Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 278 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535120
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Sebeláska zničila ďábla a může zničit i Tebe
Vloženo Neděle, 21. leden 2007 @ 16:57:37 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal Seraphim

Sebeláska zničila ďábla a může zničit i Tebe Bůh miluje jen některé lidi. Pouze tyto pravidelně trestá. Viz Židům, 12.kapitola, 6.verš: „Koho Pán miluje, toho přísně vychovává, a trestá každého, koho přijímá za syna." Ostatní hříšníky Bůh netrestá tak často, někdy je nechává dlouho (až do smrti) beztrestně těžce hřešit.

Hříšníci často Bohem trestaní začínají díky trestu poznávat své špatnosti, viny. Zde začíná morální vzestup. Tehdy se hříšníci vydávají na cestu ke Kristu bez otrockého strachu, tj. bez bez ohledu na vlastní bolest. Někteří k sobě ihned pojmou velkou svatou nenávist, jiní s velkou prostotou začnou sloužit svému Stvořiteli a litují urážek, kterých se vůči Němu dopustili. Je pravdou, že ten, kdo je veden nesmírnou svatou nenávistí k sobě (ke svému sobectví), je více než ostatní způsobilým dosáhnout téměř dokonalého morálního stavu. Přesto toho stavu vytrvalým cvičením v ctnosti mohou dosáhnout všichni, kteří trvale činí pokání. Avšak ti, kdo sami sebe svatě nenávidí, k němu dospějí dřív. Podle rady zkušenějších zpracoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve Také souhlasím s tím, co řekl Pavel Kábrt o „Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého“. Pravil: „Nesouhlasím s moderním teologickým názorem, že se musíme proto nejprve učit milovat sami sebe. To pokládám za ohavnost. Jsem si jist, že Ježíš dával příklady a podobenství právě z těch oblastí života, kde věděl, že “už to funguje”, že tomu každý rozumí a nemusí se to učit. Když nás učil: Kde je tvůj poklad, bude i tvé srdce, nemyslel, že bychom si nejprve měli vyzkoušet hledat nebo získat nějaký poklad, abychom to pochopili, jaké to je. A tak i s milováním druhého jako sebe věděl, že prostě každý se má přirozeně rád, úplně každý, i sebevrah. A tak má také člověk milovat druhého člověka. Nemusí se to nejprve učit. Nevěřím, že jsou lidé, kteří sami sebe v pravém slova smyslu nenávidí (tj. přirozeně nenávidí) – i když vím, o jakých lidech může být řeč. I já sám sebe nenávidím (tj. svatě – nadpřirozeně nenávidím), když si uvědomím, jaký jsem, a jaký bych být měl. A přes to všechno: jak by se moji bližní měli, kdybych jen na padesát procent o ně pečoval tak, jak o sebe. Kdybych jen trochu na ně myslel tak, jak myslím na sebe. Kdybych jim přál jen polovinu toho, co přeju sobě. Myslím, že Ježíš věděl, co říká, a nechtěl nás tímto svým přikázáním ještě víc soustředit na sebe samé. Nevěřím, že nás přikázáním o lásce k bližnímu nabádal ke vstupu do prvního ročníku “školy sebelásky”. Myslím, že je to jen další ze satanových pastí, do kterých hbitě a lehce chytá nevěrné křesťany. Trochu mi to připomíná misijní službu. Jednou jsme se domluvili, že budeme dělat na ulicích misijní službu. Ale předtím nám ti, kteří s tímto nápadem přišli, nabídli několik schůzek, kde si řekneme zásady a budeme se o to modlit. Už jsem tušil zradu. Hádejte, jak to dopadlo. Asi po třetí schůzce se po kávě, čaji, zákuscích a modlitbách domlouvala schůzka čtvrtá (jak [ne]řekl Ježíš, kde se dva neb tři sejdou ve jménu mém, nechť čaj a zákusky jsou uprostřed nich). A tak na čtvrtou “přípravnou” schůzku jsem už nešel. Dozvěděl jsem se pak, že na ulicích nikdy nebyli a vše se rozpadlo. Tak dopadne i ten, kdo se bude nejdřív učit lásce k sobě, aby pak uměl milovat druhé.“ http://granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=6273 http://memento.junweb.cz/chovani/neskaceme.htm Další už neznámá křesťanská pravidla, tak jak je shrnul Pavel Kábrt, jsou na: http://memento.junweb.cz/chovani/chovani.htm


"Sebeláska zničila ďábla a může zničit i Tebe" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Židům 12, 6 (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Neděle, 21. leden 2007 @ 17:25:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud si prohlédneme okolí tohoto verše, vidíme, že autor dopisu povzbuzuje židy obrácené ke křesťanství, aby se nenechali odradit všelijakými těžkostmi. Přirovnává zde Boží výchovu výchově pozemských otců, která přece také bývá přísná.
Smysl citovaného verše tedy není v tom, že Bůh nemiluje ty, které netrestá. Ani z toho nelze usuzovat, že ty, které miluje, trestá pravidelně.
Někteří lidé potřebují spíše hůl, jiní mít nad sebou přísnou ruku, další zase spíš potřebují pochopení či povzbuzení. Někteří snad trestání skoro vůbec nepotřebují.



Re: Sebeláska zničila ďábla a může zničit i Tebe (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 23. leden 2007 @ 16:51:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Marku2 píšeš:
Mně se nelíbí věta "Bůh miluje jen některé lidi."

Proto Ti to vysvětlím:
Bůh miluje lidi ze všech národů, kmenů a jazyků světa, avšak miluje uvnitř těchto skupin jen některé lidi - ty které vychovává pomocí něhy i trestu.
Zde vidíš, že nejsem ani nacista, ani antisemita apod. Píši jen to, co vyplývá z Bible i z dějin a zkušeností všech církví ve všech zemích světa. Bible a v ní sám Pán Ježíš odmítá tu dnes tak propagovanou teorii liduprázdného Pekla. Je to nesmyslná teorie. Neodpovídající realitě. Ti lidé, kteří už jsou ve věčném Pekle, nejsou milováni Pánem Bohem. Pekelný stav srdcí jednotlivých konkrétních lidí však začíná už zde na Zemi mezi ostatními lidmi. Člověk nějak žije, nějak volí své hodnoty, své priority, něčemu se přizpůsobuje, nebo naopak nepřizpůsobuje. Mnozí zjišťují, že je pro ně na Zemi výhodné a pohodlné vědomě lhát, podvádět, krást, zabíjet své vlastní děti umělým potratem atd. Vytvářejí si tak ve svém vlastním srdci věčné peklo, které pak bude pokračovat na věčnosti. Pravdomluvný Bůh jim bude nesmírně vadit, minimálně tak jako jim už dnes na Zemi vadí pravdomluvní lidé, kteří neznají výhodných lživých kompromisů.
(Samozřejmě existuje nesmírný rozdíl mezi vědomou lží a lží neuvědomovanou. Neuvědomovaná lež - např. nepřesná-lživá vědecká informace neškodí duši tolik co obyčejná lež vědomá)

O těch pekelných lidech, které Pán Bůh na Zemi už nemiluje píše ve své korespondenci katolický světec P.Pio, kapucín stigmatik.
Jde o lidi s nimiž Boží jemnost už nic nezmůže, a nedají se zvládnout ani tresty.

Pio doslova napsal:
"Ježíš se na ně obrací s velmi vábivým pozváním: „Kdo žízní, ať přijde ke mně a pije.“ Ale dobrý Bože, jaké odpovědi se mu dostává od těchto lidí? Dávají najevo, že tomu nerozumějí. Utíkají před tím. Nejhorší pak je to, že si tihle ubožáci za dlouhá léta navykli na onen život mezi plameny pozemských útěch, a tak mezi těmi ohnivými jazyky zestárli a již nejsou schopni cítit Vaše výzvy, dobrý Ježíši (PZ: v italštině se Pánu Ježíši uctivě vyká), dokonce ani tehdy ne, když se nacházejí ve velkém, strašlivém nebezpečí.

Jaký lék by bylo třeba užít pro tyto nešťastné Jidáše, aby se zase vrátili do svého vlastního nitra? Jaký lék by mohl vzkřísit tyhle vskutku mrtvé? Ach! Můj otče, má duše překypuje bolestí. I těmhle lidem dal Ježíš pozdravení, objal je, políbil je. Ale pro tyhle nebožáky to byl pozdrav, který je neposvětil, objetí, které je nepřivedlo k obrácení, a políbení, ach..! Už jsem se chystal říci, že je nejen nespasil, nýbrž že už pro ně prostě nikdy nebude spásy!

Boží jemnost už s nimi nic nezmůže, protože dobrodiní je nepřitahují. Nedají se zvládnout tresty. Slasti v nich probouzejí drzost. Strohost je přivádí k zhrubnutí. Když mají prospěch, nadýmají se. V protivenstvích podléhají beznaději. Jsou slepí i hluší, takže nevnímají ani tu nejsladší výzvu, ani tu nejostřejší výtku Božské dobrotivosti, která by jimi mohla otřást a přivést je k obrácení. Nedělají nic jiného, než že se utvrzují ve své necitelnosti, a tak upadají do stále hlubších temnot."

Z korespondence patera Pia dne 10.10.1915. Tento stigmatizovaný chudý kapucín zemřel r.1968 v pověsti svatosti a kolem r.2000 byl Katolickou církví svatořečen.
Z Gianluigi Pasquale: Duchovní odkaz otce Pia 2, Paulínky Praha 2003, str.33-34.


Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy