Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475915
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Konzervativní strana se snaží hájit zájmy křesťanů
Vloženo Pondělí, 07. srpen 2006 @ 11:13:26 CEST Vložil: Bolek

Služba bližním poslal M. Adamčík

Konzervativní strana se snaží hájit zájmy křesťanů Dovoluji si Vám presentovat Konzervativní stranu, která se snaží hájit zájmy křesťanů (prosazovat křesťanské hodnoty) a vychází z křesťanských hodnot. Upozorňuji, že je jen informační. Je to má soukromá iniciativa  a tudíž se neobracejte na tuto stranu. Má iniciativa je to proto, že sám jsem dlouho nevěděl, že taková strana existuje a žil jsem v domění, že jediní křesťané v politice jsou Lidovci. V domění, že Vám to snad bude k něčemu dobré posílám tento mejl. Konzervativní strana proto, že vyznává tradiční křesťanské hodnoty. Tyto jsou dnes často vnímány už skoro jako něco zvláštního.  Pro více informací navštivte www stránky : www.konzervativnistrana.cz Jsem člen této strany. Určitě Konzervativní strana půjde do voleb komunálních a příště doufám i parlamentních. To taky záleží na velikosti podpory lidí i členské základně. Členové této strany jsou evangelíci, katolíci, letniční i charismatici. Podle mého soudu je v této straně více evangilíku než katolíku, na rozdíl od Lidovců.Tato strana má pestřejší složení, jde skrze většinu denominací a  tudíž je podle mě, přijatelnější pro křesťany. Sám jsem člen Apoštolské církve a můj kolega je z církve Bratrské. Věřím, že v budoucnu bude v této zemi přibývat křesťanů a snad, dá li Pán, bude tato strana sílit. Nyní však budu rád, když budu moct ukázat, že je možné volit taky jinou stranu, než ty zaběhlé. Pokud si myslíte, že křesťan se nemá starat o politiku, pak nemusíte číst dál. Pokud ale chodíte volit, pak může být třeba v budoucnu užitečný. Hlavně však, aby co nejvíc křesťanů vědělo o této straně. To je účel tohoto článku. Co však s tím kdo udělá, je jen na něm.  Pokud však chcete, můžete informaci že je tu taková strana šířit co nejvíc. Budeme jen rádi. S pozdravem M. Adamčík Člen KONS Orlová.   Na konec přikládám několik dokumentů naši strany.Možná nebudete souhlasit s každým bodem, ale snad Vám to bude celkově blízké.

Zahraničně-politická orientace, bezpečnostní priority Podrobný text k Střednědobému programu Konzervativní strany Po 11. září 2001 v USA a 11. březnu 2004 ve Španělsku je jednoznačně největším nebezpečím, bezprostředně přítomným a aktuálně hrozícím životům občanů ČR a stabilitě naší společnosti radikální islámský terorismus. Proto bude Konzervativní strana v co největší možné míře rozvíjet spolupráci s bezpečnostními složkami především těch zemí, které se aktivně konfrontují s islámským radikalismem: USA, Velké Británie a Izraele. Konzervativní strana bude prosazovat monitoring islámských aktivit na území ČR, jakož i prověřování, zda neupadají do islámského radikalismu. Je nezbytné zvýšit monitoring aktivit ambasád těch arabských a islámských zemí, jejichž vlády v minulosti podporovaly mezinárodní terorismus. Navrhujeme důkladně prověřovat uchazeče o azyl či pobyt na území ČR, kteří pocházejí ze zemí se zvýšenou tendencí k islámskému radikalismu. Nehodláme zmenšovat osobní svobody občanů ČR; hodláme však přísněji kontrolovat cizí státní příslušníky z problémových oblastí světa, kteří na území ČR pobývají nebo ne ně vstupují. Jako prioritu pro efektivní zajištění vnější i vnitřní bezpečnosti našeho státu budeme prosazovat personální stabilizaci bezpečnostních složek. Zasadíme se o důsledné očištění těchto složek od osob spojených s komunistickým režimem, nesplňujících podmínky lustračního zákona, zákona o utajovaných skutečnostech a osob, které neprošly bezpečnostními prověrkami. Výrazně hodláme reorganizovat zpravodajské služby ČR, především dosáhnout toho, aby se nemohly stát nástrojem vnitropolitického boje uvnitř ČR, či osobními agenturami jednotlivých ministrů vlády ČR (viz též programový text Konzervativní strany „Konsolidace právního systému a řešení kriminality a korupce“). Konzervativní strana především sleduje dlouhodobé vitální zájmy ČR, kterými jsou zachovávat a bránit stávající politický řád na území ČR. Za žádných okolností nedopustíme zničení našeho ústavního, demokratického politického systému na našem území. Tomuto cíli podřídíme veškerou politiku ČR. Boj proti mezinárodnímu terorismu a režimům, jež jej podporovaly či podporují, je naší zahraničně-politickou a obrannou prioritou č. 1. Souhlasíme s vysláním našich jednotek do Afganistanu, Iráku či dalších zemí na Blízkém a Středním Východě, pokud je strategická situace v obranné válce Západní civilizace proti islámskému terorismu učiní nezbytným. Rozhodně odsuzujeme váhavý, polovičatý a nejistý postoj vlády ČR k obraně Západní civilizace, stejně jako i obdobný, začasté zbabělý postoj řady evropských vlád a vedení Evropské unie zejména. Na druhé straně oceňujeme a vítáme preventivní zákroky spřátelených zemí a jejich ozbrojených složek proti teroristům a jejich vůdcům všude na světě. Konzervativní strana prosazuje zintensivnění naší účasti v NATO a zajištění našeho kvalitnějšího, odbornějšího a z bezpečnostního hlediska méně rizikového personálního zastoupení v NATO. NATO je jedním z nejefektivnějších nástrojů obrany ústavního řádu na území ČR, jakož i územní integrity ČR, proti potenciálním zahraničním nepřátelům. Proto si zasluhuje naši podporu úměrnou své významnosti a důležitosti. Žel, dosavadní socialistické vlády takovou adekvátní podporu NATO doposud neposkytly. S lítostí konstatujeme, že vlády ČR nesplnily svůj ústní závazek – slovo gentlemanů – našim spojencům v NATO, že výdaje na obranu ČR neklesnou pod 2,0 % HDP. Stávající socialistická vláda ČR naši Armádu ČR svými neuváženými rozpočtovými škrty téměř zlikvidovala. My se naopak zavazujeme k tomu, že plnou sílu Armády ČR obnovíme a výdaje na obranu zvedneme do výše 3,0 % HDP, pod které neklesnou. Podporujeme zavedení profesionální armády, avšak při zachování krátkého, leč efektivního výcviku mužů k obraně. Situace, kdy prakticky všichni občané vně armády armádě nerozumí neboť s ní neměli nikdy nic společného a naopak všichni vojáci nerozumí civilnímu životu, neboť jsou vojáky profesionálními, dlouhodobě armádu společnosti odcizuje. Takové případné vzájemné nepochopení je pak do budoucna rizikem samo o sobě. Přitom armáda je přirozenou součástí společnosti, ze společnosti vyrůstá je zde pro společnost, jak nakonec ukázalo jak její nasazení při živelných katastrofách minulých let, tak její podíl na získání mezinárodního uznání naší země díky našemu podílu na operacích NATO ve světě. Vítáme rozšíření NATO o Slovensko, Slovinsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu, Rumunsko a Bulharsko. Nadále vyzýváme všechny členské země NATO, aby stát Izrael vyzvaly ke vstupu do NATO. Okamžikem vstupu Izraele do NATO by měl zároveň vzniknout samostatný palestinský stát. Vznik jakéhokoli palestinského státu by neohrozil bezpečnost státu Izrael pouze tehdy, kdyby bezpečnost Izraele byla mezinárodně garantována prostřednictvím NATO. Tudíž přijetí státu Izrael do NATO umožní i vznik palestinského státu a cestu k trvalému míru na Blízkém východě. Stále také nevidíme žádné důvody k přijetí Ruska do NATO. Hodláme rázně odmítat všechny socialistické a neokomunistické tendence v EU, a naopak, prosazovat konzervativní principy. Vstup ČR do EU ke dni 1. květnu 2004 je faktem. Učiníme maximum pro to, aby EU byla vnitřně svobodná, a svou politikou ke světu příznivě nakloněná transatlantické spolupráci s USA. Za svůj úkol v EU považujeme čelit primitivnímu a krátkozrakému antiamerikanismu, jakož i tendencím EU o appeasement tyranských režimů ve světě, jako je např. režim v Číně. Konzervativní strana podporuje přátelské vztahy se všemi sousedními zeměmi; rovněž považuje za správné zrušení „od tohoto okamžiku“ těch Benešových dekretů, které uplatňovaly kolektivní vinu, což nezakládá žádné majetkové nároky. Bude to důstojné, čestné a odpovědné vyrovnání se s touto částí naší minulosti. Budeme usilovat o udržení vojenské a politické přítomnosti USA v Evropě, včetně umístění základen armády USA na území České republiky, pokud o to vláda USA požádá. Samotná přítomnost armády USA na našem území zvýší podstatně bezpečnost ČR. Lze však v takovém případě očekávat i další doprovodné dopady. Může jít o výrazný lokální ekonomický rozvoj, což dokladují reakce reprezentací těch regionů v západní Evropě, o kterých se spekulovalo, že je armáda USA opustí. Jiným takovým dopadem může například být zvýšený zájem USA o ČR a tím např. ještě silnější tlak USA na nápravu postavení řady občanů USA – Čechů, na které neměla zjevně zájem žádná z našich polistopadových reprezentací. Tím je neospravedlnitelně prodlužováno ostudné bezpráví vůči těmto našim krajanům (nemají občanství, nemohou proto volit a byli tím zcela vyloučeni z restitučních nároků). Existují i další příklady neoptimálního vztahu ČR k Čechům ve světě, ale tento je nejmarkantnější. Konzervativní strana se bude zasazovat o utvoření transatlantické zóny volného obchodu (TAFTA) mezi Severní Amerikou a Evropou. Bude to krok k vzájemné hospodářské prosperitě, jakož i k posilování politických svazků s USA, našim nejvýznamnějším spojencem. Podporujeme vytvoření společného, euroamerického systému protiraketové obrany a v souvislosti s výše uvedeným považujeme za vhodné, aby pasivní a případně i aktivní součásti takového systému byly umístěny na území ČR. Konzervativní strana považuje za dlouhodobě neudržitelný současný stav, kdy ČR podstatně více čerpá z bezpečnostních záruk, které jsou jí poskytnuty, než svým partnerům v NATO nabízí. Odmítáme další posilování OSN, která je sice přínosná coby platforma mírových jednání mezi národy, ale postrádá jakoukoli legitimitu pro rozhodování, protože ve většině zúčastněných zemí vládnou více či méně nedemokratické režimy. Zástupci takových režimů pak rozhodují o tom, co ještě je a co již není v souladu s jejich pojetím mezinárodního práva, nebo o tom, co a kolik mají platit západní země, lépe řečeno jejich daňoví poplatníci, tedy i občané ČR. Zastavíme finanční příspěvky ČR těm agenturám OSN, jejichž agenda je v rozporu s programem Konzervativní strany. Odmítáme připojení ČR ke smlouvě o Mezinárodním trestním soudu, jakož i podřízenost našich občanů jeho jurisdikci. Vyjadřujeme plnou loajalitu k naší západní civilizaci. Hodláme se plně podílet na její obraně – jak proto, že je to správné samo o sobě, tak proto, že tento postup je i aktem oprávněné a pochopitelné sebeobrany. Nemyslíme si pouze, že Západ je stejně dobrý jako jiné alternativy. Domníváme se, že je stále ještě (přes všechny své vážné nedostatky) lepší, neboť jeho plodem je svoboda – jistě ne jediný, ale v každém případě nejvyšší cíl politického řádu. Jako příklady výrazu tohoto našeho přesvědčení mohou sloužit požadavky Konzervativní strany přemístění ambasády ČR ve státě Izrael z Tel Avivu do Jeruzaléma nebo návrh navázat plné diplomatické styky s Republikou Čína na Tchajwanu. Praha 6. května 2004 Konsolidace právního systému a řešení kriminality a korupce
Podrobný text k Střednědobému programu Konzervativní strany
Jakákoliv diskuse o boji s organizovaným zločinem, kriminalitou a korupcí postrádá smysl, pokud se nepřeruší kontinuita s právním řádem totalitního státu (z něhož současný právní chaos vznikl). Jako mylné se jeví tvrzení mnoha našich politických představitelů, že vstupem do Evropské unie dojde k jakémusi „zázraku“, kdy se najednou staneme státem se zásadně lepším právním řádem a lepším právním vědomím občanů. Přizpůsobování našeho práva direktivám a směrnicím EU neznamená systémové zbavení se totalitních nánosů zejména v myšlení a jednání. Naopak, vzniká slepenec pozůstatků totalitního zákonodárství a „evropského práva“,jehož odstranění zaměstná další generace.   1)        Přerušit kontinuitu s komunistickým trestním zákoníkem z r. 1961 tím, že se převezme platná úprava ze sousední vyspělé země s obdobnou právní kulturou s ohledem na středoevropskou tradici. Znamená to skutečně převzít celý osvědčený přeložený zákon a nevypouštět ustanovení, která se zdají momentálně nadbytečná. Teprve takto přijatý zcela nový trestní zákon posléze podrobovat euronovelám a novelám.   2)        Následně zapracovat program „dvakrát a dost“ pro vybranou skupinu závažných trestných činů. 3)               Zavést princip nulové tolerance k drobné kriminalitě. Prosazujeme přísnější tresty pro pachatele násilných trestných činů a přísné postihy i za pouliční vandalství a drobnou zločinnost, s kterou je značná část občanů konfrontována nejčastěji. Přísný a rychlý postih drobné zločinnosti je nejlepší prevencí zločinnosti závažnější; přísnější tresty znamenají zvýšení odstrašujícího potenciálu našeho trestního systému, jakož i spolehlivější a dlouhodobější izolaci těžších zločinců ze společnosti tam, kam patří – do vězení.   4)              Dlouhodobě apelovat a argumentovat pro prosazení trestu smrti v podrobně odůvodněných zvláště závažných případech trestné činnosti. Je zřejmé, že tento bod bude narážet na odpor evropských struktur jakož i takzvaných obránců lidských práv. Alternativou pro tuto skupinu vybraných trestných činů však může být zapracování a výslovné stanovení doživotních trestů bez možnosti prominutí zbytku trestu do nového trestního zákoníku.   5)                 Zvýšit podstatným způsobem trestní sazbu pro veřejné činitele za spáchání úmyslného trestného činu souvisejícího s výkonem funkce veřejného činitele, bez možností prominutí zbytku trestu. Za prokázanou spolupráci s organizovaným zločinem stanovit pro veřejné činitele zvlášť přísné tresty (včetně trestu doživotního).    ad a2)Změna trestních procesně právních předpisů            Celková změna trestních procesně právních předpisů musí proběhnout současně se zásadními změnami uvedenými v bodu a1) tohoto materiálu (je zřejmé, že by bylo problematické změnit nejprve trestní zákoník a teprve následně změnit trestní řád). Cílem změny trestních procesně právních předpisů musí být podstatné zjednodušení trestního procesu. V důsledku novel se podařilo urychlit stíhání drobné kriminality. Tyto úspěchy se prozatím nedostavují při stíhání závažné hospodářské trestné činnosti. Metodou pro změnu trestních procesně právních předpisů musí být porovnání stávajících úprav v okolních zemích za současné provázanosti na již nově přijatý trestní zákoník. Nadále je nepřijatelné, aby oběť trestného činu působila v roli diváka bez možnosti odvolání proti nepřiměřeně nízkým trestům pachatelům.    ad b)   Politická podpora v boji proti korupci, kriminalitě a organizovanému zločinu  V přístupu k organizovanému zločinu je třeba zaujmout zásadní postoj v hodnocení událostí 17. listopadu 1989. Toto předání moci, připravené a řízené velmi pravděpodobně mimo území našeho státu za aktivního přičinění jisté části nomenklatury KSČ a příslušníků StB, mělo za cíl postavit do čela státu skupinu lidí, která nebude ochotna a ani schopna položit základy pro konstituování kvalitní veřejné správy srovnatelné s veřejnou správou zemí s vyspělou demokracií. Tím došlo bezprostředně po pádu totalitních režimů v Evropě k vytvoření vhodných podmínek k etablování organizovaného zločinu ze SSSR a jeho nástupnických států a jeho dalšímu postupu do Evropy.             Z tohoto důvodu Konzervativní strana navrhuje následující systémová opatření:   1)        Do Zákona o ochraně utajovaných skutečností zapracovat události ze 17. listopadu 1989 jako bezpečností riziko (riziko ze sametového odchodu komunistického režimu), neboť ustupující komunistický režim předal moc zejména příslušníkům té části opozice, kterou si sám vychoval. Znamená to, že procedura bezpečnostní prověrky by měla sledovat jako jedno z rizik tzv. sametový odchod komunismu.   2)        V souvislosti s odmítnutím událostí 17. listopadu jakožto náhody prosadit přijetí Zákona o zpravodajské amnestii k datu prvních svobodných voleb v roce 1990. O přijetí tohoto zákona se uvažovalo mezi antikomunistickými odborníky ihned po pádu komunismu. Působením tohoto zákona by se mohly odkrýt dosud netušené vazby protagonistů „sametu“ na komunistické špičky a východoevropské, především ruské tajné služby. Obecně lze předpokládat, že by takto došlo k oslabení ruského vlivu, který je v současné době směřován do exportu organizovaného zločinu a který by se tak nemohl opírat o vydíratelné osoby z minulého režimu, kompromitované spoluprací s bývalými východoevropskými tajnými službami.             Předchozí body mají praktickou oporu v Německu po II. světové válce a po zhroucení komunismu ve východní Evropě zejména v Polsku, které přijalo zákon o zpravodajské amnestii před několika lety. Problematiku sjednocení Německa a prevenci před komunistickou infiltrací z bývalé komunistické části země řeší „Zákon o bezpečnostní prověrce Spolku“ speciálním ustanovením, které se nazývá „bezpečnostní riziko ze sjednocení“.    3)        V rámci vyrovnání se s komunistickou  minulostí a chápáním událostí ze 17. listopadu 1989 jako připraveného procesu, odtajnit a zpřístupnit poznatkové fondy především bývalé 1. správy StB a Zpravodajské služby Generálního štábu ČSLA ve vztahu k těm silám, které převzaly v roce 1989 od ÚV KSČ politickou moc, tedy především agenturní sítě komunistické rozvědky uvnitř a především ve vedení Charty 77, tzv. Obrody (s její vojenskou části), včetně tzv. Z nebo F fondů.    4)        Předchozí bod navrhuje Konzervativní strana provést tak, aby došlo k vyčlenění všech archivů, vedených bezpečnostními složkami komunistického režimu k 31. 12. 1989, do nově zřízené samostatné instituce, která by tyto archivní fondy spravovala. K obdobnému kroku došlo v Německu po zhroucení komunismu, kde byl zřízen tzv. „Gauckův úřad“. V této souvislosti je nezbytné zabránit možnosti jakékoliv skartace dokumentů. V případě, že by se výše uvedené začalo uskutečňovat, je jisté, že pokusy o zničení doposud existujících materiálů by se nepochybně objevily.   5)        Podstatně zpřísnit posuzování a důsledně postihovat propagaci a projevy totalitních ideologií, tedy nacismu a komunismu a projevy náboženské a rasové netolerance, např. antisemitismu, radikálního islámského fundamentalismu, nebo nesnášenlivosti vůči Romům.   6)         Rozpustit všechny zpravodajské služby a tyto vybudovat znovu podle nejpřísnějších standardů NATO.   7)        Zrušit Národně bezpečnostní úřad, neboť supluje jeden typ zpravodajské činnosti, a veškerou agendou spojenou s prováděním bezpečnostních prověrek podle zákona svěřit kontrarozvědné instituci.   ad c)    Změna v personální politice vybraných institucí Důsledky absence standardů personální práce se projevují zejména nyní, kdy se na vedoucích místech státních institucí opět objevují „osvědčené“ komunistické kádry. Za nutné považujeme posilovat autoritu policie, ale zároveň důsledně potírat korupci v policejních složkách a zneužívání pravomoci. Mnohé kriminální případy v nedávné době zakládají důvodné podezření, že jednotliví pracovníci Policie ČR nejednali vždy podle zákona. Tyto případy je nezbytné prověřit a vyšetřit. Proto je nutné: 1)         Převzít kompletní know-how personální práce pro Policii ČR od sousední vyspělé země a to „na klíč“. Výsledky se nedostaví hned, ale budou zřejmé teprve po několika letech. Uvnitř instituce bude nastaven systém a zbaven postkomunistické improvizace.    2)             Přehodnotit formu psychologických testů pro výběr justičních čekatelů, které organizuje ministerstvo spravedlnosti ČR, neboť tyto testy jsou používány nevhodným a mnohdy neodborným způsobem. Testy nezkoumají osobnostní kvality uchazeče.    3)             Převzít kompletní know-how personální práce pro zpravodajské služby ČR od spřátelené vyspělé země a to „na klíč“ bez jakékoliv možnosti pozměňování vzhledem k našemu prostředí. Za nejvhodnější považujeme personální systém používaný v současnosti u britských zpravodajských služeb.   ad d)    Právní vzdělávání Změny uvedené v předchozích bodech se neobejdou bez podpory a změny vzdělávacího systému. K tomu navrhuje Konzervativní strana tyto potřebné kroky:   1)         Zrušit Ústav Státu a práva AV ČR, místo něj zřídit Ústav pro srovnávací právo, s náplní systematicky porovnávat a zkoumat naše jednotlivé úpravy, jejich konzistenci s právním systémem a vše porovnávat s právními systémy v dalších zemích. Výsledky zkoumání rozsáhle publikovat.    2)                  Prosadit celostátní unifikovaný test pro přijímací řízení pro všechny právnické fakulty v ČR a to tzv. LSAT test (law school admissions test), který se používá od roku 1946 na všech právnických fakultách v  USA. Je třeba zdůraznit, že stávající forma přijímacího řízení na právnické fakulty v ČR  vytváří korupční prostředí, neboť otázky v testech nejsou schopni zodpovědět mnohdy ani učitelé právnických fakult včetně autorů těchto testů. ZavedeníLSATtestů v USA po roce 1946 vymýtilo korupci při přijímacím řízení na právnické fakulty. LSAT testy mohou být zpracovány pro české prostředí. Tyto testy na rozdíl stávajících testů na právnické fakulty v ČR nejsou postaveny na encyklopedických znalostech.    3)                 Uzákonit povinnost všech učitelů na všech stupních policejních škol projít bezpečnostními prověrkami s takovým stupněm utajení, který bude dané posici odpovídající.   ad e) Prevence  Významnou úlohu v boji proti kriminalitě, korupci a organizovanému zločinu přikládáme prevenci. V jejím rámci bude Konzervativní strana prosazovat:   1)                  Přijetí zákona o povinných majetkových přiznáních pro určité skupiny osob (státní zaměstnanci, poslanci, senátoři, ústavní činitelé).    2)                  Právo bezúhonných a způsobilých občanů vlastnit střelné zbraně. Je základním lidským právem, prakticky chránícím elementární lidské právo na život. Střelné zbraně v rukou bezúhonných občanů jsou nástrojem jejich sebeobrany, jakož i obrany jejich rodiny. Bezpečnost v naší zemi nikdy nemůže být dosahována – a ani dosažena – prostřednictvím ozbrojených složek státu jednajících proti občanům, nýbrž vždy jen prostřednictvím jejich spolupráce s bezúhonnými občany. Bezúhonný občan nesmí být nikdy ze strany státu nahlížen jako potenciální zločinec, nýbrž vždy jen jako aktuální spojenec.    3)                Veškeré možnosti preventivních kroků v souvislosti s dětmi a mládeží. Předně:  i)        Podporovat tradiční rodinu, neboť zejména ona je místem, kde se budoucí občan učí všem potřebným ctnostem. ii)   Začlenit vhodné učivo (např. základy práva a právního pořádku, etika,…) do osnov základních a středních škol. iii)   Podporovat spolky a společenství věnující se systematicky práci s mládeží (např. Junák, Skaut, atd.) a činnosti (sportovní, kulturní,…), v nichž je mládež zapojena aktivně.  Závěr  Výše uvedené kroky se vzájemně podmiňují a doplňují. Jak již bylo řečeno, výsledek se nedostaví hned, avšak uvnitř institucí bude nastaven systém. Touto změnou musí postupně projít celý stát. Domníváme se, že je již nezbytné ukončit dobu „novely“ předchozích „novel“ a stávající postkomunistický právní řád se musí systematicky změnit a to včetně nového obsahu institucí. Pokud nedojde k navrhovaným systémovým změnám, stávající právní chaos bude k současným problémům vytvářet a hromadit další. To by v budoucnu, s největší pravděpodobností, mohlo vést až sociálním nepokojům.   Praha 27. března 2004     KONZERVATIVNÍ STRANA  
Plán konsolidace veřejných financí v ČR

Podrobný text k Střednědobému programu Konzervativní strany
  Stát umožnil prohospodaření ohromných prostředků. Nejen prohospodaření prostředků z privatizace, ale i masivní úniky daní a plateb na sociální a zdravotní pojištění, pardonování nesolventních státních podniků, které dluží na daních, sociálním a zdravotním pojištění desítky miliard, vytunelování podniků a bank jej zbavilo jedinečné možnosti zahájení skutečné restrukturalizace hospodářství a zahájení nutné reformy penzijního systému.   1) Změnu zákonů pro podstatné snížení mandatorních výdajů státu, tedy zejména sociální dávky všech druhů vyplácet pouze adresně, skutečně sociálně potřebným, za stanovení jasných a nezneužitelných podmínek; jako jednu z těchto podmínek k jejich přidělení ověřovat nejen příjmy, ale i majetek – přitom „důkazní břemeno” musí ležet na občanu, který o dávky žádá.

2) Redukci počtu státních úředníků všech úrovní s cílem snížit podstatně výdaje na státní správu:
a) redukcí ministerstev z 15 na 10, s tím, že dále budou existovat ministerstva financí, zahraničí, obrany, vnitra, životního prostředí, zemědělství a spravedlnosti, do ministerstva průmyslu a obchodu se zahrne agenda ministerstva dopravy, do ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy se zahrne agenda vědy a kultury, do ministerstva práce a sociálních věcí se zahrne agenda ministerstva zdravotnictví; ministerstva místního rozvoje a informatiky se zruší;
b) přehodnocením nezbytnosti stávajících státních úřadů a institucí a podstatným snížením počtů zaměstnanců zbylých ministerstev a úřadů s cílem snížit v příštích 4 letech jejich počty řádově o desítky procent, nikoliv však plošně, ale podle přísně provedených auditů s tím, že 50 % ušetřených mzdových prostředků bude rezervováno pro zvýšení platů. Toto opatření zároveň povede k podstatnému zvýšení kvality pracovníků státních úřadů.

3) Přísné a spravedlivé nastavení kritérií veřejných soutěží na státní zakázky, dodržování těchto kritérií v soutěžích i při samotné realizaci a posílení kontrolních funkcí NKÚ včetně možnosti ukládání sankcí s cílem uspořit ročně miliardové částky ve všech oblastech, kde hospodaří stát; tím omezit korupci, která vede k předražování zakázek a pardonování nekvalitně odvedených prací, které musí být následně znovu prováděny a hrazeny. Uzákonění, že musí být také zveřejněna smlouva na provedení veřejné zakázky a zhotovitel s tímto musí souhlasit jako s podmínkou účasti ve výběrovém řízení. Zároveň řadu oblastí, kde stát zatím hospodaří sám, převést na soukromé subjekty, např. ve výstavbě dálnic, zprivatizování železnic, apod.

4) Zavedení plateb studentů za vysokoškolské studium s podporou studentských půjček pro plné finanční pokrytí nákladů na vysokoškolské studium (prospěchová stipendia jako motivace k nadprůměrným studijním výsledkům musí být posílena). Tím bude pěstována u mladé generace zásada, že vklad do vzdělání je osobním rozhodnutím a investicí, která z celoživotní perspektivy povede k dosažení dobré životní úrovně. Také bude jednoznačně deklarováno, že ve všech oborech, kde je zaměstnavatelem stát, bude vysokoškolské vzdělání náležitě odměňováno. Platby za studium samozřejmě povedou i k podstatnému zvýšení úrovně vysokých škol.

5) Přísné oddělení státního rozpočtu, sociálního a zdravotního pojištění a postupné nastolení stavu, že sociální pojištění musí plně pokrýt základní důchody a sociální síť státu a zdravotní pojištění musí pokrýt jasně definované náklady na zdravotní péči s tím, že do zdravotnictví poplynou i výnosy spotřební daně za alkohol a za cigarety a že levnější výkony i péči a služby nesouvisející přímo se zdravotními výkony bude hradit pacient, až na občany starší 70 let a ty, kterým je přiznán plný invalidní důchod. Nejdříve však provést nastavení parametrů zdravotní péče a audit hospodaření zdravotnických zařízení, včetně posouzení jejich potřebnosti.

6) Důsledné použití výnosů z privatizace zbývajících státních majetků na:
a) umořování státního dluhu;
b) odstraňování starých ekologických zátěží;
c) dotace přechodu na nový penzijní systém.

7) Změnu všech daňových zákonů s cílem posílit výkonnost a konkurenceschopnost ekonomiky, umožnit širokým vrstvám obyvatelstva více rozhodovat o užití svých příjmů, zvyšovat životní úroveň, úspory, investice a uchovat poctivě nabytý majetek pro dědice nebo obdarované:
a) daň z příjmů fyzických osob – 15 %, s tím, že příjmy do 12000,- Kč měsíčně (144 000,- Kč ročně) jsou od daně osvobozeny; před zdaněním se též odečtou všechna ze zákona povinná pojištění (zdravotní, nemocenské, sociální) a zákonem stanovené odečitatelné položky;
b) daň ze zisku právnických osob – 15 %;
c) DPH za služby – 5-7 %;
d) DPH za potraviny a zboží – 15-17 %;
e) dědická daň – 0 %;
f) darovací daň – 0 %;
g) daň z nemovitosti – v současné výši jako příjem obcí;
h) daň z převodu nemovitostí – 0 %;
i) daň z úroků a dividend – 0 %;
j) spotřební daň z pohonných hmot – stávající nebo nižší, s důsledným použitím daňového výnosu pro silniční síť ČR;
k) spotřební daň z cigaret – 1 Kč/ ks;
l) spotřební daň z alkoholu – podle současného (2003) návrhu Ministerstva financí;
m) silniční daň – ve stávající výši s důsledným použitím daňového výnosu pro silniční síť ČR.

8) Důsledné uplatňování stávajících zákonů k postižení hospodářských přečinů a trestných činů; majetky těmito činy získané budou zkonfiskovány a znovu zprivatizovány;

9) Přijetí ústavního zákona, dle kterého by bylo nutné pro zvýšení jakékoli daně nebo pro zavedení daně nové získat v zákonodárných sborech kvalifikovanou (nad 3/5) většinu, zatímco pro snížení nebo zrušení jakékoli daně by postačovala většina prostá (nad 1/2);

10) Při prosazení současné (2003) vládní „reformy veřejných financí” navrácení řady podstatných opatření do původního stavu, zejména v odvodech živnostníků, případně provedení úprav dle bodů a) – m). S navrhovanými změnami také zrušit všechny výjimky a daňová zvýhodnění, které vedou zase jen k obcházení a korupci. Zároveň zpřísnit trestní sazby za daňové podvody. Pro podporu rychlého a efektivního vymáhání daňových nedoplatků posílit exekuční oddělení finančních úřadů, a učinit je zodpovědnými za důsledné vymáhání daní s tím, že při neplacení daní dvě čtvrtletí za sebou finanční úřad podá soudu návrh na konkurz. Veškeré daňové povinnosti, které plní zaměstnavatel za zaměstnance, převést na zaměstnance, s cílem neumožnit nesolventním zaměstnavatelům pokračovat v podnikání a hromadit daňové dluhy. Předkládání podkladů pro finanční úřady za zaměstnance zůstane povinností zaměstnavatele. Ve všech případech se politika snižování daní ve středně a dlouhodobé perspektivě osvědčila; zatím posledním pozitivním příkladem je současný růst hospodářství USA. Jsme plně přesvědčeni, že navržená opatření a výše daní povedou i v České republice k vyšší daňové výtěžnosti, k vyšší výkonnosti hospodářství i ke zvýšení životní úrovně, sociálních jistot a kvality života a to pro všechny vrstvy obyvatelstva. Konzervativní strana je přesvědčena, že po letech diskreditace pravicové politiky občané pochopí, že konzervativní politika není asociální, určená privilegovaným a bohatým, ale že je určena všem, kteří věří, že vlastním poctivým úsilím skutečně pozitivně ovlivní svůj život.   KONSERVATIVNÍ SMLOUVA Společnost je vskutku kontraktem... Je partnerstvím ve veškerém bádání, partnerstvím ve veškerém umění, partnerstvím v každé ctnosti i v každé dokonalosti... stává se partnerstvím nejen mezi živými, ale mezi živými, mrtvými i dosud nenarozenými.   Edmund Burke   Přes různorodé životní zkušenosti a po rozličných cestách hledání politického řádu, vědomi si toho, že

     
  • každá společnost je závislá na úctě, kterou chová sama k sobě, na úctě občana k řádu, jehož je částí, a k sobě samému jako součásti tohoto řádu,    
  • dar svobody je především závazkem ke konání dobra a rozšiřování svobody ostatních je naplňováním svobody vlastní,    
  • největším ohrožením spravedlivých vztahů mezi lidmi jsou pokusy přetvořit společnost shora podle představ o "sociální spravedlnosti", a to bez ohledu na to, zda jsou prosazovány autoritativními či demokratickými prostředky,  
dospěli jsme k nutnosti sdružit se v politické straně, jejímž posláním je pečovat o osvědčené hodnoty zděděného řádu. Vyslovujeme zde konservativní krédo, jež se zavazujeme uvádět v život. Nabízíme tím oporu a příležitost všem, kteří si přejí ve svém životě a pro svou svobodu rozvíjet a prosazovat konservativní hodnoty.   Úcta k pravdě a důstojnosti člověka Pokládáme za sdělené zjevením, podložené zkušeností a prokazatelné rozumem, že židovsko-křesťanské kořeny, ze kterých vyrostla západní civilisace, vyjadřují universální pravdu o přirozenosti člověka a o povaze jeho bytí; pravdu, že
     
  • každá lidská bytost má svou vlastní a současně ji přesahující důstojnost, kterou respektovat je povinností každého člověka,    
  • existuje objektivní morální řád, existují objektivní kritéria dobra a zla, pravdy a omylu; snaha pochopit je a usilovat o jejich dodržování je povinností lidí, jejich společenství a institucí,
   
  • lidské bytosti a společenství, jež tvoří, jsou ze své přirozené povahy nedokonalé, z čehož plyne, že nelze uskutečnit ráj na zemi, že utopické pokusy o jeho zavedení jsou v rozporu s přirozeností člověka, a proto se vždy prosazují za cenu násilí a krveprolití a nezbytně končí v masivním strádání a miserii lidského rodu,
   
  • člověk patří k trvalému a již odedávna existujícímu společenskému řádu, a proto má hledat a nalézat své dovršení ve společnosti a sám sebe vnímat jako součást řádu většího než on sám; tato skutečnost je svrchovaně důležitá při každém jeho rozhodování, poněvadž pouze s tímto vědomím může naplnit svobodu svou a svobodu společenství, k nimž patří.  
  I když je člověk přirozeně nedokonalý, má povinnost vztahovat se k objektivnímu ideálu pravdy a dobra, přestože v důsledku oné nedokonalosti ho nikdy není schopen v pozemských podmínkách plně dosáhnout. Avšak tím, že se přidržuje objektivního morálního řádu, může mírnit negativní důsledky své nedokonalosti. Povinností státu je i přes nedokonalost člověka chránit jeho svobodu a důstojnost a respektovat jeho oprávněné nároky vůči státu.   Politický řád   Z pojetí nedokonalého, ale svobodného a důstojného člověka a z jeho místa ve společnosti vyvozujeme tyto základní cíle státu:
     
  • Stát je institucí primárně určenou k vynucování práva a pořádku: práva vycházejícího z objektivního morálního řádu, tedy přirozeného práva, a pořádku umožňujícího lidským bytostem žít život v míru a bezpečí.    
  • Z povinnosti státu respektovat důstojnost lidských bytostí přímo vyplývá jejich morální právo žít ve svobodě. Smyslem státních institucí je nastolit, udržovat a chránit svobodný řád; zajišťovat občanům maximální osobní, náboženskou, politickou a ekonomickou svobodu tak, jak je přístupná v nedokonalých podmínkách, v nichž nedokonalí lidé žijí, a slučitelná s imperativy řádu, práva a spravedlnosti.  
Zkušenost a zdravý rozum prokazují, že pro dosažení a udržení těchto dvou cílů státními institucemi jsou nezbytné:   Úcta k Ústavě, oddanost a bezvýhradná poslušnost vůči smyslu jejích ustanovení. Zkušenost zejména XX. století prokazuje, že stát je potenciálním nepřítelem všech mírumilovných, pracovitých, tvůrčích a slušných lidí. Stát, který se vymkne ze svých ústavních mezí, si přisuzuje další pravomoci, neustále zvětšuje svou moc a rozsah, až začne tyranisovat jednotlivé lidi i celou společnost. Bránit tomuto nebezpečí lze pouze ústavním vymezením státní moci, jejím omezením a rozdělením mezi několik center a institucí. Je základní povinností všech státních institucí respektovat ústavní omezení své vlastní moci, což je nezbytnou podmínkou toho, aby stát vykonával pouze funkce legitimní, při jejichž výkonu je institucí nezbytnou, blahodárnou a nezastupitelnou.   Odmítnutí právního positivismu, který ignoruje objektivní morální řád a naopak usiluje o vytržení zákonů z imperativů přirozené spravedlnosti. Smrtelným nebezpečím tohoto přístupu - kromě toho, že je sám o sobě nemorální - je přiznávání svévolných pravomocí státním institucím, což vede k jejich pohrdání důstojností lidských bytostí a v konečném důsledku k rozpadu civilisace, ztrátě řádu a svobody.   Silný, avšak přesně vymezený stát. Moderní státy jsou rozsáhlé, požírají značnou část bohatství svých občanů, všude zasahují a všechno regulují; v rámci svých legitimních pravomocí jsou však slabé a neschopné plnit své nejvlastnější funkce. Neschopnost státu efektivně vykonávat to, co vykonávat má, je dána jeho všetečnou snahou vykonávat i to, co vykonávat nemusí, nebo dokonce nemá a nesmí. Usilujeme proto o stát omezený na jeho legitimní funkce: nastolení vlády zákona, vynucování práva a pořádku, boj proti zločinu a ochrana vlastnictví a svobody před vnitřními i vnějšími násilníky; a v rámci těchto funkcí o stát silný a efektivní.   Svobodné tržní hospodářství, které je svou samotnou podstatou projevem svobodné aktivity lidí a uplatněním principu svobody v ekonomické sféře, odkázáním státní moci do patřičných mezí a - jak zkušenost ukazuje - nejlepším známým zdrojem prosperity a blahobytu pro všechny vrstvy obyvatel. Předpokladem a zárukou svobodného tržního hospodářství je přísný a zároveň přehledný právní řád, který jasně vytyčí meze legálního podnikání, striktně vynucuje jejich dodržování a byrokratickou a daňovou zátěž občanů udržuje tak nízkou, aby nedusila jejich svobodnou aktivitu a tvořivost.   Stabilní a silná rodina. Rodina je prvotním, přirozeným a nejdůležitějším společenstvím, ve kterém se tříbí, upevňují a dalším generacím předávají morální hodnoty. Rodina je základním stavebním kamenem společnosti, místem, kde soužití a vzájemná soudržnost přispívají k existenční a ekonomické nezávislosti na státu a posilují sebevědomí jejích členů jako svobodných příslušníků svobodné společnosti. Považujeme za jisté, že pokračující rozpad tradiční rodiny a ztráta jejího postavení by nevyhnutelně vedly ke ztrátě svobodného charakteru společnosti.   Zprostředkující občanské struktury, tvořené bohatou sítí obecních, zájmových, svépomocných, charitativních, náboženských, vzdělávacích, kulturních a dalších společenstev, která zaručují přirozenou diferenciaci a mnohotvárnost společnosti a rozmanitou příležitost k naplnění individuálních cílů lidí. Tvoří přirozený obranný val proti státní moci, protiváhu stále uhrančivější moci státu a falešného rovnostářství a brání rozbití společnosti na isolované jedince.   Sounáležitost s ostatními zeměmi západní civilisace, která je dosud nejsvobodnější civilisací v dějinách lidstva a současně nositelkou základních pravd o člověku, z nichž vychází také naše politické přesvědčení. Jakékoli pokusy o separaci a isolaci od ostatních zemí západní civilisace považujeme za zradu naší existenciální identity v dějinách.   Chceme být konservativní   Hlásíme se ke konservativcům západní křesťanské civilisace, která má své kořeny v Jerusalémě, Athénách a Římě. Hlásíme se k jejím pravdám o člověku a lidských institucích, které jsou platné ne proto, že je máme my, nýbrž proto, že ony mají nás, neboť platí universálně.   Tvrdíme, že totalitarismy XX. století - nacismus a komunismus - byly přímou vzpourou proti pravdě, lidské přirozenosti, důstojnosti a svobodě, a že je proto morální povinností bojovat proti nim až do jejich úplného zničení. Odmítáme socialismus ve všech podobách pro jeho ilusi, že štěstí a blahobyt občanů lze zajistit prostřednictvím rozsáhlé státní moci, pro jeho pošetilou snahu o dosažení umělé rovnosti za cenu porušování svobody a důstojnosti člověka. Nesouhlasíme s liberály pro jejich vypjatý individualismus, nerespektující přirozené a tradiční vazby člověka ani pravdu o existenci objektivního morálního řádu, který přesahuje každého z nás.   Pravdy, které zastáváme, jsme zdědili z moudrosti a zkušenosti našich předků a chceme je předat tvořivosti a vynalézavosti našich potomků. Chceme být součástí smlouvy mezi generacemi předešlými a generacemi příštími. K této smlouvě se hlásíme a stvrzujeme ji svým podpisem. Dne:     ................................. ................................. Předseda Podpis člena

"Konzervativní strana se snaží hájit zájmy křesťanů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy