Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530102
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat
Vloženo Sobota, 15. duben 2006 @ 07:32:49 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal vassil

Poté co byl na Granosalis umístěn odkaz Katolicismus vs. Bible bych rád bych upozornil na stránky:

Apologia - co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat


http://apologia.cho.cz/?Uv%EDt%E1n%ED 



Jejich obsah se zabývá vztahem katolické církve a biblického křesťanství a snaží se odpovědět na různé námitky a obvinění vůči katolické církvi.

Na stránce nalezneme témata:

- Víra katolické církve

- Bible a katolická tradice

- Spása

- Církev

- Modlitba a bohoslužba

- Svátosti

- Maria a svatí



Vše je zakončeno modlitbou za jednotu všech křesťanů:

Pane, ukaž nám své milosrdenství a mocí svého Ducha odstraň rozdělení mezi křesťany, aby Tvá církev byla ještě jasněji viditelným znamením uprostřed všech národů.
Pane, dej nám novou lásku, opravdovou moudrost a nový podnět k jednotě, aby věčné poselství Tvého Syna mohlo být přijato jako radostná zvěst pro všechny.
Pane, zapal znovu naši víru a naději, že můžeme putovat s radostí k nebeskému království a s důvěrou v Tvůj příslib věčné slávy.
Skrze Ježíše Krista, našeho Pána. Amen.

přeji příjemnou návštěvu těchto stránek



vassil


"Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Sobota, 15. duben 2006 @ 10:04:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No teda, obhajoba katolicizmu aj z pohladu Biblie. O co ide? Prave tak niektori neuceni ludia prekrucaju pisma na vlastnu skazu...



Re: Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Sobota, 15. duben 2006 @ 11:58:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky!
Stránky jsou přehledné a poměrně kvalitně zpracované. Snad pomohou uvádět na pravou míru léta tradované omyly o katolících.
Konečný názor na web "apologia" si ale udělám, až budou stránky hotové.
Je mi sympatické, že opravdu jen "brání" a neútočí na ty křesťany, kteří věří jinak.
Snad by nebylo na škodu umístit na Grano Salis stálý odkaz? Soudný člověk pak bude moci porovnat mezi dikcí "prokrestany" a "apologia".
Bratrsky všem Presbyter



Re: Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 15. duben 2006 @ 18:03:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byt katolikom, tie stranky by som velmi nepropagoval, su argumentacne velmi slabe a tvrdenia si odporuju navzajom.
Hned som si dovolil kliknut do sekcie Maria a Svati zvedavi ako sa da biblicky zdovodnit tento klučovy katolicky blud, ktori zaniesol do rkc tusim efezsky koncil v roku 431, napriek tomu ze Biblia sa k problematike jasne vyjadruje:

Je totiž jeden Bůh a jen prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš. (1Tm 2,5)

Napriklad Maria sama o sebe velmi dobre vedela, že potrebuje spasitela, jako každý hriesny človek a preto vyriekla :

Duše má velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli... (L 1,46-47)

A sam Pán Jezis jasne postavil kazdeho znovuzrozeného krestana na uroveň svojej matky - panny Marie ked povedal:

Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka. (Mt 12,50)
A vztiahnuc svoju ruku na svojich ucenikov povedal: Hla, moja Matka a moji bratia... (Mat 12, 49)

Bible teda jasně učí, že jediný prostředník je Ježíš.

Najprv, aby sme toto mohli pochopit, musime si uzrejmit samotný postoj rímskokatolíckej cirkvi k Pismu, nakolko Pismo u katolikov ani zdaleka neznamena to co u protestantov.
Pismo pre katolikov neznamena ani tak Bozie slovo inspirovane Duchom Svatym ale v prvom rade zalezitost koncilov a ich vlastnej cirkevnej tradicie.
Pre katolikov je ich tradicia daleko dolezitejsia a praticky nadradena Pismu a ma daleko vacsiu vypovednu hodnotu ako samotne Pismo.
Katolici zdegradovali Pismo na zalezitost ludských koncilov a tradicii ( presne ako je napisane v Markovi 7.kap „Zavrhujete Boží přikázání čistě, abyste zachovali svou tradici...“)
ktore sa v historii uznasali na mnohých hlupostiach ktore si s Pismom priamo protirecia. Klasicke veci su napriklad Marianske modlarstvo, modlenie sa k zomrelým a.i.
Dnes to doslo az tak daleko za naprilad zavery II. Vatikanskeho koncilu su plne totozne z tezami New Age !!!

Na strankach je ale najzabavnejsie zdovodnovanie Marianskeho modlarstva.

Tu je par uryvkov, kde sa autori snazia modlenie sa k Marii prirovnavat k ucte k rodicom (...) kde ich argumentacia pripomina tahanie chlpu z dlane:

Existují totiž různé druhy úcty. Nejvyšší úcta přísluší samozřejmě pouze Bohu. Ale již ve Starém zákoně nalézáme příklady, kdy sám Hospodin přikazuje úctu k někomu jinému, než je on sám, totiž k našim rodičům:

Videl ste niekto cloveka, ktory by si spravil sochu svojich rodicov, klanal sa pred nou az tak, ze z bozkavania jej noh by vymyzla farba a modlil by sa k nim? Toto ma byt biblicky argument???

alebo dalsi citat:

Učedníci ve Skutcích, když odcházejí z velerady, jsou rádi, že se jim dostalo cti nést potupu pro Ježíšovo jméno: A oni odcházeli z velerady s radostnou myslí, že se jim dostalo té cti, aby nesli potupu pro jeho jméno. (Sk 5,41)

Čo ma pre Boha spolocne to, ak sa niekomu dostane tej cti, ze trpi za Panovo meno, zo vzyvanim Marie??? Kde je tam suvis??? To ako keby niekto povedal: Krestania, modlite sa k mrtvym pretoze to je ten typ ucty ktoru mali aj apostoli v NZ, ked niesli potupu pre Jeho meno. Kde a aka je v tom ale logika ?

Dalej, aj najvacsej fantazii unika zdovodnovanie Marianskeho modlarstva manzelskym slubom (...) a ine nezmysli ktorých su tie stranky plne...

Dalsi citat zo stranok:

V podobném smyslu i katoličtí křesťané mají úctu k velkým svědkům víry, tj. ke svatým. Tu vyjadřujeme pomocí gest, jimiž jsou např. i obrazy a sochy. Přitom není pravda, že by tyto sochy byly předmětem úcty – každému je přece jasné, že se jedná o kus kamene či dřeva. Ale máme dobrý příklad i z naší vlastní „civilní“ zkušenosti – druhého člověka si zkrátka lépe pamatujeme, můžeme-li mít na očích jeho obraz, který nám třeba leží na stolku, visí v medailonu na krku nebo v peněžence.

Co maju spolocne fotky v penazenke a modlitby k socham a mrtvym? Vsak katolici si predsa den co den v kostoloch nepripominaju fotky svojich blizkych...
Dokonca ti, ktori su v uctievaní soch naozaj vytrvali tvrdia, ze tie sochy sa potom hybu, placu, tecie z nich krv a podobny spiritizmus, ktory je v Pisme, ktore oni neuznavaju, ( pretoze ich tradicia je pre nich viac) - striktne zakazany.

Znamení kříže, uctívání sošek, obrázků a reliktů bylo autorizováno až r. 1787! Ošperkované kostry svatých jsou vystaveny v mnoha kostelech. Dřevo z Ježíšova kříže, společně s bakelitovým svatým Antoníčkem, je k mání na jarmarku a lidé se vrhají s nůžkami na kobereček, po kterém přešel papež.
Druhe Bozie prikazanie jasne znie:
Neučiníš sobě rytiny, ani (kral.) nezobrazíš si Boha zpodobněním ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi... (2M 20,4)

Dalsi skvost zo stranok:
Právě tak, jako apoštol Pavel žádal jiné učedníky, aby se za něj modlili (Řím 15,30; Kol 4,3; 1 Sol 1,11), tak i my dnes můžeme prosit Pavla a ostatní svaté v nebi, aby se přimlouvali za nás u Boha....

Kde pre Boha, apostol Pavel niekoho ziada aby sa k nemu po jeho smrti modlil????
Vsak on osobne niekolko krat v Skutkoch zabranoval tomu aby bol vzyvany alebo uctievany !!!Modlení za zemřelé je iba ludsky, nebiblický přídavok papeža Gregora z r. 593, nic viac...

Preco stranky necituju samotne Pismo kde je zretelne napisane ze:

Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů... Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo (církve), pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem. (Ko 2,18-19)

Slovo "očistec" tak isto nieje v Pisme ani raz. Biblia nepozna žiadne miesto, které by aspon trochu pripominalo ocistec.

..Každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud... (Žd 9,27)

Mariansky kult samotny je velmi dobre vystihnutý v Jeremiaš 44-17 nasl:

Synovia sberajú drevo, a otcovia zapaľujú oheň, a ženy miesia cesto, aby narobily kráľovnej nebies obetných koláčov a aby obetovali iným bohom liate obeti, nato, aby ma popudzovali.

Tak isto v : Jeremias 44 od 17 verša:

Čo do veci, ktorú si nám hovoril v mene Hospodinovom, neposlúchneme ťa,
17 ale istotne vykonáme každé slovo, ktoré vyšlo z našich úst, a budeme kadiť kráľovnej neba a lievať jej liate obeti, jako sme robievali my a naši otcovia, naši kráľovia a naše kniežatá po mestách Júdových a po uliciach Jeruzalema, a tak sme sa vše nasýtili chleba a mali sme sa dobre a nevideli sme ničoho zlého.
18 Ale odvtedy, odkedy sme prestali kadiť kráľovnej nebies a liať jej liate obeti, máme všetkého nedostatok a hynieme od meča a hladu.
19 A keď kadíme kráľovnej nebies a lejeme jej liate obeti - vravely ženy -, či jej azda robíme koláče bez vedomia svojich mužov vyobrazujúc ju a lejúc jej liate obeti?
20 Na to povedal Jeremiáš všetkému ľudu, mužom i ženám, a všetkému ľudu, ktorí mu to odpovedali, a riekol:
21 Či to nebolo práve to kadenie, ktoré ste kadili po mestách Júdových a po uliciach Jeruzalema, vy i vaši otcovia, vaši kráľovia i vaše kniežatá i ľud zeme, na ktoré sa rozpamätal Hospodin, a ktoré vstúpilo na jeho srdce.
22 A nemohol už Hospodin ďalej niesť pre nešľachetnosť vašich skutkov, pre ohavnosti, ktoré ste páchali a preto je vaša zem obrátená v púšť a desnú pustinu a v zlorečenstvo,takže niet v nej obyvateľa, jako to vidieť tohoto dňa.
23 Preto, že ste kadili a preto, že ste hrešili proti Hospodinovi a nepočúvali ste na hlas Hospodinov a nechodili ste v jeho zákone a v jeho ustanoveniach ani v jeho svedoctvách, preto prišlo na vás toto zlé, jako je tomu tohoto dňa.
24 Potom ešte povedal Jeremiáš všetkému ľudu a všetkým tým ženám: Počujte slovo Hospodinovo, všetok Júda, ktorí ste v Egyptskej zemi!
25 Takto hovorí Hospodin Zástupov, Bôh Izraelov: Vy i vaše ženy ste hovorili svojimi ústami a svojimi rukami ste doplnili povediac: Istotne splníme svoje sľuby, ktoré sme sľúbili, že budeme kadiť kráľovnej nebies a že jej budeme lievať liate obeti. A tak tedy, vy ženy, len plňte snažne svoje sľuby a vykonať vykonajte svoje sľuby!
26 Preto počujte slovo Hospodinovo, všetok Júda, ktorí bývate Egyptskej zemi! Hľa, prisahám na svoje veľké meno, hovorí Hospodin, že nebude viacej menované moje meno ústami niktorého muža Júdovho, ktorý by povedal: Ako že žije Pán Hospodin, v celej zemi Egyptskej.
27 Hľa, budem bdieť nad nimi na zlé a nie na dobré, a budú hynúť všetci mužovia Júdovi, ktorí sú v Egyptskej zemi, mečom a hladom, dokiaľ i nepohynú docela.
28 A tí, ktorí uniknú meču, navrátia sa z Egyptskej zeme do zeme Júdovej, v malom počte. A tak poznajú, všetok ostatok Júdov, ktorí prišli do Egyptskej zeme, aby tam pohostínili, čie slovo bude stáť, či moje a či ich.
29 A toto vám bude znamením, hovorí Hospodin, že navštívim na vás vaše hriechy na tomto mieste, aby ste poznali, že istotne budú stáť moje slová proti vám na zlé.


Ja si neviem pomoct ale verše 22 nasl. mi velmi pripominaju sucasne katolicke Slovensko, krajinu, ktoru charakterizuje (mozno mimo BA) imigracia, nepravost, nezamestnanost, chudoba, doslova ako zem obratena v pust, odkial najma mladi ludia utekaju kade lahsie.
V Anglicku bude pomali viacej Slovakov ako v silne katolickom Vychodnom Slovensku a katolicke Polsko je uplne to iste.
Je to na zamyslenie..

Bratia katolici, prosim, berte Pismo važne!!!

www.nkz.reformace.cz



odpoved Drx (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 17. duben 2006 @ 03:53:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Knihy Makabejskych a Tob niesu plnohodnotne bibicke knihy, ich vypovedna hodnota je daleko slabsia ako Biblickych knih. Apokryfy poznala cirkev sice davno, ale čím viacej pôjdeme do histórie, tým vzácnejšie sa objavia ako inšpirované knihy.

O väčšine kanonickych kníh sa jednotlivo prehlasuje, že majú Božiu autoritu, co sotva platí o apokryfoch.

A kedze rimsky katolicizmus sa pismom neda vysvetlit , musia si kusky puzzle vyberat z apokryfnej knihy, (ktora bola napisana niekedy v 3. storoci n.l., ze ano?)
Tragedia je o to vacsia ze Kniha Tobias obsahuje mnohe myty, povery a je casovo velmi nepresna. Na knihe Makabejských je najsmiesnejsie zase tvrdenie jej samotneho autora:

Citujem:

A jestliže cos dobře jsem psal a jak na dějiny náleží, toť by i mně potěšitelné bylo: pakli méně hodně, buď mi odpuštěno.“ (2. Makabejská 15:38, 39, ČB

K tomu nieje co dodat...

Z Tvojich argumentov zo Zjavenia Jana nadalej nevyplyva, ako sa da obhajit spiritizmus modlenia sa k mrtvym. Na zaklade toho ze anjeli prednasali prosby k Panovy? A co to ma spolocne z modlenim sa k mrtvym a modlenim sa k anjelom? Co viem v samotnom Zj sa anjel snazil zabranovat Janovi v klanani sa niecomu inemu ako Boh, Zj 22-9 samotny anjel vyzval Jana aby sa mu neklanal uplne jasnymi slovami: Hla, nerob to!!!

Nijake argumenty k "ožehavým otazkam" som skutocne „pod tym“ ani nikde inde vobec nenasiel. Su to filozofie a prekrucania pisma a navyse urobene velmi neprofesionalne. Cim viac na strankach som, tym nadobudam coraz hlbsie presvedcenie ze katolicizmus nieje mozne Bibliou vysvetlit. Odchylky v uceni su take velke ako u Jehovistov alebo Mormonov (aj ked inym smerom)

Stejně tak já nechápu souvislost mezi komentovanou úctou ke svatým a citátem o "poníženosti a úctou k andělům".

To ze modlenie sa k mrtvym a anjelom (pred cim je v Biblii striktna vystraha) davaju katolici do roviny „ucty“ je obycajna loz. Staci zajst do prveho katolickeho kostola a najdem tam ludi klanajucich sa socham, modliacich sa k socham, bozkavajucich nohy roznych nakreslenych anjelov, Marie, mrtvych svatcov, relikvii, co nieje "ucta" ale ciste modlarstvo.

V Písmu není přímo řečeno o trvalém panenství Panny Marie nebo o jejím nanebevzetí, ale není tam také přímo řečený opak. Některé citáty, zdá se, se k tomu nepřímo vyjadřují, ale jak vidíš, dají se pochopit různě. To bych ještě ale neviděl jako důvod proto, abych říkal, že ten druhý nebere Bibli váž...

To ako keby si povedal, ze nakolko v Biblii nieje jasne napisane ze Jozef nebol kozmonaut, mozme sa teda domnievat, ze Jozef bol kozmonaut, vsak ked to v Pisme priamo nieje napisane, neznamena to ze nim nemohol byt, nie?

Je tragediou ze Rkc neberie Pismo vazne, a akekolvek iniciativy samotnych katolikov k navratu k Pismu potiera ako sa da. Len a len z toho vyplivaju tazke tragedie z jej historie, ktore sa neustale opakuju.



Re: Co se vám nelíbilo na katolické církvi a báli jste se zeptat (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 17. duben 2006 @ 13:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolíci považují deuterokanonické za součást Bible. Proto ty odkazy.

Ale to je hrozna historicka chyba ved hebrejský kánon bol ukonceny v piatom storoci pr. n. l., napisanim knih Ezra, Nehemiaša a Malachiasa. Apokryfne spisy nikdy nepatrily do zidovského kanonu inspirovaného Pisma a nepatria k nemu ani dnes.

Josephus, zidovský historik z prveho storocia ukazuje, ze boly uznavane len tie knihy (hebrejského kanonu), ktore boly povazovane za posvatne. Hovori o tom: „Nevlastníme nespocetne mnozstvo rozporuplných knih, které by si odporovaly. (!!!) Našich knih, ktorým opravnene doverujeme, je pouze dvaadvacet [co podle dnesneho rozdelenia zodpovedá 39 knihám Hebrejských písem]

Grecky hovoriaci alexandrijsky Zidia sice nakoniec apokryfne spisy do greckej Septuaginty zahrnuli a zda sa, ze ich považovali za sucast akéhosi rozsireneho kanonu posvatných spisov, ale Josephov vyrok, ktory tu bol uvedeny, ukazuje, ze do jeruzalemského alebo palestinského kanonu tieto spisy nikdy zahrnute neboly a ze boly povazovane nanajvýs za druhotne spisy, ktere neboly bozskeho povodu. Židovsky koncil v Jamnii (asi v roce 90 n. l.) vyslovene vylucil vsetky take spisy z Hebrejskeho kanonu.
Slova apostola Pavla v Rimanom 3:1, 2 jasně ukazují, ze zidovskému stanovisku k tejto veci je nutne venovat naležitu pozornost.

Ještě mě napadá: když Pavel z Tarsu prosil někoho jiného o modlitbu, prosil vlastně o to, aby se ten druhý (dokonce člověk!) stal prostředníkem mezi Pavlem (člověkem) a Bohem. Proto si myslím, že citát o jediném prostředníku nepopírá to, že nemůžeme někoho jiného prosit o modlitbu, protože jinak by se popíralo samotné Písmo.

Tak to urcite neprosil pretoze sam Pavel napisal v 1.Tim 2-5:
Lebo je jeden prostrednik Boha a ludi clovek Kristus Jezis.

K tomu opat nieje co dodat.
Okrem toho stale sa Ta pytam, kde Pavol niekoho ziada aby sa k nemu po smrti modlil alebo to praktizuje? Kde o tom pise? Kde sa v novom a starom zakone niekto modli k Mojzisovi, Jozuovi, Danielovi, Sare?
Odpoved: Vobec nikto.

Totiz je jasne napisane ze:
Ak sa niekto obracia k duchom mrtvych a vedomcom... (Lev 20-6)

alebo
Keď vám povedia: Dopytujte sa duchov zomrelých a veštcov, ktorí šuškajú a šepkajú, povedzte: Či sa ľud nemá pýtať svojho Boha ale mŕtvych kvôli živým? K učeniu a svedectvu! Naozaj pre slovo, ktoré hovorím, nekynie úsvit. (Izaiáš 8:19-20)


K mrtvým se nemodlíme. Modlíme se pouze k těm, o kterých máme jistotu, že jsou v nebi, a že jsou tedy živí. Modlitba k mrtvým by neměla smysl.

To je loz, k mrtvym sa v RKC modlite stale. Vers ktorim to stale v RKC zdovodnuju je odpovedou Jezisa Krista predstavitelom jedneho zo zidovskych smerov tej doby ktory tvrdil ze vzkriesenie a zivot po smrti neexistuje. Ale tam nikde Jezis nikde nevyzyva k orodovaniu za mrtvych...



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy