Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472013
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: New Age, psychologie a okultismus - trojský kůň v církvích X.díl-PSYCHOLOGIE
Vloženo Neděle, 20. květen 2007 @ 22:24:52 CEST Vložil: bolek

Kritika bludů poslal gregorios777

STARODÁVNÁ, ALE STÁLE MOCNÁ LEŽ. Historie náboženství je jedna tragická povídka o těch, kteří jsou morálně a spirituálně slepí a hluší, přesto však vynalézají rituály a symboly v pokuse "vidět" Boha, "slyšet" Jeho hlas a mít prospěch z Jeho síly skrze prostředky, které Bible odsuzuje jako modlářství a věštění. Čarodějní doktoři, kouzelníci a jiní šámané, už dávno poznali, že ve vyvolaných představách lze "vidět" i "slyšet" co si kdo zatouží a pakliže ta celá scéna imaginace je dosti silná, je možné získat spojení se záhadným duchovním světem, který je právě tak skutečný, jako ten náš fyzický. Ti, kteří se pokoušejí kontaktovat Boha tímto způsobem, se vystavují reálnému nebezpečí démonického podvodu klamajících duchovních bytostí, které by byly šťastné, kdyby se mohli představit komukoliv jako "Kristus" či "Bůh", nebo jakékoliv "božství", které je právě žádáno, jak jeden z nich, jménem "Soli" vysvětluje: "Jak nás v duchovní dimenzi vnímáte, takoví se vám zjevíme".(Life in the Spirit World)....

Experimentování s touto "starodávnou moudrostí" přesvědčilo psychology, že "naše mysl není schopná poznat rozdíl mezi skutečným a imaginárním prožitkem. (Waitley, "Seeds"). Vedoucí křesťanský propagátor motivačních metod to nazývá "šťastným klamem" a "druhým, nejlépe utajeným tajemstvím totálního úspěchu" (Waitley). Dále píše: Porozumět tomuto tajemství síly prožitku imaginace, je základem pro pochopení lidského chování". (Waitley, "Seeds"). Namísto obav, ta skutečnost že můžeme být totálně podvedeni vlastní imaginací, je ve skutečnosti veliká výhoda, protože to znamená že můžeme "nacpat" do našeho podvědomí jakýkoliv sen či ambici - ať už jakkoliv přehnanou - a fantazie se promění ve skutečnost, protože mysl nezná žádný rozdíl. "(pozn.:Logika, kterou nechápu!). Psychologie "vědecky" změnila okultismus v "průzkum vnitřního světa duše", "očistila" jej od démonů a skutečného zla, velmi pohodlně novými definicemi a přeměnila spiritualismus na pouhý mentální "výlet", prospěšný a předepisovaný některými formami psychoterapie a sebe-zlepšení. Teorie Carl Junga zajišťují údajné "vědecké interpretace", které vlastně zbaví okultismus mýtu. Tím ti, kteří toto praktikují jsou ujištěni, že místo spirituálních bytostí, jednají s pradávnými představami v "kolektivním nevědomí" (unconscious). Tento pohled dovoluje Jungiánskému analytikovi používat starodávné čarodějnictví pod psychologickými názvy. Robert Ellis kritizuje transpersonální psychologii pro to, že přijala následující premisy: "Když se napojíme na transcendentální a také na zdroje vyššího vědomí, jsme schopní zázraků a magických výsledků.... My všichni máme v sobě Boha, který nám umožňuje abychom byli perfektní v odvracení nebezpečí a ve vlastním zázračném hojení".. ("Free Inquiry",1985). "Pokřesťanštělá" verze tohoto psychologického šamanismu se nyní praktikuje v církvích "vnitřními hojiči" (inner healers) a křesťanskými psychology, kteří se pokouší skrze "aktivní imaginaci" "vidět" a "slyšet" Boží skutečnosti. Nechali se nachytat na prastarou, ale silnou lež - lež, která "funguje". Jako důsledek, velmi nebezpečné učení se šíří Křesťanstvím. Navrhuje, že "vidět" je vlastně klíčem k víře, a že se to dá uskutečnit v mysli. A cvičení v imaginaci - a speciálně visualizace jako nejmocnější forma - je oslavováno jako tajemství ke spirituálnímu růstu a k odpovědi na modlitby - a dokonce ke komunikaci s Bohem či s Kristem. V racionálním světě byla imaginace vždy v kontrastu k realitě. Říkáme: To se nestalo, to jsme si jen představovali. Imaginace je v Bibli považovaná za nebezpečnou:"A Bůh viděl jak se rozmnožilo zlo člověka a že každý výtvor jeho mysli a srdce je zlo".. Pakliže položíme imaginaci a realitu na stejnou rovinu, zničíme význam obou slov! A když uděláme z imaginace něco, co nás přivede do přítomnosti Krista, snižujeme Křesťanství na úroveň fantazie! Charles Finney varoval před tím, co nazval "Náboženstvím Imaginace": "Jednotlivci, oddělení od světa reality a žijící ve světech imaginace se stávají perfektními tvory imaginace... V každé době se lidé zamilovali do fikcí svých vlastních představ přes které doklopýtali až do pekla".. (Mack R.Douglas, "Success Can be Yours", 1977). SÍLA PŘEDSTAV. Pochopitelně, legitimní použití imaginace a visualizace je příliš početné, než aby se všechna dala vyjmenovat. Je přece jasné, že upomenout si osobu, místo či událost z minulosti, zahrnuje mentální imaginaci - právě tak neškodnou (a někdy prospěšnou) jako použití představ, když si budete plánovat dům, který si chcete postavit. Právě tak není nic škodlivého v opakování si v mysli školní úlohy či připravovat si řeč. Ale jakmile se začnete domnívat, že visualizace nějak vytvoří, či ovlivní vnější realitu - nebo že můžete takto učinit kontakt s Ježíšem, otevíráte se možnému démonickému vlivu. Navíc, i když imaginace je z jedné strany normální částí života každého člověka, může se stát extrémně nebezpečnou i bez okultního spojení, není-li prováděná střídmě. Ve své nejmírnější, ale i tak problematické formě, mentální imaginace je prostředkem k úniku z nepříjemného reálného světa do prostředí fantazií "vnitřního vesmíru", kde člověk vládne jako bůh nad stvořením vlastní mysli. Zde, v tomto tajuplném království, každý se může nechat svést stejným snem o božství, snem který svedl Evu.. Jako stvořitelé, si můžeme vytvořit ve své mysli jakékoliv "herecké obsazení", s námi jako hrdiny či hrdinky v hlavních rolích. Naše nejvyšší ambice mohou být uskutečněné jak si visualizujeme sebe ve fantastických situacích a hrdinských dobrodružstvích, které se nám v reálném životě vyhýbají. A tak se stáváme "tvůrci" vlastního sebeklamu... Zatím co imaginární "výlety" mohou být normální a někdy i pomocí pro malé děti, stávají se vážným symptomem když, jak tak dorůstají, pokračují v těchto dětských fantaziích - nyní ale aby unikli skutečnému světu. Psychologové používají fantazii pro dospělé aby překonali strach a různé fobie "vnitřní hojiči" zase aby změnili postoj k bolestným vzpomínkám a motivačně/úspěchoví experti pro positivní mentální postoj a pro ustavení cílů. Zdůvodněním tohoto je názor, že visualizovaný a implantovaný cíl v podvědomí, způsobí, že člověk učiní kroky potřebné k dosažení cíle. "Jsme schopní aktivně visualizovat a vytvořit svou budoucnost" prohlašuje vedoucí křesťanský vědec behaviorismu (Waitley, "Seeds") Pokračuje: Co "vidíte", to dostanete. Naše výkony a naše chování v životě nejde podle reality, ale podle našeho pojímání reality! A tak my můžeme změnit všechno fantazírováním vlastní reality. V populární knize "úspěchu" autor navrhuje: Vytvořte si mentální obraz toho, čeho toužíte dosáhnout. Postavte se do středu tohoto obrazu. Prožijte pocity té chvíle! Přimějte se použít všechny vaše smysly. Cit, zrak, chuť, čich a sluch... Dejme tomu, že je to nový dům. Očima mysli nakreslete všechny detaily... To jste vy, který stojí na dvorku vedle nového Mercedesu. Čí je ten Cadilac, vaší ženy? .... Je to vaše už v okamžiku vaší visualizace a uvědomte si, že úsilí o získání toho, může být příjemnější, než to žít... Mysli na to několikrát každý den. Brzy budou všechny tvé síly koncentrované na dosažení toho, co si přeješ.... (Mack R. Douglas, "Success Can Be Yours", 1977). Zatím co nějaká ta "motivační" pravda v tom je, fantazie není branou do reality, a kultivace mentálních představ není nevinné cvičení. I když dáme stranou okultní napojení, osoba aby cvičila tuto techniku, sen úspěchu se musí stát posedlostí či mánií, která neustále zaměstnává mysl Křesťana materialistickým cílem. A člověk snadno upadne do klamu a věří, že skutečně tvoří to, co si visualizuje. V jednom úvodu v jeho "Possibilities" magazínu, Robert Schuller píše: Jak tak jezdím kolem světa a potkávám úspěšné, dynamické lidi, stále znovu objevuji jeden rys, který mají společný. Ti skutečně úspěšní lidé dosahují svých cílů pomocí visualizace. Oni si ve skutečnosti zobrazují - většinou v detailech - materiální, fyzické, a nebo spirituální cíle, které chtějí dosáhnout. "To "Já", které vidím, je to "Já", které bude"... Zobrazení sama sebe jako úspěšného člověka, kterým chceme být, je prvním krokem k tomu cíli. Positivní imaginace je první krok".
POKŘEŠŤANŠTĚNÍ OKULTISMU? Křesťanský vedoucí píše o "promítnutých představách, jako o základním zákonu mysli", jako by byly jak biblické i vědecké, a tvrdí, že "tato technika je efektivní v téměř každé důležité sféře života. Peale, "Imaging"). Skutečnost, že něco produkuje zdánlivě dobré výsledky není ještě důvod pro Křesťana, aby to přijmul nebo praktikoval. Představte si korpulentního Křesťana, jak hubne tím, že se bude visualizovat jako štíhlý člověk. Naše oči jsou tím odvrácené od Krista na nás. Místo abychom byli transformováni do Jeho obrazu Božím Duchem, snažíme se transformovat sami sebe silou visualizace do nového obrazu, který jsme si sami vyfantazírovali! Visualizace a jiné okultní techniky k aktivizaci mocných sil se praktikovaly tajně a důsledně po tisíce let. Dnes se přestaly skrývat a jako část New Age hnutí jsou srdečně přijímány dokonce i upřímnými Křesťany, kteří nemají tušení o původu a nebezpečí zahrnuté v provádění toho, co tak snadno přijímají. Následující výzva od populárního pastora v Jižní Kalifornii je zcela typická tomu, co dnes mnoho kongregací slyší: "Minulý měsíc se hostující řečník zeptal otázku, která pronikla mým srdcem. Ta otázka zněla: "Jaká by byla ta největší věc představitelná ve vaší mysli, kterou by jste kdy mohli pro Boha vykonat? .. Sněte opravdu mohutně! Udělejte visualizaci něčeho totálně nemožného ve vašem srdci... Bůh chce aby jste věděli, že to je právě ten sen, který On chce aby jste věřili a pracovali pro jeho splnění. Chci aby jste všichni měli mé čtyřdílné učení o víře a vizích. Vím že to udělá revoluci ve vašem životě! Toto vzrušující učení zahrnuje: 1 & 2: Síla positivní víry 3: Tvořící síla vizí a snů. 4: Spirituální "rození" (birthing) skrze vize a sny". (Gary Greenwald, pastor of the "Eagle Nest Ministries", in a letter to members December.5 1985). Opět je zde nebezpečí ve zmatku v rozlišení mezi námi vykouzlenými sny o úspěchu a Boží vůlí pro naše životy, rozvíjení technik pro splnění naších tužeb a zaměňování imaginárního procesu, který my sami vytváříme a inspirací, kterou může dát pouze Bůh. Bohužel praxe visualizace, i když přichází jako pomoc k motivaci, pouze zdůrazňuje nezdravé zaujetí v úspěchu, ale také nevyhnutelně vede k příštímu kroku: víře, že naše mysl nějak vykonává nebo spouští záhadnou sílu, která tvoří v reálném světě to, co bylo visualizováno ve světě imaginárním. Tato základní čarodějná víra je bází kultů "Mind Science (Religious Science, Christian Science, Unity a celý PMA success/motivation svět). Vezměte na příklad "Concept Therapy", známé také pod jménem "Conceptology", která "změnila životy" mnohých, svou metodou psychoterapie, mixovanou s Orientálním mysticismem a okultem:°Co "Concept Therapy" dělá je, že představuje v jednoduše pochopitelném jazyku "Wisdom of Ages", jako na příklad starodávný "Hermetic Law", který jedná se vztahy mezi věcmi na fyzikální rovině, mezi myšlenkami které myslíme a mezi činy které děláme.. V auto sugesci, nebo sebe-hypnózou uložíte své vlastní představy do vašeho podvědomí, bez zásahu myšlenek pochyb.... podvědomí pak není zatíženo slovy ale spíše pocity. Dostaneme to, co si představíme... když si podržíte jednu představu - a vyloučíte všechny ostatní myšlenky - po třicet tři a jednu třetinu vteřiny, podaří se jí, (té představě) zapadnout do podvědomí a v pravý čas se ukáže ve vašem životě... Je velmi cenné se naučit, jak učinit naše přání skutečnými, ne ze sobeckých, sekulárních důvodů, ale abychom, nakonec vytvořili a manifestovali "Master Image" tak, že nakonec budete spojený "se vším Životem" (to become one with all of Life) jako část mocné mezinárodní organizace zasvěcené Pravdě, té Pravdě, která lidi osvobozuje°...(William Wolf, " Psychic Self-Improvement for the Milions",1969).
ZPSYCHOLOGIZOVANÁ "BÍLÁ MAGIE". Tragicky, mnoho toho co je přijímáno jako Křesťanství - dokonce i v evangelických kruzích, vypadá jako "zpsychologizovná" bílá magie, kterou propagují skupiny "sebe-pomoci". Jeden velmi známý a uznávaný křesťanský spisovatel píše: Cokoliv si dovedete vymyslet, v cokoliv jste schopní uvěřit, toho jste schopní dosáhnout" (Glen Bland, "Success!", 1983). Tento autor tvrdí, že Ježíš používal tuto "sílu víry k hojení, k proměnění vody ve víno," a že je to "univerzální a mocná síla", kterou může dosáhnout každý. Velmi nenápadně víra přestává být soustředěna na Boha a obrací pozornost na sílu mysli, probuzenou a řízenou vlastní představou. Jeden z velmi uznávaných pastorů vypráví, jak on a jeho žena "naplnili kostel" jeden deštivý večer tím, že si visualizovali "lidi přicházející jako mocný proud, který se valí do kostela". (N.V. Peale,"Imaging"). Peale připisuje tento "zázrak" síle, kterou Bůh dal do našeho "nevědomí" (unconscious), sílu, která mění přání ve skutečnost - pakliže přání jsou dostatečně silná. Nedávno ten stejný autor obhajoval ještě otevřenější okultismus: "Marilyn Helleberg navrhuje meditaci, při které si představujete bílou mlhu či opar, naplněný myriádami malých bodů energie, které se třpytí jako diamanty. Vědci říkají, že je to substance života - životní síla.... Visualizujte si tuto mlhu nad sebou, kolem sebe, tekoucí po vás dolů jako vodopád zářivého světla. Potom ji vdechněte do sebe a představujte si, jak stoupá skrze hrdlo do vašeho mozku, oživuje a zostřuje vaší mysl - oživuje ji novou silou... Praktikoval jsem tento typ meditace po několik dní a mohu potvrdit, že už po páté či šesté se člověk počne cítit nějak jinak. Indukuje to pocit životní energie, uvědomění si Boží přítomnosti. Kdo je Bůh? Nějaká teologická bytost? On je mnohem větší, než teologie. Bůh je vitalita. Bůh je život. Bůh je energie. Jak tak vdechnete Boha do sebe, jak si tak představujete Jeho energii, budete "znovu dobit" (reenergized). (Norman Vincent Peale, "No More Stress or Tension", 1986). Je zcela nepochopitelné, jak může být taková bílá magie učena vedoucím v křesťanské kongregaci a přijímána Křesťany! Ještě více neuvěřitelná je skutečnost, že jiní křesťanští vedoucí takové učitele chválí! Nedávno, jeden přední křesťanský analytik napsal na celou stránku "hold člověku". (Jamie Buckingham, "A Small Tribute", 1986). Tragedie je v tom, že praví a upřímní hledači Boha jsou svedeni do přesvědčení, že toto lze udělat skrze "dýchání bílé mlhy!" Takové techniky okrádají lidi o skutečný kontakt s Bohem, po kterém touží. Křesťanští vůdci, kteří by měli hájit církve od omylů, nyní otevřeně schvalují okultní metody, a někteří dokonce navrhují, že Ježíš byl vlastně šámanem! Přečtěte si následující zprávu vysílanou v roce 1986: Dr.Doran McCarty, profesor na Golden Gate Baptist Theological Seminary navrhnul název "Nový Šáman" v jeho úvodním proslovu na fakultě. "The Making of s New Shaman" bylo prezentováno jako část projevu v kapli, na počátku jarního semestru. "Nový Zákon nám zobrazuje Ježíše jako šámana, McCarty prohlásil.(News release on Feb.13 1986 from the Office of Communication, Golden Gate Baptist Seminary). Takovéto charakterizování Ježíše Jižním Baptistickým seminářem, by byl kdysi šokoval kdekoho - dnes už ne! Plodný pisatel Morton Kelsey, jehož knihy široce ovlivnily církve za hranicemi jeho vlastní Episkopální církve a charismatických kruhů, přidaly snad nejvíce ze všech jiných pramenů k názoru, že Ježíš následoval dlouhou tradici šámanů a že i my bychom měli hledat tyto "psychické" síly které se v této tradici praktikují. Přesto že Kelsey prosazuje všechny formy ESP (extrasensory perception = mimo smyslové vnímání), používání věšteckých pomůcek jako Ouija board, a komunikace s mrtvými, jeho knihy jsou studovány v evangelických seminářích a je dokonce nazván "jedním z nejvýznamějších duchovních vůdců v dnešním Křesťanství (Reid & Wirkler, "Seduction?"), a dokonce "prorokem, kterého Bůh povolal pro tuto dobu" (Audio casette by Dr.Bruce Morgan).


Podobná témata

Kritika bludů

"New Age, psychologie a okultismus - trojský kůň v církvích X.díl-PSYCHOLOGIE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy