Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 477 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462311
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá?
Vloženo Úterý, 21. listopad 2006 @ 19:48:31 CET Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Seraphim

Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá? Třeba jako P.Stanislav Prokop, o kterém vyprávěla PhDr. Marie Rút Křížková. Řekla o něm, že to byl někdo, kdo v době komunismu s velkou horlivostí vedl farnost kostela sv. Václava na pražském Proseku. P. ThDr. Stanislav Prokop díky tomu, že byl napojen na tajnou policii, měl určitá privilegia. P.Prokop míval ukázkové mše. Například u nich vždy byla půlnoční – jinde v Praze to byl problém. Farnost pořádala táboráky mladých, měli krásný pěvecký sbor, scházeli se v modlitebních kroužcích v rodinách – byla tu celá řada aktivit jinde nepřípustných. Přičítali to osobní statečnosti otce Prokopa, věřili mu a měli ho rádi. V době komunismu se pater Prokop choval ohromně, prokazoval pronásledované paní PhDr. Křížkové pozornost a na Vánoce jí dával i finanční dary. Byla totiž takzvaně sociální případ, žila sama se třemi dětmi a pracovala díky pronásledování od komunistů jako lesní dělnice za 5,20 Kčs na hodinu. Vůbec nevěřila tomu, že by někdo z kněží mohl přistoupit na spolupráci s StB. Proto tehdy zvala patera Prokopa i na různé akce chartistů. Ani v nejmenším ho tehdy nepodezírala. Až když jí v druhé polovině devadesátých let zpřístupnili v Pardubicích 500 stránek spisu, který na ni jako na nepřátelskou osobu vedla StB (jejím svazkem za 15 let prošlo 86 důstojníků a placených estébáků), otevřely se jí oči. Říká: „Agent Slánský (Stanislav Prokop) vždycky předem oznámil, že chystáme nějakou akci, které se zúčastní, a potom o ní podal zevrubnou zprávu.“

PhDr. Křížková se snaží P.Prokopovi nyní ustavičně pomoci. Ráda by ho připravila k pokání. Upřímná lítost je však dar, který není dán každému knězi či kazateli, který zradil. Není radno zrazovat. Apoštol Pavel to popsal v listu Židům v 6.kapitole, verších 4-6: „Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.“ Jedenáct apoštolů vidělo nepokání na příkladu Jidášově, velekněží a většiny tehdejšího židovského národa. My to vidíme na nekajícím duchovenstvu, které žilo ve východní Evropě v dobách komunismu. Asi se bude muset jak sestra Křížková, tak i my smířit s tím, že ti duchovní-agenti, kteří nás v době komunismu přiváděli k víře v Boha, nebudou činit pokání a zahynou navěky v Pekle. Je to smutná perspektiva, ale pravděpodobně reálná. Jen pokorným dává Bůh totiž milost. Agenti se odmítli pokořit, zvykli si na fyzické i emocionální (citové) výhody, které požívali, když působili v Církvi v dobách komunismu – odmítli emocionálně strádat-citově trpět. Nevěřili Bohu, že je za pocitové či jiné pozemské strádání patřičně odmění. Řidili se materialistickým heslem: „K jídlu je lepší vrabec v hrsti, než vykrmený holub na střeše.“ Přitom krev (někdy stačí i pouhé slzy) mučedníků byla v dobách starořímských (a dnes také) semenem budoucího zdravého křesťanství, jak popsal Tertulián. Kde je duchovenstvo, tj. ti křesťané kteří se rozhodli stát v čele ostatních křesťanů, ochotno k mučednictví, tam křesťanství vzkvétá. U nás bylo pastýřských mučedníků poskrovnu. Proto i žeň je malá. Jak se takový nekající duchovní chová, když je přistižen a na stole leží důkazy o jeho zradě? Jako P.Prokop: Sestra Křížková mu napsala v r.1999 dokonce dopis: „….Mám v ruce mimo jiné Vaše udání z……“ P.Prokop nereagoval. K rezignaci z postu učitele na teologické fakultě musel být r.2004 donucen. Už 17 let není schopen činit pokání. Proč? Protože by se musel sám nad sebou zastydět, sám sobě se zhnusit. Takto, když neustále zapírá a působí stále ve své původní farnosti na Proseku, tak ho mnozí farníci stále považují za nevinně obviného kněze, za mučedníka. Jak vypráví sestra Křížková: „Poté, co o tom asi před dvěma lety vysílala i televize, strhla se ve farnosti velká bouře. Ti, kteří mě znají, mi věří, jiní stále stojí za farářem Prokopem. Ten nic nevysvětlil, nijak se neomluvil. Řada lidí na Prosek přestala chodit, zejména mladí. Chodí tam hlavně starší lidé, kteří tam jsou zvyklí. Začala jsem dostávat anonymy, které mi vyhrožovaly peklem, a pak i výhružky, že mi ulice bude nebezpečná. Na radu svých přátel jsem to oznámila policii. A tak jsem si znovu zažila něco podobného jako za totality. Tehdy mě sledovali estébáci a kroužili kolem našeho domu, teď mě sledovali demokratičtí policisté, jezdili kolem mého bytu a vždy zatroubili, abych věděla, že mě střeží. Nabízela jsem i generálnímu vikáři, že se sejdeme před farností, aby pater Prokop řekl: Ano, bylo to tak, udělal jsem to a to, prosím, komu jsem ublížil, odpusťte mi. Tohle by mi úplně stačilo. Ale nic takového se nestalo.“ Takovéto poloodmaskování se Jidášovi v evangeliu nestalo. Ten ztratil při zatýkání Krista okamžitě důvěru všech ostatních apoštolů a skrze jejich jednomyslné svědectví ztratil důvěru i všech tehdejších Ježíšových stoupenců. Pak se pokusil získat lepší postavení u velekněží, tím že jim vrátil peníze a připomněl svou těžkou práci, že zradil krev nevinnou. Oni však zrádce-agenta už nepotřebovali. Pochopil. Dříve než se oni zbaví nepohodlného svědka, zabije se sám. Vysvětlil Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve Detaily k případu dotyčného kněze viz: http://christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=2705 http://christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=2707 http://tisk.cirkev.cz/z-domova/thdr-stanislav-prokop-odejde-z-teologicke-fakulty.html http://christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=1959


"Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 22. listopad 2006 @ 01:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jeden takový "západní" Jidáš napomohl konzervativním křesťanům v Republikánské straně USA PROHRÁT MORÁLNĚ DŮLEŽITÉ VOLBY do sněmovny i do senátu 7.11.2006, které měly de facto rozhodnout o potratech a homosexuálních sňatcích.
Vše bylo přesně načasováno, aby se skandál amerického kazatele Teda Haggarda dostal do médií necelý týden před tamními volbami. Mnoho lidí jeho obvinění z utajovaných homosexuálních vztahů doslova šokovalo. Haggard byl totiž jednou z hlavních postav evangelikálů ve Spojených státech. Náhle před volbami rezignoval na všechny funkce a přiznal vinu.

Je to skandál par excellence. Jeden z nejznámějších evangelikálních kazatelů v Americe, zakladatel největší megacírkve a současně člověk, který se schází se samotným prezidentem Bushem, ve vrcholném období života padá do hlubin a ocitá se na dně - po stránce profesionální, společenské i morální. Je to tragický osud, hodný Shakespeara.

Hlavní aktér se jmenuje Ted Haggard. TĚSNĚ PŘED VOLBAMI POMÁHÁ REPUBLIKÁNSKÉ STRANĚ, OHNIVĚ ŘEČNÍ, VYSTUPUJE V TELEVIZI, REPREZENTUJE TAKZVANOU "MORÁLNÍ VĚTŠINU". Najednou se ale objeví bezvýznamný homosexuální masér Mike Jones s tím, že viděl Teda Haggarda na obrazovce a poznal v něm bývalého zákazníka, který mu prý platil za sex a drogy. Lidé jsou šokováni a pastor Ted pár dní zapírá. Pak se zlomí, rezignuje na všechny funkce a V NEDĚLI PŘED ÚTERNÍMI VOLBAMI PŘIZNÁVÁ, ŽE JE "SVŮDCE A LHÁŘ".
Jeho příběh je pozoruhodný. Tento dnes padesátiletý kazatel prožil duchovní obrácení v šestnácti letech. Ve dvaadvaceti se oženil s nynější manželkou Gayle, se kterou mají pět dětí - nejstaršímu je třiadvacet, nejmladšímu jedenáct. Haggard se stal nejprve pomocným kazatelem megasboru v Louisianě - a s vizí, že založí něco podobného, se odstěhoval do kouzelného prostředí v Colorado Springs.
Tam se začal scházet s několika zájemci ve sklepních prostorách svého domu. Získával další a další přívržence, takže si brzo začali pronajímat místnosti v nákupních centrech. Jeho rostoucí sbor si dal název New Life Church - "Církev nového života". Dnes má 14 000 členů a je to největší megacírkev ve Spojených státech. Tajemstvím jejího růstu je otevřenost vůči okolnímu světu a osobní vztahy, které věřící rozvíjejí v malých skupinách.

Časopis Time zařadil Haggarda mezi 25 nejvlivnějších evangelikálů v Americe. Citoval jeho slova o tom, že křesťané musí co nejvíc ovlivňovat politiku a kulturu po celém světě. V té době už pastor Ted reprezentoval 30 milionů amerických křesťanů, sdružených v Národní asociaci evangelikálů, lobboval u prezidenta i v Kongresu.

http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/zpravy/_zprava/294047 18.11.2006



Jidáš Haggard zničil třicetiletou námahu USA křesťanů - ale Bůh své věrné neopustil. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 22. listopad 2006 @ 02:06:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bůh věrné křesťany vyslyšel: Po porážce v USA volbách došlo k vítězství.
Američtí křesťanští protipotratoví aktivisté nelenili a hned po volbách posílali petice prezidentovi a dalším činovníkům, aby stát přestal finančně dotovat potratáře. Jistě se za to i modlili.
Prezident Bush zareagoval a podle zprávy Associated Press z 18.11.2006 už jmenoval nejvyšším úředníkem spravujícím financování a nefinancování potratářských organizací (náměstkem pro populaci = deputy assistant secretary for population) MUDr. Erica Keroacka, protipotratového gynekologa. Jeho jmenování nevyžaduje potvrzení Senátem USA (po volbách levicovým - propotratovým, prohomosexuálním), a tak nově jmenovaný protipotratový aktivista a současně odpůrce zvrácené prohomosexuální výchovy na státních školách může začít řídit úřad během několika týdnů.
Modleme se, aby ho Bůh posiloval a aby dokonale vymetl z úřadu všechny vrahy počatých dětí, propagátory homosexuality i sexuálního střídání partnerů. Aby si na úřad přivedl věrné a pracovité spolupracovníky. O to Vás prosí
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
Adresa federálního úřadu je zde:
http://opa.osophs.dhhs.gov/
Adresa současného pracoviště MUDr. Keroacka, tj. adresa nezistkové organizace pomáhající ženám je zde:
http://partners.awomansconcern.org/



Re: Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 22. listopad 2006 @ 10:47:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Redakce Magazínu ChristNet.cz má k dispozici obsáhlý záznam styčného důstojníka StB o rozhovoru s Františkem Václavem Lobkowiczem (dnešním římskokatolickým biskupem ostravským) ze září 1989, z doby těsně před pádem komunistické totality. Hodlá ho brzy zveřejnit.
Viz: http://christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=12128




Re: Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá? (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Středa, 22. listopad 2006 @ 15:44:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, jak jsem již psal 20 let jsem byl Svědek Jehovův.Bylo určité období kdy jsem jezdil po vlastech českých a zajišťoval pro sbor SJ bible.To ještě nepoužívali ten "svůj"Někde mne vyhodili jinde né.Poznal jsem mnoho lidí a rád nato vzpomínám.I jako SJ jsem jim většinou stál za "rozhovor".Zažil jsem i dozor STB a výslechy v těch dobách.Vše bylo v "pohodě" nikdo mne nebil a nemučil jen já a kolega na pracovišti jsme dostali zakáz v roce 88-89 na cestu cestu do Polska na sjezd SJ.Byl jsem dost aktivní.Dnes bych řekl "horlivej-blbec".Zažil jsem zajimavou "perličku"Ještě za komunismu jsem vešel na jednu katolickou faru.Pan farář byl velice příjemný a ochotný.Ptal se zda mi nebude vadit ekumeňák s apokrify?..Já řekl ,že né a on mi nabídl ,abych si sedl a že pro3- 4kusy dojde.Tak jsem si sedl a čekal.Co se nestalo?Slyšel jsem jak mne zamkl a pak z vedlejší místnosti volal na VB..Byl jsem docela překvapen, ale nechtěl jsem tam čekat na to co příjde a tak silou jsem si otevřel dveře a bez rozloučení s timto "hodným"pánem jsem odešel.Na tuto "story" skoro zapomenul.Nedávno však běžel v televizi dokument o "sametové revoluci" a já slyšel tohoto "hodného"pána řečnit o křesťanské lásce a demokracii na nějakém zaázaném srazu mládeže..To byla "prda"Pochopil jsem ,že tento člověk byl aktivní proti režimu ale když šlo o "jehovistu" tak na demokracii nemyslel ...Já se na něho nezlobím, ale myslím ,že v KC vždy platilo aktivní "jehovista atd." je horší než třídní nepřítel...Co myslíte?



Bůh se dívá na srdce( člověk na to, co má před očima) (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 22. listopad 2006 @ 17:28:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Půjdu trochu protiproudu článku …

1.Co se týče pana faráře může být nakonec pravdou, že se nechce omluvit někomu konkrétně, protože je „osobně“ přesvědčený, že nedělal nic až tak špatného, ba může se cítit ukřivděn, že nikdo nevidí, co udělal, že to bylo i např. za cenu „ nějakého kompromisu“: „co je menší zlo pro mě a mé nejbližší“ a omluvu by třeba i chápal jako prostředek přiznání, že byl lump, je to velmi neseriozní takovým hloupým způsobem psát o této osobní tragedií člověka.

2.Ještě že o nás naši bližní nemusí napsat nějaký článek, určitě by jsme se dověděli, že také někde čeká osoba, kterou jsme nějak zradili, která měla očekávání, my jsem udělali něco nefér, a ona čeká na omluvu.

3. Jestli si někdo chce zničit svůj život, jestli se chce vzdálit v osobním vztahu Bohu, tak Satan doporučuje zaručený recept: „neodpustit!“ … ale možná, že si někdo libuje v sebelítosti, obklopuje se rád takovými přáteli - učiteli, kteří mu na bolístku foukají, avšak velká škoda pro to ovoce, které přináší vzdalování se Bohu. Odpustit, tj. zbavit se hořkosti a zloby, neštěstí vůči bližnímu je někdy jediná záchrana v obnovení správného vztahu s Bohem.

Možná Miloslav (znájící hodně problematiku sestřiček) by mohl vyhledat na netu nějaké hezké svědectví sestřičky, která musela odpustit např „ ještě větší zvěrstvo“

Spousta osobních příběhů hovoří o tom, jak je to velmi těžké odpustit, ale spolehnutí se na Boha přináší vítězství. V některých svědectví můžeme slyšet i vyznání, že odpuštění byla jediná záchrana před odpadnutím od Boha. Bůh si tyto příběhy používá pro povzbuzení ostatních – nešťastných- zahořklých.

rive



Re: Každý má svého Jidáše. Jak Jidáš vypadá? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pátek, 24. listopad 2006 @ 10:20:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

1. Timoteovi 3,1-16
3,1 Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.
3,2 Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
3,3 ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.
3,4 Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;
3,5 nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?
3,6 Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu.
3,7 Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.


Když se ale takový člověk správně koučuje, je schopný odvádět dobrý produkt a mít vysokou motivaci se silným záměrem ;-)



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy