Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464664
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho
Vloženo Pátek, 16. listopad 2007 @ 21:57:31 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jirikrupa

Jaký je příklad dobrého užívání darů Ducha, jak to děláte?

+ opuštění bludných "charismatických doktrín" dle Iceho  naplněno  








    Přátelé, někteří "ze mne děláte blbce" (promiňte tento velice osobní a přátelský tón), že se ptám a důsledně žádám ICeho, aby se tedy vyjádřil, koho popisuje a  nazývá sektami Já se prostě jasně ptal a chtěl jsem to vědět. Tečka. Nedozvěděl jsem se to, jestli tedy JB a CKS jsou v očích IC sekty, když říká, že "charismatické sbory" atd. jsou "jako ostatní sekty". IC neřekne ani že ano, ani že ne. 

  Obecnou rovnici činí.

  Charismatické sbory = "jako ostatní sekty"

  Konkrétní rovnici s dosazením neprovede. Když já si to dosadím.

  JB,CKS a další = sekty jako "ostatní sekty" ???

  Je to jasné dosazení z textu, když chci ale po autoru této rovnice normální objasnění, začne kličkovat.

  Neřekne, ani co rozumí množinou "charismatických sborů"  (jaké církve a skupiny bere zhruba za charismatické), neuvede ani konkrétní dosazení , kdo že jsou ty "ostatní sekty".

  Jediné co zmíní, že sektu bere kvůli "autoritářství a psychické manipulaci", a pak složité definice sekty z čehož člověk těžko jasně pozná, nevidí-li Icemu do hlavy, co tedy IC bere za bernou minci. A jak to právě "konkrétně" si vyložit, ten jeho text.


  Následně řekne, že z charismatika se stane necharismatik tak, že se vzdá doktrín, které jsou uvedeny v části dvě.


Tam jsou zapsána zhruba tato "poznání":
(ne a ano v závorkách vyjadřují, zda tomu věřím nebo ne ,či mnozí z těch co znám, ale píšu hlavně za sebe)
 
1)Autorita zkrátka není kritizovatelná (NE)    
                                     
2)Kritika autority je údajně proti Bohu a je to vzpoura (NE)        
                                                                                        
3)A vzpoura je to samé co čarodějnictví  (ANO)                 
                                                                                                                    
4)vedoucí je více, lépe a kvalitněji veden samotným Bohem, než ti ostatní (NE)     
                                                    
5)Postavení se do opozice vůči autoritě je v tomto učení chápáno jako postavení se samotnému Bohu  (MŮŽE)

6) Teokracie je přece daleko lepší zřízení, než demokracie.  (V CÍRKVI ANO)

7) Vedoucí má větší zodpovědnost za podřízené, než má podřízený sám za sebe.  (NE)                                 

8) Autorita je někdo, kdo se bude za podřízeného před Bohem zodpovídat  (ano)

9) Úplně se opomíjí fakt, že jedinec má také svoji odpovědnost a to i před Bohem. (NE)

10)  jako síla dobra i absolutně nejvýše postaven Bůh   (ANO)

11) Jako síla zla je nejvýše postaven Satan a dále jemu podřízení kněží temnot a dále řadoví démoni. (ANO)

12) V konečném efektu jedinec nakonec svůj život prožívá v neustálé válce, kde on má rozhodující roli.(NE)

13) Údajně bez něj (člověka) nemůže Bůh učinit nic. (NE)

14)Především je potřeba říci, že vedoucí představitelé v charismatickém sboru všemu co zde bylo řečeno bezmezně věří.(NE!!!)

15)Jsou hluboce přesvědčení, že oni poznali tu jedinou a správnou pravdu.(NE)

16)Nadřadili svoje poznání pravdy nad běžné vztahy, přátelství a dokonce i nad lásku.(NE)

17)Charismaticčtí učitelé učí, že žijeme v poslední době a před koncem světa přijde velké probuzení.(NE)

18)Je to nasazení opravdu jak ve skutečné válce, dost krát i na pokraji životních sil. (Ano -s výhradami)

19)Charismatické učení má odpověď skoro na všechny otázky i životní události, které člověka potkají(NE)

20)Učení a vše čemu věřil říká, že se to nemohlo stát (NE)

21) Ten říká, že když budeme dělat vše jako prvotní církev, tak přijde probuzení. (NE)

22) V prvotní církvi také žádné volby nebyly.     (Ano -s výhradami)

23)Všeobecně pádným argumentem v charismatickém hnutí proti kterému se nedá nic namítat.."dělat to jako první církev"       (Ano -s výhradami)

24)  Naprosto pohrdají jakýmkoli jiným řádem, než tím vlastním. (NE)

25)  Jsou přesvědčeni, že všichni v historii před nimi se mýlili, pokud situaci chápali jinak.(NE)

26) Věří tomu, že s přicházejícím koncem věků Bůh dává větší světlo i do těchto otázek a proto oni mají lepší a vyšší poznání než měli všichni předchůdci, mimo prvotní církve (NE)   

27)  nakonec těsně před koncem světa přijde ještě větší poznání, než měla i  prvotní církev   (NE s výhradami)        
              
28)autorita má větší zjevení od Boha než podřízený a podřízený musí proto poslouchat ať se mu to líbí, nebo nelíbí.(NE)

29)Neposlušnost autoritě je pak chápána jako vzpoura proti samotnému Bohu.(NE)

30)zapomínají, že na zemi poznamenané hříchem ráj nikdy nebude (NE)

31(Ve smyslu Ježíšovy modlitby z Janova evangelia Otče svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal; nechť jsou jedno jako my. (Jan 17.11) charismatické učení extrémně touží po jednotě. Jak ve sboru, tak v denominaci i v celé církvi.(ANO)

32)Nestačí jim, že máme jednotu v tom, že vyznáváme stejného Spasitele. Chtějí jednotu v učení, v projevech, v praxi(NE)

33)Sami o sobě sborové skupinky nejsou špatné (ANO)

34)Učednictví zrovna tak není špatné. Pokud není obojí praktikováno extrémně.(ANO)

35)vše je děláno v zájmu velkého probuzení poslední doby (NE)

36)Představou, vizí a hnací myšlenkou je, že až bude jednota, tak Bůh udělá velké probuzení. (NE)

37) Uniformita(NE)

38)práce pro Boha je ta nejdůležitější činnost pod sluncem a neuposlechnutí je zrada Boha za kterou bude Bohem nakonec potrestán (NE)

39)Bůh dává k té větší porci práce nadpřirozenou sílu a nadpřirozeně se stará o obživu, zdraví, finance atd., atd(ANO s výhradami)

40)zapomněli na to, že církev je dobrovolné sdružení lidí (NE..povolaných)

41)Lidé se nemohou zmýlit při přijímání proroctví od Pána(NE)

42)Je potřeba rozsuzovat(ANO)



     Tak jsem  seřadil 42 "poznání", řekněme "dotrín, učení" , které v části dvě mají platit na charismatiky.  Když jsem se ptal ICho, jak se stane s charismatika necharismatik, odpověděl, že tak, že "se vzdá tohoto učení".

     Já osobně si myslím, že je to spíše "odchod z charismatického sboru" v praxi, ale řekněme, že bych Icemu věřil.

     Proto jsem si udělal tento výpis.


     Ze 40-42 tvrzení  14 zastávám a zhruba 28 nevěřím, neučím, učím jinak, zastávám jinak. "Vzdal jsem se jich". Ohledně těch 14, kterým věřím.


Poznámky:

3)  "vzpoura je jako ctění domácích bůžků"   takže zhruba

5) Odpírání řádu může být odpírání Bohu a jeho slovu 
         "poslouchejte ty, co se o vás starají"  "Bůh je Bohem řádu" "Bůh ustanovil pastýře atd. "

6) Pavel neučí o demokracii v církvi a vyjma "voleb" jáhnů nevidíme nějaký volební systém, kampaně a volební období


8) "poslouchejte je.oni za vás vydají počet Bohu"  (teď nevím,jestli nepletu dva verše a uvádím to správně. Nemám tu Theofila a zapomněl jsem, kde to je..když tak opravím,ale myslím,že takto nějak to je)


10) no comment
11) no comment

18) "bojujeme"  "oblečeni v pancíř, štít, máme meč" (zkratka) .... jde o život a smrt  

22) Vybrání diakonů ve Skutcích 

23) No comment

31) ANOOOOOOO !!! :) :) :)

33) Forma domácích shromáždění (prokazuje i dobré ovoce )

34) No comment

39) "Bůh Vás posílí"   "Hospodin-ten, který zaopatří"  "Bůh se o nás štědře stará"   ....ale máme také jakési hranice služby, takže "bacha"

42)  "z proroků ať promluví dva nebo tři, ostatní ať to posuzují"



Pokud myslel IC vážně svoji radu, kterou mi odpověděl(alespoň z 5 otázek odpověděl na tuto jednu pochopitelně a konkrétně - 3 či 2 zcela vynechal(jestli jsem něco nepřehlédl)), pak má několik možností.

  A) říci, že lžu
  B) říci, že 28 doktrín opustit nestačí a musím i těch zbylých 14
  C) Opustit třeba ještě aspoň tak 10, nebo 5....pak se ptám, jakých hlavně?
  D) Říci, že již tedy nejsem charismatikem

  E) Zrušit svoji původní radu, a říci, že je ještě něco jiného, proč jsem charismatikem 
....v tom případě se musím zeptat znovu, co má udělat charismatik, aby nebyl charismatikem

  F) vymyslet si ještě nějakou jinou "kravinu", nejlépe na mou osobu


Ptám se tedy, zda již pro Tebe nejsem charismatikem? Když jsem se zařídil dle Tvé rady, kterou jsi mi dal?




Jinak ještě pro ostatní.
Myslím si, že většina odpůrců charismatického hnutí není schopna ukázat, jak se to tedy má v oblasti duchovních darů dělat.


I afiaf (a teď mluvím k Tobě aviafe) to defacto shodí ze stolu s tím, že to , co je v charismatické církvi za dary, vlastně asi nejspíš pravděpodobně  dary ani nejsou.   Z jeho výpovědi, jestli jsem něco nepřehlédl, vyplývá, že dary dle Korintským 12 vlastně v životě jeho i jeho církve jaksi "spí" či nemají prostor. Je to tak aviafe? Nebo ne?

    Ještě jednou se ptám, jak tedy to máme dělat správně? Jak to děláte vy? Dejte příklad hodný následování.(v oblasti darů dle Korintských 12)


Ještě jsem se chtěl zeptat aviafa, co se stane, když "
z proroků ať promluví dva nebo tři a ostatní ať to posuzují"..

ti ostatní rozsoudí proroctví toho prvního jako "špatné, ne z Boha, či špatně předané"?

a) prorok není prorok a končí
b) prorok se spletl a ostatní to rozpoznali
c) prorok říká pravdu a ostatní jsou nejspíše mimo
d) všichni jsou spolek bláznů

nebo jiné ?



Pokoj Vám

Těším se na vaše odpovědi a předpokládám, že se nad tím, co jsem dnes s námahou (kvůli Vám i společné věci) připravil jako příspěvek do diskuze i jako další kamének mé obhajoby biblického"charismatismu"...



A (IC nepruď na mne),říkal jsem kdesi, že mám k vám lásku, ale v této věci budu chtít být velmi důsledný až otravný,na ty odpovědi!(a jsem)

Neber to osobně.

Ještě jednou Pokoj Vám církvi!






Podobná témata

Charismatici

"Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Sobota, 17. listopad 2007 @ 02:14:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tu rovnici máš blbě



Re: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 17. listopad 2007 @ 02:39:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proroky nemaji lide radi, protoze rikaji veci od Boha. Pravdive. To se s lidskou naturou neslucuje. Proroci vzdycky trpeli. A ty mily Jiri, se moc ptas. Radsi zij, divej se okolo, studuj Pismo a na odpovedi cekej na Boha. Jsi moc mlady na to, aby te Buh pouzival k prorokovani. Nemas jeste tu spravnou trpelivost ani moudrost. To nemyslim ve zlem. Pro tve dobre. Treba az vyzrajes, tak te Buh pouzije. Treba jak toho kneze co byl v koncetracnim tabore a prihlasil se, aby zastrelili radsi jeho misto toho mladeho provinilce, ktery mel doma zenu a deti. A oni to udelali. A tak se ten clovek po valce vratil domu a zil jeste do nedavna. Myslim, ze je to tak dva roky co zemrel. Protoze i tak Buh sve ovecky pouziva. Tak ten knez dal Bohu slavu.



Re: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 16. listopad 2007 @ 23:38:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Bod 8)

Ne ve smyslu, že se bude zodpovídat za osobní rozhodnutí (svobodná) toho jedince, ale prostě za to, jak se o ně staral a tak.

Jsou věci, za které má autorita odpovědnost a "může kecat" do života. Jestli si někdo myslí, že může žít ve smilstvu na hromádce a autorita má jen tak ve strachu, aby nebyla obviněna z přílišného mluvení do života lidí přihlížet a mlčet, tak to ne. Právě v těchto věcech je zodpovědnost a i nějaké právo a povinnost jednat na straně "episkopos" .

Pokud to neučiní, (může se stát, že) ctí více lidi než Boha a jeho slovo, jako Elí, který nezasáhl proti svým zlovolným synům, postaveným pod jeho autoritou, i ve službě a Bohu se to velmi nelíbilo. Elí si vylechl, "ctil si své syny více než mne!"

Když porušili Saulovu přísahu, přestal Bůh mluvit k celému celku. Museli s tím jednat. Udělal to kdosi pod autoritou, ale Bůh na to reagoval.   Byli vzájemně provázání. Jednání autority ovlivňovalo ty pod autoritou a naopak i jednání těch pod autoritou vyvolávalo nutnost reakce těch v autoritě.



Já nevím co bys říkal na Wesleyho, ty i Jakobin.

To teprve bylo, četls jeho deník?

A jak skrze něj Bůh jednal. A co ten chtěl po lidech a jak mluvili do života, to bys se z toho asi "potentoval". To by teprve byla "buzerace" a "nesvoboda".

Nevím jestli vy dva byste zkousli třeba Wesleyho..:):):)(ale tak nedá se to úplně srovnávat) )



Re: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 17. listopad 2007 @ 18:13:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No vida, tak pro me se tady v tom clanku taky nasla nakonec otazka:

Ještě jsem se chtěl zeptat aviafa, co se stane, když "z proroků ať promluví dva nebo tři a ostatní ať to posuzují".. ti ostatní rozsoudí proroctví toho prvního jako "špatné, ne z Boha, či špatně předané"?

a) prorok není prorok a končí
b) prorok se spletl a ostatní to rozpoznali
c) prorok říká pravdu a ostatní jsou nejspíše mimo
d) všichni jsou spolek bláznů


Nevim, jestli se to da takhle shrnout pekne do ctyr bodu. Velmi casto se stane, ze to proroctvi se setka s odmitavou reakci, a teprve postupem casu se ukaze jeho pravdivost. Tudiz klidne muze bejt pravda bod (c).

Rozsuzovani proroctvi neni vec, ktera se da delat na kolene, ani jejim smyslem neni nekomu neco upirat. Na druhou stranu, pokud si clovek nabehne a za hlas Bozi vydava kdejakou kravinu, tak samozrejme takovy rozsouzeni prijde celkem rychle (to se, myslim, stalo tobe s tema volbama). V takovym pripade je pravda bod (a).

Kazdopadne, jak uz jsem naznacil driv, prorok je podle meho cteni Bible predevsim clovek, kterej je hluboce poznamenanej tim Bozim vyvolenim a poselstvim, ktery mu Buh ulozil. Je to clovek, kterej se tak trochu trapi pod tihou ulozeneho ukolu, ale na druhou stranu chape, ze kdyby se ho nezhostil, veskerej jeho zivot by ztratil smysl existence.

Prorok neni - a uz jsem to tady jednou psal - zadnej nabozenskej zakopcanik, kterej ma za ukol predpovidat politicky a duchovni pocasi. Prorok je nositelem poselstvi, ktere je vetsi nez on sam.

Proto si uprimne myslim, ze to tvoje slovo o Paroubkovi nebylo proroctvi, i kdyby se nakrasne splnilo. V takovym pripade bych rekl, ze ses proste jen trefil. To proto, ze tu tvou vypoved nevidim jako soucast poselstvi, ktery je vetsi nez ty, jako poselstvi, ktere te poznamenalo a kuli kterymu jsi ochoten snaset mnoha protivenstvi. Prorok je zkratka neco jinyho nez vestec nebo hadac.

Mimochodem, Jiri, k tvemu zpusobu argumentace: spousta toho, co pises, se snazi natlacit oponenty do falesnejch dichotomii. "Bud je to takhle , nebo musis priznat tohle." To je samozrejme stara retoricka figura, kterou uz antika rozpoznavala jako v zasade demagogickou. Prikladem je ostatne i tvoje ctvere rozliseni v otazce, kterous mi polozil: za (a) az za (d), a ted si vyber. Skutecnost je takova, ze vetsinou je to (a), dost casto za (b), zridkadky za (c) a bohuzel prilis casto za (d). Taky se stava, ze plati (b) a (d) najednou.

Proto by bylo zavadejici, kdybych ti odpovedel jen jednim pismenem z tech ctyr. Mnoho tvych oponentu tuhle tvou retorickou demagogickou fintu prohledlo a nenecha se do toho natlacit, coz ty si vysvetlujes jako vyhejbavost. Chyba ale pritom neni v jejich vyhejbavosti, ale v tom, jak je polozena otazka. A opet plati, ze tenhleten zpusob argumentace nejen ze je zavadejici, ale je i takovej lacinej a rychle se vsim hotovej - to je zkratka takovej leitmotiv me kritiky. "Tady mas ctyri body a z tech si vyber, jinak to bejt nemuze."

Jo, a by the way, to, co v tech tvejch 40 bodech vidim jako hlavni problem, je ta teokracie. Z toho mi vstavaj vlasy hruzou na hlave. Nic jako teokracie v zadne cirkvi neexistuje. Existuji jen lide, kteri se za Bozi namestky na zemi vydavaji. Teokracie je vzdy jen dost prizemni homokracie zabalena do svatouskovsko-nabozenskeho havu.

Jo, a taky jsi v tom vyctu zapomnel pridat viru ze "43) Charismatici hovori jazyky, tak jak to stoji v Bibli.'

Tomu, myslim, evidentne verite, ale meli byste to opustit, protoze neni vubec jasne, proc tomu vlastne verite, ze to vase mumlani je mluveni jazyky z Ducha.

Aviaf



Re: Dejte příklad + opuštění ´charismatických´ doktrín dle ICeho (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 18. listopad 2007 @ 14:13:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co tady Krupo předvádíš, je naprostý nepochopení toho, co je diskuse!!! Diskuse je výměna názorů na věc, co si o tom kdo myslí. A ty ji chápeš po charismaticku dost primitivně: buď mě přesvědčíte, že máte pravdu a já změním názor, nebo pravdu nemáte!!! Proto píšeš furt dokola, že tě nikdo nepřesvědčil a furt se snažíš přesvědčit vostatní. TO JE PĚKNÁ, CHARISMATICKÁ, BLBOST!!!!  Diskuse je vod toho, abysme si vyslechli názory druhejch, řekli svý a přemejšleli vo tom. Každej si udělá SVŮJ NÁZOR SÁM!!!  Autoři Skrytý tváře řekli svý, tys řek svý a vostatní co nediskutujou si teď můžou vo všem udělat svůj názor. Tak nevím, co tady nacvičuješ?????????!!! Proč chceš, aby tě někdo přesvědčoval vo vopaku toho, co si myslíš a proč chceš druhejm vyvracet jejich názory??!!!!!!!!!!! Seš snad charismatickej Goebbels???!!!



Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy