Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465825
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ...a nic nevzali od pohanů.
Vloženo Neděle, 13. srpen 2006 @ 13:04:51 CEST Vložil: Bolek

Etika poslal Gregorios777




Tzv. duchovní drtivé většiny denominací ( a je jich přes 4000 ) se nechávají vydržovat stálými platy od státu - od bezbožného světa, který zavrhl našeho Spasitele a Pána.


Apoštol Jan přitom říká o skutečných Božích služebnících:

"neboť pro jméno Jeho vyšli, a NIC nevzali od pohanů". (3Jan 7)

Není dnešní praxe denominací do nebe volající duchovní cizoložství?


Není to kultická prostituce? Nemáme zde dočinění s nevěstkou?


Co kdyby přestala plynout tato státní podpora?


Nezanikly by tyto denominace?


Dovedete si představit apoštola Jana, Petra nebo Pavla, jak pobírají žold od Herodese?


"...a nic nevzali od pohanů." | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 14:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Tak teď jsem zvědavý co na to odpovíte. Já nemusím neboť jsem katolík a nálepku nevěstky Kristovy už mám, ale co vy ostatní, kteří se za něvěstku Kristovu nepovažujete a neustále lpíte na principu pouze skrze zákon a neuznáváte tradici.



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 13. srpen 2006 @ 14:56:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tohle ja povazuju za velmi vaznou namitku.

Situace je o to skandalnejsi, ze nekteri predstavitele ceskych cirkvi (myslim, ze jsem se to docetl napriklad v rozhovoru s Rudolfem Bubikem z AC) povazuji soucasnou upravu za bezvadne fungujici a nechteli by na ni nic menit.

Mne osobne vadej statni penize v cirkvich z nekolika duvodu.

Zaprve, vytvari to zavislost na statnich penezich. Momentalne treba stat tuhle zavislost nijak nezneuziva a neomezuje jejim prostrednictvim nabozenskou svobodu, ale to nemusi platit naveky. A ve chvili, kdy se ke kormidlu dostane nejakej posahanej komous, tak muze zacit pomoci tohodle klacku cirkve vydirat.

Za druhe, je to velmi diskriminacni nastaveni vuci mensim nabozenskym skupinam. Protoze takova nove vznikajici cirkev musi nejdriv preskocit latku statni registrace a nejakej minimalni pocet, nez na statni penize dosahne. Cili je to vlastne podpora tech velkejch, ale ty maly utrou. V tom neni zadna spravedlnost.

Za treti, je to samozrejme nespravedlivy vuci nevericim, protoze oni tak musej platit na veci, ktere se jich vubec netykaji. Ja vim, ze necemu takovemu se v demokracii clovek tezko vyhne. Nekdo zase treba nechce tolik platit na armadu, a taky musi, ale v pripade cirkvi podle meho soudu nejde o statni zajem zasadniho vyznamu, aby takovyhle usporadani existovalo.

Za posledni - a to je nejdulezitejsi - ta nutnost statni podpory je podle me jasnym dukazem, ze nase cirkve by se bez statni podpory neobesly. Existuji cestne vyjimky - tusim, ze napriklad KS statni prispevek neberou (nebo nebraly - jestli se to uz zmenilo; a snad Jehovisti? Nevim to presne), ale jinak se verici nechaj vydrzovat.
Co je to za viru, ktera neni ochotna ani k tak male obeti, jako je obet financnich zdroju? Myslim, ze stat by mel "hodit cirkve do vody", aby se naucily plavat. Pokud se ukaze, ze verici v nekterych cirkvich nejsou ochotni sve pastyre zaplatit, pak se podle me zpetne ukaze jako obzvlast moralne odporne, ze k vydrzovani duchovnich byli nuceni neverici. A cirkve, kde neni ani dost viry nato, aby se sebralo dost penez na duchovni, at zaniknou. Jsou to jen prazdne skorapky.

A mimochodem, jak jsem tak hledal na strankach ceskych cirkvi, ochota zverejnovat ucetnictvi je na dost mizive urovni.

Jako kde to jsme, pratele?

Aviaf



Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 13. srpen 2006 @ 16:06:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
A co takhle, aby český stát konečně přestal financovat homosexuální organizace a homosexuální filmové festivaly. Ať si na sebe vydělávají sami! Je to samozřejme nespravedlivé vůči NEhomosexuálům, protože oni tak musí platit na věci, které se jich vůbec netýkají a které jsou jim z duše odporné.



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 13. srpen 2006 @ 23:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokus o souhrnný přístup:

Nejprve k sugestivním otázkám, které na mě neplatí:
//Není dnešní praxe denominací do nebe volající duchovní cizoložství?
- Ne.

//Není to kultická prostituce? Nemáme zde dočinění s nevěstkou?
- Ne.

//Co kdyby přestala plynout tato státní podpora?
- To by měli někteří církevníci zkažený celý odpoledne.

//Nezanikly by tyto denominace?
- Ne.

//Dovedete si představit apoštola Jana, Petra nebo Pavla, jak pobírají žold od Herodese?
- Ano. Vzhledem k tomu, že je živila žena jeho správce...
Těžko si představit, že by je chtěl živit Herodes.

Ještě k použitému půlcitátu: "neboť pro jméno Jeho vyšli, a NIC nevzali od pohanů". (3Jan 7)
- někdy mi připadá, že Gregory nemá doma Bibli, ale jen výstřižky. Tak kratičký list a on si ho nepřečte celý!
Ale k tomu se ještě vrátíme.


xx Můj přístup je po dlouhá léta znám. O finanční odluku církve od státu jsem se veřejně zasazoval na různých grémiích od sametové revoluce, a namíchl jsem tak nejednoho církevního představitele, včetně vzpomenutého biskupa Bubika před pěti lety.

Jak výše podotkl Aviaf - nemáme v národě liberály, nás "sedm" finanční odluku neprosadí.
To, co napsal Aviaf, nebudu již opakovat, jsou to i moje názory.
Až na dva nepodstatné detaily: - dnešní stav vyhovuje především malým církvím
- ze všeho nejvíce však vyhovuje státu, a tedy voličům, tj. právě vzpomínanému nevěřícímu obyvatelstvu. Já jsem nikdy od státu žádnou prebendu neměl, neb jsem z KS, která ji za a) nechce, b) by ji stejně nedostala, takže se to lehce nechce. Kdybych však byl náhodou např. metodistickým kazatelem, což jsem ostatně původně chtěl, nemohl bych s tím stejně nic dělat!

Přestože mám v tomto ohledu pokoj, a přestože jsem sám veřejným zastáncem programu "hoďte církev do vody", považuji odsuzující postoje, s kterými se občas setkávám, a které tentokrát prezentuje Gregory, za laciné pokrytectví. A slovem "laciné" vlastně přeháním, protože Gregoria to nestojí ani korunu. Stejně jako ostatní kritiky.

Jestli tady někoho něco stojí nezávislá duchovní služba, tak jsou to lidi, jako já. Ne totiž veřejně projevované názory, ani ne denominační příslušnost nezávislá na státu,
ani biblické citáty mě nekvalifikují k tomu, abych se "dopouštěl" závazného vyučování o tom, jak může nebo i má býti zajištěna služba duchovních. To, co mě, (a také řadu dalších lidí) kvalifikuje, jsou finanční toky na mém účtu.

Podívejme se nyní do zmíněného Janova listu:

"Milovaný, věrně činíš, co konáš pro bratry, a zvláště pro cizí. Oni vydali svědectví před církví o tvé lásce.
Dobře učiníš, vypravíš-li je, jak je důstojno Boha, neboť pro jeho jméno se vydali na cestu a od pohanů nic nepřijímají.
My jsme povinni se takových ujímat, abychom se stali spolupracovníky pravdy."

Nechápu dost dobře, jak může někdo argumentovat tím, že kazatel NEMÁ PRÁVO přijmout dar od "světa" (což nelze z Bible doložit), aniž by si všiml, že MÁ POVINNOST kazatele živit a vypravovat na cesty, a to velkoryse?

Olin

















Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 11:56:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregoriosi777, velmi se mýlíš, sama podstata je správná. Spíš jde o to, kdo je tím podporován. jdu



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 18:45:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač se mi tato debata moc nezamlouvá, přeci jen chci něco podotknout:

Předně, daný úryvek: " neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají." je součástí určitého kontextu. Už myslím Hilarius psal, že je dobrým čtenářem ten, kdo smysl ze čteného očekává a hledá, než ten, kdo smysl do čteného vkládá. Proto zde, ač si myslím, že je jednoduché nalézt kontext uvedeného, raději vkládám citaci:

1,3 Velice jsem se zaradoval, když přišli bratři a vydávají svědectví o tvé opravdovosti, o tom, že žiješ v pravdě.
1,4 Nemám větší radost, než když slyším, že moje děti žijí v pravdě.
1,5 Věrně jednáš, milovaný, v tom, co činíš pro bratry, a to pro ty, kteří přišli odjinud;
1,6 oni vydali před církví svědectví o tvé lásce. Dobře učiníš, když je vypravíš na další cestu, jak se sluší před Bohem,
1,7 neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají.
1,8 Proto jsme povinni takových se ujímat, abychom měli podíl na práci pro pravdu.
1,9 Něco jsem již o tom církvi psal; ale Diotrefés, který si osobuje právo být mezi nimi první, nás neuznává.
1,10 Proto až přijdu, ukážu na jeho jednání, jak nás zlomyslně pomlouvá; a na tom nemá dost - ani bratry nepřijímá, a těm, kdo je chtějí přijmout, v tom brání a vylučuje je z církve.

Chci poukázat na to, že ti, kdo se "pro jméno Kristovo vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají" byli samozřejmě součástí celého Kristova těla, a´však nebyli to členové místního společenství. Byli to bratří, kteří velice pravděpodobně kázali a zvěstovali Krista pohanům a putovali světem. Vydávali se na cesty k pohanům, jim evangelium přinášet. Dnes by se dalo říci: evangelisté či misionáři. Mluvil-li tedy Jan Gáiovi o těchto, nezmiňoval se o financování církve. Gáia chválil za to, že se o tyto putující bratry staral. Žádal ho, aby v tom vytrval a vypravoval je na jejich další cesty. Ano tito bratří nic nebrali od pohanů. Tak jako i apoštol Pavel. Hlásali evangelium zadarmo. Přinášeli boží radostnou zvěst zadarmo pohanům. A v tomto je smysl toho, že nic nebrali od pohanů. Ale dělník je hoden své mzdy. A Jan poznamenává, že ujímání se takových bratří je podílnictvím na jejich práci pro pravdu, pro Krista. Evangelium nesmí být za peníze, boží milost je dávána zadarmo, ne podle zásluh, ne podle vydržování těmi, kterým je boží slovo hlásáno.

Ale Jan, oni zvěstovatelé i Gáius, měli protivenství v místním společenství. Protivenství v člověku, který si říkal bratr a jehož jméno bylo Diotrefés. Ten oponoval Janovi, bránil i ostatním v tom, aby se těchto putujících zvěstovatelů evangelia nikdo neujímal, nikdo je na cesty nevypravoval. A neměl v tomto dost. Pomlouval Jana i ostatní, že se nechávají vydržovat. Dokonce to byl i pravděpodobně starší církve, přední., neboť za toto vylučoval ze společenství církve. Jan se zmiňoval, že již o opatrování těch, kdo slouží Bohu ve službě evangelia, již něco církvi psal. Psal-li pak tedy v tom smyslu, že tak máme činit a zaopatřovat jejich potřeby a vypravovat je na cesty. Nakonec toto očekával i Pavel od římských bratří.

Dobře psal Seraphim. Lakota bývá v Božím lidu. Až se budou ti, kdo skutečně uvěřili, ujímat Božích poslů, nebude třeba vydržování světského. Nicméně potud budou služebníci Boží trpět od těch, kdo nejsou ochotni se dáti do služby těm, kdo je mají vést. Rádi budou psát tito, že boží služebník si nemá brát sebou nic do mošny, aby vlastnil, ale sami je na cestu nevypraví a z cesty přišlých se neujímají. Takoví vždy budou mluvit o špatných denominacích a zlém vydržování od státu, ale sami nejsou ochotni nic dávat. Nechávají sobě. Do společenství či denominací nevstupují, neboť by museli přispívat. Chlácholí se, že někde přeci dávají na evangelium a potřeby chudých, ale těm, kdo pracují na díle Páně a mohou se jich dotknout, tedy těch, kdo stojí před nimi, Božích služebníků poslaných k dílu, těch se straní a mluví o nich jako nebetyčně rouhavých. Však ale Bůh se stará o své služebníky.

O tom, o kterém zde píšu, je zřejmá řeč. Není členem žádného společenství ani denominace, jen své místní církve tvořené jen jím a ještě jedním. Neví, co je přinášet denár do chrámu. Neví, co je postarat se o boží služebníky. Jen haní druhé. Denominace jsou pro něj špatné, boží služebníci cizoložní pro svůj malinký příjem.

Kdo tedy vidí jako špatné, že služebnící církví musejí přijímat mizivé platy od státu, ať sám přiloží ruku k dílu. Ať jde a postará se o ty, kteří přinášejí lidem Boží slovo. A vidí-li špatné i to, že jsou zde dotace od státu k opravám třeba far či kostelů, ať tedy se přidá ke společnému budování, aby nikdo v církvi neměl nedostatku a aby se boží lid měl kde k modlitbám scházet a ke slyšení Božího slova. A jestli i za to tento má, že přeci nemusí mít boží lid střechu nad hlavou k modlitbám, a že hlásáno má být Boží slovo nezastřešené, pak není co dodat. Vždyť i Pavel mluvil k Filipským v horní místnosti domu se třemi podlažími, kde bylo mnoho lamp. Ta místnost byla naplněná. Vždyť onen nešťastný mladík seděl v okně, než spadl.

Nechtěl jsem zde psát, ale co, tož napsal jsem.

Petr Šíma



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 18:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač se mi tato debata moc nezamlouvá, přeci jen chci něco podotknout:

Předně, daný úryvek: " neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají." je součástí určitého kontextu. Už myslím Hilarius psal, že je dobrým čtenářem ten, kdo smysl ze čteného očekává a hledá, než ten, kdo smysl do čteného vkládá. Proto zde, ač si myslím, že je jednoduché nalézt kontext uvedeného, raději vkládám citaci:

1,3 Velice jsem se zaradoval, když přišli bratři a vydávají svědectví o tvé opravdovosti, o tom, že žiješ v pravdě.
1,4 Nemám větší radost, než když slyším, že moje děti žijí v pravdě.
1,5 Věrně jednáš, milovaný, v tom, co činíš pro bratry, a to pro ty, kteří přišli odjinud;
1,6 oni vydali před církví svědectví o tvé lásce. Dobře učiníš, když je vypravíš na další cestu, jak se sluší před Bohem,
1,7 neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají.
1,8 Proto jsme povinni takových se ujímat, abychom měli podíl na práci pro pravdu.
1,9 Něco jsem již o tom církvi psal; ale Diotrefés, který si osobuje právo být mezi nimi první, nás neuznává.
1,10 Proto až přijdu, ukážu na jeho jednání, jak nás zlomyslně pomlouvá; a na tom nemá dost - ani bratry nepřijímá, a těm, kdo je chtějí přijmout, v tom brání a vylučuje je z církve.

Chci poukázat na to, že ti, kdo se "pro jméno Kristovo vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají" byli samozřejmě součástí celého Kristova těla, a´však nebyli to členové místního společenství. Byli to bratří, kteří velice pravděpodobně kázali a zvěstovali Krista pohanům a putovali světem. Vydávali se na cesty k pohanům, jim evangelium přinášet. Dnes by se dalo říci: evangelisté či misionáři. Mluvil-li tedy Jan Gáiovi o těchto, nezmiňoval se o financování církve. Gáia chválil za to, že se o tyto putující bratry staral. Žádal ho, aby v tom vytrval a vypravoval je na jejich další cesty. Ano tito bratří nic nebrali od pohanů. Tak jako i apoštol Pavel. Hlásali evangelium zadarmo. Přinášeli boží radostnou zvěst zadarmo pohanům. A v tomto je smysl toho, že nic nebrali od pohanů. Ale dělník je hoden své mzdy. A Jan poznamenává, že ujímání se takových bratří je podílnictvím na jejich práci pro pravdu, pro Krista. Evangelium nesmí být za peníze, boží milost je dávána zadarmo, ne podle zásluh, ne podle vydržování těmi, kterým je boží slovo hlásáno.

Ale Jan, oni zvěstovatelé i Gáius, měli protivenství v místním společenství. Protivenství v člověku, který si říkal bratr a jehož jméno bylo Diotrefés. Ten oponoval Janovi, bránil i ostatním v tom, aby se těchto putujících zvěstovatelů evangelia nikdo neujímal, nikdo je na cesty nevypravoval. A neměl v tomto dost. Pomlouval Jana i ostatní, že se nechávají vydržovat. Dokonce to byl i pravděpodobně starší církve, přední., neboť za toto vylučoval ze společenství církve. Jan se zmiňoval, že již o opatrování těch, kdo slouží Bohu ve službě evangelia, již něco církvi psal. Psal-li pak tedy v tom smyslu, že tak máme činit a zaopatřovat jejich potřeby a vypravovat je na cesty. Nakonec toto očekával i Pavel od římských bratří.

Dobře psal Seraphim. Lakota bývá v Božím lidu. Až se budou ti, kdo skutečně uvěřili, ujímat Božích poslů, nebude třeba vydržování světského. Nicméně potud budou služebníci Boží trpět od těch, kdo nejsou ochotni se dáti do služby těm, kdo je mají vést. Rádi budou psát tito, že boží služebník si nemá brát sebou nic do mošny, aby vlastnil, ale sami je na cestu nevypraví a z cesty přišlých se neujímají. Takoví vždy budou mluvit o špatných denominacích a zlém vydržování od státu, ale sami nejsou ochotni nic dávat. Nechávají sobě. Do společenství či denominací nevstupují, neboť by museli přispívat. Chlácholí se, že někde přeci dávají na evangelium a potřeby chudých, ale těm, kdo pracují na díle Páně a mohou se jich dotknout, tedy těch, kdo stojí před nimi, Božích služebníků poslaných k dílu, těch se straní a mluví o nich jako nebetyčně rouhavých. Však ale Bůh se stará o své služebníky.

O tom, o kterém zde píšu, je zřejmá řeč. Není členem žádného společenství ani denominace, jen své místní církve tvořené jen jím a ještě jedním. Neví, co je přinášet denár do chrámu. Neví, co je postarat se o boží služebníky. Jen haní druhé. Denominace jsou pro něj špatné, boží služebníci cizoložní pro svůj malinký příjem.

Kdo tedy vidí jako špatné, že služebnící církví musejí přijímat mizivé platy od státu, ať sám přiloží ruku k dílu. Ať jde a postará se o ty, kteří přinášejí lidem Boží slovo. A vidí-li špatné i to, že jsou zde dotace od státu k opravám třeba far či kostelů, ať tedy se přidá ke společnému budování, aby nikdo v církvi neměl nedostatku a aby se boží lid měl kde k modlitbám scházet a ke slyšení Božího slova. A jestli i za to tento má, že přeci nemusí mít boží lid střechu nad hlavou k modlitbám, a že hlásáno má být Boží slovo nezastřešené, pak není co dodat. Vždyť i Pavel mluvil k Filipským v horní místnosti domu se třemi podlažími, kde bylo mnoho lamp. Ta místnost byla naplněná. Vždyť onen nešťastný mladík seděl v okně, než spadl.

Nechtěl jsem zde psát, ale co, tož napsal jsem.

Petr Šíma



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 16. srpen 2006 @ 19:00:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Mám otázku je braní od odpadlých křesťanů, kterými většinou jsou naši vládní činitelé chápáno tady jako braní od pohanů? Jsou to skutečněpohané, když měli možnost poznat Krista?



Re: ...pokřtění pohané? (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:02:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velká část obyvatel České republiky, respektive českého národa, je díky vysokému podílu starších lidí pokřtěna. Ke křesťanství se však často nehlásí. Lze je považovat za pohany?
Speranza



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy