Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465971
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: New Age, psychologie a okultismus - trojský kůň v církvích V.díl
Vloženo Sobota, 19. květen 2007 @ 23:55:38 CEST Vložil: bolek

Kritika bludů poslal gregorios777

NĚKTERÉ VÁŽNÉ PROBLÉMY. Je až úděsné že ti, kteří visualizaci propagují, se nezdají vůbec brát na vědomí problémy, které tato přináší. Kromě faktu, že je to nejrychlejší cesta do okultismu, jsou zde další - etické otázky, které jsou ignorované. Jaké právo má člověk manipulovat s Božím vesmírem silou své mysli? A co kontrola akcí dalších lidí tím, že jim vnucujeme naší vůli? Agnes Sanford, zřejmě slepá k těmto skutečnostem prohlašuje: "Po několika měsících pokusů jsem zjistila, že mohu ovlivňovat své děti "dálkovou kontrolou"... za méně jak minutu dítě změní své chování a to, co jsem měla na mysli se stane.... Bylo to jako psát hru a zároveň ji hrát na jevišti. To, co jsem měla na mysli, to se odehrálo.

My jsme skutečně stvořeni k Jeho obrazu - On je první ze všech, Stvořitel, a to jsme i my (Sanford, "Light"). Tak jako mnozí křesťanští vedoucí dnes, Sanford věřila že "existuje určitá síla a a funguje pro každého - ať Křesťan či ne - protože Bůh pracuje skrze aplikování zákonů a sil, které stvořil" (Sanford, "Gifts"). Toto popírá jak Bible, tak i logika. Klasický argument ateisty je:"Vy se domníváte že je to zázrak, protože ještě neznáte ten přírodní zákon, který ovládá tuto situaci". Každý z nás instinktivně ví, že všechno, co je ovládané vědecky vysvětlitelnými zákony je proces přirozený - kdežto zázraky jsou nadpřirozené Boží činy které vůbec nespadají pod vliv zákona příčiny-následku. Vykoupení, vzkříšení, odpuštění hříchů a okamžité hojení organických nemocí jsou zázraky neomezené fyzickými zákony a tím jsou akty Boží svrchované milosti. Agnes Sanford řekla jedné mladé matce, kterou se snažila naučit visualizaci "ve jménu Ježíše Krista". Žena se ohradila, že není Křesťankou, k čemuž Sanford odvětila že je to zcela jedno, protože tato síla je pro každého. "Udělej si v mysli obraz svého dítěte, podle tvého přání".... Podle toho, jak Agnes Sanfordová vyprávěla - zdá se, že kdybychom všichni počali visualizovat svět plný harmonie a lásky, planeta Země by se transformovala na Ráj. Učila, že "vysíláním odpouštějící lásky Krista" bychom "vynesli na povrch přirozenou lásku těch, které potkáváme". Sanford,"Light". Podle některých jejích zážitků které vyprávěla, Agnes byla dokonce schopná skrze visualizaci "zasáhnout" nic netušící osobu mocnými myšlenkami a změnit jej na místě, dokonce mu odpustit jeho hříchy a osvobodit ho - aniž by pronesla jedno slovo...
SKUTEČNĚ BOZI? Pakliže, aplikací určitých principů nebo zákonů můžeme změnit Boží vesmír a přemodelovat ty, kteří v něm žijí - podle našich představ, potom jsme skuteční bozi. Norman Vincent Peale vypráví, jak pomocí visualizace donutil členy své kongregace zaplnit kostel v jeden bouřlivý nedělní večer a zároveň je přinutil, aby dali ten den vyšší příspěvky. Aby ukázal tuto sílu píše dále: Bratr Ondřej řekl "Ve městě žije jeden lékař... budeme se modlit, aby vám dal... pět tisíc dolarů. Nebudeme se jen modlit, ale budeme ho visualizovat, jak ty peníze dává" (Norman Vincent Peale se triumfálně vrátil s pěti tisíci dolary, aby sdělil svému čekajícímu příteli že potom, co nejprve doktor odmítl, změnil náhle svůj postoj a peníze Pealovi dal). Bratr Ondřej vysvětluje:"Jen jsem vyslal myšlenku, která se vznášela nad vámi celou tu dobu aby to on udělal, a má myšlenka ho udeřila přímo mezi oči"... Peale zvolal: "Ano, viděl jsem jak ho zasáhla!" Dále pokračoval:"Pronikla jeho mozek a změnila jeho myšlení. Uvědom si, když chceš něčeho dosáhnout, drž před sebou svůj obraz jak toho dosahuješ. Vykresli si všechny detaily. Udělej to tak skutečné, jak nejlépe dovedeš!" (Norman Vincent Peale, "Positive Imaging"). Dr. Peale byl od té doby ve visualizaci stále. Zřejmě bez toho, že by si uvědomil že používá šamanské metody v pokuse vnutit svou vůli Bohu nebo lidem... Peale píše: "Představivost" (imaging) byla vždy ve všem co jsem psal či mluvil.... teprve nedávno začala být uznávaná vědci a mediky..... Jestliže realita může být skutečně stvořena, nebo zmanipulovaná visualizací, každý by si mohl hrát Boha tohoto vesmíru. Co by se stalo, kdyby odlišné reality byly visualizované různými lidmi? Pakliže je visualizace schopná se "napojit" na nějakou sílu inherentní uvnitř vesmíru, a je dosažitelná každému - potom by to byla ta konečná zbraň k dostání lidskému egocentrismu a výsledkem by nebyl Ráj, ale peklo!!
Pokřesťanštěné modly. "Poslechnout Boha je lepší, než přinášet oběti. Vzpoura je jako hřích čarodějnictví (magie) a svévole jako hřích a modlářství" 1 Samuel 15:22-23. A proto mojí milovaní, vyhněte se modloslužebnictví... To, co obětují Pohané, obětují démonům - ne Bohu"... 1 Korintským 10:14-20. Šamanismus slibuje sílu hojení a transformaci kontaktem se souběžným (parallel) vesmírem ducha, ze kterého - údajně - tato energie je získávaná. Tento kontakt se prý děje v naší mysli: Myšlenky, které myslíme a slova, která pronášíme se stávají vozidlem spirituální síly. Ti, kteří přijmou tento koncept se stávají obětmi velikého klamu, který dosazuje nás za Boha. V hledání síly pro nás samé, stáváme se ovlivnitelní moci Satana. Přes to všechno, i když rostou důkazy dokumentující jeho zhoubnou sílu, popularita šamanismu roste přímo explosivně ve světě a v "křesťanském" balení získává oblibu i v církvích. Je to z nevědomosti biblického varování před okultismem a z ochoty přijmout teorie psychologie a úspěchu.... Místo aby poznali, že šamanismus není ani biblický, ani vědecký, někteří Křesťané jej překvapivě propagují jako obojí. "Wall Street Journal nedávno komentoval: Další rys korejského Křesťanství který vzbuzuje obavy je tendence, podporovaná preláty jako Yonggi Cho, vidět Křesťanství jako cestu k materiálnímu blahobytu. Tato tendence, říkají kritici, je pozůstatek šamanismu, který byl (a je) národním náboženstvím jak v Koreji, tak i v jiných částech severovýchodní Asie po staletí. V šamanismu požádáte šamana,(jakýsi druh léčivého čaroděje či čarodějky) ... o kontakt s duchy aby se tak zajistilo vaše zdraví a blahobyt. V korejském šamanismu existuje veliký duch, který je nad ostatními duchy a kterého šaman kontaktovat nemůže. "A to pomohlo Křesťanství uchytit se v Koreji", říká David Susan, luteránský misionář, protože "když přišli první křesťanští misionáři a řekli: "Existuje všemohoucí Bůh, který vás bude soudit po smrti", Korejci řekli:" Ano, my už jsme o tom Bohu slyšeli". Ale v tomto směru to učinilo Křesťanství příliš lehké přijmout. ...Mnozí korejští Křesťané považují bohy šamanismu a Boha Křesťanství za příbuzné.(The Wall Street Journal, May 12 1983). Tato sympatie k šamanismu není pouze v Koreji, ale je vlastně po celém světě, jak Dokumentuje Michael Harner (Harner, "Shaman"). Dokonce i mezi evangelikály vidíme neuvěřitelné přijímání herezí, které připomínají radikální učení Transcendentalistů (Ralph Waldo Emerson, Henry Thoreau, William Chaning, Bronson Alcott a.t.d.), kteří založili "intelektuální" formu šamanismu v Americe na počátku 19 století. Transcendentalisté tenkrát vyvolali úspěšnou revoluci proti - tenkráte převládajícímu New-England Fundamentalismu. To stejné učení ožívá dnes, ale tentokráte Fundamentalismus je revolucionován zevnitř.
NOVÁ MYŠLENKA - NOVÉ OŽIVENÍ. Transcendentalismus napomohl zrodu něčeho, co se stalo známým pod jménem "New Thought". Hnutí, které zdůrazňovalo, že myšlenka kontroluje všechno. Síla myšlení - ať už negativní či pozitivní se pokládala za dostatečnou k vytvoření fyzické reality, nebo k jejímu zničení. Bůh nebyl osobní, ale byl "Veliká Mysl", která byla aktivovaná našimi myšlenkami a může je realizovat do konkrétní formy. Důsledek této premisy je jasný: Člověk je božský. V tom čase byla tato myšlenka Křesťanstvím odmítnuta jako hereze. New Thought se stala podkladem pro "mind-science kulty jako Christian Science, Religious Science a Unity. Dnešní církve jsou zaplaveny oživením New Thought, které se dnes říká "Positive Thinking", "Possibility Thinking", "Positive Confession", "Positive Mental Attitude" a "Inner Healing"... Obáváme se, že tentokrát "New Thought", která representuje uvnitř Křesťanství to, co je světu New Age, už vytlačena nebude, ale zůstane v církvích a přidá svůj podíl ke stávajícímu zmatku a svodu... Jeden ze základů New Thought technik je visualizace, která je už pevně usazená uvnitř církví. I když byla zprvu New Thought vytlačena z hlavních církví, přežila v okrajových Pentekostálních církvích a v organisacích jako "Camps Farthest Out (CFO). Skrze zakladatele CFO Glenn Clarka přišlo překvapivě mnoho základních "mind-science" do evangelických církví. Clark učil, že zlo se dá překonat tím, že jej kompletně vypustíme z mysli (Glenn Clark, "Soul°s Desire"). Z této víry vyvinul Clark šamanský přístup k modlitbě. Historik "New Thought" Charles Braden píše: Stovky skupin po celé Americe, používají mnoho způsobů modliteb za hojení nejenom duše ale i těla, které jsou podle vzoru New Thought. Je to proto, že mnoho z nich navštěvovalo Clarkův "Camps Farthest Out". Důležitost těchto CFO je v tom, že skrze ně... se učení a praxe New Thought dostala do církví pomocí převzetí terminologie křesťanské ortodoxní víry, a většina lidí v církvích o tom nemá ponětí! (Charles Braden, Spirits in Rebellion"). Mezi populární mluvčí v CFO v sedmdesátých letech byli Ruth Carter Stapleton, Rodney Romney, Agnes Sanford, Tommy Tyson, Francis McNutt, Norman Grubb a John Sandford. Jejich vliv v církvích je silný, i když CFO samo ztrácí na popularitě. CFO bylo vlastně úvodním jevištěm, pro to, co je dnes v církvích známé pod názvy "Inner Healing" nebo "Healing of Memories", o kterých bude řeč později. Ještě větší vliv na udržení "New Thought" při životě v církvích má Robert Schuller a Norman Vincent Peale. Jak už jsme poznamenali, Peale chválí zakladatele "Religious Science", Charles Fillmore pro to, že z něj Pealeho, udělal "positivního" myslitele. "Positive Thinking" je fráze, kterou si Peale vypůjčil od Fillmore, spoluzakladatele "Unity School of Christianity" (Charles Braden,"Spirits in Rebellion). Dr. Peale jednou napsal: "Svět ve kterém žijete je mentální a ne fyzikální". Jindy opět: "Změňte myšlenku a změníte všechno". Podle Bradena, otec Dr. Pealeho řekl svému synu:"Ty jsi vyvinul nový křesťanský důraz (emphasis) kompozicí "Science of Mind", metafyziky, Christian Science, medikální a psychologické praxe, Baptistického evangelismu, Metodistického svědectví a solidního Reformovaného Kalvinismu". Při jednom interview v dubnu 1984 Vincent Peale nazval narození z panny "jakousi teologickou myšlenku, která nemá žádnou důležitost ve spáse".(Family Weekly, April 15, 1984). Na TV show Phila Donahue v říjnu 1984 Peale popřel nutnost znovuzrození pro spásu. "Já mám svůj osobní vztah k Bohu, vy máte váš", odpověděl tázajícímu se diváku. "Znám chrám Šinto v Japonsku, kde jsem nalezl jednoho dne věčný mír ve své duši".(Phil Donahue Show - transcript). Spojitost mezi Positive a Possibility myšlení a kulty "Mind Science", jako na příklad Unity School of Christianity" je jasná. V ústředí "Unity" blízko Kansas City, Dr. Robert Schuller oslovil veliké shromáždění posluchačů složené z z pastorů a studentů-pastorů Unity. Přednášel o tom, jak jeho kongregace rostla, a jak by oni mohli aplikovat ty stejné principy pro vzrůst Unity. Když nastala debata, Dr.Schuller dal několik poučných odpovědí. Když byl požádán, aby sdělil jeden faktor, který nejvíce přispěl k jeho dílu, odvětil "náš pozitivní přístup". Co tím myslel se ukázalo v odpovědi k jiné otázce. "Doktore Schullere, v naší době slýcháme spousta řečí o New Age, Age of Aquarius, způsob New Age myšlení, které používáme v Holistickém léčení - to všemu se říká New Age. Jak by jste vykreslil roli pastora New Age v letech osmdesátých a dále?". Aniž by se ohradil, že o New Age nic neví, nebo že on sám New Age pastor není, Schuller odpověděl: "Já se domnívám, že záleží na tom, kde pracujete. Věřím, že v tomto Age je největší odpovědností "positivovat" náboženství. Pro vás to mnoho neznamená - Unity lidé jsou positivní. Ale já mluvím ke skupinám, které positivní nejsou...dokonce k těm, které bychom nazvali Fundamentalisty, kteří stále jednají s výrazy jako "hřích", "spása", "lítost", "vina" ... tyhle lidi mám na mysli". A tak, když jednáme s těmito lidmi, musíme "zpositivovat" slova, která klasicky mají pouze negativní výklad..... Dnes je New Thought opět v církvích oživována. Tentokrát ovšem její základní techniky "myšlení, mluvení a visualizování" přichází oblečené do terminologie, kterou nás křesťanská psychologie naučila přijímat. Kenneth Hagin mladší píše: Někdo bude argumentovat "ale vy hovoříte o positivním myšlení!" Ano, pravda! Já znám toho největšího Positivního Myslitele jaký kdy byl:Bůh! Bible říká, že "On povolává k bytí to co není" (Římanům 4:17). Dva z nejznámějších učitelů positivního myšlení jsou pastory".. (The Word of Faith, November 1984). Ano, je pravdou že nás naše myšlenky ovlivňují v mnoha směrech - není pravdou že "myšlení", "mluvení" a "visualizování" obsahuje v sobě neomezenou moc, která se jim připisuje; ani nejsou biblickou metodou, jak "uvolnit Boží sílu". Myšlenkově manipulační techniky pro řešení lidských problémů a pro zajištění zdraví a bohatství byly vždy součástí okultu...
SÍLA SAMOMLUVY. Jedna z metod, propagovaných pro posílení positivního vyznání je samomluva (self-talk). Tuto myšlenku počal Emile Coue na počátku devatenáctého století. Jeho atraktivní fráze "Každý den a v každém směru se stávám lepším a lepším", zaplavila Evropu i Ameriku, léčila nemoci, a transformovala lidské životy než se později sama diskreditovala. Tato idea je znovu oživována - pod různými jmény jako "Positive Mental Attitude" (PMA), a jiné úspěch/motivační kruhy, když křesťanská psychologie je přivedla do církví. Přesto že se snaží odlišit svůj druh samomluvy (self-talk) od "Positive Confession", pastor a klinický psycholog David Stoop říká: "Síla, uvolněná naší samomluvou je neuvěřitelná. Nejenom, že naše myšlenky a slova vytváří naše emoce - mají také sílu uzdravit nás, nebo nám způsobit nemoc a mohou rozhodnout naší budoucnost. Tento nový důraz na sílu mysli obráží a vrací zpět starodávné ideje které se týkají mezivztahů těla a mysli. Tyto principy jsou universální. Myslíš, že dostáváš rýmu? Pozor - už ji máš! Myslíš, že tvé děti udělají u babičky ostudu? Tohle funguje vždycky! (David Stoop, "Self-talk; Key to Personal Growth", 1983). Zde máme nejenom psychosomatické symptomy, které vznikly naší myšlenkou - ale dokonce i chování dětí u babičky je naším myšlením ovlivněné! Takovéto nápady byly kdysi považované za pověrčivost - ovšem dnes je z nich věda, protože byly psychologií zařazené do teorií a terapií týkající se konfliktu mysli a ducha. Agnes Sanford píše: ...vibrace velmi, velmi vysoké intenzity a extrémně jemné vlnové délce, s úžasnou hojicí silou, vytvořené duchovními silami v mysli člověka - to bude příští úkol vědy objevit a probádat". (Sanford,"Light"). Takové myšlenky - kdysi sny alchymistů - jsou cílem dnešních psychologů. Přesto že tomu nejsou o nic blíže a nejsou o nic vědečtější než jejich předchůdci, mnozí křesťanští psychologové nabízejí toto "cukrátko" ztrápeným duším, které hledají mír a radost, kterou první křesťané nacházeli jen a jen v ukřižovaném a vzkříšeném Kristu!.... Denis Waitley radí: Možná že ten nejdůležitější klíč ke stálému zušlechťování naší sebe-ceny je provádění positivní samomluvy. Každý okamžik našeho života musíme "krmit" náš sebe-obraz (self-image) positivními myšlenkami o nás samých, o naší práci - tak neúnavně a bez ustání, až náš obraz se časem zformuje tak, aby se mohl přizpůsobit novým a vyšším standardům".. (Denis Vaitley, "The Winner°s Edge").
NOVÁ "VĚDA MYSLI. Biblická pravda přestala být řešením, nastoupily lichotky a fantazie mysli. To, co se kdysi nazývalo pýchou, se dnes jmenuje "positivní samomluva" (positive self-talk) a je právě tak pečlivě kultivovaná, jako byla kdysi odsuzovaná. Ta téměř normy-tvořící autorita, kterou dostala psychologie v církvích, vytváří stav kdy jinak zřejmě mylný názor či učení je považován za rozumný, dokonce i za vědecký. V další z jeho knih, tak vychvalovaných křesťanskými vůdci, Waitley navrhuje aby "positivní samomluva" byla zaznamenaná na pásku a opětovně poslouchána k vylepšení zdraví, sebe-ocenění a "tvůrčího růstu". Svádivý způsob, jakým je šamanismus úmyslně představován jako věda, aby získal všeobecný souhlas je jasný, když si přečtete následující článek z New Thought magazínu: "Něco nádherného se odehrálo za scénou jak vědy, tak i v nedominačním uctívání. ...průzkum ukazuje, že my jsme spirituální bytosti světla a kosmické substance, a že naše životy jsou produktem našeho myšlenkového ústrojí a jak my používáme ten náš jakoby-počítač k vytváření hologramů naší reality".. Rostoucí zájem o produkty sebe-pomoci dokazuje, že přišel čas učinit tuto informaci základním poznáním už od mateřské školky. Ale pokud tomu nedáme jiný název - třeba "bioenergetická fyzika", zůstane něčím jako náboženskou ideou a tím navěky mimo naše školství"... Toto by nemělo být vyškrtnuto z našich škol. Toto není náboženství. Toto je věda. Možná, v konečné analýze je toto jediná věda, která je.. (New Thought, Autumn 1983, Ann B.Martin,"The Great American Educational Blackout" To je ta stejná maska "vědy", pod kterou se šamanismus dostal do státních škol. Luteránský pastor Bill Vaswig prohlašuje: "Agnes Sanford věřila v Boží "světlo" ve smyslu skutečné energie, po mnoho let. Její víra byla potvrzena moderní fyzikou a psychologií" (Vaswig, "I Prayed"). Jako příklad jak to funguje uvádí Vaswig: "My jsme visualizovali Boží světlo a energii jak vstupuje do těla ženy a kompletně jí zahojí. Ženu jsme v naších představách podrželi a poděkovali Bohu, že se to tak stalo". Ve světě plném úspěch/motivačních seminářů, představivost se považuje být klíčem pro otevření nekonečného lidského potenciálu. A toto se představuje jako poslední vědecký objev přicházející z nové fyziky. Vaitley navrhuje aby positivní samomluvě se nenaslouchalo příliš "vědomě", ale aby bylo dovoleno "pravému mozku" zaznamenat všechno v podvědomí jako "obrazy a pocity o sobě"... dodává důrazně:"Koho ve vašich představách uvidíte, ten bude vládnout ve vašem světě"... (Vaitley, "Seeds"). Toto není návrh abychom soustředili naší pozornost na Pána. Namísto "být transformován do podoby Krista" meditací na Jeho slávu naší vírou, je nám řečeno abychom sami sebe visualizovali do podoby obrazu naší fantazie. Vaitley učí:"Jak se uvidíš v srdci tvé myšlenky , v oku tvé mysli, takovým se staneš"...... Pastor-autor C.S.Lovett píše: "Imaginace je klíčem ke stvoření. Všechno co Bůh dělá, nejdříve uvidí ve své mysli. A tak je to s lidmi stvořenými k Jeho podobě"...Zatím co naše víra nám dovolí přijmout to, co nevidíme.. naše představa nás vezme o krok dále a umožní nám zobrazit to, co nevidíme. Není to úžasné!
OD SLOV K OBRAZŮM. Mentální představy, které si člověk může zobrazit nebo visualizovat už nepředstavují výplod naší fantazie, ale jsou realitou, stvořenou naší myslí, které mohou mít dopad na fyzický svět. Ten blízký vztah mezi myšlením, mluvením a viděním a silou těmito vytvořenou vytvořil bázi okultní teorie po tisíciletí. Metafyzická filozofie podtrhující Positive Thinking a Possibility Thinking právě tak, jako většinu aspektů hnutí Positive Confession, je založená na údajné síle inherentní ve slovech a myšlenkách. Charles Capps říká, že slova jsou tou nejmocnější silou vesmíru. (Capps, "Tongues"). Bůh údajně použil tuto sílu sídlící ve slovech, aby stvořil vesmír a tato síla je - údajně k "mání" i pro nás, tvory "v Boží třídě, schopné operovat s tou stejnou vírou". Jak to funguje? Capps vysvětluje: "Slova jsou nádoby. Obsahují víru nebo strach, a "produkují" podle svého druhu. Bůh je Bohem víry. Bůh uvolnil svou vůli ve slovech". V šamanismu myšlenky, slova a mentální představy (obrazy), mají to stejnou moc jako bůžkové a jsou těsně spojeni. New Thought přinesla tento základní šamanismus do Křesťanství, kde jej Agnes Sanford zdvihla a to je zdrojem modlitební techniky kterou tak mnoho křesťanů učila. Dnes jsou tito vedoucími kongregací. Hindu okultismus je nestarší a universální formou šamanismu. V jeho díle "Hindu Polytheismus" Alain Danielou vysvětluje: K původnímu, nebo pravému jazyku patří posvátná vyjádření používané v uctívání a jmenují se mantry. Toto slovo znamená "forma-myšlenky". Písmo Hindu prohlašuje: "Jdou do Pekla ti, kteří se domnívají že modla je pouze kámen a mantra jen písmeno abecedy". Všechna slova jsou formou Shakti (síla) jako síly zvuku. V Americe je mnoho kultů, kteří se snaží sloučit sílu Hindu mantry s New Thought a pseudo-křesťanstvím. The Church Universal and Triumphant vedený Elizabeth Clare Prophet (Guru Ma) je jeden z nejznámějších. Prorok prohlašuje: "S vědou mluveného slova pronikavé vzývání formou nařízení vyšším Mistrům (Ascended Masters) aby vyřešili specifické problémy. Jelikož esence "prany" přesahuje a proniká veškerou Hmotou.... vyřknutým slovem je také můžeme vyslat do světa , který potřebuje hojení. A tak zvuk je ten veliký rozkaz. (Elisabeth Clare Prophet, "The Control of the Human Aura Through the Service of the Spoken Word",1981). Bible takovéto metody neučí. Pravé nebezpečí spočívá ve faktu že tyto šamanské techniky mysli vytvoří mentální stavy, které se stanou náhražkou za skutečné řešení, které Křesťan nachází ve vztahu ke Kristu skrze víru..
VISUALIZACE BOŽSTEV. Ten nejsilnější způsob jak okultisté používají myšlenky, je visualizovat si nějakou speciální "formu-mysli (mantru) ve vlastní mysli. Tuto šamanskou metodu přijaly Humanistické a Transpersonální psychologie a pod "deštníkem" křesťanské psychologie přichází do církví. Dardik a Waitley prohlašují: Visualizace funguje, protože mysl reaguje automaticky na informace,které jí podáváme ve formě slov, obrazů a emocí.. Akt živě představené scény vytváří pravou realitu".. Irving Dardik and Denis Waitley, "Quantum Fitness"). Zakladatel "Silva Mind Control", Jose Silva souhlasí:"Pakliže operujete podle některých velmi jednoduchých zákonů, imaginární situace se stane reálnou... čím lépe se naučíte visualizovat, tím mocnější bude vaše zkušenost s Mind Control".(Jose Silva and Philip Miele, "The Silva Mind Control Method", 1977).... Okultisté již dlouho tvrdí, že visualizací mohou se myšlenky materializovat do existence na fyzické rovině. V její knize "Thought Forms", Annie Besant, nástupkyně po H.P. Blavatsky, zakladateli "Theosophical Society" píše: "..stvoření objektu je vyjití představy z mysli a její následovné zhmotnění, se stává na čas druh živého tvora zvaného "elemental".(Annie Bessant and C.W.Leadbeater, "Thought Forms", 1971). Visualizace dosahuje překvapivě snadno kontakt s těmi, které čarodějní doktoři a jiní šamané, nazývají duchy (spirits). Harner vysvětluje, že šaman má při nejmenším jednoho, či dva z těchto duchů k osobní službě. Bez ochranného ducha je zcela vyloučeno být šamanem. (Harner, "Shaman").... Moderní člověk provádí ty stejné šamanské techniky a má kontakt se stejnými duchy - ovšem on je nazývá "vnitřní vůdci" nebo "imaginární vůdci". (Inner guides, imaginary guides). Tato starodávná metoda došla pozoruhodných výsledků u Dr. O.Carl Simontona a jeho ženy Stephanie. Simontonovi se stali slavnými pro jejich úspěch s pacienty s terminální rakovinou, z nichž někteří byli zřejmě uzdravení skrze sílu "inner guides", které se Simontonovi naučili visualizovat. Kdysi bylo zásadní že vědci zkoumali proč se něco stalo, a bylo to pro vědce extrémně důležité. Harner vyjadřuje moderní postoj, když argumentuje že "používat techniku dlouho praktikovanou šamany ... jako visualizaci .. nepotřebujeme rozumět ve vědecké terminologii proč to funguje, právě tak, jako nepotřebujeme vědět proč funguje akupunktura abychom ji mohli využít"... Ve své populární knize "The Well Body Book", Mike Samuels M.D. popisuje jak se dostat do kontaktu s vlastním vnitřním "imaginárním doktorem" visualizací. Avšak jeho identifikace této záhadné, vše-vědoucí a vše-mocné "entity" je protiřečná a těžko uspokojivá. Na druhé straně doktor Samuels papouškuje psychologické vysvětlení - tak populární dnes - že tento zřejmě neomylný "doktor" který mluví svým vlastním nezávislým "vnitřním hlasem" je prostě jedna z mnoha forem, kterou "Nekonečná Moudrost" údajně žijící v nás, na sebe vezme, aby s námi komunikovala....A přesto v "Spirit Guides: Access ti Inner Worlds" Samuels zcela vážně prohlašuje, že jeho "imaginární doktor" je ve skutečnosti jeho osobní "spirit guide", kterého kontaktoval pomocí instrukcí od "Rolling Thunder", indiánského šamana. (Mike Samuels, "Spirit Guides"). Při visualizaci "Boha", "Ježíše" nebo věci za kterou se modlí, průměrný Křesťan nemá ani potuchy, že provádí stejnou proceduru o které šaman tvrdí, že otevírá "magické dveře" v mysli které vedou do světa magie. Tato jednoduchá ale mocná technika (dlouho používaná šamany pro vstup do říše duchů, aby navázali kontakt a udělali "obchod" s duchy (spirit entities) získala souhlas v dnešní medicíně, psychologii, úspěch/motivačních kursech, a školství. Je také propagován a vyučován stále se zvyšujícím počtem křesťanských vůdců, kteří chtějí, abychom visuovali náš koncept "Ježíše" a slibují, že ten obraz, který si v mysli stvoříme, se stane skutečným Ježíšem, který potom s námi skutečně spojí... C.S.Lovett píše: "Asi tak před 300 lety žil francouzský mnich, jménem Bratr Lawrence, který vyvinul umění visualizace Ježíše a to převrátilo jeho život naruby. Nejušlechtilejší účel imaginace je dát realitu neviditelnému Pánu.... Jak víte, mnozí mají tendenci k pověrčivosti, co se týče zobrazování si Pána. Ale, víte, Jemu je zcela jedno, jak si Ho visualizujeme. Zobraz si Ho jak chceš, ale miluj Ho!...Ze zkušenosti vím, že váš prožitek s Ním bude ještě lepší, dáte-li Mu i ruce, aby vás mohl obejmout".. (C.S.Lovett, "Longing").
JAK SE POTKAT S VLASTNÍM JEŽÍŠEM? Ti, kteří se honí za hojením a úspěchem, velmi často propadnou pokušení přijmout cokoliv co se zdá fungovat a podle toho si upraví svůj vlastní výklad Bible. Křesťané jsou učeni, aby visualizovali sami sebe na krásné písečné pláži, a přitom "vidí", jak se k nim přibližuje Ježíš. Po celé Americe, experti v hojení vzpomínek vedou celé kongregace jak visualizovat Ježíše jako přítomného u některé traumatické události z dětství - nebo dokonce před narozením. "Ježíš" u těchto událostí provádí odpouštění, hojení, změny - a tak v tomto procesu je vysvobozuje od jejich minulosti. Jsou také jiní, kteří sice nepropagují stejný druh "inner healing", ale jsou pro podobné visualizace Ježíše. Calvin Miller, jeden z nejváženějších křesťanských spisovatelů dnešní doby, doporučuje nebezpečnou ideji, že my můžeme visualizovat silou naší mysli - do existence dokonce Boha a Krista. Ve své knize, která také nabízí mnoho dobrého učení, Miller píše: Jedny dveře vedoucí do světa ducha:Imaginace... Abychom mohli následovat Krista, musíme si nejprve vytvořit v naší mysli Boží neviditelný svět - a nebo se do toho nepouštějme. Tak vytvoříme v naší mysli Krista... My nemůžeme komunikovat se Spasitelem, jehož forma a podoba nám uniká. Kdykoliv hovořím na dálku telefonem s některým z mých dětí, používám jejich hlasu abych si vytvořil tisíce obrazů či představ toho, co oni jsou. Právě tak, v konversaci s Kristem, Ho já vidím v bílém, v klidu a pohodlí v mém vlastním čase. Piji slávu Jeho hnědých očí, uchvacuje mně zlatá záře tančící po Jeho kaštanových vlasech. Vidím jak se Jeho mozolné ruce vztahují ke mně a celému světu, který miluje. Cože? Vy nesouhlasíte? Jeho vlasy jsou černé? A oči? Ať je po vašem! Jeho vlády nad mým životem je právě tak mým pokladem, jako je vaším.... Jeho obraz musí být pro vás reálný tak jako je můj pro mně, i když se liší. Klíč k životaschopnosti (vitality) však zůstává ten obraz.... Kousek po kousku, imaginární kus za kusem Ho definujeme a uctíváme Ho. Pisatelé Bible činili totéž..(Calvin Miller, "The Table of Inwardness"). Je tento visualizovaný "Ježíš" pouze pomůcka pro větší víru jako třeba ikona Řeckých Ortodoxních Křesťanů? Pakliže ano, jsou mentální obrazy božstva povolené, zatím co udělané ze dřeva či kamene zakázané? Je to skutečně sám Ježíš,který k nám přichází, kdykoliv si ho zpodobíme v mysli, jak někteří učí? Je-li tomu tak, nezdá se potom, že máme Ježíše na špagátku a On se objeví, kdykoliv my zatáhneme? Bible učí, že Kristus přišel aby žil uvnitř těch, kteří Mu otevřeli svá srdce a přijmuli Ho za Pána a Spasitele. Ježíš slíbil, že nikdy neopustí jednotlivého Křesťana a slíbil také svou přítomnost zvláštní cestou, když dva, nebo více je shromážděno v Jeho jménu. Je zcela něco jiného aby On se zjevil těm svým, i když se to několikrát stalo. Když se Ježíš náhle objevil za zavřenými dveřmi svým deseti učedníkům po svém vzkříšení, byla to zázračná událost z Jeho vůle pro Jeho účel. Nevěřící Tomáš, který při této příležitosti chyběl, musel čekat celý týden, než se vzkříšený Ježíš znovu objevil a dovolil mu dotknout se Jeho ran. Dnes se ovšem učí, že Tomáš nemusel čekat ani pět minut! Mohl snadno a jednoduše Ježíše visualizací přivolat. A to stejné, podle nich můžeme udělat každý z nás! Ježíš velmi specificky řekl svým učedníkům že odchází, a že pošle Svatého Ducha aby ten s nimi byl. Ten přišel a my známe Jeho přítomnost v našich životech skrze víru v Jeho slib a podle ovoce Ducha. Visualizace Boha či Ježíše nemá s tímto nic společného, není nutná a je to ve skutečnosti pokus o to aby se objevil spíše, než Ho znát Jeho stálou přítomnost v nás... Náš Pán v žádném případě nedal nijaké instrukce a ani nikdy nenaznačil, že Ho kdokoliv měl visualizovat tak, aby se objevil. Nový Zákon zaznamenává všechny události, kdy se Ježíš ukázal během 40 dní po svém vzkříšení a před odchodem do nebe a později setkání s Pavlem na cestě do Damašku. Nikde není ani zmínka o tom, že by snad některá Jeho zjevení byla iniciovaná někým jiným, než Kristem samým. Kdyby bývala tato zjevení zapříčinila visualizace, Pavlův argument z 1 Korint. 15, by ztrácel zcela smysl! Skutečný kontakt s Kristem je skrze víru a spojením v srdci, které On dává těm svým. Jistě, může se i zjevit, pakliže by chtěl - kvůli nějakému zvláštnímu účelu. Ale vytvořit si obraz Ježíše v mysli - a tvrdit, že je to opravdový Ježíš - a dokonce oslovit tento výtvor naší fantazie - to znamená se nechat opravdu podvést. Pokus, vytvořit atmosféru sugestibility, abychom mohli Jeho přítomnost "cítit", je sice trochu odlišné, ale stále se dobrovolně stavíme do rizika klamu. Při každém takovém pokusu vzniká každopádně možnost otevření dveří k démonickému kontaktu - nebo dokonce k získání "spirit guide", kterého budeme považovat za pravého Ježíše....



Podobná témata

Kritika bludů

"New Age, psychologie a okultismus - trojský kůň v církvích V.díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy