Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429580, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497283
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 1.
Vloženo Pondělí, 15. srpen 2005 @ 08:51:19 CEST Vložil: Karels

O Bibli Karels poslal:

Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible

Mám na vás dotaz, vážení čtenáři Grano Salis. Jistá otázka se tady nedořešila. Je Pán Ježíš stejné podstaty jako jeho Nebeský Otec, nebo nikoliv?

Jsem v očekávání na vaše odpovědi, studenti Svatých textů, Bible. Jenom o jedno prosím, aby vaše argumentace vycházela z Bible a ne z koncilů. Pokud mně podáte rozumné argumenty, jsem ochoten své názory v tomto bodě přehodnotit.

"Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 1." | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 11:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vidím,

nikdo nenašel odvahu k zodpovězení této otázky.

Bible, dle mého soudu, na tuto otázku nemůže odpovědět. Jsou to teprve následné koncily, které nám tvrdí, že Otec je stejné podstaty jako Syn Ježíš Kristus.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 14:14:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč mně o tuto otázku tak jde?

Protože pokud by měl mít Otec ze Synem stejnou podstatu, potom se "vyprázdní" tyto verše:

Jan 20:17 Ježíš jí řekl: "Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k Bohu svému i Bohu vašemu."

a například:

Jan 1:1-2 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha.

Pokud by měl mít Otec ze Synem stejnou podstatu, potom se vyprázdní to - Otec a Syn a máme tady namísto Otce a Syna a Ducha svatého společenství tří bratří - Bratra pojmenovaného Otec a jeho Bratra pojmenovaného Syn Ježíš Kristus a jeho Bratra pojmenovaného Duch Svatý.

S pozdravem Karels





Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 16:02:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtělo by to nechat nám na odpovědi víc času, Karle. My, co pracujeme, se k odpovídání občas dostaneme až s půldenním zpožděním :-)

Myslím, že takto "koncilově" položenou otázku nelze s Písmem v ruce uspokojivě řešit. Je třeba ji vůbec řešit? O vztahu Otce a Syna, a potom ještě o vzdálenějším, avšak příbuzném tématu Ducha a duchů hovoří Písmo svým jedinečným obrazným jazykem. Lepší je vytvářet si představy v pojmech, které nám nabízí přímo Písmo, a nezamotávat se v tradičních pojmech. Tradice je výplodem "světa" a "svět" (ponoukán svým otcem) se skoro dva tisíce let snaží, aby křesťané v Božích věcech tápali, aby lidé docházeli poznání biblické pravdy co nejobtížněji.

Nevím, co uživatelé pojmu "stejná podstata" mají přesně na mysli. Asi nějakou více či méně mlhavou představu o "stejné podstatě" mají, protože následně pak řeší problém, zda Otec a Syn jsou nebo nejsou stejné podstaty. Osobně se se svou mizernou sběhlostí ve světských naukách spíše kloním k názoru, že "stejné podstaty", jak si toto sousloví osobně vykládám, Otec a Syn nejsou. Syn je zplozen Otcem, má někde svůj počátek v čase a v duchovním prostoru. Jednoduše netrvá od věčnosti jako Bůh samotný. Nač to činit složitějším, když je tu nasnadě tak jednoduchá představa?

Bůh kdysi existoval bez Syna, pak přišla chvíle, kdy se rozhodl tvořit a jako první své stvoření (počátek stvoření) stvořil Syna (jinak zvaného Logos, jindy Moudrost, případně Mesiáše či prvo-anděl), "skrze" něj pak vše ostatní a nic nepovstalo jinak než skrze něj. Copak Syna nějakým způsobem v našich očích snižuje, když řekneme, že má svůj počátek a byl v nějakou konkrétní chvíli zplozen? Copak to je nějaké zlehčování Boha nebo jeho Syna? Kdepak, není! Připadalo by mi víc než padlé na hlavu, kdyby Písmo psalo, že Ježíš Kristus je zplozen, a přitom by na jiném místě učilo, že Ježíš Kristus je vlastně Bůh Jahve žijící od věčnosti. Ale taková dvojakost v Písmu není, všechny knihy a všechna proroctví jsou konzistentní a projevují stejného ducha.



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 16:17:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, oskare,

ale je to k diskuzi. Protože tam, kde je jiný čas, dá se ještě hovořit o počátku? A nakolik jiným způsobem vznikl Ježíš, tak to je další z otázek, která sice přirozeně vyplývá ze vztahu Otec a Syn. Ale opět je to dedukce, která se předpokládá.

Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 16:36:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels: tam, kde je jiný čas, dá se ještě hovořit o počátku?

Kde "kde"? Myslíš v nebesích? Tam je myslím si stejný čas jako v hmotném vesmíru, akorát na nikoho nepůsobí, protože osazenstvo nebes nestárne. Bůh, Syn, Boží andělé i padlí andělé-démoni sledují dění na zemi v reálném čase a reagují (případně nereagují) na to, co se děje. Kdybych měl u každého abstraktního pojmu myslet na to, že někde to bude znamenat něco úplně jiného, až nepředstavitelného, byl bych brzy ze studia Písem zhnusen a musel bych upřímně konstatovat, že je to neproniknutelná změť slov vyjadřujících člověku nepřístupné představy. Ale Písma jsou psána jednoduchým jazykem, pro člověka, a vyjadřují se v lidských pojmech. Bůh pak dává poctivě hledajícímu správné porozumění. Bible je velice účelový text, je psána pro člověka po jeho pádu v zahradě Eden a popisuje současný stav člověka a prorokuje budoucí nápravu všech věcí. Až se vše, co je v Písmu prorokováno, naplní, bude z Písma pouhý historický text, který bude lidem připomínat jejich dávné klopýtnutí v dobách nezralosti a bude jim také připomínat veliké milosrdenství prokázané Bohem, který je nezavrhl, ale přivedl k nápravě a vychoval k nové synovské poslušnosti.

Karels: A nakolik jiným způsobem vznikl Ježíš

Co máš na mysli? Máš na mysli, že vznikl jinak než ostatní stvoření? Inu, to já nevím a Bible to neřeší, říká pouze, že byl zplozen, hovoří o jeho počátku, a to pro další zkoumání Písem stačí. Nebo máš na mysli ještě něco jiného?



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: xxx2 v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 21:53:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vajce sa rozhodlo skúmať, či sliepka a kohút sú rovnakej podstaty. Taký istý nezmysel je podľa mňa aj táto otázka. Už v svojej podstate je nezodpovedateľná. Ale ak si chce niekto ospravedlniť svoju rozumovú teóriu, iste si nájde odpoveď a bude dávať nezmyselné otázky.



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 16. srpen 2005 @ 07:58:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Tebou bratře Charl,

je to nesmysl. Nemáme pro to podklad v Bibli.

Jedině, a to jsem zadal novou otázku, byl Pán Ježíš splozen svým Nebeským Otcem před věky. Potom by se snad dalo mluvit o stejné podstatě.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 16. srpen 2005 @ 11:42:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fil 2:6:
Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
Ačkoli existoval Božím způsobem, netěžil z toho, že je roven Bohu,
Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu,
Ačkoli byl v podobě Boží, nelpěl na tom, že je roven Bohu,

Mám za to, že existovat Božím způsobem, či býti Bohu roven způsobem existence je prakticky totéž jako býti stejné podstaty.

Naopak přijde mi nesmyslné nazývat Krista Bohem a pak spekulovat, zda je stejné podstaty jako Bůh Otec nebo ne. Otázkou je spíše jaké podstaty je Bůh, a jaké podstaty je Otec, resp. existuje více Bohů než jeden a pokud ano, mohou být různé podstaty nebo nikoliv. Dokáže mi na to Karels odpovědět na základě Písma, a ne na základě koncilů, z nichž má takové obavy? (nikdy jsem se totiž na závěry koncilů neodkazoval, přesto v Písmu jasně vidím, že Bůh je jeden a že Otec je Bůh, žeSyn je Bůh a že Duch Svatý je Bůh).

wollek



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy