Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 250, komentářů celkem: 429585, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 459 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498031
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym>
Vloženo Pátek, 21. září 2007 @ 16:30:44 CEST Vložil: Bolek

O Bibli poslal demagog

Ahoojky Gregory,

K Listu Galatskym> List Galatskym je o obrizce. Pavel pise, ze kdo prijme obrizku, je zavazan dodrzovat cely zakon, vcetne sobot a dalsich prikazani. Toto dodrzovani mu vsak nic neprinese, naopak, vzdali od neho Milost Kristovu. Ale, kdyz treba zjistis, ze neni dobre jist veprove a prestanes ho jist, to z tebe judaistu neudela. Kdyz prijdes na to, ze je dobre pro tvuj vztah s Kristem si oddelit jeden den, posvetit jej, treba sobotu, ve kterem tu budes primo jen pro sveho Pana, aby jsi s nim rozmlouval a vecerel, kdyz si udelas jeden cely den cas pro Pana, to z tebe judaistu nedela. List Galatskym je o prijmuti obrizky.

Je neco jineho dodrzovat predpisy, nebot jsi zavazan je dodrzovat a neco jineho je dodrzovat jej svobodne. List Galatskym je o prijeti obrizky, to se netyka adventisu...

Smrt se prinasi, kdyz Satan Bozi Slovo vyklada a ty jeho vyklad prijmes a budes podle neho zit, ne, kdyz Bozi Slovo cituje. Bozi Slovo nikdy nemuze prinest smrt, protoze je Zivot.

Slovo nemuze byt bez Ducha, nebot sam je Duchem. Citat Pavla, na ktery narazis, je o pristupu k Pismu. Kdyz se forma, pismenka, povysi nad obsah, nad Ducha. Kdyz se napriklad rekne, ze prikazani o mlaceni obili se tyka jen dobytku. Nebo kdyz Slovo vezmes jako mrtve a neaplikujes ho do aktualni situace. Napriklad kdyz prohlasis, ze 14 kapitola listu rimanum je jen a pouze o jidle a ne o vztazich mezi krestany s odlisnym nazorem. Takova to litera opravdu zabiji. Opet se jedna o vykllad, o vyklad Pisma, ktere je odtrzeno od Ducha a od Zivota.

Lev 23,20 neni o Slovu Bozim, v 1 kor 2,12 se Slovo Bozi nevztahuje k duchovnim vecem, ale ke Slovum Ducha (vysvetliim nize), 1 kor 9,11 nemluvi o vecech, ale o setbe, t.j. o Zivotu, Ef 1,10 se tyka o "vecech" v prenesenem slova smyslu, viz nize, neni to o Slovu Bozim (Slovo Bozi, nebot je Bozi, jiz je v jednote s Kristem, neni treba jej privadet) a v listu Zidum se jedna take o slovo vec v prenesenem slova smyslu, navic si vsimni slova "nepohnutelny". Ani necisty duch nemuze pohnout s prisahou Boha. Prisaha je akt, vec v prenesenem slova smyslu, Bozi Slovo o prisaze a o aktu je Bozim Slovem. Bozi Slovo pri tomto aktu je Bozim Slovem. Zde se jedna o slovo "vec" ve smyslu akt, "case" v anglictine, pripad.Jako kdyz je ten ci onen obzalovan v pripadu, ve veci, te a te. Neco jineho je "vec, pripad" a neco jineho je obzaloba popisujici tu vec, ten pripad.

Slovo Bozi popisuje veci, popisuje lidi, hrich, rostliny, zvirata, Bozi Slovo ukazuje veci, ukazuje hrisnost, slavu, mesta, atd. Ale Slovo Bozi neni ani clovekem, ani hrichem, ani rostlinou, ani zviretem, ani veci. Slovo Bozi je Duch a je Zivot.

Obvineni z lehkomyslnosti si nechej od cesty.

Mej se pekne.
VM.


Podobná témata

O Bibli

"Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt;" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: List Galatským není jen o obřízce (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 21. září 2007 @ 20:11:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Demagogu,

List Galatským není jen o obřízce, jak nám ukazuje například nsledující verš:

Galatským 3,3
To jste tak pošetilí? Začali jste žít z Ducha Božího, a teď spoléháte sami na sebe?


Apoštol nemluví o spoléhání jen na obřízku, ale rozšiřuje problém na "spoléhání sami na sebe". Podobně, jako se případ mlácení obilí, jak uvádíš, netýká jen dobytka, tak se ani list Galatským netýká pouze spoléhání se na obřízku, ale týká se spoléhání se na cokoliv jiného než na oběť Ježíše Krista na Golgotě.

Galtaští poněkud připomínají ŘKC. Veřili v Krista, ale ještě k tomu chtěli sami něco ze sebe přidat. A apoštol je důrazně varuje.


r  



Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 22. září 2007 @ 08:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tohleto je prispevek pro diskusi k NBK:-)

Reformovany, jiste. Obrizka je znakem spolehani se o sobe. Jiste, ze to neni jen o obrizce...




Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 17:40:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Demagogu,

mlátíme zde již jen prázdnou slámu. Už jsme si vysvětlili, čemu věříme. Nemám k tomu, co dodat.



Re: Ahoojky Gregory, K Listu Galatskym&gt; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 17:48:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


K tomuto tématu sem překopíruji učení bratra Křesiny, k tématu soboty a zákona, které zde bude reprezentovat pohled tzv. bratrského hnutí ( i můj ) na věc:



Svěcení SOBOTY – Kdyby šlo pouze o třídění dnů podle důležitosti jako třeba v Ř 14,5-6:“Někdo přisuzuje jednomu dni větší hodnotu, než druhému“, tak by to bylo neškodné.
Avšak pokud jde o SVĚCENÍ soboty, je třeba si uvědomit, že před Zákonem NIKDO sobotu nesvětil. Po přečtení všeho předcházejícího, tvá ODPOVĚDNOST před Bohem se zmnohonásobila a zůstáváš bez výmluvy.
Je naprosto nesmyslné zanedbávat Zákon jako celek, vyjmout však z něj 4. přikázání, které bylo NEODDĚLITELNĚ SPJATO S CELÝM ZÁKONEM! Buď se musí zachovávat CELÝ Zákon nebo NIC. Pro toho, kdo je NAPLNĚN, DOPLNĚN v Kristu již neexistuje možnost něco si vyzískat, o něco se přičinit. Zákon měl za úkol jaksi tělesnou přirozenost držet na uzdě. Oz 2,11 říká:“A učiním PŘÍTRŽ vší radosti její, svátkům jejím, novoměsícům jejím, i sobotám jejím, a všechněm slavnostem jejím.“ A v roce 70. při rozboření Chrámu a Jeruzaléma se toto proroctví vyplnilo.
Žd 4,1-13 – do odpočinku vcházíme MY, KTEŘÍ JSME UVĚŘILI. Je zde použit historický aorist, což znamená, že to je HOTOVÁ VĚC. Nejde zde o možnost, že by věřící lidé mohli
propást spasení nebo je ztratit. Žd 4,9 -11 – V Kristu jsme odpočinuli od všech skutků Zákona. Kanán symbolizuje všechno bohatství v Kristu. Porušené Kanánské národy měly být 100% vyhlazeny. My ale víme, že Izrael, ať už z nevěry, neposlušnosti, nebo proto, že byl obelstěn, nesplnil beze zbytku Boží příkaz. A tak v lidské zmatenosti někteří zachovávají sedmý den, sobotu, židovský sabat s jakousi křesťanskou náplní a jiní naopak světí křesťanský sabat – neděli, v duchu židovského zákonictví. Je nutné vyvarovat se obého. A tak ti jedni nemají vysloveně židovskou sobotu do všech důsledků, a tím „okrádají“ Žida o jeho „sobotu“. Ti druzí nemají v pravém smyslu slova „první den po sobotě“, den Vzkříšení, s vděčnou připomínkou Osoby Vykupitelovy, Jeho vzkříšení, a tím okrádají Církev o typicky „její“ den s jeho jedinečným smyslem. Smíšení prvků židovství a křesťanství vzniká zrůdný systém, který nemá své opodstatnění ve svatých Písmech.
Nestačí si jen ze Zákona něco vypůjčit a ignorovat vše ostatní. Buď musí plnit naprosto všechno, anebo nic! Ve skutečnosti i ten, kdo přenesl svěcení soboty na neděli, musí právě tak vztahovat vztahovat Zákon a jeho důsledky na toho, kdo znesvětí neděli.

PRVNÍ DEN PO SOBOTĚ – NEDĚLE
Kristovec není vázán Zákonem, tedy ani 4. přikázáním. Tzn. Že pro něho neexistuje ani nějaké svěcení neděle ve smyslu Zákona. U Kristovce má hlavní slovo Duch Boží a ne vlastní Ego, bude citlivý k rozeznání Boží vůle pro sebe, bude mít touhu podle ní žít, a ne k ukojení vlastních choutek. To, že Kristovec není ovládán příkazy a zákazy, neznamená, že je mu dána licence na nevázaný způsob života jak pro Den Páně, neděli, tak pro kterýkoli „všední“ den. Bůh ve věku milosti netřídí dny na „všední“ a „svátky“. Každý den patří Bohu. A protože i my náležíme Jemu, každý den máme prožívat, jako JEHO DEN, K JEHO CTI. Jistěže neděle má ZVLÁŠTNÍ CHARAKTER – vzkříšení, Pán se dal poznat učedníkům, pověřil učedníky činěním učedníků, nanebevstoupení, Letnice.




Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy