu; pøedstavují také základ našeho pøístupu k celému Písmu. Naše chápání historie, proroctví, budoucnosti Židù, podstaty církve, køtu, Božího království, naše chápání vztahu mezi zákonem a evangeliem a mnoha dalších problémù hluboce závisí na tom, jak na nì odpovíme.

Základní otázky, které se týkají Abrahama a jeho potomstva
  1. O kom pøesnì Písmo mluví v rùzných oddílech, kde je zmínìno Abrahamovo potomstvo? Je zøejmé, že ne všechny Abrahamovy pøirozené dìti jsou „uznány“ za jeho potomstvo v tom smyslu, v jakém se o nìm mluví v Boží smlouvì.
    1. Oznaèuje „Abrahamovo potomstvo“ vždy tytéž osoby?
    2. Kolik rùzných významù mùže „Abrahamovo potomstvo“ mít?
    3. Jak bezpeènì poznat, o kterých konkrétních druzích potomstva (o kterých lidech) urèitý oddíl mluví? Kdy pojem „Abrahamovo potomstvo“ zahrnuje
      • Izáka, ale ne Izmaele,
      • Jákoba, ale ne Ezaua,
      • nebo køesana pohanského pùvodu, ale ne Žida?
  2. Jaká požehnání pøesnì byla Abrahamovu potomstvu v jednotlivých textech zaslíbena? Jákob dostal zaslíbení, která jeho bratr Ezau, dvojèe, nedostal. Jak zapadají Izmael, Izák, Ezau, Jákob a novozákonní vìøící pohanského pùvodu do odpovìdí na následující otázky?
    1. Je „Abrahamovo požehnání“ jedna vìc nebo nìkolik?
    2. Jsou pro rùzná potomstva urèena rùzná požehnání?
    3. Je nìjaké požehnání, které dostanou všechny druhy Abrahamova potomstva?
    4. Jsou nìkterá požehnání urèena jen jednomu nebo jen nìkterým druhùm Abrahamova potomstva?
    5. Jak bezpeènì poznat, o kterém konkrétním požehnání urèitý oddíl mluví?
  3. Za jakých podmínek pøesnì mají jednotlivé druhy potomstva obdržet pøíslušná požehnání? Církev, jako Abrahamovo potomstvo, byla založena na jiných zaslíbeních než izraelský národ, rovnìž Abrahamovo potomstvo.
    1. Jsou nìkterá zaslíbení, daná Abrahamovi a jeho potomstvu, „podmínìná“ a jiná „nepodmínìná“? Jak je rozeznat?
    2. Získá èlovìk nìkterá požehnání automaticky na základì svého tìlesného pùvodu a jiná pouze osobní vírou?
    3. Jak poznat, které konkrétní podmínky se v urèitém verši vztahují na pøíslušná zaslíbení pro jednotlivé druhy potomstva?
  4. Jsou všechna zaslíbení daná Abrahamovi bezpodmíneèná – to znamená taková, že je nelze zrušit, když byla jednou vyøèena – nebo jsou nìkterá svázána s jinými skuteènostmi tak, že za urèitých okolností pøestávají platit? Lze je napøíklad odvolat, když se zmìní podmínky, za kterých byla uèinìna?
    1. Jsou dnes zaslíbení ohlednì palestinské zemì daná Abrahamovi a znovu potvrzená izraelskému národu
      • ukonèena,
      • duchovnì naplnìna v církvi
      • nebo „odložena“, aby byla v budoucnu naplnìna v pozemském miléniu?
    2. Která zaslíbení daná Abrahamovu potomstvu ve Starém zákonì máme chápat v „duchovním“ a která v „doslovném“, „pøirozeném“ èi „fyzickém“ smyslu?
  5. Jak pøesnì bychom dnes mìli aplikovat tyto odpovìdi v otázkách
    1. podstaty církve a její vazby k Izraeli v minulosti, v pøítomnosti a v budoucnosti,
    2. vztahu staré smlouvy a nové smlouvy,
    3. úèelu a role zákona na Sínaji a v dnešní církvi,
    4. smyslu a podmínek køtu a jeho souvislosti s obøízkou,
    5. spojení mezi církví a státem
    6. a v otázce milénia?
Není možné odpovìdìt v této knize na všechny tyto otázky. Doufám jen, že se mi druhé podaøí povzbudit, aby se každou z nich zabývali podrobnìji. Všechny jsou úzce spojeny s naším chápáním požehnání slíbených Abrahamovi a jeho potomstvu. Spoèívají v nich skuteènì základní rozpory mezi teologií smlouvy a dispenzacionalismem. Odpovìdi na nì jsou také jedním z hlavních dùvodù, proè já, jako baptista, jehož teologie je pøevážnì reformovaná, nemohu pøijmout základní pøedpoklady dispenzacionalismu ani teologie smlouvy.

Celá kniha zdarma k dispozici zde: http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/4potomstva/html/index.html







Re: Mesiánské společenství Yeshua HaMashiach v České republice (Skóre: 1)
Vložil: BINENA v Pondělí, 26. květen 2008 @ 09:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nevíte někdo o takovém společenství v Praze-dost bych to uvítala. dík za info



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy