Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 419 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474435
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Církev - shromáždění
Vloženo Úterý, 11. červenec 2006 @ 05:53:10 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal xvejvodam

Matouš 16:18:

A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na té skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.



Co je to církev? Slovo, které my překládáme jako církev, zní v originále ekklesia.

Toto slovo používala prvně již Septuaginta – řecký překlad hebrejské Bible – starého zákona. Překládala jím hebrejské slovo kahal, které označovalo shromáždění, přesně shromáždění Izraele před Hospodinem, tedy v chrámě.

Slovo ekklesia bylo samozřejmě používáno v řečtině původně pro světská shromáždění, která rozhodovala o dění v obci, a tak podobně.

To ovšem nic nemění na síle tohoto výrazu ve smyslu novozákonním, toto slovo nese ve svém kořeni základ volat, vyvolat, či svolat. Tedy abychom přesněji vystihli jeho význam, dá se mluvit jako o „shromáždění vyvolaných“.



Tedy církev je v biblickém smyslu shromáždění, které je vyvoláno samotným Kristem, které se schází k pravé oslavě Boží, ne už v chrámě, ale samo je chrámem v němž je přítomen Duch svatý, v němž přebývá a působí skrze Dary – charismata.

Je tedy několik různých slov, jimiž bývá Církev v Bibli zpodobňována, pomocí nichž se NZ snaží postihnout její význam. Je to tedy shromáždění nebo tělo, nevěsta nebo jak jsme řekli chrám…Co se vybaví vám, když mluvíme o církvi, o shromáždění ?

V Písmu lze vypozorovat jakoby 3 významy slova ekklesia, tedy ve smyslu Církve jako celku, ve smyslu místního sboru, či ve smyslu bohoslužby, ale na druhé straně tyto významy zas jakoby splývají v jeden, kdy každý místní sbor je sám Církví Kristovou,aniž by přestával býti její součástí jako celku a celé shromáždění má být pravým shromážděním oslavujícím Boha.

Vztah Krista k církvi nám hodně ukazují výrazy jako tělo či nevěsta. Při hlubším zamyšlení mají obě ty slova podobný význam, že? I když na první pohled by se to nezdálo. Ale jiné místo v Písmu mluví o tom, že muž a žena budou jedno tělo. A to platí i zde, avšak je nutné zachovat vědomí, že ač Pán je spjat takto se svou církví jako se svou ženou či tělem, což je ještě řekli bychom částečně skryté v budoucnu (nevěsta-žena), přece jen je vyvýšeným Pánem není tím, kdo by byl závislý na Církvi, přesně naopak.

Ale svou církev miluje, svolává, povolává, působí v ní a má v ní a jí být zvěstován.

Mystické spojení Církve mezi sebou, jednotlivých údů a potom spojení „celku“ s Kristem, s Pánem je výstižně vyřčeno, spodobněno ve slavnosti Večeře Páně, kdy Kristus je přítomen skrze svou krev a tělo v každém z údů a tyto údy jsou spojeny mezi sebou jedním bochníkem a kalichem – tělem a Krví jednoho a jediného Pána Církve.

Je těžké vystihnout podstatu a význam Církve v co nejširším dosahu.

Abychom shrnuli to co jsme si zde nastínili:

Církev je povolaná a svolaná samotným Kristem k životu s ním a se sebou navzájem, ke svatosti a zvěstování Krista.

Církev očekává na svého ženicha a připravuje se na svatbu s ním, tedy snaží se být co nejkrásnější (?) pro něho a je ponechána aby dospěla.



Děkujeme ti Pane, za tvé shromáždění, a prosíme tě, ať i my jako jeho údy jsme tvou oslavou.


"Církev - shromáždění" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Církev - shromáždění (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 11. červenec 2006 @ 19:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky xvejvodame za články,

před 14 dny jsem byl na návštěvě v CB a místní kazatel měl kázání, že skutečně tou skalou byl Petr. Celé kázání bylo o tom, že církev je jak božská, tak i lidská...

Kazatel neobhajoval papežský úřad, jenom doslova vyložil zaslíbení, které Pán Ježíš řekl Petrovi. Docela s tím i souhlasím.

Karels



Re: Církev - shromáždění (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 11. červenec 2006 @ 21:11:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Michale!

Menší upozornění: Církev (shromáždění, "to" shromáždění), není ve SZ vázáno na chrám.

KAHAL se tam vyskytuje nejen jako substantivum, ale také v podobě slovesa KEHILA.
Obojí znamená totéž, církev. hebrejské myšlení se, pokud se nepletu, často odehrává, tedy ve slovesech.
Boží slovo moc nedefinuje, raději se děje...

Olin



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy