|
Právě je 431 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Willy gregorios777 rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116468499 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Co je tak špatného na růženci?
Vloženo Pátek, 21. duben 2006 @ 17:46:46 CEST Vložil: xxx |
Článek poslala Dáša - zaregistrujte se, nebo zůstanete Anonymem
------------------------------------------------
Vážení přátelé,
článek o růženci a reakce na ně mě postčili k tomu, abych také konečně vyjádřila svůj názor. Růženec rozhodně není špatná modlitba, o čemž svědčí narůstající obliba u některých protestanských cíkví (i když notno dodat, že po určitých úpravách - ale o tom později). Takže bych si zde dovolila probrat některé námitky vůči růženci.
Námitka č. 1: Růženec vzdaluje od Boha
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to není pravda? RŮŽENEC PŘIBLIŽUJE KE KRISTU!!! Nevěříte? Ani se Vám nedivím, ale je to opravdu tak. Několikeré opakování tajemství = dodatku vztahujímu se k životu Krista - umožňuje o této události hlouběji uvažovat (a navíc opakování - matka moudrosti).
Prý, že je to onanie. Fuj, takové slovo! Znovu opakuji, růženec přibližuje ke Kristu a tím pádem jste na to dva (Vy a Kristus). Je to jako setkání s dobrým přítelem - a dovedete si představit lepšího přítele, než Ježíše? A k tomu, abyste zažili pěknou chvilku s někým blízkým, ještě přeci nemusí hned k něčemu dojít - takže růženec nemá se sexem - ani duchovním - společného.
Námitka č. 2: Mt 6,7: Nemluvte naprázdno jako pohané...
Tento problém již byl na Granu diskutován. Ale ještě jednou - takhle růženec nefunguje. Nelze se domnívat, že čím více Zdrávasů, či dokonce celých růženců odemelete, tím více pokadů v nebi nashromáždíte. Já se osobně modlím jeden desátek (= jedno tajemství plus deset Zdrávasů) denně.
A navíc, co se týče upovídané modlitby, tak bych tu měla pár příkladů z Bible:
... v Žalmu 136 se vyskytuje refrén "Jeho milosrdenství je věčné" 26 krát (plus mínus)
... svatý Pavel nabádá k neustálé modlitbě v Listu Efezským (6,18)
... náš Pán nabádá k vytrvalosti v modlitbě v podobenství o neodbytném příteli (Lk 11,5-13) a navíc se v Getsemanské zahradě modlí třikrát stejnými slovy.
Námitka č. 3: Modlitba k Marii
Je to asi nejzávažnější námitka vůči růženci. Protestanské růžence tento problém řeší tak, že buď modlitbu Zdrávas Maria vynechávají úplně, nebo zkracují. K prvnímu případu patří např. Kristův růženec (viz www.edunix.cz/coena/) nebo Pearls of Life (lze nalézt na Internetu) - obě jsou krásné a inspirující modlitby - doporučuji najít a podívat se na ně. Durhou možností je zkrátit modlitbu Zdrávas pouze na první část až po požehnaný plod života tvého, Ježíš (která vychází z Bible, konkrétně Lk 1,28 a Lk 1,42) a zbytek (který mimochodem vychází z události na svatbě v Káně) nahradit např. Ježíšovou modlitbou ("Pane Ježíši Kriste, Synu Boží, smiluj se nade mnou hříšným).
Teď k Marii. Jestliže se jakéhokoli katolíka zeptáte, kdo je víc, zda Marie nebo Ježíš, bez váhání Vám odpoví, že Ježíš, a myslím, že se na Vás bude dívat dost divně. Marie rozhodně není stavěna na roveň Bohu.
Ale měla bych tu pár citátů
... Marie řekla: "blahoslavit mne budou všechna pokolení ... (Lk 1,48) - pročpak to asi říkala ;o)
...v listu Židům 1,8-9 je hovořeno o Kristu a je citovaný Žalm 45. A v něm není jen řeč jen o králi, ale i o královně.
...Eliáš byl TAKY vzat do nebe s tělem i duší (je ale pravda, že Mariino nanebevzetí vychází z apokryfních knih)
... v Listu Římanům 8,38-39 se píše, že ani smrt nás nemůže odloučit od lásky Boží a koho by se to mělo týkat více, nežli té, která byla naplněna milostí Boží?
Tímto se s Vámi loučím. Užijte si všichni krásný víkend!
Dáša
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pátek, 21. duben 2006 @ 19:53:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Dášo, děkuju za článek, souhlasím s tebou.
Na začátku tohoto roku jsem měl takovou "duchovní" krizi. Měl jsem určité problémy které mi lítaly pořád hlavou a já se nemohl soustředit na své modlitby a cítil jsem že se čím dál víc vzdaluju Bohu. Poprvé v mém životě jsem sáhl po růženci (poprvé proto, že jsem si nebyl jistý zda může být motlitba růžence k něčemu užitečná). Při modlení růžence jsem po dlouhé době alespoň na chvíli zapomněl na své problémy a cítil jsem, že jsem se zase přiblížil ke Kristu. Tato modlitba mi pomohla být znovu s Bohem.
Teď bych se chtěl zeptat všech co zavrhujete růženec, jak je možné, že mi tato podle vás snad až "ďábelská" modlitba pomohla z mé duchovní krize, pomohla zase být v blízkosti Ježíše? Haníte tady růženec a chcete citáty z Písma které by obhájili růženec. Ty já vám nedám, ale podělil jsem se s vámi o mou zkušenost s růžencem, a ta je, pro mě, dostačujícím důkazem pro jeho obhajobu.
vassil |
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 21. duben 2006 @ 21:11:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslim ze po internete toto nieje mozne kvalitne rozobrat,
alebo ak aj ano, tak velmi tazko, nakolko (aspon ja) by som
musel vediet co konkretne si prezival (konkretny problem) a
to po Tebe na webe nikto nemoze chciet.
Ak by som ale na zaklade Tvoje vety ...jsem se po dlouhé
době alespoň na chvíli zapomněl na své problémy a cítil
jsem...
poznamenal za ja proste neverim ze Boh nepocuje modlitbu zo
srdca, a preto vedie cloveka k ruzencu. Viem ze konkretne
problemy, chce "ON" konkretne riesit, zazil som to
nespocetne mnoho krat, Bozia blizkost sa sice da citit, ale
city su zaroven aj velmi klamliva zalezitost, mnoho krat ma Pan
vypocul na modlitbe, kde som nic necitil, skor negativne
pocity, (nikdy nezabudnem ako som mal v Anglicku prvy krat
riadit auto - lava strana, neskutocna premavka, nezname
cesty), Boh ma vzdy vypocul aj ked som mal nieco ako strach alebo citil som strach, mal som proste negativne pocity..
nakolko konkretne neviem o co slo, neviem ani ci som pouzil spravny priklad, ak nie ospravedlnujem sa...
Nech Ti Pan velmi zehna...
gojim
|
]
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pondělí, 24. duben 2006 @ 13:02:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ahoj Gojime
to co jsem prožíval (a prožívám) bych na internetu nerad řešil, je to dost osobní...
"...neverim ze Boh nepocuje modlitbu zo srdca, a preto vedie cloveka k ruzencu"
S tím s tebou souhlasím a ni jsem nechtěl tvrdit opak. Jen jsem chtěl říct jak mi růženec pomohl, a proto podle mě na růženci nemůže být nic špatného nebo snad dokonce ďábelského (to snad uzná každý že ďábel by mi asi blíže k Bohu pomáhat nechtěl...)
měj se pěkně bratře v Kristu
ať Pán žehná i Tobě
vassil
|
]
Pre Vassil: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Středa, 26. duben 2006 @ 11:24:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Vassil
To mas z casti pravdu, ja sa naozaj nepozeram na
problematiku cierno-bielo. Nemyslim si ze Tvoja snaha
priblizit sa k Bohu je diabolska alebo demonska a verim ze
je uprimna. Problem je ale niekde inde. Ak dovolis skusim
Ti dat trosku nadsadeny-extremny priklad a zaroven
chrobaka na uvazovanie, len na ozrejmenie kam vedie
"uprimna" viera bez poznania Pisma a bez zdraveho rozumu:
Svedkovia Jehovovi: Priemerneho svedka urcite nemozes
obvinit z neuprimnosti. Naprosta vacsina z nich svoju vieru
praktizuje uprimne a vazne. Pokial povies ze ich snaha
priblizit sa k Bohu je neuprimna, diabolska a demonicka -
mozes sposobit vela zla, vsak len vnutorne presvedcenie ich
moze prinutit stat hodiny na ulici z traktatmi v ruke, cim
je vyjadrena medzi inym aj ich osobna snaha priblizit sa k
Bohu.
Problem ale nastane, pokial dieta v priemernej jehovistickej
rodine ochorie a je treba aby podstupilo transfuziu krvi.
Co myslis, co urobia rodicia na zaklade "uprimnosti"
svojej viery, presvedcenia, bez skumania pisma, bez
znalosti historie svojej sekty, a co je najhorsie na
zaklade jej ideologie?
Na co sa zmeni uprimnost viery, ked odopru tranzfuziu, co
v podstate vedie k vrazde? To je trosku extremny priklad,
ale to len na objasnenie kade neznalost Pisma a jeho
zlahcovanie moze viest.
Na zakladnu otazku, ci Ta Boh moze vypocut skrz ruzenec je
odpoved: Ano, ale...
Totiz orodovnikom krestanov je podla Rim 8-26 Duch
Svaty, ktoreho rkc nahradila tantrickym ruzencom a na
miesto orodovnika posadila Mariu.Neexistuje nic lepsie ako
priame modlitby za konkretny problem, bud to osamote, ak
ide o prilis osobne problemy, alebo s krestanmi ak je
modlitba nesena Duchom Svatym.
Pan nam nedal tento dar
(teraz nerozoberam jazyky, mne to sice velmi pomaha ale na
zaklade viacerych miest s pisma jazyky niesu ucel...)
len tak, Jezis sam pred kazdym dolezitym rozhodnutim stravil
na modlitbach mnozstvo casu, (pricom nikde nepouzival
ruzenec ani nic podobne), ale osobne volanie na Boha. Boh
pocuje cloveka osobne, aj ked nic nieje citit a vsetko
moze vyzerat cierne, s tym mam mnozstvo skusenosti a
nevymanil by som to za ziadne tantricke pomocky. To je
degradacia moci Ducha Svateho ktora ma navyse korene vo
vychodnych nabozenstvach, navyse ak Jezis osobne vystrihal
pred pohanskou mnohomluvou.
|
]
Re: Pre Vassil: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 06. květen 2008 @ 00:35:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milý gojime
to jsi fakt ty? těžké uvěřit
rive
|
]
Re: Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Libby v Úterý, 06. květen 2008 @ 14:17:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Shrnula bych to uplne strucne: Ruzenec nebrat! |
]
upřímná víra ??!! (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 06. květen 2008 @ 16:47:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Libby,
vidím to podobně - mantra - není rozhovor s Bohem – není o vztahu s Bohem, žádné „ano-ale“
Ale také hodně do sebe má i úvaha - pohled gojima, že snaha katolíků přiblížit se k Bohu je upřímná - že není určitě démonická, ďabelská, ale je upřímná, ale kde bez poznání Písma, bez zdravého rozumu, člověka zavede?!
Tak jak je upřímná snaha přiblížit se Bohu i v průměrné jehovistické rodině, která jak píše gojim, by určitě přestala být upřímnou vírou v jednom okamžiku - momentě, kdyby nezabili své dítě - odepřením transfůze.
Celkem příhodné – k všeobecnému zamyšlení:
Co v upřímnosti své víry je všechno schopen člověk - bez zkoumání Písma (v celém kontextu), na základě ideologie své církve (nějakého jednoho subjektivního výkladu verše např. ze Zjevení), bez zdravého rozumu?
rive |
]
Re: upřímná víra ??!! (Skóre: 1) Vložil: Libby v Středa, 07. květen 2008 @ 09:33:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mila rive, musim se priznat, ze nejak tvemu komentari cele nerozumim. Nemyslim to, ze bys to napsala spatne, ale asi jsem natvrdla. Jen k tomu "zdravemu rozumu" mam namitku, ze Pismo nam objasnuje Svaty Duch a ne nas rozum. Ten sice k tomu take potrebujeme, abychom to dovedli vubec precist, porovnat a tak, ale k objasneni neprichazime svym zdravym rozumem. Mas tu priklad nuly a nematemneho, kteri sice davaji najevo svuj rozum, ale nerozumi vyznamu Pisem. Sam satan byl stvoren jako nejvic inteligentni bytost a kam ho to privedlo? |
]
Libby: zdravý rozum - rozumnost od Boha (Skóre: 1) Vložil: rive v Středa, 07. květen 2008 @ 15:39:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Libby .... hmmm, souhlasím s tebou, tvá námitka je oprávněná, samozřejmě "rozum" v širším slova významu chápeme jako schopnost intelektu. (Akorát mě napadají příklady jiných nicků, kdy intelektuální přístup k chápání Písma je duchovně na obtíž, či škodě, teda může svést.)
Libby, ale vem to trochu s nadhledem, pojem „rozum“ v užším slova významu, a to v rámci charakteristiky křesťana - jeho rozumného jednání, jednání ve shodě s poznáním Písma - neodporující Písmu (viz komentář).
Moudrost - zdravý rozum jak jednat: V životě nastávají situace, které Písmo neřeší: udělej to tak a tak, a proto je třeba mít zdravý rozum. Rozumné jednání je určitá dovednost, schopnost rozumně žít - je daná Bohem. Také proto, že Kristus tu není s námi, tak nám dal svého Ducha, abychom „věděli, co dělat“ – byli rozumní. Moudře žít …to je žít podle poznání Písma - v bázni před Bohem, to je mít tu správnou moudrost v těch tisíci všedenních drobňoučkých rozhodnutí, tak nějak plynule (co vařit, co obléct, jít tam, nejít, nebo co dělat právě teď za zrovna „těchto“ okolností, kdy ani nestíháme k Bohu vzdychnout pomož nebo zda říct, neříct právě v tomto okamžiku takovéto slovo). To je v tom úzkém slova smyslu zdravý rozum, rozumné jednání dovednost schopnost daná Bohem jednat moudře.
Jen tak pro zajímavost v rámci pohledu na zdravý rozum a jednání křesťana jsou velmi zajímavé opačné charakteristiky pojmu "zdravý" – to je nemocný, churavý, poškozený, porušený, zkažený, nepřirozený, nepravidelný. V Písmu opakem moudrého jednání je pošetilé. (Bible Kniha Přísloví - dvě ženštiny paní Moudrost – paní Pošetilost – cesta Moudrosti – cesta Pošetilosti) Občas je dobré kouknout do zrcadla –Přísloví – jak jsme marní – pošetilí.
A ještě k té upřímnosti víry: Mnoho činů může být OK, protože jsou možná motivovány upřímnou láskou k Bohu, opravdovou láskou k Boží pravdě, či hlubokou láskou k bližnímu, a přitom může jít o pošetilost, to je nedostatek bázně před Hospodinem (např. manželství gayů, .................nesení Kristova svědectví antipatickými postoji a náladami, intrikami, koalicemi ….).
No, nevím (?) jestli to není trochu složité. : (((
rive
|
]
Re: Libby: zdravý rozum - rozumnost od Boha (Skóre: 1) Vložil: Libby v Středa, 07. květen 2008 @ 16:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dekuji mila rive ze sis dala tu namahu mi vysvetlit jak to myslis. Ted uz to chapu a rozumim co myslis a souhlasim s tebou. |
]
Re: Re: Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vassil v Středa, 07. květen 2008 @ 09:38:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no kdo by to čekal :-)
|
]
|
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 21. duben 2006 @ 20:26:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nelze se domnívat, že čím více Zdrávasů, či
dokonce celých růženců odemelete, tím více pokadů v nebi
nashromáždíte.
Vyborne! Tak to chod vysvetlit katolickym knazom ktori
ruzenec doporucuju ako vseliek na vsetko, a mnohi
pridavaju aj kolko krat sa ho treba modlit. Ak zhresis,
tak to vyriesi napr. 15 x zdravas, ak zhresis este raz v
tom istom tak 20 x atd.
v Žalmu 136 se vyskytuje refrén "Jeho
milosrdenství je věčné" 26 krát (plus mínus)
Zalm 136 nieje o modlitbe ale oslave Boha - (cely zalm
vyzyva k oslave Boha a vyvysuje rozne formy Bozieho diela.
Navyse ani jeden z 26 versov nieje taky isty, a nieje to
mantricke opakovanie toho isteho, to v Zalmoch nieje vobec
nikde...ved sam zalmista vyzyva - Spievajte Hospodinovi
"novu piesen"...(Zalm 33:3)
Svatý Pavel nabádá k neustálé modlitbě v Listu
Efezským (6,18)
Iste, len skoda je ze si neodcitoval slovo nasledujuce hned
za tym : ...kazdeho casu v Duchu... a hned nato nabada
modlit sa za konkretne veci - urcite neodporuca
mantricke
opakovanie toho isteho a toboz nie vyvysovanie Marie...
Marie řekla: "blahoslavit mne budou všechna
pokolení ... (Lk 1,48) - pročpak to asi říkala ;o)
...asi preto lebo sam Jezis v Luk 11-28 vyhlasuje za
blahoslavených vsetkych ktori pocuvaju slovo Bozie a
zachovavaju ho...
navyse tento vyrok Jezis Kristus vyriekol na podnet zeny zo
zastupu ktora povedala nasledovne: "Blahoslaveny zivot
ktory Ta nosil a prsia ktore si pozival". Nakolko Tebou
spomenuty vers je neviem preco katolikmi stale citovany,
napriek tomu ze Jezis kristus jasne urcoval kto je a nieje
blahoslaveny, tj , chudobny duchom, prenasledovani atd..
Skusim cely text z Pisma uverejnit:
27 Keď to hovoril, akási žena zo zástupu pozdvihla svoj
hlas a povedala Mu: Blahoslavený život, čo Ťa nosil, a
prsia, ktoré si požíval!
28 On však riekol: Omnoho blahoslavenejší sú tí, čo počuli
slovo Božie a zachovávajú ho.
...v listu Židům 1,8-9 je hovořeno o Kristu a je citovaný
Žalm 45. A v něm není jen řeč jen o králi, ale i o
královně.
...ako mozes napisat taku hlupost, vsak aj v Zalme 45 sa
pise o kralovnej ktora je manzelkou krala a nie jeho matkou, v kontexte mnohych miest stareho aj noveho zakona sa o kralovnej hovori ako o Panovej cirkvi a nie Marii napr.. 2 Kor 11-2
Lebo horlím za vás horlením Božím; veď zasnúbil som vás
jednému mužovi, aby som vás ako čistú pannu predstavil
Kristovi.
Vas ako korintskym teda Kristovej cirkvi, nie
Marii
...Eliáš byl TAKY vzat do nebe s tělem i duší
(je ale pravda, že Mariino nanebevzetí vychází z
apokryfních knih)
ak by aj Maria bola vzata podobnym sposobom ako Elijas
(o com pochybujem nakolko ak by toto bola pravda boli by o
tom v Pisme zmienky) nieje ziadny dovod sa ku nej modlit a
vzyvat ju. Nikto z elijasovych ucenikov sa k Elijasovi
nemodlil ani po jeho smrti...
... v Listu Římanům 8,38-39 se píše, že ani smrt nás nemůže
odloučit od lásky Boží a koho by se to mělo týkat více,
nežli té, která byla naplněna milostí Boží?
tomu nerozumiem nakolko si zase odkrojil kus versa,
pokracovanim toho versa je:
38 Lebo som presvedčený, že ani smrť, ani život, ani
anjeli, ani kniežatstvá, ani prítomnosť, ani budúcnosť,
ani mocnosti,
39 ani vysokosť, ani hlbokosť, ani nijaké iné stvorenstvá
nemôžu nás odlúčiť od lásky Božej, ktorá je v Kristovi
Ježišovi, našom Pánovi.
skusim to zopakovat: od lásky Božej, ktorá je v Kristovi
Ježišovi, našom Pánovi.
teda ziadnej Marii...
Bratia katolici, prosim berte pismo vazne...
|
|
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 22. duben 2006 @ 21:16:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Marie řekla: "blahoslavit mne budou všechna pokolení ... (Lk 1,48) - pročpak to asi říkala ;o)
Marie konstatovala to co je pravda, blahoslaví ji všechna pokolení, Marie ovšem neříká jestli je to dobře, nebo špatně, pouze konstatuje to co je pravda. A pokud jde o tu větu tak je oznamovací, ne přikazovací, ta by zněla: "... blahoslavte mne všechna pokolení ....". Takže Marie ani nepožaduje a ni nenařizuje blahoslavení, jen ho konstatuje jako budoucí fakt.
A vzhledem k tomu, že ani Ježíš v evangeliích, ani apoštolové ve skutcích a epištolách se o tom že bychom měli "blahoslavit" Marii nezmiňují, tak mi uniká důvod proč bych to měl dělat.
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Presbyter v Sobota, 22. duben 2006 @ 22:11:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Budou mne blahoslavit všechna pokolení - PROTOŽE SE MNOU UČINIL VELIKÉ VĚCI TEN, KTERÝ JE MOCNÝ.
Řekne-li se A, musí se říct taky B.
Marii máme proto blahoslavit, že si tím připomínáme veliké činy Boží - Maria počala z Ducha Svatého, porodila Spasitele, starala se o něj s láskou (Lk 3, 48), byla svědkyní jeho kalvárie, přijala dary Ducha Svatého o Letnicích.
Mariánská úcta, má-li biblické a rozumné meze, tak prohlubuje vztah k Bohu - Maria přece neuvěřila sobě, ale tomu, že u Boha není nic nemožného a že s ní má Bůh veliký plán - učinit z ní matku Spasitele. |
]
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 24. duben 2006 @ 11:27:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Budou mne blahoslavit všechna pokolení - PROTOŽE SE MNOU UČINIL VELIKÉ VĚCI TEN, KTERÝ JE MOCNÝ.
Řekne-li se A, musí se říct taky B.
což nijak nevyvrací ani neoponuje tomu co jsem napsal já
a) je to jen konstatování, že se to dít bude
b) není to příkaz ani návrh
c) Ježíš ani apoštolové to nikde nezmiňují
Marii máme proto blahoslavit, že si tím připomínáme veliké činy Boží - Maria počala z Ducha Svatého, porodila Spasitele, starala se o něj s láskou (Lk 3, 48), byla svědkyní jeho kalvárie, přijala dary Ducha Svatého o Letnicích.
ano, a taky ho s Josefem zapomněli v Jeruzalémě a všimli si toho až když ušli den cesty, a mimo jiné taky věřila lidem kteří o Něm říkali že se pomátl :o) a kromě porodu a výchovy se to stejné dá říct o učednících - ti s ním byli dennodenně, byli svědky (někteří) jeho ukřižování, byli svědky (všichni) jeho vzkříšení a taky přijali Ducha svatého v den Letnic (o darech se tam nic nepíše) |
]
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Presbyter v Úterý, 25. duben 2006 @ 20:53:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kromě porodu a výchovy, říkáš? A kdepak bychom byli, kdyby nás naše matky neporodily a nevychovaly? |
]
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 28. duben 2006 @ 10:22:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (a) vzhledem k tomu o čem jsme hovořili je ta otázka irelevantní
(b) odpověď je - byli bychom tam kde jsou ti co byli po porodu odloženi, případně tam kde jsou ti co byli vychováváni kýmkoliv jiným než matkou (ať už jsou důvody jakékoliv) |
]
Pre Presbytera... (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 28. duben 2006 @ 12:35:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vsak Jezis sam jasne spomenul co je myslene blahoslavenstvom Marie v Luk 11-28 :
27Keď to hovoril, akási žena zo zástupu pozdvihla svoj hlas a povedala Mu: Blahoslavený život, čo Ťa nosil, a prsia, ktoré si požíval!
28 On však riekol: omnoho blahoslavenejsi sú tí, čo počuli slovo Božie a zachovávajú ho. (...)
Vsetko nad to je katolicke tahanie chlpu z dlane a presvedcovanie o tom ze trava nieje zelena, len aby sme nejako obhajily a zachranily starocne omyly a bludy rkc...nie?
|
]
|
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Kubulus v Pondělí, 24. duben 2006 @ 10:48:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Moc me mrzi takoveto debtay, protoze katolicka teologie je prece jen odlisna od te protestantske. Pravda je, ze kdyby jsme meli chvalit (nechci pouzit slovo uctivat) kazdeho, kdo uveril Bohu, tak chvala patri vsem, kdo jsou krestane a vsem biblickym postavam. Marie ma jiste v Bibli sve misto, ale od evangelii jiz o ni neni zminka-ani ve zjeveni-kde je myslen Izraelsky narod. Buh napsal,ze o svou slavu se nebude s nikym delit. A pokud je Buh trojjediny, tak je to Otec,Syn a Duch. Marie dostala milost od Boha, aby porodila Jezise, tak vsechna chvala patri Bohu, ne Marii. Buh asi neobchazel rodiny v Izraeli a nenabizel dite k "adopci". Vedel, ze Marie bude dobrou matkou a ze jeji pusobeni skonci v 30 roku Jezisova zivota. Kdyz navstivim katolicky kostel, tak se citim opravdu krajne neprirozene,kdyz zeny v prednich lavicich stale dokola opakuji Zdravas Maria. Myslim,ze modlitba od srdce odrazi nas osobni vztah s Bohem. A jako krestane mame byt christocentricti-Myslim ze tri bozske osoby na uctivani bohate staci:). A tak at se vsechno deje k oslave Krista a nerad bych smyslel nad to, co je psano. |
|
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Speranza v Úterý, 25. duben 2006 @ 17:56:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milí bratři a sestry, jak může být na růženci něco špatného?
Vždyť v něm vyslovujeme - rozumem i srdcem ( jinak je tato modlitba k ničemu jako každá jiná, do níž se nevložíme celou bytostí a láskou) crédo - vyznání víry, modlitbu Otče náš, provoláváme slávu Otci, Synu a Duchu Svatému, opakujeme andělské pozdravení Panně Marii. Navíc je pouze dovětek - pros za nás hříšné.
Po svém křtu před patnácti lety jsem prožila nejrůznější kritické chvíle a byla svědkem ďábelských útoků nejrůznějšího druhu, včetně setkání s lidmi evidentně posedlými. Nejúčinnější modlitbou v těchto situacích byla - přes všechny další upřímné modlitební snahy - modlitba růžence. Kdosi řekl, že je řetězem, který spoutává ďábla. Již jsem o tom také přesvědčena.
Milí bratři protestanti a všichni, kdo se této modlitby bojíte, že by vás odvedla o Boha, Maria nikdy neodvádí od Boha, Maria je ta první z lidí, kdo svým životem projevil dokonalou poslušnost Bohu, cele se Bohu zasvětil a žil jen pro Boha. Maria ukazuje na Krista a vede tak k Bohu.
S úctou Speranza |
|
|
Re: Co je tak špatného na růženci? (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Pátek, 28. duben 2006 @ 15:48:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pěkný den,
neřeším jestli se modlit růženec, nebo ne, protože to je dle mne jedno. To načem záleží, je to jestli mluvíš k Bohu s otevřeným srdce a tvá slova potvrzují to co máš ve své mysli. Další důležitá věc je ke komu se modlíš.
Bereš - li modlitbu jako rozhovor prosím mluv s kým chceš, pro ty ale, kteří věří, že Marie v tuto chvíli žije (já si to nemyslím) je na místě upozornění, že Bůh přísně zakazuje komunikaci s mrtvými, byť sebe svatějšími např. se Samuelem.
Je - li modlitba, také oslava a chvála, tak ta nepatří nikomu z lidí, dokonce ani andělům, pouze Bohu. Toto je vůle Boží jak ji poznávám z písma. Pokud je tedy vše toto v pořádku, rád se k tobě s modlitbou růžence připojím.
Nemesis |
|
|
|
|