Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469595
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF.
Vloženo Pátek, 24. březen 2006 @ 12:37:15 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal cristiano

Drazí bratři a sestry v Pánu Ježíši Kristu, Chci vám všem oznámit, že došlo k aktualizaci internetových stránek zabývajících se porovnáním římskokatolického učení s biblickou pravdou.

http://prokrestany.sweb.cz Byl doplněn odkaz k stažení celých stránek v podobě PDF. K otevření je nutno mít nainstalovaný Acrobat Reader. Já osobně jsem tuto aktualizaci uvítal, protože je lepší toto srovnání číst, když je to na papíře, protože nemám vždy přístup k internetu. Věřím, že mnozí toto také uvítají a práce přinese velké požehnání.. Ad honore Jesum Cristiano


"Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF." | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: peek (peek(zavinac)quick.cz) v Pátek, 24. březen 2006 @ 13:45:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten web je povrchní snůška vysekaných citátů z bible, autor patrně nečte bibli jako celek, takto nelze s biblí pracovat. Takto "čtoucí" by se těžko ubránil námitkám o rozpornosti samotné bible, např.:
Kolik žen šlo k Ježíšově hrobu? Jedna: J 20:1-18. Dvě: Mt 28:1-8. Tři: Mk 16:1-8 Mnoho: L 23:55-24:10.
Byla stále ještě tma? Ano: J 20:1. Ne: Mt 28:1, Mk16:2.
Řekla Marie Magdalská někomu o hrobu? Ano: Mt 28:8, L 24:9-10, J 20:2. Ne: Mk 16:8.
Šla s někým zpátky k hrobu? Ano: J 20:2-11. Ne: Mt 28:1-10, 16, Mk 16:8-14, L 24:9-12.
Vyskytoval se pouze jeden anděl u Ježíšova hrobu? Ano: Mt 28:2-5, Mk 16:5-6. Ne: L 24:4-5, J 20:11-13 (Byli dva).
Byli andělé uvnitř hrobu? Ano: Mk 16:5, J 20:11-12. Ne: Mt 28:2 (Jeden anděl vně).
Byla u hrobu stráž? Ano: Mt 27:62-66, 28:2-4, 11-15. Ne: Mk 15:44-16:10, L 23:50-24:12? J 19:38-20:12.
atd. atd.



Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 24. březen 2006 @ 14:41:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Proč jsou v evangeliích rozdíly?

Otázka: Křesťané se snaží vysvětlit kontradikce ve vyprávění čtyřech evangeliích tím, že jsou to pohledy čtyř různých svědků, každý z nich přinášející vlastní pohled na to, co se stalo. Ale toto vysvětlení neplatí na kontradikce slov, která jsou připisována Ježíši. Použil slova která zaznamenává Matouš, nebo řekl to, co píše Marek - nebo ta, která nám nabízí Lukáš či Jan? Slova přece nemohou být změněna! Jestliže tito pisatelé byli očitými svědky jak to že jejich pamět nesouhlasí jedna s druhou? A jestliže byli inspirováni Svatým Duchem, proč ty rozdíly?

Odpověď: V prvé řadě, mezi evangeliemi neexistují žádné kontradikce. Vyskytují se variace ve vyprávění, ale to je přesně to, co by jeden očekával od svědomitých nezávislých očitých svědků. Dále, jak už jsme dříve poukázali, tyto variace dokazují, že pisatelé evangelií nebyli nijak domluveni ani neopisovali z nějakého společného dokumentu, jak je někdy kritici obviňují... Tyto variace jsou ve skutečnosti důležitou evidencí pro hodnověrnost Bible. Dále nám tyto variace dávají další důkaz, že pozdější opisovači či překladatelé neměnili zánamy v pokusu sjednotit všechny popisy. Už samotná skutečnost toho, že zdánlivé kontradikce zůstaly nedotčeny, je ověřením toho, že tyto záznamy byly považovány církví, jako inspirované Božím Duchem a proto nedotknutelné... Určitě nebylo v evangeliích nějaké „progresivní odhalení“ nebo „vývoj“, jak kritici tvrdí...

A proč vlastně mít čtyři evanmgelia?
Je-li záznam inspirovaný Bohem, proč to dělat tímto způsobem? Proč by nestačil jeden záznam, čímž by se ušetřil papír i doba čtení - vždyť ta evangelia jsou tak repetitivní! Boží Duch, který inspiroval tyto záznamy měl velmi dobré důvody. Hlavním účelem čtyřech separátních evangelií je ten, který jsme právě popsali: Demonstrovat hodnověrnost záznamů způsobem, který se nedal nahradit žádným jiným. Čtyři svědkové mohou dodat ověření, jaké by jedinec dodati nemohl. Kromě toho, vyprávět příběh z několika různých pohledů nám dává širší obraz toho co Kristus činil a učil než pouze jeden záznam. Dále, učedníci se jistě nespoléhali pouze na svou chybující paměť. Kdyby tomu bylo tak, neměli bychom příliš velikou víru v záznamy které nabízejí. Těsnopis zřejmě neznali právě tak jako magnetofony. Určitě by se neodvážili předstírat že nám dávají ta pravá Kristova slova, kdyby se nespoléhali na Boží inspiraci.

Proč Bůh připustil zdánlivé kontradikce?

Otázka Vy Křesťané se zdáte mít vždy nějaký způsob jak „smíříte“ jakékoliv kontradikce, které „nevěřící“ ve vaší Bibli objeví. Ale - ať už je to vaše „usmíření“ jakkoliv přesvědčivé, zůstává mi jedna otázka: Proč tam musí být vždy tolik problémů, na kterých musíte pracovat aby jste je vyřešili? Zdá se mi že ten samotný fakt takového množství nesrovnalostí (i když - jak říkáte - všechny vyřešíte) je samo o sobě evidencí, že Bible má skryté vady a nedostatky - a proto nemůže být Božím Slovem.

Odpověď: Právě naopak! Právě mnoho zdánlivých kontradikcí a nedostatek konzistence tvoří důkaz o spolehlivosti Bible. Kdyby tři svědci, kteří tvrdí že viděli nějakou příhodu, by ji popsali přesně stejnými slovy, slovo za slovem, člověk by měl podezření paktu, koluze, a celé svědectví by odmítnul. Ale když každý to popíše vlastními slovy, z vlastní perspektivy, člověk má tendenci jim uvěřit. Kromě toho, pakliže se ukázala nějaká nesrovnalost, která byla vyřešená hlubší studií případu, jistě by to znamenalo větší důvěryhodnost svědectví. A tak je to se zdánlivými kontradikcemi Bible.

Irwin Linton v „A Lawyer Examines the Bible“ to podává dobře: „Upřímné a neumné popisy z Bible jsou tak zřejmě indiferentní k tomu aby se zdáíly konzistentní, a ukazují jasně nepravidelnost, která je jasnou známkou orientálního koberce a spontánnosti lidského svědectví, že často lákaly oponenty do pokusů o destruktivní křížové výslechy, které mohly přinést pouze pravdivost Bible a její konzistency do jasného světla.“ Jednou z největších sil Bible je upevňující síla zdánlivých rozporů, které při vysvětlení poukazují na pravdivost vyprávění. William Paley poukazuje na tento fakt ve svých písemnostech: V historickém bádání se stává vysvětlená nekonzistence pozitiovním argumentem: Za prvé podvodník se bude snažit vyvarovat jakékoliv nesrovnalosti - za druhé, když se nesrovnalosti naleznou, nic než pravda je schopna tyto usmířit. ..... Existence potíží dokazuje nedostatek opatrnosti, která většinou doprovází podvod. Řešení potom prokáže, že to není koluze náhodných návrhů se kterými musíme jednat, ale nit pravdy, která se točí kolem celku, která zachovává každý případ na svém místě.“

Různé ženy - různé akce.


Co se týče žen, žádné evangelium netvrdí že viděly Ježíše, než šly upozornit učedníky. Není také žádná kontradikce v tom, že některé ženy utekly domů a jiné šly informovat učedníky o skutečnosti prázdného hrobu. Žen tam bylo více „Prvního dne po sobotě, za časného jitra přišly k hrobu.“ (Lukáš 24:1) „byla to Marie z Magdaly, Jana a Marie Jakubova a s nimi ještě jiné.“ (Lukáš 24:10). To znamená, nejenom ty jmenované tři, ale i další; dále Marie Magdaléna jednala podle sebe - ne jako ostatní. Nevstoupila do hrobky, ale okamžitě běžela informovat učedníky o tom, že On vstal z mrtvých. Některé uprchly ve strachu, jiné šly za učedníky a po cestě potkali Ježíše. Žádný „beznadějný zádrhel kontradikcí“ zde neexistuje.


Marie vyburcovala učedníky a vrátila se s Petrem a Janem k hrobu (Jan 20:1-11) . Potom co viděli že hrob je prázdný a šli v zamyšlení domů, Marie Magdalena ještě zůstala, zmatená, se zlomeným srdcem, a v tom stavu potkala Krista. ... Některé ženy se - jak už jsme podotkli, vrátily ustrašené domů, a nezmínili se o tom nikomu. Jiné odešly k učedníkům. Zde není žádný konflikt, ale prostě normální rozdíly v akcích, jaké by člověk od větší skupiny žen očekával. Ani není konflikt v tom, že existovaly instrukce odejít do Galileje a skutečností, že to učedníci nezabalili okamžitě ale byli v někde v pokoji v Jerusalémě, když se tam Ježíš objevil. Jejich neochota poslouchat další rozkazy od Někoho, kdo se zdál být Mesiášem, ale zřejmě nebyl - navzdory všem těm povídačkám o vzkříšení - je zcela pochopitelná. V popisech těchto událostí prostě žádný konflikt není...

Ale jedna skutečnost zůstává neodiskutovatelnou: Hrob ve kterém bylo tělo Ježíše položeno, byl prázdný třetího dne ráno! Všechna svědectví to činí zcela jasným, všechna evidence tento fakt podporuje. Ani římské autority, ani rabíni nebyli schopni předložit Ježíšovo tělo - přestože by tak velmi rádi učinili - už jen proto, aby zastavili tuto revoluci, která vytvářela rozruch všude kolem, a která později byla pojmenována „Křesťanství...“

Na Velký Pátek zapomeň!


Otázka: Bible píše, že Ježíš byl ukřižovaný „den před šábesem“, což by znamenalo pátek. Že církev to přijímá je vidět podle celosvětových oslav „Velkého Pátku.“ Přesto Bible také učí, že On musí být „tři dny a tři noci v srdci země“ (Matouš 12:40). což je zřejmě nemožné, byl li ukřižovaný v pátek odpoledne a vzkříšený časně ráno v neděli, jak Bible učí a jak Křesťané věří. Nevrhá takováto kontradikce pochybnosti na zbytek Bible - každopádně na samotné srdce Křesťanství, což je Kristovo ukřižování a následné vzkříšení?


Odpověď: V tomto případě je kritika oprávněná. Kristus nemohl být ukřižovaný v pátek odpoledne, a Bible to také neříká. Ti, kteří tuto pozici obhajují, to říkají asi takto: Židovský den počíná a končí západem slunce Část dne se počítá jako den celý, a tak den který počal západem slunce ve čtvrtek a končil západem slunce v pátek, byl jeden den; od pátečního západu slunce do soboty večer byl den druhý, a od sobotního západu do nedělního rána byl den třetí. .... Tato kalkulace počítá tři dny ale pouze dvě noci (pátek a sobota). Ale Ježíš prohlásil specificky:“..a tak bude Syn člověka tři dny a tři noci v srdci země..“ Že Kristus povstal v neděli ráno je jasné ve všech čtyřech evangeliích. A proto musel být v hrobě již ve čtvrteční noc právě tak jako v pátek a v sobotu.



Ježíš byl ukřižovaný ve čtvrtek

Ve skutečnosti je z evangelií jasné, že Ježíš Kristus byl ukřižovaný ve čtvrtek, a zemřel několik hodin před západem slunce (kdy začínal pátek). A tak strávil část čtvrtka, celý pátek a sobotu (tři dny) v hrobě. Také strávil čtvrteční, páteční a sobotní noc (tři noci) v hrobě a vyšel časně ráno v neděli z hrobu. Zmatek povstává z toho, že Jeho ukřižování bylo „den před šábesem“ (Marek 15:42). Lukáš i Jan souhlasí :“ ašábes se blížil..“ (Lukáš 23:54) „že těla nesmí zůsta na kříži v den šábesu..“ (Jan 19:31)... Je však omylem se domnívat, že když „den po Jeho ukřižování byl šábes,“ že musel být ukřižovaný v pátek. Sobota nebyla jediným šábesem! Existovaly jiné, speciální šábesy, které mohly připadnout na kterýkoliv den v týdnu podle kalendáře. Nakonec Jan nám říká, že „..na tento šábes připadal veliký svátek...“ (Jan 19:31). (Pozn. Česká ekumenická Bible píše:“na tuto s o b o t u“, podobně i Bible Kralická. Oboje zavádí, proto používám české židovské slovo „šábes“). Ani nejsme necháni v pochybách o povaze tohoto svátku. Byl to velikonoční Beránek (pecah, Exodus 12:11, 21, 27, 43,48).

Když rabíni přivedli Ježíše před Piláta to ráno před ukřižováním, „..Židé sami do paláce nevešli aby se neposkvrnili, a mohli jíst velikonočního Beránka...“ (Jan 18:28). Toto bylo ráno po Poslední Večeři, ale rabíni ještě Beránka nejedli - a tak ani Ježíš a učedníci. Poslední Večeře nebyly „pecah“, jak se obecně učí. Ten měl být oslavený až příští večer, který k úžasu učedníků byl dnem Kristova ukřižování. O tomto budeme jednat podrobně později...

Každému, kdo má pochybnosti o věrnosti Písma, doporučuji prostudovat literaturu, jež se zaobírá obranou biblické víry před zpochybňováním autority a dokonalosti Božího Slova - Bible. Dokumenty jsou k stažení na:

http://nkz.reformace.cz/?p=4&pp=books

A vřele, celým srdcem doporučuji pročíst si literaturu jako je:
- Obrana víry
- Invaze okultu
- Žena jedoucí na šelmě

Ostatní literaturu nemám ještě všechnu pročtenou, ale na tom se pracuje :)
O autorovi mohu říci, že jde bez kompromisů za pravdou a za tím, co relevantní evidence a důkazy ukazují - a tím je jedině Ježíš Kristus. Chvála Pánu, neexistuje žádný relevantní důkaz proti autoritě a hodnověrnosti Božího Slova.
Každý, který říká, že Boží Slovo je nepravdivé, nebo obsahuje lži, nechť se zamyslí nad vážností svého tvrzení..
S přáním pokoje a hojnosti Božího požehnání

Cristiano



Pro Peeka: RKC - cirkev na lzi a lzi se udrzujici... (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 24. březen 2006 @ 16:36:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim PEEKU,

Tva reakce je typicky rimskokatolicka. Asi alespon tusis, ze proti Bibli rimskokatolicke uceni asi neobstoji. Tak nastolis jiny problem - "udajne kontradikce v Bibli."

A co se tyce vesekavani z Bible. Neni to prave RKC, ktera vyzobava z Bible jen ty versiky, ktere se ji hodi k obhajobe jejiho uceni? Treba "biblicka" papezstvi - to ukazka manipulace s Bibli. Co na tom, ze jste v rozporu nejen s Bibli, ale i s cirkevnimi Otci. RKC jste zalozili na lzi a lzi ji take hajite....



Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 25. březen 2006 @ 15:20:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přívlastek v záhlaví NEBEZPEČNÁ UČENÍ je opravdu u těchto stránek na místě, mohu jen potvrdit. Rád vyhovím přání a budu je "vřele doporučovat"!
H.



Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 25. březen 2006 @ 21:38:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je Pán Ježíš pravdou, potom je i katolická církev založená na biblické pravdě - na Ježíší Kristu, který je zjevený v Bibli.

Karels



Nyní k stažení v PDF (Skóre: 1)
Vložil: chamd v Pondělí, 27. březen 2006 @ 10:04:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hurá!

Minulý týden jsem se vyjádřil, že je škoda, že ty stránky nejdou stáhnout, no a nyní už je mám na svém hadru. Kakže je budu moci vytisknout a pobavit se nad těmi nesmysly i s přáteli.

chamd



Apoštolové katolíků??? (Skóre: 1)
Vložil: Gepa v Úterý, 28. březen 2006 @ 06:42:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nekteří (nebo všichni?) reformovaní křesťané se pořád snaží vnutit katolíkům, že potřebují obrácení. Uvedené humoristické stránky jsou toho důkazem. A pokud Cristiano v úvodu píše "Já osobně jsem tuto aktualizaci uvítal, protože je lepší toto srovnání číst, když je to na papíře, protože nemám vždy přístup k internetu.", tak jsem se musel smát. Více napsat nemůžu, protože prozrazovat totožnost nicku na GS se, tuším, nesmí...
Ale co je důležitější. Tito noví apoštolové hlásají katolíkům něco nového? Nikoli. Spíš mi přijde , že hlásá každý sám svoji nabubřelost a pýchu - jedině já mám pravdu. De facto nejsou novími apoštoli, ale novími spasiteli. Ježíš z Nazareta má konkurenci.
Autor oněch stránek chodí na GS a proto i jemu píši: (Všichni?) protestanté hlásají (oproti Bibli), že nás spasí pouhá víra (předpokládám že víra v Ježíše Krista). Kdyby byl onen diletant, autor těch stránek, uvedl úvodní pasáže z Katechismu, protestující čtenáři by se dozvěděli, že i katolíci věří v Ježíše Krista. Beru-li to z vašeho nebiblického pohledu, budou spaseni i katolíci, protože mají víru. Vše ostatní, co vám vadí - svátosti, svatí, mše, zpověď.... - jsou přeci jen skutky nemající žádný (!!!) vliv na spásu! Podotýkám, že z vašeho nebiblického úhlu pohledu, neboť většina z výše uvedeného (svátosti, zpověď,...) je v Bibli zakotvena.
ALE TOTO VŠE V KATECHISMU JE!! Pokud tedy katolík věří v Ježíše Krista jako svého Spasitele, nemůže přeci i podle vás nedojít spásy. Jestliže skutky nehrají žádnou roli. Jestliže nás skutky nemohou dovést ke spáse, neměly by nás přivést ani k zatracení. Pokud nás skutky nemohou přivést ke spáse, ale k zatracení ano, pak vaše argumentace postrádá logiku. ...a nebo je to v Písmu jinak. (A to taky je!)

Takže spasí nás víra nebo skutky, páni protestanté? Pokud víra, pak jsou katolíci nutně i z vašeho pohledu OK. Ledaže byste opět vatáhli ten druhý metr.

Gepa

P.S. Pro ty, co nemohou přijmout, že i skutky jsou důležité odkazuji na list Jakubův a Zjevení apoštola Jana, který v závěru Píše "všichni budou souzeni, podle svých činů"... nevím, zda cituji úplně doslova, ale význam jsem určitě neposunul.



Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pondělí, 03. duben 2006 @ 14:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle mne, jak jsem pochopil Jeho slovo, naše skutky přicházejí z toho co máme v hlavě. Ale někdy ne vždy 2 co dělají totéž, opravdu dělají totéž. Bůh je Bohem úmyslů. Jsou - li tvé skutky hříšné a Ty nevíš že je to hřích, tvé dílo projde ohněm a stráví jej, ty však svou kůži zachráníš. Tady nikdo nemůže nikoho soudit vždyť do srdce vidí jen náš Otec. Ovšem neukázat na hřích je jako s ním souhlasit, což také nemůžeme.



Re: Je založena římskokatolická víra na biblické pravdě? Nyní k stažení v PDF. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. květen 2009 @ 15:21:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh jako náš Otec k nám hovoří podobnou řečí jako my ke svým dětem když je vychováváme a my se někdy chováme podobně jako naše neposlušné děti které nás zkoušejí. Někdy jim říkáme jak důležité je učení a jindy zas domácí práce. Ten kdo chce v tom může vidět rozpor. Nebo jim jednou řekneme ať nesahají na špinavé věci a podruhé ať jdou na ulici vysypat koš. Představme si že máme 2 a jedno se učí, druhé propadá ve škole a pomáhá doma a kvůli tomu se hádají a snaží se sourozence před námi očernit a zničit. To je podstata sektářství a nenávisti mezi křesťany. Pak přijde drogový dealer z ulice a začne jim našeptávat jste otroci sobeckých rodičů a lhářů kteří jsou samý rozpor. Ukradněte jim peníze a kupte si ode mne drogy a budete svobodní a jim naroveň. Když nakoupí tak se jim snaží dál namluvit že jsou ztracení a Bůh i rodiče je zavrhli. To říkají militantní ateisti, satanisti a padlí andělé. Stejně jako tenkrát v Ráji. Bůh vám zakázal jíst ze všech stromů........Bible není otrocký návod co máme udělat když. Učí nás přemýšlet a naslouchat Božímu záměru. Nemáme být lakomí ani lehkomyslní jako muž co stavěl dům na písku. Někdy je čas meče a jindy oběti. Jak Bůh chce a je právě třeba. Ten kdo patří k Jeho stádu zná hlas svého Pána a dovede naslouchat.



Stránka vygenerována za: 0.65 sekundy