|
Právě je 521 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116599254 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Chvály III: v pozici HAENDE HOCH
Vloženo Pondělí, 04. červen 2007 @ 21:25:21 CEST Vložil: bolek |
poslal eleazar V komentářích k minulýmu článešku týkajícímu se vŕšipu sem dostal námět na další zajímavey jev, kterey se v dnešní době na chvalách vyskutuje. Sám sem si ho už několikrát všimnul, ale doposud sem nenašel čas, abysem se ne něj zaměřil z biblickýho hlediska.
Jedná se o jeden z nejzajímavějších postojů, který může křesťan zaujmout, dyž chválí Boha; pracovně jej nazývám haende hoch.
Tohoto postoje docílíme, když se postavíme a zvedmene pacinky nahoru a dlaně nasměrujem k nebi. (Pro techniky - snažíme se, aby dráha, kterou urazí sluneční paprsek, než se dotkne našich dlaní byla minimální.)
Tenle postoj mě zaujal hned, jaxem ho prvně viděl asi proto, že byl první inovací postoje během vŕšipu, co s jakou sem se setkal. Taky mě zaujalo, jej nikdy nezaujalo celý sborový pleinum. Dycky se našli lidíčkové, co chválili v normálnim postoji/posedu.
V Bibli sem našel pár případů, že by někdo zaujímal tyhle postoje. A to v knize Tóbijáš 3,11, kde se takto modlí (nechválí) Sára, která je soužena nečistým démonem. Její motlitba je vyslyšena (v.16) a poslán archanděl Refáel (v.17), aby se postaral wo technický detaily (nakonec zpacifikuje i toho démona).
V knize Tóbijáš se sice vyskytuje chvalozpěv (XIII. kapitola), ale tim se nemůžeme necham meylit. Tady de wo (následně vyslyšenou) motlitbu holčiny, co je následkem nečisteych sil a netaktního okolí psychicky na dně (přečtěte si její motlitbu) a prosí Pána. Rozhodně nevypadá, že by měla veselou mysl, nebo že by z radosti chválila Pána.
Z hlediska vŕšipu je tohle absolutně off topic.
Dalším příkladem je Šalomounův proslov při zasvěcení Prvního Chrámu. V II.Paralipomenon 6,13 se píše, že Šalomoun poklekl a rozprostřel dlaně k nebesům a spustil. Jeho projev je něco mezi požehnánim a chválou. Sice to vypadá líp, než předchozí případ, ale: 1-Šalomou klečel, nestál 2-jedná se spíš wo žehnání než wo chválu (dle eleazarova názoru)
bod 2 by potvrzovalo, že se v iudaismu běžně žehná s rozprostřeneyma dlaněma.
V Šalomounově požehnání Chrámu se mluví i wo požehnání člověku, co rosprostře sví dlaně k Templu (I.Královská 8,38). Zase nejsme doma - nikde se tady nemluví wo chválení Boha haende hoch.
Takže zatim sem nikde nenašel,že by bylo jakkoliv prospěšný pro duchovní život vŕšip v pozici haende hoch; můžete mi případně napsat, příslušný verše, který by prokázaly opak.
אלעזר
P.S.: během jednoho náboženskýho svátku sem byl tak vesel, že sem nejen chválil haende hoch, ale dokonce sem se i přidal k roztelskávačkám - a dá-li Pán, udělám to zase
|
Podobná témata
|
|
Re: Chvály III: v pozici HAENDE HOCH (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 05. červen 2007 @ 11:55:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Na druhou stranu to asi nebude škodlivé, takže pokud tato pozice někomu vyhovuje, tak bych mu ji nebral. Nebo snad máš nějaké verše, které tuto pozici zakazují? :-)))
|
Re: Re: Chvály III: v pozici HAENDE HOCH (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 05. červen 2007 @ 15:06:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Né, dyť tam píšu, že tak taky chválim.
|
]
|
|
Zvedání rukou je v Bibli normální, nejde o žádnou "inovaci" (Skóre: 1) Vložil: psalm16 v Úterý, 05. červen 2007 @ 21:50:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co se týče toho "rozprostírání dlaní", problém může být v ekumenickém překladu Bible. Tím si nejsem jistý.
Přesto se o zvedání rukou v Bibli (i té ekumenické :-) ) běžně píše:
Žalmy 63:5 Proto ti žehnám po celý život, v tvém jménu pozvedám dlaně.
Žalmy 134:2 Pozvedejte ruce ke svatyni, dobrořečte Hospodinu!
Nehemjáš 8:6 Ezdráš dobrořečil Hospodinu, Bohu velikému, a všechen lid odpověděl s pozdviženýma rukama: "Amen, amen." Padli na kolena a klaněli se Hospodinu tváří až k zemi.
1 Timoteovi 2:8 Chci tedy, aby se muži všude ve shromáždění modlili, pozvedajíce ruce v čistotě, bez hněvu a hádek.
psalm 16 |
Re: Zvedání rukou je v Bibli normální, nejde o žádnou "inovaci" (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 05. červen 2007 @ 22:27:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1Tm 2,8 se vztahuje k motlitbám, a ne k vŕšipu, - to je to stejný, jako v případě Šalomounova proslovu; navíc to, že St. Pavel něco chce, néni argument, jednou chce něco, pak zase skoro pravey wopak (např. kauza výuka a ženský). Dyby to zjevil jako Slovo wod Pána, proti Němuž néni wodvolání, tak mlčim, ale todle neberu.
Ž 63,5 je zas požehnání, jako Šalomoun a normálně židovský kněží (na tamton wobrázku)
Ž 134,2 souhlasim, děkuju, ale jaxi vysvětlit spojení pozvedejte ke svatyni? Myslel tim žalmista Svatyni na Nebesích, podle níž Mojžíš navrhnul Stan Setkávání na poušti? (Exodus 25,9+40)
Neh 8,6 se sice taky netýká vŕšipu, ale je zde zajímavey fakt. Věřící po poslechu Božího Slova přejou z haende hoch do padání na kolena a klanění se k zemi, čimž by se dalo wobhájit (dyby se chtělo) padání během vŕšipu, jak minule někdo poznamenal, že se to děje
אלעזר
|
]
|
|
|
|