Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 279 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116539878
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Peklo nebo podsvětí?
Vloženo Neděle, 25. březen 2007 @ 13:43:44 CEST Vložil: bolek

Studijní materiály poslal nula

první ze serie článků z http://www.myty.info/ věnovaný pohledu Izraelců na posmrtný život.

Člověk si od nepaměti klade otázku, co se děje po smrti. Je smrt koncem všeho nebo jen bránou do nějakého jiného bytí? Mnohá náboženství barvitě popisují, co hrozného se může po smrti stát a využívají lidského strachu z bolesti a trápení ke svým cílům. V člověku, vystrašeném obrazy posmrtného trápení, lze lépe vzbuzovat pocity viny, touhy po odpuštění a spáse, a ještě těsněji ho tak poutat k náboženskému životu.Často se můžeme setkat s popisy pekelných muk, při kterých jsou uváděny útržky veršů z Hebrejské Bible. Nalezneme v Bibli jednoznačný popis toho, co nás čeká po naší smrti? Píše se v Hebrejské Bibli o pekle, nebo máme jen špatné překlady pocházející z hlubokého nepochopení mýtů našich předků? Jak si naši předkové představovali "život po životě" a jak se tyto představy postupně vyvíjely a měnily? Podsvětí - Šeol Nejstarší biblické představy o tom, co se děje po smrti, pocházejí z mýtů a náboženství okolních kultur, zejména kanaánské a mezopotamské mytologie. Starověké blízkovýchodní kultury dělily svět na tři úrovně:

- svrchní sféru, nebesa, kde žijí bohové

- střední sféru, zemi, kde žijí lidé

- spodní sféru, podsvětí, Šeol, kde žijí bohové a kam odcházejí lidé po smrti Bohové obývali nebesa, lidé žili na zemi. V podsvětí, Šeolu (Sheol), byli jak bohové tak i zemřelí lidé. Šeol byl většinou popisován jako temné a tiché místo, rozlehlá jeskyně hluboko pod zemským povrchem. Podsvětí vládli někteří bohové. Např. bůh Mot (Smrt) zde vládl nad mrtvými lidmi i podřízenými bohy. Lidé žijící na zemi byli ovlivňováni z nebes i podsvětí. Věřili, že je nesmírně důležité komunikovat s bohy nebeskými stejně jako s bohy podsvětí. Lidé byli slabí, vydáni všanc rozmarům bohů. Přízeň bohů mohli získat stavbou chrámů, podporou kněží, štědrými oběťmi, modlením i složitými náboženskými rituály stejně jako respektováním čarodějů a proroků.



Uctívání předků

Náboženské rituály starověkého Blízkého Východu byly rozmanité a komplikované. Pouze kněží znali složité metody komunikace s horním i dolním světem. Prosby byly často směřovány prostředníkům, zemřelým lidem, kteří mohli u podsvětích bohů pomoci leccos prosadit.

Uctíváním předků mohli lidé získat osobní ochranu i početné potomstvo, cíl každé rodiny. Uctívání předků však nebylo věcí celé komunity ale jednotlivých věřících a jejich rodin či klanů. Uctívání bohů se však týkalo celé společnosti, bylo řízeno vládcem a prováděno kněžími v chrámech. nejdůležitější náboženské rituály byly spojeny s cykly ročních období a zemědělstvím: osev a sklizeň úrody, sběr prvních plodů atd. Tyto veřejné rituály spojovaly společnost nikoliv s jejich předky ale přímo s bohy, kteří ovlivňovali počasí i úrodu.
Vedle sebe tak existovaly dvě úrovně rituálů: soukromé uctívání předků sídlících v podsvětí a veřejné uctívání bohů nebes i podsvětí.[2] Posmrtná cesta Smrt člověka byla chápána jako změna jeho místa. Ze sféry země se dostal do podsvětí. Cesta do podsvětí však vyžadovala určité pozemské rituály. Pozůstalí museli pohřbít tělo, čímž jej přemístili ze sféry nebeských bohů do dosahu podsvětí. Tělo mrtvého dříve či později zchátralo. Zůstala však jakási stínová kopie mrtvého, která sestoupila do Šeolu. Bytí v Šeolu Mrtví skončili v Šeolu navždy. I v podsvětí však existovala hierarchie. Místo v Šeolu bylo zemřelému stanoveno podle jeho předchozího života a podle kvality a počtu obřadů, které pozůstalí pořádali na počest zemřelého. Pokud lidé dobře uctívali svého předka, dlel v lepších místech podsvětí a mohl jim pak zajistit lepší život. V opačném případě mohl nespokojený mrtvý působit lidem problémy jako trest za to, že musí obývat nejnižší místa podsvětí. Podsvětí v Bibli Podsvětí je mnohdy chápáno jako produkt starých mýtů a pohanských kultů, nemající místo v Bibli. Mnohdy je vytvářeno zdání toho, že Bible popisuje jediný možný model událostí po smrti člověka. Pokud byl člověk shledán dobrým, přijde do nebes, pokud byl špatný, skončí v pekle. To je však zásadní nepochopení Bible. V Hebrejské Bibli je celá řada zmínek o podsvětí - Šeolu. Hebrejské slovo punktované jako SHeOL je však často nesprávně překládáno jako hrob či peklo (hell). Jedná se o "textový virus", který ve čtenáři vyvolává mylné asociace neodpovídající původnímu smyslu biblického textu.

(Verš Deuteronomy 32:22, význam slova Šeol dle Bibleworks[3] Slovo Šeol - podsvětí se vyskytuje v Hebrejské Bibli na více než šedesáti místech. Většina odborníků dnes překládá Šeol jako podsvětí (underworld). To samozřejmě vyvolává u křesťanů teologické problémy. Novozákonní texty neučí, že všichni lidé skončí po smrti na společném temném místě. Proto býval v překladech Šeol nahrazen peklem, hrobem či neutrální dírou v zemi. Dnes se většina překladů vrací zpět k původnímu významu podsvětí. Šeol byl temným místem stínů, kde podle blízkovýchodních mýtů odcházeli všichni lidé po smrti, dobří i špatní. Neexistovala zde ohnivá muka, která jsou podle křesťanské tradice znakem pekla (Luk 23:43). Hebrejská Bible na mnoha místech přebírá starověké chápání světa, rozděleného na nebesa, zemi a podsvětí.

Biblické texty však zároveň dokládají postupný vývoj názorů lidí na posmrtný život až k novozákonnímu učení o pekle. Biblický Šeol se vyskytuje v té největší hloubce, jak dokládá např. Deu 32:22. CEP[1] Deu 32:22 Mým hněvem se vznítil oheň, až do nejhlubšího podsvětí šlehá, pohltí zemi i to, co se z ní těží, sežehne základy hor. Do podsvětí odejdou všichni zemřelí, ať dobří (např. Jákob - Gen 37:35) i špatní (Kórach, Dátan - Num 16:30). CEP Gen 37:35 Přišli všichni jeho synové a všechny jeho dcery, aby ho potěšili, ale on se potěšit nedal. Naříkal: "Ve smutku sestoupím za synem do podsvětí." Tak oplakával otec Josefa. Mrtvý se v podsvětí mohl setkat se svými předky (např. Abrahám - Gen15:15, 25:8).CEP Gen 15:15 a 25:8 Ty vejdeš ke svým otcům v pokoji, budeš pohřben v utěšeném stáří.

I zesnul Abraham a zemřel v utěšeném stáří, stár a sytý dnů, a byl připojen k svému lidu. Zemřelí dleli v podsvětí ve formě zvané hebrejsky repaím. Pojem se překládá nejčastěji jako stín či duch mrtvého. Níže uvedený verš popisuje očekávání mrtvých v Šeolu na příchod zemřelého babylonského krále: CEP Izajáš 14:9 I nejhlubší podsvětí je kvůli tobě rozrušeno, čeká na tvůj příchod, probudilo kvůli tobě přízraky /repaím - stíny/, všech vojevůdců země. Všechny krále pronárodů přimělo vstát ze svých trůnů. Živí mohli komunikovat s mrtvými v Šeolu nejen v rámci obřadů uctívání předků ale také s pomocí vyvolávání duchů zemřelých, černokněžnictví, magie a nekromancie.

V jednom biblickém příběhu touží král Saul znát výsledek nadcházejícího boje s Pelištejci. Využívá služeb vyvolávačky, která naváže komunikaci se zemřelým prorokem Samuelem. Scéna je velice dramatická: CEP 1.Samuelova 28:7 až 15 Tu řekl Saul svým služebníkům: "Vyhledejte mi ženu, která vyvolává duchy zemřelých. Půjdu k ní a dotážu se jí." Jeho služebníci mu řekli: "Taková žena, která vyvolává duchy zemřelých, je v Én-dóru." ... ...král jí řekl: "Neboj se! Co vidíš?" Žena Saulovi odvětila: "Vidím božský zjev, jak vystupuje ze země." Řekl jí: "Jak vypadá?" Odpověděla: "Vystupuje starý muž, zahalený pláštěm."
Saul poznal, že to je Samuel, padl na kolena tváří k zemi a klaněl se. Samuel se Saula otázal: "Proč rušíš můj klid? Proč jsi mě dal přivolat?" Saul řekl: "Jsem ve velkých úzkostech. Bojují proti mně Pelištejci a Bůh ode mne odstoupil. Vůbec mi neodpovídá ani prostřednictvím proroků ani skrze sny. Proto jsem zavolal tebe, abys mi oznámil, co mám dělat." Příběh dokládá, že zemřelého mohla přivolat a vidět jen osoba nadaná zvláštními schopnostmi. Zemřelý si zachovával podobné osobní charakteristiky, jako zaživa, včetně vzhledu, paměti, vědomí a znalostí toho, co se děje ve světě živých.

Prorok Samuel dlící v Šeolu měl pro Saula špatnou zprávu. Král bude příští den vydán do rukou nepřátel a spolu se svými syny se ocitne v podsvětí, po boku Samuela:CEP 1.Samuelova 28:16 až 20 Samuel odvětil: "Proč se ptáš mne, když Hospodin od tebe odstoupil a stal se tvým protivníkem? ...

... Spolu s tebou vydá Hospodin do rukou Pelištejců též Izraele. Zítra budeš ty i tvoji synové u mne. Také izraelský tábor vydá Hospodin do rukou Pelištejců." Saul se náhle skácel, jak byl dlouhý, k zemi; tak velice se polekal Samuelových slov. Nebylo v něm síly, protože nepojedl chleba celý den a celou noc. Na řadě míst Hebrejské Bible nalezneme doklady prastaré víry blízkovýchodních kultur v existenci podsvětí. Lidé si představovali podsvětí jako místo stínů hluboko pod zemí, kde skončí všichni zemřelí. Jejich místo v podsvětí pak bude závislé i na tom, jak budou památku zemřelého uctívat živí lidé na zemi. A naopak, život lidí na zemi může být v dobrém i zlém ovlivňován podsvětními bohy za asistence zemřelých. Odkud se vzala víra v podsvětní říši stínů? Jedná se o pouhou fantazii našich předků? Zajímavé je, že i mezi námi prý žijí lidé se zvláštními schopnostmi. Tvrdí, že občas mohou vidět podivné nezřetelné postavy, stíny jakoby z jiného světa. Zrodily se právě z těchto zkušeností příběhy o podsvětí, biblickém Šeolu?


Pokračování příště.






[1] Ekumenická rada církví v ČSR. Bible, Písmo svaté Starého a Nového zákona, Ekumenický překlad. Jinak také Český ekumenický překlad /CEP/. V elektronické formě SW BibleWorks.
[2] Lang, Bernhard. Afterlife. Bible Review, Feb 1988. www.basarchive.org
[3] BibleWorks, LCC. BibleWorks 5.0 .020w. Hermeneutika Computer Bible Research software. 2001.
www.bibleworks.com


Podobná témata

Studijní materiály

"Peklo nebo podsvětí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Peklo nebo podsvětí? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 14:29:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, jen tak do toho, tyto otázky vůbec nejsou jednoduché.
dal bych k tomu citát, ale počkám si na další díl. Držm palce na výzkumu !!!
Mirek



Re: Peklo nebo podsvětí? (Skóre: 1)
Vložil: Ferda v Pondělí, 26. březen 2007 @ 19:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to „říše,kde se duše zatracenců smaží ve věčném ohni nebo jsou jinak mučeny“. Ne,pravil Jan Pavel II,peklo je“ stav bytí,v němž skončí ti kdo Boha trvale odmítali a vědomě páchali zlo“.Tito jedinci jsou zatracení a odsouzení k tomu,že nikdy neprožijí rozkoš z Boží přítomnosti. .....................Ferda................



Re: Peklo nebo podsvětí? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:17:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zpráva z věčného Pekla:
Kláro, nemodli se za mne, jsem zatracená! Nemysli si, že ti to sděluji na důkaz našeho přátelství. Tady už nikoho nemilujeme. Dělám to na příkaz té moci, která si nikdy nepřeje zlo a vždy dělá dobro. Ráda bych tě viděla tady, kde zůstanu navždy. Nebuď překvapená, že ti to přeji. Moje vůle ztvrdla v to, čemu vy říkáte zlo. Dokonce i když zde děláme něco dobrého, jako já teď, když ti otevírám oči ohledně Pekla, není v tom můj dobrý úmysl. Slyšíš mě? Tady pijeme nenávist, jako by to byla voda. Všichni se nenávidíme navzájem. A víc než co jiného nenávidíme Boha. Tady neuznáváme dobro v nikom.

Nyní jsem donucena dodat, že i vůči nám zde je Bůh milosrdný. Nedovolil nám udělat veškeré zlo, které jsme chtěli, když jsme byli na zemi. Tím bychom přidali hodně ke své vině a trestu. Nechal nás zemřít brzy – jako v mém případě – nebo připustil zmírnění okolností u ostatních. Dokonce i teď nám projevuje své milosrdenství, protože nás nenutí být mu nablízku. Postavil nás na vzdálené místo – do Pekla, a tak zmenšuje naše trápení. Každý krok blíž k Bohu by zvětšil naše utrpení víc, než další krok do nitra ohně. Řekla jsem to donucena, protože nemohu lhát, ačkoliv chci. V Pekle jsou naše duše uvězněny v ohni a zbaveny pohybu. Nemůžeme už uskutečňovat zlo, které si přejeme. Musím polykat proud urážek, které bych na tebe ráda vychrlila. Mnoho z toho, co tu kladu na papír, píši proti své vůli. Jednoho dne jsi mě varovala: „Anno, budeš zatracená, jestli se nebudeš více modlit.“ Měla jsi pravdu. Všichni, kdo hoří v Pekle se buď nemodlili vůbec nebo se nemodlili dost. Modlitba je první krok k Bohu. Na zemi poznají lidé Boha prostřednictvím toho, co stvořil a co zjevil ve Starém a Novém zákoně. Mohou ho za to milovat, ale také nemusejí. Věřící – kypí ve mně zlost, když to říkám -, který rozjímá o Kristu rozpjatém na kříži, bude Boha milovat. Ten, kdo Boha miluje, je v nebi nepopsatelně šťastný. My v Pekle to víme a toto vědomí nás naplňuje zuřivostí. Všechny duše netrpí v Pekle stejně. Čím byl hřích lehkovážnější, zákeřnější a rozhodnější, tím zmučeněji se duše cítí. Kdo hřešil ze zloby, trpí více než ti, kteří hřešili ze slabosti. Zavržení křesťané trpí nejvíce, protože na zemi dostali nejvíce milostí, aniž by je využili. Zde, v Pekle již nedostáváme žádné milosti. A i kdybychom je dostali, s pohrdáním bychom je odmítli. Nikdo ovšem netrpí víc, než si zaslouží. Kdyby to nebyla pravda, mohla bych mít více důvodů k nenávisti. Naše největší utrpení však spočívá v tom, že s jistotou víme, že se nám nikdy nedostane té cti vidět Boha. Naše sebevědomí mučí to, vůči čemu jsme byli na zemi neteční a lhostejní!

Budu ti teď vyprávět o své smrti. Před rokem jsem se vdávala. Tehdy jsem šla naposledy ke zpovědi a k svatému přijímání. Formálně. Šlo o nehodné přijímání. Mé manželství bylo harmonické. Měli jsme stejné názory. Chtěli jsme si užívat. Můj manžel chtěl jedno dítě, já ani to. Dávala jsem přednost hezkému oblečení a nábytku, čaji s dámami, zábavám a výletům. Jednou jsme navštívili slavnou katedrálu, ale pouze, abychom obdivovali její uměleckou hodnotu. Abych neutralizovala náboženské ovzduší středověku, vysmívala jsem se pekelnému ohni. Před týdnem – říkám ti to v obdobích, kterými vy měříte čas, protože posuzováno bolestí, kterou jsem zakusila, bych mohla hořet v Pekle již deset let. Tedy před týdnem v neděli jsme si s manželem vyjeli autem. Ráno mě napadlo jít na mši. Moje „ne!“ – rázné a rozhodné – zaškrtilo tu myšlenku. S tím musím provždy skončit! Tehdy byl zářivý a nádherný den. Cítila jsem se dobře a pohodlně, jako málokdy. Ale jakmile jsme vyjeli, dostala jsem neblahou předtuchu. Večer cestou domů nás oslnilo protijedoucí auto. Havarovali jsme. „Ježíši!“ zaječela jsem, ne však jako modlitbu. Cítila jsem drtivou bolest – maličkost ve srovnání s mým nynějším utrpením. Probudilo mě světlo, ve kterém jsem uviděla všechny Boží milosti, které jsem pošlapala. Cítila jsem se jako vrah. Lítost vůči Bohu či lidem? Nikdy! Pociťovala jsem stud kvůli svým činům? Vůbec ne! Neviditelný soudce řekl: „Pryč ode mne!“ a má duše spadla na místo věčných muk! Nevěřila jsem v činnost ďábla. Teď vím, že mě silně ovlivňoval. Pouze mnoho modliteb, mých a druhých lidí, s oběťmi a dobrovolným utrpením, by mě dokázalo, tehdy za života na zemi, pozvolna osvobodit. Nyní nenávidím i obdivuji ďábla, protože on a jeho padlí andělé usilují o zatracení tvé duše. Ač mé utrpení vzrůstá s početním přírůstkem duší v Pekle, přece chci další zatracené. Tak silná je má nenávist.

Nalezeno v písemné pozůstalosti jedné německé řeholnice. Je to o její bývalé kamarádce. Zkráceno.



Ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:27:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
V Pekle to v současnosti vypadá takto:
Evangelium svatého Lukáše, 16. kapitola. Přímá řeč Pána Ježíše Krista o Pekle:
16,15 Řekl jim: "Vy před lidmi vystupujete jako spravedliví, ale Bůh zná vaše srdce: neboť co lidé cení vysoko, je před Bohem ohavnost.

16,19 Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.

16,20 U vrat jeho domu lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů,

16,21 a toužil nasytit se aspoň tím, co spadlo se stolu toho boháče; dokonce přibíhali psi a olizovali jeho vředy.

16,22 I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben.

16,23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama, a u něho Lazara.

16,24 Tu zvolal: 'Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.'

16,25 Abraham řekl: 'Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se tu raduje, a ty trpíš.

16,26 A nad to vše jest mezi námi a vámi velká propast, takže nikdo - i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.'

16,27 Řekl: 'Prosím tě tedy, otče, pošli jej do mého rodného domu,

16,28 neboť mám pět bratrů, ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.'

16,29 Ale Abraham mu odpověděl: 'Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslouchají!'

16,30 On řekl: 'Ne tak otče Abrahame, ale přijde-li k nim někdo z mrtvých, budou činit pokání. Řekl mu: Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.'"




Re: Peklo budoucnosti bude bohatší o přítomnost ďábla (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:36:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Peklo budoucnosti bude bohatší o přítomnost ďábla, šelmy a falešného proroka, trýznění bude pokračovat.

Zjevení 1.kapitola (EKUM)
1,1 Zjevení, které Bůh dal Ježíši Kristu, aby ukázal svým služebníkům, co se má brzo stát; naznačil to prostřednictvím anděla svému služebníku Janovi.
1,2 Ten dosvědčil Boží slovo a svědectví Ježíše Krista, vše, co viděl.
1,3 Blaze tomu, kdo předčítá slova tohoto proroctví, a blaze těm, kdo slyší a zachovávají, co je tu napsáno, neboť čas je blízko.

Zjevení 20.kapitola

20,10 Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.
20,11 A viděl jsem veliký bělostný trůn a toho, kdo na něm seděl; před jeho pohledem zmizela země i nebe a už pro ně nebylo místa.
20,12 Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách.
20,13 Moře vydalo své mrtvé, i smrt a její říše vydaly své mrtvé, a všichni byli souzeni podle svých činů.
20,14 Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero.
20,15 A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera.




L. Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 27. březen 2007 @ 07:59:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--V Pekle to v současnosti vypadá takto:--
Halíkova současnost=2000 let  stará práce neznámého autora evangelia
--Peklo budoucnosti bude bohatší o přítomnost ďábla, šelmy a falešného proroka, trýznění bude pokračovat.--
Mnohá náboženství barvitě popisují, co hrozného se může po smrti stát a využívají lidského strachu z bolesti a trápení ke svým cílům. V člověku, vystrašeném obrazy posmrtného trápení, lze lépe vzbuzovat pocity viny, touhy po odpuštění a spáse, a ještě těsněji ho tak poutat k náboženskému životu,tedy  s ním snadněji manipulovat.Na kojence a další nevinné jsou tito církevní farizeové krátcí.  



Na tlustokožce je potřeba udeřit říká Svatý otec (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Úterý, 27. březen 2007 @ 09:32:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Svatý otec Benedikt XVI : Ostrý protiklad mezi výhružným a radostným poselstvím nemohu uznat. Kdo čte evangelium, vidí, že Kristus hlásal radostné poselství, k němuž však také patří poselství o soudu. V evangeliích dokonce najdeme přímo dramatické výrok o soudu, při kterých leckoho může zamrazit. To by se nemělo zamlčovat.

Existují citlivé, téměř nemocné duše, které se dají rychle zastrašit. Ty musíme vyvádět ze zóny strachu, musíme jim hlásat mocná slova o milosti.

A pak jsou zde tlustokožci, na které se musí udeřit.

Z knihy: Benedikt XVI.

Křesťanství na přelomu tisíciletí str. 129



M.P:ČR je národem tlustokožců jinak by nezavraždil 3 milióny svých vlastních dětí a nezlegalizoval by homosexualitu. Tito tlustokožci si stěžují na zastrašování peklem. Jinými slovy jako by říkali  Liborovi Halíkovi: mluvte spíše jako kultivovaní diplomaté, aby  vaše slova nebyli jako bodce jitřící nám naše svědomí k vůli našim nemravnostem.
 

Vymysleli si moderní teologové teorii prázdného pekla neboť měli k vůli svým heterosexuálním, pedofilním, homosexuálním… hříchům z něho strach a tak potřebovali zdánlivou iluzi, že mají nebe jisté?



Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy